Čínský gigant ve světě chytrých telefonů expanduje na poli aut. Domluvil se na dodávkách svého operačního systému pro jiné výrobce a sám chystá vlastní automobily.
.Tak výrobci mobilů a elektroniky se vrhli na EV, dokonce i Apple, Foxconn, ... .
Zejména u Foxconnu je cítit tu sílu, když už rozjíždí továrnu na EV v USA. V USA rozjíždí továrnu na EV i VinFast, ... .
Kdy začnou tyto firmy stavět továrny na EV v Evropě? Kdysi u nás Vietnamci kupovali Babety a nakonec budeme makat ve VinFastu.
Ale VW se adaptuje na tu konkurenci již nyní, když bude mít 1 platformu pro všechna EV.
Je fakt, že kdyby došlo na skutečné "měření pindíků", tak Čína Spojené Státy významně dotahuje a je patrně otázkou krátké doby, kde je předčí - a ve vojenské oblasti tomu není inak.
Takže Huawei (coby "typická vnitřně integrovaná a provázaná zaibacu) má velice slušnou šanci uspět.
Jenom nevím, jestli mne to má těšit, nebo ne :-(
Protože jejich úspěch půjde na náš úkor
To je druhá věc. Raději bych viděl silné Evropské tradiční značky. Ale tím spíš tohle musíme brát vážně a hlavně to musí brát vážně ty tradiční Evropské značky.
Vypadá, že jsi dospěl k bodu na který upozorňuje hodně lidí už dlouho.
Dnešní svět už tolik nekouká na značku výrobku, spíš na jeho užitnou hodnotu k ceně.
Takže v momentě kdy čína příjde na evropský trh s levným EV (a to dřív nebo později bude) nemusí být původ vozu překážkou prodejů.
Proto evropa jde cestou podpory EV, je to jediná šance jak uchránit evropský automotiv.
V tom případě jsem to nenapsal dost jasně. Zkusím to jinak.
Když by dnes evropské automobilky a celý evropský automotiv neinvestoval do EV tak už nemusí ztrátu ve vývoji nikdy dohnat.