Netvrdila náhodou Škoda ještě nedávno, že chce od každého modelu cenově výhodné základní provedení "za cenu od" ??? Zatím dělá pravý opak a základní provedení Active postupně ruší...
Problém je v tom, že to auto už nejde o co osekat. Spousta výbavových prvků je dnes povinná, nebo pseudopovinná, nebo se bere jako samozřejmost. Z té výbavy, co je tam napsaná, by šlo osekat jen mlhovky a výškově stavitelné sedadlo spolujezdce.
suhlas.... hlavne to uz voci predchodcovi neposobi ako nejaka kockata skatula s vyplestenymi megakukadlami v kontexte so zadnymi pidisvetlami.... ale ma to uz aj nejaku tu tvarovu eleganciu a suhru .. podla mna prva dizajnom aj proporciami skutocne vyslovene lakava a kupitelna fabka ( uz to nie je nafuknuta kocka ani uzka vysoka zehlicka ) ... toto bude este velky trhak v eu dam krk... fabia :yes:
No vidíš, mně se ta velká maska vůbec nelíbí. Už facelift Fabie 3 mi nesedl. Kulaté výdechy stejně jako u Ibizy taky ne. Maska Octavie a Scaly se mi taky nelíbí - ŠKODA směřuje mimo můj vkus a Fabie na to navazuje. Třeba to na živo bude vypadat líp.
Jediný krásný auto od Skodovky je Supeb.. Vsechny ty ostatni hranaty Kamíky, Karoky, Kodiaky, Octavie, Scaly a Fobie jsou proste hezky cesky eklhaft. Lidi si je nekupují ale kvuli vzhledu, spis proto, že je to přece Škodovka, simply clever za dobrou cenu. Bejváválo.
Při všeobecně rostoucích cenách dostáváš výrazně větší kus auta za téměř nezměněnou cenu, jen z ceníku vypadly holátka. Nevím co jsi čekal, ale tohle je nečekaně levné... až bych měl obavu, že to dlouho nevydrží.
Sorry ale tohle mi přijde jako rétorika prodejců hrnců a vysavačů. Zdražují všichni, to je pravda. Ale není třeba si nalhávat že toto je nečekaně levné. NE, není to levné ani za mák!
Minulá Ambition stála 300t... s 1.0MPI 44kW.
Tady jsi o 30t výš, ale máš za to:
+15kW
+11cm délky, +5cm šířky a +50l kufru
LED světla, BT... možná i něco dalšího, čekal bych třeba tempomat, ale to si musíme počkat
To mi přijde až podezřele malý nárůst ceny... čekal jsem základ 320-330, ale v Active a ne v Ambition.
Aha, základní MPI v ČR není... to je fakt dobrá nabídka. FII HTP 12V stála v rozumné výbavě (DO, Climatic) 300 tisíc Kč. Zde za +30 tisíc Kč (možná +45 s metalickým lakem) máš prostornější, bezpečnější auto s lepší výbavou. Super.
Ono těžko říci, co by mělo stát auto C-segmentu či B-segmentu, když se ty nám ty velikosti v rámci vývoje tak nějak nedrží. Jinak řečeno čtyřkový Golf je menší, než čtyřková Fábie. A nejsem si jist, zda Golf IV v roce 1997 stál okolo 320.000 (i s tehdejší výrazně nižší úrovní platů) - co jsem dohledal, tak např. 1,8 20V byla od půl milionu.
To je sympatická cenovka... vypadnutí Active není třeba moc litovat... a při srovnání srovnatelného to auto fakticky nezdražilo. Příjemné překvapení :yes:
...což neznamená, že brzo nezdraží... Škodovka tohle občas umí.
Nová Fabia se mi hodně líbí, ale vzhledem k tomu, že jsem stará konzerva a nepotřebuji komukoliv cokoliv dokazovat, bych mnohem radši zvolil celkem pohledný nový Stepway s LPG s nepřímovstřikovým motorem. Vzhledem k ceně a rel. jednoduchosti tohoto vozu, resp. příplatku za LPG, mi tento vůz dává na běžné pohrkávky zatím ten největší smysl ze všeho dnes dostupného.
Jak pro koho. Já si rád spousty nesmyslných asistentů rád odepřu. A hvězdičky v crash testech dnes vyhrávají právě ty asistenty a další zhovadilosti. Viz rozdíl full Clio vs Dacia na shodné platformě.
Špatné hodnocení si Dacia Sandero odnesla zejména za ochranu "zranitelných" účastníků dopravního provozu, čímž jsou myšleni zejména chodci a cyklisté. zde rumunský vůz získal pouze 41 % z celkového možného maxima. Jen o procento více, tedy 42 %, si pak dacia odnesla z hodnocení bezpečnostních asistenčních systémů.
Kriticky se Euro NCAP staví především k funkčnosti systému nouzového brzdění. Dacia sice splní nutný standard, reaguje tedy na ostatní auta či pevné překážky, kvůli absenci kamery, která by doplnila radarové senzory, však nechrání chodce ani cyklisty. Chybí jí také systém udržování v jízdním pruhu. I ten bude od roku 2022 v nových autech povinný.
Bylo by sice snadné z celkového dvouhvězdičkového hodnocení vyvozovat dramatické a odsuzující závěry, ale při detailnějším rozklíčování výsledků jednotlivých testů se ukazuje, že na tom dacia zase tak špatně není. I samotná organizace Euro NCAP přiznává, že úroveň ochrany cestujících by stačila na čtyřhvezdičkové hodnocení a lze ji považovat za průměrnou. Jenže komplexní testovací schéma zkrátka musí zohlednit nejen ochranu dospělých cestujících, v níž dacia získala 70 %, a dětských cestujících (výsledek 72 %), ale i právě další dvě hodnotící kritéria. V takovém případě je matematika neúprosná a na lepší, než dvouhvezdičkové hodnocení to zkrátka není.
Myslím, že se nebudeme hádat o tom, že Clio je na tom z bezpečností dobře a rozhodně porovnatelně s Fabií. Platforma u Sandera je ta samá jako Clio, ale předpokládám, že určitě nepatrně ošizená, a to zejména v použití menšího podílu vysokopevnostních plechů a výlisků. Nicméně, já na tuto záležitost pohlížím trochu jinak než většina zpovykané populace. Když budu mít štěstí, nestane se mi nic ani v Trabantu a když vlítnu do rozhulákané Tatry, je úplně jedno, v čem pojedu. Jsem prostě pragmatik a jsou pro mne mnohem důležitější jiná kritéria než počet hvězdiček z málovypovídajícího crashtestu. Třeba ten nepřímovstřik, LPG, nebo kvalita antikorozní ochrany. :-!
Mě to přijde hloupé, řešit Fábii vs Sandero jako věc dokazování něco ostatním. Pokud chci auto na běžné pohrkávky, můžu ušetřit a koupit jednodušší a levnější verzi Sandera bez LPG. S ním a trochu rozumnou výbavou se člověk blíží Fábii. Ta je pravděpodobně uvnitř větší, s lepším podvozkem a odhlučněním (test ukáže, ale když přihlédnu k testům Pola...) a nedal bych moc za to, že sedadla budou pravděpodobně o něco pohodlnější. Takže hlavně delší cesty ve Fábii budou mnohem pohodlnější. Co to má společného s dokazováním něco někomu? .)
Tvůj příspěvěk naprosto nechápu. Očividně nechápeš, co je a k čemu je nepřímovstřik dobrý, kolik mi to LPG za 15 let ušetří financí a o místu a sedadlech v autě napíšeš "pravděpodobně". K tomu ještě uvádíš, že se snažím něco dokazovat. Právě naopak. Je mi úplně jedno, co si o mě kdo myslí a proto bych dal přednost dacii a neměl bych s tím žádný problém. Očividně jsi to pochopil úplně obráceně.
No nevím, v dnešní době argumentovat vyšší cenou tím, že jsou tam LED světlomety (ty LEDky jsou dnes levnější než žárovka), Bluetooth (bluetooth modem stojí asi 100 Kč), udržování jízdního pruhu nikdo vlastně nechce a je to spíš povinná výbava dle EU, centrál je už snad dnes samozřejmý, auto bez klimatizace jsem už dlouho neviděl a výškově stavitelné sedadlo snad ani nemá cenu komentovat. Jinými slovy marketingově musejí prodat to, že je to dražší, ale budiž, prostě všechno zdražuje, ale ty kecy kolem si mohou nechat.
Nemuzou. V teto diskuse jde totiz videt,ze nekteri jim to zerou i s navijakem. Na nalakani hejlu pak plati i zvetseni rozmeru, hlavne kufru. U minule Fobie kufr poskocil az na 330 litru! A co místa bylo na zadních sedadlech, pět chlapů se do auta v pohode vešlo. No. Tyden jsem mel kratkou trojkovou Fabii pujcenou. Velikostne ve všech smerech jako jednickova, ta měla ale lepší materiály. Jinak kufr? 260 litru versus 330 litru? Tak určite:-)Když to srovnam s jednickovým Megane,ktery mel 348 litrů, tak rozhodně se trojkova Fabie velikosti kufru shoduje stokrat vice s jednickovou Fabii nez s jednickovym Meganem. Ta realita je do oci bijici. O mezigeneracnim zvetseni prostoru v kabině Fabie pak platí totéž..
Tak jasně. FIII byla vzadu malá. tos i každý mohl vyzkoušet. Ale kufr větší byl. To zcela jasně. Ono těch 70 l je jeden velký batoh, což není zas tolik. A pokud se ti ty litr rozlijou okolo podběhů a dáš trochu víš plato kufru (což dnes mají všechna auta v porovnání s minulostí), tak to prostě naskočí. Ale je fakt že vůči dvojce byla trojka stísněnější. Proto jsem zvědav jak to bude zde, kde se říká že to auto skutečně narostlo.
Mě nepřekvapuje, že to umělé prémium vytváří klidně i za cenu ztráty. Repráky i ty ne uplně nejzákladnější stojí pár dolarů. Nevím jak to můžou s čistým svědomím dávat do aut za statisíce, protože to zní strašně. Fleety co jsou vůbec ochotné koupit fábie stejně vezmou 1.0 mpi combi ambition s lakem bez příplatku :D Asi mají vyzkoušené, že ostatní takhle si takhle připlatí spíš.
No sorry, ale spousta aut stále LED v základních výbavách nemá, takže to pádný argument je. Bluetooth v infotainmentu je trochu něco jiného než šunt za pár korun. Klimatizaci nemá Clio ani i20. Výškové nastavení sedadla má Sandero v základu pouze v top výbavě. Takže bych se vrátil zase na zem a podíval se, co nabízí konkurence.
To se mi líbí, sice je dražší o 30 nebo kolik tisíc ale má navíc výbavu za 39... Takže Bluetooth je i s novym rádiem tak za trojku, doroubovat to do rádia je pro výrobce otázka 50 kč. Přední mlhovky - příplatek 1500, výrobní cena pětikilo... Možná i nula když započteme omezení logistiky díky zjednodušení verzí o jednu (prostě už nebudou formy na krytky v nárazníku a místa v regálech)... Asi by se dalo pokračovat s celou tou výbavou "navíc".
Designově se mi líbí ale za 350 fakt pořád radši Swifta
Asi nechápu pointu. Jasně, že potřebují zdražit a obhájit to výbavou, která je nákladově vyjde levněji, dělají to všichni včetně Swiftu, který je mnohem, mnohem menší.