Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Škoda Fabia prozrazuje české ceny: Zdražila, ale má více výbavy

Společně s oficiálním odhalením čtvrté generace Fabie prozradila mladoboleslavská automobilka i první české ceny.
Zpět na článek
4. 5. 2021 19:36
4. 5. 2021 19:52
4. 5. 2021 19:52
4. 5. 2021 21:30
4. 5. 2021 19:53
4. 5. 2021 20:13
4. 5. 2021 22:03
4. 5. 2021 22:01
4. 5. 2021 22:06
4. 5. 2021 22:52
5. 5. 2021 12:01
4. 5. 2021 22:04
5. 5. 2021 00:49
5. 5. 2021 08:07
5. 5. 2021 11:03
Avatar - JGucci
4. 5. 2021 19:36
Cena
Netvrdila náhodou Škoda ještě nedávno, že chce od každého modelu cenově výhodné základní provedení "za cenu od" ??? Zatím dělá pravý opak a základní provedení Active postupně ruší...
Rozbalit vlákno
1
4. 5. 2021 19:52
Re: Cena
Problém je v tom, že to auto už nejde o co osekat. Spousta výbavových prvků je dnes povinná, nebo pseudopovinná, nebo se bere jako samozřejmost. Z té výbavy, co je tam napsaná, by šlo osekat jen mlhovky a výškově stavitelné sedadlo spolujezdce.
4. 5. 2021 19:38
Konkurence
OK, Fábka....je auto určitě dobrý , kdo chce "prcka" má ho mít. :yes:

Když ale chceš kombíka....chtěj I30tku....z těch akčních cen lze ukecat dalších 40 tkč a více.... :yes:

https://www.hyundai.cz/…akcni-family.pdf
Rozbalit vlákno
1
5. 5. 2021 09:47
Re: Konkurence
Koukám prodejce hyundaie tvrdej chleba má, zákazníci nechoděj co?
4. 5. 2021 19:52
pochvala
Musim uznat, ze design exterieru je perfektný. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
4. 5. 2021 20:15
Re: pochvala
suhlas.... hlavne to uz voci predchodcovi neposobi ako nejaka kockata skatula s vyplestenymi megakukadlami v kontexte so zadnymi pidisvetlami.... ale ma to uz aj nejaku tu tvarovu eleganciu a suhru .. podla mna prva dizajnom aj proporciami skutocne vyslovene lakava a kupitelna fabka ( uz to nie je nafuknuta kocka ani uzka vysoka zehlicka ) ... toto bude este velky trhak v eu dam krk... fabia :yes:
4. 5. 2021 21:30
Re: pochvala
No vidíš, mně se ta velká maska vůbec nelíbí. Už facelift Fabie 3 mi nesedl. Kulaté výdechy stejně jako u Ibizy taky ne. Maska Octavie a Scaly se mi taky nelíbí - ŠKODA směřuje mimo můj vkus a Fabie na to navazuje. Třeba to na živo bude vypadat líp.
5. 5. 2021 08:21
Re: pochvala
Jediný krásný auto od Skodovky je Supeb.. Vsechny ty ostatni hranaty Kamíky, Karoky, Kodiaky, Octavie, Scaly a Fobie jsou proste hezky cesky eklhaft. Lidi si je nekupují ale kvuli vzhledu, spis proto, že je to přece Škodovka, simply clever za dobrou cenu. Bejváválo.
Avatar - twistedTSD
4. 5. 2021 19:53
To by šlo
Zlatý střed za 350 tisíc, to není vůbec špatné. Emel tuším cenu odhadl přesně.
Rozbalit vlákno
0
4. 5. 2021 20:11
To je moc.
Radši bych si vybral Kia Rio se čtyřválcem 1,2 za 300 klacků.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
4. 5. 2021 20:28
Re: To je moc.
Ten čtyřválec je velká výhoda Korejců, ale další argumenty pro jejich koupi se hledají docela těžko.
Avatar - 3_diamanty
4. 5. 2021 20:13
parada
krasny dizajn..... doteraz zatial jednoznacne najkrajsia fabia.... aj ked ta uplne prva bude navzdy legendarna...

skoda ma opat zarobene... :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
4. 5. 2021 22:03
Re: parada
Za mě je to otylá boubelka. Proti stávající generaci rozhodně zhoršení.
Avatar - rohYpnol
4. 5. 2021 22:01
Takže 350?
Takže 350 rozumný základ? B-segment za cenu C-segmentu??

Ano, a ještě budeme zákazníka přesvědčovat jak je to supr výhodné!!! Vivat PR Škoda!
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Emel
4. 5. 2021 22:06
Re: Takže 350?
Při všeobecně rostoucích cenách dostáváš výrazně větší kus auta za téměř nezměněnou cenu, jen z ceníku vypadly holátka. Nevím co jsi čekal, ale tohle je nečekaně levné... až bych měl obavu, že to dlouho nevydrží.
Avatar - rohYpnol
4. 5. 2021 22:14
Re: Takže 350?
Sorry ale tohle mi přijde jako rétorika prodejců hrnců a vysavačů. Zdražují všichni, to je pravda. Ale není třeba si nalhávat že toto je nečekaně levné. NE, není to levné ani za mák!

Že mohlo být ještě hůř? To je pravda.
Avatar - Emel
4. 5. 2021 22:52
Re: Takže 350?
Minulá Ambition stála 300t... s 1.0MPI 44kW.
Tady jsi o 30t výš, ale máš za to:
+15kW
+11cm délky, +5cm šířky a +50l kufru
LED světla, BT... možná i něco dalšího, čekal bych třeba tempomat, ale to si musíme počkat

To mi přijde až podezřele malý nárůst ceny... čekal jsem základ 320-330, ale v Active a ne v Ambition.
Avatar - twistedTSD
5. 5. 2021 01:04
Re: Takže 350?
Aha, základní MPI v ČR není... to je fakt dobrá nabídka. FII HTP 12V stála v rozumné výbavě (DO, Climatic) 300 tisíc Kč. Zde za +30 tisíc Kč (možná +45 s metalickým lakem) máš prostornější, bezpečnější auto s lepší výbavou. Super.
Avatar - Emel
5. 5. 2021 12:01
Re: Takže 350?
Je to tak, základ je až ta 59kW... to je relativně ok výkon na subkompakt. 95Nm už je slabší... no holt je to atmo litr.
5. 5. 2021 22:46
Re: Re: Takže 350?
Dobré je, že převodovka je stejná, jako u přeplňovaných motorů (s pěti stupni).
Avatar - twistedTSD
5. 5. 2021 00:56
Re: Takže 350?
Podívej se do ceníku Ibizy.
5. 5. 2021 07:02
Re: Takže 350?
U nás začína stará Ibiza na 14.190€! Brutálna cena! :no:
5. 5. 2021 22:40
Re: Takže 350?
Většina C-segmentu je v jiné cenové hladině, až na ty, kteří nižší cenu z nějakého důvodu prostě musí držet.
12. 5. 2021 13:04
Re: Takže 350?
Ono těžko říci, co by mělo stát auto C-segmentu či B-segmentu, když se ty nám ty velikosti v rámci vývoje tak nějak nedrží. Jinak řečeno čtyřkový Golf je menší, než čtyřková Fábie. A nejsem si jist, zda Golf IV v roce 1997 stál okolo 320.000 (i s tehdejší výrazně nižší úrovní platů) - co jsem dohledal, tak např. 1,8 20V byla od půl milionu.
Avatar - Emel
4. 5. 2021 22:04
Cena
To je sympatická cenovka... vypadnutí Active není třeba moc litovat... a při srovnání srovnatelného to auto fakticky nezdražilo. Příjemné překvapení :yes:
...což neznamená, že brzo nezdraží... Škodovka tohle občas umí.
Rozbalit vlákno
0
5. 5. 2021 00:49
Cena O. K....
... Tedy vzhledem k obecně otřesnému nárůstu cen nových aut v poslední době...
Rozbalit vlákno
0
5. 5. 2021 07:16
Fabia vs Dacia
Nová Fabia se mi hodně líbí, ale vzhledem k tomu, že jsem stará konzerva a nepotřebuji komukoliv cokoliv dokazovat, bych mnohem radši zvolil celkem pohledný nový Stepway s LPG s nepřímovstřikovým motorem. Vzhledem k ceně a rel. jednoduchosti tohoto vozu, resp. příplatku za LPG, mi tento vůz dává na běžné pohrkávky zatím ten největší smysl ze všeho dnes dostupného.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - twistedTSD
5. 5. 2021 15:14
Re: Fabia vs Dacia
Fabia podle mě bude bezpečnější, to bude pádný argument.
5. 5. 2021 15:58
Re: Fabia vs Dacia
Jak pro koho. Já si rád spousty nesmyslných asistentů rád odepřu. A hvězdičky v crash testech dnes vyhrávají právě ty asistenty a další zhovadilosti. Viz rozdíl full Clio vs Dacia na shodné platformě.
Avatar - twistedTSD
5. 5. 2021 17:27
Re: Fabia vs Dacia
Podle všeho to není shodná platforma. A měl jsem na mysli pasivní bezpečnost.
5. 5. 2021 18:10
Re: Fabia vs Dacia
Špatné hodnocení si Dacia Sandero odnesla zejména za ochranu "zranitelných" účastníků dopravního provozu, čímž jsou myšleni zejména chodci a cyklisté. zde rumunský vůz získal pouze 41 % z celkového možného maxima. Jen o procento více, tedy 42 %, si pak dacia odnesla z hodnocení bezpečnostních asistenčních systémů.
Kriticky se Euro NCAP staví především k funkčnosti systému nouzového brzdění. Dacia sice splní nutný standard, reaguje tedy na ostatní auta či pevné překážky, kvůli absenci kamery, která by doplnila radarové senzory, však nechrání chodce ani cyklisty. Chybí jí také systém udržování v jízdním pruhu. I ten bude od roku 2022 v nových autech povinný.

Bylo by sice snadné z celkového dvouhvězdičkového hodnocení vyvozovat dramatické a odsuzující závěry, ale při detailnějším rozklíčování výsledků jednotlivých testů se ukazuje, že na tom dacia zase tak špatně není. I samotná organizace Euro NCAP přiznává, že úroveň ochrany cestujících by stačila na čtyřhvezdičkové hodnocení a lze ji považovat za průměrnou. Jenže komplexní testovací schéma zkrátka musí zohlednit nejen ochranu dospělých cestujících, v níž dacia získala 70 %, a dětských cestujících (výsledek 72 %), ale i právě další dvě hodnotící kritéria. V takovém případě je matematika neúprosná a na lepší, než dvouhvezdičkové hodnocení to zkrátka není.
Avatar - twistedTSD
5. 5. 2021 18:31
Re: Fabia vs Dacia
Já vím, jak vypadá hodnocení Sandera. 70 % je zatím třídní podprůměr.
5. 5. 2021 19:10
Re: Fabia vs Dacia
Myslím, že se nebudeme hádat o tom, že Clio je na tom z bezpečností dobře a rozhodně porovnatelně s Fabií. Platforma u Sandera je ta samá jako Clio, ale předpokládám, že určitě nepatrně ošizená, a to zejména v použití menšího podílu vysokopevnostních plechů a výlisků. Nicméně, já na tuto záležitost pohlížím trochu jinak než většina zpovykané populace. Když budu mít štěstí, nestane se mi nic ani v Trabantu a když vlítnu do rozhulákané Tatry, je úplně jedno, v čem pojedu. Jsem prostě pragmatik a jsou pro mne mnohem důležitější jiná kritéria než počet hvězdiček z málovypovídajícího crashtestu. Třeba ten nepřímovstřik, LPG, nebo kvalita antikorozní ochrany. :-!
Avatar - twistedTSD
5. 5. 2021 23:13
Re: Fabia vs Dacia
Já jsem taky pragmatik. Před lety jsem boural a odešel po svých, v minulém Sanderu bych tehdy nejspíš sedět nechtěl.
5. 5. 2021 22:26
Re: Re: Fabia vs Dacia
Však nejde o hvězdy, ale o ochranu dospělých a dětí.
Avatar - Otrava
6. 5. 2021 23:39
Re: Fabia vs Dacia
Mě to přijde hloupé, řešit Fábii vs Sandero jako věc dokazování něco ostatním. Pokud chci auto na běžné pohrkávky, můžu ušetřit a koupit jednodušší a levnější verzi Sandera bez LPG. S ním a trochu rozumnou výbavou se člověk blíží Fábii. Ta je pravděpodobně uvnitř větší, s lepším podvozkem a odhlučněním (test ukáže, ale když přihlédnu k testům Pola...) a nedal bych moc za to, že sedadla budou pravděpodobně o něco pohodlnější. Takže hlavně delší cesty ve Fábii budou mnohem pohodlnější. Co to má společného s dokazováním něco někomu? .)
7. 5. 2021 05:34
Re: Fabia vs Dacia
Tvůj příspěvěk naprosto nechápu. Očividně nechápeš, co je a k čemu je nepřímovstřik dobrý, kolik mi to LPG za 15 let ušetří financí a o místu a sedadlech v autě napíšeš "pravděpodobně". K tomu ještě uvádíš, že se snažím něco dokazovat. Právě naopak. Je mi úplně jedno, co si o mě kdo myslí a proto bych dal přednost dacii a neměl bych s tím žádný problém. Očividně jsi to pochopil úplně obráceně.
5. 5. 2021 08:07
Výbava
No nevím, v dnešní době argumentovat vyšší cenou tím, že jsou tam LED světlomety (ty LEDky jsou dnes levnější než žárovka), Bluetooth (bluetooth modem stojí asi 100 Kč), udržování jízdního pruhu nikdo vlastně nechce a je to spíš povinná výbava dle EU, centrál je už snad dnes samozřejmý, auto bez klimatizace jsem už dlouho neviděl a výškově stavitelné sedadlo snad ani nemá cenu komentovat. Jinými slovy marketingově musejí prodat to, že je to dražší, ale budiž, prostě všechno zdražuje, ale ty kecy kolem si mohou nechat.
Rozbalit vlákno
4
5. 5. 2021 08:36
Re: Výbava
Nemuzou. V teto diskuse jde totiz videt,ze nekteri jim to zerou i s navijakem. Na nalakani hejlu pak plati i zvetseni rozmeru, hlavne kufru. U minule Fobie kufr poskocil az na 330 litru! A co místa bylo na zadních sedadlech, pět chlapů se do auta v pohode vešlo. No. Tyden jsem mel kratkou trojkovou Fabii pujcenou. Velikostne ve všech smerech jako jednickova, ta měla ale lepší materiály. Jinak kufr? 260 litru versus 330 litru? Tak určite:-)Když to srovnam s jednickovým Megane,ktery mel 348 litrů, tak rozhodně se trojkova Fabie velikosti kufru shoduje stokrat vice s jednickovou Fabii nez s jednickovym Meganem. Ta realita je do oci bijici. O mezigeneracnim zvetseni prostoru v kabině Fabie pak platí totéž..
5. 5. 2021 11:03
Re: Výbava
Tak jasně. FIII byla vzadu malá. tos i každý mohl vyzkoušet. Ale kufr větší byl. To zcela jasně. Ono těch 70 l je jeden velký batoh, což není zas tolik. A pokud se ti ty litr rozlijou okolo podběhů a dáš trochu víš plato kufru (což dnes mají všechna auta v porovnání s minulostí), tak to prostě naskočí. Ale je fakt že vůči dvojce byla trojka stísněnější. Proto jsem zvědav jak to bude zde, kde se říká že to auto skutečně narostlo.
5. 5. 2021 11:15
Re: Výbava
Mě nepřekvapuje, že to umělé prémium vytváří klidně i za cenu ztráty. Repráky i ty ne uplně nejzákladnější stojí pár dolarů. Nevím jak to můžou s čistým svědomím dávat do aut za statisíce, protože to zní strašně. Fleety co jsou vůbec ochotné koupit fábie stejně vezmou 1.0 mpi combi ambition s lakem bez příplatku :D Asi mají vyzkoušené, že ostatní takhle si takhle připlatí spíš.
Avatar - twistedTSD
5. 5. 2021 15:17
Re: Výbava
No sorry, ale spousta aut stále LED v základních výbavách nemá, takže to pádný argument je. Bluetooth v infotainmentu je trochu něco jiného než šunt za pár korun. Klimatizaci nemá Clio ani i20. Výškové nastavení sedadla má Sandero v základu pouze v top výbavě. Takže bych se vrátil zase na zem a podíval se, co nabízí konkurence.
5. 5. 2021 18:24
Hmm výbava navíc
To se mi líbí, sice je dražší o 30 nebo kolik tisíc ale má navíc výbavu za 39... Takže Bluetooth je i s novym rádiem tak za trojku, doroubovat to do rádia je pro výrobce otázka 50 kč. Přední mlhovky - příplatek 1500, výrobní cena pětikilo... Možná i nula když započteme omezení logistiky díky zjednodušení verzí o jednu (prostě už nebudou formy na krytky v nárazníku a místa v regálech)... Asi by se dalo pokračovat s celou tou výbavou "navíc".
Designově se mi líbí ale za 350 fakt pořád radši Swifta
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
5. 5. 2021 23:15
Re: Hmm výbava navíc
Asi nechápu pointu. Jasně, že potřebují zdražit a obhájit to výbavou, která je nákladově vyjde levněji, dělají to všichni včetně Swiftu, který je mnohem, mnohem menší.