Fiat už 2 roky v klíčovém evropském segmentu B nemá žádného zástupce! :-O Přitom dříve mu po celá desetiletí suverénně vládl! To je naprosto neuvěřitelné a neomluvitelné selhání, za které by měli být zodpovědní manageři této značky na minutu odejití ze svých funkcí!!! :-O:-(:-(:-(:no::no::no:
Presne tak,trestuhodné bolo už že nechali vyžiť GP až 12 rokov.... a bez náhrady... neskutočné.. pritom to je dôvod,prečo sa predávajú dobre Pandy a Ypsilonky,pretože nie je Punto... V It na každom kroku Clio,Corsa,a pod...Stále vravím že Marchione nebol kúzelník,jeho výsledok je jasný...talianske značky v lufte...Nikdy som nesúhlasil s jeho koncepciou. A chybou bolo nechať dizajn slávnemu Centro Stile...to fakt a čo Giugiaro fajčíl pri Crome 2 neviem ale asi to bolo husté... A keď sa nám podarí fejkové 3er (Tipo) čo je celkom pohľadný kus auta,tak mu sprasím interiér..a nezabudnem urobiť Cross verziu s cenovkou dobre nie 25.000 e.Toto fakt nepôjde. Kde sú tí slávni ing. IT, nech sa pozrú na novú Fabiu..., nech si dajú zaucho a podajú výpoveď, nech nerobia,keď to nevedia..
Marchionne to zkrátka vedl jako účetní, bez výraznějšího zájmu o budoucnost značky (kromě RAMu a snad ještě Jeepu). Nejsilnější segment Fiat prostě vyklidil, aby nemusel zbytečně investovat, a zákazníky přenechal francouzům a korejcům.
Takhle bohužel dopadne každá fabrika, kterou neřídí obchodníci, ale účetní - nebo, jak jim Lee Iaccoca říkal, počítači peněz. A Iaccocovi "asi" věřit lze :D
Protože účetní se snaží ušetřit, technlogii a model "vymrskat" až do mrtě, jak se nakonec děj v případě Fiatu 500. Jenže až model skončí, náhrada za něj... jaksi... není :(
Som zvedavý, či budeme v budúcnosti čítať podobné správy, že sa z nejakej jednej generácie modelu za necelých 5 rokov vyrobilo milión áut. Tie objemy kvôli emisiám, zdražovaniu s prechodom na elektro pôjdu asi rapídne dole.
Cétrojku mám vyskúšanú s oboma benzínovými motormi, to auto je suverénne najlepšie v kombinácii so 110-koňovým PureTechom a 6-stupňovým automatom. Snáď sa tunajší kamarát diskutér neurazí, ale tá slabšia atmosféra čo do toho dávajú, je riadna bieda.
Neviem, či som mal len šťastie na nejaké zle poskladané auto, ale jazdiť s tým bolo dosť utrpenie. Je to zaujímavé, lebo tento motor (61 kW/83k) sa do 208 asi kvôli novšej platforme nedáva a tam som bol so základným, ak sa nemýlim, tiež atmosférickým PureTechom (55kW/75k) úplne spokojný.
Pokiaľ by išlo o čo najnižšiu cenu, tak tu by som volil už modernejšie Sandero TCe 90 (67kW/91k) s manuálom, kde si viem dať full výbavu za 13-tis. alebo Stepway za 14500€.
Tá jednadvojka 61 kW má trochu zvláštnu charakteristiku, ale pre ženu na 6 km do práce a 6 km nazad pohoda. Verzia s 55 kW je asi inak naladená, použiteľné otáčky asi budú nižšie, a tým pádom aj výsledné číslo značiace maximum výkonu vyzerá menej oslnivo - ale pre použitie primárne v meste, možno aj s kratšími prevodmi môže byť lepšou voľbou, prečo nie. ;-)
Inak do mesta si myslím, že je atmosféra lepšia voľba ako turbo, to by som volil keby bolo treba auto aj na dlhšie trasy ako iba po meste.
Mám ho doma v C3 druhé generace a není to vůbec špatný motor, ve městě i na okreskách se svižný, není pro něj problém jet i na delší vzdálenosti, když mu člověk nestojí na krku ;-) viz moje recenze...
Ja ho mám v poslednej C3 (pred fl) a je to vpohode auto. Mohli sa trochu viac pohrať s jeho charaktristikou (mohol byť v rýchlostiach 40-80 km/h trochu živší a pružnejší) a so zladením s prevodovkou. Nie je to na 100% do mesta, na to má trošku dlhé prevody, a nie je to ani na typické okreskové jazdenie, chcelo by to skrátka ešte poladiť a lebo pridať jeden kvalt.
No ta 6sta by se hodila, alespon by to netočilo při 130km/h 4tis otáček, hlavně by dost ztichl. Btw do města mě přijde ideální, v Praze s ním nemám problém jezdit ;-)
Na automobilku velikosti citroenu je to úspěch velmi relativní. Odpovídá to necelým 200 000 ročně, což je míň než třeba nějaká fabia. A to přitom je to cenově dostupnější. Myslím, že z významných hráčů segmentu je na tom hůř pouze seat s ibizou.