Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST SsangYong Korando vs. Subaru Forester – Není SUV jako SUV

Už na první pohled dosti nesourodá dvojice toho skutečně nemá mnoho společného, Korando i Forester však spadají do segmentu kompaktních SUV a rozhodně vystupují z davu.
Zpět na článek
30. 5. 2021 09:31
Re: Re: Spotrebný produkt za peniaze...
No nevím, že by Subaru Bo nějak bezpečné. Stačí se kouknout na článek, kdy japkncum přišli na to jak hezky sidi 😁.

https://m.autorevue.cz/…-a-pravou-stranu
30. 5. 2021 09:18
Re: Re: 300 tisíc
Auto za míč, sedněte do toho a nestacite se divit, zda to myslí vazne.
30. 5. 2021 09:14
Re: Re: 300 tisíc
Naštěstí poslední technika od mercedesu zmizela nedávno, a to 7g automat. Ta technika od mercedesu byla elkym zdrojem potíží, nedivím se, že se k tomu nehlásí
30. 5. 2021 09:12
Re: 300 tisíc
Konečně to někdo zminil, je to spojka, stimulující svornosti dost agresivním pribrzdovanim
Avatar - Beefcake
10. 5. 2021 22:35
Odporucam radsej pozriet toto
https://www.youtube.com/watch?…
Kto najde aspon 20 rozdielov v recenziach voci tejto vyhrava.
Mimochodom, dynamiku 50-100 dal Rasto na uroven 2L e-atmosfery v XV. Meranim samozrejme.
Spotreba SY 2l nad zrovnatelnymi turbomotormi.
AWD nefunkcna bieda o 9:13, rovnako velky pruser pri tom vyjazde z vody o 13:00. A tymto prehriate AWD ???? Vraj niekolkokrat.
To len aby bolo jasne, s cim sa tu zrovnava a o com je tato auto.cz papierova zrovnavacka.
Jednoducho to zodpoveda cene.
Korando ma priameho konkurenta S-Cross, ako tam odznelo.

A vobec, ked som si este raz pozrel tunajsi "test", skoda reci. V teste je top vybava Forestera a prave tie ceresnicky, ktore tu cenu robia, typu automatickeho nastavenia sedadiel, zrkadiel, klimy, atd podla tvare az 5 vodicov sa total odignoruju (to len co mi ako prve napadlo). Len priklad odflaknutej recenzie.
Avatar - Emel
9. 5. 2021 14:55
Re: Dalsia vec
Podle mě výrobci usoudili, že dokážou totéž udělat bez mechanického natáčení prostě pomocí rozsvěcení a zhasínání LEDek... s bonusem toho, že pomocí vypínání LEDek udělají i vykrývání segmentů. Laicky mi ten systém připadá i robustnější, nejsou tam žádné motorky a plíšky... ale ani u těch xenonů jsem teda neslyšel o nějakých problémech.
Avatar - Emel
9. 5. 2021 14:49
Re: ceny ?
To jistě jo... ale třeba adaptivní světla jsou pro mě docela důležitý a "teplej" volant je taky fajn (vzhledem k tomu, že to je taková blbinka). Ale to je asi jedno... chtěl jsem říct jen to, že když zohledníš lepší výbavu v Outbacku, tak je za skoro stejné peníze a že mi tedy Forester připadá relativně drahý (vůči Outbacku).

Máte to trošku jinak... respektive... to co posíláš je 2020, tady už je to zase jinak:
https://www.subaruslovakia.sk/…ster-e-boxer.pdf
https://www.subaruslovakia.sk/…ubaru-cennik.pdf
Avatar - Beefcake
9. 5. 2021 10:26
Re: ceny ?
Ja to mam zase inak. Za 3k€ naviac su tam vacsinou len veci z pohladu komfortu.
Tie vybavy mame mozno trochu ine: https://www.subaruslovakia.sk/…_vybava_2020.pdf .
Zatmavene skla neviem, ci su, ja som ich pred casom nemal ani v strednom modeli. Ale to je otazka 200-300€ na pat dveri a mas presne, ake potrebujes. Teply volant je u nas len v top vybave, to trochu prestrelili. Ale zrovna ten mi nechyba.
Avatar - Beefcake
9. 5. 2021 10:01
Re: Korando je až překvapivě...
S tymi forami tak trochu kecas: https://web.subarufanclub.cz/
Co chces opravovat na novych autach ? Inde je to mozno obvykle :)
Ani tuzing tie auta nevyzaduju.
Avatar - Beefcake
9. 5. 2021 09:57
Re: Dalsia vec
Nenapisal som, ze Subaru je vynalezca a jedine. A co sa stalo, ze to dnes prakticky vymizlo, o Octaviach ani nevraviac ? Zeby setrenie na nespravnom mieste ?
Avatar - Beefcake
9. 5. 2021 09:55
Re: Dalsia vec
Travel ti odpovedal presne. A toto je pre tvoju/soferovu bezpecnost 100* lepsie ako nejake matrix technologie. A fakt je, ze toto som snad nikde spomenute nevidel v testoch. Ale chapem, ze pre olizovacov plastov to zaujimave nie je.
9. 5. 2021 00:08
Re: Korando je až překvapivě...
Podepisuji. Dále viz můj příspěvek výše. Na Subaru byly dříve věci, pro které stálo za to ta auta kupovat. A dnes?
Avatar - Emel
8. 5. 2021 22:42
Re: Dalsia vec
Proč?
Vem si, že ten Outback stojí i s 2.5 dost podobné peníze, jako ten Forester... což mi přijde jako lepší nabídka.
PS: natáčecí xenony jsem měl v Octavii
Avatar - twistedTSD
8. 5. 2021 17:26
Re: Připomínky
Předpokládám, že to všude funguje stejně. Nevím, jestli jde jinak než manuálním řazením vyvolat čistě "simulovaný" režim, u CVT je to celkem nesmysl. Přednastavené stupně se standardně používají na eliminaci hučení při zrychlování, ale při konstantní jízdě se auto chová jako klasické CVT. Stejně tak se jako klasické CVT může chovat při maximální akceleraci a eliminovat tak zbytečné ztráty, ale to jsem nezkoušel, takže nevím, jak to má Subaru.
8. 5. 2021 17:04
Re: Připomínky
Tak to ja neviem, s čím si jazdil, ani o čom teda píšeš. Ja som spomínal Outback, a to bol boxer, nie e-boxer, ale nakoniec píšeme o CVT a nie o motore, ak si si nevšimol Písal som, že neviem ako je to vo Foresteri ale v Outbacku som to mal tak ako píšem. Kapišto?
Avatar - twistedTSD
8. 5. 2021 16:19
Re: Připomínky
Aha, tak jsem asi jezdil jiným e-boxerem.
8. 5. 2021 15:46
Re: Takže tu máme
Subaru jsem měl dvě a měl jsem ta auta rád. Jenže teď je nová doba a tahle cesta, pokud se jí i nadále chce držet, je pro Subaru, myslím, konec. Nevím, který srdcař by chtěl auto s tak mizerným pohonným řetězcem. K pohonu všech kol - dříve byl opravdu výborný, plynulý, všechna kola zabírala hned, žádné připojování až při průhrabu. Dnes nevím a u auta s tak bídnými dynamickými parametry to ani nehodlám zjišťovat, ale jisté je, že konstrukčně už to není, co bývalo. Jako by Subaru nevědělo, kudy dál...
No a pak taky musím říci, že mé bývalé BMW X5 E70 vyjelo všude tam, kde i mé předešlé Subaru, tedy veškerý zimní provoz na horách i docela příkrý svah s mokrou trávou na chatě. Rozdíl byl jen v tom, že zatímco Subaru jelo od první chvíle jako tažené lanem, v BMW jsem musel přidat více plynu a kola v první chvíli prohrábla, ale pak už to vyšlo nastejno. V extrému jsem nejezdil, ale kdo ano? Až budu potřebovat bytelný off-road, koupím si LandCruiser nebo něco podobného. Na silnici měla X5 jizdní vlastnosti výrazně lepší než Tribeca, dynamika velmi výrazně lepší a spolehlivost srovnatelná. Spotřeba diesel 40d versus 3,0 H6 cca 2,5 l ve prospěch nafty. Přiznám se, že je mi dnešního Subaru líto.
8. 5. 2021 15:25
Re: Dalsia vec
To si píš, mám škriepivú náladu. :-D A ktoréže auto s natáčaním svetiel do zákruty máš?
Vieš, čo je divné? Jak sa tu odhodlane Subaru kritizuje, a vedľa pri Outbacku je situácia prakticky opačná.
8. 5. 2021 07:57
Re: Připomínky
Důležité je že to spojka je i ve skutečnosti. A spojka je tam od toho aby prokluzovala - jinak to mohli zavřít natvrdo. A když spojka při přenosu momentu prokluzuje, tvoří se teplo a vzniká opotřebení. Dobře to vědí třeba u BMW, kde sice říkají že se trvale přenáší nějaké desítky procent výkonu, ale taky vědí že i tohle má svoje omezení. A proto se jejich x-drive ve vyšších rychlostech odpojuje, ostatně uvádějí to i v servisních manuálech. Pochybuju že by u japonců platily jiné fyzikální zákony

Stejně tak je u mezinápravových spojek běžné, že se odpojují při brzdění. Prý kvůli lepší funkci ABS a ESP
8. 5. 2021 07:34
Re: Korando je až překvapivě...
Problém je v tom, že fanouškové značky Subaru ubývají exponenciální rychlostí. Stačí se podívat na aktivitu na subarufóru před 15 lety a dnes. Je to mrtvá stránka. Po odchodu H6, STI, Forestera XT se tam probírají tak akorát udržba a oprava starých aut....
Jako bývalý milovník značky a vlastník 3 vozů musím přiznat, že Subaru z kvalitních vozů prostě v případě evropských specifikací "vyndalo" motor. To, co je v nabídce nejen Lesníka, ale i Imprezy a Outbacka je žalostné. Přitom prodejci Ti při osobním pohovoru řeknou, jak snadno by prodali silnější motorizace...
Další stinnou stránkou je servisní síť Subaru v ČR.. tedy její kvalita a hustota...
Avatar - speedfred
8. 5. 2021 06:36
Re: Dalsia vec
Ty mi prídeš ako malý chlapec čo musí mať vždy protiargument, dnes pri Subaru zvlášť. Mám autá s oboma nasvecovaniami zákruty ale že by som povedal “tak toto je bomba” to ani náhodou.
8. 5. 2021 02:13
Re: Re: 300 tisíc
Nie, pravda je to, čo tu v súvislosti s Renaultom rezonuje o tebe.
8. 5. 2021 02:08
Re: Dalsia vec
A čo keď malo? Ber v úvahu koľko áut to má dnes, to bol jeho argument. No a pri tých LED-kách je to smola, ani najlepším LED matrix a neviem ešte akým svetlom natočenie do zákruty nenahradíš. A že je to dobrá vec, je pravda.
8. 5. 2021 02:05
Re: Spotrebný produkt za peniaze...
Vysvetľuj to tunajším kovbojom... Vo všetkom s tebou nesúhlasím, ale tých hejterov sa tu narojilo dosť.
8. 5. 2021 02:02
Re: Drsne tváriace
S CVT bude ťahať lodičku do Chorvátska len hlupák (ktorý má naviac dosť peňazí).
8. 5. 2021 01:58
Re: 300 tisíc
To je možné, ale tento Ssangyong ani omylom Foresteru nekonkuruje, tak ho nemôže valcovať.
7. 5. 2021 23:58
Re: Re: 300 tisíc
No neviem, v poslednej dobe som videl par testov, kde skoncili ine suv a subaru tiez... Takze aj v terene je to skor priemer
7. 5. 2021 23:15
Korando je až překvapivě...
sympatické auto za velmi atraktivní ceny, ovšem jeho rozežraný benzinový motor spolu se sotva průměrnou ovladatelností jsou naopak výrazně odrazující faktory... O absurdně předraženém Foresteru s nevalnou dynamikou a povinným variátorem vůbec nemá smysl uvažovat, ten už je koupitelný pouze pro pár skalních fandů značky...
Avatar - speedfred
7. 5. 2021 23:10
Re: Dalsia vec
...šak to už malo DS z roku tisíc deväťsto päťsto a ktomu dalšia miliarda áut. Ako píše kolega vyššie tak asi vďaka matrix LED to už netrá.
Avatar - speedfred
7. 5. 2021 23:02
Re: Drsne tváriace
Váha na TZ sa neudáva len podľa výkonu, ale napr brzdy, váha auta a pod. Potom tu máme občas rozdiely že to isté auto v DE má 3,5t a tu iba 2,7t. Tiež tomu moc nerozumiem ale s CVT ťahať to musí byť pekná motorová pesnička v kopcoch.
Avatar - Emel
7. 5. 2021 22:19
Re: ceny ?
Tak ono to nejsou jednotlivé blbiny, ale prostě vyšší stupeň výbavy. Přehled toho co tam je je jedna věc, druhá věc je co tam není - vyhřívaný volant, navigace, parkovací senzory vzadu (přední nejsou vůbec), automatická světla, zatmavená zadní skla (z těch věcí, co by mě zajímaly). Většinu toho řeší Comfort za 1.030.
Avatar - Ozzman
7. 5. 2021 20:32
Re: 300 tisíc
Můžeš místo toho hejtování napsat, jak to tedy s tím AWD od Subaru je ?
Avatar - lamal
7. 5. 2021 20:13
Re: Re: Takže tu máme
Neviem to posudit, iba cely cas vravim, ze to nie su rovnake s odlisnou cenou... o kolko je Subík lepsi neviem vycislit ani ja takto od stola, Korando je zatial neznama na rozdiel od Forestera... ten svoje kvality, spollhalivost, bezpecnosti a robustnost dokazuje uz roky.
Avatar - twistedTSD
7. 5. 2021 19:32
Re: Dalsia vec
To dřív mělo kdeco, ale s příchodem LED světel to z nějakého důvodu vymizelo. Asi se to špatně kombinuje s matrix LED.
Avatar - twistedTSD
7. 5. 2021 19:28
Re: Tak tu máme souboj nejhorších aut ve třídě
Spotřeba, cena, pro někoho možná CVT.
Avatar - Ada je zase tady
7. 5. 2021 19:14
Re: ceny ?
Má diesel? A má manuální převodovku? A co ruční brzdu? Tak zmlkni... :no:
Avatar - Beefcake
7. 5. 2021 18:47
Re: Takže tu máme
Ty vole, toto je riadna hejtovacka. Od niekoho, kto sa tvari ako "autickar". FB level. Alebo zensky casopis ?
Avatar - Beefcake
7. 5. 2021 18:44
Dalsia vec
Zaujimave, ze v recenziach sa pravidelne uplne ignoruje servo natacanie svietiel, co je genialna vec (na rozdiel od toho smiesneho prisvecovania hmlovkami), ktoru Subaru ma vo vybave uz roky.
Ale to by som uz chcel moc.
Avatar - Beefcake
7. 5. 2021 18:40
Re: Tak tu máme souboj nejhorších aut ve třídě
A to je okrem motora co ?
Avatar - Beefcake
7. 5. 2021 18:38
Re: Drsne tváriace
Dan za CVT ?
Korando: "slibuje nejvyšší výkon 120 kW (163 k) v rozmezí 5000 až 5500 otáček. Se standardní manuální převodovkou je točivý moment až 280 N.m, v kombinaci s příplatkovým šestistupňovým automatem Aisin se však bavíme o nejvyšším točivém momentu 260 N.m, který je dostupný v rozmezí 1500 až 4000 otáček."
Takze Korando ma vacsi vykon, turbo, skoro o polovicu vyssi krut.moment, o priebehu ani nevravim, tu jedinu spravnu prevodovku (podla niektorych tu) a napriek tomu 1500kg ?
Avatar - Beefcake
7. 5. 2021 18:35
ceny ?
"Subaru vám totiž již v základní výbavě nadělí naprosto fantastický pohon všech kol, automatickou převodovku (jakkoliv pouze CVT), Bi-LED světlomety, 17“ litá kola, duální klimatizaci, vyhřívání předních sedadel, Subaru Starlink Infotainment, adaptivní tempomat nebo kupu bezpečnostních a asistenčních systémů." - mat toto v zaklade za "925t" a "dokupit" za 160t !!! dalsie blbiny, to spravi len puk.
A sup, hned je v zaverecnej tabulke 1080t :)
Avatar - Beefcake
7. 5. 2021 18:19
Re: Spotrebný produkt za peniaze...
"Väčšina vlastností auta sa dá číselné vyjadriť a porovnať, výkon motora, dynamika, spotreba, kufor, priestor vo vnútri, odhlučnenie, výbava..." ano :)
No a potom su tu tie veci, co robia tiez auto autom. Ako stabilita na ceste, naladenie podvozku, celkovy pocit tuhosti auta, vyhlad z kabiny, , ovladatelnost, spatna vazba od volantu, atd.
Avatar - Beefcake
7. 5. 2021 18:16
Re: Milá redakce
Oni to robia uz roky a roky im za to ludia nadavaju. Je im to jedno.
7. 5. 2021 18:02
Re: Takže tu máme
Jel jsem se SY, se Subaru jen XV a interiér bych teda u SY rozhodně nenazval hodnotnějším. Hromada hnusného lesklého lastu, digi palubka jak laciná videohra, otravné zvuky třeba při vypnutí motoru. to auto tě odnaučí používat blinkry, něco tak strašného neuslyšíš ani v Dacii. SY je takové auto na první dojem, na někoho to zapůsobí protože se to evidentně prodává. Ale můj šálek to fakt není.
Avatar - Beefcake
7. 5. 2021 18:01
Re: Připomínky
"Drobné rozdíly jsou pouze v uspořádání, způsobu ovládání a samozřejmě nastavení software" a to je to podstatne.
A robustnost, kedze je to v jednom baliku a dobre chladene, ze ano.....
Inak neviem o tom, ze by sa spojka niekedy rozpajala, ani som o tom nepocul. Ze sa to vola spojka naozaj nic neznamena z pohladu fungovania.
Avatar - Beefcake
7. 5. 2021 17:54
Re: 300 tisíc
Forester zvladne hodne vela blata a snehu, to sa nemusis bat.
7. 5. 2021 17:53
Re: 300 tisíc
Tak někomu se to líbí, mně to auto vevnitř ani moc nevonělo a vyloženě mě sraly zvuky systému, uvítací grafika, zvuky puštěných blinkrů. Traveldrive to vystihnul docela dobře. Já potkávám ve svém okolí jeden kus, menší vzácnost je i Toyota UrbanCruiser :-)
Teď vyšel test Koranda na garáž.tv (zatím Patreon), jsem zvědavej co na ot řeknou.

P.S. po dvou dnech s Dusterem, bych si při potřebě levného SUV asi radši koupil tu Dacii
Avatar - xxc
7. 5. 2021 17:48
Re: Re: 300 tisíc
Bohužiaľ je to pravda, čo medzi ľuďmi rezonuje :-(
Avatar - wakantanka
7. 5. 2021 17:47
Re: Re: Takže tu máme
Pohon bude mať Subo vyladený lepšie, ostatne je to jeho charakteristický rys. Ale naozaj je tento Forester o tých 300 tisíc. KČ lepší? Ja si to nemyslím, byť niektoré vlastnosti má dotiahnutejšie.
Avatar - twistedTSD
7. 5. 2021 17:23
Re: Připomínky
Ne, neřadí, protože jak jsem psal, standardně funguje jako klasické CVT. I to řazení stupňů mi u CVT přijde specifické, ale to asi ničemu nevadí.
Avatar - twistedTSD
7. 5. 2021 17:21
Re: Tak tu máme souboj nejhorších aut ve třídě
Přednosti sice má, ale většině lidí patrně nepřebijí všechny ty nevýhody.
Avatar - Emel
7. 5. 2021 17:18
Re: Takže tu máme
No na mě nekoukej... já pokud bych měl kupovat auto za milion, tak očekávám odpovídající údaj v kolonce "výkon motoru v kW"... ale fajn, každý má svoje priority a třeba si tu svou cílovku najde i ten Forester.
7. 5. 2021 17:16
Re: 300 tisíc
Subaru s automatom uz peknych par rokov NEMA staly pohon AWD (to len autor clanku zaspal kdesi v dalekej minulosti). Takisto ako Korando je aj Forester len predokolka, kde sa moze pripojit zadna naprava cez spojku. Ale iba docasne, kedze nema medzi napravovy diferencial...
Avatar - WinDiesel
7. 5. 2021 16:53
Re: Milá redakce
... když je někdo líný ... končí jako bulvár
Avatar - WinDiesel
7. 5. 2021 16:49
Re: Obaja nad priepasťou
No vzhledem k tomu že se auta všude skvěle prodávají, myslím že už utekli hrobníkovi z lopaty. Díky za čísla ze Slovenska !!!! Trend je zcela stejný jako v ČR. :yes:
Avatar - WinDiesel
7. 5. 2021 16:47
Re: 300 tisíc
Prodeje Subaru stagnují, prodeje SYM se raketově zvyšují, to newokecáš wole.
7. 5. 2021 15:27
Re: Tak tu máme souboj nejhorších aut ve třídě
A prečo by to mal byť trhač asfaltu? Má iné prednosti. Cena nie je ľudová, ale ako som už písal inde, to treba vyčítať dovozcovi, to nie je chyba auta. ;-)
7. 5. 2021 15:26
Re: 300 tisíc
Takzvaná výnimočnosť a schopnosti sú dve rozličné veci. V tom druhom sú Subaru dobré, systém pohonu je dobre vyladený a tam, kde iné SUV končia, Subaru ešte pokračuje. Sú to solídne, dobre stavané autá. Že to nie je na pretekanie, nie je chyba, vysoká cena sa už vytknúť dá, ale to nie je chyba auta. Kankunen nižšie žvatlá čosi o najhorších autách v triede, ale videl ich asi len na obrázku.
Avatar - lamal
7. 5. 2021 14:58
Re: Spotrebný produkt za peniaze...
Nepisem, ze nie je bezpecne, pisem ze Subaru je bezpecnejsie, ma za sebou IIHS small overlap, ktory bol na urovni uz v generacii roku 2014 a ma daleko pokrokovejsie asistencne systemy. Vseobecne z praxe vo Foresteroch buralo za tie roky uz vela ludi a ziaden bezpecnostny bug nebol zverejneny, toto proste o Korande este nevies.
Z jedneho NCAPu si nedovolim tvrdit, ze je rovnako bezpecne ako Forester, netvrdim ze to nie je mozne.
Avatar - twistedTSD
7. 5. 2021 14:42
Re: 300 tisíc
Rasto jezdí do terénu se vším možným, ale v čem je Subaru tak výjimečné, když technikou ne? Napadá mě maximálně X-mode.
Avatar - twistedTSD
7. 5. 2021 14:39
Re: Spotrebný produkt za peniaze...
Proč podle tebe není Korando bezpečné?
Avatar - twistedTSD
7. 5. 2021 14:34
Re: Takže tu máme
No jestli skončí 4x4, tak je to slušný fail. Korando mi dává smysl jako poctivá technika za dobrou cenu, ale ne jako konkurence stylové 3008. Na druhou stranu je očekávatelné, že s emisemi bojují, protože euroúředníka nezajímá, že se jedná o výrobce SUV, a EV pořád nemají.
7. 5. 2021 14:34
Re: Obaja nad priepasťou
To jako že jimi připravovaný zkratomobil zlepší neradostnou ekonomickou bilanci? :-[] Jako drsný fór dobrý! :-[]
Avatar - lamal
7. 5. 2021 14:31
Re: Spotrebný produkt za peniaze...
To si toho nastudoval, studia zrela na PhD.
Avatar - lamal
7. 5. 2021 14:29
Re: Takže tu máme
Tak isto nie je pravda, ze len kvoli tomu, ze je to subarí ´´haldex´´ vo verziach s CVT je to ´´vyhaslá aureola´´, pretoze ten pohon je v praxi velmi schopny... na toto narazam, ze je odtestovane a overene - aj jeho odolnost. Dinar sa tu odvalava na text z testu, takze v tomto pripade plati, ze pohon Subaru je lepsi.

Vseobecne sa bavim o tom, ze pohlad ktory sa tu prezentuje - su to rovnake auta svojimi vlastnostami a kvalitami, s tym, ze SY je o 200-300tis lacnejsi je hlupy. To proste nie je pravda, ukaze to az čas a ako som pisal vyssie ak sa to po napr. 15r ukaze, rad budem suhlasit s tym, ze SY bol aj kvalitativne super kauf. Proti SY vobec nic nemam, ak to bude dalsia H/K, som za.
Avatar - twistedTSD
7. 5. 2021 14:27
Re: Připomínky
Tak myslím, že poznat to jde, především proto, že předvolené stupně se používají konkrétně při výraznější akceleraci a manuálním řazení.
Avatar - honzaHK
7. 5. 2021 14:22
Re: Takže tu máme
Problém je, že to právě tak preukazatelné není. Autor testu to preukázal pouze tak, že to napsal, což je prostě nedostatečná. Je to nejlepší jizda na webu, tak to mají podložit videem v terénu (dnes to dělá kdekdo) a ne jen čerpat info z dávno vyhaslé aureoly značky Subaru.

Takhle v rychlosti jsem nikde přímé srovnání terénních schopností obou testovaných vozů na netu nenašel, takže fakt, že pohon od Subaru je (v porovnání s Korandem) prokazatelně daleko lepší, asi obecně známá věc být nemůže. Tady je přání otcem myšlenky. Navíc matoucí označení Symmetrical AWD by mě nutilo zbystřit, jestli si tady náhodou někdo necucá závěry jen z prstu.
Avatar - twistedTSD
7. 5. 2021 14:21
Re: Tak tu máme souboj nejhorších aut ve třídě
Myslím, že i s SUV se předjíždí a jezdí po dálnici. Já jel s tím e-boxerem v XV a nepřišlo mi to zrovna jako trhač asfaltu, ale zvykl bych si. Ve Foresteru to musí být na hraně, takový základ za "již od" cenu... jenže ta je v jeho případě brutální.
7. 5. 2021 14:18
Re: Takže tu máme
Áno, cenovka Subaru je silná, Korando je podstatne dostupnejšie a má širšiu ponuku. Podstatné je, čo chceš, a koľko na to máš a si ochotný dať.
Avatar - twistedTSD
7. 5. 2021 14:16
Re: 300 tisíc
Ale ta fanatická klientela je dost malá, čemuž odpovídají prodeje.
7. 5. 2021 14:01
Re: Připomínky
Nemáš pravdu, po mechanické stránce je Haldex stejný systém připojení zadní nápravy jako Subaru s CVT. Oboje má trvalý pohon předku a k němu přes spojku poháněný zadek, tj i Subaru je dvoukolka s připojeným zadkem. Drobné rozdíly jsou pouze v uspořádání, způsobu ovládání a samozřejmě nastavení software

Starší Subaru s manuálem měly trvalý pohon všech kol.
7. 5. 2021 13:31
Re: Spotrebný produkt za peniaze...
5 hviezd vs 5 hviezd v rovnakom roku euro ncap? Neviem, ze by sa tejto znacke v azii vyhybali kvoli spolahlivosti...ale to chce len trosku aj studovat a netrepat dve na tri :no:
7. 5. 2021 13:29
Re: Připomínky
Tak Haldex je jiný systém připojení zadní nápravy, Subaru není dvoukolka s připojeným zadkem. Tam to řekl bych není, já měl manuál s redukcí, to byly ještě auta norrmální :)
7. 5. 2021 13:24
Re: Tak tu máme souboj nejhorších aut ve třídě
Jel jste někdy v Subaru, když tvrdíte, že je to to nejhorší na trhu? Dle mého názoru pouze píšete o tom, co si myslíte že by nějak mohlo být, ale praktickou zkušenost nemáte.
Avatar - lamal
7. 5. 2021 13:19
Re: Takže tu máme
Je to furt dokola, pretoze vacsina v diskusii podla ich reakcii na to auto pozera stylom, ze to je to iste, len cena je ina. Co je blbost a velka.

Symmetrical AWD je obchodne znacenie s tym suhlasim, ja pisem o niecom inom, pisem ze ten pohon od Subaru je preukazatelne daleko lepsi. Asi tazko by si aj ty zrovnaval Haldex 1g s poslednou 5g, takze nie je medzinapravova spojka ako medzinapravova spojka.
Avatar - Dinar
7. 5. 2021 13:04
Re: Takže tu máme
Pořád dokola. Je tu test dvou aut, hodnotí se jako vždy jejich vlastnosti, dynamické hodnoty atp., nikde se nepíše o tom, že je možné, že po patnácti letech bude subaru fungovat a korando bude na odpis. Logicky, protože něco takového není srovnávacím testem nových aut možné zjistit. Proto je opět logické, diskutovat o tom, o čem se v testu píše, ne o nějakých předpokladech, co bude za patnáct let, nebo o tom, že kupující se rozhoduje právě podle toho, co bude s jeho autem za patnáct let. To je ten tvůj balast, reakce naprosto mimo to, co jsem psal na konto hodnocení tohoto testu ve svém prvním komentu.

A co se awd týká, systémy obou aut jsou založeny na mezinápravové lamelové spojce, subaru o tom svém píše: "Active Torque Split (ATS)
The next most popular option is the Active Torque Split system. Included on all continuously variable transmission (CVT) models like the Forester, Legacy and Outback, this option splits torque in a 60/40 ratio between the front and rear wheels. This AWD system includes a multi-plate center clutch, not a differential."
Pokud někde čtu o mezinápravové lamelové spojce místo difu a poměru 60/40 pak je zřejmé, že označení takového awd jako "Symmetrical All-wheel Drive" je právě jen obchodní označení.
Avatar - Emel
7. 5. 2021 13:00
Re: Takže tu máme
Věřím, že tu 4x4 má Subaru vymakanou líp, + světlá výška.
Jenže co naplat, s tímhle hnacím řetězcem za tuhle základní cenu je to od začátku tržní outsider.

Korando má určitě svoje chyby, ale prostě... ve Style za 490t (akčních)... volitelně 4x4, volitelně AT... tomu případně i lecos odpustíš. Škoda že 4x4 asi končí, v ceníku je že už jen skladovky.
7. 5. 2021 12:52
Re: Takže tu máme
Vydarenejší interiér Ssangyong rozhodne nemá, o priestore by som tiež polemizoval. Kufor nie je všetko. Jazda Subaru v teréne nie je klišé, vyskúšaj, alebo si aspoň prejdi zopár testov. Tie autá nie sú zrovnateľné ani náhodou.
7. 5. 2021 12:50
Re: Připomínky
Jo je to divně napsané, vyznělo mi to že horizontální motor je něco extra.

A mezinápravová spojka se při brzdění rozpojuje například u každého auta s haldexem
7. 5. 2021 12:47
Re: Drsne tváriace
Je to daň za CVT, na ťahanie vleku by som to asi naozaj nekupoval. ;-)
7. 5. 2021 12:46
Re: Připomínky
:yes:
Neviem ako je to vo Foresteri, ale v Outbacku napriek CVT môžeš mať režim radenia predvolených stupňov a pochybujem, že to podaktorí z tunajších podľa prejavu za jazdy rozoznali od meničového automatu.
7. 5. 2021 12:46
Re: Tak tu máme souboj nejhorších aut ve třídě
Lebo u SUV sú šprint na stovku a rýchlosť na diaľnici primárnymi vlastnosťami... :-O
7. 5. 2021 12:43
Re: subaru
No, zrejme za to nestojíš. Smola...
Verili sme, že po revolúcii už nebudeme hrať voči svetu druhé husle, ale realita je iná, v mnohých veciach hráme tretie, štvrté, a ďalšie v poradí...
7. 5. 2021 12:42
Re: subaru
Tak u Fiatu sa to hádam v dohľadnej dobe skončí a úroveň ostatných značiek Stellantisu čoskoro dotiahne. Je fakt, že úroveň predajcov, u ktorých som bol, je veľmi slabá. Priamym príkladom je Fiat/Nissan na Rožňavskej v BA.
7. 5. 2021 12:38
Re: 300 tisíc
Hej, nahrádzať MPV s SUV-ečkami 2WD, to je prejav dnešnej zvrátenej doby.
Subaru sa mi páči z dôvodu praktického využitia a najmä veľmi dobrých schopností v teréne. Dynamické parametre ma až tak netrápia, v bežnej premávke sú beztak nad bežne využívanú úroveň, zase kvitujem pohodlie a slušnú spoľahlivosť. V tomto segmente žiaľ momentálne patrím len medzi BY-kupcov, ale vyberať v týchto vodách, v hre by boli autá ako Subaru, alebo možno Volvo.
Avatar - kari.laz
7. 5. 2021 12:37
Re: Milá redakce
Je to prostě údaj naprosto k ničemu. Pokud by tam byl pro "zajímavost" budiž, ale základ má být skutečná průžnost.
Avatar - KANKUNEN
7. 5. 2021 12:35
Re: Milá redakce
Jak by s tím šlo pracovat, ale proč se namáhat, definovat otáčky, s kickem i bez. Stejně těch 66nm u Subaru se na kola nedostane.
7. 5. 2021 12:32
Re: 300 tisíc
Ale hojno valcuje Subaru. Zrovna títo dvaja sa o zákazníkov preťahovať nemusia.
7. 5. 2021 12:31
Re: 300 tisíc
Áno, ale ľuďmi to stále rezonuje. Niečo podobné, ako že je Renault nekvalitný a poruchový, ale v opačnom garde.
7. 5. 2021 12:30
Re: Závěry
Sorry, ale zúfalo mi znie skôr tvoj príspevok. Zrejme náš trh nebude patriť medzi ich priority.
7. 5. 2021 12:29
Re: Závěry
Si si istý, že vieš, na čo odpovedáš? Prečítaj si wakantankov príspevok ešte raz, ako položil otázku.
Avatar - kari.laz
7. 5. 2021 12:23
Milá redakce
Nechci být hrubý, ale můžete si to vaše měření dynamiky na Xtý rychlostní stupeň strčit už konečně tam, kam ani slunce nesvítí a začít to měřit jako normální lidi, natož pokud jste na automobilovém webu. Tohle bych stěží pochopil na odpadu, jako autosalon, ale ne tady.
Všichni (alespoň ti normální automilci) vám budou moc vděční.
Avatar - lamal
7. 5. 2021 12:08
Re: Takže tu máme
Balast to nie je, pretoze pises akoby cena vyrobku odrazala len jeho v obmedzenej forme odskusane vlasnosti pocas novoty a nezalezalo pritom na spolahlivosti.
Tu spolhalivost Subaru dlhodobo preukazuje, nie je problem si to dohladat, takze v jeho cene je ista zaruka predpoklad, ze tam ta kvalita skutocne je. To pri autach, nie je balast, nove SY toto jednoducho neponukaju - ovsem netvrdim, ze sa nemoze po 15r ukazat, ze kvalita bola skutocne dobra.
Ideme sa bavit o tom ake znacky ty kupujes a kolko rokov si ich nechavas aby sme tu zacali popierat dlhodobe know how automobiliek ?

Ad ten pohon, AWD Subaru v tomto pripade nie je rovnake ako v SY to je hlupost a ked sa uz riadis udajmi v teste, tak tam to jasne napisane, nevsimol si si ? Opat je velmi jednoduche overit si kvality toho pohonu inde.
Avatar - Dinar
7. 5. 2021 11:54
Re: Takže tu máme
Já přece žádnou formu diskuse neurčuju, jen říkám, že je tu test, v něm nějaké info, a na to info reaguju, tj. logický postup. Reaguju tak, že vytýkám autorovi klišé o geniálním awd subaru, které je v tomto případě stejné jako v korandu, resp. se pozastavuju nad vyzněním testu pro subaru s tím, že podle autorem uvedených informací v testu, je dle mého na tom lépe korando (zejména s ohledem na obrovský cenový rozdíl) a velebení subaru nemá oporu v těch informacích, které sám autor uvádí, ale jsou založena čistě na zmíněných klišé.

Ten balast s kvalitou a odolností a řeči o tom, jak se rozhoduje kupující, jsi přidal ty sám, mě do toho netahej.
Avatar - lamal
7. 5. 2021 11:34
Re: Spotrebný produkt za peniaze...
´´Je to Subaru o 30% lepšie auto ako ten ssangyong? Odpoveď je určite nie´´ Subaru je tichsie na dialnici, ma komfortnejsi podvozok, daleko lepsie jazdne vlasnosti i riadenie a to v setko pri vyssej svetlej vyske... aj tu je SY jasny vitaz ?

Chces lacne auto na par rokov, si nenarocny, nehladis na otaznu spolahlivost a bezpecnost, tak je pre teba vitaz SY. Pochopitelne.
7. 5. 2021 11:30
Spotrebný produkt za peniaze...
Malé náznaky vnímania pomeru hodnoty za peniaze... fíha, kam to ten svet speje? Žeby recenzenti komerčných produktov konečne zistili, že autá sú bežné produkty na trhu a cena je kľúčový parameter?

Je to Subaru o 30% lepšie auto ako ten ssangyong? Odpoveď je určite nie, takže víťaz je jasný. Väčšina vlastností auta sa dá číselné vyjadriť a porovnať, výkon motora, dynamika, spotreba, kufor, priestor vo vnútri, odhlučnenie, výbava...

Mne ako bežnému šoférovi sa tie Ssangyongy celkom páčia, ale tak dnes už ani vyslovene škaredé autá nie sú. Všetky zvládnu na diaľnici 130km/h, všetky sú oveľa bezpečnejšie ako pred 20 rokmi.... cenové rozdiely začínajú dávať čoraz menší zmysel.
Avatar - lamal
7. 5. 2021 11:29
Re: Drsne tváriace
poznas logo renaultu, to bolo k tej ´´sama neviem čo´´ :-!
7. 5. 2021 11:26
Re: Připomínky
Tak je to asi hloupě napsané, pro lepší pochopení by bylo lepší ležatý boxer, ale kdo chtěl, tak ví vo co go. A u kterého moderního auta se spojka rozpojuje při brzdění? To zase nevím já, ale vím , co je volnoběžka, s Wartburgem jsem pár let jezdil. Traveldrive nepsal, že motor neřve a zabírá pozdě, navíc to není primárně problém motor, ale převodovky eCVT.
7. 5. 2021 11:16
Re: Obaja nad priepasťou
Netvrdím, že sa im predajne nedarí, môžem doplniť aj čísla za prvý štvrťrok zo Slovenska. 151 ks SYM vs 45 ks SUB, aj elektromobil majú pripravený, ale to nemá nič s tým, že automobilke hrozí bankrot.
Avatar - lamal
7. 5. 2021 11:15
Re: Obaja nad priepasťou
rovnaky skok som videl, ked sa zacali predavat tenisky ´´číňanky ´´ na trznici, Converse si stazovalo...
7. 5. 2021 11:14
Re: subaru
Velky suhlas. Som rad, ze si to okrem mna este niekto vsimol.
Chbyjuce priame zastupenie ich zabija - a tak im treba, nebudem platit svoje peniaze automobilke, ktorej nestojim ani len za to, aby si tu otvorila pobocku. :-[] :yes:
7. 5. 2021 11:12
Re: 300 tisíc
Spravny dotaz.
Subaru vytazuje vlastnu povest - historicke AWD, ktore uz davno v ich autach neponuka.
Vysoka cena - ked sa uz cla za dovoz z JPN neplatia su tiez len odrb na zakaznikov.

Maju vyhodu, ze maju fanaticku klientelu.
Ktovie, ako dlho im to este vydrzi.

Casy povodneho Forestera, ktory bez problemu natocil 500000 km su davno prec.
7. 5. 2021 11:10
Re: Závěry
Podobne.
Korando ma ine prednosti (vyborne asitencne systemy), ale cena, motor ani dizajn to nie su.
Zasluzene spolu s megadrahym Subaru sa motkaju na okraji trhu - len velky zufalec alebo velky individualista si niektory z tychto modelov vyberu.
Avatar - lamal
7. 5. 2021 11:08
Re: Takže tu máme
Je to lacne tak sa to predava, to zatial nehovori nic o kvalite. Na 5r dobre a dalej ?
Ked bude SY kopirovat cestu H/K a po 15 rokoch si povies, ze kvalita bola dobra, potom budem suhlasit.
Avatar - WinDiesel
7. 5. 2021 11:07
Re: Takže tu máme
Výkřiky AUTO.CZ nic nezmění na tom že Ssangyong jede a Subaru pomalu umírá, při svém přístupu se z Evropy bude muset stáhnout.
Korejci neplkají a makají. Mají dobrou modelovou řadu, diesel i benzín a žádný CVT, místo něj AISIN.
Avatar - WinDiesel
7. 5. 2021 11:04
Re: Takže tu máme
Subaru to dokazuje tak, že už roky živoří, zatímco prodeje Ssangyongu raketově stoupají.
Avatar - WinDiesel
7. 5. 2021 11:02
Re: Obaja nad priepasťou
Ne - prodejní výsledky hovoří pro přežití Ssangyongu. Fabrika jede, vozy se prodávají, nabídka je široká, diesely a nově i benzíny. Bravo SYM :yes:

51 ks SYM vs 168 ks SUB leden až duben 2020
283 ks SYM vs 202 ks SUB v roce 2021

Viděli jste někde podobný skok? Subaru přežívá, SYM ožívá. ;-)
Avatar - WinDiesel
7. 5. 2021 10:58
Re: 300 tisíc
Subaru si vybralo špatnou cestu která vede k vysoké ceně.
Chválím SYM hlavně za možnost ceny od ... 450 000 - to je krásné. A vproto jim taky prodeje jedou docela neskutečně.
51 ks SYM vs 168 ks SUB leden až duben 2020
283 ks SYM vs 202 ks SUB v roce 2021

Bravo SYM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SYM válcuje Subaru.
Avatar - WinDiesel
7. 5. 2021 10:51
Re: Závěry
Stojí, Korejci udělali velký pokrok, podobně jako hyundai/Kia.
Avatar - lamal
7. 5. 2021 10:49
Re: Takže tu máme
Pohlad na auta a ceny je rozny, je niekde presne urcena forma pre diskusie ? V roli kupujuceho sa riadis len tym co je napsane v teste, na 100% zaklade toho kupis auto ?

Subaru to uz roky dokazuje, aka polemika ? Teba asi ozdravuje víra v to, ze lacne je rovnako kvalitne ako to drahsie.
Avatar - Dinar
7. 5. 2021 10:46
Re: Takže tu máme
"By ma zaujimalo co vies o kvalite SY a jeho technike, bezpecnosti ? Pretoze tieto atributy su v Subaru na spicke a cena tomu odpoveda."
Reaguju na to, co čtu v testu, přijde mi to jako logický postup v diskusi pod testem. Že je SY nekvalitní a neodolné, víš zřejmě z vlastní zkušenosti, protože v článku o tom nic není.

A mluvíme-li o klišé, tady je jedno moc pěkné, "Subaru vsak ponuka trvale hodnoty o tom nemusime polemizovat." Tak hlavně nepolemizuj, věř a víra tvá tě uzdraví. :D ;-)
Avatar - speedfred
7. 5. 2021 10:38
Re: Takže tu máme
PS I : Fostek mal hodne spadnuté na p.Máru z nadŕžania Japoncom a tu sa to prejavilo znova.
PS II :Miestny Subarista si chodí odpľuť zväčša pod články o tdi a tu nič.
Avatar - lamal
7. 5. 2021 10:37
Re: Takže tu máme
zvladaju ? myslis vsetky so 100% rovnakymi vysledkami ?
Avatar - Londonbridge
7. 5. 2021 10:36
Re: Takže tu máme
Hviezdicka v znaku ma byt len jedna a velka... :-)
Avatar - speedfred
7. 5. 2021 10:35
Re: Drsne tváriace
Sama neviem čo je to za triedu ale 2t by mohli mať na guli.
Avatar - lamal
7. 5. 2021 10:35
Re: Takže tu máme
Podstatne vydarenejsi interier je subjektivne, mne sa paci viac interier Forestera a je urcite kvalitnejsi aj co sa sedenia tyka. Hnaci retazec odtestovali v praxi (nie len ACZ), mozes kludne zabudnut na nazvy a klise o pohone, realita je taka, ze nech sa ten pohon nazyva akokolvek, v Subaru je daleko lepsi, odolnejsi v kazdej situacii a vyhovie aj narocnejsim... to ten v SY nie.

By ma zaujimalo co vies o kvalite SY a jeho technike, bezpecnosti ? Pretoze tieto atributy su v Subaru na spicke a cena tomu odpoveda. Nevravim, ze je Forester lacny, nejakych 100tis dole by mu svedcilo, ale kvalitativne su to nezrovnatelne auta. Jasne SY do mesta na 5r s operakom je mozno bezstarostna zalezitost, Subaru vsak ponuka trvale hodnoty o tom nemusime polemizovat.
Avatar - KANKUNEN
7. 5. 2021 10:32
Re: Takže tu máme
Díváte se někdo na Rasťo Chválu, všechny dnešní čtyřkolky zvládají křížení náprav, možná tak Niva ne. Co rozhodně nefunguje je gripcontrol u PSA, pomůže ti to tak o metr navíc.
Avatar - wakantanka
7. 5. 2021 10:01
Re: 300 tisíc
pokiaľ sa nemýlim, tak s automatom CVT len AWD alá haldex, s manuálom dodávali ešte klasiku.
Avatar - wakantanka
7. 5. 2021 10:00
Re: 300 tisíc
No, Rasťo Chvála fajn, niečo naviac by to zvládnuť určite malo už len kvôli vyššej svetlej výške. Ale v pomere value for money to komplexne proste pre Forester nedopadne dobre.
Pozri ja tiež zastávam ten názor, že ak už SUV tak s 4x4, ale už od čias prvého QQ zákazníci hovoria niečo iné a 2WD SUV využívajú hlavne ako náhradu MPV C segmentu.
Avatar - wakantanka
7. 5. 2021 09:56
Re: 300 tisíc
Pôvod v technike Mercedesu by mal mať ale Rexton, resp. pick-up z neho odvodený, aj keď sa už k tomu tak nehlásia ako kedysi.
Avatar - wakantanka
7. 5. 2021 09:55
Re: Takže tu máme
hovoríš mi z duše, len ja to neviem tak trefne zhrnúť :-)
Avatar - Dinar
7. 5. 2021 09:48
Takže tu máme
dvě auta, kdy výrazně kratší korando nabídne srovnatelný vnitřní prostor, větší kufr, podstatně vydařenější interiér, lepší (míň otravný) hnací řetězec, ale v textu velebíme forestera, protože má "naprosto fantastický pohon všech kol", který je ale v reálu principielně úplně stejný jako ten v korandu. Mně se děsně líbí, jak ti zkušení piloti typu pana Máry prostě hned poznají, že tohle je "stálý symetrický pohon všech kol", a vůbec subaru, a v terénu se na něj nic nechytá, atd., atp., prostě klišé na klišé. Já v textu čtu, že jsou to dvě hodně srovnatelná auta v každém ohledu, přičemž jedno stojí o čtvrt mega víc, tedy pokud je někdo takový srdcař, že dá tolik peněz navíc za to, aby měl hvezdičky ve znaku, tak klobouk dolů. ;-)
7. 5. 2021 09:26
Re: subaru
Áno, Ford ani Subaru nemajú u nás priame zastúpenie a dosť to vidieť. To ale platí aj pre Fiat, Nissan a ďalších, len pri tejto štvorici značiek sa to najhoršie prejavuje.
7. 5. 2021 09:25
Re: Připomínky
- to by potom i motor se svislou kikovou hřídelí byl horizontálně uložený ? :-)

- Přii brzdění se spojka opravdu nerozpojuje ? Měl bys k tomu podrobnější info ?

- A chyby za každou cenu ? Motor zatahující až při dvojnásobku otáček než by měl je podle tebe v pořádku ?
7. 5. 2021 09:20
Re: Připomínky
Asi to mali byť vodorovne oproti sebe idúce piesty boxera.
Avatar - KANKUNEN
7. 5. 2021 09:18
Re: Ceny náhradních dílů
Prosím tě, stejně by ty ceny byly špatně. Mára měří pružnost na 4ku u CVT, ale na stovku to tam nemá a samozřejmě si svůj článek ani neproletí očima, aby viděl, že mu v tabulce ujela čárka.
7. 5. 2021 09:18
Re: Drsne tváriace
A toto sú autá vyššej triedy? :-)
7. 5. 2021 09:17
Re: Připomínky
Horizontálnym uložením sa asi myslí horizontálna poloha valcov. ;-)
O stály pohon sa samozrejme jedná, nie je možné jazdiť len 2 WD.
Hľadáš chyby za každú cenu.
Avatar - idam.i
7. 5. 2021 09:13
Re: Závěry
Keď som vlani naj eseň uvažoval o Korande,tak hodnota zrýchlenia bola utajená.Nebola ani v katalógu,ani v testoch s tých čiasTeraz chápem prečo.Skúšobnu jazdu s manuálom nebolo možné (nemali také auto k dispozícii)a naživo pôsobil interier dosť retro.Išiel som inam.
7. 5. 2021 09:12
Obaja nad priepasťou
Beriem tento test ako fajn spestrenie, hlavne keď je jasné, že sa tu porovnáva neporovnateľné.
Ale čo obe automobilky spája? Asi to, že obe visia nad priepasťou. SsangYongu stále hrozí bankrot, keďže ani do konca marca sa nepodarilo nájsť investora miesto Mahindry a Subaru ani vlastne nerozumiem ako ešte môže v Európe fungovať, keď mal minulý rok flotilové emisie CO2 155 g/km. To boli myslím najvyššie z veľkých výrobcov a to tu zas tých áut veľa nepredajú.
Úplne rozumiem, že keď si niekto raz kúpil Forster alebo Outback, tak si ho kúpi aj v ďalšej generácii, ale zopár lojálnych zákazníkov to nezachráni, Saab by o tom vedel svoje. To síce krach asi nehrozí, ale koniec v Európe áno.
7. 5. 2021 09:03
Ceny náhradních dílů
Proč redakce nedá do tabulky ceny dílů? Tohle by myslím hodně čtenářů zajímalo. To je to tak tajné, že to nejde zjistit? Vzpomínám si že někdy v roce 1997 byly u Subaru dokonce sděleny v DM ( německých markách - pro méně znalé). Za blatník na Imprezu chtěli cca 10 000.
Avatar - speedfred
7. 5. 2021 09:01
Drsne tváriace
sa autá a na ťažnom utiahnu menej ako sedan strednej triedy :no: ale áno na nejakú malú loďku to stačí.
Avatar - Ozzman
7. 5. 2021 08:58
Re: 300 tisíc
Má Forester vůbec ještě to skutečné AWD? Nebo je to jen "haldexové řešení" ?

Mne se Forester líbí více, ale za tyhle peníze fakt ne, není tak dlouho, co se dal sehnat jako skladovka s 2.0 atmo (sice s MT) kolem 600 tisíc.
7. 5. 2021 08:58
Připomínky
"... se však bavíme o nejvyšším točivém momentu 260 N.m, který je dostupný v rozmezí 1500 až 4000 otáček .... Do zhruba 3000 otáček je motor spíše laxní a výrazněji ožívá až po překonání hranice 3500 otáček..."
V obou informacích vidím dost zásadní rozpor. Buď jsou údaje o momentu motoru chybné, nebo mělo testované korando závadu. Takže by mě i zajímalo, co na to řekli v servise ?


"Subaru Forester 2.0ie-S...je osazen atmosférickým 2,0litrovým horizontálně uloženým benzínovým čtyřválcem typu boxer,.. "
Taky zajímavé, jen bych rád věděl, jestli vůbec někdy v automobilové historii existoval nějaký model, u kterého by motor byl jinak než horizontálně


"..A samozřejmě musím zmínit i stálý symetrický pohon všech kol...."
Nic proti Subaru, ale pokud je někde mezinápravová spojka, je tam nejspíše proto aby se mohla i rozpojovat (byť třeba jen při brzdění). V takovém případě se ale asi nejedná o stálý pohon všech kol. Ostatně ani ta symetrie není nic mimořádného, spíše jen takové klišé
Avatar - KANKUNEN
7. 5. 2021 08:56
Tak tu máme souboj nejhorších aut ve třídě
A protože srdcem auta je motor, tak Subaru je to nejhorší na českém trhu. A jezdíte na dálnici? Tak si všimněte že v levým pruhu má Subaru vždy nápis DieselBoxer. Bezpochyby to byl nespolehlivý motor, ale v XV dal 100ku pod 9 sekund a bral 5,5 litru. Jenže motoráři Subaru si neví rady ani s dvoulitrem atmo. A Subaru by skončilo ve srovnání s GLB jako my v hokeji 18tek proti rusákům.
7. 5. 2021 08:51
Re: subaru
Podobnú politiku u nás aplikuje napr. Ford, aspoň mne príde ich cenník u viacerých modelov úplne mimo. Chyba dealera, nie auta.
7. 5. 2021 08:50
Re: 300 tisíc
Cena spraví veľa. A aj pôvod v technike Mercedesu, ktorý sa pri Ssangyongoch traduje, tomu pomáha. Pre mňa akceptovateľné jedine vzhľadom k cene, teda konkrétne Korando. Väčšie Ssangyongy na tom môžu byť inak.
7. 5. 2021 08:47
subaru
Tak jsem se díval, za kolik ty auta vesměs jsou na S Autu. Myslím, že Subaru v ČR nemá zájem nic prodávat a lituji dealery, že s tím ještě nesekli! To píšu jako bývalý majitel Oubacku a fanda Subaru. Ty ceny za které chtějí prodávat jsou nesmyslné, škoda, auta jsou to dobrá, ale 20 prodanách aut ročně a na servisu vás neuživí!
7. 5. 2021 08:47
Re: 300 tisíc
Tak to sa mýliš, práve Subaru zvláda v teréne docela dosť. Pozri si nejaké videá Rasťa Chválu, on jazdí do terénu rád. Ja viem, že Subaru nezbiera body za pohon, ale napr. pre mňa je to jedno z mála akceptovateľných SUV vôbec. Áno, ak chcem auto aj do terénu, chcem štvorkolku a za tú cenu aj automat beriem ako samozrejmosť. Naopak ísť do SUV a mať tam len predný pohon, mi príde ako zhovadilosť. Na čo je dobré auto vysoké jak koza bez štvorkolky? Na mestské obrubníky?
Avatar - wakantanka
7. 5. 2021 08:42
Re: 300 tisíc
Vzhľadom k tomu koľko SY každý deň stretávam, tak to asi také strašné vzhľadom k cene zrejme nebude. :-)
Avatar - wakantanka
7. 5. 2021 08:39
Re: 300 tisíc
neviem, ale mne príde, že do ozajstného terénu nie je vhodné ani jedno. Poľnú cestu, trochu blata či snehu zvládnu obe. Korando som neskúšal takže nehodnotím. Každopádne mi je od SY sympatické, že ti dajú na výber, benzín - diesel, 2WD - AWD, manuál - automat. To Forester ti musí zapasovať tak ako je, maximálne si vyberieš farbu. :-)
7. 5. 2021 08:36
Re: 300 tisíc
Přesně, mám podobnou zkušenost. Ssangyong na mě působil jako taková navoněná bída, nevím co na tom kdo vidí.
Avatar - wakantanka
7. 5. 2021 08:34
Re: Závěry
Aj v plnke je ten rozdiel ceny priepastný. Otázne je len či to za to stojí.
7. 5. 2021 08:28
Re: 300 tisíc
Ak potrebuješ skutočne auto do terénu, Forester je dobrá voľba. Ak hľadáš dynamiku, neviem, prečo by si mal ísť do terénneho auta ;-) Tiež nesúhlasím s názorom autora na interiér oboch áut - Tu je Ssangyong aspoň o triedu dole, krátko som sa v tom aute viezol a okrem pre mňa príliš tvrdého pruženia (po meste dosť utrpenie) ma netešila práve palubka a interiér celkovo - zďaleka mi neprišiel ako hodnotný ani dizajnovo príjemný.
7. 5. 2021 08:26
Re: Závěry
To sa pri porovnávaní neporovnateľného stáva. Podobne je to s cenou - vyčítajú priepastný rozdiel pri najnižších výbavách, len už zabudli dodať, že aj v tých výbavách je rozdiel priepastný. Jediné, v čom sú si tieto dve autá podobné, je tvar karosérie, inak sú to dva celkom odlišné svety. Mali radšej spraviť ku každému autu test zvlášť, porovnanie nedáva žiadny zmysel.
Avatar - wakantanka
7. 5. 2021 08:23
300 tisíc
v prospech SY, navyše o čosi lepšia dynamika, napriek absencii hybridu lepšia spotreba. A tie drísty o symatrical AWD si mohol redaktor odpustiť. Odkedy je v Subaru povinná CVT, tak symetrical AWD ostalo len ako obchodný názov podobne ako Quattro u Audi a pod týmto názvom sa v tomto prípade skrýva trochu inak naladený "Haldex". Takže sa natíska otázka, prečo kúpiť Forester?
Avatar - Ham.
7. 5. 2021 08:16
Závěry
jsou zmatené, Korandu je v mínusech vyčítána dynamika, ale v naměřených hodnotách zrychlení je Korando jak Ferrari vedle Trabantu.