Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rozhovor s Andrejem Barčákem: Sehnal kabát favoritu a zlevnil Čechům auta

Co spojuje podpultová litá kola na Škodu 120, hranatý design Škody Favorit a kulatý Opel Corsa coby první cenově dostupné západní auto? Je to osobnost Andreje Barčáka, který to z laboratoří ÚVMV dotáhl až do vedení koncernu GM.
Zpět na článek
17. 5. 2021 07:14
17. 5. 2021 17:43
17. 5. 2021 19:52
17. 5. 2021 07:14
tvl
“Vždy nadechnout, zatnout zuby a zase smazat pár vět, pokusit se je nahradit jednou, samozřejmě méně přesnou.” Uplne z toho beha mraz po zadech
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CisticViktor
17. 5. 2021 17:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 5. 2021 08:29
asi by to chtělo zaknihovat
Pan Barčák a jeho profesní život by si zasloužil tohle vše okolo něj dát do knížky. Asi tak nějak podobně jako Ing. Petr Hrdlička a jeho vzpomínky v knize "V soukolí okřídleného šípu". Ačkoliv byl a možná pořád je komunista a ty teda nemusím, tak jeho práce, zkušenosti a vzpomínky za to stojí. A není to jen o prosazení Favoritu, ale i o poučení pro jiné, těch by tam bylo asi více. Hodně pravdy je na tom jeho tvrzení, že do politiky se dnes dostávají lidé, co v životě nic jiného nedělali a ani nedokázali ( že třeba pane Bendo, paní Pekarová aj,...?), no a pak to tak opravdu vypadá a dopadá. Teoretici non plus ultra a ti nám v budoucnu budou vládnout!
Rozbalit vlákno
3
17. 5. 2021 11:05
Re: asi by to chtělo zaknihovat
A.Barčák byl a možná stále je komunista. Ať již z prospěchu nebo z přesvědčení to není a nikdy nebylo ok. Profesně však jeho úspěchy nelze zpochybnit jak v minulém, tak v současném režimu. Jako charakterové plus by snad šla hodnotit skutečnost, že alespoň nepřevlékl kabát jako mnoho jiných.

Politiku zde zpravidla neřeším, ale pro jednou alespoň krátce. Celé politické spektrum je i po víc jak třiceti letech "svobody" stále značně pokřivené. Džungle prakticky bez jakýchkoliv elementárních pravidel a slušnosti.

Já východisko nevidím, protože jsme si to vybrali sami. A zase si to vybereme.....

To je daň za demokracii. Je to dáno nevzdělaností většiny národa - myslím všeobecnou nevzdělanost -, která není však způsobena jen vinou školství, ale zejména výchovou v rodinách. 40 let komunistů poškodilo nejen většinu tehdy aktivní populace, ale i většinu generace těch, kteří socializmus už ani nezažili.
Avatar - JFK
17. 5. 2021 12:07
Re: asi by to chtělo zaknihovat
Komunista přesvědčením asi úplně nebude, pouze prospěchář, kariérista, něco jako light Bureš, z té "hodné" KSČ, jak někde říkal. Barčáka formoval Západ, ochotně by nespolupracoval s GM, ale orientoval by se jinak, nekupoval domek ve španělsku a nejezdil by 911 nebo A8. Tohle je fakt těžké rozseknout, divím se Vaculíkovi, že do toho vubec šťourá. Ale je dobře, že ho měl Hrdlicka k ruce a co za život v tom minulém zřízení dokázal přinést tehdy této komunistické zemi, protože nebýt toho favorita, asi by tu fabriku tenkrát Hahn nekupoval, zrovna jako by nekupovali britové ten normalizacní fosilní střep Estelle, co nesl státu tvrdou měnu.

Bavil jsem se s jeho řidičem z dob působení v AZNP, starším pánem, a ten mi říkal, že komouš to byl kovaný, ale jinak slušný a schopný chlap. A taky mi říkal o těch bodykitech pro UK dealery (na tu normalizační stoku š120, dumpingový export za účelem získání valut), co se jim tu fabrika testovala na zkušebních autech. Jak je zajížďáci dali přes noční nějakemu garážovému výrobci laminátových kajaků v brandýse, který z nich udělal kopyto a prodávali to pak neofiko nečerno i v čssr, což vymyslel nějakej pražskej bazarnickej mototechno-veksl, známý zajížďáků, z jejich nočních zastávek na kávičky z hotelu Jalta a mnoho, mnoho dalšího.. :-!
17. 5. 2021 15:02
Re: asi by to chtělo zaknihovat
v té době jsi měl na výběr buď držet hubu a krok a v lepším případe ses mohl straně nějak vyhnout, v horším sis zadělal na problémy pro sebe i svoje blízké. v 89tém mi bylo cca 17 a tak jsem nemusel nic podobného řešit, ale čest všem zásadovým jedincům, kteří by řekli, že oni do strany v žádném případě nepůjdou ať to stojí co to stojí...
Avatar - iHoven
17. 5. 2021 12:17
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
17. 5. 2021 12:59
Re: Zlatí komunisti.
Co dodat. Snad jen že můžeš být spokojen, když oba nejvyšší představitelé našeho státu - prezident i premiér - jsou (tedy byli) komunisté, ti praví komunisté. Ne jako ten dnešní čajový odvar komunistů.
Avatar - CisticViktor
17. 5. 2021 17:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 5. 2021 14:19
Velmi zajímavý...
... je celý rozhovor, ovšem to nejdůležitější zaznělo až na jeho konci. - ti progresivističtí zločinci ve vedení EU prostě během několika následujících let zlikvidují evropský autoprůmysl, miliony lidí přijdou o práci a stamiliony o možnost cenově dostupné individuální mobility. Přitom přínos pro klima bude zcela zanedbatelný, či spíše nulový! A likvidační pokuty pro automobilky už běží! Všichni z branže ví, že se Evropa ženě do automobilové sebevraždy, ale skoro nikdo nemá odvahu s tím veřejně vystoupit a zburcovat lidi! :-O
Rozbalit vlákno
10
17. 5. 2021 16:36
Re: Velmi zajímavý...
Se divím , že ti nevadí že tenhle člověk byl v KSČ, byl ministr po Čalfou, jeho tatík byl ministr za minulého režimu. Mně osobně to nevadí, já ho uznávám jako úspěšného manažera a fajn člověka.
17. 5. 2021 17:54
Re: Velmi zajímavý...
Členství ve zločinecké organizaci KSČ ho samozřejmě nezdobí, ale pokud jsi před rokem 1989 nechtěl emigrovat a něčeho ve svém oboru dosáhnout, bohužel nebylo jiné cesty. Pokud tedy nedonášel Stb, dá se to pochopit a do jisté míry i omluvit - však už nepracoval v 50. letech... Po odborné stránce je to ovšem machr nad machry, který skvěle rozumí automobilové konstrukci i byznysu, ve kterém pracoval po dlouhá desetiletí! :-) :yes:
17. 5. 2021 18:32
Re: Velmi zajímavý...
Promiň, nesouhlasím. Znám resp, znal jsem výborného lékaře, široko daleko uznávaného gynekologa, za kterým jezdilo 1/2 republiky. Byl primář, tedy vedoucí funkce, nikdy v žádné straně ani STB. Vím to, protože to byl můj otec. Takže i on logicky vyhledával okruh svých přátel s podobnými zásadami a názory.
Je pravda, že ho několikrát odvezli v Tatraplánu a půl dne ho dusili.
Avatar - JFK
17. 5. 2021 16:52
Re: Velmi zajímavý...
Přestaňte se dívat na tu elektromobilitu z těch nostalgicko předpotopních úhlů, váš praděd taky chodil v dřevákách v závejích do jednotřídky. Spalovák je přežitek, a není cesty zpět, už to stálo příliš peněz.. smiřte se s tím, pohánět za pomocí hodně elektriky těžbu ropy, závoslost převážně na nestabilních oblastech, smradlavým tankerem na mazut jí převážet, energeticky a ekologicky náročně rafinovat, znova převézt, znova čerpat na energeticky závislé čerpací stanici a pak jí teprve za hluku a emisí spálit je neefektivní. Za chvili dotáhnou baterky cenou a výkonem, za padesát let se na to bude vzpomínat jako na koňské povozy, parní lokomotivu nebo telefon s klikou.
17. 5. 2021 17:50
Re: Velmi zajímavý...
Bohužel jsi vůbec nepochopil, že masová a šílenými úředníky nařizovaná elektrodebilita vůbec žádným pokrokem není, ale právě naopak. A to dokonce i z ekologického hlediska. Pokud by totiž byla skutečně pokroková, lidi by se po ni mohli utloct a nemusela by být držena při životě různými dotacemi a naopak spalovací auta zatěžována čím dál většími pokutami a omezeními. A tvůj "argument", že se z této absurdní sebevražedné cesty nedá odejít, protože už stála moc peněz, to je na "Zlatý ventilek" největších absurdit, co tady kdy zazněly! :-O :-O :-O
Avatar - JFK
17. 5. 2021 19:25
Re: Velmi zajímavý...
Absolutně jsi nepochopil, že masová výroba EV je zájmem i těch automobilek, které na tu hru i přes lobby přistoupily a nalily do toho tak neskutečné peníze, že to už ani nechtějí vrátit zpět a naivně si myslíš, že za to může jenom nějaký úředník v bruselu, který to někde svévolně mezi tou brutální automotive lobby jen tak svévolně spustil. Ekologičtější provoz a vůbec celá transformace transformace je neskutečný byznys a společenský zájem, který by bez těch sankcí nešel, což "expert" Pepa z autosalonu a jemu podobní odborníci přes všechno samozřejmě těžko pochopí. Takže klidně se tím užírej, i za deset let jezdi s hlučným detonačním spalováním s pohyblivými písty a hromadou zbytečných věcí navíc jako SCR, EGR, DPF/OPF, KAT, AT/DSG, turbo, atd a jeho účinností, včetně náročné cesty paliva, já tě přesvědčovat nehodlám. Za pár let bude to EV levnější jak spalovák s podobným dojezdem a budeš ho mít taky, a nakonec rád, neboj. I teď se najdou lidi co používají tlačítkovou Nokii, nebo koňské spřežení. Jenom ten přerod holt trochu víc bolí. Říká se tomu 21. století. Zvyk je železná košile a je třeba vytáhnout hlavu z prdeIe a přestat si myslet, jak je teď úplný vrchol všeho a vymýšlet, proč něco nejde a že za všechno může pomatená Gréta a při tom raději inhalovat lokální emise.

Dokonce i Dobeš z autíčkáře to pochopil finmag.penize.cz/…to-muze-byt-burt
17. 5. 2021 21:59
Re: Velmi zajímavý...
Jestli věříš těm pokrouceným nesmyslům a lžím, co jsou v tom článku, jsi jen nekonečně naivní... :-( :no:
Avatar - JFK
17. 5. 2021 22:46
Re: Velmi zajímavý...
Opět omyl, to je totiž realita, ten naivní a ustrašenej bojimbojim hejtující pejsek seš tu leda tak ty.. ;-)

A ten odkaz jsem ti sem dal, že i samozvaný petrolhead z toho nablblého spolku autíčkář Dobeš, to konečně taky pochopil :-!
18. 5. 2021 21:02
Re: Velmi zajímavý...
Chlape, jsem obvykle na stejné lidi, ale zrovna to, co v článku říká Barčák, mohu klidně podepsat. Souhlasím, že elektromobily mají zásadní problém se zdrojem energie, chtělo by to tu Teslovu tajnou frekvenci, která rozjezdila jeho auto "na vodu". No, už se schyluje k energetickým technologiím, o nichž i dobře informovaní sotva tuší a ti neinformovaní si jen klepou na čelo - na své skrývající dutinu za ním...
18. 5. 2021 06:42
Re: Velmi zajímavý...
Souhlas. Koneckonců co může být pro automobilové výrobce lepší zprávou než že se v rámci několika let (možná nižší desítky) vymění všechny stávající auta za elektroauta. Samozřejmě se obávají (Tesly a Číňanů) a proto se snaží co nejvíce zabetovat hranice.
Avatar - JFK
17. 5. 2021 19:52
___
______
Rozbalit vlákno
0
18. 5. 2021 20:56
A pak že komunisti nic neuměli
Nikdy jsem tu rudou placku neměl a vždy odmítl. Nikdy jsem se ale nesnížil k tvrzení, že za minulého režimu bylo vše špatně a že mezi komunisty v té absurdně masové partaji nebyli vysoce kvalifikovaní a schopní lidé jako je Andrej Barčák mladší. Kdyby nebylo té zabedněné marxistické vrchnosti, kde jsme mohli být bez rozkrádání zdrojů? Nápadů tu bylo skvělých spousta a prospěch by z nich byl celospolečenský, ale to se některým privatizátorům a hlavně jejich zahraničním investorům nehodilo do krámu. Barčák má pravdu i v tom, že orientace na těžký průmysl byla vážnou strategickou chybou. Přeji panu Barčákovi, aby se dožil lepší, kvalifikovanější a neúplatné politické garnitury než je tato končící.
Rozbalit vlákno
0