Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Enyaq iV 80 – Uměl bych s ní žít. Asi

První elektrická škodovka postavená na koncernové platformě MEB je konečně tady. Po více než osmi měsících od představení dorazila do showroomů české automobilky.
Zpět na článek
12. 5. 2021 13:11
zamakali
Skoda si mákla, funguje to. Ja si ale nedovedu predstavit dat 1,5 za skodovku. Navic, na zivo to auto neni hezky. Krabice bez napadu a ani to nezachrani ta predni maska co prijde jako nejcistsi kristal cesky, ktery nemuze byt kristalovejsi.
12. 5. 2021 13:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 13:37
Re: pohon zadních kol
Ha ha ha sen českých chalupářů, jsi hloupý nebo jen navedený? :-[]
Už se vidím jak s eňákem překonávám šutry a hodně vystouplé kořeny na lesních cestách které vedou k nám na chatu :-)
Ale mám tam malý benzínový generátor, tak to tam můžu benzínem dobít :D :D :D
12. 5. 2021 14:36
Re: pokračování
......těžko říct, ale dnes to je regulérně na svěrací kazajku. :-)
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 13:43
Re: pokračování
Aha - BRAVWO GTI nebo jeho následovníku :-[] :-[] :-[]
To je tak pitomé že je to až zábavné.
Otázka je, kde tak dlouho GTI byl, v kriminálu nebo v blázinci? :-!
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 13:40
GTI je zpět !!!!!
Nesmysly jako "Apoštol", "supermainstream" a bezbřehá adorace Fkody a FV - to je jasný GTI.
Vítej zpět, barde. bez tebe to tady nebylo wohno.
13. 5. 2021 09:01
Bod zlomu
Už není důležité auto prodat, ale zaregistrovat.
Už není důležité mít co nejvyšší poměr nosnosti a hmotnosti aut (Enyaq 380 kg nosnosti na 2090 kg pohotovostní hmotnosti).
Už není důležité, aby elektronické vychytávky zlepšovaly komfort a bezpečnost, důležité je, že tam jsou (Chceš vystoupit z auta, aby ses podíval do kufru? Jo, udělej to, ale pak ze se ti zapnou všichni "pomocníci", které si před minutou povypínal a budeš to dělat vše znovu. A že to všechno je ve výsledku méně komfortnější než nastartovat Škodu Favorit klíčkem? Klidně se vztekej, ale my to tak prostě u všech aut nastavíme).
Už není důležité dojet do cíle, ale vyjet ze startu (a pokud máš malý dojezd, tak je to tvůj problém).

Je evidentní, že jsme dosáhli bodu zlomu. Auta už nejsou něco, co plní přání zákazníka a slouží mu. Auto se stává symbolem statusu, kterému sloužíte vy a které plní přání úředníků a politiků.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 14:15
Re: Sídliskový sen
Jaký to je, jezdit do práce ledničkou, nebo pračkou ?
12. 5. 2021 14:02
50 kW nabíjení
...Po výletu jsem pak auto připojil k 50kW nabíječce. Dobíjel jsem do 100 procent, což konkrétně znamenalo doplnění 49,612 kWh za dobu 40 minut a 30 sekund. ...

49,612 kWh / 40:30 min. = nabíjecí výkon 73,5 kW

jestli se podařilo reálně dosáhnout tak vysoký nabíjecí výkon na pouze 50 kW nabíječce - navíc při dobíjení do 100% kdy se výkon výrazně snižuje - tak nezbývá než hluboce smeknout
12. 5. 2021 13:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 10:44
Re: zamakali
A ta elektrická cihla s aerodynamikou zaoceánského parníku co váží s baterkam 30 tun není mastodont jo :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

FTIP GALAXIE :-) :-) :-) :-)

MADE MY DAY

Když SUV tak radši tenhle mastodont https://www.sauto.cz/…durango/19065410?…
13. 5. 2021 10:40
Re: zamakali
To je nějaký americký loosers list?
Jako elektro pro mne ještě není ale při volbě mezi těmito mastodonty (nepočítám mustanga a camaro, vůbec nevím co dělají v diskluzi o suvčku) anebo enyaqem bych neváhal ani vteřinu. A amíci by to fakt nebyli.
Avatar - elektrikar
12. 5. 2021 13:39
Sídliskový sen
Půčování elektroaut by zrovna měli zakázat pro všechny sídlišťové redaktory a rovnou napsat, že auto není vhodné pro uživatele bez vlastní 400V zásuvky (což není). Do té doby budou tyto recenze pisálků bída a bída a bída.

Jinak k té spotřebě - redaktor je pravděpodobně také ignorant :-[]
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - _EQS_
12. 5. 2021 13:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _EQS_
12. 5. 2021 13:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
13. 5. 2021 18:50
Re: Bod zlomu
Sám sis z půlky odpověděl - v následujících letech ....
A to jsi zapomněl na baterie. Na infrastrukturu.
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 10:42
Re: zamakali
Psal jsem co jde koupit za 1,5 mega, takže je tam i Camaro a Mustang.

Jo a KIA , Jaguar a Alfa sou americký značky :-) :-) :-) :-) :-)
12. 5. 2021 16:02
Žít
Píšete, že byste s ní uměl žít. To gratuluji. Ale s autem by se mělo jezdit..
Předražená Škodovka, za ty prachy jsou zde mnohem lepší volby v oblasti vozů s konvenčním motorem..
12. 5. 2021 14:22
Parametry dobré tak před pěti lety
U novinky, které se prodává jen chvíli, bych očekával, že bude mít trochu náskok. Ale jako i nejdražší model s baterkou 77 kWh má rychlost nabíjení max 50 kW...

Vysmívaný Hjůndaj dokázal v Ioniq 5 udělat nabíjení dle testů 225 kW a při 80% baterie držel stále rychlost nabíjení 150 kW...

O tom si samozřejmě může nechat zdát i ID4. Konkurence koncernu utíká mílovými kroky. Ten umí tak rychlé nabíjení leda u elektromobilů, které prodává za 5 mega.
12. 5. 2021 14:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 14:05
Re: GTI je zpět !!!!!
Ale notak, najdi si staré příspěvky GTIho, toto je jen laciná kopie...
12. 5. 2021 13:41
eqs
Tvl ty s tim apoštolem, kolik uz jich tady lítá? Taycan byl první ne? A nechces radsi eqs? To je fuk, napiš knížku 😅
Avatar - iudex
13. 5. 2021 14:58
Re: Bod zlomu
Každý, kto skutočne verí tomu, že po masovom prechode na EV nedôjde k citeľnému zdraženiu elektriny, je buď úplne naivný, alebo nedokončil základnú školu. Ponuka a dopyt, obmedzenosť zdrojov, toť odpoveď.
Avatar - _Karel_
12. 5. 2021 20:05
Re: GTI je zpět !!!!!
Nechtěj, abych sem dal třeba jeho příspěvek na tehdy nového Passata. Případ pro chocholouška..
Ale že se tenhle šašek snaží o napodobování, to je jasný.
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 13:47
Re: eqs
No na dealery prodali určitý počet a letos neprodají mnoho :-) Celý elektrozkratový trh v ČR letos klesá o 30%.
Tyto elektrozkraty zůstanou dealerům hodně, hodně dlouho a showroomu.
Škoda neprodělá, prodělá dealer :-)
BraVWo Škoda !!!
Avatar - elektrikar
12. 5. 2021 14:21
Re: 50 kW nabíjení
To určitě nehrozí, spíš redaktor je řádný blb protože neumí:

a) počítat
b) poznat nabíječku
c) obojí
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 11:01
Re: pohon zadních kol
Tak určitě, chce se to naučit číst

Za rok 2020 má RAM 72 ks, zkus objevit katergorie OA+LUV a pak záložku jiné značky.
:-) :-) :-) :-)
Jinak 4/21 - Tesla 15; RAM 10, Dodge 14
3//21 - Tesla 27, RAM 12, Dodge 15
2/21 - Tesla 15, RAM 9, Dodge 10
:-) :-) :-)

Denně sem přijíždí stovky kontejnerů s Teslama a nedočkaví zákazníci už na ně čekaj frontu, vid :-) :-) :-)
Avatar - _Karel_
13. 5. 2021 10:53
Re: pohon zadních kol
Já čtu, že z běžných aktivit bez započítání kšeftu s Bitcoiny a emisními povolenkami, má za poslední kvartál ztrátu 181mil. USD.
Avatar - _Karel_
12. 5. 2021 20:16
Kufr
Plusy: skvělý zavazadelník
Nevidím na něm nic skvělého, spíš průměr. Kodiaq, se kterým je auto srovnáváno, je na tom o dost líp.
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 14:46
Re: pohon zadních kol
No vždyť práwě !!!!!!!!! Ale potom odjedu z chaty ekologicky !!!
Avatar - Emel
12. 5. 2021 14:37
Enyaq
No, pastelová červená... to nikdy nebyla barva na větší SUVčka, vypadá to jak hasiči :-)
Jinak je Enyaq tak akorát to, co člověk potřebuje jakožto rodinné auto, navržené je to hezky.
Výhrady? Nesmyslně omezená maximálka, ovládání všeho přes tablet... a pak klasicky dojezd v kombinaci s dlouhým nabíjením a omezenou sítí.
Cena? Drahý je to pořád, ale těch 1.2M za 80kWh je při daný velikosti celkem ok, pro toho, kdo je schopen žít s EV.
Avatar - mariov8
12. 5. 2021 14:21
Re: pohon zadních kol
Je tam řídící elektronika, nabíječky, trakční regulátor... Elektromotor s jednostupňovou redukční převodovkou je relativně kompaktní záležitost pod podlahu. Rozhodně nepotřebuje motorový prostor jako takový. Přijde mi to taky jako zhovadilost a plýtvání přírodními zdroji. Navíc to stojí pořád cca 2x tolik než za kolik se podobné konvenční auto firmám prodává. Soukromník pořád kouká spíše někam kolem 400 000 - 600 000,-. Mimo Prahu a pár velkých měst to pořád bude volbou individualistů schopných a ochotných se hodně přizpůsobovat. Na druhou stranu to asi opravdu míří tam, kde to většinový (minoritní) zákazník (elektra) chce mít.
12. 5. 2021 14:01
No, mně stačí dnes jen dvě slova.....
.....aleje přetékají.....
12. 5. 2021 13:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 5. 2021 02:20
Re: Sídliskový sen
A můžou lidi na sídlištích jíst maso nebo zeleninu, když nemají chlívky a skleníky? Takovou omezeností se tu už dlouho neprezentoval. Jsi vážně jednička! :yes:
12. 5. 2021 23:53
Re: 1,6 milionu ?
Miluji tyhle přiblbé výkřiky do tmy, kdy se vezme plně vybavený model a porovná se to s holoverzí vyššího modelu... Tak si otevři konfigurák X5, naklikej si tam aspoň trochu podobnou konfiguraci a pak nám řekni, zda ta X5 v podobné výbavě stojí stále 1,6 mega...
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 16:14
Re: Enyaq
Hele, nechci být hnidopich, ale když to po vás čtu, je to takové, že Když BYS to měl a tak BYS... cítím z toho od vás tu skepsi a jisté smíření s obrovským kompromisem. Za mne musím říct, že EV jako rodinné auto je nonsens, elektromobilům nefandím, protože je to nejhorší z možných řešení. Na rozvoz děcek (pokud jich nemám tlupu) mi postačí stejně dobře i menší EV a nebo ještě lépe hybrid a používat to trochu víc než jen to? Samé kompromisy, hlídání dojezdu a za kolik? Za 1,6 M? To fakt ne, byť to může být sebeekologičtější. Před dvěma dny jsem zkusil Ravku PHEV, ten rádius kolem města a do školy zvládne taky na elektřinu, ale můžeš s tím letět i do Chorvatska a má to 300 koní, které možná na dálnici už nejdou do zápřahu všechny (ale i tak to má velmi nadprůměrnou dynamiku) a když sešlápneš v 50tce za městem plyn, tak tam se připojí okamžitě celé to stádo a opravdu tlačí do sedačky jako starý supersport (než se nadechneš jedeš kilo). Neříkám kupte si všichni zrovna tohle auto, ale když chce někdo šetřit a jezdit na elektřinu, tak to PHEV je dle mne daleko lepší volbou a pořád ještě bude a nepotřebuješ k tomu ještě druhé auto. Tedy... Outlander PHEV bych nedoporučil, ten taková palba nebyl :D Ale pořád se ta technika zlepšuje.
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 14:47
Re: GTI je zpět !!!!!
Na to jsem líný .... :D
13. 5. 2021 06:31
Re: pohon zadních kol
rozebrali to dokonce nekolikrat ale vubec nepochopili co to je a jak to funguje
Avatar - Ham.
12. 5. 2021 20:41
Re: Auto pro typického vesničana...
S tím autem jsem dvě hodiny jezdil a v jedné věci nemáš pravdu, do města je to velmi obratné auto, určitě daleko obratnější než Octavia nemluvě o Superbu nebo Kodiaqu, to jsou proti tomu neohrabané krávy. Dokonce si tipnu, že poloměr otáčení bude někde na úrovni Fabie nebo dokonce lepší.
Edit: Nedalo mi to a vyhledal jsem si technické specs a průměr otáčení Enyaqu je 9,3 m, Fabka má 10 m, CitiGo má 9,8 m, takže nejobratnější model škodovky je tohle "velké neohrabané SUV".
https://cdn.skoda-storyboard.com/…-ENYAQ-iV-en.pdf
12. 5. 2021 15:29
Mach-E
Ja nenachazim zadny duvod proc pri cenikove hladine nekde kolem 1.5 milionu kupovat VW / Skodovku misto Mach-E. Mustang Mach-E je podle vsechno lepsi auto ve vsech smerech.

Je stejne prostorny, dokonce ma kufr vepredu, coz VW / Skoda nema. Je rychlejsi, ma totozny dojezd, ma o dost lepsi infotainment. Ma lepsi podvozek.

Skodovka je v pohode, ale kupoval bych Mach-E :-)
Podle recenzi, ktere jsem videl, je to lepsi auto :-)
Avatar - mariov8
12. 5. 2021 14:24
Re: pohon zadních kol
Baterka má nějakých 80kWh, když bude účinnost nabíjení kolem 1,4... potřebuješ dodat příkon teoreticky až 112kWh, při maximálním vybití akumulátoru... kolik dodá ten tvůj benzínový generátor kW za hodinu? 2 za hodinu na plný výkon? To bude dlouhý pobyt na chatě... :-D
12. 5. 2021 19:40
Re: GTI je zpět !!!!!
Ja myslim ale taky, ze jsou to obdobne pitomy ody jako mival kdysi GTI...
:-)
Avatar - iudex
13. 5. 2021 16:20
Re: Volkswagen chce ‘odpáliť‘ konkurentov. Bojuje za sprísne
Ako kde. Hillbillies z hrdzavého pásu a Apalačska budú stále kupovať svoje F150ky, ale v Kalifornii som mal pocit, že sa predávajú už len EV.
Avatar - iudex
13. 5. 2021 16:16
Re: Bod zlomu
Samozrejme to nerozlíšia, nebudú sa ani snažiť, proste ju zdražia paušálne. As simple as that, dear Watson. ;-)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 13:26
Re: pokračování
mam letní, máš smůlu, zimní gumy mam jediné dvě Nokiany v garáži, navíc na prodej :-) :-)
A tempomat nepoužívám a víc jak 120 se na okreskách nedá jezdit, po dálnicích já skoro nejezdím :-) :-)

Takže asi tak
13. 5. 2021 10:01
Re: Bod zlomu
Ano, samozřejmě. Pokud jsme během jednoho století spálíme ropu, plyn a uhlí, které byly vytvářeny po miliony let, pokud jsme vykáceli většinu lesů a udělali z nich v lepším případě pole (v horším polopouště) a stále v tom pokračujeme, pokud jsme vyhubili stovky druhů živočichů, pokud stavíme aglomerace plné betonu ... to vše má velké důsledky na životní prostředí. Z nadhledu je lidstvo jako invaze kobylek.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2021 09:42
Re: GTI je zpět !!!!!
Já si je pamatuju a když si přečteš pořádně tuto kopírku, tak jsou tam jen fráze, ale GTI by nikdy nechválil japonce či korejce, což tato kopírka dělá :)
13. 5. 2021 07:34
Re: pohon zadních kol
Niekto tu chápe iróniu :)
Avatar - Emel
12. 5. 2021 17:32
Re: Mach-E
230kg... možná i lepší aerodynamika (za cenu menšího kufru). Rozdíl 8 mil ale asi není tak zásadní.
Zajímavá je pro mě lepší dynamika Mustangu... obecně ten hnací řetězec asi bude líp udělaný.
Nevím jaký je tablet podle recenzí, pro mě je tohle (vizuálně) hodně těžko akceptovatelné.
https://www.motortrend.com/…ng-Mach-E-38.jpg?…
Tohle taky není ideál... ale pořád lepší než ID a o hodně lepší než Mach
https://i0.wp.com/…131572307819.jpg?…
Avatar - Emel
12. 5. 2021 17:18
Re: Enyaq
Jaký PHEV má baterky jako EV? PHEV mají obecně dojezd něco jako 50-70km na elektriku, ne? A EV má třeba 500.
Atmo nebo turbo, to je asi celkem jedno... turba už v poslední době nebývají důvod problémů. EV bez motoru a bez převodovky, bez oleje v nich, bez výfuků s GPF a katalyzátorem... to auto se ti strašně zjednoduší. Je smutný, že to není znát na ceně :-)
Avatar - iudex
12. 5. 2021 15:15
Re: Enyaq
Inak ako EV je to zatiaľ najbližšie k použiteľnosti ako rodinné auto, primeraný priestor, kufor, žiadne dizajnové výstrelky nasilu kričiace do sveta "ja som elektromobil", dostatočný výkon a primeraná dynamika (až na tú maximálku, ale to by pri EV, s ktorým majiteľ nikdy neprekorčí 140 kmh ani nevadilo). Ale stále je to obmedzené použitím a dojazdom, nebudem tu tvrdiť obligátne "nedôjde to do Chorvátska", ale problém je, že ono to nedôjde ani do Tatier (pre mňa 290 km, pri diaľničnom dojazde 240 km teda bude treba cestou nabíjať) a to je problém, pretože to bežný človek dáva na otočku cez víkend. Takže to bude hlavne na prímestské a mestské jazdenie, kde ten dojazd pri mestskej spotrebe bude postačujúci. Stále to však znamená mať druhé auto, spaľovák s normálnym dojazdom po diaľnici. A potom je zase otázka, či potrebujem SUV, naviac takéto relatívne veľké, na plnenie úloh béčkového subkompaktu (Polo a spol.).
No, zatiaľ teda stále nie sme tam, aby EV mohlo slúžiť ako plnohodnotné, resp. jediné auto v rodine, aj keď Enyaq ide správnym smerom.
Avatar - KANKUNEN
12. 5. 2021 14:51
Re: GTI je zpět !!!!!
Ostudo, naletět na pár zkopčených frází.
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 14:45
Re: pohon zadních kol
nee to je jen kwůli sekačce :-[] :-[] :-[]
Avatar - _Karel_
13. 5. 2021 15:25
Re: Bod zlomu
A proč dvojí ceny? Prostě bude spotřební daň z elektřiny, hotovo. Vedlejší produkt bude, že si připlatíš nejen za dobíjení EV, ale i za to praní, topení....
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 10:55
Re: pohon zadních kol
Přesně, Teslu živí jenom emisní povolenky a Bitcoiny. Kdyby žila čistě z prodeje aut, tak sou v loji :-)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 10:39
Re: pohon zadních kol
Tesly se v čr prodá za měsíc méně, než Doge a RAMů (dřív po jednou značkou Dodge) co má 3 ofiko delaery.

Víc netřeba dodávat, myslím že to vystihuje dokonale oblíbenost Tesly u zákazníků.....

AKorát plakátoví olyzovači a diskuzní trollové, co to maj jako modlu doma nad postelí na plakátu, jako dřív měli Ferrari. Ale nemaj na to, nebo namj koule si to koupit nebo vědí že provozovat to by byl velký problém, pokud jezdí daleko a hodně. :-) :-) :-)
Avatar - eLzyx
13. 5. 2021 08:45
Re: pohon zadních kol
ani jedna automobilka vyrábějící elektromobily nepochopila, proč je Tesla úspěšná. Pořád vyrábí auta po staru, stejně jako rozsah nabízených služeb je zaseklý u spalováků
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 16:30
Re: Enyaq
Tak ekonomický je to pořád úlet, osobně bych viděl jako první krok klasický hybrid, ale v kontextu EV je PHEV prostě ve všem lepší a to za stejné ceny. Když ti po 50-100km dojde u PHEV baterka, jedeš pak dal jako s hybridem klidně na konec Evropy :)
12. 5. 2021 15:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 13:44
Elektrická Dacia
Zapoměls to vyvážit chválou na elektrickou Dáčku :-!
Avatar - eLzyx
12. 5. 2021 13:18
pohon zadních kol
když to má pohon zadních kol, předpokládám, že to tam má i motor. Co to má tedy pod kapotou? Proč to není nějak kompaktnější s tím, že by bylo možné mít vepředu další kufr?

Dále postrádám jakoukoliv informaci o užitnosti takového auta. Tažné ano/ne? Pokud ano, tak kolik uveze? To samé střešní příčníky. Ano/ne? Sakra, vždyť tohle jednou bude sen českých chalupářů.
12. 5. 2021 20:18
Auto pro typického vesničana...
Do města je to zbytečně velké neobratné SUV, které se tam nehodí, elektromobil sice jo, ale měšťáci v bytových domech obvykle nemají vlastní garáž se 400V zásuvkou na dobíjení.
Na dálnice to nemá dojezd, ani rychlost...

Takže na ježdění po městě to není, na dálkové dálniční jízdy taky ne. Je to takové ideální auto pro vesničana, který má u domu garáž s 400V zásuvkou a nejezdí nikam moc daleko, do práce do vedlejší vesnice, na nákup do vedlejšího města... Konzervativní vesničan si však koupí radši něco klasické koncepce za poloviční cenu.

Takž tohle si koupí někdo, kdo chce být IN, kdo chce být zajímavý, kdo chce být EKO.
12. 5. 2021 13:52
dobrý
Enyaq by mohl mít úspěch, už jenom proto, že je to ve všech ohledech krome pohonu "klasické" auto - klasická karoserie, klasický interiér a rozložení, celkem žádné samoúčelné výstřelky jen pro zvýraznění, že jde o EV. Ponechám stranou dementní infotainment, protože ten má enyaq společný i normálními auty na MQBEvo, takže žádný handicap proti oktávce...

Ale jinak celkem dobrý, jako rodinný "peoplemover" bych si to dokázal představit v pohodě.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2021 16:47
Dobrý výsledek + špatné zadání = simply nEVer!!!
To, že Enyaq dopadl relativně slušně nic nemění na zásadních faktech:
1) koncepce EV mobility nepředstavuje přínos pro ekologii v našich podmínkách,
2) je to ekonomický nesmysl,
3) prodražuje a snižuje dostupnost moderních vozů pro většinu obyvatelstva.

Výsledný dojezd lehce nad 400 km když už nemáme zimu považuji za zoufalý výsledek dokazující, že technologie není na úrovni, kdy se má masově rozšiřovat. A 240 dálničních km? Takže Brno-Praha jen s biblí v ruce a jízdou ve větrné bublině za Student Agency??? A Ostrava-Praha úplně ze hry?? Ne, tohle vážně není hodno zájmu!

Nejdůležitějším slovem testu je slovo ASI. ASI by s ní šlo žít? Tomu tedy říkám skvělý výsledek! Je to asi stejné jako dát za manželku pořádný balík, přitom manželka nebude ani krásná, ani chytrá, ani toho moc nezvládne...Aneb proč si nezvolit méně muziky za více peněz... Simply nEVer!!!

P.S: Pro mudrolíny, kteří začnou něco o městském provozu - vážně je 4,6 m a 2 tuny vážící krám autem vhodným do toho zeleného města??? Ne, to opravdu není!
Avatar - JirkaVejrazka
12. 5. 2021 21:06
Re: Re: Žít
Zrovna jsem se bavil s kolegou - vychod USA je bez benzinu, takze se nemuze vratit domu od rodicu. Asi by ted uvital jakekoli EV, klidne i s dobijenim po 200km :)

(pisu to jen jako perlicku, zadny hlubsi smysl ani vyzdvihovani EV v tom nehledejte)
12. 5. 2021 13:46
Re: pohon zadních kol
Ford i Polestar zvladl dat dopredu kufr, inzenyri z VW ne :-) Dali tam napr. nekolik pojistkovych skrini, ktere Tesla nema vubec zadne. Taky tam dali filtr klimatizace, ktery byva bezne v interieru. Tady video pro ID.4, Enyaq je totozny: https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Ada je zase tady
14. 7. 2021 10:47
Re: pohon zadních kol
Jediný užitečný elektrovehikl je moped
Avatar - Ada je zase tady
14. 7. 2021 10:45
Re: pohon zadních kol
K čemu je pohon zadních kol dobrý? Vždyť ani koně se nezapřahají za vůz...
Avatar - Ada je zase tady
14. 7. 2021 10:43
Re: pohon zadních kol
já mám taky benzínový generátor a elektrickou pilu, křovinořez, sekačku. Benzínové motory patří do ručního nářadí. Pod kapotu auta patří diesel.

Tyhle Enyky benyky kliky B od škodovky jsou slepou uličkou. Vždyť to po roce provozu ani nedojede z Plzně do Ostravy. Navíc s přívěsným vozíkem. A zpět. Během jednoho dne...
Avatar - Sumi2000
17. 5. 2021 00:37
Re: pokračování
asi slušnej matroš..... tak si ho dej v té elektro plechovce :-) :D
Avatar - Sumi2000
17. 5. 2021 00:35
Re: Vítej Apoštole
To je ale blábol...co bereš? :-) :-) :-)
Avatar - Barry Lyndon
15. 5. 2021 17:23
Re: Dobrý výsledek + špatné zadání = simply nEVer!!!
Ale ano je, je vhodný do města. A určitě je to více eko, než mít více aut, to na dálnici, to do města, to pro zábavu, to do terénu...
4,6 metru je dneska velikost auta nižší střední třídy a hmotnost u elektromobilu nehraje tak dramatickou roli jako u spalováku.
Jinak přínos pro ekologii ve městech je obrovský a všude jinde nezanedbatelný. Že má výfuk kdesi v uhelné elektrárně je jednak dočasné a za druhé v pořádku (pořád je výrazně lepší výfuk v komíně elektrárny než v centru města). Pokud jde o účinnost, tak tu má spalovák ve městě také naprosto mizivou.
Avatar - Barrichello
14. 5. 2021 10:22
Re: pohon zadních kol
Dodge má navíc už jen Journey, který nesplnuje emisní limity už ani ve všech státech USA, navíc je to zastaralá plečka, zde kdysi nabízená jako Fiat Freemont.

Carvan - výroba ukončena, probíhá doprodej skladovek.

RAM má krom pikapů v nabídce jen přebrandované užitkové Fiaty Ducato aka ProMaster

Takže není ani co jiného vozit.
Lidi chtej stejně jen pikapy, muscle cary Charger a Challenger a to Durango.
13. 5. 2021 18:13
Re: Enyaq
Ještě větší chytrák než jsme doufali. :D .Ještě nikdo nejel? A co třeba https://www.youtube.com/watch?… a byl i viděn při nabíjení v německu, při 80% ještě 150kW. A dokonce se už prodává, má i u nás ceník a můžeš si ho koupit. U Vás v lese asi ne.
Tak jedinej kdo se bojí jsi asi ty.
Ioniq5 má v podstatě prémiovou platformu (800V je v koncernu vyhrazeno pro jiné značky) a Enyaq to určitě ještě nedostane. Prostorové řešení je také lepší u Ioniq5.
Vývoj je prostě tak rychlý že než Enyaq vyjel tak zastaral.
Avatar - iudex
13. 5. 2021 17:50
Re: eqs
Nemáš dobré informácie. Pozri si stránky väčšiny bežných automobiliek ako je Hyundai, Kia, Škoda, Opel, ale aj BMW. Majú na sklade desiatky až stovky okamžite dostupných áut. To chceš tvrdiť, že to sú autá objednané pre konkrétneho zákazníka, ktorý si to náhle rozmyslel a odstúpil od zmluvy?
Napríklad Hyundai i30, na stránke majú 869 dostupných i30. Opakujem, osemstošesťdesiatdeväť (!) https://www.hyundai.cz/…e/i30-kombi-2020
Minulý mesiac sa pritom v ČR predalo 805 ks. Teda skladom má Hyundai viac i30tok, ako sa predá za celý mesiac (!). To je tá "veľmi malá časť"? To je tých 10%, ktoré si nenakonfiguruje zákazník? Ako hovorí klasik: to mi nejako nevychádza: https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2021 16:54
Re: Bod zlomu
Tvl se prober!!! Dvojí cena el. energie už dávno existuje!!!
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2021 16:53
Re: Bod zlomu
Tak to se běž profackovat ihned! Dvojí ceny jsou už dávno dnes!!!
Avatar - iudex
13. 5. 2021 16:14
Re: Bod zlomu
Nemyslel som konkrétne na Teba, ale keď si zagágal, tak si zjavne tá trafená naivná hus. ;-)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 15:08
Re: Bod zlomu
To si umí představit snad kadžý kdo zná zákonitosti trhu a poptávky, nabídky, navíc počítejte s výpadky, blackouty atd, to cenu ještě zvedne.
Avatar - _Karel_
13. 5. 2021 14:47
Re: pohon zadních kol
Ne, Muska považuji za lháře, takže jeho výkazy určitě nesleduji.
Netvrdím, že tam, kde jsem to četl, psali určitě pravdu.
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 13:40
Re: pohon zadních kol
A kdyby nebyli lidi jako já, sou v loji renovátoři dřeva, prodejci ND a doplnků atd atd.

Každej nepotřebuji jezdit novou stádní škatulí nacpanou tunou nesmylů a asitentů a mít super podvozky, a pak se polužit po okresce 60 a v obci pro jistotu 38 a jet všichni v prvém pruhu jak stádní ovce, když levý končí až za 900 metrů :-) :-) :-)

V pondělí sem těhle borců v evropských super mainstrem kárách předjel za cestu domů asi 95 :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 13:33
Re: Sídliskový sen
Navrhuju ubourat půlku měst, sou přelidněná a škodí to přírodě :-)

Lidi vystěhovat do Horní Lhoty co má 95 obyvatel v rámci zvýšení zalidnění Venkova :-)
13. 5. 2021 12:53
Re: pohon zadních kol
kdyby žili nových aut z tvých peněz, jsou v loji taky:)
Avatar - eLzyx
13. 5. 2021 12:52
Re: pohon zadních kol
právě proto to píšu. Škodovky byly vždycky "etalonem užitnosti", tak co se stalo, že tohle je neužitečný křáp? Proč nemůže být elektromobil podobně, či dokonce více užitný než spalovák?
Avatar - _Karel_
13. 5. 2021 12:07
Re: Bod zlomu
Vážně věříš bludu, že budou i za pár let jezdit EV za korunu?
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 10:41
Re: Auto pro typického vesničana...
Zajímavé že ta auta cestou neptokávám, denska sem viděl jednu Teslu 3 a 1 Inoniq EV, jinak všechno sazomety a benzínáky. A jezdím denně mezi Praha-střední čechy.
A to už jsou zase všude kolony jak krá*a a plný ulice a silnice aut. A EV nikde :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 10:34
Re: Bod zlomu
Věříš tomu, milý ekomarixsto, že EU a její auta zachrání planetu když na to AFRIKA, RUSKO, země bývalého S S S R , Indie, čína a zbytek Asie + Jižní amerika zvysoka S E * O U ????
Resp ani na to nemaj peníze? Emise EU dělaj 10% těch globálních.
Překvpaení, že milý utopisté. Pokdu věříš tomu že EU zachrání planetu --------

Tak si další z následníků TROFIMA LYSENKA, sovětského bolševického pavědce. :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - _Karel_
13. 5. 2021 10:07
Re: Bod zlomu
Ne, není. Míň kouře ve městě je víc kouře za městem. V globálním měřítku význam zanedbatelný, cena vysoká (nemyslím peníze).
Avatar - Ham.
13. 5. 2021 10:04
Re: Volkswagen chce ‘odpáliť‘ konkurentov. Bojuje za sprísne
To jsou teorie, zkazky a rozprávky, jako zákazníka mě nezajímá za co kdo lobuje v Bruselu, ale co reálně nabízí ve zdejších showroomech a tady je praxe taková, že největší výběr benzínových a dieselových motorů dnes nabízí VW skupina, od 16 válce až po 3 válec, benzíny, diesely, CNG, přeplňované i atmosférické, prakticky cokoliv ze světa nepokřiveného elektrickými nesmysly. Navíc je evidentní, že VW chce a musí prodávat i mimo Evropu a tam je "nadšení" pro EV o dost menší a vliv Bruselu nulový, takže o další vývoj/osud spalovacích motorů u VW nemám nejmenší obavy.
13. 5. 2021 09:55
Re: pohon zadních kol
1) Tesla míří jen na úzké spektrum zákazníků. Mainstreamové automobilky na široké spektrum, včetně těch náročných.
2) Jak už tady bylo řečeno. Ačkoliv Tesla za sebou nevleče žádnou minulost, stejně využívá některá "stará" řešení. Třeba 12V palubní síť s olověným akumulátorem (letos prý chce přejít na Li-ion 12V akumulátor, ale to na principu věci nic skoro nic nemění) nebo hydraulický systém brzd. Ono je to dáno tím, že ne všechna stará řešení jsou špatná.
3) Rozsah služeb mi přijde právě u Tesly hodně malý. A v zemích jako ČR skoro nulový. Službami mám na mysli například poprodejní péči, nikoliv, že tablet na palubce umí vyhledávat v Bingu.
Avatar - _Karel_
13. 5. 2021 09:33
Re: Bod zlomu
Jen tak ze zajímavosti, věříš tomu, že EV budou mít nějaký vliv na klima, jiný, než lokální?
13. 5. 2021 09:03
Re: Auto pro typického vesničana...
Taky očekávám, že nejčastěji tato auta uvidíme přes den v Praze a večer v satelitní městečku u Prahy. V klasických vesnicích člověk běžne nevidí ani Kodiaqa, tím méně tam půjde očekávat Enyaqa.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 5. 2021 08:52
Re: Enyaq
Nemuzu mluvit za vsechny PHEV, ale u toho meho to funguje tak, ze pri prvnim zapnuti motoru bezi v podstate na volnobeh (auto porad pohani elektrika) a postupne se zvysuji otacky s tim, jak se zahriva motor. Pak uz ho system udrzuje na nejake provozni teplote, stejne jako u beznych HEV.

Pokud proslapnes plyn az na podlahu, tak jde do otacek rovnou, ale to delaji vsechna auta.
Avatar - kari.laz
13. 5. 2021 08:27
Re: pokračování
Hlavně na nej nereagujte a dejste si ho na HL. Tahle slaboduchá, slabomyslná individua se živí jen tím, že trolí, napodobují jiné diskutéry, kradou nicky...a pak se tím ukájí a tenhle lobotom je vyloženě ukázkový příklad.
12. 5. 2021 22:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 5. 2021 22:06
Re: Re: Enyaq
No srovnání s Ioniqem. Ano to je nižší střední ten boduje proti Enyaqu pouze spotřebou, jinak bude ve všech ostatních parametrech ztrácet. Je starší, ale je levnější. mě teda dává Ioniq více smysl než CityGo (jasně tam je cena, ale o dvě třídy menší auto). S ioniqem lze ale celkem obstojně dát i dálku.
Ioniq 5 je koncepcí někde úplně jinde, a tam už za podobnou cenu ztrácí Enyaq smysl ( mně přijde ve všem jako zastaralá koncepce). Nebo spíše nemůžu přijít, na důvod proč zvolit Enyaq.
Avatar - wakantanka
12. 5. 2021 22:05
Re: Re: eqs
Ale netrep, na sklad vyrába v nejakom množstve skoro každá automobilka. Princíp, že každé auto je objednané pre konkrétneho zákazníka uplatňujú len malé dalo by sa povedať že manufaktury.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2021 21:05
Re: Parametry dobré tak před pěti lety
Sorry, ale moc tvé kritice nerozumím. Nová Ariya, která ještě nepřišla na trh, bude mít 130 kW nabíjení, Enyaq/id.4 bude tou dobou pravděpodobně umět 170 a dnes umí 125 (mělo by to být možné odemknout i po prodeji), což mi nepřijde nijak zaostalé.
12. 5. 2021 20:29
Re: Parametry dobré tak před pěti lety
Ne nemá. "Rychlé" nabíjení 100 resp 125 kW je za příplatek.
A v dnešní době se opravdu nečeká na samozřejmosti. Ty mají přijít hned s modelem. Když už se čeká tak obvykle na slabší verze, aby zákazníky nenásilně nutili kupovat dražší verze. Důvod je jednoduchý, pohon všech kol nemá, protože stejně jako v případě ID4, je to celý šitý narychlo.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 17:38
Re: Enyaq
Myslim ze ma taky baterky, ktere casem budou na vymenu... jasne teoreticky sou tam nejake veci ma udrzbu, ale baterky taky nejsou vecne a je to otazkou , jestli z dlouhodobeho hlediska se nevyplti ten olej vymenit. Cas ukaze :)
Avatar - Emel
12. 5. 2021 16:45
Re: Enyaq
Jasně... zatím to pořád nevychází. Ale přijde Euro 7, náklady na běžnýho Kodiaqa ti vyletí o půl milionu nahoru...

Co říkám je, že z toho, co je dneska na trhu, se mi Enyaq (jako rodinné auto) líbí asi nejvíc a že cena 1,2M není takovej úlet, jako 800t za Zoe například.

Ad PHEV - jasně, ta kombinace jezdit většinou za málo (a eko), ale nebýt omezený... ta je pěkná. Z druhé strany je to konstrukčně (i prostorově, váhově) náročné řešení. Výhoda EV by mohla být v servisní nenáročnosti...
Avatar - mariov8
12. 5. 2021 15:56
Re: pohon zadních kol
Já vím jak to myslíš, je to takový facepalm... účinnost toho primitivního generátoru (jeho motorku), účinnost nabíjení... starý ZIL 131 by byl na tom lépe.
Avatar - Emel
12. 5. 2021 15:55
Re: Mach-E
Uvidíme... ono materiály o MachE v CZ jsou zatím plné "dojezdu až" a "indikativní ceny od"... zatím jsem vydedukoval, že 75kWh (standard range - ale nevím, jestli je to využitelná kapacita nebo celková, spíš myslím to druhé) verze bude za 1,3M... a že pro ni třeba nekoupíš adaptivní světla.
Infotainment zrovna nevím... ten obří tablet vypadá otřesně.
12. 5. 2021 15:49
Re: Parametry dobré tak před pěti lety
tak amíci jsou asi zvyklí na poloviční napětí :-)
Avatar - Emel
12. 5. 2021 15:41
Re: Enyaq
S tou maximálkou to tak úplně nevidím... že budu třeba jezdit většinu času 120 neznamená, že bych občas nemohl jet 180, s 200k autem. No ale dobře, snesitelný to je.
240km dálniční dojezd... no, možná je to trošku redakční spotřeba... a někdo to má do Tater blíž. Holt bys musel jet v Tesla-módu za autobusem a pak bys to asi dojel (bylo by potřeba se dostat řádově na 25kWh/100... to je asi reálný). A musel bys vybírat ubytko tak, abys měl pokud možno garantovaný parkování v dosahu kabelu... to taky není úplně samozřejmost.
No a nebo bys musel najít nabíječku po cestě, dát třeba 200 k chargeru, nabít, dojet těch 90+90 bez nabíjení v cíli... a znovu nabít po cestě zpět. Prostě samé dobrodružství :-)
12. 5. 2021 15:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 5. 2021 14:25
Re: pohon zadních kol
To je jednoduché. VW s tím (nečekaně) nemá zkušenosti a Enyq resp ID jsou postavené z části jako klasický spalovák.
13. 5. 2021 22:08
Re: Bod zlomu
Stejní chytráci jako ty před deseti-patnácti lety předpovídali, ze litr benzinu bude stát stovku...
13. 5. 2021 22:05
Re: Bod zlomu
Takže v jednom okamžiku, do domu jde jeden elektricky proud, levnější, zásobuje lednici, televizi, ve stejném okamžiku nabijim dražší elektřinou auto v garáži? Takový dvojí proud existuje?
13. 5. 2021 17:28
Re: pohon zadních kol
Co sem vozí, asi už závisí dost od toho o co je zájem ne? A zájem o dodge i ram je malý... Takže nevozí skoro nic.
Nicméně porovnej co prezentují značky na svých amerických webech a máš to.
13. 5. 2021 17:18
Re: pohon zadních kol
No vidíš. Ta 0 Ramů byla divná i mě. 72 beru, to bude asi správně. Nicméně i tak za rok 2020 se dodge s Ramem na teslu vůbec nechytaj. A brát nějaké měsíční výkřiky nemá smysl. To víš i ty. Dost záleží co sem kdy a jak připluje, jak se co podaří vyrobit atd. . Vypovídací hodnotu má rok.
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 15:03
Re: zamakali
to je skvost, jebak co má zpracování jak Chevrolet Spark za 10x takovou cenu ovšem :-) :-) :-)
13. 5. 2021 13:09
Re: Bod zlomu
uvidíme, co přinese vývoj. ale zatím se nestalo, že by něco nového stálo na začátku málo a později to nezlevňovalo. aktuálně se rozhoduju mezi něčím s motorem 40i (kastle až tolik nerozhoduje) - kilometr mě vyjde zhruba na 5 korun bez amortizace vozu (servis plus palivo) a modelem 3 s podobnou pořizovací cenou - a tam jsem okolo koruny... chápu, že to není většinový příklad, ale třeba mě osobně už elektrifikace smysl dává.
13. 5. 2021 09:37
Re: pohon zadních kol
Sen českých chalupářů, dobrý vtip ;-)
Ono už jen nosnost samotného auta pouhých 389 kg ukazuje, že tohle auto není o užitku. To je o statusu, když je to auto zaparkováno (sídlo firmy, nákupní centrum, domek v satelitním městečku ...).
Avatar - _Karel_
13. 5. 2021 09:31
Re: pohon zadních kol
Jj, rozsah služeb je u Tesly vážně dechberoucí.
Ona je Tesla úspěšná? Pokud vím, tak je v zisku jen kvůli emisním povolenkám.
Zaplať pánbůh za "auta po staru".
13. 5. 2021 09:16
Volkswagen chce ‘odpáliť‘ konkurentov. Bojuje za sprísnenie
Väčšina automobiliek je zdesená z plánov Bruselu na zníženie emisných limitov CO2. Voklswagen chce presný opak. A ani mu nič iné neostáva. Svoju budúcnosť stavil na jednu kartu. Ak nevyjde, bude v problémoch.
Emisné limity sú skutočným strašiakom automobilových výrobcov. Pripravovaná norma Euro 7 je totiž s klasickými autami prakticky nezlúčiteľná. V súčasnosti musí európsky priemysel do roku 2030 dosiahnuť pri nových osobných autách zníženie emisií o 37,5 % v porovnaní s rokom 2021. Pre automobilky to znamená nútený prechod k elektromobilom, ktoré však nedokážu bez vládnych dotácií konkurovať konvenčným vozidlám na benzín či naftu a klasike nestíhajú ani dojazdom. Navyše nie sú rentabilné. Väčšina výrobcov sa tak snaží o lobing za zmiernenie takmer nesplniteľných noriem.
O to väčší šok prináša informácia agentúry Reuters, ktorej zdroj tvrdí, že koncern Volkswagen, ktorému velí Herbert Diess, požaduje presný opak. Ešte väčšie sprísnenie limitov CO2. Má to ale svoju logiku. Najväčší európsky výrobca áut stavil svoju budúcnosť na elektrickú kartu. Už pred piatimi rokmi sa rozhodol, že do roku 2025 sa stane najväčším svetovým výrobcom elektromobilov a predbehne americkú Teslu. Do tohto riskantného plánu investoval miliardy eur, takže teraz chce využiť svoj konkurenčný náskok. Jednoducho, predlžovanie života áut so spaľovacími motormi mu do kariet nehrá.Aj keď zdroje neuviedli, aké konkrétne ciele by Volkswagenu vyhovovali, krok najväčšej európskej automobilky podkopáva podľa nich menších rivalov, ktorí chcú, aby im Brusel dal viac voľnosti a ktorí tvrdia, že výpadok ziskov z predaja klasických áut nedokážu „zaplátať“ príjmami z elektromobilov. „Stalo sa to bojom o prežitie,“ uviedol zdroj oboznámený s dianím v automobilke. Volkswagen sa jednoducho riadi heslom: „Nemôžeš čakať, až ťa nakoniec dobehnú ostatní.“ A je agresívny. „Pred piatimi rokmi sme sa rozhodli vybudovať jednotnú platformu pre elektromobily, hoci konkurencia spochybňovala náš prístup,“ uviedol Diess v marci na akcii Power Day. „Dnes nás nasledujú, zatiaľ čo my už zbierame ovocie.“ VW never more !
Avatar - JirkaVejrazka
13. 5. 2021 08:54
Re: Re: Žít
Jojo. Nejen Severni Karolina - podle kamarada jde o cely pas statu od Floridy az po Virginii.

EDIT: Tak uz jo: https://zpravy.aktualne.cz/…0fa0cc47ab5f122/
13. 5. 2021 07:40
Re: Sídliskový sen
Navrhujem od roku 2030 zakázať aj sídliská :-O :*)
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 16:23
Re: Žít
Presne tak, toto je rezignace ... ja bych EV bral jen na cesty do prace a to jen proto, protoze pracuji v centru , kde ma EV zdarma parkovani
13. 5. 2021 15:06
Re: Bod zlomu
Neumím si představit dvojí ceny elektrického proudu.
13. 5. 2021 13:25
Re: zamakali
To asi hodně nás tady nevyklopí jen tak 1,5 mega za auto. Můj strop je 300, za to si toho dnes moc nekoupím. Nejvíc se mi líbí články novinářů, kteří považují ceny 400, 500 000 za úplně normální. Asi budu muset taky začít psát. :-)
13. 5. 2021 11:36
Re: Bod zlomu
děkuju. takže to není o žádné svobodě nebo petrolheadství. většinový automobilista dá přednost autu, které nebude potřebovat téměř žádný servis a jezdí za korunu.
Avatar - Beefcake
13. 5. 2021 07:11
Re: Vítej Apoštole
Trolovacie supermainstreamove PR krasozvasty.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 18:48
Re: Re: Žít
Ja EV ridil, do mesta ok, dal ne ... prilis mnoho negativ pro me pouzivani a jez na dovolenou 3 dni... dekuji nechci.
Avatar - xxc
12. 5. 2021 17:55
Re: Re: pohon zadních kol
Nebude to opačne, že príde na chatu a napojí ju z auta? Nemusí skladovať benzín a starať sa o generátor.
12. 5. 2021 17:03
Re: 50 kW nabíjení
Ješiš nebuď na chlapce zlý, vždyť byli vybráni a vycvičeni k lásce aut na petrolej. Ono jim to chvilku bude trvat než pochopí, že tady nejde o srovnávání, ale o dva hodně odlišné světy.
13. 5. 2021 10:55
Re: pohon zadních kol
Tak určitě:
SDA 1-12/2020:
Dodge 61,
RAM - 0
Tesla 396

A to má tesla v nabídce 4 modelové řady proti dodgi a Ramu s 11 celkem.
Chceš ještě něco dodat?
Avatar - Beefcake
13. 5. 2021 07:41
Re: 1,6 milionu ?
Dalsi wannabe pretekar.
A to este len bude placu, ked sem dorazi tato informacia aj s datumom: https://auto.sme.sk/…6-jula-2022.html
13. 5. 2021 17:36
Re: Bod zlomu
Proboha jak jsi na to přišel? Myslíš že vodní elektrárny norům za městem kouří? Nebo větrníky? Nebo soláry na tvojí střeše? Nebo co?
Jasný je jedno - v následujích letech dojde k masivnímu přesunu výroby elektřiny od uhlí k obnovitelným zdojům. A s nima se přesunou všechny elektromobily od čistší k čisté energii. To spalováky vážně neumí.
A už dneska je evidentní, že když ti ve městě auta nesmrdí mát to pozitivní vliv na všechny jeho obyvatele.
Avatar - _EQS_
13. 5. 2021 14:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Beefcake
13. 5. 2021 07:17
Re: Sídliskový sen
Vzruso ako par km nafasovanym studenym koncernovym (cize maximalne nudnym) dechtometom. Samozrejme v kombiku a sam. To si chcel pocut ?
12. 5. 2021 22:56
1,6 milionu ?
to je snad vtip ne ? za škodovku určitě budu chtít dat 1,6 milionu jen proto abych jel na elektriku ? za tuto cenu se dá koupit nová X5 atd. absolutní nesmysl. (a to pominu to že to jede max 160)
Avatar - _EQS_
12. 5. 2021 21:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 5. 2021 21:27
Keď je Škoda lepšia ako Mercedes
Verte alebo nie, mal som možnosť vyskúšať si Enyaq, EQA a iX3 a Škoda dáva tým dvom premiantom na frak. Jasné, sú znevýhodnení, keďže ide len o elektrifikované spaľováky, ale je to ich problém. EQA sa pri prudšom zrýchlení zakloní a predné kolesá strácajú trakciu, brzda je nervózna, občas s nepravidelným účinkom. iX3 je lepšie, ale je to fakt pre tých, čo chcú utajiť, že si kúpili elektromobil. Enyaq nepovažujem za veľmi pekné auto, ale vo vnútri je fajn navrhnutý, pôsobí celkom luxusne, dostala ma rozšírená realita a je to väčší kus auta, ale aj za prémiovú cenu. Pri elektromobiloch sa jednoducho začínajú stierať rozdiely medzi mainstreamom a prémiou, teda aspoň zatiaľ mi to tak pripadá.
Avatar - HorstSchimanski
14. 7. 2021 17:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
14. 7. 2021 10:46
Re: pohon zadních kol
jako klasický spalovák? Potom tam měl být motor 2.0TDI a manuální převodovka!
17. 5. 2021 09:01
Re: Bod zlomu
ty se opravdu živíš čísly, protože s nimi manipuluješ tak, jak se ti to hodí. na druhé straně ale musí být OSEL, který ti to spolkne. pokud odečítáš DPH na straně BMW, musíš ho odečítat i na straně Tesly.

Průměrné ceny benzínu 2020:
https://www.czso.cz/…ejnizsi-v-kvetnu
ty jsi počítal tu nejnižší hodnotu jako průměr, grandiózní
v tom roce 2020 jsi najel 80 tisíc km? nebo kolik jsi s tím autem najel?

a celkově, počítat ceny bez DPH a naprosto přehlížet, že DPH zaplatíš i na výstupu, to je prostě manipulace jako hrom.

takže ještě jednou, napsal jsem, jak mi vychází srovnání provozu 440i vs TM3 Performance a bez ohledu na reálné ceny, nebo odpočet DPH, poměr je zhruba 20-30% nákladů na provoz.
17. 5. 2021 07:54
Re: Bod zlomu
Good luck s Teslou. Treba priekopníkov a prajem veľa spokojnosti.
Kolega čo má Model S si ju nevie vynachváliť. A jazdí aj ďaleké trasy do Nemecka.

PS: reálny nákup benzín rok 2020, 26,62 Kč/l, spolu 1538 litrov, vyšlo mi to 2,058 Kč/km.
Všetko Benzina, žiaden no name. Uznávam, rok 2020 sa cenovo asi nedá porovnať s týmto. Ale ani v cene elektriny ;)

PPS: používanie slov osel, apod v diskusii to reba zvážiť. podľa mňa to tu nepatrí.
Avatar - Sumi2000
17. 5. 2021 00:51
Nechte si to..
Za mne předražené neužitečné auto.

+ celkem slušný prostor pro rodinu , solidní design

- mizerný dojezd
- šílená cena
- ergonomicky špatný interier bez tlačítek a bez ovládání klimy kolečky
- dlouhá doba nabíjení
- brutální ztráta hodnoty po 7-10 letech...asi i zadarmo drahý :no:
16. 5. 2021 20:26
Re: Bod zlomu
Kde stoji benzin v Česku 200/7,74=25,80???
16. 5. 2021 20:15
Re: Bod zlomu
Ty jsi jinačí matematik. DPH se nepočítá, 8 litru x 30 korun za litr benzinu je 2,40 na kilometr, ale zaokrouhlis to na dvě minus DPH, DPH ba výstupu se nepočítá, ty na DPH jenom vydelavas, a čísla tě živí :yes:
Ok tak znovu, kupuju dobrý benzin, nešetřím na servisu, elektrická Tesla v mojem případě vychází na 20-30% nákladů za kilometr.
16. 5. 2021 18:38
Re: Bod zlomu
7,73 l/100 km je moja reálna spotreba - daná okreskami a diaľnicami, tachometrových 100 km/h, 140 km/h. Vždy som predbehol čo potrebujem. Nepotrebujem nikoho ohrozovať, je to skôr aktívna bezpečnosť.
Faktúru z Cartec môžem ukázať tiež, výmena oleja + filtrov za 4960,54 kč, bez DPH 🤷‍♂️😅

Cena za výmenu oleja v prevodovke som sa len pýtal. Nemenil som, auto som predal.
16. 5. 2021 18:36
Re: Bod zlomu
V BMW Cartec tady v Brně jsem to měnil a můžu dohledat fakturu, platil jsem cca 38 tisíc Kč. S DPH. Olej plus filtry okolo 6-7 tisíc. A při každé výměně dekabronizace.
Předepsaný benzín je 95 - možná, ale 98 míň usazenin a líp jede. Atmosférický motor rozdíl nepozná, turbo benzín se odmění větším výkonem.
Spotřeba 7,4 mi přijde nereálná - spritmonitor ukazuje průměr 9,5. Ale samozřejmě je to možné - jen nevím, k čemu tak silný motor, když jeho potenciál nevyužívám.
16. 5. 2021 18:33
Re: Bod zlomu
Nerozumiem, bývam v ČR, benzín ma vyšiel na 2kč/km v 540i. Mínus DPH. A kde presne bol argument “kolik stojí benzín jinde”?

Neviem čo to má spoločné s UAE 🤷‍♂️🤦‍♂️

Neútočím na Teba, kúp si aj raketoplán, len Ti dávam reálne čísla po 80 tis. km.
Nemusím mať pravdu s nákladmi EV, tie nepoznám. Len mám nejaký názor, že ešte si pár rokov počkám kým budú skutočne ekonomické a ekologické ;)
16. 5. 2021 18:09
Re: Bod zlomu
Predpísaný benzín je 95 pre 540i. Pre 98 nevidím dôvod. Pri mojich jazdách (dlhé jazdy, okresky a mesto v pohode do 8 l/100 km), vrátane cesty do Talianska (Brennero, Nemecko). Nový majiteľ má priemer 12,5 l/100 km - jazdí hlavne mesto.

Olej som menil po 15 tis. km na svoje náklady, tj. každý druhý interval - v originál BMW je to 5000 kč (0,35 kč/km).
Po 100 000 km treba vymeniť v prevodovke, nacenili mi to originál v BMW na cca 20 000 kč (Cartec), tj. 0,2 kč/km. Plus som používal aditívum.

Tj. cca 3 kč/km pri nadštandard starostlivosti, v mojom prípade mínus DPH.

Náklady navyše Tesla / Enyaq, atď spapá po výmene batérie niekoľkonásobne.

Reálne som zvažoval EV/PHEV, ale proste mi to ekonomicky nevychádza ani pri relatívne luxusnom aute, a to sa číslami živím.
16. 5. 2021 14:50
Re: Bod zlomu
Deset litru benzinu s min 98 oktany - 3,50 na km. Vymena oleje každých 12 tis km - jednu platím já a druhá je gratis - v půlce intervalu za cca 7 tis. Nechat olej v benzinovem motoru 27 tis km může jenom osel. Vymena oleje v převodovce včetně vany - 40 tis Kč - blabolum o doživotní naplní věří jenom osel. Brzdy a pneumatiky budu řešit i u Tesly, to je pravda.
16. 5. 2021 11:22
Re: Bod zlomu
Ako je vypočítaná cena 5Kč/km?
- 540i som vlastnil, tak aby sme porovnali výpočet so skutočnosťou.
-- auto v záruke s predplateným servisom,
-- ak by som chcel zohľadniť predplatený servis - vyjde cca 0,35 Kč/km.
-- spotreba asi 7,7 l/100 km = cca 2 Kč/km,
-- brzdy a iný spotr. materiál nebolo treba na mojich 80 tis. km - len pneu a stierače. Pneu vyjdú asi podobne na Model 3 a 540i?

U Model 3 to vyjde do 1 Kč/km, len netreba nabíjať na verejných nabíjačkách kde sú ceny niekoľkonásobne vyššie ako doma.

Ľudia ešte píšu, že zadarmo nabijú v práci. Ale to firmy nebudú dlho robiť. Sú to peniaze.

Otázka je zostatková cena Tesly po 80-100 tis. km a 540i. Tipujem, že tam sa úspora z Tesly stratí.
16. 5. 2021 11:16
Re: Bod zlomu
Ani teraz to nie je žiadna sláva. obhajcovia EV pre sídliská sa oháňajú výstavbou verejných nabíjačiek.
Ale tam sú ceny často brutal vysoké a cestovanie s EV vyjde v pohode drahšie ako so spaľovákom.

Napr najhoršia možnosť bez paušálu 0,49 Eur/kWh + 3 Eur/hod parkovné po 1 hodine:
- https://www.zse.sk/…E-Drive_24082018

A lepšie to do budúcna nebude. Priplatíme si aj doma.
Avatar - rohYpnol
14. 5. 2021 14:51
Re: Naprosto tristní
Ne nezapomněl. Pokud si pamatuji, tak normovaný řidič je v pohotovostní hmotnosti započítaný. Enyaq je 5-timístný. Proto jsem psal 4 lidi :-!
Avatar - Barrichello
14. 5. 2021 10:35
Re: Re: Žít
Benzín tam není na některých pumpách, včera o tom psali skoro všechny média tady. Žáná novinka, hackerský útok na distribuční firmu no.
Avatar - Barrichello
14. 5. 2021 10:34
Re: Naprosto tristní
a to ještě kolik lidí má 70 kg.

Až tam sedne český tatík se 110 Kg a mamina 85 tak máš ve dvou jen 195 kg :-) :-)
Stačí dvě 50 kg dětičky a a nemuíš mít ani vzadu dospělé a už ti zbnývá taky těch 100 kg, u některých jedinců ani to ne :-) :-)

Navalí tam nákup na víkend a zbyde ti 80 kg. :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
14. 5. 2021 10:31
Re: Bod zlomu
Jde o to, že kdo má koule tak si ten sen splní. Kdo nemá má jen sny a tisíce výmluv proč to nejde.

Já sem si koupil starej Rolls, což je z racionálního hlediska nesmysl, ale prostě sem ho vždycky chtěl. Tak sem si to splnil.
Avatar - Barrichello
14. 5. 2021 10:28
Re: Bod zlomu
No a von zatím na západě po zavedení eko daní stojí pohýh 39-60 Kč dle typu benzínu. Se chudáci sekli o necelou půlku vid. :-)

Počkej na první tornádo, pár vichřic a v zimě až bude -15 či - 20 a uvidíš ty blackoutíky a výpadky produ a kolapsy :-) :-) :-)

Utopistické neobolševické sny o větrníckách a fotovoltaice, jako hlavních zdrojích energie - což sou nestabilní šmejdy zcela závislé na výkyvech počasí je opravdu hodná Trofima Lysenka.
Avatar - Barrichello
14. 5. 2021 10:25
Re: Bod zlomu
Čína má hlavně problém s erozí půdy, rozšírováním neúrodné půdy, se splodinami z továren vč jedů a chemikálií, vypouštěných jak do vody tak od ovzduší. A s přelidněním velkých měst.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 5. 2021 10:07
Re: Bod zlomu
https://britishbusinessenergy.co.uk/electricity-from-coal/
13. 5. 2021 21:51
Re: Naprosto tristní
Ja nevim, ale nezapomnel jsi na normovaneho ridice? :P
13. 5. 2021 17:25
Re: Bod zlomu
Kdyby prachy nehráli roli, taky bych si aky koupil osmiválec, ale spíše Cammaro nebo Challenger, protože mají ještě větší motory než Mustang :-)
Ale praxe je prostě taková, že většina lidí uvažuje pragmaticky a koupí nižší střední. A proto je nelze označit za petrolheady :-)
13. 5. 2021 17:20
Re: Mach-E
Pro pivaře volba číslo 1 :yes:
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2021 15:50
Re: Volkswagen chce ‘odpáliť‘ konkurentov. Bojuje za sprísne
USA je tak pro EV, že tam EV potkáš jednou za uherský rok.
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 15:07
Re: Bod zlomu
Mam tu kolegu co má Seat Ateca a říká, že kdby měl prachy a neměl děti, koupí si bude nějaké velké SUV nebo Mustanga či Corvettu. Takže ono je to ještě o tom, kolik obyčejných lidí by si koupilo něco jiného než ten mainstream co maj, kdyby měli peníze nebo neměli malé děti a hypotéky a půjčky a pak ještě o tom, kolik lidí nemá koule na to si koupit něco staršího, protože se bojí...
Jak říkával můj dědeček - kdo se bojí se*e v síni :-)
13. 5. 2021 14:53
Re: Volkswagen chce ‘odpáliť‘ konkurentov. Bojuje za sprísne
Tak ale mimo evropu - nejvetsi trh jsou Cina a USA a oba trhy velice pro EV.
13. 5. 2021 14:47
Re: Mach-E
https://youtu.be/qpf_7bKW7DM?t=291
Dej tomu dve minutky a uvidis, ze je to dost mozna nejlepsi nejlepsi kufr na svete :-! :D
13. 5. 2021 14:13
Re: Bod zlomu
Kategorie drahých či výkonných aut je jedna z mála, kde se to trochu překrývá a kde elektromobily mají šanci získat výraznější podíl. Ale ono je to taky trochu umělé, protože v Evropě jsou výkonná auta poměrně drahá a leckde zdaněná či jinak penalizovaná.
Model 3 jsem naživo asi neviděl, ale podle fotek a skoro nulové individualizace mi to přijde jako levný spotřební sedan, ne jako konkurent pro prémii. Ale nevím, neseděl jsem v tom.
13. 5. 2021 14:05
Re: Bod zlomu
Tady na diskuzním fóru ano a když se to srovná se světem, tak v ČR je opravdu nadprůměrný podíl fanoušků aut.
Ale občas neuškodí podívat se mezi průměrné lidi, kteří prostě berou auta jinak, jako spotřební zboží, které přináší užitek. To je ta většina. Oktávka má velký kufr, nízkou spotřebu, tak je to pro ně zajímavé auto.
BTW Měl jsem ojetou jedničkovou Fabii Combi, trochu lépe vypadající než průměrné holátko (lak, kola) a několik lidí řeklo "to je pěkná Oktávka". To je ten druhý extrém :-)
13. 5. 2021 13:53
Re: 50 kW nabíjení
Tvoje ne, ale třeba technici z letiště jezdí jenom na petrolej :-[]
13. 5. 2021 13:51
Re: Auto pro typického vesničana...
Ano taky záleží, co kdo bere jako vesnici. Obce kolem velkých a větších měst beru spíše jako satelity. Čím větší město, tím dále ta "satelitní dráha" zasahuje.
U nás třeba Oktávky a Superby prakticky nejsou, spíše člověk vidí Francouze, Korejce a tak. Z hlediska prémie jasně vedou ty staré BMW :-)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 13:43
Re: Auto pro typického vesničana...
Já vidím na vesnicích Felicie, jedničkové Fabie, oktávky, superby, trojkové a 4 kové otuzené golfy, dacie, staré bmw, pár starších japonců + nákupní tašky před barákama se špinavýmiavými oprejskanými baráky, kde sou rádi že maj nový plastový okna a možná někde i střechu.

Ti lepší maj nové či do 5 let stáří šáde, vw, audiny, bmw, hyundai..... zbytek sou v podstatě vyjimky
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 13:31
Re: Bod zlomu
petroheadů, veteránistů atd je hafo, hodně tyhle skupiny podcenujete :-) :-)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 13:29
Re: Bod zlomu
Mam LPG akorát v Chargeru a nikdy sem na LPG nic jiného neměl :-)
A to sem měl vedle toho 4 osmiválce, 6x V6 a 2x R4 a 1x R3 ....

Bydlel sem totiž v Praze a tak nebyla potřeba, auty sem jezdil halvně víkendy a tam sem to neřešil. Ted s tím jezdím do práce, tak nevím proč bych měl platit 31 Kč za benzín když můžu platit 11,50.

O žádnou ekologii mi nejde, jde o peníze :-) Až bude stát benzín to co v USA, budu rád jezdit na benzín. Tady tvoří přes půlku ceny zlodějské daně a debilní bilosložky...
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 13:27
Re: Auto pro typického vesničana...
no právě :-)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 13:26
Re: 50 kW nabíjení
Auta na petrolej nejezdí :-) :-) :-)
Avatar - Mikesus
13. 5. 2021 13:20
Re: Enyaq
U rav4 phev, pokud máš ev mód, i kickdown jde jen na elektriku.
13. 5. 2021 12:47
Re: Bod zlomu
Ano. Většinový automobilista hledí na užitnou hodnotu a celkové náklady, které ho stojí auto a jeho provoz. Petrolheadi či elektroheadi jsou jen úzké skupinky.
Kdyby stál Enyaq polovinu, měl dvojnásobný dojezd a ČR oplývala nabíječkami na každém rohu, byl by to opravdový prodejní hit.
13. 5. 2021 12:39
Re: Auto pro typického vesničana...
Ta diferenciace se z nových aut přenáší pak i na ty ojetá.
Velká města a okolní satelity: typicky vidím Oktávky, prémie, SUV, diesely (v dřívějších dobách byly pro velká města typická i osobní auta přestavěná na nákladní N1).
Na vesnicích: typicky vidím Fabie, Dacie, benzíny, LPG.
Enyaqa očekávám ve velkých městěch a okolních satelitech.
Avatar - Ham.
13. 5. 2021 11:40
Re: Volkswagen chce ‘odpáliť‘ konkurentov. Bojuje za sprísne
No já v těch showroomech vidím, že spalovákům VW věnuje pořád daleko větší pozornost než konkurence, ta už v řadě případů elektrem nezprzněný spalovák vůbec nenabízí. A to že se VW snaží vyvíjet i elektro aby mu neujel vlak není příčina, ale důsledek, s elektrifikací začali úplně jiní.
Avatar - Ham.
13. 5. 2021 11:31
Re: Auto pro typického vesničana...
Tak těžko je můžeš potkávat, když jejich prodeje jsou u nás zanedbatelné.
13. 5. 2021 11:12
Re: Parametry dobré tak před pěti lety
Jaký testy když Ioniq 5 ještě není vůbec v prodeji?
Avatar - iudex
13. 5. 2021 10:53
Re: Volkswagen chce ‘odpáliť‘ konkurentov. Bojuje za sprísne
No, rozprávky... ono to má celkom logiku a aktuálne konanie VW tomu zodpovedá. A samozrejme to neznamená, že VW prestane zajtra vyrábať spaľováky a aj v Amerike budú predávať len elektrá, ale to smerovanie je jasné. Ak bude norma Euro 7 taká prísna ako sa navrhovalo, spaľovacie motory budú v EU o pár rokov mŕtve, hybridy sú len prechodné štádium, zaručenú budúcnosť má čisté elektro. A preto VW venuje takú energiu EVčkam, ktoré im zaistia prežitie a úspech na európskom trhu.
13. 5. 2021 10:44
Re: pohon zadních kol
No asi mají ve škodovce ještě lknow-how z doby š120l a vědí že kufr vpředu je na ..... prd. A my co jsme v tom jezdili taky.
Avatar - iudex
13. 5. 2021 10:41
Re: 1,6 milionu ?
Toto bude nepríjemné, aj keď nie je úplne jasné, ako to bude konkrétne realizované. Lebo nariadenie, ktoré to upravuje, je tradičke eurobyrokraticky nezrozumiteľné.
Je to konkrétne nariadenie EP a Rady č. 2019/2144 z 27. novembra 2019 o požiadavkách na typové schvaľovanie motorových vozidiel a ich prípojných vozidiel a systémov, komponentov a samostatných technických jednotiek určených pre tieto vozidlá, pokiaľ ide o ich všeobecnú bezpečnosť a ochranu cestujúcich vo vozidle a zraniteľných účastníkov cestnej premávky.
Obmedzovač rýchlosti je podľa nariadenia „systém inteligentného prispôsobenia rýchlosti je systém, ktorý pomáha vodičovi udržiavať rýchlosť zodpovedajúcu podmienkam prevádzky na ceste tým, že mu poskytuje osobitnú a primeranú spätnú väzbu." To by teoreticky mohol byť adaptívny tempomat.
Ale ďalej nariadenie definuje, čo musí ten systém spĺňať:
"a) vodič musí mať možnosť byť prostredníctvom ovládača akcelerátora alebo cielenej, primeranej a účinnej spätnej väzby informovaný o tom, že bola prekročená maximálna povolená rýchlosť;
b) systém musí byť možné vypnúť; informácie o maximálnej povolenej rýchlosti sa môžu poskytovať a systém inteligentného prispôsobenia rýchlosti musí byť v normálnom prevádzkovom režime pri každej aktivácii hlavného ovládacieho spínača vozidla;
c) cielená a primeraná spätná väzba musí byť založená na informáciách o maximálnej povolenej rýchlosti získaných sledovaním dopravných značiek a signálov, a to na základe signálov z infraštruktúry alebo údajov z elektronických máp alebo z oboch týchto zdrojov;
d) nesmie byť ovplyvnená možnosť vodiča prekročiť rýchlosť vozidla nastavenú systémom;
e) jeho výkonnostné ciele musia byť stanovené tak, aby sa v reálnych jazdných podmienkach predišlo chybovosti alebo aby sa miera chybovosť minimalizovala."
A to už naozaj vyzerá ako obmedzovač rýchlosti, ktorý aktívne zasahuje do rýchlosti podľa dopravných značiek. Zároveň sa ale hovorí, že sa to musí dať vypnúť, resp. prekročiť.
Takže skutočne bude závisieť od konkrétneho spôsobu realizácie, či to bude len ako start-stop, ktorý na začiatku vypnem a hotovo, alebo to bude stále pípať ako nezapnuté pásy a pod.
A ešte zmätočné je ustanovenie v prílohe II, kde sa spomínajú "Obmedzovače rýchlosti a nastaviteľné zariadenia obmedzujúce rýchlosť" a spomína sa rozsah pre skupiny M, N, ale za tým je odkaz pod čiaru, kde sa uvádza "Týka sa to len obmedzovačov rýchlosti a povinnej montáže obmedzovačov rýchlosti na vozidlá kategórií M2, M3, N2 a N3." Tak buď potom múdry.
13. 5. 2021 10:09
Re: Bod zlomu
Samozřejmě je o to o penězích. Kdyby elektromobily o stejné užitné hodnotě stály méně než auta se spalovacím motorem a spotřebovaly méně přírodních zdrojů při výrobě i dlouhodobém provozu, tak je kritiků mnohem méně.
Ale dokud to bude neekonomické (vyšší cena), asociální (nikdy jsem nepochopil, proč by méně majetní měli přímo či nepřímo dotovat auta pro více majetné) a neekologické (velká spotřeba zdrojů, tenhle Enyaq má přes 2 tuny a jeho baterie se po konci životnosti bude recyklovat hůř než železo a hliník ze spalovacího motoru), těžko budu tleskat.
Avatar - Ham.
13. 5. 2021 09:48
Re: Auto pro typického vesničana...
Ano, tak nějak to minimálně v prvním období bude. Přes 50% nových aut (u prémie a dražších aut je to ještě daleko více) se už dnes kupuje v Praze a Středočeském kraji, u EV to odhaduji na 80% a využití přesně jak říkáš.
13. 5. 2021 09:33
Re: Mach-E
Minikufr vepředu má velmi nepraktický. Skoro nic se tam nevejde a musíš kvůli tomu otevírat kapotu. V jiných vlastnostech bude Ford možná lepší. Ale na základě informací mám dojem, že Fordův Mach-E pro Evropu zatím existuje pouze na papíře a reálně koupit nejde.
13. 5. 2021 08:03
Re: Re: Žít
Taky se docela divím, že v našich sdělovacích prostředcích o tom není ani zmínka https://www.yahoo.com/…g-163256391.html
12. 5. 2021 23:38
Re: pohon zadních kol
Nejak se mi nezda, ze by ve VW nedokazali rozebrat Teslu a inspirovat se v jejich resenich...
12. 5. 2021 23:35
Re: Enyaq
Jak vlastne je u PHEV resene startovani a vypinani defakto stale studeneho motoru, jaky to muze mit vliv na jeho zivotnost?
12. 5. 2021 22:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
12. 5. 2021 22:23
Re: Re: Enyaq
Pořád totéž - záleží, co od toho chceš.
Pokud chceš auto do města, s dětma do školy, na nákup - k čemu je ti Ioniq? Připomínám, že Cígo stálo 450, Ioniq EV mega... víc, než dvojnásobek. Budiž, CitiGo už není...
Dálku... z pohledu komfortu a tak by to šlo, jistě líp než se CitiGo, ten rozdíl dvou tříd tam je... je to ale limitované 38kWh baterkou. To je na dnešní dobu poměrně málo a na nějaké velké cestování to asi nebude.
Ioniq 5 vypadá moc hezky (zvenku, vevnitř se mi úplně nelíbí palubka). Při podobných rozměrech a podobné ceně (s větší baterkou) se zdá, že bude Ioniq 5 lepší koupě díky pokročilejší technice (lepší dynamika, rychlejší nabíjení atd.).
Avatar - Emel
12. 5. 2021 21:25
Re: Parametry dobré tak před pěti lety
Specifikace 4x4 jsou známé už aspoň půl roku. Pohon všech kol bude ve dvou verzích - 80X se 195kW (150kW vzadu + 75kW vpředu) a RS (zřejmě stejně silné motory, ale bez omezení "sčítaného" výkonu).

Původní plán byl zahájit prodeje letos na jaře, na podzim mělo přijít SUV-kupé (jestli se to nezměnilo třeba v důsledku nedostatku čipů nevím). Startovat se mělo s 60kWh verzí, na některých trzích s 50, ostatní mělo být "později".
Avatar - Emel
12. 5. 2021 21:12
Re: Re: Enyaq
Víš co... záleží, co od toho chceš.
Pokud chceš auto do města, tak nemusíš tolik řešit aerodynamiku, naopak možná se v tom městě bude líp cítit nějaký vyšší (kratší) cross (s lepším výhledem, třeba Kona).
Ioniq je zajímavá varianta na takové to příměstské dojíždění... ale s 38kWh baterkou zase ne moc daleko. Vyloženě do města by stačilo (kdysi) CitiGo, nebo teď ta Dacia.
Enyaq... pokud má k něčemu být, tak musí sloužit jako rodinné auto, s velkým kufrem, s prostorem pro rodinu, s baterkou na těch +-400km v pohodovém tempu... když už to má stát řádově 1M+, tak ať jsou (větší) kompromisy jen tam, kde je to nutný. V hnacím řetězci bude určitě lepší Tesla, no ale možná dokáže Enyaq zabodovat praktičností... konkurence je překvapivě malá.
12. 5. 2021 20:14
Re: eqs
Já nevím, jak dlouho tahle demence bude opakována na českých diskuzních fórech, ale dealeři v 90% obejdnávají vozy, které už mají svého majitele, tedy si je nakonfiguruje koncový zákazník a pouze velmi malou část objednávají jako předváděcí/skladové vozy.
To stejné, jak tady pořád čtu o tom, že Škodovka skladuje desítky tisíc aut po lesích okolo MB, protože je nemá komu prodat. Pane bože, Škodovka nevyrobí ani jedno jediné auto, které už nemá zákazníka, tedy dealera nebo importéra!! A kdyby mohla, tak jich vyrobí ročně ještě o 50 000 víc, protože nemá dostatečné kapacity.
Elektro nepadá, pouze se ID4, ID3 a Enyaq za první 3 měsíce se v ČR prakticky nedodávali a vše začne až od května/ června. Jsem zvědavý co řeknete, až se tu od srpna bude prodávat 300-400 Enyaqů měsíčně a rok 2021 bude + 400% proti roku 2020. To, že to u nás budou elektromobily pořád tvořit minoritní podíl na trhu je fakt, ale rozhodně to nebude horší než loni.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 16:55
Re: Enyaq
U toho PHEV asi záleží jakého, baterky má stejné jako elektromobil a spalovak v drtive většině případů bývá nenáročný atmo motor. Nikomu to neberu, ale já bych to nechtěl
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2021 16:47
Re: Enyaq
HEV je prostě nejefektivnější řešení. Ale zase se nevyplatí na dlouhé trasy. U PHEV se mi nelíbí naopak způsob, jakým řeší krátké trasy. Vysoká cyklická zátěž baterie, třeba i každodenní nabíjení, mnohdy slabý elektromotor, zkrátka nevýhod má docela dost.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2021 16:27
Re: Enyaq
Já jsem skeptický k PHEV, ale kdyby měly dojezd 200 km a jednou za měsíc mohl jet člověk na spalovák, tak by to dávalo skoro i smysl. i když finančně nejspíš ne. Toyota je k tomu jako jediná z mainstreamu blízko.
12. 5. 2021 16:20
Re: Mach-E
Kdyz se podivas na ten link nahore, Mach-E dojel dal nez VW i s mensi baterkou. Duvodu muze byt vice, Mach-E je o 230kg lehci, takze asi hlavne proto.

Ten tablet je podle recenzi velmi dobry. A hlavne nechybuje, zejo VW group... :-)
12. 5. 2021 16:00
Re: Parametry dobré tak před pěti lety
Maximum je 50 kW. Jo, ID.4 má maximum (teoretické) těch 125 kW. Co bude později, to je zákazníkům docela ukradený.
12. 5. 2021 15:55
Re: Mach-E
https://www.autocar.co.uk/car-news/electric-cars/taking-charge-vw-id-4-and-ford-mustang-mach-e-meet-polestar-2
Avatar - iudex
12. 5. 2021 15:06
Re: Enyaq
Až na takú "drobnosť", že to nie je pastelová, ale tá drahá metalíza Velvet za 25.000 Kč.
Popravde tiež som sklamaný, že táto inak pekná farba vyzerá na Eniaku tak zle.
Avatar - KANKUNEN
12. 5. 2021 14:54
Re: pokračování
A jdeš do hnoje na hate, za to že si bereš GTIho do huby si nakresli čáru na zeď a přeskoč ji.
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 14:48
Re: eqs
jejda dobrý ........... :-[] :-[] :-[]
Onasis nebo Onansis?
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2021 14:35
Re: Parametry dobré tak před pěti lety
Maximum je 125 kW a později 170 kW.

Hyundai těží z 800V architektury, překvapivě třeba Tesla ji ale pokud vím neplánuje.
16. 5. 2021 18:31
Re: Bod zlomu
argumentovat tím, kolik stojí benzín jinde je totéž jako argumentovat tím, že v benzín v UAE stojí pět korun. takový to pro mě má přínos.
Avatar - AnGeor
14. 5. 2021 17:25
koukam
podle diskuze, ze spravny cesky petrolhead jezdi V6 dieslem za 3.2l na sto a denne taha na plataku auta z nemecka :-[] :no:
13. 5. 2021 22:09
Re: Bod zlomu
Muzu profackovat tebe. Ale tupej budeš furt stejně
13. 5. 2021 18:47
Re: eqs
Twl. rozlisuj automobilku a prodejce. Ze ma Datart na sklade televize neznamena, ze je ma na sklade Sony. A zrovna ten pocet aut zhruba odpovida tem 10%. Vzhledem k tomu, ze rok ma 12 mesicu, tak tech 10% logicky prevysi mesicni prodeje.
13. 5. 2021 17:38
Re: Bod zlomu
Čína má s ekologií problém, ale ne s elektromobily. Tam to jede daleko víc než v evropě. A to nejen auta, ale i motorky.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2021 17:12
Naprosto tristní
379 kg nosnost?? To je těžké zoufalství. Navíc s ohledem na pohotovostní hmotnost NAD 2t !!! ...

Počítejme - 4 lidi po 70 kg máme 280 kg. Zbývá 100 kg... Kufr má 585l, takže na 1l nákladu zbývá 0,17 kg... Což v podstatě znamená, že v autě je možné vozit leda tak duchny... :-O :no: :no: :no:
13. 5. 2021 15:47
Re: Bod zlomu
jestli se dá věřit wikipedii, potom je spotřební daň chápána jako "daň z hříchu"
https://cs.wikipedia.org/…n%C3%AD_da%C5%88
a nějak mi nesedí napasování na provoz automobilu, na jehož přechod ti doposud dávali úlevy a pobídky. zatím se tváří tak, že chtějí, abys tím jezdil a pořídil sis to.
ceny elektrické energie a složení jejich původu do budoucna si nedovolím predikovat. trend je jasný a zřejmý. uhlí to nebude.
Avatar - _Karel_
13. 5. 2021 14:50
Re: Bod zlomu
Asi mám dlouhý vedení. Neumíš si představit řešení obřího výpadku spotřebních daní z paliv vysokým zdaněním elektřiny?
13. 5. 2021 14:31
Re: Bod zlomu
Me stačí když to pojede lip - a ono to jede výrazně lip, za výrazně min a hogo-fogo neřeším - já prémii kupoval kvůli RWD.
13. 5. 2021 14:31
Re: Bod zlomu
Me stačí když to pojede lip - a ono to jede výrazně lip, za výrazně min a hogo-fogo neřeším - já prémii kupoval kvůli RWD.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 5. 2021 13:24
Re: Enyaq
No jo, ten uz na to ma i motory. Muj roztoceny obal na 10 DVD co je pod kapotou potrebuje v nouzi pomoct ;-)
13. 5. 2021 12:56
Re: Bod zlomu
věřím tomu, že se dá obarvit nafta, ale s elektřinou si to umím představit jen s obtížemi.
13. 5. 2021 12:54
Re: pokračování
kdo si koupí ojetou Ameriku a provozuje je na plyn a jezdí na zimních gumách na tempomat 110 je.... Barik :yes:
13. 5. 2021 11:42
Re: Bod zlomu
škoda, že nejsou všichni tak zodpovědní jako ty. dobře si uvědomuješ, že LPG má nižší emise než benzín a tudíž všechny svoje benzínové jedlíky poctivě přestavuješ na plyn. budu tě dávat za příklad :yes:
13. 5. 2021 11:21
Re: Enyaq
A další co píše jak skvělé je auto ve které ještě nikdo nejel. Koukám že úderka Hyundaie dostala za úkol plivat co to jde. No asi se Hyundai enyaqu bojí.
13. 5. 2021 11:17
Re: Parametry dobré tak před pěti lety
Stačí napsat nemám rád cokoli od VW a bylo by to jeasný. Nemusíš zaplevelovat diskuzi nesmyslnými a manipulativními příspěvky beze smyslu.
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 11:06
Re: pohon zadních kol
Od Dodge se sem vozí charger, challenger a durango a od RAMU akorát pikapy.. Vidím 4 modelové řady.

Pikapy nedělím na řadu, Fordřady F je pro mě 1 modelová řada ač to má asi 450 provedení :-)
13. 5. 2021 10:34
Re: pohon zadních kol
Já to taky pořád všude čtu (tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou). Výsledky Tesly za poslední kvartál (leden až březen 2021):
Celkové tržby 10,4 milardy USD
z toho za auta 9 miliard USD
z toho za regulatory credits 518 milionů USD = něco přes půl miliardy USD
Hrubá marže za prodej aut + emisní povolenky 2,4 miliardy USD
13. 5. 2021 09:21
Re: Bod zlomu
protože podle mého soudu, je to celé jenom o penězích. když ti zakážou igelitky, většina lidí nad tím mávne rukou, nějak se bez nich obejde a náhradní řešení nestojí tolik. ale tohle už je citelně dražší a spousta lidí se ohání svobodou a podobnýma kravinama...
12. 5. 2021 20:23
Re: Re: Enyaq
Už jsem to tu někde psal jako PHEV nebo EV je za me ideální auto jako nynější Ioniq malý auto s dobrou aerodynamikou kufrem a místem pro čtyři lidi. Akorát na rozvážení dětí a dojezd na nákup. A pak rodinný velký auto SUV, MPV, kombik, diesel, benzín to už je na každým komu co vyhovuje. Ale proč pořád elektro SUV....
12. 5. 2021 19:33
Re: Enyaq
Pro toho kdo chce Ev, tak Enyaq moc smysl nedává. Hyundai Ioniq 5 je úplně někde jinde, jízdními parametry, dobíjením, variabilitou interiéru... .
.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2021 16:10
Re: Parametry dobré tak před pěti lety
? Ne, maximum je 125 kW. To, že stačí počkat do zimy na lepší nabíjení je pro zákazníky myslím zásadní.
13. 5. 2021 15:12
Re: Bod zlomu
Jak mi někdo zdraží elektricky proud domů??? Jak mi odliší na co jsem ho spotřeboval? Nejsou schopni ani zjistit, jestli si napustim bazén nebo mi protéká hajzl...
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 13:30
Re: Bod zlomu
Nic barvit nebudou, zdraží to kompletně, těš se na kilowatku za 6-9 Kč a stavební proud cca 18. Brzy realita :-) :-) :-) :-)
13. 5. 2021 09:40
Re: Bod zlomu
z mnoha lokálních je jedno globální:)
12. 5. 2021 15:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 5. 2021 14:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 5. 2021 15:11
Re: Bod zlomu
Mluvil jsem o tom, jak řešit odlišnou cenu elektřiny pro pohon automobilu a pračky. A mluvit o tom, kolik bude stát elektřina za padesát let, to nechám jiným borcům. Takhle daleko nevidím.
Takže si nechej ty bláboly pro někoho, kdo je na to zvědavý...
13. 5. 2021 09:14
Re: Bod zlomu
jen tak ze zajímavosti, věříš tomu, že člověk má nějaký vliv na klima a životní prostředí?
Avatar - xxc
12. 5. 2021 18:08
Re: Re: Žít
Treba si kúpiť, vyskúšať a tak súdiť. Zatiaľ to je len také filozofovanie.
Avatar - _EQS_
13. 5. 2021 14:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barry Lyndon
12. 5. 2021 14:15
Re: zamakali
Doba se holt mění. Taky jsem si neuměl představit dát 1,5 mega za Toyotu. A ty PHEV RAV 4 se prý prodávají jako housky na krámě....