Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Enyaq iV 80 – Uměl bych s ní žít. Asi

První elektrická škodovka postavená na koncernové platformě MEB je konečně tady. Po více než osmi měsících od představení dorazila do showroomů české automobilky.
Zpět na článek
12. 5. 2021 13:11
12. 5. 2021 13:44
12. 5. 2021 14:08
13. 5. 2021 10:40
13. 5. 2021 14:41
13. 5. 2021 14:47
13. 5. 2021 13:25
12. 5. 2021 13:36
12. 5. 2021 13:39
12. 5. 2021 13:41
12. 5. 2021 13:47
12. 5. 2021 20:14
12. 5. 2021 22:05
13. 5. 2021 17:50
13. 5. 2021 18:47
12. 5. 2021 13:48
12. 5. 2021 14:48
12. 5. 2021 22:29
12. 5. 2021 13:52
12. 5. 2021 14:37
12. 5. 2021 15:06
12. 5. 2021 15:15
12. 5. 2021 15:41
12. 5. 2021 16:14
12. 5. 2021 16:27
12. 5. 2021 16:30
12. 5. 2021 16:47
12. 5. 2021 16:45
12. 5. 2021 16:55
12. 5. 2021 17:18
12. 5. 2021 17:38
12. 5. 2021 23:35
13. 5. 2021 07:30
13. 5. 2021 07:33
13. 5. 2021 13:20
12. 5. 2021 19:33
12. 5. 2021 21:12
12. 5. 2021 22:06
12. 5. 2021 22:23
13. 5. 2021 11:21
13. 5. 2021 18:13
12. 5. 2021 15:29
12. 5. 2021 15:55
12. 5. 2021 15:55
12. 5. 2021 16:20
12. 5. 2021 17:32
13. 5. 2021 09:33
13. 5. 2021 14:47
13. 5. 2021 17:20
12. 5. 2021 16:02
12. 5. 2021 16:23
12. 5. 2021 18:08
12. 5. 2021 18:48
13. 5. 2021 08:03
12. 5. 2021 20:16
13. 5. 2021 09:01
13. 5. 2021 09:14
13. 5. 2021 09:33
13. 5. 2021 09:40
13. 5. 2021 10:07
13. 5. 2021 17:36
13. 5. 2021 18:50
13. 5. 2021 11:42
13. 5. 2021 17:38
13. 5. 2021 10:01
13. 5. 2021 09:21
13. 5. 2021 10:09
13. 5. 2021 11:36
13. 5. 2021 12:07
13. 5. 2021 12:56
13. 5. 2021 14:50
13. 5. 2021 14:58
13. 5. 2021 15:11
13. 5. 2021 16:14
16. 5. 2021 11:16
13. 5. 2021 15:06
13. 5. 2021 15:25
13. 5. 2021 15:47
13. 5. 2021 16:53
13. 5. 2021 22:09
13. 5. 2021 15:12
13. 5. 2021 16:16
13. 5. 2021 22:08
16. 5. 2021 18:31
16. 5. 2021 18:33
16. 5. 2021 20:26
13. 5. 2021 16:54
13. 5. 2021 22:05
13. 5. 2021 12:47
13. 5. 2021 13:09
13. 5. 2021 14:13
13. 5. 2021 14:31
13. 5. 2021 14:31
16. 5. 2021 11:22
16. 5. 2021 14:50
16. 5. 2021 18:09
16. 5. 2021 18:36
16. 5. 2021 18:38
16. 5. 2021 20:15
17. 5. 2021 07:54
17. 5. 2021 09:01
13. 5. 2021 14:05
13. 5. 2021 17:25
13. 5. 2021 09:32
13. 5. 2021 17:08
14. 5. 2021 17:25
12. 5. 2021 13:11
zamakali
Skoda si mákla, funguje to. Ja si ale nedovedu predstavit dat 1,5 za skodovku. Navic, na zivo to auto neni hezky. Krabice bez napadu a ani to nezachrani ta predni maska co prijde jako nejcistsi kristal cesky, ktery nemuze byt kristalovejsi.
Rozbalit vlákno
14
12. 5. 2021 13:44
Re: zamakali
NEEJVIC SKODOFKA JE 2,5 TDi :-! :yes:
12. 5. 2021 14:08
Re: Re: zamakali
A to bylo kde, kromě pár Superbů 1?
12. 5. 2021 14:13
Re: Re: zamakali
no právě, nejlepší auto EVER ! rotačka,žádný dpf,žádný ecall,ruční brzda ... bud automat nebo manuál... krásný časy... :-O sice to byla už 10 let stara technika vw ale má to svoje kouzlo a charakter v porovnání s nějakým E-ňákem ...
12. 5. 2021 15:52
Re: Re: Re: zamakali
2,5 TDI byl průser.
12. 5. 2021 22:26
Re: Re: Re: zamakali
záleží na uhlu pohledu... při 120 kw a lepší udržbě je věčný... ale to i hot-V vod BMW :-[]
Avatar - Barry Lyndon
12. 5. 2021 14:15
Re: zamakali
Doba se holt mění. Taky jsem si neuměl představit dát 1,5 mega za Toyotu. A ty PHEV RAV 4 se prý prodávají jako housky na krámě....
13. 5. 2021 10:40
Re: zamakali
To je nějaký americký loosers list?
Jako elektro pro mne ještě není ale při volbě mezi těmito mastodonty (nepočítám mustanga a camaro, vůbec nevím co dělají v diskluzi o suvčku) anebo enyaqem bych neváhal ani vteřinu. A amíci by to fakt nebyli.
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 10:42
Re: zamakali
Psal jsem co jde koupit za 1,5 mega, takže je tam i Camaro a Mustang.

Jo a KIA , Jaguar a Alfa sou americký značky :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 10:44
Re: zamakali
A ta elektrická cihla s aerodynamikou zaoceánského parníku co váží s baterkam 30 tun není mastodont jo :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

FTIP GALAXIE :-) :-) :-) :-)

MADE MY DAY

Když SUV tak radši tenhle mastodont https://www.sauto.cz/…durango/19065410?…
Avatar - _EQS_
13. 5. 2021 14:47
Re: zamakali
Namátkou: přihodit jen 1,2M a vybrat tento US skvost: https://www.sauto.cz/…model-x/18835794
To co prochlastají dinosauři (min 20T měsíčně) za fossil s podporou Arábie, CCCP a cryptošlechty, je lepší vzít na úver a vesele free of charge, po zbytek života čerpat na Superchargerech po celém světě.
A neděkuji za racionální tip :-)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 15:03
Re: zamakali
to je skvost, jebak co má zpracování jak Chevrolet Spark za 10x takovou cenu ovšem :-) :-) :-)
13. 5. 2021 13:25
Re: zamakali
To asi hodně nás tady nevyklopí jen tak 1,5 mega za auto. Můj strop je 300, za to si toho dnes moc nekoupím. Nejvíc se mi líbí články novinářů, kteří považují ceny 400, 500 000 za úplně normální. Asi budu muset taky začít psát. :-)
Avatar - eLzyx
12. 5. 2021 13:18
pohon zadních kol
když to má pohon zadních kol, předpokládám, že to tam má i motor. Co to má tedy pod kapotou? Proč to není nějak kompaktnější s tím, že by bylo možné mít vepředu další kufr?

Dále postrádám jakoukoliv informaci o užitnosti takového auta. Tažné ano/ne? Pokud ano, tak kolik uveze? To samé střešní příčníky. Ano/ne? Sakra, vždyť tohle jednou bude sen českých chalupářů.
Rozbalit vlákno
34
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 13:37
Re: pohon zadních kol
Ha ha ha sen českých chalupářů, jsi hloupý nebo jen navedený? :-[]
Už se vidím jak s eňákem překonávám šutry a hodně vystouplé kořeny na lesních cestách které vedou k nám na chatu :-)
Ale mám tam malý benzínový generátor, tak to tam můžu benzínem dobít :D :D :D
12. 5. 2021 13:46
Re: pohon zadních kol
win diesel a benzínový generátor??? počuvajma to si robíš bačovské vtípky ?
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 14:45
Re: pohon zadních kol
nee to je jen kwůli sekačce :-[] :-[] :-[]
Avatar - mariov8
12. 5. 2021 14:24
Re: pohon zadních kol
Baterka má nějakých 80kWh, když bude účinnost nabíjení kolem 1,4... potřebuješ dodat příkon teoreticky až 112kWh, při maximálním vybití akumulátoru... kolik dodá ten tvůj benzínový generátor kW za hodinu? 2 za hodinu na plný výkon? To bude dlouhý pobyt na chatě... :-D
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 14:46
Re: pohon zadních kol
No vždyť práwě !!!!!!!!! Ale potom odjedu z chaty ekologicky !!!
Avatar - mariov8
12. 5. 2021 15:56
Re: pohon zadních kol
Já vím jak to myslíš, je to takový facepalm... účinnost toho primitivního generátoru (jeho motorku), účinnost nabíjení... starý ZIL 131 by byl na tom lépe.
13. 5. 2021 07:34
Re: pohon zadních kol
Niekto tu chápe iróniu :)
Avatar - xxc
12. 5. 2021 17:55
Re: Re: pohon zadních kol
Nebude to opačne, že príde na chatu a napojí ju z auta? Nemusí skladovať benzín a starať sa o generátor.
12. 5. 2021 13:46
Re: pohon zadních kol
Ford i Polestar zvladl dat dopredu kufr, inzenyri z VW ne :-) Dali tam napr. nekolik pojistkovych skrini, ktere Tesla nema vubec zadne. Taky tam dali filtr klimatizace, ktery byva bezne v interieru. Tady video pro ID.4, Enyaq je totozny: https://www.youtube.com/watch?…
13. 5. 2021 10:44
Re: pohon zadních kol
No asi mají ve škodovce ještě lknow-how z doby š120l a vědí že kufr vpředu je na ..... prd. A my co jsme v tom jezdili taky.
Avatar - mariov8
12. 5. 2021 14:21
Re: pohon zadních kol
Je tam řídící elektronika, nabíječky, trakční regulátor... Elektromotor s jednostupňovou redukční převodovkou je relativně kompaktní záležitost pod podlahu. Rozhodně nepotřebuje motorový prostor jako takový. Přijde mi to taky jako zhovadilost a plýtvání přírodními zdroji. Navíc to stojí pořád cca 2x tolik než za kolik se podobné konvenční auto firmám prodává. Soukromník pořád kouká spíše někam kolem 400 000 - 600 000,-. Mimo Prahu a pár velkých měst to pořád bude volbou individualistů schopných a ochotných se hodně přizpůsobovat. Na druhou stranu to asi opravdu míří tam, kde to většinový (minoritní) zákazník (elektra) chce mít.
12. 5. 2021 14:25
Re: pohon zadních kol
To je jednoduché. VW s tím (nečekaně) nemá zkušenosti a Enyq resp ID jsou postavené z části jako klasický spalovák.
12. 5. 2021 15:02
Re: pohon zadních kol
Zaostalost? no... EV je vseobecně problém, když 140 let je tu cizelované ICE efektivní a magické :-)

třba tesla má 12volt baterii a pán s aspergerovým syndromem to začal vidět jako problém... prý je potřeba větší voltáž....

spíš by se měl floutek zajimat, jaký coiny prodá ted, když mu umřel stellantis s povolnkama...

:-[] :-[] :-[] :-[]
12. 5. 2021 23:38
Re: pohon zadních kol
Nejak se mi nezda, ze by ve VW nedokazali rozebrat Teslu a inspirovat se v jejich resenich...
13. 5. 2021 06:31
Re: pohon zadních kol
rozebrali to dokonce nekolikrat ale vubec nepochopili co to je a jak to funguje
Avatar - eLzyx
13. 5. 2021 08:45
Re: pohon zadních kol
ani jedna automobilka vyrábějící elektromobily nepochopila, proč je Tesla úspěšná. Pořád vyrábí auta po staru, stejně jako rozsah nabízených služeb je zaseklý u spalováků
Avatar - _Karel_
13. 5. 2021 09:31
Re: pohon zadních kol
Jj, rozsah služeb je u Tesly vážně dechberoucí.
Ona je Tesla úspěšná? Pokud vím, tak je v zisku jen kvůli emisním povolenkám.
Zaplať pánbůh za "auta po staru".
13. 5. 2021 10:34
Re: pohon zadních kol
Já to taky pořád všude čtu (tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou). Výsledky Tesly za poslední kvartál (leden až březen 2021):
Celkové tržby 10,4 milardy USD
z toho za auta 9 miliard USD
z toho za regulatory credits 518 milionů USD = něco přes půl miliardy USD
Hrubá marže za prodej aut + emisní povolenky 2,4 miliardy USD
Avatar - _Karel_
13. 5. 2021 10:53
Re: pohon zadních kol
Já čtu, že z běžných aktivit bez započítání kšeftu s Bitcoiny a emisními povolenkami, má za poslední kvartál ztrátu 181mil. USD.
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 10:55
Re: pohon zadních kol
Přesně, Teslu živí jenom emisní povolenky a Bitcoiny. Kdyby žila čistě z prodeje aut, tak sou v loji :-)
13. 5. 2021 12:53
Re: pohon zadních kol
kdyby žili nových aut z tvých peněz, jsou v loji taky:)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 13:40
Re: pohon zadních kol
A kdyby nebyli lidi jako já, sou v loji renovátoři dřeva, prodejci ND a doplnků atd atd.

Každej nepotřebuji jezdit novou stádní škatulí nacpanou tunou nesmylů a asitentů a mít super podvozky, a pak se polužit po okresce 60 a v obci pro jistotu 38 a jet všichni v prvém pruhu jak stádní ovce, když levý končí až za 900 metrů :-) :-) :-)

V pondělí sem těhle borců v evropských super mainstrem kárách předjel za cestu domů asi 95 :-) :-) :-)
Avatar - _Karel_
13. 5. 2021 14:47
Re: pohon zadních kol
Ne, Muska považuji za lháře, takže jeho výkazy určitě nesleduji.
Netvrdím, že tam, kde jsem to četl, psali určitě pravdu.
13. 5. 2021 09:55
Re: pohon zadních kol
1) Tesla míří jen na úzké spektrum zákazníků. Mainstreamové automobilky na široké spektrum, včetně těch náročných.
2) Jak už tady bylo řečeno. Ačkoliv Tesla za sebou nevleče žádnou minulost, stejně využívá některá "stará" řešení. Třeba 12V palubní síť s olověným akumulátorem (letos prý chce přejít na Li-ion 12V akumulátor, ale to na principu věci nic skoro nic nemění) nebo hydraulický systém brzd. Ono je to dáno tím, že ne všechna stará řešení jsou špatná.
3) Rozsah služeb mi přijde právě u Tesly hodně malý. A v zemích jako ČR skoro nulový. Službami mám na mysli například poprodejní péči, nikoliv, že tablet na palubce umí vyhledávat v Bingu.
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 10:39
Re: pohon zadních kol
Tesly se v čr prodá za měsíc méně, než Doge a RAMů (dřív po jednou značkou Dodge) co má 3 ofiko delaery.

Víc netřeba dodávat, myslím že to vystihuje dokonale oblíbenost Tesly u zákazníků.....

AKorát plakátoví olyzovači a diskuzní trollové, co to maj jako modlu doma nad postelí na plakátu, jako dřív měli Ferrari. Ale nemaj na to, nebo namj koule si to koupit nebo vědí že provozovat to by byl velký problém, pokud jezdí daleko a hodně. :-) :-) :-)
13. 5. 2021 10:55
Re: pohon zadních kol
Tak určitě:
SDA 1-12/2020:
Dodge 61,
RAM - 0
Tesla 396

A to má tesla v nabídce 4 modelové řady proti dodgi a Ramu s 11 celkem.
Chceš ještě něco dodat?
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 11:01
Re: pohon zadních kol
Tak určitě, chce se to naučit číst

Za rok 2020 má RAM 72 ks, zkus objevit katergorie OA+LUV a pak záložku jiné značky.
:-) :-) :-) :-)
Jinak 4/21 - Tesla 15; RAM 10, Dodge 14
3//21 - Tesla 27, RAM 12, Dodge 15
2/21 - Tesla 15, RAM 9, Dodge 10
:-) :-) :-)

Denně sem přijíždí stovky kontejnerů s Teslama a nedočkaví zákazníci už na ně čekaj frontu, vid :-) :-) :-)
13. 5. 2021 17:18
Re: pohon zadních kol
No vidíš. Ta 0 Ramů byla divná i mě. 72 beru, to bude asi správně. Nicméně i tak za rok 2020 se dodge s Ramem na teslu vůbec nechytaj. A brát nějaké měsíční výkřiky nemá smysl. To víš i ty. Dost záleží co sem kdy a jak připluje, jak se co podaří vyrobit atd. . Vypovídací hodnotu má rok.
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 11:06
Re: pohon zadních kol
Od Dodge se sem vozí charger, challenger a durango a od RAMU akorát pikapy.. Vidím 4 modelové řady.

Pikapy nedělím na řadu, Fordřady F je pro mě 1 modelová řada ač to má asi 450 provedení :-)
13. 5. 2021 17:28
Re: pohon zadních kol
Co sem vozí, asi už závisí dost od toho o co je zájem ne? A zájem o dodge i ram je malý... Takže nevozí skoro nic.
Nicméně porovnej co prezentují značky na svých amerických webech a máš to.
Avatar - Barrichello
14. 5. 2021 10:22
Re: pohon zadních kol
Dodge má navíc už jen Journey, který nesplnuje emisní limity už ani ve všech státech USA, navíc je to zastaralá plečka, zde kdysi nabízená jako Fiat Freemont.

Carvan - výroba ukončena, probíhá doprodej skladovek.

RAM má krom pikapů v nabídce jen přebrandované užitkové Fiaty Ducato aka ProMaster

Takže není ani co jiného vozit.
Lidi chtej stejně jen pikapy, muscle cary Charger a Challenger a to Durango.
13. 5. 2021 09:37
Re: pohon zadních kol
Sen českých chalupářů, dobrý vtip ;-)
Ono už jen nosnost samotného auta pouhých 389 kg ukazuje, že tohle auto není o užitku. To je o statusu, když je to auto zaparkováno (sídlo firmy, nákupní centrum, domek v satelitním městečku ...).
Avatar - eLzyx
13. 5. 2021 12:52
Re: pohon zadních kol
právě proto to píšu. Škodovky byly vždycky "etalonem užitnosti", tak co se stalo, že tohle je neužitečný křáp? Proč nemůže být elektromobil podobně, či dokonce více užitný než spalovák?
Avatar - _EQS_
12. 5. 2021 13:36
Vítej Apoštole
Přiznám se, ani vlastně nevím proč mě to napadlo, asi nějakým intuitivním garážovým přetlakem jsem dospěl k závěru, že Škoda Enyaq , nejnovější vůz EV třídy SUV v Evropě, by si zasloužil nějaký ucelenější pohled, vždyť co si pamatuji i na diskuzích vyvolává každý článek o neumdlévající proud tu nadšených tu doslova oslavných příspěvků. Sem tam se samozřejmě najde i nějaký ten garážový hnidopich, ale jistě se na úvod všichni shodneme, že jestli něco Enyaq je, pak samozřejmě vynikající vůz.
Na jaře roku 2021, přijela nova Škoda Enyaq. Diskuze stíhají diskuzi, ohnivá prohlášení střídají chladné odsudky. Podívejme se na nového Apoštola reálně, a to okem dospělého člověka, okem poučeného řidiče, tedy okem toho, komu je Enyaq prioritně určen.
Tak především registrujme to hlavní (ve vizuálním kódu) s čím nový Enyaq přijíždí. Do třídy vnáší nebývalý prvek sportovní elegance, dokonce míru elegance z třídy prémiových vozů. Kdo čekal letadlo utržené ze řetězu neví, co je Enyaq, neví co je SUV třída a neví co je auto. Žijeme v éře cizelování značkových markant. Prakticky každá evropská automobilka se našla ve výrazu (tohle dopadá především na německé a severské značky), a ten, kdo se zatím najít nedokázal, na své tváři intenzivně pracuje. Registrujme tedy, že Enyaq tvář Škody podtrhuje, je to ten známý dominantní švihák, který získal navíc dávku cyberpunkové elegance, noblesy a dávku až tiché, tajuplné krásy.
Generačně vzato nebylo jednoduché na předchozí směr Apoštola navázat, vždyť co může být ve vyšim mainstreamu dokonalejšího, než první plné elektrický model Škody? Popravdě… nic. Audi dokázalo takřka nemožné, dokázal posunout karoserii Enyaqu o patro výše. V tomto kontextu nelze než napsat, že nový Enyaq velmi přesvědčivě dokumentuje značku Škoda jako super mainstreamovou značku, vyrábějící jak esteticky, tak technicky to vůbec nejlepší, co lze v daných třídách pořídit, viz. např. Superb, Octavie.

Člověku se až zatají dech při zjištění, že se jedná o vůz vyššího supermainstreamu.
Auto jako takové lze samozřejmě hodnotit izolovaně, není ovšem od věci porovnat nový model s jeho konkurencí na trhu. Upřímně, kdo by se mohl postavit doslovné klase Apoštola? S velkou rozvahou lze jistě napsat – nikdo. Nikdo. Škodě se podařil mistrovský tah, stvořit referenci ve třídě. Design Enyaqu se naplno rozvine do dvou let s příchodem dalších EV modelu, kdy bude na silnicích vídán v počtech na jaké jsme zvyklí z fosilních modelu značky. Tehdy prokáže v každodenní silniční pohledeové konfrontaci svou vysokou dávku estetické nadstavby. Nadstavby o které se konkurenci může jenom zdát.
Co ocenit dále? Jistě kabinu, ergonomicky bezvadnou, materiálově exklusivní. Vytříbená sedadla Enyaqu pak nejlépe dokumentují jistotu s jakou designéři Škoda přistupují k práci na modelu. Vše je uvnitř spičkově vybalancováno – pohledový, uživatelský i ekologický materiálový komfort. Kompozičně nemá přístrojová deska chybičku, v komplexu řidičský ideál.
Škoda Enyaq těží i z výhody, plynoucí z četného modelového spektra koncernu jako celku. Nemusí tedy usilovat o to, vnutit jeho majiteli, že si koupil největší auto na světě, vždyť pokud chce zájemce větší koncernový vůz, bere logicky AUDI e-tron. Touto výhodou nedisponují žádní jiní konkurenti, a podle toho to pak ve této třídě také vypadá…
Z pohledu techniky nelze na novém Enyaqu nalézt prakticky nic, co by bylo ke kritice, ať už se jedná o nedostatek, či přebytek. Technicky dokonalý elektro pohon pokrývá výkonové spektrum bez jediné výhrady. Doplníme-li tradiční trumfy čtyřkolky získáváme premianta třídy ještě před tím, než vyjede na silnici.
Nový Enyaqje doslovný silniční třídní klenot, definuje svou třídu, definuje image, definuje styl. Své konkurenci utekl o jednu estetickou epochu.

Někomu harmonizuje tvar karoserie Kodiaq, někomu jinému Karoq. Nic mimořádného, někteří výrobci nás v této třídě sice hýčkají i karoserií SUV coupe, avšak tím výčet možností prakticky končí. Ne tak docela, produkční jednička Evropy, Škoda-Volkswagen přišel s nejúchvatnější karosářskou třídní variací, jakou lze vůbec na tomto světě v této době pořídit. Ano ano, znalí ví, Taycan, ID.4.
Segmentární aktivita Škody, která jako první v novodobé historii dokázal vytvořit tento klenot nachází v mainstreamu konečně důstojného pokračovatele. Co je však v tomto kontextu důležité – ono nestačí stvořit v třídě EV SUV nový objekt zájmu, je především nutné nový styl zpřístupnit středním vrstvám, ty totiž počnou tvořit ikonu.
Tak jaký je, Apoštol nebe. No především je v rámci supermainstreamu bezkonkurenční. Vydařený, stylotvorný, krásný až snový. Nižší karoserie, dravčí přikrčený postoj, širší rozchod kol, exkluzivní kokpit, to vše vrhá Enyaq do nových sfér. A pak, tímto vozem pozvolna utichají orgastické tance kolem elektrických SUV… Představenstvo ti asi těžko odsouhlasí ID.4 k reprezentaci společnosti, ovšem Enyaq, to je jiné presso. Tedy nic nebrání tomu, aby se tento klenot stal kultovním náčiním
Rozbalit vlákno
9
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 13:40
GTI je zpět !!!!!
Nesmysly jako "Apoštol", "supermainstream" a bezbřehá adorace Fkody a FV - to je jasný GTI.
Vítej zpět, barde. bez tebe to tady nebylo wohno.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 14:05
Re: GTI je zpět !!!!!
Ale notak, najdi si staré příspěvky GTIho, toto je jen laciná kopie...
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 14:47
Re: GTI je zpět !!!!!
Na to jsem líný .... :D
12. 5. 2021 19:40
Re: GTI je zpět !!!!!
Ja myslim ale taky, ze jsou to obdobne pitomy ody jako mival kdysi GTI...
:-)
Avatar - _Karel_
12. 5. 2021 20:05
Re: GTI je zpět !!!!!
Nechtěj, abych sem dal třeba jeho příspěvek na tehdy nového Passata. Případ pro chocholouška..
Ale že se tenhle šašek snaží o napodobování, to je jasný.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2021 09:42
Re: GTI je zpět !!!!!
Já si je pamatuju a když si přečteš pořádně tuto kopírku, tak jsou tam jen fráze, ale GTI by nikdy nechválil japonce či korejce, což tato kopírka dělá :)
Avatar - KANKUNEN
12. 5. 2021 14:51
Re: GTI je zpět !!!!!
Ostudo, naletět na pár zkopčených frází.
Avatar - Beefcake
13. 5. 2021 07:11
Re: Vítej Apoštole
Trolovacie supermainstreamove PR krasozvasty.
Avatar - Sumi2000
17. 5. 2021 00:35
Re: Vítej Apoštole
To je ale blábol...co bereš? :-) :-) :-)
Avatar - elektrikar
12. 5. 2021 13:39
Sídliskový sen
Půčování elektroaut by zrovna měli zakázat pro všechny sídlišťové redaktory a rovnou napsat, že auto není vhodné pro uživatele bez vlastní 400V zásuvky (což není). Do té doby budou tyto recenze pisálků bída a bída a bída.

Jinak k té spotřebě - redaktor je pravděpodobně také ignorant :-[]
https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
7
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2021 13:54
Re: Sídliskový sen
Kolik km/h jel?
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 14:15
Re: Sídliskový sen
Jaký to je, jezdit do práce ledničkou, nebo pračkou ?
12. 5. 2021 15:05
Re: Sídliskový sen
stjně vzruso jak tramvaj a régiojet...

když sme zase u těch tramvají a elktryfikace
východu...

:D :D :D https://www.novinky.cz/…ramvaji-40358805 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Beefcake
13. 5. 2021 07:17
Re: Sídliskový sen
Vzruso ako par km nafasovanym studenym koncernovym (cize maximalne nudnym) dechtometom. Samozrejme v kombiku a sam. To si chcel pocut ?
13. 5. 2021 02:20
Re: Sídliskový sen
A můžou lidi na sídlištích jíst maso nebo zeleninu, když nemají chlívky a skleníky? Takovou omezeností se tu už dlouho neprezentoval. Jsi vážně jednička! :yes:
13. 5. 2021 07:40
Re: Sídliskový sen
Navrhujem od roku 2030 zakázať aj sídliská :-O :*)
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 13:33
Re: Sídliskový sen
Navrhuju ubourat půlku měst, sou přelidněná a škodí to přírodě :-)

Lidi vystěhovat do Horní Lhoty co má 95 obyvatel v rámci zvýšení zalidnění Venkova :-)
Avatar - _EQS_
12. 5. 2021 13:39
pokračování
kultovním náčiním mladých horkokrevných úspěšných mužů.
Držme palce, ať Škoda nepodskakuje cenou a drží ji na prestižní úrovni… není totiž zoufalejších vykročení, než začít prodávat nový model v akcích se zárukou na štěstí v trvání sedmnácti let :-)
Rokem počátku výroby Škoda Enyaq 2021, se začíná psát nová historie této značky. Volkswagen AG (jako vždy) stojí na čelní příčce, definuje svou dobu, a spolu s Teslou udává směr. Při pohledu na šaramantního Apoštola mi na mysl vytanula až úsměvná scéna z filmu Casino Royale… co by Bond, James Bond dal tehdy za to, kdyby ke golfovému klubu mohl přijet v novém Enyaqu…
I přes značnou šíři estetického koridoru, který vymezuje vizualitu současných aut, zůstává i nadále požadavek na eleganci jakýmsi středobodem designových zájmů všech automobilek. Jistě, elegance, nadčasovost, optické harmonie, pohledům libé křivky, nikoliv nepodobné dokonalým křivkám krásných žen… to vše odráží soustavný zájem jak designérů, tak kupců aut. Jeli tedy středobodem krásy elegance, pak středobodem aut je střední třída. Kategorie, jejíž reprezentant pohodlně odveze čtyři dospělé osoby, reprezentant, který velikostí navozuje důstojnost, dominanci, tedy synonyma věrně svět aut doprovázející.
Čas od času se světovým designérům zdaří stvořit ikonu. Ikonu elegance, ikonu stylu. Ikonu, která přesáhne meze své třídy, ikonu, která zatřese ustálenými hodnotovými měřítky. V tomto kontextu je zcela mimořádným, ojedinělým produktem vozidlo z produkce Škoda, totiž Enyaq.

Pozorovatel užasne nad tím, jaké kouzlo dokázali tvůrci vtělit do tohoto vozu. Jde o takřka absolutní harmonii, absolutní dokonalost tvaru. V měřítku své třídy přesahuje Enyaq do jiných světů. Přitom tohoto efektu dosáhli designéři poměrně jednoduchými “fintami” – zjemněním střechy, důsledným zaoblením záďi a zdominantněním tváře. Napohled přirozené, v praxi výjimečné.

Enyaq v sobě koncentruje vše, po čem může řidič toužit – elegantní základní tóny linií karoserie jsou dramatizovány akcenty z říše dravců – vysoka stavba a široký rozchod. Panovačný pohled je pak vyvažován jemnou zádí s geniální kompozicí propojení zadních světel.

Ve třídním EV supermainstreamu jistě dnes není přitažlivější vůz, než-li Enyaq. Vůz na silnicích celé Evropy působí jako démant, popírá svůj čisťě elektrický původ a směle se tak řadí k designové ikoně, jakou je z SUV segmentu Enyaq je.
Elegance vnějšku je doprovázena (to u Škody tradičně) také vysokou elegancí vnitřku.

Kokpit, přístrojová deska, kompozice středového tunelu, volant, sedadla, to vše je vyvedeno v nejkvalitnějších materiálech a s akcentem té nejnáročnější automobilové estetiky. Doplníme-li tuto charakteristiku ještě o klasickou škodováckou ergonomii, stává se Enyaq objektem zájmu nejen řidičů, sedlajících tradičně vyšší třídu v supermainstreamu, nýbrž i řidičů ze segmentu superprémie. Škoda-VW tímto modelem naplňuje svůj status, co evropské automobilové jedničky, jakož i status automobilky, která se zvolna z supermainstreamu přesouvá do vyšší sféry. Jistě ne nadarmo naplňuje v Evropě termín megamainstream než právě automobilka VW.
Tedy závěr – Škoda vytvořila v Enyaqu auto, které buďto máš v garáži, nebo o něm sníš. Jiná možnost dnes vlastně ani neexistuje.

Nelze, prostě nelze než prohlásit – BRAVWO ŠKODA !!!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 13:43
Re: pokračování
Aha - BRAVWO GTI nebo jeho následovníku :-[] :-[] :-[]
To je tak pitomé že je to až zábavné.
Otázka je, kde tak dlouho GTI byl, v kriminálu nebo v blázinci? :-!
12. 5. 2021 14:36
Re: pokračování
......těžko říct, ale dnes to je regulérně na svěrací kazajku. :-)
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 13:44
Elektrická Dacia
Zapoměls to vyvážit chválou na elektrickou Dáčku :-!
Avatar - KANKUNEN
12. 5. 2021 14:54
Re: pokračování
A jdeš do hnoje na hate, za to že si bereš GTIho do huby si nakresli čáru na zeď a přeskoč ji.
Avatar - kari.laz
13. 5. 2021 08:27
Re: pokračování
Hlavně na nej nereagujte a dejste si ho na HL. Tahle slaboduchá, slabomyslná individua se živí jen tím, že trolí, napodobují jiné diskutéry, kradou nicky...a pak se tím ukájí a tenhle lobotom je vyloženě ukázkový příklad.
13. 5. 2021 12:54
Re: pokračování
kdo si koupí ojetou Ameriku a provozuje je na plyn a jezdí na zimních gumách na tempomat 110 je.... Barik :yes:
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 13:26
Re: pokračování
mam letní, máš smůlu, zimní gumy mam jediné dvě Nokiany v garáži, navíc na prodej :-) :-)
A tempomat nepoužívám a víc jak 120 se na okreskách nedá jezdit, po dálnicích já skoro nejezdím :-) :-)

Takže asi tak
Avatar - Sumi2000
17. 5. 2021 00:37
Re: pokračování
asi slušnej matroš..... tak si ho dej v té elektro plechovce :-) :D
12. 5. 2021 13:41
eqs
Tvl ty s tim apoštolem, kolik uz jich tady lítá? Taycan byl první ne? A nechces radsi eqs? To je fuk, napiš knížku 😅
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 13:47
Re: eqs
No na dealery prodali určitý počet a letos neprodají mnoho :-) Celý elektrozkratový trh v ČR letos klesá o 30%.
Tyto elektrozkraty zůstanou dealerům hodně, hodně dlouho a showroomu.
Škoda neprodělá, prodělá dealer :-)
BraVWo Škoda !!!
12. 5. 2021 20:14
Re: eqs
Já nevím, jak dlouho tahle demence bude opakována na českých diskuzních fórech, ale dealeři v 90% obejdnávají vozy, které už mají svého majitele, tedy si je nakonfiguruje koncový zákazník a pouze velmi malou část objednávají jako předváděcí/skladové vozy.
To stejné, jak tady pořád čtu o tom, že Škodovka skladuje desítky tisíc aut po lesích okolo MB, protože je nemá komu prodat. Pane bože, Škodovka nevyrobí ani jedno jediné auto, které už nemá zákazníka, tedy dealera nebo importéra!! A kdyby mohla, tak jich vyrobí ročně ještě o 50 000 víc, protože nemá dostatečné kapacity.
Elektro nepadá, pouze se ID4, ID3 a Enyaq za první 3 měsíce se v ČR prakticky nedodávali a vše začne až od května/ června. Jsem zvědavý co řeknete, až se tu od srpna bude prodávat 300-400 Enyaqů měsíčně a rok 2021 bude + 400% proti roku 2020. To, že to u nás budou elektromobily pořád tvořit minoritní podíl na trhu je fakt, ale rozhodně to nebude horší než loni.
Avatar - wakantanka
12. 5. 2021 22:05
Re: Re: eqs
Ale netrep, na sklad vyrába v nejakom množstve skoro každá automobilka. Princíp, že každé auto je objednané pre konkrétneho zákazníka uplatňujú len malé dalo by sa povedať že manufaktury.
Avatar - iudex
13. 5. 2021 17:50
Re: eqs
Nemáš dobré informácie. Pozri si stránky väčšiny bežných automobiliek ako je Hyundai, Kia, Škoda, Opel, ale aj BMW. Majú na sklade desiatky až stovky okamžite dostupných áut. To chceš tvrdiť, že to sú autá objednané pre konkrétneho zákazníka, ktorý si to náhle rozmyslel a odstúpil od zmluvy?
Napríklad Hyundai i30, na stránke majú 869 dostupných i30. Opakujem, osemstošesťdesiatdeväť (!) https://www.hyundai.cz/…e/i30-kombi-2020
Minulý mesiac sa pritom v ČR predalo 805 ks. Teda skladom má Hyundai viac i30tok, ako sa predá za celý mesiac (!). To je tá "veľmi malá časť"? To je tých 10%, ktoré si nenakonfiguruje zákazník? Ako hovorí klasik: to mi nejako nevychádza: https://www.youtube.com/watch?…
13. 5. 2021 18:47
Re: eqs
Twl. rozlisuj automobilku a prodejce. Ze ma Datart na sklade televize neznamena, ze je ma na sklade Sony. A zrovna ten pocet aut zhruba odpovida tem 10%. Vzhledem k tomu, ze rok ma 12 mesicu, tak tech 10% logicky prevysi mesicni prodeje.
12. 5. 2021 13:48
Re: eqs
Onasis EQS a jeho dcerá Kylie Hamunasakrová
Avatar - WinDiesel
12. 5. 2021 14:48
Re: eqs
jejda dobrý ........... :-[] :-[] :-[]
Onasis nebo Onansis?
12. 5. 2021 22:29
Re: eqs
Ona sis ter Kylié už mi dneska psala soukromou zprávu! a prý snad, j to ha muňka a EQS v jedne osobě :D :-!
12. 5. 2021 13:52
dobrý
Enyaq by mohl mít úspěch, už jenom proto, že je to ve všech ohledech krome pohonu "klasické" auto - klasická karoserie, klasický interiér a rozložení, celkem žádné samoúčelné výstřelky jen pro zvýraznění, že jde o EV. Ponechám stranou dementní infotainment, protože ten má enyaq společný i normálními auty na MQBEvo, takže žádný handicap proti oktávce...

Ale jinak celkem dobrý, jako rodinný "peoplemover" bych si to dokázal představit v pohodě.
Rozbalit vlákno
0
12. 5. 2021 14:01
No, mně stačí dnes jen dvě slova.....
.....aleje přetékají.....
Rozbalit vlákno
0
12. 5. 2021 14:02
50 kW nabíjení
...Po výletu jsem pak auto připojil k 50kW nabíječce. Dobíjel jsem do 100 procent, což konkrétně znamenalo doplnění 49,612 kWh za dobu 40 minut a 30 sekund. ...

49,612 kWh / 40:30 min. = nabíjecí výkon 73,5 kW

jestli se podařilo reálně dosáhnout tak vysoký nabíjecí výkon na pouze 50 kW nabíječce - navíc při dobíjení do 100% kdy se výkon výrazně snižuje - tak nezbývá než hluboce smeknout
Rozbalit vlákno
4
Avatar - elektrikar
12. 5. 2021 14:21
Re: 50 kW nabíjení
To určitě nehrozí, spíš redaktor je řádný blb protože neumí:

a) počítat
b) poznat nabíječku
c) obojí
12. 5. 2021 17:03
Re: 50 kW nabíjení
Ješiš nebuď na chlapce zlý, vždyť byli vybráni a vycvičeni k lásce aut na petrolej. Ono jim to chvilku bude trvat než pochopí, že tady nejde o srovnávání, ale o dva hodně odlišné světy.
Avatar - Barrichello
13. 5. 2021 13:26
Re: 50 kW nabíjení
Auta na petrolej nejezdí :-) :-) :-)
13. 5. 2021 13:53
Re: 50 kW nabíjení
Tvoje ne, ale třeba technici z letiště jezdí jenom na petrolej :-[]
12. 5. 2021 14:22
Parametry dobré tak před pěti lety
U novinky, které se prodává jen chvíli, bych očekával, že bude mít trochu náskok. Ale jako i nejdražší model s baterkou 77 kWh má rychlost nabíjení max 50 kW...

Vysmívaný Hjůndaj dokázal v Ioniq 5 udělat nabíjení dle testů 225 kW a při 80% baterie držel stále rychlost nabíjení 150 kW...

O tom si samozřejmě může nechat zdát i ID4. Konkurence koncernu utíká mílovými kroky. Ten umí tak rychlé nabíjení leda u elektromobilů, které prodává za 5 mega.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2021 14:35
Re: Parametry dobré tak před pěti lety
Maximum je 125 kW a později 170 kW.

Hyundai těží z 800V architektury, překvapivě třeba Tesla ji ale pokud vím neplánuje.
12. 5. 2021 15:49