Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo má 10 let na svůj rozvoj. Šéf koncernu potenciálu značky věří

Vedení koncernu Stellantis věří potenciálu Alfy Romeo. Dostane však dostatek času, aby jej mohla prokázat.
Zpět na článek
13. 5. 2021 12:30
13. 5. 2021 13:13
13. 5. 2021 13:49
13. 5. 2021 14:41
13. 5. 2021 14:48
13. 5. 2021 15:56
13. 5. 2021 18:24
14. 5. 2021 08:00
14. 5. 2021 09:28
14. 5. 2021 16:52
13. 5. 2021 15:27
13. 5. 2021 15:49
13. 5. 2021 15:55
14. 5. 2021 08:02
13. 5. 2021 16:57
13. 5. 2021 13:26
13. 5. 2021 15:29
13. 5. 2021 16:20
13. 5. 2021 16:38
13. 5. 2021 16:37
13. 5. 2021 16:09
13. 5. 2021 16:30
13. 5. 2021 16:33
13. 5. 2021 18:34
14. 5. 2021 10:41
14. 5. 2021 10:52
13. 5. 2021 20:40
13. 5. 2021 19:13
Avatar - sorpersa
13. 5. 2021 12:30
Lancia
No neviem či by nebolo lepšie nechať vstať z popola Lanciu, ja už nejak plánom AR neverím,,, na IT serveroch zverejnili aktuálne predaje AR, doslova bieda, v IT niečo cez 1000, Nemecko slabých 500, španielsko 100... toto je konečná a treba priznať, že reštart SM sa nevydaril, čo ja pripisujem vysokým cenám a zlému marketingu, Stelvio a GIU sú famózne autá, nádherné a spoľahlivé...Lancia mohla začať od 0, môže si dovoliť začat s akýmkoľvek typom karosérie, aj keď ani tu to nie je isté...pretože vlastnosť IT je na začiatku nabúchať strašnú cenu... viď aktuálne Tipo Cross...A hlavne,,,, urýchliť vývoj... je neskutočné, že Tonale bolo predstavené pored 2 rokmi a neviem či v 2022 ho uvidím naživo... to je tragédia... Fabiu predstavili minulý týždeň, na jeseň má byť v predaji.... kde je chyba???
Rozbalit vlákno
23
Avatar - KANKUNEN
13. 5. 2021 13:13
Re: Lancia
To je úvaha, zkusíme raději oživit mrtvého než uzdravovat tohoto nemocného. Historie Lancie je dávno mrtvé Integralle. Alfa stále žije.
13. 5. 2021 13:49
Re: Lancia
Bohužel není. To je úvaha, která z těch dvou mrtvol se dá oživit. Podle mne se ale mrtvoly oživit nedají.
Avatar - sorpersa
13. 5. 2021 14:41
Re: Lancia
Ono Alfa to ťažko dá, pretože sa dala na cestu prémie, priamo proti D3, kde sa dlhodobo bohvieko nedarí ani Jaguar a ani Volvu, jedine Lexus má šancu... možno Genesis, táto cesta je zarúbaná.Lancia má výhodu, že môže ponúknuť napríklad HB /3-5 dver/ plus kombi, resp. po umrtvení 124 cabrio a nemusí šlapať na prémiové ceny, ale ísť oproti Megane, Focusu, Golfu za porovnateľnú cenu s perfektným dizajnom interiéru a exteriéru, kde by som si pozval ja osobne Pinninfarinu...
13. 5. 2021 14:48
Re: Re: Lancia
Můžeš mi vysvětlit proč by alfa nemohla nabídnout 3 nebo 5 dveř hatch a nebo kombi a Lancia ano????
Avatar - KANKUNEN
13. 5. 2021 15:02
Re: Re: Lancia
Asi nezná 147ku.
Avatar - sorpersa
13. 5. 2021 15:14
Re: Re: Lancia
TÚ sem nepleť, to je história a poznámu ju dobre, sestra ju mám... z posledných ;-\
13. 5. 2021 15:56
Re: Re: Lancia
Ale Giulietta :-O skončila teprve před několika týdny, takže jakápak historie?!
Avatar - white label
13. 5. 2021 16:04
Re: Re: Lancia
Někdy může být i těch pár týdnů historií...
13. 5. 2021 18:24
Re: Re: Lancia
Jen kecy v kleci, to není žádný argument!
14. 5. 2021 08:00
Re: Re: Lancia
Oživit Giuliettu by bylo fajn, ale musela by dostat slušný design předku alá Giulia, moderní platformu s multiprvkem vzadu, přiostřené motory, rozumnější cenu a hlavně marketing, co se jí bude věnovat ;-)
14. 5. 2021 09:28
Re: Re: Lancia
Až nato, že nedávno zařízlá Giulietta parádní platformu měla! Není totiž vůbec pravda, že by to byla jen vylepšený základ z Brava, s tím se shodovaly jen malé kousky plechu pod p|edními sedačkami. Jinak šlo o platformu zcela novou, mnohem tuž#í, a přitom lehčí, s víceprvkovou zadní nápravou a mnohem lepším řízením s dokonalejší posilovačem atd., atd.!
14. 5. 2021 13:16
Re: Re: Re: Lancia
Ano stejné byly pouze plechy pod nohama řidiče a spolujezdce. Jinak proti bravu vše jinak. Platforma velice tuhá s hliníkovými díly a zadním viceprvkem. Kdo to dnes v C- segmentu má v základu ty "moderní" platformo?
14. 5. 2021 16:52
Re: Re: Lancia
Ano to je sice fakt, ale pod taktovkou Stellantisu dost pochybuji, že cokoliv z historie Fiatu by bylo použito 😉 Bojím se, že i kdyby byla Guilietta vzkříšna, tak na základě platformy PSA P308 s vlečkou a 3hrnky max 1.6THP + hybrid…
14. 5. 2021 19:50
Re: Re: Re: Lancia
Tak to samozřejmě bude na platformě PSA. Platforma C-Evo nejde předělat na baterie. Nicméně nevěřím že by si to alfa nepredelala. Určitě by tam dali viceprvek
15. 5. 2021 12:39
Re: Re: Re: Lancia
A kdo by proboha chtěl Alfu s trakčníma baterkama?!! :-O :-O :-O
15. 5. 2021 19:52
Re: Re: Re: Re: Lancia
Já tedy určitě ne. Ale bohužel taková je doba. Se spalovaky alfa nepřežije
Avatar - sorpersa
13. 5. 2021 15:12
Re: Re: Lancia
A Ty mne prečo ich doteraz neponúka?
13. 5. 2021 18:11
Re: Re: Re: Lancia
To nevím proč doteď. Ty ale mluvíš v budoucím čase
Avatar - PlumJelinek
13. 5. 2021 15:27
Re: Lancia
Integrale... historie značky Lancia zdaleka nestojí jen na nějaký Deltě Integrale, ta byla jen taková třešnička na dortu a našinec tady nic moc jinýho nezná. Historie celé značky je jinak hodně obsáhlá jak z pohledu dlouhověkosti (jedná se o jednu z nejstarších automobilek světa), tak z pohledu technických inovací (první auto se samonosnou karoserií, první auto s nezávislým zavěšením kol, první auto s vidlicovým šestiválcem, první auto se standardně montovanými zadními LED světly a tak dále...) a poté také i v motorsportu, kde zdaleka nezářila jen Delta Integrale, ale i modely Stratos, S4 a 037. Pokud mám správné informace, tak do dnešních dnů se žádné značce v rallye nepodařilo Lancii překonat v počtu za sebou vyhraných mistrovství světa a přitom se Lancia ze závodů stáhla už před 30 lety.

To, že je značka v jakési hibernaci neznamená, že by z historického pohledu byla bezcenná nebo nemohla mít potenciál do budoucna. Jak moc se to povede, to už bude záležet na konkrétních manažerských rozhodnutí.
Avatar - white label
13. 5. 2021 15:49
Re: Lancia
To je sice pravda, ale zrovna proti Alfě nejsou ty hlavní trumfy Lancie (tradice a historické úspěchy v motorsportu) příliš rozdílné.
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2021 15:55
Re: Lancia
Když se řekne Lancia, vybavím si luxusní italskou značku. Mohla by být takové DS v italském designu, bez ambicí na mezinárodní úspěchy.
14. 5. 2021 08:02
Re: Lancia
Tím myslíš luxusní stylovku? Mě se při vyslovení Lancia vybaví automaticky Delta integrale, tedy sportovní náčiní… jenže to by aktuálneě neprošlo, tam má mířit Alfa…
Avatar - del42sa
13. 5. 2021 16:57
Re: Lancia
jako třeba tohle ? ;-)

http://worldscoop.forumpro.fr/t13354-lancia-anthea
Avatar - KANKUNEN
13. 5. 2021 13:13
Takže prvně se zruší náhon
na zadek. I tak lepší než nic.
Rozbalit vlákno
0
13. 5. 2021 13:26
Alfa
Jezdil jsem Giulií a nic nebyl problém..motor převodovka podvozek prostor...tak proč ji sakra nemám a jezdím v Mondeu? Vůbec mě to okolo té koupě nenapadlo. Asi se bojím porucchovosti a servisu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
13. 5. 2021 15:29
Re: Alfa
To jsou paradoxy, bojíš se poruchovosti a servisu a přitom jezdíš v Mondeu... :D ;-)
13. 5. 2021 16:20
Re: Alfa
:D ..já chcípnu... :D :D :D
Avatar - white label
13. 5. 2021 16:38
Re: Alfa
Ještě "chvilku" vydrž... ;-) :-)
13. 5. 2021 14:10
Jedno je jisté...
Elektrifikace rozhodně není to, po čem Alfisté touží!! :-O :-( :no: P. S. V prvé řadě je třeba v rámci modernizace Giulie konečně nabídnout verzi 2.0/280 k s pohonem zadní nápravy a manuální převodovkou. A kromě sedanu taky kombi Sportwagon!
Rozbalit vlákno
5
13. 5. 2021 23:52
Re: Jedno je jisté...
Myslim, že manuál je tak okrajova volba, že se jim nevyplati.
14. 5. 2021 08:05
Re: Jedno je jisté...
Manuál je svatý grál alfistů, jenže se nedá naprogramovat = nesplníš s výkonným motorem emise, takže proto jen automat… a ten Sportwagon chybí citelně, sedan v Evropě není zrovna nejoblíbenější karoserie…
14. 5. 2021 09:33
Re: Jedno je jisté...
Hmm, jak to tedy ten Ford dělá, emise s Mustangem s manuálem zjevně plní a dokonce nejen s 2.3 l čtyřválcem, ale i 5.0 V8!! A s automatem žerou větší motory dokonce víc, mají tedy i větší emise CO2! Takže věta, že se větší motor s manuálem "nedá naprogramovat" jsou úplná blbost - viz současná nadupaná Porsche s manuálem! :-O
14. 5. 2021 16:04
Re: Jedno je jisté...
Tak blbost to není, u Porsche se emisní pokuty do ceny schovají jak nic. Je to nejziskovější značka koncernu a nějakých 200k pokut nehraje roli, auto prostě zdraží, jestli máš 4m na auto, tak 4.2m tě štvát nebude ;-) Ford zas vyrábí mraky jiných modelů, tak Mustang nebo FF RS se do flotilových emisí vejde. Alfa má modely 2 a vše s cenou 1-1,5mil Kč, tam pokuty znát sakra budou ;-)
15. 5. 2021 13:11
Re: Jedno je jisté...
Pokud by tvá teorie byla pravda, Alfa by si vůbec nemohla finančně dovolit Giulii a Stelvio s benzinovým motorem a čtyřkolkou Vždyť ta CO2 zvyšuje opravdu brutálně, cca o 20 g/km! :-)
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2021 15:21
Nebudem prekvapeny
Ked aj tych dalsich 10 rokov pre.seru hore kominom ... ale ok.. az cas ukaze co a ako

Naopak navrat lancie by ma potesil ovela... ovela viac ako nejaka nekonecna zachrana vecne marnej alfy ...
Rozbalit vlákno
18
13. 5. 2021 15:52
Re: Nebudem prekvapeny
Alfa je aktuálne v podobnej situácii ako Jaguar. Všetci vieme, že ich autá sú krásne, aktuálne aj výborne spracované a ešte lepšie jazdiace, ale.....nikto ich nekupuje. Sused pracuje v ich manažmente, takže viem, o čom hovorím. Jaguár má aktuálne obrovské, ešte raz OBROVSKÉ problémy, veľa plánov sa stále mení a aktualizuje, nevedia ako ďalej. Najväčší problém AR je fakt, že je Talianska. Ich manažment by mal visieť na najvyšších vežiach vo Vatikáne. Od ohlásenia nového modelu trvá 3 – 4 roky, kým je na predajni! Samé reči, ale „skutek utek“. Matovič made in Italy. To, že Giulia a Stelvio sú výborné autá je objektívny a motoristický fakt, ale to dnes evidentne nestačí. Jazdné vlastnosti dnes zaujímajú možno 10 - 15% vodičov a z tých možno rovnakých 10 – 15 % je solventných dať za Giuliu 60 000 €. Bohužiaľ. Tonale malo byť na trhu už min. rok. Alfa potrebuje auto/á, ktorého predá ročne aspoň 200 – 300 000 kusov a keď budú solventný, potom sa môžu hrať na piesočku a produkovať GTa. Už som to tu raz písal. Aký problém predstavuje postaviť dizajnovo originálne pojatú AR verziu Fiatu 500X s vycibreným podvozkom, špičkovým interiérom a trošku potentným motorom? 80% auta majú u Fiatu už hotovú.
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2021 16:09
Re: Nebudem prekvapeny
Jaguar je prakticky mrtvý. Alfa ne, ale přestávám vidět světlo na konci tunelu. Oživení Giulií a Stelviem nezvládli, na ten krátký hype uvedením aspoň toho Tonale nenavázali a teď zase budují strategii od začátku,
13. 5. 2021 16:40
Re: Nebudem prekvapeny
Hlavně je absolutní šílenství hodit jen pár let starou a za miliardy zcela nově vyvinutou skvělou zadokolkovou platformu Giorgo do kanálu!!! :-O :-O :-O :no:
13. 5. 2021 16:42
Re: Re: Nebudem prekvapeny
Prosím nesirit nesmysly! Giorgio nekončí pro boha
13. 5. 2021 16:43
Re: Re: Re: Nebudem prekvapeny
Projde pouze upravou pro uložení baterií. A s tím i přejmenování na Stal Large
13. 5. 2021 18:29
Re: Re: Re: Nebudem prekvapeny
Pouze?! Pokud do ní narvou hnusné těžké baterky, zabíjí její hlavní přednosti - nízkou hmotnost a ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy!
13. 5. 2021 19:09
Re: Re: Re: Re: Nebudem prekvapeny
Tak už to prostě bude. Tudy půjdou všichni.
13. 5. 2021 18:26
Re: Re: Nebudem prekvapeny
Toto ale oficiálně nezaznělo...
13. 5. 2021 19:09
Re: Re: Re: Nebudem prekvapeny
Jestli je to reakce na mě tak tato zpráva ohledně Giorgia oficiálně zazněla
Avatar - Avanti
14. 5. 2021 10:06
Re: Re: Re: Nebudem prekvapeny
Bolo tam dodatočné vysvetlenie, pretože Imparato to skutočne v prvom rozhovore nepovedal tak ako to myslel. Najprv teda prebehlo svetom, že Giorgio končí, ale v skutočnosti bude inovované do novej rady platforiem PSA konkrétne Large platforma.
Asi som mal reagovať na Areseho, ale nájdeme sa :-)
14. 5. 2021 08:26
Re: Re: Nebudem prekvapeny
Confirming the news is a clarification of the CEO of Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato released to the magazine Quattroruote, regarding some of his statements in recent days that have been misinterpreted. Many sources had spoken of a definitive farewell to Giorgio.

This "new Giorgio", which could be integrated with technological solutions derived from the PSA group, will become the new Stellantis Large , that is the rear-wheel drive platform on which the group will build segment D and E models of the near future. These models will be able to count on electrified variants with PHEV and BEV solutions. This platform will be able to guarantee up to 800 kilometers of autonomy in zero-emission mode.
14. 5. 2021 09:42
Re: Re: Nebudem prekvapeny
Zákazníci Alfy snesou maximálně mikrohybridizaci, a to ještě se skřípěním zubů. Alfa p|ece je o vytáčení krásně znějících motorů!!!! :-) :yes: :yes: :yes: Bohužel, ty nové dvoulitry v Giulii a Stalviu už ten správný hluboký chraplák nevydávají... :-( :-( :-( :no:
14. 5. 2021 13:20
Re: Re: Re: Nebudem prekvapeny
Myslím si že na dnešní dobu ty 2.0 multiair zní dobře. Jistě dříve to bylo lepší
15. 5. 2021 13:15
Re: Re: Re: Nebudem prekvapeny
Podstatně lepší, vím o čem mluvím, mám to doma! :D
15. 5. 2021 19:56
Re: Re: Re: Re: Nebudem prekvapeny
No vidíš my ji měli také doma. A teď už mám doma 2.0 206 kw. Takže já také vím i čem mluvím neboj
Avatar - Avanti
15. 5. 2021 21:57
Re: Re: Re: Re: Nebudem prekvapeny
Blahoželám, to auto považujem to za vrchol, ktorý človek môže za volantom zažiť :yes:
13. 5. 2021 17:58
Re: Nebudem prekvapeny
V čem je Lancia méně marná než AR?
Avatar - Ja Prvni 123
13. 5. 2021 20:48
Re: Nebudem prekvapeny
Ypsilonka je fakt fajn auto.
I když přesně z opačného okraje spektra, než čím obvykle jezdíš...
:-)
Avatar - lordlord
13. 5. 2021 16:09
kup
chce to rozšířit dealerskou síť
Rozbalit vlákno
0
13. 5. 2021 16:30
Ozivenie
Podobne ako AR bol na tom Seat. Mal byt zruseny alebo odpredany a zrazu ma take predaje, ze vytvoril samostatnu diviziu "sportovych" aut Cupra so smiesnym logom ako z Transformerov.
Pritom okrem dizajnu neponuka nic, nez prevarenu techniku z koncernu.
Co je vsak obrovsky rozdiel - je dynamika rastu ponuky. Z dvoch modelov, ktore znacku prezentovali, Ibiza a Leon, to rozpracovali na 8 modelov a vdaka unifikacii, zacina na prijatelnych cenach.
Za dobu, co Seat poslal do sveta 2.5x Leon +1x facelift , AR zvladlo za 10rokov iba 1x facelift. Potom ma zakaznik dojem, ze jazdi v "starom" aute, bez ohladu na to, ze ponuka ukrytu techniku, ktoru konkurencia dava do serie roky neskor, pripadne najlepsie jazdne vlastnosti.
Zakaznik chce cingrlatka a nezmysly, ako bezdrotove nabijanie telefonov a velky LCD panel pri ofukoch ventilacie.
Napr. Lancia Delta z 2008 ma v serii s programom ESC/ESP aj simulovany uzaver diferencialu. Vie o tom niekto? sotva. Ale o EDS/XDS sa jednu dobu vypisovalo v kazdej druhej recenzii, ako o niecom uzasnom, ktore z amaterov volantokruticov robi rally jazdov a moto novinari sa citili ako pretekari.
Problem AR je chybajuci marketing na technologie, ktore ponuka.
Chybajuci marketing nevychvali do neba skrabku na lad a dieru vo dverach na 1.5l PET flasu a pritom nepovie, ze zadne sedacky su neprijemne na dlhe sedenie, lebo su tvrde a nohy nie su poriadne podoprete kvoli nizkym sedakom.
Chybajuca medialna masaz nepreda ani najlepsi produkt, a naopak, aj sunt sa preda za vela penazi, ak sa predstavi ako raketoplan na kolesach.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - caliban
13. 5. 2021 16:33
....
Alfisti jen básní o 159,166 a podobných 15-25 let starých kraksnách, alě většina z nich si je koupila z bazáru za suchý z nosu. Kdo má dnes prachy na novou Alfu, tak si místo ní radši koupí olítaný BMW nebo Audi.
Rozbalit vlákno
4
13. 5. 2021 18:34
Re: ....
Naopak, na těžké platformě GM postavená a nepovedenými benzínovými motory na bázi GM zbastlená 159 byla totální průser! Vyrobeno jen 210 000 ks vs. 680 000 ks 156... :-O :-( :no: (Nemluvě o ještě hůře prodejné Breře/Spideru, používající stejně nevhodnou techniku).
Avatar - Barrichello
14. 5. 2021 10:41
Re: ....
Motory od GM byly Holdeny a nespolehlivé opravdu nejsou, leda vinou špatné údržby a olejů :-)
14. 5. 2021 10:52
Re: ....
Nemluvím o nespolehlivosti, ale příšerné žravosti a ztrátě typického alfáckého hladu po otáčkách a zvuku. Zlaté Busso a Twin Spark!
Avatar - Ja Prvni 123
13. 5. 2021 20:40
Re: ....
Kdo má prachy na novou Alfu, může si koupit i nový BMW... to je vidět, že vůbec nevíš, o čem mluvíš.
A kdo vůbec uvažuje o Alfě, nebo BMW, ten si nikdy nekoupím Audi...

:-!
13. 5. 2021 19:13
Alfa Romeo
Tak mňa AR presvedčila a som spokojný. Zároveň priznávam, že ak by mi pred pol rokom niekto povedal, že skončím v Alfe, tak si "poklopkám prstom na čelo". A áno, za tie € čo stála, som pokojne mohol ísť k ľubovoľnému dealerovi D3.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
13. 5. 2021 20:35
Jde o to, jak ta slova číst.
Jean-Philippe Imparato se nebál radikálních kroků. Příchod napjatě očekávaného SUV Tonale odsunul, protože nebyl spokojen s dosavadním vývojem...

Čti: chce, aby to zespoda byl Peugeot.
:-(
Rozbalit vlákno
6
13. 5. 2021 21:13
Re: Jde o to, jak ta slova číst.
Lžeš. Není spokojen akorát s výkonem plug in hybridní verze. Od spodku to Peugeot být nemůže protože auto bude stát na vyztužené a odlehčené platformě B- Wide. Takže tady prosím neříkej nesmysly
Avatar - Avanti
14. 5. 2021 10:09
Re: Jde o to, jak ta slova číst.
Linka sa už celkom dobre v Pomigliane cvičí na stavbu prototypov, platforma ostáva z Compassu.
14. 5. 2021 12:10
Re: Jde o to, jak ta slova číst.
Tak hlavně, ať se cvičí v kvalitě montáže! :-O
Avatar - Avanti
14. 5. 2021 15:32
Re: Jde o to, jak ta slova číst.
Dúfam, že sa každým dňom iba zlepšujú, aby ma nesklamali, pretože moju Pandu mi ešte stále nevyrobili :-O 8-s
15. 5. 2021 13:17
Re: Jde o to, jak ta slova číst.
Ty máš objednanou Pandu? Tak to už má ten nový litr s mikrohybridem, že? Jezdil jsem s ním v modernizované 500 a nejelo to zas tak špatně a na krátké vzdálenosti má opravdu pěknou spotřebu. Jen to auto nesmí delší dobu stát, jinak se vy..ere ta pomocná baterie a to je pak hodně drahý špás! :-O
Avatar - Avanti
15. 5. 2021 22:04
Re: Jde o to, jak ta slova číst.
Áno, čakám na to už pomerne dlhú dobu, ale viem, že nie som sám, tak to zatiaľ strpím, majú množstvo objednávok, chýbajú mikročipy a naše zastúpenie cez maďarov si tiež rado dá načas... prioritne je to do mesta a na zimu (paket zima s ohrevom skiel a sedadiel - na nezaplatenie), kedy nerád jazdím Alfou. Zobral som to zo spodku cenníka v crosse, tak sa celkom aj teším. Pomocná batéria stojí 600 eur, záruka na baterku je 10 rokov.. čo mám zatiaľ info, nebolo s tým problémy, po dlhšej odstávke sa najprv stane to, že nefunguje podpora rozjazdu, kým sa nedobije hlavná baterka..