Vidím to podobně. Pneu jsou absolutní základ a pokud je tam hned na začátku takovýto rozdíl, tak nějaké měření časů a srovnávání je úplně mimo.
Ano, pocity určitě smysl mají a to, že auta mají rozdílný charakter určitě je jasnou věcí. Ale rozdílný charakter je jen jednou stránkou. Kolikrát pocitově pomalé auto se při přesném srovnání časů ukáže, že vlastně o moc pomalejší ve skutečnosti není...
Za mě by mělo smysl srovnávat na obdobném obutí a porovnat si časový záznam rychlosti v konkrétních místech okruhu. Tam by se jasně ukázalo, kolik z rozdílu je skutečnost a kolik je jen pocit.
Fordy zpravidla mají výrazně větší kouzlo než "nudná" konkurence - zejm. od konc. VW. Druhá gen. FoFo ST měla pětiválec - to žádný jiný výrobce neuměl. V minulé (3.) generaci ještě byla klasická ruční brzda. A přeci jenom STčka jsou už dost tvrdá, takže si toho svého Focuse asi ještě dlouho nechám - jako připomínku, kdy byl "svět v pořádku" - čtyřválec i v kubatuře 1.5l, zvukovod ze sání do kabiny, neg. odklony kol už v základním setupu, ostré řízení... Vážně je těžké neprovětrat mu pérka... :D:D
Auta na "eF" jsou FAJN, třeba i taková Ferrari :D
Aby někdo měl takovou odvahu a řekl pravdu takhle přímo, gratuluji. Po té záplavě našich testů kde Oktávka vychází na úrovni těch nejrychlejších, je tohle velmi ale opravdu velmi příjemné překvapení.
Ne kámo, ten rozdíl je úplně logickej, Oktávka je větší a věřím, že bude i těžší. A rozdíl v charakterech JO? Jestli ono to nebude tím, že Oktávka RS nikdy nebyla, není a ani nebude hot hatch :-!
Kvůli jedné pomalé škůdce a zkaženému chlebíčku si přece nezavřeš dveře do celé chlebíčkárny??? :-):-):-)
..... že by Machi přestal myslet strategicky, politicky a ekonomicky??? :-!:-(:-)
Tak my, generácia narodená v Československu nemáme s češtinou žiaden problém. Skôr to býva opačne.
Btw, včera som pozeral video Maroša Čabáka s novým i30N a stále opakoval "spojky v olejovej lázni", čo je bohemizmus (po slovensky "v olejovom kúpeli").
Ale zamrzí to. To že STčko cíllí úplně jinam, bude rychlejší a zábavnější, je jasná věc. Ale porovnat si o kolik reálně, mohlo být skutečně zajímavé. Takhle to bude jen plácnutí do vody ta srovnávačka.
Chtělo by to udělat srovnání staré O3 RS vs nové O4 RS. Vše nasvědčuje tomu, že stará bude lepší a živější.
+ by bylo záhodno otestovat O4 RS na pořádných letních. To podle mě na okruhu musí minimálně 2 vteřiny smazat.
Jinak ten umělej zvuk je fakt příšernej a ten tablet na vše je taky děs.
Kdekoliv na suchém nebo mokrém asfaltu, jedno při jaké teplotě, jsou letní gumy výrazně lepší pro ostrou jízdu než zimní, ten okruh by musel být ledovatý nebo pod sněhem, aby se dalo mluvit o výhodě zimních pneu, jinak je to prostě tři nula pro letní, za jedno kolo jsou zahřáté a pak líp drží, líp brzdí, snesou vyšší boční přetížení, jet okruh na zimákách je buď hloupost nebo prostě mus, protože je to novinářské auto a ty gumy na něm jsou. Pokud bude Machi mít možnost zajet si Most s ors na letních, tipuju čas lepší o 3s.
Přesně tak, přitom Machi tak "blbej" není, ježdění na okruzích celkem rozumí, a i umí. Tak proč se pouštěl do takového "shit-testu"? Přitom má v popisu práce škůdku chválit. :-) . Že by nepřišly chlebíčky? :-)
Přesně, psaný text je o něco lepší, ale poslední dobou začínam bejt silně alergickej na to zkur.... "za mě." To je hroznej plevel a je to i psaném testu ...
Pod každým článkem se Škoda houfně pomlouvá, tady byl článek napsán Škoda negativně a zase ji tu všichni brání, chtělo by to držet jeden názorový směr, abychom se my ostatní orientovali :D
VW těží ze své široké nabídky. Třeba pro 5 členné rodiny může být vhodný Caddy, jeho předností jsou objemnější motory (vč. toho že 1.5TSI je stále R4). Co musím uznat, že VW nabízí krásné barvy, třeba zlatá / žlutá pro Arteon / Superb.... Světle modrá pro Caddy / ID.3.... I ta hnědo-bronzová pro Caddy je parádní. Akorát že tradičně usedlí zákazníci VW toho zřejmě moc nevyužijí, škoda...
Ano, i třeba A-R 147 GTA měla šestiválec. Nicméně podvozky Focusů vždy byly lepší než Golfů a zkrátka jízdu si víc řidič užije ve Fordu než v podobném VW. Asi bych spíš vzal Fiestu ST, byť má "jen" R3, ale mě to toho malého divocha pasuje víc, než 2.0TSI v Polu GTI, možná jsem divnej? :D
Děda měl Oltcita, takže k Citrónům trochu něco cítím :D Peugeot zmršili iCockpitem. Ale Renault vyrábí pěkná auta a zřejmě i poměrně kvalitní, akorát už dost drahá a bez výkonnějších motorů. Třeba Arkana s max. 140k 1.3T? Škoda...
Ale potom ked po roku dostal k bmw cuchnut, kajal sa jak maly jarda a chvalil snad este aj vzduch v bmw kabine:). Bolo mi u toho usmevne, ale bolo jasne odkial fuka. A Honza, chvala, mu za to, to otvorene priznal. Btw. Bmw CZ pri medializovanej reklamacii laku na jednej x6 zakazalo zakaznikovi vstup do predajni bmw a uplne ho odignorovali. Skoro ako ford SK. Po tomto bmw u mna dost kleslo. Podobny problem s lakom (iny odtien na plechu a iny na plastoch) som mal s pezotom a mrkotali, ale lak opravili.
Na tohle jsem zvědavý. Focus ST Combi je teď asi moje "bychařská" volba. Octavia RS... čekal jsem, že hlavní problém bude nový infotainment, ale možná toho bude víc? Uvidíme.
Jak už jsem psal minule u nafty, úplně se mi té kritice nechce věřit... jednak tu jsou zimní gumy... a pak se mi nezdá, že by Škodovka to auto tolik zkazila (krom toho infotainmentu... plus samozřejmě tu jsou věci jako GPF a 0W oleje a zrušení nepřímého vstřiku...).
V minulý generaci jsem to měl docela projeté, teď jen čtu a spekuluju.
jaký má takové srovnání smysl, jestli je jedno auto na letních a druhé na zimních může být při porovnávání v normálním provozu celkem jedno, ale chci-li ta auta tlačit na okruhu na limit, pak zimní gumy jsou přímo ukrutný hendikep.
Pak výkon motoru, dal jsem si tu práci a změřil časy zrychlení na rovinkách z těch videí, měřeno od výjezdu před brzdný bod násl. zatáčky, tj. to podstatné, co by mělo ukázat vliv výkonu motoru na čas.
A vyšlo mi to celkem předvidatelně, focus je všude rychlejší, díky silnějšímu motoru dal dohromady jen na těchto úsecích 3,4 s na octavii:
cílovka - 1,1 s
šikana/tech.pasáž - 0,8 s
vracák/sedmička - 0,5 s
sedmička/matador - 0,3 s
esko/předcílovka - 0,7 s
4s jsou hodně, Most je celkem krátkej okruh.
Z druhé strany jsou tu nějaké otazníky... Octa snad byla na zimákách a Focus je krátkej (srovnání kombíků by asi bylo zajímavější).
Pro dokreslení obrázku... O3 RS Combi dokázala v testu na Contidromu najet na Focus III ST Combi asi 1,5s a taky měla o 20kW míň.
A zase jiný úhel - pokud mi něco na O3RS vadilo, tak to, že byla na rodinné auto dost tuhá (typicky při pomalejší jízdě na horším povrchu... a Focus byl ještě tužší) - takže je možný, že by mi třeba ten posun k větší univerzálnosti za cenu zpomalení na okruhu nevadil.
Osobne by som nepripisoval taký negatívny vplyv zimným gumám. Z videa je totiž jasné, že sa to nakrúcalo ešte niekedy v zime, Machi má čiapku a šál, teda asi bola celkom nízka teplota, možno len pár stupňov nad nulou. A vtedy nemusia byť zimáky hendikepom, teoreticky možno naopak, v nevýhode na studenom asfalte môžu byť letné. Takže by som ten podstatne horší čas Škodovky nepripisoval len gumám a proste akceptoval fakt, že ORS je charakterom warm-hatch a nie klasický hot-hatch.
Plus taký detail, ktorý sa nespomína: Focus v automate má klasickú HDM, ktorá je podľa všetkých testov nie zrovna najvydarenejšia a najvhodnejšia pre hotheč, väčšina odporúča zostať pri manuále. Naopak koncernová DSG je ďaleko rýchlejšia, radí bleskovejšie ako pomalý meničový automat. Takže zase faktor, ktorý trochu stiera rozdiely.
Viz. příspěvek Dinara níže. Zimáky jsou lepší pouze na sněhu, nebo v totální kaši, a podle videa je to prostě jen studený suchý asfalt. Nicméně už sis ulevil. Dřív jsi takový chlapče nebýval.
Je až trápne sledovať ako sa snažil pán športový redaktor OCTAVIU vyniesť do nebies ale nepodarilo sa je to proste SHIT mal som tú možnosť vyskúšať je to predražená embéčka a ak si aj na videu všimnete pomerne nekvalitná už ušitie tých "vysoce sportovních sedaček" je katastrofa za tie prachy čo to auto vyjde si radšej kúpte niečo iné. U Mňa jednoznačne SKODA Peňazí ..... :no::no::no:
Rychlá kola jsou ta další dvě videa. Každopádně moc pěkně zajetá, nějaký profík by asi nějakou tu sekundu ještě ukrojit uměl, ale na demonstraci rozdílu mezi těmi auty to bezvadně stačí.
A pokud jsi v Mostě jel s nějakým autem, kterého ho dokáže kolem 2.05, tak víš, že to není takový kalup, abys nezvládnul na rovinkách mezi zatáčkami pohodlně mávat fanynkám. ;-)
Dokonca teraz som pozeral Machyho video keď porovnával G VII TCR vs Megane RS Trophy a na okruhu v Moste to dal starší Golf TCR za 1.58 s.Takže už ten by porazil nový Focus.Ten to dal za 2.02.Takže nový G VIII Clubsport by ho na 100 % porazil lebo nový G VIII GTI bol voči G VII na Nurburgringu o dosť rýchlejší.
Ano, na mokru na 60mph o dvě desetiny, v tom srovnání s FoFo ST je ST při rozjezdu z místa na suchu také rychlejší a 96 km/h tam díky tomu má také o nějakou desetinku dříve, ale po odřazení pak už nestíhá stejně tak v pružném zrychlení. Já nic nezevšeobecňuji, to už za mě udělal Matt v tom videu, čas 9:16 VW245hp > Ford280hp bez ohledu zda je ten motor v Golfu nebo větší Octavii.
U RS asi ne, já ji taky nejel, ale dle některých by měly klasické verze být komfortnější, protože třeba taková ta klasika O3 TDI 2.0 je spíš nic, než moc a na rozbité silnici to je sakra poznat (s tou sem najel dost tisíc km, abych si uměl udělat obrázek :) ).
Jako že tvé Mondeo je okruhová raketa? :D
Zkrátka jsem jen zopakoval známou věc...
Jinak - hodně mě překvapilo, jak se u nás prodává SUV Puma, na tom autě fakt asi něco bude, a přitom tedy levné opravdu není. Do Prahy se moc často nepodívám, ale asi jich tam potkáváš už docela dost, že? Pro ženy do města ideální povoz - všude se vejde a neřeší obrubníky :D:D
Já za sebe musím jen říct, že jak se mi nová Octavia nelíbí, tak včera mě předjížděla RS šedá a vypadala zepředu moc dobře.
Ale zastáncem Škody a zejména její řady RS zatím nebudu, trápení s Kodiaqem RS mi vytváří názor na celou řadu...
Jj, nezavďačíš sa, keď Škodu pochvália, sú to úplatní pochlebovači, keď skritizujú, zase je zle. :D
Ja nebudem vyvodzovať závery bez zvezenia s O4 (zatiaľ som neskúsil), ale z testov sa zatiaľ javí, že ten progres oproti minulej generácii úplne nenastal, najmä pri RS. A popravde sa ani nedivím, výkon rovnaký ako predchodca, ale s prísnejšou emisnou normou, súčasne zrejme snaha ísť s Octaviou viac smerom ku komfortu, čo normálnej verzii môže prospieť, hot verzii skôr poškodí.
Ale prd, pre reálneho kupujúceho sú to regulérne alternatívy, notabene v kombi, ostatne potvrdzuje Ti to tu aj Emel, ktorý obe zvažoval a vyberal medzi nimi.
Predtým než niečo odhadneš, skús sa pozrieť, aké bolo počasie. Úpná zima. A podľa Machiho dokonca ku koncu začalo snežiť, teda okolo nuly. To by logicky malo skôr znevýhodňovať letné. Takže tie tvoje dve sekundy sú len výstrel naslepo a zrejme aj nesprávnym smerom.
Presne tak, test od testu, preto by som nerobil rezolútne závery ako tu robí kolega Šimpanz či VII a na základe nejakého youtube drag race kompletne spochybňujú Machiho závery.
A hlavne, niekedy čísla nevyjadria celkový pocit z auta, môžu mať dve autá aj rovnaké časy na okruhu, ale jedno bude inertné, bez chuti a zápachu, zatiaľ čo druhé ti dá zábavu a radosť. Čo je dôležitejšie?
Tak nie v každom, tu GTIčko prehralo so 128ti: https://www.youtube.com/watch?…
A ďalšia vec, menší, ľahší a inak naladený Golf je niečo trošku iné ako väčšia a neohrabanejšia Octavia.
Ja chápem Tvoju garážovú a zamestnaneckú lojalitu, ale niekedy vidíš príliš zaujato.
Záleží kde, na Nurburgringu, kde takéto autá robia časy okolo 8 minút to nie je tak veľa, ale na krajučkom dvojminútovom okruhu ako je Most je to dramatický rozdiel, to je rozdiel triedy.
V porovnávacích testech nemá tenhle 245 hp motor problém držet krok s papírově silnějšími motory, zde je o více než 3 sekundy rychlejší než o 20 koní silnější 128ti https://www.youtube.com/watch?…
Jo přesně tohle video jsem chtěl taky postnout. Machiho testy mám rád, na okruhu umí, ale tady sorryjako, tohle je totálně mimo.
V každém testu co jsem viděl na nový Golf GTI nebo Ocru RS 2.0TSI chválí, že to jede jak z praku a on tady řekne, že je to vlažné a těch 180kW tam necítí, když to reálně ujede i tomu Focusu s mnohem vyšším výkonem a objemem. Příště prosím zapojit představivot, postavit ty auta vedle sebe na letišti, vys.rat se na dojmy a reálně změřit, které je rychlejší. Díky.
Ke gumám, velikosti kol a rozdílným karoseriím se vůbec nemá smysl vyjadřovat. Ten test tímhle konstatováním začal a taky skončil.