Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Ford Focus ST Plus 2.3 EcoBoost (206 kW) vs. Škoda Octavia RS 2.0 TSI (180 kW) – Jeden hot…
146 komentářů
KANKUNEN
První Focus bylo dokonalé dílo. Přes vlastní tvar palubky bylo vše ergonomicky správně. Tenhle Focus je eurodesign orientovaný do oškliva. A Nko křivého H začíná mít jméno. Jen by to chtělo poladit barvy WRC a Nka, aby to pasovalo jako u Subaru.
vondry87
Z čistě praktického důvodu.. tedy když budu mluvit o té naftové variantě, u které je to spojení s "RS" ještě směšnější.. mnoho korporátů má zakázané i pseudo-sportovní varianty aut a to, že je to obyčejný rychlejší kombík, který se sportem nemá nic společného, nikoho nezajímá.. Zaměstnancům pak nezbývá, než objednávat ty plastové hrůzy (Octavia Scout), kde ten samý motor samozřejmě nevadí.
Nemůžete to třeba přejmenovat na Octavia TRACK (Trochu rychlejší agilnější civilní kombi). A klidně si to dál prezentujte jako okruhovku :D
Nemůžete to třeba přejmenovat na Octavia TRACK (Trochu rychlejší agilnější civilní kombi). A klidně si to dál prezentujte jako okruhovku :D
Fokus ST si můžeš taky koupit v naftě :*) :*) Když mi zruší Mondeo, tak je to jediná cesta k silnému dieslu :D
A Golf GTD snad taky zůstává, ne ?
A Golf GTD snad taky zůstává, ne ?
No koupit bych si mohl cokoliv, ale nedávno jsem se v podstatě musel nechat zaměstnat, takže pryč je svoboda a beru to, co mí Car policy dovolí :-D. A ve firmě se jede koncern a jsou zakázané sportovní varianty, takže GTD taky nepřipadá v úvahu.
No teď je to stejně jedno, vyfasoval jsem na dojetí Superba, takže teď to řešit nemusím. Ale opět mě to přivádí k tomu paradoxu, že v korporátu 147 kw nafta v Superbu není problém, ale v Oktávce ano, protože má na kapotě znáček "RS". U Superba je s tímhle motorem už zase problém vysoká cena, tak snad navýší budget, než budu konfigurovat. Ale kdo ví, co bude za rok. Taky je dost možný, že bych si ho nechal ještě dva roky a pak rovnou vzal Superba 4. Jenže co když ho pohnojej stejně jako Oktu.. aby člověk pak ještě nelitoval, že radši nevzal Superba 3 :-! :-!
No teď je to stejně jedno, vyfasoval jsem na dojetí Superba, takže teď to řešit nemusím. Ale opět mě to přivádí k tomu paradoxu, že v korporátu 147 kw nafta v Superbu není problém, ale v Oktávce ano, protože má na kapotě znáček "RS". U Superba je s tímhle motorem už zase problém vysoká cena, tak snad navýší budget, než budu konfigurovat. Ale kdo ví, co bude za rok. Taky je dost možný, že bych si ho nechal ještě dva roky a pak rovnou vzal Superba 4. Jenže co když ho pohnojej stejně jako Oktu.. aby člověk pak ještě nelitoval, že radši nevzal Superba 3 :-! :-!
Tieto drbnuté firemné car policy nechápem. Čo je na GTD športové... 8-s
Nic. Ale automobilky to prezentují jinak a korporát to prostě převezme.. však v korporátu mají fleet na starosti lidi, co zpravidla o autech neví nic.. :-(
Ono je to v některých případech o tom co jim dodá dodavatel (LeasePlan a spol.), protože ti to potřebují po operáku dobře prodat. Bratr nafasoval (asi posledního) Passat v kombíku (on by raději sedan) v modré (chtěl bílou) v manuálu (chtěl automat) a v dieslu ( s tím je ok). Do roku cca 2000 (N1 odečty DPH) byly kombíky naprostou raritou v korporátních flotilách (vůbec nebyly ani ve Švédsku, Anglii a Rumunsku, kde jsem pracoval), nafťáky se začaly u nás prosazovat až po roku 2005 (v Rumunsku je např. 100 % firemních aut v naftě, ve Švédsku za mě byla 0, v UK mix, tam to bylo hodně volné).
Jo já jsem právě přímo mluvil s borcem z LP a jim je to jedno.. oni koupí prostě to, co si objednáme. A my objednáváme podle Car policy, která vlastně jen definuje maximální měsíční splátku a omezuje výběr na ty nesportovní variaty. Samozřejmě spočítají zůstatkovou cenu a podle toho spočítají splátku. Já jsem se ho právě ptal, jestli by sedan byl levnější (tzn. zda by zbylo víc na lepší výbavu) a potvrzoval mi, že vlastně ne.. že sedan sice levnější je, ale má nižší zůstatkovou cenu a měsíční splátka je tím pádem skoro stejná, takže pak prostě většina lidí pro jistotu vezme kombi, kdyby sem tam něco převáželi..
Ale barvu, převodovku atd. si můžem vybrat podle sebe. Jen se musíme vejít do té měsíční splátky.,.
Ale barvu, převodovku atd. si můžem vybrat podle sebe. Jen se musíme vejít do té měsíční splátky.,.
Slza mi ukápla, taková nesvoboda. Třeba i za bolševika si běžně zaměstnaný člověk koupil auto, jaké chtěl. Zaměstnavatel mu do toho vůbec nemluvil.
Jo, tak určitě sis mohl třeba zajet pro jakékoliv auto, třeba do Německa
Ne, přivezli ti ho. Třeba soudruh Havel měl novýho Golfa. Taky spousta budoucích politiků a úspěšných velkopodnikatelů si v té době kupovala v Tuzexu auto, které chtěli. Jezdit nebylo pro něj vůbec potřeba.
Nemyslím, že pro běžného člověka byla možnost si běžné zajet do bazaru do Německa a koupit si co chce, ofiko cesta vedla jen přes mototechnu, nová auta a ještě dráha a omezený výběr.
To opravdu nebylo možné si jen tak zajet do bazaru do Německa, dokonce myslím ani pro obyčejné podnikatele s valutovým kurzem, ani pro úspěšné spisovatele typu s. Havla. To jsem taky nikde nepsal. Ale věřím, že ty mi "dokážeš", že jsem to psal.
Napsal si, že si za bolševika běžně zaměstnaný člověk koupil auto, jaké chtěl... to je prostě blbost, protože bolševik tě omezoval mnohem víc, než Vondryho jeho zaměstnavatel.
Bolševik skutečně v některých (mnoha) směrech omezoval člověka víc, než současný zaměstnavatel. Ale to nic nemění na pravdivosti mých slov, že zrovna do výběru auta ti prostě zaměstnavatel nekecal.
A dost diskuse, můj původní příspěvek měl jiný význam, než jste všichni pochopili, viz níže.
Vy mladí už vůbec neumíte číst mezi řádky, nechápete ironii (a nebo si ji pletete s osobním útokem).
A dost diskuse, můj původní příspěvek měl jiný význam, než jste všichni pochopili, viz níže.
Vy mladí už vůbec neumíte číst mezi řádky, nechápete ironii (a nebo si ji pletete s osobním útokem).
no nekecal. ani nemusel, protože stejně nic nebylo. :-[]
V podstatě i tak jsem to chtěl naznačit. I tak se to dá chápat. měl to být takový joke, ale namísto toho se hádáme :-)
Ale já tě chápu, jen to přirovnání k bolsevikovi se mi tak nějak nezdá... Samozřejmě že si může dnes koupit co chce, ale za své. Já si taky nemohu vybrat služební auto, telefon, počítač, ale tak si to holt koupím za své. Protože darovanemu koní na zuby...
Do výběru auta zaměstnavatel nekecal? On ti za bolševika zaměstnavatel umožnil vybrat si služební auto? Tak to jsem netušil.
Zamestnávateľ ti v lepšom prípade pridelil nejaké auto, prípadne šoféra. Takže naozaj ti do výberu služobného auta nekecal. :)
No je to smutné, že zaměstnanec si nemůže vybrat jaké auto nafasuje.
Tak zatím nikdo nepochopil, že právě na to jsem chtěl upozornit. Týpek naříká, že si nemůže nechat zaměstnavatelem proplatit auto, jaké by chtěl. Ale kdo mu brání si ho koupit? Aha, chápu, jeho peněženka. Tak holt bude muset brát to co je.
já to pochopil, zaměstnavatelé to taky pochopí. Jen ti, co fasují auta, si budou stěžovat, že chtěli jiné.
Peněženka je celkem v pohodě, letos už jsem jedno auto v podobné ceně kupoval a měl jsem v plánu kupovat ještě druhé, ale když člověk nastoupí do práce, kde každých pár let vyfasuje auto za 1 M, byl by dle mého soudu zbytečný rozmar hned kupovat další auto jen kvůli tomu, že mi přesně nevyhovuje konfigurace. Ale nějaká víkendovka k tomu určitě časem přibude.
jistě, ke konci v osumdesátkách už mohl. Pokud to byla ŠKODA 105 nebo 120. V lepším případě si člověk mohl vybrat barvu z těch co byly náhodou na skladě.
A v Tuzexu běžně pracující (pokud to nebyl montér vyjíždějící za hranice) nakupovat nemohl, oficiálně koupit bony, nebo valuty v potřebném množství nešlo.
A služební auta v dnešním slova smyslu tedy i pro soukromé užití to byla velká rarita. Jinak je snad něco špatně na tom že ten kdo platí a to auto je jeho určuje pravidla?
A v Tuzexu běžně pracující (pokud to nebyl montér vyjíždějící za hranice) nakupovat nemohl, oficiálně koupit bony, nebo valuty v potřebném množství nešlo.
A služební auta v dnešním slova smyslu tedy i pro soukromé užití to byla velká rarita. Jinak je snad něco špatně na tom že ten kdo platí a to auto je jeho určuje pravidla?
To je asi boj těch korporátů... nemyslím, že by si s tím měly automobilky lámat hlavu.
Tak jasně, je to nadsázka.. a je mi jasný, že škodovce je to jedno, ale faktem je, že kdyby chtěli začít ve velkém prodávat RS, tohle by byla cesta, protože spousta lidí by takové auto bralo, ale prostě to mají zakázané..
U O3 byla ta 135kW verze dieselu (i s víceprvkem) nakonec dostupná i mimo RS, třeba pro L&K... tak třeba se dočkáme i tady.
To by bylo fajn.. ale zase kdyby ten motor dali i do ostatních výbav, kdo by pak kupoval RS? :D
Tak si rozmysli co vlastně chceš ;-) :D
Ne, takhle... to záleží asi hlavně na penězích, ne?
U O3 bylo RS výhodné i v případě, že jsi RS explicitně nepotřeboval... a povedl se i ten optipaket, takže možná trošku obráceně - když jsi chtěl trošku lepší naftovou Octavii, tak nebyl moc důvod nezvážit RSko.
S jednou výjimkou - na někoho to mohlo být tvrdé. Ne vyloženě nepohodlné, ten podvozek fungoval dobře, ale pokud jsi jel (zejm. s prázdným autem) po horší silnici, tak jsi o tom věděl víc, než bys asi musel.
Ne, takhle... to záleží asi hlavně na penězích, ne?
U O3 bylo RS výhodné i v případě, že jsi RS explicitně nepotřeboval... a povedl se i ten optipaket, takže možná trošku obráceně - když jsi chtěl trošku lepší naftovou Octavii, tak nebyl moc důvod nezvážit RSko.
S jednou výjimkou - na někoho to mohlo být tvrdé. Ne vyloženě nepohodlné, ten podvozek fungoval dobře, ale pokud jsi jel (zejm. s prázdným autem) po horší silnici, tak jsi o tom věděl víc, než bys asi musel.
No posledních pár let jsem strávil s koncernovou 2.0 TDI 110 kw, tak bych rád něco, co aspoň trochu jede, i když ani od té silnější verze nečekám zázraky.
Takže mít teď volnou volbu, asi bych vzal tu naftovou ORS, ale jen kvůli motoru. A vlastně i volantu :D .
Jen mi připadá jako nesmysl, že nejsilnější motor dávají pouze do RS verze a do chalupářské verze, smysl mi prostě uniká.. tak snad to brzy napraví.
Takže mít teď volnou volbu, asi bych vzal tu naftovou ORS, ale jen kvůli motoru. A vlastně i volantu :D .
Jen mi připadá jako nesmysl, že nejsilnější motor dávají pouze do RS verze a do chalupářské verze, smysl mi prostě uniká.. tak snad to brzy napraví.
Cim min dieselů k dispozici, tim lepe. Diesel je pracant, nemá se strkat do každé varianty, která tu bude smrdet ještě za 15 let.
Tak s tím naprosto souhlasím a při současných cenách a relativně nízkých nájezdech aut prostě nafta nedává smysl.. hned jsem se ptal na 2.0 TSI 140 kw, ale bohužel, většina korporátů ze setrvačnosti trvá na naftě..
A ona je Octa RS prezentována jako sportovní náčiní? To snad ne...
No jistě že je.. už jen tím, že to má v názvu..
I webovka je plná blábolů o řezaní zatáček a zamačkávání řidiče do sedadla..
I webovka je plná blábolů o řezaní zatáček a zamačkávání řidiče do sedadla..
A není to snad řidičštější varianta běžné Octy? Nevíme proč to zpochybňovat opět i po třech předešlých generacích. Ikona HH, tedy GTI mělo také své slabší generace a přesto zůstalo ikonou.
No to jak působí jejich prezentace a marketing je určitě subjektivní, na mě tak prostě působí. A na člověka aut neznalého tak pravděpodobně bude působit taky.
Trochu řidičštější varianta octy podle mě nepotřebuje být pojmenovaná RS. Když si půjdu koupit trojkové BMW a chci ho mít řidičštější, tak si do něj dám silnější motor, m-packet a m-podvozek. A dostanu podstatně řidičštější auto než O RS, přestože to nemá v názvu. Stejně tak bych preferoval u oktávie, kdyby si člověk mohl dát ten motor do obyčejné oktávky a k tomu si v případě zájmu mohl připlatit sportovní exteriérový packet atd. Protože naprosto souhlasím.. je to pořád běžná oktávka, tak proč z toho dělat něco víc tím, že tomu dám do názvu "sport".
Trochu řidičštější varianta octy podle mě nepotřebuje být pojmenovaná RS. Když si půjdu koupit trojkové BMW a chci ho mít řidičštější, tak si do něj dám silnější motor, m-packet a m-podvozek. A dostanu podstatně řidičštější auto než O RS, přestože to nemá v názvu. Stejně tak bych preferoval u oktávie, kdyby si člověk mohl dát ten motor do obyčejné oktávky a k tomu si v případě zájmu mohl připlatit sportovní exteriérový packet atd. Protože naprosto souhlasím.. je to pořád běžná oktávka, tak proč z toho dělat něco víc tím, že tomu dám do názvu "sport".
Jenže tohle je ekvivalent třeba M3 - prostě top model (a že ten top je u BMW někde úplně jinde není třeba řešit). A ani BMW ti neprodá motor z M3 v normálním sedanu (a s kombíkem máš vůbec smůlu).
Pokud mluvíš konkrétně o RS TDI... fajn, tam je to víc diskutabilní, jestli vůbec naftová RS (nebo ST) má být... mně osobně to neruší, ale třeba whita by z naftového GTI trefil šlak :-) . Jak jsem psal o kousek jinde, u O3 nakonec ten RSTDI motor byl dostupný i mimo RS.
Pokud mluvíš konkrétně o RS TDI... fajn, tam je to víc diskutabilní, jestli vůbec naftová RS (nebo ST) má být... mně osobně to neruší, ale třeba whita by z naftového GTI trefil šlak :-) . Jak jsem psal o kousek jinde, u O3 nakonec ten RSTDI motor byl dostupný i mimo RS.
No ale škodovka ti ten motor v pohodě prodá v chalupářské verzi Scout nebo v běžné verzi Superba. To asi u motoru z M3 nehrozí..
Ten naftový jo... já když mluvím o RS, tak myslím hlavně ten benzín.
Jo a tam to i beru.. klidně bych nechal jen benzínovou RS. Naftová smysl stejně nemá a ten výkon tam prostě není.. takže naftovou bych zrušil..
Hm... mně to je asi jedno. Já jsem asi za širší nabídku, takže pokud někomu dává tahle kombinace smysl, tak za mě proč ne... btw, při pohledu na naftu u konkurence (Renault, Opel, Hyundai)... no, asi nemusím pokračovat :-)
No já jsem právě taky pro širší nabídku, takže si myslím, že by ten motor klidně mohli dát i do Style a bylo po problému, protože takhle k němu omezily přístup firemním zákazníkům, kteří tvoří většinu prodejů. To je v podstatě to, co jsem tím chtěl celou dobu říct.. Jenže pak by zájemci o RS byli (pochopitelně) naštvaní, že jim to jede stejně jako každá druhá oktávka.. takže bych naftovou RS asi fakt zrušil.. a když by člověk potkal na silnici RS, bylo by jasné, že se jedná o pravou RS s "unikátním" motorem.
Jo... a moje námitka je, že zákazník je ta firma... a ta firma sama si omezila přístup k tomu motoru, svou vlastní car policy... je to její boj. Jiná firma to třeba omezí výkonem, spotřebou, g CO2, zemí původu...
Jestli bude 147kW v běžné Octě uvidíme, já tipuju, že časem bude... určitě jen s automatem, možná dokonce jen 4x4AT.
V tomhle jsou bohužel zlaté časy, kdy sis k motoru vybíral MT nebo AT a AWD nebo FWD/RWD víceméně libovolně, pryč... a buďme rádi, že aspoň k těm hot verzím (v benzínu) manuál koupíme.
Jestli bude 147kW v běžné Octě uvidíme, já tipuju, že časem bude... určitě jen s automatem, možná dokonce jen 4x4AT.
V tomhle jsou bohužel zlaté časy, kdy sis k motoru vybíral MT nebo AT a AWD nebo FWD/RWD víceméně libovolně, pryč... a buďme rádi, že aspoň k těm hot verzím (v benzínu) manuál koupíme.
V kontexte tých tvojich príspevkov ma tak napadlo, že zober najsilnejší diesel aký môžeš, nasekaj si tam výbavu s ktorou sa zmestíš do limitu a väčší výkon vyrieši nejaký plug-in box hoc aj za svoje. :)
Nojo... dej plugin box do nového služebního auta... někdo třeba dá, já bych nedal. Rozdíly mezi 110 a 147 nejsou jen SW.
Tak to by bolo prvé, čo by som do služobnej Octavie dal, ak by som chcel RS a nevydalo, resp. car policy nepustila.
Racechip za 499 eur spraví z bežného 190k benzínu v podstate RS: 246k a 409 Nm. Obdobne v prípade 150k nafty je to 183k a 424 Nm.
https://www.racechip.com/…140kw-320nm.html
Pri vlastnom aute by som možno mal určité obavy, ale pri firemnom by som to neriešil, 4 roky jazdíš a nemusíš to ani dávať dole (kvôli STK či EK).
Racechip za 499 eur spraví z bežného 190k benzínu v podstate RS: 246k a 409 Nm. Obdobne v prípade 150k nafty je to 183k a 424 Nm.
https://www.racechip.com/…140kw-320nm.html
Pri vlastnom aute by som možno mal určité obavy, ale pri firemnom by som to neriešil, 4 roky jazdíš a nemusíš to ani dávať dole (kvôli STK či EK).
Nehovorím že je to najlepšie a ideálne riešenie, ale možnosť tu je. Oproti RS bude hlavný rozdiel v podvozku, v nejaké veľké rozdiely v motoroch veľmi neverím.
Aha tak to vůbec neznám. To na diagnostice nejde poznat? A před pravidelným servisem se to prostě vyndá a nikdo nic nepozná? Majitelem auta je samozřejmě leasingovka a asi by byl celkem průser, kdyby někdo zjistil, že jejich autem někdo manipuloval..
Pokiaľ viem, tak to je princíp toho boxu. Nahodíš a vyberieš to za pár minút a neostávajú po tom stopy. Otázne však je čo to urobí s motorom samotným.
Kdyby to byla pravda, musel bych být už léta po "trefení šlakem". ;-)
Naštěstí si VW ten překlep s naftovým GGTI uvědomil a od páté g. Golfu už tuto chybu nezopakoval a kromě toho VW GGTI nikdy nenabízel ve verzi kombi/variant. Nabízet sportovněji orientovanou verzi i s dieselem, v tom problém primárně nevidím, ale nevím proč by musela mít úplně stejné logo, když se to dá elegantně vyřešit/rozlišit ve stylu označení GTI/GTD(GTE).
P.S. A co ty dvě modré, která je podle tebe hezčí?
Naštěstí si VW ten překlep s naftovým GGTI uvědomil a od páté g. Golfu už tuto chybu nezopakoval a kromě toho VW GGTI nikdy nenabízel ve verzi kombi/variant. Nabízet sportovněji orientovanou verzi i s dieselem, v tom problém primárně nevidím, ale nevím proč by musela mít úplně stejné logo, když se to dá elegantně vyřešit/rozlišit ve stylu označení GTI/GTD(GTE).
P.S. A co ty dvě modré, která je podle tebe hezčí?
Škoda má tu modrou výraznější, na hh vhodnější a pokud se bavíme o barvě jako takové tak hezčí. Ta na Focusu je víc do šedé, konzervativnější, hodila by se na nějaký Suv třeba. U RS mi ta modrá neladí s tou černou maskou.. na chrom si sice nepotrpím, ale u modré RS jsem black packet nebral.
Jo, na ST je spíš ocelově modrá, víc do šeda a do modro-zelena, viz titulka.
Tyhle modrošedý mi obecně taky nevadí... byla to jedna z barev, který jsem zvažoval u Mazdy 6, ta má taky něco podobnýho.
https://www.autojournal.cz/…s/2019/05/17.jpg
Praktická, elegantní... ne tak výrazná / zajímavá (jako Soul Red třeba).
https://www.autojournal.cz/…s/2019/05/17.jpg
Praktická, elegantní... ne tak výrazná / zajímavá (jako Soul Red třeba).
Tak tohle (ta modrá na Ma6) je zase trochu jiný příběh (jiná modrá), to už je spíš modrošedý denim.
Jo, je to trošku víc do šedivé než na tom Focusu... to beru jako "ilustrační příklad" :-)
Já bych třeba tu škodováckou Race na Superba ještě mohl, ale beru, že už je to tak na hraně...
V denim blue jsme měli jeden firemní Passat a je to taky povedená barva.
Já bych třeba tu škodováckou Race na Superba ještě mohl, ale beru, že už je to tak na hraně...
V denim blue jsme měli jeden firemní Passat a je to taky povedená barva.
Ale sport má dneska v názvu kdeco (a nejen u aut), vyčítal bys podobně "sport" v názvu třeba i u SportsToureru, nebo SportsVanu atd.?
Nebo každé SUV (sport utility vehicle), i když tam je to myšleno poněkud jinak.
Octavia "VRS" je ekvivalentem verze se silnějším motorem se sportovněji naladěným podvozkem a sport paketem. Příměrem k BMW je to někde mezi silnější verzí s M-paketem a verzí M-performance, ale srovnání s čistokrevným eMkem je mimo. Stejně tak tě nenapadne srovnávat škodovácké (V)RS s RS od Fordu, nebo s RS od Audi, o RS od Porsche ani nemluvě.
Nebo každé SUV (sport utility vehicle), i když tam je to myšleno poněkud jinak.
Octavia "VRS" je ekvivalentem verze se silnějším motorem se sportovněji naladěným podvozkem a sport paketem. Příměrem k BMW je to někde mezi silnější verzí s M-paketem a verzí M-performance, ale srovnání s čistokrevným eMkem je mimo. Stejně tak tě nenapadne srovnávat škodovácké (V)RS s RS od Fordu, nebo s RS od Audi, o RS od Porsche ani nemluvě.
Hele mně je to v podstatě úplně jedno, co všechno se jmenuje sport. V podstatě jsem jen chtěl upozornit na to, že cokoliv má v názvu "sport" v jakékoliv podobě, tak je automaticky vyřazeno z mnoha flotil, což způsobuje ten paradox, že v současnosti automobiloví nadšenci toužící po rychlejším svezení berou chalupářskou verzi Scout, což mi potvrdili i v leasingovce. Prostě je to jediná oktávka, která má RS motor, ale nemá v názvu "sport". Prostě mi to přijde divný, raději bych na silnici potkával RSka než Scouty, Scout mi k nějaké ostřejší jízdě nesedí už vůbec.
RS je označení rychlejší standard, u octávky to tak funguje.
Ano. A kdo aspoň trochu rozumí autům tak samozřejmě ví, že (V)RS u Škody není tím, čím je RS u Fordu, nedej bože tím, čím je RS u Porsche. Prostě když dva/tři napíší totéž, není to totéž.
Když ti u Dacie, napíší, že to je jejich nejvýkonnější verze dané modelové řady, taky od toho nebudeš čekat 500 koní apod. ;-) :-)
Když ti u Dacie, napíší, že to je jejich nejvýkonnější verze dané modelové řady, taky od toho nebudeš čekat 500 koní apod. ;-) :-)
miromen
Nic noveho pod sluncem. Ford děla vyborna auta pro ty co radi usedaji za volant u škodovky se o to možna ani nikdy nesnažili.
Co je však divne tak to, že majitele GTI si oproti předchudci docela vychvaluji jak je nyni motor ochotnějši a charakternějši ve vyššich otačkach a hlavně u něj kvituji jasne zlepšeni v reakci na plyn což byla udajně jeho největši slabina. No zřejmě v kontrastu s EB a s "umem" u škodovky je ten kontrast daloko patrnějši.
Co je však divne tak to, že majitele GTI si oproti předchudci docela vychvaluji jak je nyni motor ochotnějši a charakternějši ve vyššich otačkach a hlavně u něj kvituji jasne zlepšeni v reakci na plyn což byla udajně jeho největši slabina. No zřejmě v kontrastu s EB a s "umem" u škodovky je ten kontrast daloko patrnějši.
Tak z testov sa mi zatiaľ javí, že rozdiel medzi GTI8 a ORS4 sa zväčšil, GTI naladili o chlp ostrejšie, kdežto Octavia ide viac univerzálnym smerom s dôrazom na komfort. Takže ani rovnaký motor nemusí znamenať rovnakú dynamiku a hlavne rovnaké pocity.
To je pořád dokola ;-) Octa vychází z Golfu, ale i přes ostřejší verzi RS, zůstává pořád více zaměřená na cestování.
Ta auta jsou si technicky hodně blízko... ale pak ty drobné nuance jsou zajímavé.
V minulé generaci Octavia nebyla měkčí ani pohodlnější než Golf, podle mě naopak byla o fous tužší.
V minulé generaci byl Golf prakticky nekoupitelný bez Performance (vzhledem k cenové politice)... a zase v tom performance měl oproti Octavii výhodu VAQ... protože koupě VAQ v Octavii bolela (jen 19", myslím jen kožené sedačky, omezené barvy apod.).
V nové generaci je potřeba teprve tyhle drobné nuance objevit... pokud by teda člověk chtěl v té třídě něco koupit.
V minulé generaci Octavia nebyla měkčí ani pohodlnější než Golf, podle mě naopak byla o fous tužší.
V minulé generaci byl Golf prakticky nekoupitelný bez Performance (vzhledem k cenové politice)... a zase v tom performance měl oproti Octavii výhodu VAQ... protože koupě VAQ v Octavii bolela (jen 19", myslím jen kožené sedačky, omezené barvy apod.).
V nové generaci je potřeba teprve tyhle drobné nuance objevit... pokud by teda člověk chtěl v té třídě něco koupit.
Veru videl som par testov a G8 GTi je prej najostrejsia z beznych GTi doposial, jak podvozok tak aj zvuk (vyfuck).
Tak u GTI došlo evidentně ke zlepšeni jizdnich vlastnosti a taky k přiostřeni byť je to v ramci HH pořad největši bačkora a v tom se prostě nic nezměnilo. A třeba v kontrastu s octavii dokaže i přes větši tuhost velice slušně fungovat i na nizkoprofilovějšich 19". Hodně se u GTI dle majitelu zlepšilo chovani za zhoršenych adheznich podminek což zaznělo i v nějakem srovnavaku. A taky je zajimave to se zkušenostma ohledně motoru.
Ako ktoré GTI. Základ je stále základ, ale Clubsport sa naopak javí ako špička, ktorá stíha aj Civicu a ostatnú konkurenciu dynamicky jasne poráža. Škoda, že tak dokafrali dizajn a hlavne ten blbý dotykový interiér (a z môjho pohľadu tiež absencia manuálu), inak by bol Clubsport môj jednoznačný favorit medzi HH.
Čisla, čisla a zase jen čisla. No tušim jsou nějake 2 testy, kde zazniva, že Type-R je jasně vic řidičtějši kousek a to neni zrovna emočni načini a spiš je chvaleny v tom jak funguje na okruhu takže prostě stale je to VW, ktere jede v jinych kolejich.
Jinak s designem nesouhlasim, kompletně 7G považuji za hodně slabou a zde i když pořad nic extra ani 8G tak ji považuji jako jasně povedenějši. A ergonomicky u 7G po FL asi taky nic extra s hybridnim ovladanim, ale takhle od stolu tu digitalizaci určitě taky považuji jako jasny krok zpět. V tomhle jsou nějak ujeti němci, kde jsou jedinci, kteři si to dokonce pochvaluji. No u anglanu jsem pročetl jedno forum a tam se nenašl nikdo, kdo by tu digitalizaci kvitoval pravě naopak.
Jinak s designem nesouhlasim, kompletně 7G považuji za hodně slabou a zde i když pořad nic extra ani 8G tak ji považuji jako jasně povedenějši. A ergonomicky u 7G po FL asi taky nic extra s hybridnim ovladanim, ale takhle od stolu tu digitalizaci určitě taky považuji jako jasny krok zpět. V tomhle jsou nějak ujeti němci, kde jsou jedinci, kteři si to dokonce pochvaluji. No u anglanu jsem pročetl jedno forum a tam se nenašl nikdo, kdo by tu digitalizaci kvitoval pravě naopak.
Um prokázal Ford s RS, auto co zahynulo hned. K tomu ten úzký design a vypadalo to jak Fabka Monte Carlo. Vedle Escorta Cosworth to nemohlo ani parkovat.
lamal
od Focusa :D Chvalim autora, za tu kritiku na zvuk, presne ´´levny kit z benzinky´´.
Ze uz ani 2.0TSi netáhne to je smola, Skodovaci si to ocividne uvedomili a tak to ani neladili na ostro, na co s vlaznym motorom ? Takze ano, urcite Focusa, pokial nejde vylozene o priestor v kufri, ale na videu v 8:10 ma vazne pobavilo ako ta predna kapota na Focuse hopsala do rytmu :-O :-[]
Ze uz ani 2.0TSi netáhne to je smola, Skodovaci si to ocividne uvedomili a tak to ani neladili na ostro, na co s vlaznym motorom ? Takze ano, urcite Focusa, pokial nejde vylozene o priestor v kufri, ale na videu v 8:10 ma vazne pobavilo ako ta predna kapota na Focuse hopsala do rytmu :-O :-[]
JanFrk
Já mám radši auta, které vypadají nenápadně a přesto dobře jedou. Takové RS na Oktávce působí na některé řidiče jako rudý hadr na býka.
Jedničkovou Oktávku RS jsem kdysi nechtěl kvůli nízkému podvozku, bílému interiéru a některým dalším detailům. Měl jsem místo toho klasickou s 1,8 20v turbo. Dobře jela a na nic si nehrála...
Jedničkovou Oktávku RS jsem kdysi nechtěl kvůli nízkému podvozku, bílému interiéru a některým dalším detailům. Měl jsem místo toho klasickou s 1,8 20v turbo. Dobře jela a na nic si nehrála...
Mě to přijde jako o trochu vylepšená Octavia, nevím na co by si měla hrát. Je to auto, co udělá stovku pod 7, proč by tedy nemohla vypadat trochu jinak.
Většina BMW se prodá s M-paketem, většina MB s AMG paketem. I verze třeba A180d nebo 318d... Proč by nejrychlejší Octa nemohla výt odlišená? Proč by si měla na něco hrát?
Většina BMW se prodá s M-paketem, většina MB s AMG paketem. I verze třeba A180d nebo 318d... Proč by nejrychlejší Octa nemohla výt odlišená? Proč by si měla na něco hrát?
Ale oni si za to mohou ti řidiči trochu sami. Tedy spíše ti z třetí ruky, protože kdzy už potkám fakt magora v Oktavce, tak je to starší RS. Stejně se chovají i Mpaketove BMW z dob nedávno minulých. Pak tu máš tu druhou skupinu, která se nechá vyprovokovat, či dnes už provokuji sami a problém je na světě
Nastastie Mercedes nepokresli AMG line s napismy AMG ako napr. BMW nalepi M znaciky a este niekedy aj pokresli nezmyselne ciarky na 2l dizlak ako M packet. Ten napis RS na Skode je skor marketing aj ked 180 Kw nebude ziadny slimak.
U benzínového RS nejde jen o motor a design... jsou tam velké brzdy, je tam samosvor, víceprvek, snížený podvozek... prostě asi všechno, co bys od "power" verze čekal.
Marketing jsou MonteCarlo edice, nebo Sportline.
Marketing jsou MonteCarlo edice, nebo Sportline.
Skor vadi, ze ten HW zhodny na papieri, ktory este do nedavna fungoval ma dnes problemy... nie v Skodovke ocividne, ale Octavia na to asi doplati s RS. Octavii sa vsak preda vela tak ci tak, akurat to RSo uz nebude skutocny vrchol pre tento model.
Jo, takové je vyznění tohohle testu. Dokonce je ten HW lepší, než bývalo běžné RS. Já se tomu trošku zdráhám věřit... ale jestli to tak je, no tak je to smůla. O3 RS sice taky nebyla okruhové náčiní, ale s Focusem ST krok držet dokázala.
Vrchol modelu to bude tak jako tak, už kvůli motoru, víceprvku... jestli funguje líp nebo hůř je spíš ve vztahu ke konkurenci.
Vrchol modelu to bude tak jako tak, už kvůli motoru, víceprvku... jestli funguje líp nebo hůř je spíš ve vztahu ke konkurenci.
Myslel som vrchol nie len na papieri, ale aj v reale, 230 i 245 to splnali ako si pisal aj ty. Nove TSi je inde pomerne vychvalene, dovod toho preco v novej ORs nefunguje nepoznam, je sanca, ze pride este raz napravit reputaciu :D Ovsem to celkove vymaknutie tiez nieco naznacuje...nakoniec bude najviac zmyslu davat ten diesel :D
Já jsem 230 i 245 vnímal jako limitky... a ani jedna mi moc neseděla. Resp. pokud by s tím chtěl člověk jezdit na okruh, tak asi jo... ale zase kdybych chtěl jezdit na okruh, tak si nepořídím Octavii RS (a to nemyslím ve zlém... nejspíš bych si nepořídil nic s náhonem na předek, ale když už, tak třeba ten Civic, nebo i30N za ty prachy).
Pro mě byl skvěle trefenej mix běžný RSko - prostor Octavie, důstojná výbava (xenony, autoklima, vyhřívaný sedačky... ale zase žádnej balast), hezkej optipaket, bezproblémová ergonomie, působivá dynamika, odpovídající jízdní vlastnosti, reálně koupitelné (tehdy) pod 600t... dneska to zní jako scifi :-)
Pro mě byl skvěle trefenej mix běžný RSko - prostor Octavie, důstojná výbava (xenony, autoklima, vyhřívaný sedačky... ale zase žádnej balast), hezkej optipaket, bezproblémová ergonomie, působivá dynamika, odpovídající jízdní vlastnosti, reálně koupitelné (tehdy) pod 600t... dneska to zní jako scifi :-)
Jj, vtedy dávala ORS zmysel aj ako normálne auto, proste výkonné a dobre vybavené normálne auto za super cenu (keď slabšie modely po dovybavení sa cenovo doťahovali).
Lenže dnes má Octavia samosvor a výkon tej vtedajšej "limitky" a hlavne má cenu ako plnotučné výkonnejšie hotheče. https://www.sauto.cz/…octavia/18966073?… Takže to porovnanie s nimi je prirodzené, aj keď to tak v Boleslavi úplne neladili.
Lenže dnes má Octavia samosvor a výkon tej vtedajšej "limitky" a hlavne má cenu ako plnotučné výkonnejšie hotheče. https://www.sauto.cz/…octavia/18966073?… Takže to porovnanie s nimi je prirodzené, aj keď to tak v Boleslavi úplne neladili.
"Výkon limitky" bych neřešil, to je běžný mezigenerační posun, který nastal i u konkurence. Focus ST měl tehdy 184kW a dnes 206 nebo kolik, Octavia RS měla 162 a dneska má 180. A podobně ten samosvor, ten se taky stal v mezičase fakticky standardem...
Ad cena... obávám se, že i dneska nebudeš mít problém dostat se při konfiguraci trošku lepší Octavie na těch 900, což je cena RS. Tady je možná výhoda starších modelů (Hyu, Honda, do nějaké míry i Ford), kde se tolik nezdražovalo...
Ad cena... obávám se, že i dneska nebudeš mít problém dostat se při konfiguraci trošku lepší Octavie na těch 900, což je cena RS. Tady je možná výhoda starších modelů (Hyu, Honda, do nějaké míry i Ford), kde se tolik nezdražovalo...
Chapem, nikdy som v O3 RS nesiel, to co vravis dava zmysel, tusim bezna RSa stala 550tis aj v kombajne a vtedy to bol taky kauf, ze nedavalo zmysel dovybavovat 1.8tsi a pod.
No to úplně ne, RS začínalo na 610 ceník a kombík byl tuším +35... takže jsi byl na 650 základ orientačně. Běžné slevy tehdy třeba 12%, takže s kombíkem ses mohl dostat někam orientačně na 580-90 bez kousku výbavy navíc.
PS: vč. DPH samozřejmě... pokud bys myslel bez daně, tak to možná jo
PS: vč. DPH samozřejmě... pokud bys myslel bez daně, tak to možná jo
Ale to nie je nič nezvyčajné, rovnaká technika sa môže v rôznych modeloch správať inak (byť inak naladená), platí to dlhodobo o DSG, ktorá je posledné roky od modelu k modelu (resp. aj do motora k motoru) rôzna, niekde hladká, niekde uskákaná. V minulosti sa to tiež pri motoroch stávalo, napadá mi 1,8 20v v prvej Octavii, kde sa motor správal dosť inak ako v Audi.
Ja si ale myslím, že je to sčasti chcený rozdiel, proste zrejme bolo cieľom spraviť ORS ako kultivovaný univerzál a možno ju tak odlíšiť od GTI, ktoré naopak trošičku priostrili.
Ja si ale myslím, že je to sčasti chcený rozdiel, proste zrejme bolo cieľom spraviť ORS ako kultivovaný univerzál a možno ju tak odlíšiť od GTI, ktoré naopak trošičku priostrili.
Viem co myslis, len je to zlozitejsie, ta 1.8 20V mala v Audi navyse premenlivu dlzku sania a odladenie Audi, to bol onen HW aj FW rozdiel. Dnes sa kvoli emisiam a homologacii neoplati na kazdy model nieco ladit, preto vsetky vykonove varianty maju v koncerne zhodne vykony. (nemyslim tym limitky) V motorsporte si ladia TSi podla poziadaviek a nie je ziaden problem, tam nie je cestna homologacia.
V tomto pripade by musela byt cena za ine ladenie a naslednu homologaciu nizsia ako rozdiely zisku z ocakavanych predajov tejto konfiguracie (ORS 180kW) na ukor jeho koncernovej konkurencie.
Kazdopadne to moze byt novy trend ladenia tohto motora pre nasledujuce roky. Keby emisne pokuty boli nizsie, za prepokladu, ze uskrtenie by bolo natolko emisne efektivne aby tam nastala realna uspora opat vzhladom k cene homologacie. (ta je myslim nutna na to, aby ti uznali papierove uspory a vykalkulovali vysku pokut, mohlo by to byt viditelne na udavanych emisiach napr G8 GTi vs ORS4 2.0TSI... ak ma Octavia nizsie emisie davalo by to zmysel)
To by vsak musel byt novy trend ladenia pre Skodu. Ostatni tj. VW, Cupra, Audi by mali plnotucne kilowaty, to by bolo dost tragicke riesenie.. inde totiz TSI taha ako má aj v rocnikoch 2021 pokial viem.
V tomto pripade by musela byt cena za ine ladenie a naslednu homologaciu nizsia ako rozdiely zisku z ocakavanych predajov tejto konfiguracie (ORS 180kW) na ukor jeho koncernovej konkurencie.
Kazdopadne to moze byt novy trend ladenia tohto motora pre nasledujuce roky. Keby emisne pokuty boli nizsie, za prepokladu, ze uskrtenie by bolo natolko emisne efektivne aby tam nastala realna uspora opat vzhladom k cene homologacie. (ta je myslim nutna na to, aby ti uznali papierove uspory a vykalkulovali vysku pokut, mohlo by to byt viditelne na udavanych emisiach napr G8 GTi vs ORS4 2.0TSI... ak ma Octavia nizsie emisie davalo by to zmysel)
To by vsak musel byt novy trend ladenia pre Skodu. Ostatni tj. VW, Cupra, Audi by mali plnotucne kilowaty, to by bolo dost tragicke riesenie.. inde totiz TSI taha ako má aj v rocnikoch 2021 pokial viem.
U 1,8 20V byl ten rozdíl daný uložením motoru podél/napříč.
Samotne ulozenie ti nespravi lepsiu pruznost, nizsiu spotrebu... rozdiel bol v tom co som spominal vyssie, ano ulozenie bolo odlisne, kulture chodu to isto pomohlo, to vsak nebol hlavny problem tych 1.8 20V mimo Audi.
1.8 20V byl ze začátku v Octavii se sáním bez proměnlivého nastavení délky, ale později dostal proměnlivé nastavení délky sání i v Octavii.
Motor 1,8 20V Octavia bez proměnlivého sání: https://imgur.com/1ZhjRk0
Motor 1,8 20V Octavia s proměnlivým sáním: https://imgur.com/tuZqe4l
Paradoxně obě verze měly v Octavii stejný kód motoru AGN.
Motor 1,8 20V Octavia bez proměnlivého sání: https://imgur.com/1ZhjRk0
Motor 1,8 20V Octavia s proměnlivým sáním: https://imgur.com/tuZqe4l
Paradoxně obě verze měly v Octavii stejný kód motoru AGN.
Přesně. To můžu napsat o každém autu se sport paketem..., které navíc ten sport paket může klidně kombinovat se základním/nejslabším dieselem dané řady (na rozdíl od Octavie VRS),
to je pak teprve "hra na sport".
to je pak teprve "hra na sport".
Zrovna jedničková Oktáva RS byla fakt frajerským autem. V rámci tehdejší doby to byla pecka a konkurenti v podstatě nebyli. Byli zde jeh hothatche, ale v kombíku/liftbacku...? V běžné produkci nic, jen prémie.
Navíc vedle 132 kW byla fakt krásná, měla zvýšenou tuhost, větší brzdy, jiné tlumiče a pružiny, jiný kola... Nebyla to jen hromádka plastů navrch. Žádný bodykit, regulérně to bylo jinak naladěný auto :-!
Navíc vedle 132 kW byla fakt krásná, měla zvýšenou tuhost, větší brzdy, jiné tlumiče a pružiny, jiný kola... Nebyla to jen hromádka plastů navrch. Žádný bodykit, regulérně to bylo jinak naladěný auto :-!
ptr078
Prave som nasiel nejake skladovky rs tdi combi kolo 39k + fico poplatok, sa mi zda 40k uz dost vela za oktavku, rs som este nesiel, ale mal som 50km insigniu gsi a neviem ci to nebude lepsia kupa pre tatka na svizne presuny. Zial st nie je momentalne v ponuke tak netusim kolko podrazela
hugino
Pán Machala urobil rychle kolo na Mostě s G VII TCR za 1.58 s keď ho porovnával s Megane RS Trophy.To je o 4 s rychlejšie ako novší Focus ST Plus.Tak teraz je ten Focus až taký geniálny ?Podľa času na kolo ani nie a porovnávať to s autom ktoré má výkonové parametre o cca 15 % nižšie je trochu scestné.Nový G VIII Clubsport alebo Cupra Leon by mu dala tak 7-8 s.Tieto autá treba porovnávať a že sú drahšie ako Focus tak predsa za výkon sa platí.
Ford Auto web
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
bobesko
Ja mam strvorkovu rs 245 dva mesiace a musim povedat ze akko rodinne velmi rychle auto splna funkciu na jednotku. A ten interier je fakt spica. Co sa tyka motoru, neviem porovnat lebo s Fordom som nejazdil ale moja dava 100-200 za 14.5 sekundy co je dost slusne podla mna, hot hatche ako i30n a pod to tiez nerobia za menej. Rs3 245 co som mal z pozicovne to robila za presne 16, urobil som so z toho aj video, co je pri vyssej vahe novej rs paradoxne. Dynamicky mi praveze obe pripadaju podobne. A pekne video nedavno postlo aj Carwow kde rsa dokonca v zrychleni nalozila Focusu st 280, co je tiez paradoxne pretoze 0-200 videa na YT ukazuju ze Ford ma jednoducho lepsie zrychlenie, aj ked nie o vela. Skor si myslim ze ten pociatocny tah Skody je vlaznejsi ale ked vyleti do otacok ide jak utrhnuta a preto mi dokaze davat take casy.
Tohle je jakoby trochu jedno. O vterinu vic nebo min 100-200 ... ono jde o ty podvozky a rizeni of Fordu. Oni to fakt umi.
Valhalla
Už v nadpisu se dočtu, že tyhle dvě auta si zákazníky moc přebírat nebudou. K čemu potom je srovnávací test těchto úplně odlišných automobilů? To fakt do každýho testu musíte narvat Škodovku???
Srovnání mohlo být zajímavé, kdyby vozy měly srovnatelné pneu a změřila se telemetrie na okruhu. Aby se ukázalo, kolik rozdílu je pocit a kolik rozdílu je skutečnost.
Kdyby ACZ za něco stálo, dopadlo by to podobně jako FastLAP od Christiana Menzela. Takto to je jen bezbřehé tlachání o pocitech :-(
Kdyby ACZ za něco stálo, dopadlo by to podobně jako FastLAP od Christiana Menzela. Takto to je jen bezbřehé tlachání o pocitech :-(
rohYpnol
Nemůžu si pomoct, ale Škoda upadá do průměrnosti celkově. Nejde jen o RS.
Škoda vždy uměla rozšířit paletu nabízených modelů. Octavia tak ve 4x4 a později ve Scoutu byla až nečekaně schopným vozem pro jízdu mimo zpevněné cesty. RS vnášela charakter do úplně tuctového rodinného liftbacku/kombíku...
Stejně tak byly ve Škodě krásné verze Monte Carlo, se kterou přišla Fabia II. Fabia I měla RSo a to byl taky dokonalý vesnický pekáč... Nebo Yeti Monte Carlo...
Ale dnes? Scout se mění na oplastovanou leštěnku, Monte Carlo přidává jen čím dál míň drobností, Fabia RS zmizela úplně... Je to velká škoda. Dříve zajímavé verze obyčejných škodovek jsou čím dál víc průměrné :-( :-!
Škoda vždy uměla rozšířit paletu nabízených modelů. Octavia tak ve 4x4 a později ve Scoutu byla až nečekaně schopným vozem pro jízdu mimo zpevněné cesty. RS vnášela charakter do úplně tuctového rodinného liftbacku/kombíku...
Stejně tak byly ve Škodě krásné verze Monte Carlo, se kterou přišla Fabia II. Fabia I měla RSo a to byl taky dokonalý vesnický pekáč... Nebo Yeti Monte Carlo...
Ale dnes? Scout se mění na oplastovanou leštěnku, Monte Carlo přidává jen čím dál míň drobností, Fabia RS zmizela úplně... Je to velká škoda. Dříve zajímavé verze obyčejných škodovek jsou čím dál víc průměrné :-( :-!
rohYpnol
Focus ST si vezme ten, kdo se chce aspoň trochu zabavit. Octavii RS vezme kravaťák, který má pocit, že RS je něčím víc a má lepší Oktávku než obyčejný obchoďák...
×
Sdílení komentáře
×
Bychařský top C segmentu ST kombi ;) a klidně s automate! Arese zblázni se! :D
Je tady Golf a Cupra, je tady Civic, pořád ještě je v nabídce Megane.
i30 je premiant ve value for money... a nabízí manuál i automat... nemá kombík, ale má liftback (a taky nevypadá špatně).
Presto tenhle hot-hatch market taky dost umira. Je to vlastne na normalni zivot az zbytecne rychle. A hlavne celkem drahe pro mlade lidi… ale to uz plati dobre 10 let, to neni nic noveho… 😀
Zbytečně rychlé to možná je, problém je, že se komplikuje možnost koupě potentního motoru mimo ten hot segment. Megane GT je minulost, Octavia bude 2.0TSI 140kW nabízet asi jen jako 4x4AT atd.
Stejně tak vyletěly ty ceny - není úplně pravda, že by to tak bylo už 10 let. Hodně markantní je to u té Octavie - O3 RS začínala na 600t (2014), O4 začíná na 900t - budiž, se samosvorem a 18"... ale je to +50%, to je brutální. Třeba Focus tolik nezdražil (ten byl drahej i dřív :-)).
V CR je inflace jak blazen, protoze vlada rozhazuje a tiskne a dela inflaci. Kdyz pridas 10% statni sprave a neudelas zadna opatreni, jsou to 4-5% inflace hned. O kolik ze narostla statni sprava, 60 tisic lidi? Pak musis pridat duchodcum, jinak nemaj kvuli te inflaci na jidlo, tim tu inflaci jeste zvednes. A uz to lita.
Trva to nekolik let, nez se inflace projevi, klidne i 5 let.
Ceny aut se musi prizpusobit okamzite podle OCEKAVANE inflace, protoze vetsina aut jde na splatky na nekolik let.
Bylo to tak uz pred covidem a ted pri covidu a pulbilionovych schodcich rozpoctu je to jeste vic. Se podivejte na rust cen ciste od zacatku predchoziho roku, to je brutalita. Ty ceny nerostou tolik kvuli emisim, ale predevsim kvuli inflaci v CR.
Tipuju, že kdybys vzal Golf a Německo, tak tam bude cca. stejný procentní nárůst nominálních cen jako u nás.
2013 Golf GTI 29600 €
2021 Golf GTI 37100 €
Narust ceny 25,3%
CR:
2013 Golf GTI 614 tis Kc
2021 Golf GTI 850 tis Kc
Narust ceny 38,4%
Asi nejak tak.
Keď už spomíname prevodovky, myslím, že práve pri testovaných HDM vs DSG bude mierna výhoda na strane Octavie, predsalen koncerové DSG práve v rýchlosti radenia jasne kraľuje a možno trochu zmierňuje rozdiel vo výkone a naladení. Myslím, že pri manuáloch by bol rozdiel ešte výraznejší.
Mne spíš zaráží, že na Ford konfigurátoru má Fokus ST 7st AT, přičemž klasický HDM ve Fokusu (třeba 1.5 ST line) je 8st. Ten sem jezdil a až na výjezd z křižovatky (tam i můj líný powershift vystřelí rychleji) to řadilo jak vzteklé, při srovnání se starými letargickými HDM jiný svět :)
Automat je stejny HDM jako ve slabsich verzich ale vyndali jeden stupen (myslim 4ku).
Na papire by mel byt automat pomalejsi, ale v realite je do 150 kmh rychlejsi ve vsech moznych nastavenich at delas co delas.
Manual paradne prska do vyfuku atd. zatimco automat nic.
Takze obecne pry uplna spokojenost, manual je celkem ostry hot hatch a automat to trochu otupi a udela z toho rychle rodinne auto s tim, ze podvozek je stejny a automat funguje vyborne a jeste usetris nekolik desetinek na spotrebe (vic kvaltu).
Hele vem si co chceš... pro mě benzín a manuál, v téhle třídě bez nejmenších pochyb (ať si Machi říká co chce... a nebo teda udělala Škodovka v nové generaci něco fakt hodně špatně, ale tomu moc nevěřím).
Naftu s AT asi těžko, v ČR není k dispozici, ale vzhledem ke konci Mondea je ST Fokus jediný normální Ford, který dostaneš se silnějším TDCi. A upřímě dnes už bych se benzinu nebránil, jen u kombíku nijak závratně netrvám na manuálu, u hatche bych určitě bral to, co ty benzín + MT