Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Peugeot 208 1.2 PureTech 100 (74 kW) EAT8 – Zaujme stylový prcek automatem?

57 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
akorát kdo má trochu citu na ergonomii, tak nemůže koupit. Volant je tak malý, takže musí být přeposilovaný a tím pádem bahnitý. Jelo se s tím blbě. No a další dobrota, výhled je takový, jako když si u normálního auta položíš na kapličku svačinku. A ten automat uzamyká měnič příliš brzo a cukne to. Rozhodně bych to jako technik takhle nenechal a snažil se o nápravu.
Avatar - Emel
Emel
Nejhezčí auto asi jo... ale nakonfigurovat ho v černé barvě, to je katastrofa... ty tvary úplně zaniknou. Možná s LED světlama a většíma kolama by to mohlo být lepší...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
U 208 je velký rozdíl mezi základem a top výbavou.
Avatar - Emel
Emel
Hmmm... to úplně nesouhlasím, základní 208 třebas jenom v hezké barvě vypadá pořád docela k světu... jasně, světla dělají hodně u každýho auta, ale třeba základní Corsa je podle mě horší.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No Corsa nemá v základu LED ani na DRL, což se na estetice podepíše, ale nepotřebuje příplatkové LED matrix, aby vypadala k světu. 208 pokud nemá vrcholné LED s drápy, tak vypadá vykuchaně.
Avatar - Emel
Emel
Hele nevím... jezdím do Auto Palace na servis a Corsy tam stávají... a základ je katastrofa, i v té oranžové... relativně malá kola, v dneska už trošku oldschool čistě stříbrné barvě... to auto vypadá akorát tlustě, nic jinýho.

Tohle má - relativně - šmrnc i s těma halogenama a bez černejch rámů podběhů
https://cdn.xsd.cz/…e=1960,1306_.jpg?…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jasně, výrazná barva a hezké poklice udělají hodně. Ale když se podíváš na střední výbavu, je to pořád víceméně to samé (208 např. ani v žádné výbavě nemá mlhovky vepředu) a teprve v topu se vrací ten nadšený feeling z promo fotek.
Avantime
Presne, v čiernej to vyzerá ako auto v hre, ktoré ešte nie je odomknuté. :-)
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Před pár měsíci jsem se posadil do nějaké nové 308 a ten malinkatý volant mě šokoval. Nechápu důvody ani kdyby to byla prostě jen móda. Cukání automatu - nepoužívají náhodou pořád tu stejnou převodovku jako tenkrát v mojí 605ce? :-):-):-):-):-)
Avatar - wakantanka
wakantanka
605 mala 8 stupňový AISIN? :-)
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Nadsázka, jestli chápeš.
Cenduro
Po mnoha letech s malým volantem mě zase šokuje velký volant. Po přesednutí do jiného vozu mám pocit, že točím kormidlem u lodi.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tak mne sa napriklad nova fabia ci clio paci daleko viac ako tato sablozuba ropucha s miniaturnymi zadnymi dvermi a tym i diot kokpitom...
Avatar - lamal
lamal
nejako si sa rozhorčil
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pekne je tu za mna clio ibiza fabia ... ja p208 radim v tomto uplne na chvost s knedlou c3 a pisem to uplne v klude
Avatar - lamal
lamal
Vypada to tak, ze sa ACZ vzdalo kontroverzneho hviezdenia :-) Este k tomu pridat zmysluplne meranie pruznosti a bude to kvalitativny skok v pred...

V teste mi chyba porovnanie jazdnych vlastnosti s konkurenciou, predsalen 208 je este pomerne nova...

K 208 treba uznat, ze je dizajnovo podarena, ale nejak to tak vypada, ze jazdne moc nezaujme... to mi pride celkom skoda, nove Peugeoty sa citelne zlepsili v jazdnych vlastnostiach od malej 208 som mal podobne ocakavanie ako od Yarisa.. ten ich napnil.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pro lepší svezení je tu Corsa.
Avatar - lamal
lamal
cital som aj v testoch Mokky a Corsy, ze EMP nemčúri lepsie ladia, hanba pre PSA... ono to bude mozno aj v tom, ze ten Opel tam da lepsi tlmic (drahsi) ... skoda nevyuzit potencial malej, lahkej a tuhej platformy, kde mas este manual a pomerne solidne 1.2t so slusnym krutiakom aj vykonom
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak něčím se ta auta odlišit musí, když jsou kromě designu prakticky stejná.
Avatar - lamal
lamal
Necim :-) Keby jazdne vlasnosti mali aspon rovnaku uroven, ze jeden je tuhsi za cenu citelne lepsich jazd. vlastnosti a riadenia a ten druhy naopak, ale tu je to tak, ze 208 nerobi ani jedno z toho poriadne a Corsa vsetko o kus lepsie... z toho mi vychadza, len to ze Opel tam dal mozno lepsie tlmice a viac to poladil, to je trochu hanba pre PSA.. ale holt dizajn predava :-)
Avantime
Definuj lepšie. Corsa je tuhšie nastavená a má o dosť lacnejšie pôsobiaci interiér pre konzervatívcov, ktorí nestrávia ten perfektný malý volant. Mne pri 208 vadí, že je to na môj vkus preposilované.
Arese
Ty absurdně kraťoučké zadní boční dveře mají bohužel 208 i Corsa. Velmi jasně je to vidět i při pohledu z prostoru zadních sedadel, ten překážející rantl plechu před zadním opěradlem. :-O :-O :-O Je to ošklivé (proporčně jsou ve srovnání s těmi předními hrozně nevyvážené) a navíc vrcholně nepraktické! :-( :no:
topten
tak si misto automatu radsi vyberu nejakej aspon 150k ctyvalec s manualem za stejny penize jako tenhle trojhrnek s automatem
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak u Peugeotu nevybereš a popravdě ani nikde jinde moc ne. Pokud by byl parametr 150k, čtyřválec a manuál, tak mě napadá snad jen i20N za 599000.
Je to hodně smutné.
topten
jj, je to bida.
treba prekvapi nova fabka, kde 150k ctyrvalec bude, nemel by byt problem dat tam manual, aspon v nejaky limitce, a kdyby to jeste trochu poladili ...
Avatar - Emel
Emel
Problém to asi sám o sobě není, ale zatím to vypadá, že 1.5TSI MT ve Fabii nebude. Je tu varianta koupit to ve Scale.
Arese
A co Scala 1.5 TSI? Za cenu těsně pod minlion a s nesrovnatelnou nabídkou vnitřního i zavazadlového prostoru, nemluvě o galakticky lepší ergonomii pracoviště řidiče a lepšími jízdními vlastnostmi? :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dát za scalu milion? To myslíš vážně?
Arese
Samozřejmě jsem se upsal! Takže oprava: za cenu těsně pod půl milionu... :-)
Avatar - Emel
Emel
Asi myslel půl mega... nebo nevím.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ja som síce zástancom tézy, že koníkov pod kapotou nie je nikdy dosť, ale do takého malého a relatívne ľahkého auta minimálne 150 koní? Nie je to tak dávno, čo mainstream C segmentu fičal na atmo 100 koňových 1,4 či 1,6. Podľa mňa je v takomto aute tých 100 oturbených koníkov viac ako dostatočných.
topten
kdyz se 150k budes s malym autem jezdit na pohodu, tak s tim budes jezdit podobne jako kdyz 100 koniku budes zdimat co to pujde. a vysledkem bude mensi spotreba, vetsi zivotnost a treba i to, ze bezpecne predjedes to, na co se 100k ani nepomyslis.
a kdyz se podivas treba na zrychleni na stovku toho pazouta, tak skoro 11sec je opravdu bida, to neni snad ani pro duchodce
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To máš dost nezvyklé požadavky. 11 sec je s přehledem dostačující na klasické příměstské ježdění.
Michal220
Těch 11sec platí když jedes sám bez nakladu a další posádky.Občas jedu s tsi 77kw a někoho předjet nedejbože kamion nebo ti ten dotyčný zrychlí a výkon krute schází.U mého 3rs plyn a jsem pryč.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Občas jedu s TSI 81 kW a úplně to stačí na bezpečné předjetí. Je to věc zvyku, přesednutí do slabšího je vždy mor a je jedno, jestli je to ze 100 kW na 70 nebo z 200 kW na 130.
Michal220
Vw up gti?tam by mi ten výkon 81kw stačil :-) když někdo přechází z htp na tsi tak si taky říká jakou raketu to koupil ale jít ze 2,3x silnějšího auta na tento výkon je utrpení.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Horší je, když sedneš do silnějšího auta a jede hůř. To se mi taky stalo.
Michal220
Je třeba srovnávat stejný jako podobná váha,né suv proti sedanu na dálnici a naftu benzínem rozdrtis jako nic.Stav motoru atd
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Však ano. Ale moderní atmosféry jsou někdy tak udušené, že je to k vzteku.
Michal220
No 330i V6 (nevim verzi 2,3 vypadají zezadu stejně) co jela předemnou pridusena teda nebyla ale bylo to dynamicky stejně s mým 162kw tsi.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Aktuální 330 je 2.0 T.
JanFrk
Se silným autem umí jezdit každý. Jezdil jsem s chladírenskou dodávkou, která měla 74kW turbodiesel, který táhnul prakticky jen mezi 2000-3000 otáčkách. Prázdná měla 2100 kg a dalších 1000 kg byl třeba náklad a výkon ještě odebíral kompresor chlazení. No a jaká je pointa? Kolegové co měli chladírenskou dodávku 53kW atmodiesel mně záviděli jakou mám raketu. :D
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Přijde mi to legrační... dneska jim přijde 100 kW malá... prý pod 150 kW se s tím vůbec nedá jezdit!
A současně si nechají EU omezit rychlost na 30 ve městě a 80 mimo něj, a tu rychlost bude ovládat úředník přes internet...
Je to kašpařina.
Počlivě se starám o své Punto se 44 kW.
Jede normálně, ale nemá zařízení ani na hlášení polohy - takže je pro úředníka neviditelné.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Pokud vyberu výbavu Allure 1,2PT 100, tak s manuálem je ceníkovka 411000 a s automatem 461000.

Rozdíl 50000 u auta tohoto segmentu je celkem dost.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ale zase nemusíš řešit, jestli je to laciná suchá dvojspojka, kterou budeš po 100 tkm repasovat. Nemluvě o úrovni CVT v této třídě.
Avantime
V Sandere je CVT prekvapivo fajn.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Fajn, ale má značné ztráty, což je poznat na dynamice/spotřebě.
Arese
A proto suverénně nejlepší řešení (i po servisní stránce) je MANUÁL! :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nebo po servisní stránce je ještě lepší e-cvt. Na to se ani manual svou komplikovaností a opotřebováním nehrabe.
Michal220
A 130koní+amat a cenovka od 570 protože je jenom v GT výbavě.Až bude fabka v 1.5 v MC bude stát podobně od..
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Když 130 koní, tak v Corse. Má mnohem lépe poskládané ceny.
Michal220
Opel má menší ceny to jo ale mnohem horší výbavu u Gsi.Vzít aspoň ultimáte a pak ještě možná dovybavit.Moc rozdíl tam nebude ;-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ale není výhodou 208, že ti tu lepší výbavu vnutí. Stačí, že vnucuje ten drahý automat.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
ale zase bych si odpoustil tu navigaci.
:-)
A rozhodně, každopádně bych vybral jakoukoliv jinou barvu, než černou.

Ale kvůli té palubce ho stejně mít nemůžu, takže je to jedno.
Arese
Přesně, i-Cocpit je mor! :-( :no:
Avatar - legnaw (novy)
legnaw (novy)
iCocpit je nadhera :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Však si ho kup!
Mně je jedno, na co koukáš ty.
Jen se na to nechci dívat já.