Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Toyota ukázala opravu nabouraného novinářského Yarise GR. Už je zase jako nový!

Červený GR Yaris se v redakci zastavil počátkem letošního roku, krátce po našem týdenním testu se tříválcová raketka zapletla do dopravní nehody. Teď už zase dělá radost.
Zpět na článek
17. 5. 2021 15:13
17. 5. 2021 15:21
17. 5. 2021 15:43
17. 5. 2021 18:11
17. 5. 2021 21:54
18. 5. 2021 08:18
18. 5. 2021 16:26
17. 5. 2021 18:18
18. 5. 2021 06:33
18. 5. 2021 16:28
19. 5. 2021 20:44
17. 5. 2021 16:05
18. 5. 2021 00:46
18. 5. 2021 10:50
18. 5. 2021 11:39
18. 5. 2021 12:03
18. 5. 2021 01:06
18. 5. 2021 10:48
Avatar - Ozzman
17. 5. 2021 15:13
a kolik ?
To celé stálo? :D
Rozbalit vlákno
11
17. 5. 2021 15:21
Re: a kolik ?
To je jedno, keď sú GRka rozchytané. :)
Avatar - SKAY
17. 5. 2021 15:43
Re: a kolik ?
Za opravu nový Jaryn v hybridu :D
Avatar - speedfred
17. 5. 2021 16:51
Re: a kolik ?
Môj odhad 400tis.
Avatar - Mikesus
17. 5. 2021 18:11
Re: a kolik ?
No klidně i vic. Já bych se dnes bal odhadovat škodu.
17. 5. 2021 21:54
Re: a kolik ?
Ja by som dal tak 10-20.000 eur. Zalezi, co z agregatu bolo trafene a ci su (a ktore) airbagy vonku, ci sa menili kolesa (na gr celkom palka)
Avatar - iudex
18. 5. 2021 08:18
Re: a kolik ?
Ja myslím, že viac, podľa dosť veľkého rozsahu toho, čo všetko tam podľa videa menili. Kľudne aj polovica ceny nového.
18. 5. 2021 16:26
Re: a kolik ?
S praci urcite pulka noveho, klidne i 80%.
Avatar - Mikesus
17. 5. 2021 18:18
Re: a kolik ?
Kdyz ro platí pojišťovna, je mi to celkem fuk.
Mne by zajímalo, zda ten safety sense nějak zareagoval a snížil následky, jestli to byla taková rána, ze se aktivovaly airbagy ( jestli to tam někde bylo vidět, že byly venku, tak se omlouvám, nevšiml jsem si )
Avatar - Ozzman
18. 5. 2021 06:33
Re: a kolik ?
No počkej, tohle sice platí pojišťovna, ale i tak je to zajímavé, když se to nechá "vyklepat profesionálně" , než když to svaří někde v malém bazaru :D
18. 5. 2021 16:28
Re: a kolik ?
To neni vzdy pravda.
Bude to 2 roky stary, oprava za 60% porizovaci ceny = konec. To uz ti pojistovna nezaplati opravu, dostanes prachy. A utikej pro novy - jo aha uz nejsou.
U bezneho auta je to fuk, ale u techto maloseriovek je to prusvih
19. 5. 2021 20:44
Re: a kolik ?
Ale ty ako chytry petrolhead mas GAP a opravit to nechas a este ti zbude ;)
Avatar - lamal
17. 5. 2021 16:05
Repair
Zaujimave bolo to odpojenie-napojenie prednych nosnikov, tvori to nosnu cast celej karoserie, ze by sa to rezalo a varilo ? To snad nie... mozno je to rozoberatelne.

Na to ake male auto je Yaris tak ma velmi pekne a masivne nosniky, parada :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - eLzyx
18. 5. 2021 00:46
Re: Repair
rozebiratelné nejsou snad u žádného auta, leda u něčeho s rámem. Ano, tady se muselo odvrtávat, vařit a lepit. Ale to přeci není nic proti ničemu. Ve fabrice to museli taky přivařit nebo přilepit.
Avatar - lamal
18. 5. 2021 10:50
Re: Repair
Nepoznam vyrobny proces toho nosnika, podla mna je odliaty v celosti, ze sa nedeli na casti, pretoze tvori zaklad samonosnej karoserie. AJ tak by som tipoval, ze vo fabrike maju iny typ zvarania a osetrenia kovov po zvaroch... Len nahlas uvazujem, vyrobna fabrika Toyoty je podla mna technologicky inde.
Avatar - eLzyx
18. 5. 2021 11:39
Re: Repair
nosníky jsou snad vždy jen plechové nebo hliníkové výlisky. Doporučuji sledovat na youtube Arthur Tussik. Nepamatuji si, že bych tam viděl nějaký jednodílný, nebo odlívaný. Vždycky je to profilované U, uvnitř jsou přibodovány další lokální výztuhy a pak je to "U" uzavřené nabodovaným plochým dílem. U některých aut nejsou ani přivařené ke karoserii, protože není jak. Hliník k oceli nepřivaříš. Takže jsou lepené, obvykle s nějakými zajišťovacími šrouby, nebo i jen trny.
Že mají ve fabrice jiný typ sváření? Ano, nejspíše budou mít. Velký bodovací svářecí automat. Ale to neznamená, že nelze jinou metodou udělat stejně kvalitní bodový svár. Výrobce definuje autorizovaný postup opravy, tedy i metodu svaru, jeho parametry atp. Co se týče ošetření kovů po svárech, dneska se na dílech používá provařitelný primer, takže je ošetřeno předem. A následně se dutiny dotčené dodatečným svářením vystříkávají nějakým konzervačním voskem, což nahrazuje původní máčení karoserie v nějaké antikorozní lázni. Jsou to roky prověřené postupy. Není na tom nic špatného
Avatar - lamal
18. 5. 2021 12:03
Re: Repair
Tak asi jo, ci sa pozink vyrovna nejakemu vosku tazko povedat, mozno ano. Moc doveru v taku opravu clovek nema, ale v praxi to mozno nijak nepoznat.
Avatar - Ham.
18. 5. 2021 01:06
Re: Repair
Masivní nosníky to má, ale myslím, že s normálním Yarisem to nemá nic společného, GR nesedí na platformě Yarisu, ale na speciálně vytvořené platformě pro GR, protože normální platforma Yarisu neumí 4x4, neumí dvojité lichoběžníky vzadu, není dostatečně tuhá a neumí hromadu dalších věci nutných pro homologační speciál. Je to asi jako porovnávat podvozek normální Fabky a Fabky R5, zcela jiné světy, které mají společné jen to, že kolo je kulaté.
Avatar - lamal
18. 5. 2021 10:48
Re: Repair
Neviem ci mas pravdu v tomto pripade, kombinuje TNGA GA-B a GA-C zatial co predok je z B tj obycajny Yaris tj napravy aj nosniky. Zadna cast je z casti C kvoli zadnej naprave z platformy GA-C tj Corolla. Takze s beznym Yarisom ma spolocne vse az na zadnu cast platformy a napravy + ma viacej bodovych zvarov a lepidla pre vyssiu tuhost. Tie nosniky, ktore spominam su vsak totozne pre vsetky Yarisy.
Avatar - karoque
17. 5. 2021 16:31
ideální případ vs realita
Super, ale záleží kdo to dělá. U Tsusho bych se nebál, ale třeba v AutoBond to může dopadnout hůře, než bych si to dělal sám.
Rozbalit vlákno
1
18. 5. 2021 14:53
Re: ideální případ vs realita
Tyhle opravy se dělají jen někde a servisy si to posílají mezi sebou, aspoň ty autorizované. Byli by samo proti sobě, neumí to a jakýkoli pokus by pro ně byl provar.