Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI (147 kW) – Ereso v holinkách

Naftová Octavia RS se nám v nedávném testu moc líbila. Stejná technika nyní dorazila znovu, tentokrát s ambicí projet i nějakou tou nezpevněnou cestou.
Zpět na článek
21. 5. 2021 13:22
21. 5. 2021 14:05
21. 5. 2021 17:46
21. 5. 2021 19:39
22. 5. 2021 22:45
23. 5. 2021 10:11
23. 5. 2021 11:57
21. 5. 2021 17:05
Avatar - lamal
21. 5. 2021 13:22
SKAutka
Nevyzera zle, nepaci sa mi strieborna farba predneho lizatka a zadnej ´´vyfukovej casti´´, to mala myslim aj 3G a vzdy to bola taka zbytocna päsť na oko, cirkus. Pekny je potah na sedadlach, velmi utulna farba.

Uskakovanie a drncanie zadnej napravy to je fakt vytecne, multilink + adaptivne tlmice, ale stale nestaci... proste octávia... o 10 000€ drahsia, no nekúp to. Jazdena O3 scout bude asi rozumna volba pre rodinu.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - SKAY
21. 5. 2021 14:05
Re: SKAutka
Kdyby to měla z hliníku jak allroad tak byto vypadalo slušně. Nebo nějaký černý paket :yes:
21. 5. 2021 17:46
Re: SKAutka
Soused má Supa s tím to terénním paketem a ty bakelitové stříbrné jakože off-road doplňky vypadají neuvěřitelně lacině a hnusně..... naprostá katastrofa za příplatek.... 8-s
21. 5. 2021 19:39
Re: SKAutka
Asi zalezi na farbe. Svagrova to na v takej neidentifikovatelnej sedo modrej a vyzera to ok
Avatar - ZORG
22. 5. 2021 22:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 5. 2021 10:11
Re: SKAutka
Mne sa tieto prizdvihnute oplastivane kombiky z principu nepacia, takze dobre nie, ale ok, ano.
Avatar - ZORG
23. 5. 2021 11:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
21. 5. 2021 13:23
Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vyplatí
Sazomet se opravdu vyplatí.

6 litrů dehtu ve městě, takže v zácpách cca 7,5....

Tak počítejte kucí dehtový.

6x31 = 186 Kč
7,5 *31 = 232 Kč

Já jezdím s V8 5,7 za cca 16,5 průměr, z toho cca 70% město.

Takže 16,5x11 = 181 Kč

Nebudete tomu věřit milí sazometáci, ale v tom městě jedete s ušmudlanou dehtovou dvoulitrovou střední třídou za větší prachy jak já s V8 :-)

Tak si to užijte ten kadla kadla zvuk a 4x drazší servis (nemam dpf, nemam turbo, nemam, vstřiky co stojí tolik co na CRD, nemam močovinu, nemam startstop atd)

A když to srovnáme třídně, tak dvoutunové SUV s 3,0 V6 CRD nebo velký sedan typu A8, Sklasse atd žere ve městě 10 naftičky, zdejší elita tankuje jen tu prémiovou, ta je za 31-32, takže 310 až 320 Kč

A mě to stojí 181 :)))

Tak užívejte sazí hoši!!! Já když se budu chtít kochat nebo pojedu na výlet někam 300 km v kus, LPG vypnu a mam benzín.
Vy nemáte co vypnout a zapnout, máte furt trakotorový oturbený sazomet nacpaný tunou blbin aby splnil nesmyslné bolševické EURO 6 verze xyz :-) :-)
A razídlo do servisky Vás stojí 6ku a vymění vám olej.

Ten mě stojí 1400 (olej + filtr) a vyměním si to doma na dvorku sám, mam tam špičkový KN filtr a olej co tam patří podle výrobce a mam to navíc udělaný poctivě :-)
Rozbalit vlákno
50
21. 5. 2021 13:36
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
nechci být nezdvořák, ale není to koment trochu mimo mísu? ;-)
21. 5. 2021 13:56
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Také jaksi nechápu, co ho dnes tak rozohnilo. Možná si jen krátil dlouhou chvíli, olej s filtrem už má vyměněný.... :-)
Avatar - Barrichello
21. 5. 2021 14:12
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Olej s filtrem sem měnil u obou aut už před třemi týdny :-)
Zrenovovanou palubku a piknikový stolky už mam v Rollsu taky namontovaný, to sem si montoval sám minulej tejden, takže těžká nuda :-)
21. 5. 2021 19:06
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Nebyl to Baryk, kdo si poridil dieselového Jaguara do města?
Avatar - Ozzman
21. 5. 2021 21:52
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
A pak na něj nadával... jo, to byl on :D
Avatar - Barrichello
24. 5. 2021 09:47
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Sranda je, že to HEMi jezdí ve městě za méně (za méně peněz) jak ten sazometý 3,0 V6 od PSA a není to jebka profláklá tím, že se ve 150-200 tis zadře, jako všechny 2,7 V6 a půlka těch 3,0 V6
21. 5. 2021 13:41
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
"V jednom malilinkém království žili mlynář a rybář. Bydlili blízko sebe, pochopitelně u řeky. Neustále se přeli a svářili a soudili. Oba dva vodu potřebovali k živobytí, ale každý jinak. Tak jim život plynul v hádkách o vodu a v jiných schválnostech, zatímco řemeslo zahálelo. Jednou se jedna z jejich nekonečných pří dostala od okresní soudní komory přes vyšší a vyšší až k Nejvyššímu soudu, a nakonec se odvolali ke králi. Král byl mladý, hezký a celkem rozumný člověk. Byl svobodný, protože se chtěl oženit jen s chytrou ženou, a o chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Král pozorně vyslechl obě strany, nakoukl do kupy lejster a spisů a došel k názoru, že příčina všeho není ani tak voda, jako spíš nedobrá vůle, pýcha, malichernost, zkrátka titěrnosti, kterými někteří lidé zkracují život sobě i druhým. Viděl, že tu dohromady není koho trestat. Když, pak soudce z předcházejících komor za to, že takovou hloupost dovolili takhle nafouknout. I pravil: „Dám vám tři hádanky. Podle toho, jak je zodpovíte, bude znít můj konečný soud. Řekněte mi, co se lidem nejvíc vyplatí, dále, co je nejsladší na světě, a pak, kdo je největší nepřítel člověka?“ Ukázal na mlynáře. Ten se podrbal za uchem, zaotálel chvilku: jestli by prý to mohlo počkat do zítřka, že by se na to rád vyspal. „Dobrá,“ pravil král, „zítra v poledne oba dva,“ a odročil stání. Přitom mu blesklo hlavou, že by se něco mělo dělat, aby se zvýšil průměr inteligence obyvatelstva.

Na rybáře čekala před zámkem dcera. Bylo jí šestnáct a rozum měla jako starý Šalamoun. Zdenička se jmenovala. „Tak jakpak jsme dopadli, tatínku?“ „Ještě nijak,“ zabručel rybář, „zítra v poledne se to má rozhodnout. “Když jí vypověděl celý průběh a dostal se až ke královým otázkám, pronesl zasmušile: „To jsou hádanky jak z Tisíce a jedné noci. Kde má na to člověk vzít rozum? To to zejtra pěkně prošvihnu.“ „Vždyť je to tak jednoduché,“ smála se Zdenička, jako facka. Nejvíc se vyplatí, když člověk člověku pomáhá. Nejsladší na světě je spravedlivý spánek a největším nepřítelem člověka je hloupý člověk! A teď pojďte, maminka čeká s obědem. Hlavu vzhůru, vyhrajeme to!“ Druhého dne zvonilo poledne, když král vcházel do soudního sálu. Králové musí být přesní, to patří k povolání. „Tak jak jste se na to vyspali?“ ukázal prstem opět na mlynáře. Mlynář se uklonil. „Nejvíc se vyplatí míti všechno pod zámkem. Nejsladší na světě je můj dvanáctiletý med. A největším nepřítelem člověka jsou daně.“ Ukázal král na rybáře. „Nejsladší je spravedlivý spánek. Nejvíc se vyplatí, když člověk člověku pomáhá, a to třetí… to třetí… že největším nepřítelem člověka je hloupost.“ Přitom se díval na krále a brada se mu chvěla. Král se obrátil k mlynáři: „Jsi hloupý mlynář,“ pravil, „a ty, rybáři, to nemáš ze sebe.“ Dále řekl mlynáři, aby se zamkl ve mlýně a aby nevycházel ven, dokud nesní soudek dvanáctiletého medu bez chleba, a vyhnal ho."....
21. 5. 2021 13:59
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
jak to dopadlo s tou dcerkou ? :-)
21. 5. 2021 14:01
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
....vodjela na kolobrndě..... :-)
21. 5. 2021 14:03
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Dcera rybáře dopadla OK, spíš mě šlo o mlynáře: "Nejsladší na světě je můj dvanáctiletý med"
21. 5. 2021 14:06
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
me zas zajima ta sestnactileta dcerka :-)
Avatar - white label
22. 5. 2021 13:42
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Pedofile... :-[] ;-)
Avatar - lamal
24. 5. 2021 11:48
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Dcéru si vzal král to je jasné... jediná rozumná.
21. 5. 2021 14:00
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Tady taky dlouhá chvíle ? :-)
Avatar - Barrichello
21. 5. 2021 14:01
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
NJN, 320 vs 180 vid pajo.

Ale tak ty jako velkopodnikatel a persona jezdící jen nové prémiovky to řešit nemusíš....

Ale stejně ten pocit vid, jed s dehtovou V6 jebkou za větší prachy jak s V8 je k popukání :-)
Ale hlavně že je to nová prémie nejlépe od zelených helmutů :-)

dneska sem potkal takového tvého bratra v Sklasse na světlech, čuměl na mě v Rollsu jak kdyby viděl UFO :-)

Já se radši projedu starou jebkou, co má ale styl a charakter a je to ještě poctivá Made in England, kde interiér voní dřevem a kůží.

Tak krásný prémiový den :-)
21. 5. 2021 14:06
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Je to každého věc, za mě bych nechtěl vozit plynovou nádrž v kufru.

A Rolls je snad jiná story. Za ten palec nahoru, když to bude bez keců jako s 12-ti letým medem.
Avatar - Barrichello
21. 5. 2021 14:17
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Mě tam nevadí, já v něm nic nevozím :-)
Když potřebuju odvézt něco velkého, půjčím si 2x do roka dodávku.

A jezdí to na LPG stejně jako na benzín.

Na ten jezdím občas taky, ale výhradně mimo město :-)

A podzemní garáže sou mi taky šumák ,když tam 10x ročně potřebuju, jedu tam. Nikdo neví že v tom plyn je, hrdlo je schovaný pod víčkem nádrže,
Nálepku sloupnu, plyn před vjezdem do garáží vypnu a polibte mi šoš :-)

Prostě těžká pohoda.
21. 5. 2021 15:06
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Oba víme, že celý svět není jen o tvých potřebách. Asi sem nedokážeš dát seznam nových kombíků se zvýšenou světlostí, AWD a podobnou dynamikou za milion ve stejné výbavě.
21. 5. 2021 15:34
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Jo jasně... sloupneš nálepku, vypneš plyn, porušuješ zákaz a ještě riskuješ pokutu...
Prostě "pohoda s V8 pod kapotou" :-[]

Poněkud trapné, nemyslíš?
Avatar - Barrichello
21. 5. 2021 16:05
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Ještě sem tam neviděl kontrolu :-)

A musíš si nechat to LPG udělat od někoho kdo to fakt umí. Ne od Lojzy vedle ze vsi, co dělá běžně akorát Felice...
21. 5. 2021 15:36
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Pod článkem o Octavii je tohle téma s V8, plynem a úsporou peněz sice dost off-topic, ale to snad nevadí, laskavý čtenář se pobaví a třeba to bude i zajímavé.

Já asi nejsem typický příklad, ale stejně mi nedá nereagovat, protože jsem v nedávné době koupi velkého auta řešil a zvažoval jsem, zda benzínovou V8 nebo třílitrový turbodiesel, zda evropskou prémii nebo něco jiného. Podotýkám, že v minulosti jsem už jedno auto přes šedý dovoz ze zámoří koupil a byl jsem vcelku spokojen, takže předsudky netrpím.

Nic proti vekoobjemové benzínové atmosférické V8, naopak, a kdybych kupoval LandCruiser na dalších 20 let, asi bych si V8 zvolil. Jenže zatímco velké auto bežně využiju a pohon všech kol a vyšší světlou výšku taky, off-road už ne a auto neplánuju mít 20 let. A tak jsem vybíral sedmimístné SUV. Zvolil jsem BMW X7 40d (mild-hybrid). Uvažoval jsem sice o benzínovém osmiválci, ale nakonec mi to nestálo za to kvůli dojezdu, nejisté spolehlivosti (dříve byl V8 turbo u BMW dost problém), zcela dostatečné dynamice 40d, rozdílu v ceně atd. X7 mám krátce, ale pokud jde o ekonomiku provozu, tak prvních 250 km po okreskách lehce nad limit bylo za 7,2 l/100 km. Dálnice dalších cca 270 km (140-150 km/h, kromě omezení) za 8,6, město při středním provozu 8,4. Jakkoli mě spotřeba u takového auta příliš netrápí, jsem velmi spokojen, mild-hybrid pracuje velmi jemně, nijak neruší a je zjevně efektivní - moje bývalá X5 40d E70 jezdila v kombinaci za cca 10,5. Upřímně, může si člověk u auta velikosti X7 přát víc? Reálný dojezd se bude pohybovat kolem 1000 km. Stojí vůbec případná další úspora za montáž a údržbu dodatečného vybavení, i kdyby bylo k dispozici?

Ale proč jsem neušetřil a nekoupil americké SUV s V8? Líbí se mi třeba Dodge Durango a klidně bych si ho i pořídil. Jenže kolik stojí v dobré výbavě s V8? Když jsem se díval, vycházelo kolem 2 milionů a více (a to přestože některé prvky výbavy oproti BMW nenabízelo). To už není oproti reálné, nikoli ceníkové, ceně velmi dobře vybavené X7 žádný zásadní rozdíl. Dynamika X7 40d je výborná a jízdní vlastnosti až překvapivě dobré (díky aktivním stabilizátorům atd.), manévrovatelnost díky natáčení zadní nápravy znatelně lepší než u mé bývalé X5. Celkově je auto výjimečně dobře sladěné a tiché. Jsem si poměrně jistý, že by mi Dodge ani další americká SUV neposkytla tu míru dotaženosti detailů, sladěnosti pohonného ústrojí, jízdních vlastností, pohodlí a zároveň tuhosti včetně sedaček, servisní podpory, zůstatkové hodnoty atd. jako X7.
Plynovou nádrž v kufru bych opravdu nechtěl, protože jeho objem často využívám prakticky celý. Olej si sám měnit netoužím, byť bych to zvládl, ale ten čas raději věnuji něčemu zajímavějšímu. Je to o prioritách a o tom, že ne každému stojí ušetřená koruna na kilometr za další investice, časové i finanční. A u velkých SUV to nakonec není zdaleka tak jednoznačné, jak by se mohlo na první pohled zdát, i když Barikovo srovnání nákladů V8 s R4 diesel má svůj specifický půvab. Doufám, že V8 tu s námi bude ještě dlouho :)
Avatar - Barrichello
21. 5. 2021 16:09
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Nevím kde si přišel na Durango za 2 mega :-)
https://www.sauto.cz/…durango/19065409?…

To stojí vrcholné SRT8 s 6,4 a výkonem 480 HP.....
21. 5. 2021 18:02
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Už je to přes půl roku, ale myslím, že máš pravdu, šlo o SRT, které mi přišlo co do možností výbavy více srovnatelné. Výkonově je SRT sice jasně lepší, než X7 40d, ale jak jsem psal, plyn bych si nemontoval, dojezd je důležitý faktor a dynamika X7 40d je pro mě zcela dostatečná. Navíc mě při předváděcí jízdě ta X7 opravdu velmi příjemně překvapila, přimejmenším jsem čekal mnohem větší neohrabanost. Překvapila do té míry, že jsem se rozhodl X5 po osmi letech prodat, byť jsem měl v plánu si ji ještě nějakou dobu nechat. Zkus se tou X7 někdy projet, jen pro zajímavost - já když jsem předtím projížděl novou X5, byla fajn, ale tak dobrý dojem jako u X7 jsem zdaleka neměl. Co je třeba pro mě kromě sladění pohonu a jizdních vlastností krajně důležité, jsou kvůli dlouhým cestám sedačky. Vyzkoušel jsem kde co a nic lepšího než ty komfortní u BMW jsem nenašel, byť je to jistě individuální a někomu vyhoví lépe třeba Volvo. Při možnostech nastavení, které nabízí Durango, si nemyslím, že bych byl spokojen.

Verze 5,7 HEMI, na kterou odkazuješ, má 360 hp a 530 Nm, X7 40d má 340 hp a 720 Nm, mild-hybrid dle mých zatím krátkých zkušeností velmi dobře vyhlazuje případnou turbodíru pod 1500 rpm, reakce na plyn je okamžitá a velmi dobrá, sladění s aut. převodovkou u BMW tradičně optimální. Nechci se planě dohadovat o číslech, Durango se mi líbí, řekl bych, že je to kus poctivého auta za dobré penize a výkon té 5,7 HEMI je dostatečný, ale myslím, že v reálném provozu bude X7 40d výrazně svižnější. A pak jsou tu ty další faktory, které jsem zmínil v min. příspěvku. Ale každý ať si samozřejmě vybere podle svého a každému, kdo má v autě V8 ze srdce přeju, ať mu ten motor dělá denně radost. Mimochodem, ten Rolls musí být prima, tak ať ti slouží :)
21. 5. 2021 21:51
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
No ještě jsi mohl vyzkoušet X7 40i nebo 50i:) a jestli v testech nekecají, ani ta spotřeba by nebyla o moc vyšší. I když příbuzný má X7 50i a jezdí za 17…
21. 5. 2021 23:10
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Zkoušel jsem docela hodně X7 50d a skoro ji i koupil, bylo to výborné svezení. Nakonec ale vyhrála 40d, protože jsem si ji mohl naspecifikovat (50d už nešla do výroby zadat). Navíc mi přijde v běžných rychlostech zcela srovnatelná, o něco kultivovanější a odezva na plyn z nízkých otáček se zdá pocitově o trochu lepší než u 50d, nejspíš protože je díky mild-hybridu okamžitá. Na okruhu by rozdíl byl, předpokládám, znatelný ve prospěch 50d, jenže v extrému běžně nejezdím. Všechno jsou to nicméně takové první dojmy, auto mám teprve krátce.
40i - jakkoli mám benzín rád a benzínový třílitr jsem v jiném autě měl, oproti 40d má bohužel nevýhodu ve slabší dynamice a ten rozdíl se u naloženého auta bude prohlubovat, protože rozdíl v točivém momentu je velký. Mechanici BMW navíc často řeknou, že třílitrové diesely jsou nejspolehlivější motory z celé řady, což je pro mě taky dost podstatné. Za mě tedy v X7 nemá benzínový třílitr bohužel žádnou výhodu a uvažoval jsem o něm jen chvíli. Nemá totiž výhodu ani v kultivovanosti, upřímně řečeno se mi více líbí zvuk toho dieselového třílitru, který vlastně není ani trochu dieselový - kdo zná třeba z minulých generací X5, nejspíše potvrdí. 50i jsem raději ani nezkoušel, jednak jako předváděcí v blízkém okolí nebyla, ale taky proto, abych se třeba nakonec nenechal zlákat. Vím, že by mi pak vadil relativně malý dojezd a obával bych se té spolehlivosti. Sice už to snad vychytali, ale v minulosti byla ta turbo V8 dost náchylná kvůli uspořádání, které vedlo k přehřívání. Co jsem se ptal, tak s tím většina lidí v X7 opravdu jezdí za 15 a více litrů, byť se na delší trase při dostatečném sebeovládání dá jistě dostat na podstatně příznivější hodnoty. Nicméně 15-17 l jako cena za velké SUV se zrychlením, kterého ještě nedávno dosahovaly vesměs jen sportovní auta (třeba Porsche Boxster S, model 2012, 0-100 za 4,6s), mi nepřijde vůbec špatná. A já se sice rád dynamicky svezu, jenže upřímně řečeno, byla by to jen rozežranost, kterou bych prakticky nevyužil.
21. 5. 2021 23:49
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Dojmy umi pěkně klamat:
https://podlahanews.sk/…zivatelsky-test/
40i dokáže potrápit i 50d. 40d musi porazit ve všech disciplínách. Nemluvě o tom, ze za par korun lze 40i upravit na 400 koní. Spolehlivost zůstane nedotčena. Vyzkoušeno.,
A jestli se tobě osobně líbí víc zvuk dieselu, než benzinu - to nemůžu zpochybnit - většinový názor je myslím jiný.
22. 5. 2021 10:52
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Zajímavý test, díky. Zkoušel jsem teď hledat nějaké srovnání pružného zrychlení 40d a 40i v X7, ale bohužel bez úspěchu (vč. zahraničních zdrojů). Pokud jde o X5, dle různých zdrojů je dynamika 40i a 40d prakticky srovnatelná. Vzpomínám si, že Dinar dříve psal o tom, že jeho benzínová X5 měla o něco horší dynamiku, než dieselová verze, tehdy tuším 35d. Těžko říci, co X7, nicméně předpokládal bych, že u naloženého auta budou ty Nm hrát ve prospěch 40d. Ale zcela souhlasím s tím, že dojmy můžou snadno klamat. Myslím, že naměřené rozdíly těch motorizací budou nejspíše tak malé, že pro běžného uživatele to bude spíše právě o těch pocitech a dalších faktorech (dojezd, spotřeba, zvuk...)
Motor nemám v plánu upravovat, jede to hezky a obával bych se problémů se zárukou.
Typický zvuk dieselu se mi obecně nelíbí vůbec, jenže šestiválce v novějších SUV od BMW dieselový zvuk nemají. Jsem asi jeden z mála, kterého zvuk benzínového R6 od BMW příliš neoslovuje, naopak se mi vyloženě líbí hlubší tón jejich dieselového R6.
Avatar - white label
22. 5. 2021 22:53
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Souhlas, X7 ten třílitrový benzín moc nesedí...
Avatar - wakantanka
21. 5. 2021 17:33
Re: Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu
Nič nevozíš, lebo si sám slobodný, bezdetný, využívaš mama hotel a dnes ti asi riadne zapísalo to pivo na slnku čo? Ďelaj machry a hajzle mají na chodbě. 🙂
Avatar - Beefcake
22. 5. 2021 19:41
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Ty vole, to s tou nalepkou, to je/si cisty c.u.rak par excellence.
A este sa tym psychopaticky chvalit.

Inak oplati sa kupit opicu a aby som bol za frajera, zacnem jej kupovat susene banany.
Windiesel ta dole vystihol.
Avatar - Barrichello
24. 5. 2021 09:51
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Jasně, nejlepší je podpořit Babiše a dát za 100 km 527 Kč když jde jezdit těch samých 100 km za 187.


To že je někdo magor a schovává to za plky o banánech je dobrá haluz :-) :-) :-) :-)
Avatar - white label
22. 5. 2021 13:48
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
"Ale stejně ten pocit vid, jed s dehtovou V6..." :-[]
Jaký "jed" ty jede? :D
Už sis v tom Rollsu konečně vyčistil ten šíleně ušmudlaný interiér? Zrovna u takového auta je to doslova ostuda, a ty to ještě nafotíš a chlubíš se tím, místo aby jsi to nejdřív pořádně vyčistil. To je tak, když auta pro aristokraty končí u "vidláků". Zřejmě právě proto ten "bratr" tak čuměl... ;-)
P.S. Nejsladší med na světě máš doma taky?
Avatar - Barrichello
24. 5. 2021 09:52
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Interiér? Je tam renovovaný dřevo a kůže, co jako konkrétně mam čistit? :-) :-)
Avatar - WinDiesel
21. 5. 2021 15:49
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
dobrý, hodně dobrý, ale stejně jsi schytal 2 palce dolů, vůbec mi hlava nebere proč - to budou ti hlupáci.
Avatar - Ozzman
21. 5. 2021 21:37
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Pájo, v tom příběhu je sice strašně pravdy, ale nějak si nepozorně četl a tebe zrovna to musí praštit do očí! Barik by jel na výlet 300km? A autem?! To zavání nějakou habďůrou, protože snad všichni víme, že nad 100 km už se léta létá ! :D :D
21. 5. 2021 14:01
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
ty fakt prepocitavas vsechno na penize?
Avatar - Barrichello
21. 5. 2021 14:07
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Já všechno přepočítávám na poměr cena/výkon či cen/užitná hodnota nebo cena/úroven

A vychází mi z toho, že když visí ve vzduchu velmi brzký zákaz nebo brutální zdanění spalovacích motorů, tak jezdit do práce sazometem nebo zdechlou 4válcovou jebkou a ještě za stejný nebo větší prachy jak s V8 je největší debilita pod sluncem, kterou bych mohl udělat

:-)
21. 5. 2021 14:11
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
a pak sou lidi co nic neprepocitavcaj a jednoduse si koupi co se jim libi.
tim nemyslim tuhle chrochtavou oktavku
Avatar - WinDiesel
21. 5. 2021 15:51
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Topten je proti tobě myslitel, wole.
Tvůj exhibicionistický onanizmus zaslouží psychiatra.
Avatar - Ozzman
21. 5. 2021 21:38
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
A k čemu ti je ten výkon, když se ho bojíš použít, aby si nejel za 20 na sto a už by si nebyl tak ekonomický?
Avatar - wakantanka
22. 5. 2021 16:50
Re: Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu
Keby si všetko preločítaval, tak si s bratom nekúpite toho Rollsa, lebo vlastniť veterána či youngtimera je skôr rozhodnutie srdca ako peňaženky.
Avatar - Barrichello
24. 5. 2021 09:52
Re: Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu
Já žádnýho bratra nemam, máš to volaaké zmetené :-) :-)
21. 5. 2021 14:56
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
A kde tankuješ benzín za 11 korun?
Já nesnáším nafťáky v osobních autech. Takže najezdím se starším (turbo)benzínem, který bere mezi 8-10 litry kolem 45-50 tis. km ročně... Nehledě na to, že bych trochu nafty mohl nakrást i v práci, takhle maximálně sem tam kanystr benzínu určeného do benzínového nářadí... Věřte tomu nebo ne, ale už jednou jsem se nachytal, že si představuji, jak mi pod kapotou místo toho chrochtá TDIčko a jezdím za 4,5 na sto a tankuji podstatně levnější naftu...
21. 5. 2021 15:06
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
LPG myslí
21. 5. 2021 15:25
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Tak pokud to mám dohnat do extrému, tak jsem znal člověka, co jezdil s dieselem úplně zadarmo, navíc mu motor likvidoval odpad, který mu vznikal při podnikání. Jistý restaruratér jezdil se svojí starou Audinou s nepřímovstřikým dieselem (myslím, že to bylo 1.9TD) jezdil čistě na rostlinný olej, který používali na smažení, v restauracích, které vlastnil. Následně ho přefiltroval od zbytků strouhanky a lil do nádrže. Když jel, linula se za ním vůně řízků...
Avatar - WinDiesel
21. 5. 2021 15:52
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
jeden čas bylo řízků ve vzduchu hodně :-)
21. 5. 2021 19:13
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Jene, mám to stejně. Hybrid by ti mohl trochu vylepšit skóre.
Avatar - Ozzman
21. 5. 2021 21:44
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Dnes jsem s hnusným oturbeným sazometem jel z Německa po D5 domu ku Prahe na tempomatových 150-160 za 6,8, já ti nevím, ale asi jsem bohatej, protože na to mám to uživit, to mi příjde jako rozumná spotřeba... :-! :-! :-[]
22. 5. 2021 11:04
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Nemám naftu, mám tři benzíny to jen pro info a musim říct že jsi neuvěřitelně otravnej. Tak si užívej dál ty socko s plynem.
23. 5. 2021 15:00
Re: Sazometové orgie anebe dehet se v roce 2021 opravdu vypl
Do města se bere hybrid Toyota takže 3x33 a na dálnici a střeky nafta 6 po dálnici při +150 a servis jen povinný a 200tkm u 1majitele se nic neposere a to ani turbo či vstřiky.Já jezdím město s tsi za 11 a průměr mám +-7l
21. 5. 2021 14:00
Autor článku se asi po letech probudil z hybernace...
...jinak si opravdu nedovedu přestavit, proč napsal do testu tato nepravdivá slova:
"Ať jsou důvody jakékoliv, u nás si zájemci na pohonu 4x4 zakládají a automobilka nemá jediný důvod jim nevyjít vstříc. Proto jsou všichni nabízení skauti v ČR výhradně čtyřkolkami."
Takže pane redaktore, ten důvod je jediný - idiotské limity EU na flotilové emise, které automobilky nutí z výroby vyřazovat ty pro zákazníky nejatrativnější motorizace - tedy silné čtyř a víceválcové motory a samozřejmě taky čtyřkolky. Zeptejte se vašeho kolegy Vaculíka, on Vám to jistě vysvětlí stejně výstižně, jako to dlouhodobě dělá pro čtenáře SM, jeho speciálů i pro čtenáře auto.cz!
Kontrolní otázka: Když Škodovka "nemá jediný důvod jim nevyjít vstříc", proč už po pár měsících zařízla výrobu velmi žádanou verze Karoqu 1.5 TSI 4x4?!! A proč už koncern VW vůbec nenabízí čtyřkolky v kombinaci s manuální převodovkou?!!
Rozbalit vlákno
3
21. 5. 2021 14:05
Re: Autor článku se asi po letech probudil z hybernace...
kdo chce benzinovou skodovackou suv ctyrkolku, musi jit do kadaku, tam ji mas i ve 180kw, automobilka na tom vydela vic nez karoku.
a automat hodi taky vic nez manual.
to jsou duvody
este jsi nezminil ojrofasisty, bez nich to nejsi ty
ses mimon
21. 5. 2021 22:24
Re: Autor článku se asi po letech probudil z hybernace...
No ano, vždyť o tom hovořím. Kdo musí jít do velmi drahého Kodiaqu, který je dostupný jen velmi omezenému okruhu zákazníků. A navíc takový zájemce o čtyřkolku ani nemusí chtít tak velké auto, jako je Kodiaq, protože mu jeho velká velikost prostě nevyhovuje. Ani tvé další důvody neobstojí, protože jen potvrzují to, co jsem napsal - automobilka Škoda má naopak spoustu důvodů, proč na zájemce např. o Karoq 1.5 TSI 4x4 udělat dlouhý nos - hlavně pro to, že by si koupilo moc lidí, takže by musela platit brutální emisní pokuty EU. To je fakt hnus a zločin na automobilovém trhu a zákaznících! :-( :no: :no: :no:
P.S. Mimoň jsi tady jedině ty a autor toho testu! :-)
22. 5. 2021 15:42
Re: Autor článku se asi po letech probudil z hybernace...
Aha, takže zlá EU zařídila že se u nás prodává jen verze s vyšší spotřebou a tu úspornější nenabízí..
Oni jsou hlava, pane vachmajstr...
Avatar - _EQS_
21. 5. 2021 14:15
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Barrichello
21. 5. 2021 14:19
Re: Má ještě svět své SUPER hrdiny? Ano, Barrichello!
Já nejezdím střední třídou, já mam dva sedany, jeden vyšší střední a má 2 tuny, druhý prémiová luxusní třída a má 2,2 tuny :-) :-)

Na noční proud mam tepelný čerpadlo, to mi ke štěstí úplně stačí a na nulovou stopu CO2 ti s*r* bílej tesák.

A na lední medvědy Vám jebu, at si je zachranuje ten, co vypustil do moří tuny jedů, chemií, vyhodil tam jaderné rekatory, spadly mu tam jaderné zbraně, ztroskotaly lodě, vyhodil tam milardy tun plastů, anebo at si to řeší barbíny a zbohatlíci, co lítaj ročně 6x do Dubaje.
Nebo 3 luxusní dovči ročně typu USA, Austrálie, Kuba.

Za ty 3 dovolený propálí víc paliva tím leatdlem jak já s s dvěma V8 za rok.

Takže nezájem
Avatar - WinDiesel
21. 5. 2021 16:05
Top 15 best diesel cars in USA
2021 Ford F-150
2020 Land Rover Discovery
2021 Land Rover Range Rover Sport
2021 Jeep Gladiator
2021 Jeep Wrangler
2021 GMC Canyon
2021 Chevrolet Colorado
2021 Land Rover Range Rover
2021 GMC Sierra 1500
2021 GMC Yukon
2021 Chevrolet Suburban
2021 Cadillac Escalade
2021 Chevrolet Silverado 1500
2021 Chevrolet Tahoe
2021 Ram 1500

A to je jen 15 nejpopulárnějších.
Avatar - Barrichello
21. 5. 2021 16:20
Re: Top 15 best diesel cars in USA
všechno pikapy až na čtveřici Yukon/Escalade/Tahoe....kde se stejně nejvíc aut prodá s V8 benzín
Avatar - WinDiesel
21. 5. 2021 16:24
Re: Top 15 best diesel cars in USA
possser se wole
diesely už pronikly do všech modelů a nejsou to jen SUV jak vidíš v mém druhém seznamu :-)
possser se hatere
Avatar - WinDiesel
21. 5. 2021 16:22
Upřesnění - diesely v USA, motory
3,0 D CADILLAC ESCALADE & ESCALADE ESV
2,8 D CHEVROLET COLORADO (2WD/4WD)
2,8 D CHEVROLET EXPRESS 2500/3500 CARGO VAN
3,0 D CHEVROLET SILVERADO 1500 - (2WD/4WD)
6,6 D CHEVROLET SILVERADO 2500HD
6,6 D CHEVROLET SILVERADO 3500HD
CHEVROLET SUBURBAN – COMING SOON!
CHEVROLET TAHOE - COMING SOON!
FORD BRONCO - COMING SOON!
FORD EXPEDITION - COMING SOON!
3,0 D FORD F-150 (2WD/4WD)
6,7 D FORD F-250 SUPER DUTY
6,7 D FORD F-350 SUPER DUTY
6,7 D FORD F-450 SUPER DUTY
3,2 D FORD TRANSIT CARGO VAN (150/250/350)
3,2 D FORD TRANSIT PASSENGER VAN
2,8 D GMC CANYON (2WD/4WD)
3,0 D GMC SIERRA 1500 - (2WD/4WD)
6,6 D GMC SIERRA DENALI 2500 HD
6,6 D GMC SIERRA DENALI 3500 HD
GMC YUKON – COMING SOON!
3,0 D JEEP GLADIATOR
JEEP WAGONEER – COMING SOON!
3,0 D JEEP WRANGLER
3,0 D LAND ROVER DISCOVERY
3,0 D LAND ROVER RANGE ROVER
3,0 D LAND ROVER RANGE ROVER SPORT
2,0 D LAND ROVER RANGE ROVER VELAR
3,0 D MERCEDES SPRINTER 2500 CARGO VAN
3,0 D MERCEDES SPRINTER 3500/3500XD CARGO VAN
3,0 D MERCEDES SPRINTER 4500 CARGO VAN
3,0 D RAM 1500
6,7 D RAM 2500
6,7 D RAM 3500
3,0 D RAM PROMASTER CARGO VAN (1500/2500)
3,0 D RAM PROMASTER 2500 WINDOW VAN
BMW 3 Series (328d)
BMW X5
1,6 D Chevrolet Cruze
1,6 D Chevrolet Equinox
1,6 D GMC Terrain
2,0 D Jaguar F-Pace
2,0 D Jaguar XE
2,0 D Jaguar XF
Coming Soon – Mazda CX-5 Diesel

a to jsem neměl úplné podklady :-)
a teď se Baryku possser
21. 5. 2021 14:24
Re: Má ještě svět své SUPER hrdiny? Ano, Barrichello!
A teď si tedy zde budeme všichni bezdůvodně poměřovat pindíky ?
Avatar - SKAY
21. 5. 2021 14:47
Re: Má ještě svět své SUPER hrdiny? Ano, Barrichello!
Nižší střední 7l LPG :-) + asi3l benzinu na 550km Škoda že se nedělá více aut na LPG s tovární zástavbou...
Avatar - WinDiesel
21. 5. 2021 15:53
Re: Má ještě svět své SUPER hrdiny? Ano, Barrichello!
další blllb
Avatar - _EQS_
21. 5. 2021 16:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 5. 2021 14:34
38 000 za dízel?
Tak dám cca 38 000 za motor, ktorý:

"v útrobách octavie motor za studenta trpí na hrubší chod. Po zahřátí se jeho kultivovanost zvýší, přesto tu a tam jemné vibrace zpozorujete". a ešte so spotrebou 7 litrov.

To si radšej kúpim Ioniq 5 za 40 000 s rovnakým priestorom, "spotrebou" 1,5 l a nebude mi to vibrovať vôbec. Úplne nepredajná je Octavia za túto cenu. Naopak, nejaká základná Octavia s benzínom je celkom fajn.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - SKAY
21. 5. 2021 14:57
Re: 38 000 za dízel?
Zelený pokrok :D
Avatar - Emel
21. 5. 2021 15:24
Re: 38 000 za dízel?
"úplně nepredajná"... no tak si za půl roku řekneme, čeho se kolik prodalo.
21. 5. 2021 17:35
Re: 38 000 za dízel?
V reálu je to přesně naopak, neprodejný je Ioniq, Octa ve třídě konkurenci válcuje jako nikdy v minulosti.
https://carsalesbase.com/…q1-compact-cars/
Avatar - Mikesus
21. 5. 2021 19:09
Re: 38 000 za dízel?
Proč tam nedáš světové prodeje, kdyz to válcuje konkurenci? Nějak ji v top 10 nevidím. A koukám, že už vypadl i golf.
https://www.focus2move.com/…orld-car-market/
21. 5. 2021 19:25
Re: 38 000 za dízel?
a) protože jsem Čech a Evropan a vkus/prodeje na jiných světadílech nepovažuji za zajímavé.
b) protože i celosvětově se Octavií prodává cca 10x víc než Ioniqů.
Avatar - Mikesus
21. 5. 2021 20:29
Re: 38 000 za dízel?
Jo chápu. Statistika, která se nehodí, se ignoruje.
Nemám pochyb, že ještě dlouho nebude Ioniq nějaký prodejní trhák. Neříkám, že by octavia nebyla úspěšná, ale konkurenci moc nevalcuje.
https://www.focus2move.com/…ng-compact-cars/
Avatar - Emel
21. 5. 2021 20:51
Re: 38 000 za dízel?
Pro mě je primární důvod ten, že se ve světových prodejích neorientuju. Nevím, co a proč se prodává třeba v Indii nebo ve Vietnamu (a ani mě to nějak zvlášť netrápí). Třinácté nejprodávanější auto jakýsi Wuling? Pro mě za mě...

K tomu patří bod dva - jaké modely se vůbec na jakých trzích prodávají - to nevím pořádně ani u té Octavie - vím že USA ne a že v Číně je nějaká ta prodloužená verze, ale ostatní trhy netuším.

Rozumím ČR a mám snahu rozumět Evropě... ale i to je těžké, člověk má nějakou obecnou představu typu že v Dánsku jsou auta hodně zdaněná a na Slovensku se platí za výkon a v Norsku se podporuje elektro a v Itálii jsou zase drahé pojistky... no dejme tomu optimisticky říkám, že ta evropská čísla ještě nějak chápu.
21. 5. 2021 22:13
Re: 38 000 za dízel?
Diskuze je o Octavii vs Ioniq, jak si stojí Octavia proti Ionioqu celosvětově jsem dal, v článku na který odkazuješ není ani Octavia, ani Ioniq, takže moc nechápu o co se snažíš.
Avatar - Mikesus
22. 5. 2021 06:13
Re: 38 000 za dízel?
To co jsem psal hned v reakci. Reaguji na "Octa ve třídě konkurenci válcuje", ne ze by byl ioniq lepší. Ale to chce přečíst první větu mého příspěvku
A jak říkáš, válcuje konkurenci a proto v tom seznamu ani není.
22. 5. 2021 09:04
Re: 38 000 za dízel?
Hm, vidím, že z jednoduché věci dokážeš udělat pěknou bramboračku ve které se možná dokážeš vyznat jenom ty sám.
Avatar - Mikesus
22. 5. 2021 10:05
Re: 38 000 za dízel?
Z jedoduche veci, jako že válcuje konkurenci ve třídě? O ničem jiném jsem nepsal. Že to nechceš pochopit, že si napsal blbost, to už je tvoje věc.
Stačilo napsat, že v prodejích válcuje Ioniq a není co proti tomu napsat. Coz ani není překvapující, kdyz ioniq 5 se prodava sotva 3 mesice
Avatar - twistedTSD
21. 5. 2021 22:03
Re: 38 000 za dízel?
Takový univerzální "toyotafans" argument, aneb když nevíš co by, jebni tam tabulku světových prodejů, která započítává do jednoho modelu několik odlišných aut a naopak ta auta, která se prodávají pod různými názvy, z ní vypadnou. :-)
Avatar - Ozzman
21. 5. 2021 22:13
Re: 38 000 za dízel?
Jo, a nebo zase koncernisti začnou házet tabulky Evropy..... to my fanošci Fordu jen šoupeme nohama
Avatar - Mikesus
21. 5. 2021 22:51
Re: 38 000 za dízel?
Ja jsem reagoval na to, ze octavia válcuje konkurenci v segmentu. Kdyz mne oznacujes za toyotafan, kde jsem psal o toyote nejakou zmínku? To tahas ty. Asi jsi ukrivdenej, ze tam není tvůj adorovanej koncern, co? Jakw různé Octavie de prodávají a jaké různé Corolly? Podle sebe soudím tebe...typickej koncernista?
To chce klid, nemusíš brečet, že tam není a vymýšet něco, co nikdo nepsal.
Avatar - twistedTSD
21. 5. 2021 23:25
Re: 38 000 za dízel?
Nějak ukřivděně jsi to vzal ty, snad se tak moc nestalo. Z pohledu úspěchu Octavie jsou relevantní evropské (čínské/australské atd.) prodeje, protože to není globální model, koncern má více značek. Více aut pod jedním názvem se prodává třeba jako Yaris, naopak VW prodával Golf třeba i pod třemi různými označeními.
Avatar - Mikesus
22. 5. 2021 06:21
Re: 38 000 za dízel?
Jen jsi napsal něco absolutně mimo. Ano, octavia je v Evropě úspěšná, za jejími hranicemi uz ji moc nikdo nechce. Ta Čína nebo Austrálie, doslova prodejní trhák.
https://carsalesbase.com/china-skoda/
https://www.caradvice.com.au/…t-in-early-2021/
Yaris patří do kompaktní třídy? Já myslel, že se tu bavíme, jak octavia válcuje konkurenci ve své třídě a zbytečně ji dost nefér nesrovnavame s mnohem úspěšnějším mini ( i v Evropě )
Avatar - twistedTSD
22. 5. 2021 12:01
Re: 38 000 za dízel?
Mluvil jsem o globálních x lokálních prodejních výsledcích. Vzhledem k tomu, že Octavia nemá US trh a sedan, nikdy se neumístí tak dobře jako Corolla. Navíc relevance takového argumentu je sporná, protože různé trhy mají svá specifika.
Avatar - Mikesus
22. 5. 2021 12:24
Re: 38 000 za dízel?
psal jsi o Číně a Austrálii, proto jsem dal odkaz na ně. na US jsem odkaz nedával. Tam nejspíš i ví, proč Octavii ani nenabízí. Myslím, že by na tom byla podobně, jako v té Austrálii. Když už to chceš tak do detailu o globálním modelu, Škodovce nic nebrání nabízet Octavii po celém světě. Nebo ano?
Avatar - twistedTSD
22. 5. 2021 13:24
Re: 38 000 za dízel?
První odkaz jsi přece dával na světové prodeje. Škodovce brání nabízet své modely globálně koncernová strategie, která vyhradila severoamerické trhy Volkswagwenu a Škoda má zase volné ruce v Indii. Jestli by na tom byli jako v Austrálii? Asi ano, protože není sedan a podobně, ale nevím, nakolik to vypovídá o tom, jestli je lepší nebo horší.
Avatar - Mikesus
22. 5. 2021 14:02
Re: 38 000 za dízel?
Ale globální trh není US trh. A navíc neřeším co je lepší nebo horsi. To sem dávají koncernisti, ze lepsi prodeje znamenají lepší auto. Tohle spojeni mi vždy přišlo absurdní.
Jak psal Ozzman, babisovo rohlíky rozhodne nejsou nejlepší, ale prodávají se u nas hodně.
Avatar - Emel
23. 5. 2021 19:30
Re: 38 000 za dízel?
Jistěže ví, proč tam Octavii nenabízí - protože tam Škodovka nemá zastoupení a expanze na americký trh zatím nepřišla na řadu. Zvažovalo se to někdy... 2018-19 myslím, ale pak přišla krize a tím to asi skončilo... takové věci se musí dělat buď pořádně (jako H&K v Evropě - lít do toho peníze a nevzdat to po deseti letech), nebo vůbec.

Co se Číny týče - pro Škodovku to býval nejdůležitější trh a měla tam hezká čísla - 2018 350t aut a tržní podíl 1,5%. 2019 to začalo jít z kopce a je to horší a horší (2020 tržní podíl jen 0,76%).
A víš proč? Jestli jo, tak řekni... protože já nevím. Je to důsledek ochlazení vztahů s ČR po cestě Vystrčila na Taiwan? No možná, ale propad začal už dřív, takže spíš ne...

No a to je přesně důvod, proč globální čísla neřeším...
21. 5. 2021 17:51
Re: 38 000 za dízel?
Někdo nechce elektrospotřebič, ale auto. Novou Oktávku bych bral RS 2.0 TSI s manuálem. Já preferuji benzín, ale kdybych už si musel vybrat jestli elektro nebo nafta, tak jdu do nafty. Ostatně ani nevím, kde bych já takovou vymoženost nabíjel. Běžně najedu 45-50tis ročně, velká část dálnice, takže pro mě žádný elektromobil smysl nedává.

Takže dáš 40 000, ale motor tam nebudeš mít žádný. Elektromotor stojí pár korun, na tom není nic - ten cenu elektromobilu nedělá, cenu dělají baterie...
Avatar - twistedTSD
21. 5. 2021 22:08
Re: 38 000 za dízel?
Nebo můžeš koupit Ranger v Raptoru třeba.
Avatar - Beefcake
22. 5. 2021 15:13
Re: 38 000 za dízel?
Nepredajna nie je, toto sa nekupje rozumom.
Su blazni, co dali 50K+ za dechtoveho Kodiaka "RS".
Minimalne dvaja :)
21. 5. 2021 15:01
Práve som Scouta...
Práve som takéhoto Scouta nafasoval a teda neviem no...

- dlhé previsy, už som tým strieborným zhŕňačom vpredu trochu zhrnul zeminu na poľnej ceste (žiadny off-road som neskúšal), takže štvorkolka sa hodí asi len v zime.
- vyššia spotreba. ok, je to nové, ale jazdím za 6 na diaľnici, v meste za 8 litrov, aspoň okresky sú pod 5 l.
- ťažko predvídateľný nástup výkonu. v meste sa mi už viackrát stalo, že pribrzdím, takmer zastavím a opätovné zošliapnutie plynu má strašne spomalenú reakciu. Povedal by som až nebezpečne, keď to potrebujete z odbočovacieho bez semaforu švihnúť krížom cez rušnú cestu.
- otrasné ovládanie niektorých funkcií cez ten dotykáč

+ fajn utlmenie
+ prémiový feeling
+ komfotné pruženie, na mierne hojdanie som si rýchlo zvykol,
+ štart/stop pri zohriatom motore už nevypínam, už nie je otravný (alebo som to vzdal?)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - wakantanka
21. 5. 2021 15:40
Re: Práve som Scouta...
K poslednému bodu, nafasoval si ERGO je ti to jedno. 🙂
Avatar - WinDiesel
21. 5. 2021 15:57
Re: Práve som Scouta...
asi tak

kdo fasuje škodovky, nesmí si stěžovat

Jinak dieselhateři se dnes předvedli :-)
Barik asi nasál do své duté hlavy hodně smradu z nějakého silného matroše.

A v USA mu sází do jeho oblíbených amerik jeden diesel za druhým ... :-)
Avatar - _EQS_
21. 5. 2021 16:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
21. 5. 2021 16:10
Re: Práve som Scouta...
Jo a do který? Krom velkých pikapů, kde už sou ale 35 let ty diesly? :-) :-)
21. 5. 2021 17:05
To snad ne!
"...Občasné výpadky asistenčních a bezpečnostních funkcí jsem po čase přestal vnímat jako vadu, ale stal se z nich takový doplněk hlídající mojí bdělost..."

Uz len koli tomuto by som zrazil hodnotenie auta tak na 3*. Ze obcas vypadne multimedialny system je sice otravne, ale este to neohrozuje priamo bezpecnost. Ale vypadavanie asistencnych a bezpecnostnych funkcii ano! Nechapem, ako takyto krap mohla Skoda vobec pustit na trh...
Rozbalit vlákno
2
21. 5. 2021 20:54
Re: To snad ne!
Jo to chceš, koupíš si auto za mega a občasné výpadky asistenčních funkcí nejsou vada ale vlastnost. :-O
Avatar - Mikesus
21. 5. 2021 22:08
Re: To snad ne!
Vždyť výpadky funkci je něco marginalniho. Kdo by chtěl funkční auto?
Avatar - Mokrous
21. 5. 2021 23:31
TDI EVO je fajn společník.
Nechápu zdejší nekonečný boje Benzín vs Nafta vs EV atd... Neustálý poměřování ocasů a srážení jiných pohonů. Každému vyhovuje něco jiného. Já jezdil atmo benzíny starý TDíčka i moderní turbo benzíny, zkusil i EV a teď jsem se zase vrátil k turbodieselu a jsem s tím v pohodě. Hlavní je snad způsob využití vozu, resp. motoru. Ano, benzín je dole hladší a tišší, ale taky víc točí a víc žere a nahoře je často hlučnější a zase to je vůz od vozu. Mě EVO 147kW vyhovuje parádně. Se 1700 kg Passatu, nebo i s 2T, nemá žádný problém a letí jako čert a přitom mimo dálnice umí jet za 5/100 a nemusí brzdit provoz za sebou. Výkon je na naše poměry naprosto nadbytečný. Emisně je motor navíc krásně čistý. Dlouhodobě není problém jezdit pod 6/100 včetně nepublikovatelných rychlostí. DQ381 taky funguje fajn a neškube, jen je potřeba se s ní naučit zacházet. Základ je vypnout start&stop a když chci rychlost, tak hodím do "S" a je to. Na jednu nádrž v klidu 1200 km, takže není nutno stát furt na pumpě. Hlučnost motoru není vůbec téma. Víc je slyšet vzduch a podvozek. Ve městě je slyšet víc, jak benzín, ale nejsem městský poskakovač. Auto využívám na delší přesuny. Je to velmi relaxační povoz. Osobně vnímám moderní 2.0 turbodiesel (nejen TDI EVO) jako ideální pohon pro univerzální vůz nižší střední/střední třídy, ale na kratší přesuny bych volil klidně 2.0 TSI.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Mikesus
22. 5. 2021 06:38
Re: TDI EVO je fajn společník.
Ono kdyby lidi nekupovali diesely pro jízdu po městě kvůli jedné cestě za rok do Chorvatska, člověku by to bylo vcelku jedno. Akorát lidi vidí nižší cenu "dotované" :-[] :-[] :-[] nafty a údajně nižší spotřebu a je jim jedno, že mají pořád přerušovanou regeneraci filtru, protoze ten smrad musí čichat ty za ním.
Diesel bych za univerzální nenazval. Naopak výhodnější na dlouhé přesuny, naprosto nevhodnej na krátké. Diesel je přesný opak EV. Benzin je něco mezi tím a hybrid tu využitelnost benzinu rozšiřuje na obě strany, krátké i dlouhé přesuny.
Avatar - Mokrous
22. 5. 2021 10:41
Re: TDI EVO je fajn společník.
No to "univerzální" jsem nespecifikoval ideálně... To bylo spíš bráno, jako poměr mezi výkonem a spotřebou a dojezdem a praktičností atd... Samozřejmě to je myšleno pro vozy, které budou opravdu jezdit a ne poskakovat po městě pár metrů až pár kilometrů.
Zcela souhlasím, že lidi, kteří si kupují naftu na přískoky po městě, nejsou normální. Zažil jsem jich i dost v okolí a těžce jsem jim vysvětloval, že to je naprostý nesmysl, jezdit naftou v jejich režimu. Kupci nových vozů to ještě občas chápou, ale u ojetin to je prostě problém. Taky je to dáno přebytkem flotilových TDI v bazarech a tím se plní jejich sen o silném velkém autě, co jezdí "za 5".
Jinak jasně, s EV se jezdí moc fajn, ale je to fakt na motání se okolo komína a pro movitou klientelu s vlastním domem a nabíjením. Univerzál to není a dlouho nebude. Benzín je rozumná volba pro méně movité na kratší trasy a nebo pro ty, kteří naopak peníze mají a rádi se svezou s pořádným motorem. Hybrid jsem taky zvažoval, to už jsme si myslím psali. Corolla 2.0 TS Hybrid je docela fajn svezení, ale opět spíš město a okresky a má pro mě ještě spoustu nedostatků i když pohon jako takový je moc fajn. Do budoucna by se mi líbil spíš nějaký Plug-in s dojezdem minimálně 100 km na elektriku s koncepcí EV na zadní nápravě a ICE na předku. Kombinace s 2.0 turbo-benzínem, domyšleným termomanagementem a snesitelnou cenou. Ale hlavně s možností rychlonabíjení, tak, aby se jeho řekněme 30kWh baterka nabila za 15 minut do 80% a max. za půl hodiny do plna. Sice jde o složitý koncept, nicméně může řešit problémy obou stran. Běžné pojezdy město meziměsto dá většinou pouze na EV (pohodlí, EKO), nemusí mít tak obří baterii (omezení těžby a recyklace). Zároveň umožní rychlé nabití těm, kteří nemohou nabíjet doma / v práci. Ale to vše jedině za předpokladu masivního rozšíření infrastruktury. No a na to Chorvatsko, nebo 2x do měsíce cestu napříč ČR to dá v hybridním režimu za 6/100 a to je fajn. Akorát to bude zase stát nesmysl.
Nicméně pro dálniční letce s nájezdy 30, 40, 50 tisíc km za rok a víc bude nafta pořád číslo 1.
Avatar - Mikesus
22. 5. 2021 11:07
Re: TDI EVO je fajn společník.
s tím naprosto souhlasím. Každé je nějak zaměřené.
Avatar - Mokrous
22. 5. 2021 14:10
Re: TDI EVO je fajn společník.
Co mě ale na současných dieselech strašně štve, je to, že se uživatel nedozví o probíhající regeneraci DPF. Lane assisty a podobný vymoženosti řidiče 1000x za tejden vy3,14čujou, aby jel uprostřed pruhu a podobně i když o to nestojí a sám ví dobře, kudy jede, ale, že přerušil důležitou regeneraci DPF filtru, která ho tím poškozuje mu auto neoznámí, to je tabu. Respektive se to dozví až na parkovišti, nebo v garáži, že mu běží sahara a z auta sálá horko a smrad spáleniny. "Ideální" je to v létě u lesa na plácku se suchou trávou... Zkušenější a ti bez počátečního Alzheimera si všimnou zvýšených otáček o cca 150 ot./min. a okamžité spotřeby místo cca 0,5l/h zvýšené na cca 1,1l/h. Ostatní zbytečně ucpávají filtr. A rozsvícená kontrolka znamená už větší problém. A v tu chvíli zrovna třeba není na nucenou regenerační jízdu čas... Mě takhle vyšokovalo nový auto už v cca 400 ujetých km a pak cca v 900. Zcela idiotsky regenerace jela na parkovišti po jízdě dlouhé cca 50, resp. 80 km. Proč neproběhla během jízdy a nebo proč mi prostě auto nezahlásí, že se to děje? Proč musím buď škodit autu a nebo jako detektiv sledovat otáčky na parkovišti pokaždý, když zastavím? Fakt na palici, ti programátoři vs manageři vs marketéři... A jako bohus to vybíjí baterku, aby pak nemohly fungovat vzdálené mobilní služby jako We a podobně...
Avatar - _Karel_
22. 5. 2021 15:14
Re: TDI EVO je fajn společník.
A nejen, že se o regeneraci dozvíš až po zastavení díky jedoucímu větráku, navíc ty regenerace spouští dost podivně. Jedu 80km po dálnici, něco vyřídím, 80km domů, vypnu auto a běží regenerace. :-O
Avatar - Mikesus
22. 5. 2021 15:32
Re: TDI EVO je fajn společník.
Tak koukam, ze ani delší přesuny nejsou zárukou vhodného prostředí pro diesel.
Avatar - Mokrous
22. 5. 2021 16:24
Re: TDI EVO je fajn společník.
Pro diesel je to fajn, ale pro ty blbce, kteří to programujou, je to neřešitelný oříšek...
Avatar - Mokrous
22. 5. 2021 16:30
Re: TDI EVO je fajn společník.
Přesně o tom píšu. To by mě jeblo, fakt. Auto tak dlouho čeká na ideální podmínky, až to spustí před barákem. To by se jeden pos.ral. Hlavně, že se o tom nesmí řidič dozvědět. Infotainmenty blikají a vyhrožují 100x za hodinu skrz každou 3,14čovinu, ale podstatné se musí zamlčet. Přitom by stačilo hodit ikonku a hlášku s optimálním chováním a potřebným časem a člověk by se podle toho zařídil. A kde jako mají být ideálnější podmínky, než na dálnici, kde jedeš konstatně těch 190, že jo? :D
Avatar - _Karel_
22. 5. 2021 16:38
Re: TDI EVO je fajn společník.
Nebo by mohlo být tlačítko na manuální spuštění regenerace. Je to banda kriplů.
Avatar - Mokrous
22. 5. 2021 16:52
Re: TDI EVO je fajn společník.
Přesně tak. Když to může mít Toyota Land Cruiser, tak proč ne koncern? Stačila by někde v přehledu jízdních dat posuvníček s mírou zaplnění a člověk by viděl, že už je někde na 70-80% a pojede zrovna těch 80 a víc kiláků, no tak to cestou zmáčkne a je hotovo. Všichni by mohli být spokojeni, ale to by se muselo chtít....

Včera jsem třeba objevil další chujovinu. Miluju funkci Auto-Hold v kombinaci s DSG. Měl jsem ji rád i s manuálem, ale tady to je prostě paráda. Ale!!! Proč proboha když někde zaparkuju a na někoho čekám s běžícím motorem a převodovkou v poloze "P" , tak musí svítit naplno brzdový světla??? Klidně půl hodiny ve tmě zářit do okolí jak strhaný. Ponechme stranou ekologičnost stání na místě s běžícím motorem, ale spíš mi jde o pochopení principu. Chápu, že v režimu "D" budou světla svítit, když Auto-Hold drží brzdy, třeba na křižovatce atd... Ale když dám mechanickou pákou jasný signál, že už parkuju, stojím a nohy mám sundaný z pedálů, tak je to takový neřešitelný problém naprogramovat brzdová světla, aby zhasla??? Nebo to má snad nějaký hlubší bezpečnostní kontext, který jsem nepochopil??? Při vypnutém Auto-Holdu pochopitelně v "P" brzdová světla nesvítí... Ale kvůli tomu přece nebudu jako idiot každou chvíli deaktivovat tuto geniální funkci vozu. Někdo si na to stěžuje, ale mě to běhá dokonale. Nic netrhá, dokonce 99% parkování nevypínám. To jen opravdu v extrému. Fakt by mě zajímalo, co si o tom kdo myslí. Protože zástupci koncernu si pochopitelně musí myslet, že to je tak správně.
Avatar - white label
22. 5. 2021 23:04
Re: TDI EVO je fajn společník.
Ad první odstavec, Crafter už na to tlačítko má, tak to snad teď půjde u většiny nových TDIček.
Avatar - white label
22. 5. 2021 23:00
Re: TDI EVO je fajn společník.
Právě teď jsme k vůli tomu tlačítku měnili ani ne dva roky "starého" Craftera, za nového s tlačítkem. A že jim to trvalo s tím přijít... :no:
22. 5. 2021 14:22
Re: TDI EVO je fajn společník.
Souhlas, jen se ještě zastanu lidí, kteří vroce 2012 kupovali nový diesel. Tehdy o DGate nebylo vidu, slechu, naopak díky nižším emisím CO2 to automobilky cpaly zákazníkům horem dolem. Flotilové TCO ležely na podlaze.
VW si podváděním v USA zpackal život, kdyby nepodváděl, mohl tam prodávat mraky clean dieselů.
Avatar - Mokrous
22. 5. 2021 14:44
Re: TDI EVO je fajn společník.
Tak jasný, zákazník nemohl za to, že neměl informace a že koncern neuváděl realitu ohledně NOx. Přesto ale v reálu měl úsporné auto s nízkými emisemi CO2, ale bohužel díky spalování chudé směsi v motoru vzniklo z obyčejného vzduchu hodně NOxu. A koncern nebyl jediný... Tento problém vyřešilo Ad Blue a momentálně je TDI EVO opravdu v reálu motor jak silný, tak úsporný, tak i emisně čistý jako málo co na silnici. Ano, lokálně je EV čistší, ale celková emisní stopa je +/- stejná, ne-li horší jak u toho TDI. Jelikož EV musí zvažovat životnost baterie 15 let při průměrném nájezdu dle tabulek EU a zdrojů elektrické energie. A té zelené elektřiny je v EU málo. EV by muselo jezdit 15 let na elektřinu z obnovitelných zdrojů, aby bylo opravdu EKO.
22. 5. 2021 15:58
Re: TDI EVO je fajn společník.
"lokálně je EV čistší, ale celková emisní stopa je +/- stejná, ne-li horší jak u toho TDI."
A tuhle informaci máš prosím tě odkud?
Avatar - Mokrous
22. 5. 2021 16:21
Re: TDI EVO je fajn společník.
Třeba od lidí z firmy InoBat. Zajímavé, že? Občas se najde i někdo ze zastánců EV, respektive přímo z businessu, který řekne pravdu a ne jen růžové žvásty. Tyhle firmy si zadávají a dělají hlubší studie na téma CO2 a další emisní stopy, které za sebou zanechá EV od svého vzniku až po likvidaci. A že by si sr.ali do vlastního hnízda jen tak pro srandu bych se divil. S EV se jezdí moc hezky, to už jsem psal, ale měla by se říkat celá pravda a nic netlačit násilím. To dobré si cestu najde.
22. 5. 2021 20:09
Re: TDI EVO je fajn společník.
Mne napríklad dosť vadí, ako pri tomto 200k TDI funguje štart-stop. Medzi vypnutím a opätovným zapnutím motora je až trestuhodne dlhá pauza a ako som sa presvedčil, môže to byť dosť nebezpečné. Asi si povedali, že mild-hybrid sa im sem už neoplatí dávať. Remeňový štartér-generátor by tu fakt bodol.
Avatar - Mokrous
22. 5. 2021 22:15
Re: TDI EVO je fajn společník.
Mě S&S "nesmí do baráku". Naštěstí má Passat samostatné tlačítko na vypnutí. Můj předchozí Peugeot II 508 HDI to tlačítko taky naštěstí měl/má. Tam S&S startoval podstatně rychleji, ale zase byl schopnej vypnout motor 5x během parkování a nebo na křižovatce ve 2ºC po ujetí 300m od nastartování zcela studeného motoru i když měl zajistit tepelný komfort na palubě. Prostě tuhle funkci (kurvítko) bytostně nesnáším a vždy ji ihned vypínám. Ale chápu, že někdo to ve větším městě používá, pokud polovinu času stojí na světlech. Tam ale zase nepatří tenhle motor...
Jednou jsem to zkusil v Brně v mým Passatu v rámci Travel Assist High. Tam pomáhá funkci S&S radar a kamera a jakmile se pohne auto přede mnou, ihned naskočí motor, aniž bych cokoli udělal a já pak mohu šlápnout na plyn v momentě, kdy už se dá rozjet plynule. Ale i to je dobrý tak na vyzkoušení, nebo v obří zácpě. Při běžné jízdě tyhle fíčury všechny vypínám.
23. 5. 2021 09:50
Re: TDI EVO je fajn společník.
No...a v novej Octavke už na vypnutie S&S potrebuješ dve ťuknutia do dotykovej obrazovky. ;-\
Avatar - Mokrous
23. 5. 2021 12:19
Re: TDI EVO je fajn společník.
Proto jsem honem bral nechutně drahého Passata, jelikož je to navzdory všem modernizacím stále "normální" univerzální auto. Skrývání S&S v menu je další prasárna, kterou nesnesu.
Avatar - Beefcake
22. 5. 2021 15:10
Zachvat smiechu
Fuuu, to je ale neskutocne dobrodruzne auto.
Tieto marketingove krasozvasty sa nezastavia pred nicim.
Podvozok brutalnych 163mm, odskakujuca naprava, prejazdove uhly smiesne.
Pruzne zrychlenie v priamke je presne to, na co sa auto typu "skaut" potrebuje zamerat :-[]

Skaut mal neskutocne ceny uz par rokv dozadu, nejaky 32000E tusim. V porovnani s obyc.verziou prinasal aj vtedy minimum.

Hned mi ten novy Outback pri zrovnani s tymto pride ako vyborna kupa napriek cenovemu skoku.
Rozbalit vlákno
0