že by si zákazníci počkali 5 let na rozvoj vodíkových automobilů a infrastruktury, když koncern VW masivně vsadil na elektroauta nic jiného v záloze nemá musí být děsivá! Co s těmi drahými krámy s mizerným dojezdem a vysokou cenou budou dělat? Už nejednou se ukázalo ,že VW není lídr trhu, ale rychlý kopírovač - viz kategorie vozidel SUV, MPV, sázka na diesely... takže obavy vedení koncernu chápu.
téměř všichni BMW, Toyota, H/K, Renault/Nissan s vodíkem jako palivem v nějaké formě počítají, a stále u nich jede výzkum. Z těch velkých jen VW nemá v záloze nic, tak jako neměl nic na elektromobilitu a dohání, co to jde.
Ale že VW silně zaostalo a pak honem VWsadili bilion(y) na EV to je (smutný) fakt
Taky zcela změnili letité priority a ofiko vyhlásili že VW už nejde o to být nejprodávanější https://www.autoforum.cz/…i-klicovy-model/ ale tuhle nahonem bilionovou investici co jim vyšla jako nej možnost řešení zaostání ve VWývoji (nějak) přežít
A vývoj baterií jak co do ceny tak kapacity se znalče roky vyvíjí jednoznačně http://www.hybrid.cz/…kwh-ma-ale-hacek nemusíš poroučet ASI to tam fakt dojde
Proboha! Četl jste to vůbec? Jaké státy v tom jejich "výzkumu" ti odborníci argumentují? Směšná agitka a hloupost. Už ta věta " Indie snížila spotřebu ropy o 74%" tvl. dyť oni jedou na elektrárny krmené ropou! A s tím Marokem a FVE to ti "odborníci" úplně dojebali!!! Zkuste najít plochu jako je v Marocké poušti kde není nic než písek v ČR na stavbu takové FVE a hlavně zajistěte odpovídající sluneční svit, ano?! Pokud nastane takový duben-květen ,jako je nyní, tak tak jste s celými FVE v řiti, toroubo!
Takže dotace na fosilní paliva činí v rámci světa obrovský číslo. Nicméně co ti uniká je to:
A) je to částka v rámci celýho světa ne v Evropě
B) když se na číslo blíže podíváš, tak zjistíš, že to není problém v Evropě ale mimo EU ve zbytku světa. Čili to není nic co bychom měli řešit my, viz odkaz nahoře, který používáš jako argument. Cituji:
Ve vyspělých ekonomikách nepřipadá v současnosti na fosilní paliva mnoho přímých dotací – ačkoli stále existují, Německo například vynakládá 0,07 % svého HDP na podporu uhelného průmyslu, zatímco USA vynakládají 0,05 % HDP na naftu. Fosilní paliva však v těchto ekonomikách nadále profitují z dotací ve formě nižších úrovní zdanění.
C) jedná se zejména o uhlí ne dotování benzínu, nafty a paliv do osobních aut.
Takže ty svoje představy prezentuješ trochu tendenčně.
Uniká? Nejseš si už sám sobě trapnej?
Zrovna tohle není základní ale VYSOKÁ :-)
Takže ted už chápeš = že to celou dobu POPÍRÁŠ jak idiot? ;-)
Protože dál popírat dotovaní nafty = to bys nebyl idiot ale retard
Stejně = multi miliardy ZVÝHODNĚNÍ nafty. Která je výrobně dražší + jízdou na naftu je VĚTŠÍ spotřeba ropy = totální debilita jí masově cpát do osobních aut
Už ti to konečně DOŠLO = jen se z toho že jen v Německu je to jen sníženou daní 9 a půl mld ročně = snažíš FAKT TRAPNĚ vykroutit :yes::-!
To VĚTŠÍ (vícenásobné) zdanění elektřiny = ti už taky došlo? Nebo viz tady diskuze :-!:D:-[]
Tak jak CELOU DOBU říkám = dotovaná je proti benzínu nafta CO se snažíš dokázat? ;)
Ale DÍK za potvrzení = jo už 20 let evropský parlamenty řeší JAK daňový zátěže ropných paliv nafta/benzín SROVNAT = stejná daň stejný podmínky pro naftu/benzín o tom celou dobu mluvím a TOMU nemalá část lidí zde = nevěřila nechápala? :-)
Protože při rovných podmínkách = nic jako výhodnější provoz na naftu není (láme se to až u nákladních aut rsp. asi od 3,5 tuny případně při nějakých naprosto extrémních nájezdech)
U elektřiny je to složitější tam je obrovskej rozdíl ve výrobní ceně = třeba vítr vs jádro = to je mnoha NÁSOBEK. Dneska už elektřina z OZE začíná bejt levnější i než z uhlí
To znamená že zatímco zdanění ropných paliv je zjednodušeně 50% zdanění elektřiny je i několika NÁSOBNÝ = chápeš INTELIGENTE?
Vyložená manipulace jak ze strany toho Němce, tak vaše! Dotaci označují to, že je nafta zdaněna v Německu o 18 eurocentů méně, než benzín, ovšem na EE žádná spotřební daň uvalená není!!!!
Ano TO JE dotování https://www.wirtschaftsdienst.eu/inhalt/jahr/2018/heft/8/beitrag/das-ende-der-dieselsubvention-verteilungseffekte-einer-co2-basierten-energiesteuerreform.html nebo https://www.transportenvironment.org/…-%E2%80%93-study nebo https://www.lemonde.fr/planete/article/2013/03/01/les-moteurs-diesel-entre-subventions-et-dangerosite_1841303_3244.html nafta je výrobně DRAŽŠÍ než benzín díky zvýhodnění pak na stojanejch levnější
Absurdnost představ o výhodnosti nafty je i spotřeba = auto se vznětovým motorem musí mít dotované palivo a má VĚTŠÍ spotřebu ropy
Můžu se zeptat PROČ na základě ČEHO to tak vehementně POPÍRÁŠ? Fakt by mě to zajímalo
Tu prejavil stručný, aj keď trochu hrubý nesúhlas. Pokiaľ si si doteraz nevšimol, bez povšimnutia tu prejdú aj podstatne menej vhodné a urážlivé príspevky.
Win všeobecne píše jednostranne, ale obvykle k veci. ZORG vo väčšine svojich prejavov mimo a píše dookola tie isté. nezmysly.
Potrebuješ školenie na pochopenie jednoduchých textov?
Nechápu proč tě někdo jako Zorg rozčiluje. Nikdo přeci nekritizuje změny nicků Klaudie. Koneckonců Peter Topper už má asi třetí. Zorg se z nějakého důvodu domnívá, že WinDiesel je tady zároveň jako Ada je opet zpet, TeePee, Prochy a další. Já osobně bych se v takovém případě nějak věrohodně bránil.
V současné době roste cena (zjednodušeně) VŠEHO = celosvětová (mega)inflace = to je něco jiného
Cena baterií (očištěná o inflaci dokonce asi i absolutní) půjde dál směrem co jde posledních 10 let a stejně tak se navýší jejich schopnosti = určitě nejsme ani zdaleka na konci vývoje https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/plne-dobiti-baterie-za-15-minut-toyota-a-panasonic-tvrdi-ze-maji-funkcni-prototyp zajímavý bude asi tohle https://fdrive.cz/…co-sileneho-7146:-!
Ale není https://www.ceskenoviny.cz/…50-kc-kg/1933686 aktuální skoky během posledního abnormální roku jedno jestli je něčeho přebytek https://www.kurzy.cz/…apornych-hodnot/ nebo naopak nedostatek jsou normální. Že něčeho je ZROVNA míň víc nehraje roli poslední rok roli nemá moc vypovídací hodnotu = to uvidíme až se věci zase vrátí sednou do normálu
To že baterie na hodně procent na ceně KLESNOU (minimálně v cenách očištěných o inflaci) je na hodně procent pravděpodobné. Stejně jako že je čeká další zlepšení funkčnosti
VW vodíkovou technologii nemá a mít nebude. Investovali hromadu zdrojů do stavby nových továren, řešení baterií, vývoje softwaru - pokud se vodík uchytí a on se uchytí - VW už nebude mít zdroje na to se přizpůsobit. Všechno vsadili na jednu kartu a teď jim Japonci způsobí nemalé problémy. BMW řeší vodík ve spolupráci s Toyotou - ta je na koni. Daimler má ještě čas i peníze se přizpůsobit. VW ale ostrouhá mrkvičku - stejně jako by ji ostrouhal Musk z Teslou. Skončí to tak (pokud bych přirovnal koupi elektromobilu k iPadu), že si budete moci koupit elektromobil (iPad bez GSM simkarty - pouze s podporou Wi-fi) a nebo vodikové auto (iPad se SIM kartou). Ten kdo bude jezdit dlouhé trasy + nákladní doprava skončí u vodíku. Na cestu do Tesca bude stačit elektromobil. S naftou to bylo stejné. Nejdřív se uchytila v náklaďácích a až potom přeskočila do osobních aut. Za vodík se bude (stejně jako v případě nafty) příplácet. Časem budou moci i vodíková auta sama o sobě ujet pár stovek km na elektřinu - takže do plničky se pojede až při cestě do Chorvatska.
Toyota způsobila problémy majitelům vodíkových vozů v Kalifornii když jim prodala auta na vodík Není dost vodíku. Co s takovým vozem, když ho nemůžete provozovat ani v místě, kde je hromada vodíkových stanic na kterých není dost vodíku. A na to že se s takovým vozem vydáte mimo Kalifornii můžete rovnou zapomenout. Takže až budete mít dost čistého vodíku, tak můžete začít prodávat auta na vodík. A kde chcete brát čistý vodík?
To půjde ruku v ruce, jak bude přibývat vodíkových aut, začne přibývat firem vyrábějících a distribujících vodík ... A jak se to začne rozjíždět poběží i výzkum a celé se to začne zjednodušovat a zlevňovat. Budoucnost je vodík.
Auta na baterky budou masově použitelná pouze když přijde úplně nový typ baterie, možná to ani nebude "baterie", ale zkrátka nový způsob skladování elektrické energie ... a nevěřím, že něco takového přijde v příštích deseti, ani dvaceti letech ... a možná ani do konce století.
No jistě ww nemá vyvinutý vodíkový pohon, tak dělá co může aby se neprosadil. Ale stejně přistupoval i k bakteriím než vyvinul použitelnou platformu. Časem bude muset pochopit, za baterie nejsou jediná cesta.
Vždyť on všechno vsadil na baterky a ono o ně není zrovna velký zájem. Bez dotací jsou prodeje minimální :-[] Proto půjde proti jakékoliv jiné technologii - jde jen o kšeft pro VW :no:
Nic takového nepíšu, jen to, že Herbert tlačí jen jednu technologii, protože do ní nasypal spoustu peněz a nekouká doleva, doprava. Bojí se o svůj zadek, protože se ne úplně správně rozhodl ;-)
vodik ma budoucnost v bazarech, az tu teda s velkou slavou postavi Unipetrol par vodikovych stanic a par lidi se nachyta, napise se jeste par recenzi kde bude pravda o tankovani, lidi zjisti ze je to provozne drazsi nez benzinovej 6 valec, tak bublina splaskne a po vodikovych elektromobilech nestekne moc lidi
uzasne ted je jak se ceskym internetem siri tiskova zprava toyoty vyvraceni mytu o vodiku, a vesmes hned nazacatku ten prvni mytus primo i potvrdej ze to zadnej mytus neni a je to fakt :yes:
uzasny je pak i to prohlaseni ze maji v CR jiz temer 10 objednavek, z cehos 5 kusu si objednal samotny Unipetrol ktery jiz nekdy od roku 2019 slibuje vystavbu cerpacich stanic na vodik, takove to "z dani danovych poplatniku postavime tri stojany na cerpani vodiku a prijde to jen na cca 80 milionu korun, a denne ty 3 stojany obslouzi dohromady az 100 vodikovych aut" a pak nekde dole malim vysedlym pismem velikosti 3 je napsano, po nacerpani vodiku se musi po dobu 25-30 minut znovu natlakovat cerpaci nadrze na vodik, takze pokud na cerpaci stanici s jednim cerpacim stojanem na vodik prijedou 2 zakaznici, ten druhy si na cerpani pocka klidne i 40 minut, a aby to bylo ekonomicky jeste vyhodnejsi, dane tlakove pumpy maji zivotnost cca 1000 hodin provozu, tedy kazdych cca 500 tankovani bude treba vymenit tlakove pumpy, ktere stoji dnes smesnych cca 6 milionu korun za jednu :-[] , ale nebojte i to nam stat formou dotaci pristich 5 let bude proplacet, vas Unipetrol :yes:
takze ciste prakticky, poridit ted vodikove auto jeste dava smysl, protoze ted to vesmes hradi stat, horsi to bude tak za 5-10 let, kdys stat prestane hradit vystavbu a provoz tech cerpacich stanic s vodikem a jeste na vodik pravdepodobne uvali spotrebni dan
máš smůlu, vodík se bude rozvíjet v nákladní a autobusové dopravě, protože ty elektrohračky jsou těžké jako prase, samotný osobák je těžší o 30% než spalovák, takže u tahače návěsu by to dělalo nárůst z 8,5 na 11tun, což je průser sám o sobě, přesně o tolik by se musela snížit užitečná nosnost soupravy . A to se nebavíme o dojezdu, kdy nyní klidně zajede souprava ČR- FRA-ČR bez natankování. Takže z toho důvodu se o rozvoj vodíkových stanic nebojím, bude jich přibývat -už i proto, že do nich se budou "skladovat" přebytky z neregulovatelné EE z OZE !
jo myslis ty plnicky pro autobusy a nakladaky co pracuji se standardem 300 bar? jo jo to lidem co si poridi Mirai se 700 bude jiste k uzitku, neni totiz nic lepsiho nez si nemoci naplnit nadrz ani z poloviny :yes:
ja se autodoprave pohybuju, jsem spolumajitel autodopravy kde je dnes 16 tahacu, 8 dodavek a 6 osobnich aut, takze neboj o vodik se zajimam, a jiz jsem i vodikove auto Hyunday Nexo mohl ridit u naseho Nemeckeho partnera kde mame prislibene svezeni i s Hyundai Xcient Fcef coz je skrinovy tahac..... no a zatim je to tak, ze spis nez vodik, tak postupne prestavujem nelizingove tahace na LPG a mame u Mercedesu jiz objednany i elektricky skrinak 18t na vnitrostatni spedici ;-) protoze nez se v CR rozjede neco jako cerpacky na vodik pro nakladni dopravu, tak spis pujdu do duchodu, a to cekam tak do 20 let :-[]
Jo že MY jsme pozadu a zrovna teď jsme dlouhý období konjunktury od vlád Rusnoka po Babiše totálně zazdili + ještě během něj stihli žít na dluh a ZPOMALIT investice = to jo
Ale SVĚT tím směrem viz já 9:51 jde = a časem i my :-)
Ty ***, zeptej se jak to vypadalo za žinženýra Kalouska, který tady dokázel celosvětovou recesi prodloužit o 2-3 roky a udělat z ní skutečnou ekonomickou krizi.
svet na vodik zvysoka, nejvetsi trh pro vodik je USA a vesmes jen kalifornie, a co se tam nestalo,....... dosel vodik, 3 dny si tam s vodikacem nekteri nemohli natankovat, dovedes si predstavit ze by se v CR ted stalo ze by na cerpackach nebyl benzin a nafta jen 3 dny? ....totalni chaos a katastroficke scenare horsi nez nejaky cokdown od Bambise a prvni reakce lidi by byla ze vezmou auto a pojedou na cerpacku dotankovat kde zjisti ze nemaj a tak zbytecne projedou palivo co nemuzou natankovat :-!
Nemecko, jo uzasny, maj temer 260 stojanu, wau, no a jista taxikarska firma v Mnichove jiz zazila tu beznadej kdys zjistili ze cekacka na cerpani je kldine i cca 30-40 minut, takze svoji vodikovou flotilku museli usmernit a diverzifikovali do baterkacu :-[]
pokud vodiku veris, tak sup do Toyoty a objednej Mirai, bez tech nakupu to totiz do par lest skonci fiaskem a prodej stahne jak Toyota tak cerpacky, porotoze se jim nevyplati drzet neco co jim denne prodelava tisice az desetitice denne