Když se Hyundai Santa Fe objevil v naší redakční garáži naposledy, vysloužilo si označení „rodinný ideál s kontroverzní tváří“. Tohle označení zůstává, téměř všechno ostatní se ale změnilo.
Pár "volných myšlenek":
- Tohle je pořádnej kus auta za celkem solidní cenu. Osobně mi to přijde jako auto kousek nad Kodiaqem.
- Pro mě je SantaFe méně kontroverzní než Tucson, který se mi ve finále moc nelíbí.
- Začátek testu zní trošku jako citace z katalogu, "zcela nová prémiová středová konzola", pff.
- Upřímně si neumím úplně představit "automatické" fungování s tou záplavou tlačítek... respektive... určitě to člověk nenahmátne poslepu.
- Nadpis "Benzín už jen s elektřinou" je možná trošku zavádějící... co si vybavuju SantaFe, tak většinou mělo v nabídce jen tu 2.2 naftu.
- Pokud tahle krabice s obstojnou dynamikou jezdí v kombinaci za 7, je to skvělý výsledek.
To jejich marketingové prohlášení odpovídá leda tak tomu od koho kopírují. Viz můj komentář níže. Už podle fotek je vidět, že takový Mercedes je rozhodně jiná liga než Hyundai. Vlastně je urážkou Mercedesu to vůbec srovnávat :D
Chodím kolem nového SF obden a jak jsem se na začátku dost ošklíbal, tak teď se mi líbí čím dál víc. Aspoň je znát, že si někdo s designem dal práci, což se třeba o zmiňovaném Kodiaqu moc říct nedá...
Hej mne tiez pride, ze si s tym dizajnom prednej casti dal niekto pracu, nejaky dizajner z vietnamskej trznice, ktory predtym dizajnoval odporné mokasíny. Kodiaq ma aspon hlavu a patu i ked je sam o sebe ozruta s velkymi prevismi.
Mám nový Tucson se stejnou motorizací, mé předchozí auto byla atmosféra s manuálem a potvrzuji zkušenost s reakcí na plyn. U té atmosféry jsem mohl dobře odhadnout jak auto zareaguje na plyn, tady pokud více sešlápnu plyn, tak se nejprve rozjede plynule na elektromotor, po chvíli se zapojí spalovák s nějakým náběhem turba a pak to najednou jede až moc. Ale toto není auto se kterým bych chtěl dělat myšky ve městě. Spotřeba je 5-10 podle stylu jízdy a typu trasy, průměr zatím 7,7.
konecne.. tak na test santa fe cakam ( a pytam sa na neho ) snad uz od velkej noci... diky... :yes:
jak som doteraz mal vzdy radsej sorento a santa fe mi prislo akesi poslabsie tak musim priznat ze teraz to mam opacne... nove sorento je ok... ale nejak ma nechava chladnym uz... za to santa fe je razom u mna lider vo svojej triede ( exterier.. interier... vsetko topka ) ... :yes:
Za me oboji dobry presne do chvile, kdy to mas prodat.
Znamy mel Santa Fe a zvazoval Kodiaq, po 4 letech prodaval a hodne si zanadaval proc za stejne penize nekoupil dlouhy Tiguan nebo Kodiaq, pri prodeji by dostal o 150 tisic vic… :-!
Před 4 má rokama to byl ještě ten starej santa fe ne? Edit: jo byl. Schválně jsem se díval jak si drží ceny ten novej (rok 2019) oproti Kodiaku a Tiguanu Allspace a když si odmyslym RS, na což nemá Santa odpověď, tak si cenu drží +- stejně.
Hodně masivní zase nemusis ohybat ruku .Akorat se asi přesní blbě poleze od spolujezdce ,když nějaky ,,umělec,, zaparkuje vedle.
pohonný řetězec se asi celkem vydařil :yes:
Pěkná! krabice maska psycho :-) ale to co předvadí dyzajneři s kolama u hjundaje.Tady evokuji klasická kola do terenu a dle zastřikaného motoru to možna i někdo prohnal po lomu :-):yes:
zajimave, mi prijde, ze protredni mist tedy moc pohodlne nebude...uz jen se opirat do operky. NA prvni pohled ok, stejne jako u XC90, ale sedet se tam neda..
Nedá mi to nereagovat jak na článek tak diskusi adorující interiér.
Z pohledu levných aut v tom člověk možná vidí prémii. Hyundai v novém SantaFe předvádí podobný styl jako Genesis. Tzn. vezme se D3 a v kuchařském stylu pejsek a kočička z toho vyrobí interiér. To kopírování prvků je podlé. Jako líbí se mi třeba to využití kamer do budíků při odbočování. Ale design digi budíků je zcela jasně inspirovaný BMW do roku 2019 (než přišli ty nové s opačným otáčkoměrem) viz foto https://www.auto.cz/…le-ve-vsem-lepsi?… Středový displej taky hodně připomíná BMW 5, ale beru že ty tablety moc kreativní tvary nemají.
To že se nedá nic jiného vymyslet je blbost. Ostatní automobilky jsou originální a možná se v jedné věci přiblíží někomu, ale ne takhle že kompletní Hyundai interiér poskládáte v grafickém editoru jen z fotek BMW a MB. Digi budíky má snad každá automobilka úplně odlišné...až na Hyundai. Je to jeden z důvodů proč je pro mě Hyundai trnem v oku. I kdyby použili sebelepší materiály, jen parazitují na někom kdo si na tom dal skutečně záležet.
Jako majitel Ecka nerozumim tomu, proc by nekdo tohle nazval premiovym.
A mas pravdu, delat jde hodne - krome nemecke trojky treba Jaguar / Land/Range Rover ma interier bomby, Lexus obcas taky, i ten VW Touareg je premiovy bez debat…
Mně by asi víc vadilo, že digitální budíky v Santa Fe jsou úplně stejné, jako třeba v Koně za třetinovou cenu. Že nejsou schopni pro top model přijít s něčím jiným. Ale tak Enyaq má taky stejné páčky blinkrů jako Fabia...
Nebude to aj tým, že "nakúpili" ľudí práve od prémiových výrobcov? Ten rukopis a tam proste premietne, nehovoriac o juhoázijskej mentalite, že načo vymýšľať už vymyslené? :D
Myslím si, že tohle na to má určitě vliv. A to už je pak docela složitá otázka zda to vadí nebo nevadí. Minimálně v dohledné době jsem si ale jistý, že "originály" si náskok udrží. Následovat je jednoduché, převzít otěže je věc druhá a v tom bych byl v klidu.
Premii bych v tom opravdu nehledal. Ale za ty peníze je to hodně slušná nabídka. Ale to auto je tak hnusný, že bych musel hodně preferovat pragmatickou část mozku, abych ho nakonec koupil.