Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Finále dlouhodobého testu: VW Golf 1.5 eTSI EVO mHEV 110 kW DSG R-Line

Půl roku s námi strávil, a i když to nebylo soužití stoprocentně bezproblémové, nakonec jsme si i osmičkový golf velmi oblíbili.
Zpět na článek
28. 5. 2021 08:30
28. 5. 2021 10:55
28. 5. 2021 11:37
28. 5. 2021 15:04
28. 5. 2021 08:39
28. 5. 2021 09:54
28. 5. 2021 10:05
28. 5. 2021 11:13
28. 5. 2021 12:29
28. 5. 2021 14:46
28. 5. 2021 15:37
28. 5. 2021 20:00
28. 5. 2021 20:45
28. 5. 2021 15:08
28. 5. 2021 21:56
28. 5. 2021 22:17
28. 5. 2021 09:01
28. 5. 2021 10:42
28. 5. 2021 20:09
28. 5. 2021 14:32
28. 5. 2021 08:13
Inspirující jméno
Ty jména tahají ve VW z pytlíčku Scrabble? Kdysi se auta jmenovaly "nudně", třeba Mustang King Cobra, Pontiac GTO Judge, Plymouth Road Runner Superbird nebo Mercury Cougar Eliminator... Ale kam se to hrabe na etsievomhev110kwdsgrline :-[]
Rozbalit vlákno
4
28. 5. 2021 08:43
Re: Inspirující jméno
Mně to množství těch zkratek přímo evokuje množství věcí, které se můžou pokazit. A tady to vidím na pěknou řádku a každá by znamenala slušnou sumu peněz. No zlatý můj Ceed, nejdražší byl výfuk za 5000 :-! .
Avatar - simon_sez
28. 5. 2021 14:41
Re: Inspirující jméno
Raz som v servise rozpraval s majitelom Ceedu, kt. musel myslim na 1.4ke menit katalyzator a teda bola to palka.
Avatar - wakantanka
28. 5. 2021 15:35
Re: Re: Inspirující jméno
Myslíš, že katalyzátor na iné autá bude za pár korún?
Avatar - CRASH_TEST_DUMMY
28. 5. 2021 09:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 5. 2021 08:30
Já chápu...
..že ceny aut rostou, ale- info jen za poslední den krátký Golf za milion, Jeep Wrangler "od 1,6 mio, Řekl bych, že 90% občanů, co nemají služebáky bude čím dál více nakupovat v bazaru. Jestli to je to, co výrobci a regulátoři chtějí dělat pro záchranu planety, no, nevím, nevím...
Rozbalit vlákno
8
28. 5. 2021 10:55
Re: Já chápu...
Základní cena Golfu 1.8 (92 kW) mk4 v roce 1998 - 502 000 Kč
Základní cena Golfu 1.5 (110 kW) mk8 v roce 2021 - 607 000 Kč (+21%)

Inflace 1998 - 2020 = 64%. Jinými slovy, kdyby Golf zůstal na stejné ceně, tak teď stojí cca 820 tisíc.

Ale je pravda, že jednu dobu byla auta levnější, například Golf mk6 v roce 2009 s motorem 1.4 TSI 90 kW stál 450 tisíc, dneska 1.5 TSI 96 kW stojí v základu 580 tisíc, což je k inflaci +6%.
28. 5. 2021 11:01
Re: Já chápu...
a kolik se těch nových Golfů v ČR prodalo? Nebo jinak, v roce 1998 bylo bydlení za 5 tis, nyní za 15-20. Zatímco to bydlení lidé potřebují, nové auto nikoliv. Ovšem green deal politiků EU chce aby i plebs v ČR byl EKO.
Avatar - pradeda777
28. 5. 2021 11:24
Re: Já chápu...
EU chce, aby plebs kupoval boty.... :-! :D
28. 5. 2021 11:37
Re: Já chápu...
No je těžké dohledat srovnání prodejů Golfu v ČR, hlavně mk8 se začalo prodávat loni a loňský rok prodejům moc nepřál z jiných důvodů, než je cena.
28. 5. 2021 12:59
Re: Já chápu...
Ja jsem si vsimnul zajimave veci kdyz byla krizicka 2008 - automobilky zdrazily. Misto aby se snazili udrzet co nejvyssi produkci, radeji hned honem zdrazi a budou chvili prodavat jeste mene, nez by mohly, ale s vetsim ziskem. Jak se situace zlepsuje, nechaji ceny vicemene tam kde jsou, takze za 5-10 let jsou zase auta levnejsi (vzhledem k inflaci). A pak znovu.

Ma to vic duvodu proc to tak delaji. Jednim z nich je napr. fakt ze prodavaji na splatky na 3-4 roky a tam se musi zohlednit budouci ocekavana inflace. Takze je logicke ze prave ted, kdyz je jasne, ze inflace poroste, zacali zdrazovat. Ja osobne ocekavam podobny postup jako pri minule krizi.
Minule jim jeste pomahaly staty s ruznym srotovnym apod, to stimulovalo dalsi prodeje, ted to asi budou mit tezsi.
Avatar - wakantanka
28. 5. 2021 14:37
Re: Já chápu...
dobre spočítané a to ešte nechcem riešiť rozdiel vo výbave vtedy a dnes, keď tipujem že u toho Golfa IV si priplácal aj za manuálnu klímu, elektrické okná, zrkadlá, abs a boh vie čo ešte. V tej dobe kúpil kamoš Octaviu I SLX TDI za nejakých 870 tis. SKK a jediné extra boli velúrové poťahy. :)
Avatar - kari.laz
28. 5. 2021 11:00
Re: Já chápu...
U vrangera jde o elektricky zmršenou verzi. Klasika začíná na 1.155.000 za krátkou, 1.240.000 za dlouhou a 1.447.000 za Gladiator (tam už i s vhodným třílitrovým motorem) . Ale jinak souhlas, že ceny letí nesmyslně nahoru.
28. 5. 2021 15:04
Re: Já chápu...
Není nutno nakupovat v bazaru, stačí se rozhlédnout.....
28. 5. 2021 08:39
hmm
Golf za mega, který vás bude iritovat po každém nastartování. Jo, tomu říkám době investované peníze. Že má skvělej podvozek? To je mi jedno. Řezat zatáčky na hranici limitů po okreskách není moje záliba. Chci funkční auto, ne Windows na kolečkách.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Roman Horký
28. 5. 2021 09:46
Děkuji za tuto skvělou zprávu
že je na světě další skvělé auto se snadno zapamatovatelným názvem. Je taky dobrá zpráva, že to to auto se hned po nastartování nevrhne zbrkle, ba dokonce ani zběsile a už vůbec ne rychle, do provozu. Nejdřív řidiče příjemně zklidní krátkou procházkou v menu a pak teprve, POMALU, se zapojí do sdílení veřejného komunikačního prostoru.
28. 5. 2021 09:54
Re: hmm
Což si dost odporuje. Právě golf je evidentně super auto - skvělý podvozek, výbava, posaz, pohodlí a prostor. Jen ten windows na kolečkách mu dle testu právě nefuguje bezchybně.
Avatar - Ozzman
28. 5. 2021 10:05
Re: hmm
Pche ! Mam v aute infotainment od Mikrosoftu a i kdyz je trochu pomalejsi , tak funguje !:D
28. 5. 2021 11:13
Re: hmm
No jo, ale zas ti nefugnuje to auto, protože je to fiat. :-)
Avatar - wakantanka
28. 5. 2021 12:29
Re: hmm
Ozzy má Fiat? :) mne niečo ušlo? :)
Avatar - simon_sez
28. 5. 2021 14:46
Re: hmm
Je to na F? Je, takze to je jedno + cestovanie vlakom je aj ekologicke :-)
Avatar - wakantanka
28. 5. 2021 15:37
Re: Re: hmm
Veď to že on má dva F z troch a on sa trafil akurát do toho ktoré nemá. 🙂
Avatar - Mikesus
28. 5. 2021 20:00
Re: Re: hmm
já bych řekl, že v rodině mají 3 od F ze 4. A stejně nakonec zajisté nejradši jezdí Toyotou :D
Avatar - Ozzman
28. 5. 2021 20:45
Re: Re: hmm
Když startuje, víš že jsou slabší na ty autobaterky a to i ty nový :D

Nejradši jezdím tím od F :D
Avatar - Ozzman
28. 5. 2021 15:08
Re: hmm
Nene, jine auto od F :D
28. 5. 2021 21:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
28. 5. 2021 22:17
Re: hmm
Řadím se k Fordu a Fšem Francouzum...
28. 5. 2021 09:01
Hlasový pokyn
Hlasový pokyn k zapnutí vyhřívání sedaček je: mrzne mi ***😀
Rozbalit vlákno
2
28. 5. 2021 21:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 5. 2021 09:06
vymrčovat si
Co to proboha je " vymrčovat si " ? :D Zní to strašně :D Čekal bych, že si budu muset googlit odborné termíny a ne nějaké Moravské nářečí :D
Rozbalit vlákno
12
28. 5. 2021 09:09
Re: vymrčovat si
motor mručí, převodovka skučí...
Avatar - Mokrous
28. 5. 2021 14:43
Re: vymrčovat si
Kolik ti je, že neumíš česky? Dneska mládež nerozumí ani Slovákům, přitom to je na 99% identická řeč. Ale, že se ztrácíme i doma, to je divný... Trochu jinak mluví na Ostravsku, trochu jinak na Hané, trochu jinak v Plzni, ale rozumět je snad všem, ne?
28. 5. 2021 15:01
Re: vymrčovat si
Některé moravismy mě prostě štvou. Z kama, rožni .. a tohle se teď úspěšně přidalo na seznam. Nevím jestli slovo "druhak" je taky odtamtuď, ale sere mě taky.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2021 17:25
Re: vymrčovat si
Tak tvoje starosti bych chtěl mít. Celej svět se řítí do jedný obrovský *** a tebe trápí nářečí... 🤯
Avatar - Mikesus
28. 5. 2021 20:03
Re: vymrčovat si
nářečí do novinařiny nepatří. Tedy pokud není článek o tom nářečí. Je to stejné jako použití vulgarismů.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2021 21:00
Re: vymrčovat si
No fakt že jo, ty 3,14čo, to mě nenapadlo 😅
Avatar - Mikesus
28. 5. 2021 20:02
Re: vymrčovat si
moraváci neumí mluvit. To je i slovákům rozumět lépe. Ve firmě ( i v rodině ) mám pár slováků a není s nimi problém. Pak přijde moravák a nerozumí mu nikdo.
Avatar - wakantanka
28. 5. 2021 21:34
Re: Re: vymrčovat si
Toš to ja moravákům rozumím 🙂
Ale nám z východu Slovenska zase nerozumie zvyšok 🙂
29. 5. 2021 23:56
Re: Re: vymrčovat si
Šaľeny...nehutor somariny...
Avatar - wakantanka
31. 5. 2021 08:35
Re: Re: vymrčovat si
šak nehutorim :D
29. 5. 2021 08:41
Re: vymrčovat si
Z kama a rozni su zakladne slova cezhranicnej komunikacie morava - zahorie. Na to mi nesahaj!
Avatar - Mikesus
28. 5. 2021 20:03
Re: vymrčovat si
naprosto souhlasím, do jakéhokoliv článku nářečí nepatří, pokud ten článek není o daném nářečí.
Avatar - Ozzman
28. 5. 2021 09:16
Drahý, ale dobrý
Tento kousek jsem viděl na živo a musím uznat, že jak se mi klasické verze nelíbí, tak tohle vypadá fakt dobře a i interiér byl parádní.... jen ta cena v kontextu toho, co nabízí ;-\
Rozbalit vlákno
4
28. 5. 2021 10:14
Re: Drahý, ale dobrý
Až na to rozsvietené obočie nad prednými svetlami a tú hnusnú grafiku displejov. Volič prevodovky tiež vyzerá dosť divne.
28. 5. 2021 11:15
Re: Drahý, ale dobrý
Zajímalo by mě, jestli ten volič funguje stejně jako u 911, kterou jsem měl na podzim na víkend půjčenou, tam to naopak bylo super. ten volič měl na obě strany dva kroky stejně jako tlačítko okýnek - když člověk kliknul jenom "jednou", tak to šlo po jednom kroku: R->N->D. Pokud člověk kliknul "dvojkrokem", tak to při kliku dopředu dalo rovnou R a dozadu rovnou D. Na manévrování v těsných prostorech super.

Offtopic bonus: https://imgur.com/a/AbiKfvN Jediny negativum bylo, kdyz jsem na konci zapujcky u pumpy zjistil, ze to auto precejenom melo tu priplatkovou vetsi 90l nadrz... a chtelo tankovat Super Plus :D
Avatar - Ozzman
28. 5. 2021 20:46
Re: Drahý, ale dobrý
Já v něm seděl ve dne :D
1. 6. 2021 14:56
Re: Drahý, ale dobrý
Tomu voliči se prý přezdívá volič-klitoris... :-)
28. 5. 2021 10:42
Holota
U nas tady stoji holota v sedivy a je to porad stejnej golf jako předchozí model. Kdyz nutne potrebujes displej tak pro tebe dobry, jinak vyhozeny love
Rozbalit vlákno
18
Avatar - CRASH_TEST_DUMMY
28. 5. 2021 10:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
28. 5. 2021 11:00
Re: Duševní bída
Už zase oxiduješ Zorgu. Win ti je na stopě, dostaneš DPFkem po hlavě. Win je blue sun černočtverec.
Avatar - WinDiesel
28. 5. 2021 11:04
Re: Duševní bída
Koukám že ses naučil jeho řeč :yes:
Avatar - KANKUNEN
28. 5. 2021 11:07
Re: Duševní bída
A Hamuna si taky. :-)
Avatar - WinDiesel
28. 5. 2021 12:39
Re: Duševní bída
Všichni jsou GOGO, všichni jsou WinNafta !!!!!!!!!! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
28. 5. 2021 20:05
Re: Duševní bída
všichni ne. Ne každý chce dobrovolně trávit svoji rodinu jedovatými emisemi.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2021 21:03
Re: Duševní bída
Jasný. A benzínový Toyotě bez GPF lezou z vejfuku jen fialky...
28. 5. 2021 21:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 5. 2021 21:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CRASH_TEST_DUMMY
28. 5. 2021 12:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
28. 5. 2021 12:39
Re: Duševní bída
Nejsem masochista wole
Avatar - CRASH_TEST_DUMMY
28. 5. 2021 13:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2021 14:47
Re: Duševní bída
..."Jiné lide"...

Co se tobě muselo v dětství stát...???
28. 5. 2021 21:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2021 21:59
Re: Duševní bída
Takže pozor na ženský! 😃
Avatar - Ozzman
28. 5. 2021 20:48
Re: Duševní bída
No a .... nejsi to náhodou ty, kdo tu otravuje?
28. 5. 2021 21:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pradeda777
28. 5. 2021 11:42
Jestli někdo věří,...
....že u FL se infotainment změní k lepšímu, tak se sakramentsky mýlí. Vývojové oddělení je teď plné ajťáků a ti se o práci připravit už nenechají.... :-! :-[]
Rozbalit vlákno
8
28. 5. 2021 12:08
Re: Jestli někdo věří,...
Naprosto správně!Smyslem dnesnich IT vývojářů je záměrně dělat zmetky, co lidi nechtěj, aby je pak mohli několik let napravovat. Poté, az to zacne fungovat a lidi budou spokojeni, vymysli další uživatelské nesmysly a nedodělky a maji zas na par let obhajenou svou pracovní náplň.
Avatar - twistedTSD
28. 5. 2021 13:41
Re: Jestli někdo věří,...
Vývojáři tu firmu neřídí. Dokonce tam probíhaly i nějaké čistky. Prodeje G8 jsou hodně slabé a automobilka by s tím měla něco dělat.
28. 5. 2021 17:26
Re: Jestli někdo věří,...
Napríklad vrátiť do výroby sedmičku?
1. 6. 2021 14:58
Re: Jestli někdo věří,...
To by bylo úplně to nejlepší řešení! :-)
28. 5. 2021 12:11
Re: Jestli někdo věří,...
Jakože menu bude ještě hlubší s mnohem více položkami, animace košatější, protože musí generovat nějakou činnost, aby nebyli prohlášení za nadbytečné :D . Já nevím jaký hipster řídí IT oddělení u koncernu, ale měl by vědět, že se nic nemá přehánět.
Avatar - Roman Horký
28. 5. 2021 12:50
Re: Jestli někdo věří,...
a co takhle?
#pwd
/settings/ac
#./ac_on
AC: on
#/ac set temp 22C
AC: inside temperature target set to 22C
cd /controls/pwr_str
#./pwr_steer set 15 degrees to left
POWER_STEERING: command accepted
......
Avatar - Mokrous
28. 5. 2021 17:27
Re: Jestli někdo věří,...
😂😂😂😂😂😂
28. 5. 2021 19:44
Re: Jestli někdo věří,...
Podle těch informací, které proběhly médii, bylo softwarové oddělení VW vyhozeno na dlažbu a vývoj infotainmentu bude dělat Audi. Ale taky pochybuju, že by Golf, Oktávka a Leon dostaly při FL panel klimatizace jako Audi A3, v tom interiéru na to prostě není místo. Bude se muset počkat na další generaci.
28. 5. 2021 12:12
Interiér
noveho Golfu je pěkná bida. Na první pohled jde vidět to kurevske šetření, které se snaží zakryt tím, ze nam za ještě větší prachy nabidnou vše dotykové a digitální. Hejl si myslí, jak dostal za svy velký prachy neco navic, pritom nevi, ze je to naopak. Dieselgate prostě stala moc a moc ojro a VAG je potřebuje dostat zpatky. Má štěstí, ze toci hlavou EU, takže vyrábí ty svoje dotovane elektrovozy,ktere zaplati zejmena ti, co si je nebudou moci koupit. Tohle je ta nejvyšší forma "socialismu", ze ktere profitují opět ti nejbohatší..
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
28. 5. 2021 12:45
Re: Interiér
Já bych Tě možná poopravil. Oni na to koukají jinak, Helmuti.
U nich je spousta lidí, která dosáhne na auto za 1 000 000 CZK. A když dostanou dotaci 250 000, tak zajásají a jsou do toho.

U nás takoví lidé chybějí. Naše střední třída má tak na ojetinu za 300 000.

Ale Helmuti se na to nikdy nebudou koukat našima očima.
Prostě uvažují ve smyslu - vnutíme to našim Němcům a ti ostatní ("Europlebs z východu") si potom ještě rádi koupí ojetiny.
Zatím jim to vždycky vycházelo. :no:
Avatar - Mikesus
28. 5. 2021 20:09
Re: Interiér
střední třída má jen na ojetinu? To je dobrej nesmysl. To ji kupují každý rok, protože se jim rozpadne?
Možná by to chtělo definovat, co je střední třída.
Avatar - Emel
28. 5. 2021 14:32
Re: Interiér
VAG má Euro dost.
Elektrovozů moc neprodává, přechod na elektro je pro něj výzva, rizko - bylo by mnohem jednodušší dělat dál Golfy a Tiguany a Passaty. Nicméně VAG (resp. CEO) elektromobilitě věří a ty prachy do toho nacpe.
Když se podíváš na vývoj zisků VAG, tak je z grafu jasné, že Dieselgate finančně žádná katastrofa nebyla.
Avatar - rohYpnol
28. 5. 2021 16:55
Není Golf jako Golf aneb ACZ slouží PR propagandě
Nemůže jinak. Musím se pozastavit nad zvolenou motorizací a celkovou specifikací. Minimálně v našich krajinách nebude tenhle Golf úplně častým zjevem.

Máme tady nějaké dojmy Golfu pro "horních 10 tisíc...". Ok. Jneže zrovna Golf je model, kde dojem z vozu extrémně závisí na zvolené konfiguraci. Zatímco typicky korejci nebo japonci dokáží i v základních výbavách podávat výsledek, za který se nemusejí stydět, tak tady to neplatí.

Nezbývá mi než si tedy postesknout nad tím, že jsem neměli možnost sledovat litrový Golf na 16p kolech v bílé barvě, který bude tím co reálně VW pustí na naše silnice... Snad tedy příště. I když pochybuji.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hugino
28. 5. 2021 17:04
Za tie prachy radšej GTI
Na G VIII sa mi nepáči predok a ani prístrojovka.Golf VIII stále ostáva kvalitne urobeným kompaktom čo sa týka priestoru,podvozku aj motorizácii a predaje tomu nasvedčujú ale pri cene 960 000 kč by som už radšej išiel do GTI s manuálom.Môj názor je kupovať radšej auto po facelifte tak uvidíme ako sa s tým pán Kabáň popasuje.Ten blbnúci infotainment je dosť velký prúser tak uvidíme či to dokážu vylaďiť.Môj favorit v kompaktoch je momentálne Leon 2.0 tsi FR 140 kw s DSG za slušných 722 900 kč.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Mikesus
28. 5. 2021 20:11
Re: Za tie prachy radšej GTI
s tím funkčním infotainmentem a prefektně vyladěným SW převodovky? Dobrá volba..
Avatar - hugino
28. 5. 2021 20:51
Re: Za tie prachy radšej GTI
To by ma až tak netrápilo a tá DSG pri 2.0 TSI má mokré spojky a aj p. Vaculík povedal že je to lepšia volba.Ja osobne by som skôr bral manuál ale s týmto výkonom sa ponúka len s DSG.Auto má výkon a dokonca u nás stojí momentálne FR s výbavou Family 26 500 Eur tj 675 000 kč a to sa mi zdá velmi slušná cena na daný výkon a výbavu.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2021 21:23
Re: Za tie prachy radšej GTI
Nová mokrá 7st. DSG DQ381 je naprosto v pohodě. Jezdím ji už druhý měsíc a to dokonce v TDI EVO 147kW a naprosto vůbec neškube. Rozjezdy a popojíždění jsou sametová věc, bez problémů plazí krokem do kopce klidně i na dvojku. Akorát v režimu "D" má tendenci při udržování rychlosti jít až ke 1200 ot./min., kvůli spotřebě a emisím. Ale podřadí kdykoli je třeba a v režimu "S" je to úplně v pohodě. Nevím jak ji naladili u Seatu, ale v Passatu jsem nic lepšího nikdy nezažil a i když je slabší, než ZF8 v BMW, tak Aisin AT8 s hydroměničem, který používá PSA a nejen oni, si v klidu namaže na chleba. Já jsem nadšen a to jsem se jí hodně obával s ohledem na všudypřítomnou kritiku. Navíc v režimu individual skýtá skvělé možnosti, jak jezdit úsporně i dynamicky zároveň. Kotníkem rozhoduju, kdy plachtím a kdy brzdím motorem atd. Luxus.
Avatar - hugino
28. 5. 2021 21:48
Re: Za tie prachy radšej GTI
Správna volba.A takisto keby som sa rozhodoval medzi Passatom alebo Superbom tak jednoznačne Passat.Ďalšie najpredávanejšie auto v segmente tak určite nebude zlé.
Avatar - Mokrous
28. 5. 2021 22:20
Re: Za tie prachy radšej GTI
No, dokonalý není, mohl by být o trošku pohodlnější a ještě lépe odhlučněný, ale to je tak jediné, co mu mohu vytknout oproti prémiové konkurenci. Je to naprosto dokonale univerzální vozidlo, když pominu offroad. Všechno je na svým místě a všechno funguje jak má. Teda, když není někde soft bug. Za mě je Superb zvenku atraktivnější, ale Passat je uvnitř o parník jinde. Všechno mi přijde lepší, ovládání, audio, budíky, sedačky, ovladatelnost a jistota, 88 segmentové Matrix světla, krytá kamera atd. atd. Nevím jak na SK, ale v ČR na Passata dostaneš na IČO brutální slevy a další bonusy, o kterých si můžeš v případě Superbu nechat jen zdát, takže nakonec vyjde cenově líp právě Passat. Takže není o čem. Já ho bral právě z toho důvodu, že zůstal ještě "poctivým" kusem auta s normálním ovládáním všeho. Je obrovský, praktický, skvěle svítí, dobře jezdí, působí o půl tuny lehčí, než je ve skutečnosti, asistenti fungují a nezmatkují a neprudí, DSG je parádní, nemusím lovit nic v menu, vše důležité je na první dobrou dostupné. Nádrž na skoro 70 litrů při spotřebě okolo 5 litrů je taky paráda. Není nejlepší v jednotlivostech, ale jako celek je to za reálnou cenu prostě moc dobrý povoz. Baví mě každý kilometr a neskutečně na pohodu mi cesta ubíhá. Plánoval jsem Golf Variant, ale hrozně mě zklamal. Příště si budu brousit zuby na Genesis, které právě postupně vstupuje na EU trhy.
Avatar - hugino
29. 5. 2021 05:39
Re: Za tie prachy radšej GTI
Aj na Autožurnále.sk tento Passat po facelifte Mišo Karpat testoval , s motorom tdi 150 k a tiež povedal že je to výborné poctivo urobené auto a pokiaľ sa dá treba si ho kúpiť lebo zaťiaľ nikto nevie ako dopadne nová generácia.Takisto vyzdvihol ovládanie funkcii,podvozok a hlavne motor EVO.Takže gratulujem k výbornej kúpe.Presne ako píšeš v ničom to auto neviniká ale ako celok je super a to isté platí aj o Golfe.Teraz som sa díval na váš cenník na Passat a tam kúpiš vo výbave Business Passat 2.0 tsi 190k s DSG za 953 900 kč tak aj to sa mi zdá lepšia ponuka ako tento Golf za 960 000 kč.
Avatar - Mokrous
29. 5. 2021 10:23
Re: Za tie prachy radšej GTI
Motor TDI EVO 150k jsem měl už v objednávce, ale nakonec jsem ho na poslední chvíli změnil na 200 k verzi. Neměl jsem možnost je porovnat vedle sebe, takže to byl risk, ale kamarád má původní TDI 150 k s manuálem a ten mi přišel slabý a hlavně to časté řazení bylo otravné a motor byl dole dost mrtvý. Tak jsem to risknul a šel do 200 k i když byl příplatek drsný. A nelituju. Motor se sbírá od 1400 ot./m. bez problémů a mezi 1800 a 3600 ot./m., kde je vrchol krouťáku, táhne jako rušeň 🙂 . Verze 150 k už nad 3000 ot. vadne. Navíc je litinová a s ocelovými písty a extra řídkým olejem 0W-20 a je konstruována na co nejnižší spotřebu. Verze 200 k je celohliníková, lehčí s velkým vodou chlazeným turbem, zvětšenými a zesílenými ložisky atd. a je konstruována na vysoké nájezdy a odolnost. S verzí 150 k lze jet za 4/100 v klidu po okresce, ale celkově při potřebě trocha dynamiky lidi stejně jezdí mezi 5 a 6 litry. Já mám motor ještě syrový, ale stejně jezdím okresky pod 5 a bez dálnice mám mix 5,3 l/100. A to je na 1.700 kg krabici (Variant) pěkný číslo a to jsou v tom občasná zrychlení daleko za povolené dálniční limity. Strop mám 8/100 při jedné opravdu extrémní jízdě brzda plyn na asi 30km a i to je v tom mixu 5,3 započteno. Motor se ale celkem dlouho ohřívá a spotřeba klesá až po ujetí cca 10 km. Do města to prostě není. Já jsem z motoru nadšený. TSI 190 k bude taky super, ale spíš na kratší jízdy. Golf Variant jsem chtěl, ale prostě to vevnitř podělali a ještě zrušili krytou kameru a další věci. Když pak člověk zváží co dostane v Golfu a kolik na něj bude sleva a co dostane v Passatu a kolik bude sleva, tak se pak nestačí divit. Samozřejmě se Passat vyplatí v nižších verzích a menší výbavou. Nejvíc se tak projeví ty pevné slevy. Ale i vybavený na max. se dá dostat pod 1M bez daně.
Avatar - Ozzman
28. 5. 2021 20:49
Re: Za tie prachy radšej GTI
Za ty prachy Fokus ST ;)
Avatar - hugino
28. 5. 2021 20:55
Re: Za tie prachy radšej GTI
Teraz som pozeral na carwow drag race medzi Golf GTI 245 k a Focus ST 280 k a Golf ho aj v zrýchlení a aj v pružnom zrýchlení deklasoval.Takže Focus nebrať.Dokonca Octávka bola rýchlajšia.A to ešte máme v zálohe Golf Clubsport /300 k/ a R /320 K/.Keď hot hatch tak legendu.PS.Trošku ťa chcem nabudiť pred utorňajším derby hokejom.
Avatar - Ozzman
28. 5. 2021 22:48
Re: Za tie prachy radšej GTI
Hele, a ty jezdíš s autama Dragrace ? :D Golf je třeba rychlejší v přímce, ale co tak vím, tak se Fokusu nezapíná třeba z ničehonic přednárazový systém, nebo auto nevyhodnotí výmol jako nehodu a neodstaví auto... (zkušenosti z nových VW O4/G8 z okolí :D ).

p.s. mě je hokej u pr... :D Já vám nezapomenu toho našeho premiéra...
Avatar - hugino
29. 5. 2021 05:29
Re: Za tie prachy radšej GTI
Drag race nejazdím aj keď pri odpichu z križovatky je to zábava / však to určite poznáš / ale spomenul som ho preto lebo to je v tom videu reálne posúdenie výkonu 245 k vs 280 k a aj napriek tomu že má G VIII menší obsah motora,menší výkon a aj menej Nm tak je rýchlejší a myslím že aj na okruhu v Moste by vyhral lebo aj podvozkovo je zas o niečo lepší ako G VII.G VII TCR bol na okruhu s časom 1.58 o cca 4 sek rýchlejší ako Focus ST.A s tým premiérom si pobavil len si ho tam užite dlho už asi nebude. :yes: :-)
Avatar - Ozzman
29. 5. 2021 09:12
Re: Za tie prachy radšej GTI
No, klidne rychlejsi byt muze, mne je to tak nejak fuk, ja bych si GTI nikdy nekoupil, protoze mne Golf nikdy nebral. Nepopiram jeho kvality, ale kdyz uz HH od koncernu, tak ze Španělska.
Avatar - Ada je zase tady
28. 5. 2021 23:42
Co čekáte od tradičního etanolu třídy?
Čekal bych nějaký etanol... Ten extravagantní šuplík je prakticky neprodejný.

Chybí kombinace silný diesel + manuální převodovka, 4x4, ruční brzda, zvýšený podvozek. Jen kombi snad časem bude. Bude možné si vybrat klasickou palubku bez toho šmatlafounu? I ten smartfoun mám tlačítkový, ze šmatlání po obrazovce dostávám vždy pupínky. :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
28. 5. 2021 23:45
Re: Co čekáte od tradičního etanolu třídy?
Ado, moje řeč, přitom za ty prachy můžeš koupit Renault Koleos s Dci, 4x4 i manuálem, to je super volba, co myslíš?!
Avatar - xxc
29. 5. 2021 09:41
Re: Co čekáte od tradičního etanolu třídy?
Manual to nema v ponuke. Asi maju tie auta nejaky problem, ked sa predavaju ako predavaju.
Avatar - Ozzman
29. 5. 2021 10:04
Re: Co čekáte od tradičního etanolu třídy?
Uz nema, ale tenhle vtip by tobě asi nikdy nedosel ;) Tak to neřeš
29. 5. 2021 23:49
Re: Co čekáte od tradičního etanolu třídy?
Perly svini házeti... ;-)