Ani se moc nedivím, protože pro západní vyšší a střední třídu jsou cenové relace tohoto vozu OK a jde o velmi příjemný vůz. Vycházím z předpokladu blízkosti modelů ID 4 a Enyaq s kterým jsem se včera svezl. Pokud ovšem porovnám Enyaq za 1,1 milionu s akčním modelem Karoqu s 1,5 za 630 tisíc Kč, tak si myslím, že ta (skoro) dvojnásobná cena nemá žádné opodstatnění.
Jako obvykle musis srovnat vybavy a zapocitat provozni naklady (tj cena paliva) za rekneme 3 roky 100 tisic km.
Ten rozdil pak bude o dost mensi. Nevim kolik, ale palivo bude dobre polovina a vybava bude dobre 200 tisic.
Podle me EV stale vyjde draz. Minimalne v CR.
Pokud vezmes zemi, kde je dostace na EV nebo zakonna za emise + bez poplatku ve meste, tak to se mozna mysky vah prevazi na stranu EV.
Napr. Londyn - zadna zakonna (normalne pocitej 10tis rocne, tj. 30 tisic hned), vjezd do meste (450Kc denne za vjezd do centra, tak rekneme 30x rocne 15 tisic rocne, tj 45 tisic) mas hned bratru 80 tisic doma. K tomu polovicni cena paliva, mozna nizsi. K tomu myslim 3 tisice liber dotace na nakup.
Najednou jsi o 150-200 tisic dole plus polovicni cena paliva.
Takze Kodiaq se stejnou vybavou rekneme 800, dale usetris 150 tisic, tj 950 a jeste usetris na palivu, muzes klidne dat 1,1 mega za EV a jsi v podstate na stejne cene jako za stejne vybaveny Kodiaq.
Jen dodam, ze jeden Londyn ma stejny pocet obyvatel, ale vice aut nez CR. A to je jen jedno mesto v evrope.
Nechci ti do těch výpočtů házet vidle, počítáš dobře, ale to platí dnes.
V této dynamické době to, co platí dnes, zítra může být jinak. Dnes ti to vyhovuje, máš na to, tak si to kup a raději počítej s nějakou tou ztrátou do budoucna, než se ziskem - lépe - s plánovanou úsporou.
V tvých úvahách chybí také jeden podstatný faktor a to je následný prodej za těch x let. Jak se daly poměrně přesně určovat ceny ojetin v minulosti, tak s nástupem EV a persekucí ICE se situace v ojetinách obou kategorií dá odhadovat méně přesně a nikdo neví, "co bude zítra." (Myslím samozřejmě hlavně v ČR.)
Jasny no.
EV budou drzet cenu za 3-5 let dobre, po 8-10 tezko rict.
Vsichni budou chtit EV, a to i ojetiny.
Jinak ja jsem si jeste EV nekoupil, ja jsem stara skola. A jezdim dlouhe trasy CR-Anglie. Ale myslim, ze uz by se dalo zvazovat.
Samozrejme zalezi kde - v CR je celkem malo nabijecek. Ja vidim jak rychle se to meni v anglii, takze vim, ze za 3 roky to muze byt uplne jinak, kdyz se chce. Ale ted bych v CR kupoval jedine pokud ti staci nabijet 9 z 10 nabiti doma.
Spousta lidi zijicich v bytech jsou zamestnanci firem v prumyslovych zonach s vlastnimi parkovisti. To opet zmensi skupinu, co "nema kde nabijet".
Neni problem vybudovat pomale AC nabijeni na firemnich parkovistich.
A neni to potreba budovat hned pro 100% parkovacich mist...
Pro zacatek by stacilo i jedno misto na kazdem firemnim parkovisti. :-)
Tohle misto pak prodlouzi dojezd mozny elektromobilu zamestnance na dvojnasobek.
Resp. naproste vetsine dojizdejcich bude stacit EV s nizkym dojezdem/malou baterkou.
Základní ID 4 je ceníkových cca 37.000 €, prodejní cena s dotacemi je 28.000 €, takže nějakých 9 000 éček (6000 je podpora, 3000 sleva na dani), plus cenový jemnocit dealera, takže cca deset tisíc z ceníkové ceny.
A také super business, koupíš 15 ID4 nebo Enyaqů, počkáš 6 měsíců, se ziskem je prodáš třeba v Dánsku a máš na novou 911. S dotacemi se vždy a všude kšeftovalo a podvádělo, D není výjimka. https://www.autobild.de/…la-20243251.html
Akorát socialismus byl původně o zvýhodňování chudých, ne bohatých. Tojhle je takový nový socialusmus, kdy auto za 1,5 milionu je dotováno, zatímco levná Dacia je penalizována.
E-trony fungují, tak snad by mohla fungovat dvojice ID4, Enyaq. Jinak skoro ve všech testech se shodují, že vnitřek i kabát Enyaqu v plné palbě je lepší. Tak jako se její lepší interiér okty vs. golf.
Nějake hybridy či eletro hruzy mě sice vubec nezajimaji, ale musi se nechat, že ID.4 vypada opravdu velice dobře až se mi nechce věřit, že je to dilo VW, ale občas se u nich i zadaři. Nevim jestli je Enyaq sourozenec, ale škodovka jak neumi auta tak i na postu designera maji zřejmě hajzlbabu.
Ta tam jsou sliby o levném provozu elektromobilů. Takže kdo si chce užít elektriky jako hračky volí plug in hybrid.
Užiješ si jízdu na elektřinu kterou nabíješ doma za babku a pak klasika na benzín.
Klasika... u vw najprv zaspali dobu suv aby vzapati na to bol tigi svetovy bestseller... teraz opat kusok zaspali s elektrovozmi aby sa vzapati po rozbehnuti stali opat predajne lidrami aj v tejto oblasti.... vw obcas co to prespi no ... ale zase ked sa potom rozbehne je nezastavitelny kolos a uz teraz sa tesim na dalsie IDcka... zvlast ten pripravovany crossover kupe ID.5... ono uprimne... minimalne ta ID.4 sa zatial fakt moc vydarila.. aj bracek enyaq... dnes jasne volby segmentu :yes:
Co to meleš za kraviny, VW a lídr v EV? Ha ha ha. :D:D:D
Vždyť VW težce zaostavá jak v modelech tak celkovejch prodejích. Se prober z diskotéky. :D https://www.statista.com/…ldwide-by-model/