Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW ID.4 se stal dubnovým bestsellerem mezi auty do zásuvky na evropském trhu

Evropské prodeje aut do zásuvky byly za duben téměř pětkrát vyšší, než v minulém roce.
Zpět na článek
28. 5. 2021 15:11
28. 5. 2021 15:20
28. 5. 2021 15:41
28. 5. 2021 16:37
29. 5. 2021 13:03
28. 5. 2021 15:41
28. 5. 2021 16:22
28. 5. 2021 17:50
28. 5. 2021 18:04
29. 5. 2021 10:55
28. 5. 2021 17:52
29. 5. 2021 11:48
28. 5. 2021 15:18
28. 5. 2021 15:37
28. 5. 2021 17:55
28. 5. 2021 18:09
29. 5. 2021 12:21
28. 5. 2021 19:11
29. 5. 2021 13:05
29. 5. 2021 21:05
29. 5. 2021 15:33
29. 5. 2021 19:45
29. 5. 2021 21:05
28. 5. 2021 15:40
28. 5. 2021 16:21
28. 5. 2021 17:54
28. 5. 2021 19:30
28. 5. 2021 20:23
29. 5. 2021 09:27
29. 5. 2021 16:01
29. 5. 2021 12:23
28. 5. 2021 15:11
ID 4
Ani se moc nedivím, protože pro západní vyšší a střední třídu jsou cenové relace tohoto vozu OK a jde o velmi příjemný vůz. Vycházím z předpokladu blízkosti modelů ID 4 a Enyaq s kterým jsem se včera svezl. Pokud ovšem porovnám Enyaq za 1,1 milionu s akčním modelem Karoqu s 1,5 za 630 tisíc Kč, tak si myslím, že ta (skoro) dvojnásobná cena nemá žádné opodstatnění.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - _EQS_
28. 5. 2021 15:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
28. 5. 2021 15:41
Re: ID 4
Já jsem s prodeji PHEV dieselů spokojený.
Bravo Volvo, bravo Mercedes, Brav Ford, Bravo Land Rover :-)
Avatar - pradeda777
28. 5. 2021 16:37
Re: ID 4
Už se těším až mě srazí EV, protože vím, že jsou čisté a bezpečné..... :D :-! :-[]
Avatar - kuk
29. 5. 2021 13:03
Re: ID 4
Pak se konečně začneš dívat i kam jdeš a přestaneš přecházet jak blbec. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
28. 5. 2021 19:46
Re: ID 4
Krááásná ironie......... :-)
28. 5. 2021 15:41
Re: ID 4
Jako obvykle musis srovnat vybavy a zapocitat provozni naklady (tj cena paliva) za rekneme 3 roky 100 tisic km.

Ten rozdil pak bude o dost mensi. Nevim kolik, ale palivo bude dobre polovina a vybava bude dobre 200 tisic.

Podle me EV stale vyjde draz. Minimalne v CR.

Pokud vezmes zemi, kde je dostace na EV nebo zakonna za emise + bez poplatku ve meste, tak to se mozna mysky vah prevazi na stranu EV.
Napr. Londyn - zadna zakonna (normalne pocitej 10tis rocne, tj. 30 tisic hned), vjezd do meste (450Kc denne za vjezd do centra, tak rekneme 30x rocne 15 tisic rocne, tj 45 tisic) mas hned bratru 80 tisic doma. K tomu polovicni cena paliva, mozna nizsi. K tomu myslim 3 tisice liber dotace na nakup.
Najednou jsi o 150-200 tisic dole plus polovicni cena paliva.
Takze Kodiaq se stejnou vybavou rekneme 800, dale usetris 150 tisic, tj 950 a jeste usetris na palivu, muzes klidne dat 1,1 mega za EV a jsi v podstate na stejne cene jako za stejne vybaveny Kodiaq.

Jen dodam, ze jeden Londyn ma stejny pocet obyvatel, ale vice aut nez CR. A to je jen jedno mesto v evrope.
28. 5. 2021 16:22
Re: ID 4
Nechci ti do těch výpočtů házet vidle, počítáš dobře, ale to platí dnes.

V této dynamické době to, co platí dnes, zítra může být jinak. Dnes ti to vyhovuje, máš na to, tak si to kup a raději počítej s nějakou tou ztrátou do budoucna, než se ziskem - lépe - s plánovanou úsporou.

V tvých úvahách chybí také jeden podstatný faktor a to je následný prodej za těch x let. Jak se daly poměrně přesně určovat ceny ojetin v minulosti, tak s nástupem EV a persekucí ICE se situace v ojetinách obou kategorií dá odhadovat méně přesně a nikdo neví, "co bude zítra." (Myslím samozřejmě hlavně v ČR.)
28. 5. 2021 17:50
Re: ID 4
Jasny no.
EV budou drzet cenu za 3-5 let dobre, po 8-10 tezko rict.
Vsichni budou chtit EV, a to i ojetiny.

Jinak ja jsem si jeste EV nekoupil, ja jsem stara skola. A jezdim dlouhe trasy CR-Anglie. Ale myslim, ze uz by se dalo zvazovat.

Samozrejme zalezi kde - v CR je celkem malo nabijecek. Ja vidim jak rychle se to meni v anglii, takze vim, ze za 3 roky to muze byt uplne jinak, kdyz se chce. Ale ted bych v CR kupoval jedine pokud ti staci nabijet 9 z 10 nabiti doma.
28. 5. 2021 18:04
Re: ID 4
Dnes zatím, asi víc než stáří, ovlivní cenu u jetého EV skutečný stav baterií.

Možnost "domácího" nabíjení také považuji za současných podmínek za zásadní.aspekt.
29. 5. 2021 10:55
Re: ID 4
Za pet let to bude jinak.

Spousta lidi zijicich v bytech jsou zamestnanci firem v prumyslovych zonach s vlastnimi parkovisti. To opet zmensi skupinu, co "nema kde nabijet".
Neni problem vybudovat pomale AC nabijeni na firemnich parkovistich.
A neni to potreba budovat hned pro 100% parkovacich mist...

Pro zacatek by stacilo i jedno misto na kazdem firemnim parkovisti. :-)
Tohle misto pak prodlouzi dojezd mozny elektromobilu zamestnance na dvojnasobek.
Resp. naproste vetsine dojizdejcich bude stacit EV s nizkym dojezdem/malou baterkou.
Avatar - twistedTSD
28. 5. 2021 17:52
Re: ID 4
Enyaq není ekvivalent Karoqu.
29. 5. 2021 11:48
Re: ID 4
srovnavat Enyaq velikosti Kodiaq s mensim modelem Karoq :yes: jj Citigo je lepsi nez Octavia o tom zadna :-!
28. 5. 2021 15:18
cena ?
Na kolik prijde v Nemecku s dotaci ?
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ham.
28. 5. 2021 15:37
Re: cena ?
Základní ID 4 je ceníkových cca 37.000 €, prodejní cena s dotacemi je 28.000 €, takže nějakých 9 000 éček (6000 je podpora, 3000 sleva na dani), plus cenový jemnocit dealera, takže cca deset tisíc z ceníkové ceny.
28. 5. 2021 17:55
Re: cena ?
Pff jestli je to pravda, tak tomu teda rikam socialismus jak vysitej 8-s Silenost.
Avatar - Ham.
28. 5. 2021 18:09
Re: cena ?
A také super business, koupíš 15 ID4 nebo Enyaqů, počkáš 6 měsíců, se ziskem je prodáš třeba v Dánsku a máš na novou 911. S dotacemi se vždy a všude kšeftovalo a podvádělo, D není výjimka.
https://www.autobild.de/…la-20243251.html
29. 5. 2021 12:21
Re: cena ?
slusnej podvudek :yes:
28. 5. 2021 19:11
Re: cena ?
Akorát socialismus byl původně o zvýhodňování chudých, ne bohatých. Tojhle je takový nový socialusmus, kdy auto za 1,5 milionu je dotováno, zatímco levná Dacia je penalizována.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 5. 2021 20:51
Re: cena ?
Šak to je dnes moderní od USA po Evropu, že chudí se skládají bohatým na elektrické hračky. :-) :-) :-)
Avatar - kuk
29. 5. 2021 13:05
Re: cena ?
Jo jo speciálně v ČR. tady dostanete jedno velký houno. Jen Bureš si nahrabe dotace bez ptaní a bez okolků. :D :D :D
Avatar - Uživatel_5340709
29. 5. 2021 20:56
Re: cena ?
S Burešem máš pravdu, nicméně cca. před rokem už tu jedna dotační akce na EV proběhla, ale nedostalo se ani na kámoše, natož kámoše kámošů. :-)
29. 5. 2021 21:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 5. 2021 13:05
Re: cena ?
Tomu bych nevěřil, i kdybych byl kobliha. :-)
29. 5. 2021 15:33
Re: cena ?
Nejsem příznivec dotací, ale když už bych si měl vybrat, jsem pro dotace na Dacie pro chudé, ne pro Tesly pro bohaté.
Avatar - kuk
29. 5. 2021 19:45
Re: cena ?
Ukaž mi kdo u nás dostal dotaci na Teslu?
29. 5. 2021 21:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 5. 2021 15:32
Pokud
je ID4 bestseller, tak potom Enyaq musí být The best buy of the Year! :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
28. 5. 2021 15:40
Re: Pokud
jen aby to nebyl loser of the year :-)
Avatar - Uživatel_5340709
28. 5. 2021 16:03
Re: Pokud
E-trony fungují, tak snad by mohla fungovat dvojice ID4, Enyaq. Jinak skoro ve všech testech se shodují, že vnitřek i kabát Enyaqu v plné palbě je lepší. Tak jako se její lepší interiér okty vs. golf.
28. 5. 2021 16:21
Re: Pokud
Nevím o vnitřku a kabátu, ale zadek Enyaqu mi tedy moc neimponuje.
Avatar - twistedTSD
28. 5. 2021 17:54
Re: Pokud
Mně ano, ale potřebuje vhodnou specifikaci. VW je nuda.
28. 5. 2021 15:38
Nemá malý kufr ???
Já si myslím že mu tam při cestě do Španělska nevejde benzinová centrála na dobíjeni ne ???
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Uživatel_5340709
28. 5. 2021 16:06
Re: Nemá malý kufr ???
EU plánuje, že ten kdo bude mít EV, tak dostane 5 dnů dovolé navíc. :-) Jak máš Sick-day, tak budeš mít Ladetag.
Avatar - pradeda777
28. 5. 2021 16:43
Re: Nemá malý kufr ???
Já zase slyšel, že EU plánuje, že každý kdo bude mít EV dostane za odměnu 90 voltů do hlavy.... :D :D :D
Avatar - Uživatel_5340709
28. 5. 2021 19:42
Re: Nemá malý kufr ???
Jako že ..... my ty EV v EU rozšíříme i za cenu lobotomie! :-)
Avatar - Mokrous
28. 5. 2021 17:37
Re: Nemá malý kufr ???
😂😂😂😂😂😂
29. 5. 2021 10:46
Re: Nemá malý kufr ???
Dnes pre Billou.
Parkovisko poloprázdne, 2 miesta na dobíjanie obsadené:
- 1. obsadené spaľovákom
- 2. obsadené EV, ktorý sa tam nenabíjal

Uvažujem ako by dopadlo hlasovanie ktorý z nich je väčší borec.
Avatar - miromen
28. 5. 2021 19:30
Dílo
Nějake hybridy či eletro hruzy mě sice vubec nezajimaji, ale musi se nechat, že ID.4 vypada opravdu velice dobře až se mi nechce věřit, že je to dilo VW, ale občas se u nich i zadaři. Nevim jestli je Enyaq sourozenec, ale škodovka jak neumi auta tak i na postu designera maji zřejmě hajzlbabu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - EMERX.cz
28. 5. 2021 19:58
Cena dobíjení
Ta tam jsou sliby o levném provozu elektromobilů. Takže kdo si chce užít elektriky jako hračky volí plug in hybrid.
Užiješ si jízdu na elektřinu kterou nabíješ doma za babku a pak klasika na benzín.
Rozbalit vlákno
2
29. 5. 2021 10:18
Re: Cena dobíjení
EV doma za babku nenabiješ?
Avatar - kuk
29. 5. 2021 13:09
Re: Cena dobíjení
Von je úplně blbej. To se hned tak nevidí. :D
Avatar - 3_diamanty
28. 5. 2021 20:23
VW jede
Klasika... u vw najprv zaspali dobu suv aby vzapati na to bol tigi svetovy bestseller... teraz opat kusok zaspali s elektrovozmi aby sa vzapati po rozbehnuti stali opat predajne lidrami aj v tejto oblasti.... vw obcas co to prespi no ... ale zase ked sa potom rozbehne je nezastavitelny kolos a uz teraz sa tesim na dalsie IDcka... zvlast ten pripravovany crossover kupe ID.5... ono uprimne... minimalne ta ID.4 sa zatial fakt moc vydarila.. aj bracek enyaq... dnes jasne volby segmentu :yes:
Rozbalit vlákno
2
29. 5. 2021 09:27
Re: VW jede
Tak to si mě pobavil. A myslíš, bude to stačit? :-[]
Avatar - kuk
29. 5. 2021 16:01
Re: VW jede
Co to meleš za kraviny, VW a lídr v EV? Ha ha ha. :D :D :D
Vždyť VW težce zaostavá jak v modelech tak celkovejch prodejích. Se prober z diskotéky. :D
https://www.statista.com/…ldwide-by-model/
29. 5. 2021 12:23
korejci
uvidime jak se statistikama hejbnou Korejci Ioniq 5 a EV6
Rozbalit vlákno
0