Novinky
Rimac Nevera oficiálně: Chorvatská střela zrychlí z 0-100 km/h za 1,85 sekundy a ujede 550 km
61 komentářů
...mě opravdu vůbec nerajcuje. 😒 :no😒br />
P.S. Asi nebude náhoda, že se výrobce nepochlubil jeho pohotovostní hmotností, že uvádí jen hmotnost toho monokoku... 😒] Ovšem po designové stránce je to prvotřídní stroj, o tom žádná! 😄 :yes:
Zajímalo by mě, od koho získali ty subdodávky. Kdo jim to vyrobí.
Jake konktretne?
Je tomu zrejme presne naopak, nez si myslis.
Rimac vyrabi pro ostatni.
Napr. battery-packy.
Snad vse podstatne (pokud vim) je vlastni vyvoj Rimacu, krome bateriovych clanku samozrejme.
Je tomu zrejme presne naopak, nez si myslis.
Rimac vyrabi pro ostatni.
Napr. battery-packy.
Snad vse podstatne (pokud vim) je vlastni vyvoj Rimacu, krome bateriovych clanku samozrejme.
Presne tak, Rimac naopak dela baterky a pohonne systemy pro ostatni automobilky, napr. Porsche do nich ted hodne investuje, Jaguar/Land Rover (delali jim i-Pace), nejspis dalsi supersporty - pred par mesici zminoval, ze ted dela pro 5 automobilek a dalsi jsou v jednani.
Rimac je v soucasne chvili spicka.
Rimac je v soucasne chvili spicka.
Proc se v titulku uvadi stejna hodnota 0-100, jako v textu z 0-96?
Rekl bych, ze autor pise o EV nerad...
Na poctu chyb je to znat.
😄
Rekl bych, ze autor pise o EV nerad...
Na poctu chyb je to znat.
😄
EV se prave stalo oficialne nejrychlejsim autem sveta. :-!
Rimac je ve zrychleni neporazitelny, snad jedine tryskovou Teslou 😁
A myslim, ze bude mit i bezkonkurencni cas na okruhu, diky vektorovani momentu.
Lip nez se ctyrmi motory to totiz udelat nelze.
Vnitrni kola v zatacce brzdi, vnejsi pridavaji...
Diky Rimac.
Diky Musk.
:yes:
Rimac je ve zrychleni neporazitelny, snad jedine tryskovou Teslou 😁
A myslim, ze bude mit i bezkonkurencni cas na okruhu, diky vektorovani momentu.
Lip nez se ctyrmi motory to totiz udelat nelze.
Vnitrni kola v zatacce brzdi, vnejsi pridavaji...
Diky Rimac.
Diky Musk.
:yes:
Proč by měly vnitřní kola v zatáčce brzdit ? Stačí když budou pohánět o trochu míň než ty vnější.
Jj k dosazeni polovicniho uspechu to jiste staci.
😄
https😐/youtu.be/IQg7uc01gj8
Mrkni na video od 1:00.
Pribrzdovani vnitrniho kola je standard i u nekterych sportovnejsich aut.
😉
😄
https😐/youtu.be/IQg7uc01gj8
Mrkni na video od 1:00.
Pribrzdovani vnitrniho kola je standard i u nekterych sportovnejsich aut.
😉
Jo když potřebuješ pomalu driftnout kolem patníku tak asi i to přibrzdění má význam.
Já to myslel spíše v rychlosti na okruhu
ale dal jsem ti palec nahoru 😄
A nemůžeme 4 motory porovnávat s přibrzďováním vnitřních kol u aut s diferenciálem, tam to neznamená že ty přibrzďované kola vždy brzdí. Často i přes přibrzdění stále vyvíjejí hnací sílu, jen trochu menší než vnější kola
Já to myslel spíše v rychlosti na okruhu
ale dal jsem ti palec nahoru 😄
A nemůžeme 4 motory porovnávat s přibrzďováním vnitřních kol u aut s diferenciálem, tam to neznamená že ty přibrzďované kola vždy brzdí. Často i přes přibrzdění stále vyvíjejí hnací sílu, jen trochu menší než vnější kola
Nie som sice fanusik ev.... ale doporucujem pozriet video od carwow kde tento rimac deklasuje ferrari sf 90 stradale.... klobuk doke mate rimac
Áno videli sme, ale medzi nimi je celkom slušný výkonový nepomer. Na druhú stranu vypadajú obe autá úžasne, Rimac možno aj trochu lepšie (čo to vôbec píšem??) a u týchto hodne drahých áut budú hrať v dynamických parametroch spaľováky a hybridy už asi len druhé husle.
Na EV si časom zvykneme všetci ale taký zvuk vytočeného poriadneho motora mi bude chýbať.
Na EV si časom zvykneme všetci ale taký zvuk vytočeného poriadneho motora mi bude chýbať.
No...
Za mě to má jeden hlavní problém a to jsou přední světla... ty jsou takový vykulený, možná i v kombinaci s přední maskou. Tahle část auta se mi tolik nelíbí... od předních kol dál už je to pak velmi bratelný
https😐/img.auto.cz/…pbWc/7020503.jpg?…
Ten předek u SF90... ale klidně i u "obyč" F8 Tributo jsou pro mě jiná liga.
https😐/img.tipcars.com/…dani-3q-2021.jpg
PS: můj plakát je T.50... ale ne kvůli designu, tam to zase taková pecka není.
Za mě to má jeden hlavní problém a to jsou přední světla... ty jsou takový vykulený, možná i v kombinaci s přední maskou. Tahle část auta se mi tolik nelíbí... od předních kol dál už je to pak velmi bratelný
https😐/img.auto.cz/…pbWc/7020503.jpg?…
Ten předek u SF90... ale klidně i u "obyč" F8 Tributo jsou pro mě jiná liga.
https😐/img.tipcars.com/…dani-3q-2021.jpg
PS: můj plakát je T.50... ale ne kvůli designu, tam to zase taková pecka není.
T.50
Obrovsky točivý dvanáctiválcový atmosféricky plněný motor (12.100ot/min - 178kg vážící - 488kW/467N.m.) spřažený s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a to celé o hmotnosti 986kg. Tohle nejde nemít na plakátu a kdokoli by tohle neobdivoval, není u mě fanoušek aut. To je naprosto famózní.
Obrovsky točivý dvanáctiválcový atmosféricky plněný motor (12.100ot/min - 178kg vážící - 488kW/467N.m.) spřažený s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a to celé o hmotnosti 986kg. Tohle nejde nemít na plakátu a kdokoli by tohle neobdivoval, není u mě fanoušek aut. To je naprosto famózní.
...budoucnosti. Teď jde jen o to, aby se na trh za normální cenu dokázala dostat i EV, která reálně ujedou 1000km na jedno nabití, to do plna netrvalo déle než 10min, bylo dostatek dobíjecích stanic a nabíjení nestálo víc než ekvivalent plné nádrže auta.
Řešit tu limitovanou sérii výkladní skříně EV pro mě zatím nemá smysl. 😉
Ale letí to parádně! :yes:
Řešit tu limitovanou sérii výkladní skříně EV pro mě zatím nemá smysl. 😉
Ale letí to parádně! :yes:
Dojezd 1000km je v podstate nepotrebny. Kdo dava nejak casto 1000km bez zastaveni? Je treba si uvedomit ze se s ev nejezdi jako se spalovakem, kdy se jednou za cas nabere plna nadrz a skoro nikdo nema moznost ze se mu auto natankuje samo doma 😁 Ja dam v tesle realnych 300-400 a uplne bohate to staci. Kdykoli chci mam rano plnou baterku. Jen zcela vyjimecne kdyz jedu fakt daleko trva cesta treba o 1h dele a to ten cas vyuziju k jidlu... Jako druhe auto mame bmw i3 co ma dojezd kolem 100-130 a na popojizdky kolem domu naprosto staci. Ale pro lidi co nemuzou nabijet doma ani v praci EV nejsou a jeste dlouho nebudou, to je fakt.
Musíš mluvit za sebe, včera jsem dal 1000km se 4 schůzkami. Mám to tak obvykle 1x týdně. Takže se nebavím o plné baterce ráno.
Holt ale nebudeš patriť medzi väčšinových zákazníkov. Pokiaľ budeš musieť jazdiť EV, než by sa dojazd natiahol na oných 1000 km, tak budeš musieť zmeniť svoje cestovateľské zvyklosti.
No, tak to jsi teoreticky mohl 4x nabíjet během schůzek 😁 Ale jasně, na tyhle cesty to ještě není úplně ideální, to je fakt pravda. Ani mě by to na takovéhle cestě s EVčkem nebavilo, pokud by to nebyla tesla s plaid+ 😄 Ta by měla dát 500-600km svižným dálničním tempem a jedna zastávka na superchargeru by mi nevadila. Na druhou stranu s nějakým silnějším benzínem by člověk během takového dne potřeboval 2x natankovat, pokud by nevyjížděl s plnou. Ať si každý koupí co chce, jen je trochu škoda jak EU honí emisní limity a.t.d. a ubývá klasických aut, které mají i nějaké zajímavé jízdní vlastnosti.
A ceny za kWh na rychlých nabíječkách jsou úplně nesmyslné 😒 Jestli někdo koupí třeba enyaq a bude často jezdit daleko, tak ho celkem lituji.
A ceny za kWh na rychlých nabíječkách jsou úplně nesmyslné 😒 Jestli někdo koupí třeba enyaq a bude často jezdit daleko, tak ho celkem lituji.
Problém je, jaké jsou ceny. Nevím kolik stojí oficiálně TMS Plaid+, ale určitě to pod 3M nebude 😉
Jak vycházejí rychlonabíječky na kWh?
Jak vycházejí rychlonabíječky na kWh?
Jestli takto jezdis kazdy tyden, tak si pockej, az budou AC nabijecky na kazdem rohu, abys aspon po ranu vyjizdel s plnou...
Cena na superchargeru 8,30Kc za kWh.
https😐/fdrive.cz/…ku-i-evrope-5977
25kwhx8,30kc=207,50Kc/100km.
Za to mas cca 207,50/30=7l benzinu.
Tudiz jednou za tyden bys jel za ceny srovnatelne se spalovakem. 😄
PS 1000km s Etron GT.
https😐/m.youtube.com/watch?…
Cena na superchargeru 8,30Kc za kWh.
https😐/fdrive.cz/…ku-i-evrope-5977
25kwhx8,30kc=207,50Kc/100km.
Za to mas cca 207,50/30=7l benzinu.
Tudiz jednou za tyden bys jel za ceny srovnatelne se spalovakem. 😄
PS 1000km s Etron GT.
https😐/m.youtube.com/watch?…
Mluví za absolutní většinu https😐/fdrive.cz/…ektromobily-6946
Koukám že si před tisíc kilometrovou cestou (kam?) stihnul mezi 3tí 4tou diskutovat na ACZ 😄
Koukám že si před tisíc kilometrovou cestou (kam?) stihnul mezi 3tí 4tou diskutovat na ACZ 😄
To myslíš vážně???
1000 km za den + 4 schůzky? A jakou máš průměrnou rychlost? Běžně to je 50 km/h, výjimečně okolo 70 km/h. Takže řídíš 15 - 20 hodin? Mezi tím jíš, močíš atd... Kolik? 2 hodiny? A schůzky trvají kolik hodin, aby se něco zařídilo? Min. 30 minut jedna, takže 2 h? Ale pochybuju, že tak krátce. Takže celkem 20-24 hodin v kuse a toto každý týden?!?
To lžeš, nebo klienti nespí, ty nespíš a seš sebevrah?
Docela by mě zajímal smysl takovéto práce.
1000 km za den + 4 schůzky? A jakou máš průměrnou rychlost? Běžně to je 50 km/h, výjimečně okolo 70 km/h. Takže řídíš 15 - 20 hodin? Mezi tím jíš, močíš atd... Kolik? 2 hodiny? A schůzky trvají kolik hodin, aby se něco zařídilo? Min. 30 minut jedna, takže 2 h? Ale pochybuju, že tak krátce. Takže celkem 20-24 hodin v kuse a toto každý týden?!?
To lžeš, nebo klienti nespí, ty nespíš a seš sebevrah?
Docela by mě zajímal smysl takovéto práce.
Začínal jsem v 7😁0 300km od domu. Podepsat DPPO dalších 100km, dva dodavatelé, stavit se na projektu a večer jsi doma. Průměrnou rychlost ze včera nevím, nikde jsem nestál, vždy radši objíždím, jen nestát 😉
Smysl je jednoduchý, používáme specialisty a dodavatele z celé ČR a to zejména z důvodu jejich dostupnosti a pak je lepší si jednou za týden dát "Itálii" než to drobit.
Smysl je jednoduchý, používáme specialisty a dodavatele z celé ČR a to zejména z důvodu jejich dostupnosti a pak je lepší si jednou za týden dát "Itálii" než to drobit.
Jako chápu, že je lepší jeden den natáhnout, než se je.bat každej den dokola. Alespoň, pokud si to další dny vynahradíš volnem. Ale i tak je to masakr a nevím, jestli jsi to s těma 1000 km fakt nepřestřelil. Já už nejezdím ani 1000 km v kuse do Chorvatska a radši přespím v půlce cesty, než se rozsekat na kaši. A to se bavím o dovolený jednou za rok a ne o práci každej tejden.
Za prvé by mě to asi moc nemyslelo a za druhý, tohle není zdravý ani pro záda, ani pro žíly atd. A s každým rokem se to zhoršuje.
Sám jsem dřív jezdil štreky, ale 1000 v kuse jsem fakt dával max. 2x do roka a to v tom byly dálnice v DE, IT, FR, AUT atd. Rekord asi 1300 km 2x v kariéře. A už nikdy víc.
Jinak je jasný, že pro takový styl ježdění je a ještě dlouho bude EV úplnej nesmysl. Sám jsem teď zase vzal naftu, možná poslední, ale ta volnost, když dáš na nádrž 1200 km bez odříkání je paráda.
Za prvé by mě to asi moc nemyslelo a za druhý, tohle není zdravý ani pro záda, ani pro žíly atd. A s každým rokem se to zhoršuje.
Sám jsem dřív jezdil štreky, ale 1000 v kuse jsem fakt dával max. 2x do roka a to v tom byly dálnice v DE, IT, FR, AUT atd. Rekord asi 1300 km 2x v kariéře. A už nikdy víc.
Jinak je jasný, že pro takový styl ježdění je a ještě dlouho bude EV úplnej nesmysl. Sám jsem teď zase vzal naftu, možná poslední, ale ta volnost, když dáš na nádrž 1200 km bez odříkání je paráda.
Ve 3 v noci si tu diskutoval = a v 7😁0 vyrazil na 1000 kilometrovou štreku s 4 schůzkách?? 😉
Sakro, nauč se vnímat psaný text: "Začínal jsem v 7😁0 300km od domu."
Tzn., že v 7😁0 jsem měl už za sebou 300km.
Tzn., že v 7😁0 jsem měl už za sebou 300km.
To jako vyrážíš před 4. ranní?!? 😲 A kroutíš to do tmy...?
Uvědom si, jak pohodově se cestuje za minimálního provozu a o kolik víc namáhavější je podobná cesta třeba v 8h.
Mám tohle léta naučené a funguje to dokonale.
Mám tohle léta naučené a funguje to dokonale.
Oprava = mezi 3. a 4. si tu diskutoval a pak jel v kuse 300 km a dojel si v 7😁0 což by mohlo bejt. Pak už to trochu dře = rozhodně by to byla celkem EXTRÉMNÍ ANOMÁLIE https😐/fdrive.cz/…ektromobily-6946 běžné nájezdy jsou HODNĚ jinde
A s EV není už dnes problém ani delší trasa = jedna pauza uprostřed http😐/www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska
A s EV není už dnes problém ani delší trasa = jedna pauza uprostřed http😐/www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska
Ano, více než dojezd je důležitá rychlost a dostupnost dobíjení. Ono, stačilo by kdyby restauratéři místo fňukání během kovidu si pořídili dobíjecí wallbox pro zákazníky (třeba i ze začátku zdarma elektřinu za útratu nad 500 Kč), hned se rozkřiknou mezi elektromobilisty... A takto časem může být dobíječka u každé druhé hospody a nebude potřeba řešit už žádný dojezd.
A autopilot k tomu, tak môžeš s chodiť autom aj na pivo. 😉
Přesně tak, ale z AC wallboxu během oběda dobiješ jen pár km a 50-100kW DC nabíječka stojí takový ranec, že ji restauratéři nezaplatí 😒 Ale určitě by se měly nabíječky stavět v blízkosti restaurací. Já nejčastěji nabíjím na superchargerech v olomouci a v humpolci. V obou případech je to u benzínek, ale restaurace jsou daleko.. Stavět nabíječky u benzínek je fakt na ***, člověk akorát čuchá ten smrad a dá si maximálně nějaký párek v rohlíku.
Tohle je na dlouhé téma. Stavět nabíječky v blízkosti restaurací? Ale pak ať se nedivý majitelé el. že jim na tom parkují normální auta, pokud X míst bude vyhrazeno na nabíjení el. A nebo bude pro majitele spalováků diskriminace, že pojedou do restaurace a parkovat budou muset o několik bloků dál, protože nemohou zaparkovat na volném místě.
A tak to pak bude u všech dalších, jakmile místo, aby se auta nabíjela rychle na místě k tomu určeném, jako například benzínka na tankování, tak to vždy bude diskriminační pro majitele spalovacích aut, jelikož jim uberou z kapacity společných parkovacích míst.
A nemyslím si, že by elektrikáři byli více hogofogo, že by měli mít privilegia a vlastní parkovací místa.
Tohle by se dalo předpokládat jen za stavu, že by na cestách byla elektrická auta ze 100%.
A tak to pak bude u všech dalších, jakmile místo, aby se auta nabíjela rychle na místě k tomu určeném, jako například benzínka na tankování, tak to vždy bude diskriminační pro majitele spalovacích aut, jelikož jim uberou z kapacity společných parkovacích míst.
A nemyslím si, že by elektrikáři byli více hogofogo, že by měli mít privilegia a vlastní parkovací místa.
Tohle by se dalo předpokládat jen za stavu, že by na cestách byla elektrická auta ze 100%.
Dále moc nevěříám informaci že "přední a zadní kola jsou propojena párem jednostupňových převodovek.". Vzájemné propojení předních a zadních kol pevným převodem má také význam snad u nějakého traktoru, ale u supersportu zcela postrádá smysl
Ostatně ani elektromotory v kolech, ani propojení předních a zadních kole převodem na žádném z obrázků v galerii nejsou nikde vidět
A 60 Nm navíc do celkové hodnoty točivého momentu nemá také zásadnější význam. Jednak se zmíněná max. hodnota krouťáku 2360 Nm pravděpodobně na žádném z elektromotrů nevyskytuje a jedná se asi jen o laický součet, A za druhé dobře víme že dynamiku auta nedělá krouťák, ale výkon.
V tomhle případě ovšem bude dynamika bezpochyby impozantní
https😐/www.rimac-automobili.com/…-axles/axl_1800/
A o nějakém mechanickém propojování předních a zadních kol se také nikde nepíše. Přední a zadní kola jsou "propojené" maximálně kabely a řídící elektronikou, která řídí výkon každého jednoho motoru, nazývají to All-wheel Torque Vectoring 2.
https😐/www.auto.cz/…prechazet-139148
Myslím, že vysvětlení bude tady úplně stejné, Google Translator v kombinaci s tvůrčí invencí redaktora = smrtící kombinace pro obsahovou stránku věci.
Bureši, to je ostuda...
Jak nekdo muze takovou blbost napsat o hypersportu?
Proste vpredu i vzadu je par-prevodovka motor.
4 motory, 4 prevodovky (jen redukcni prevod).
Predni motory a prevodovky😒br />https😐/www.auto.cz/…y-a-ujede-550-km?…
Zadni motory a prevodovky😒br />https😐/www.auto.cz/…y-a-ujede-550-km?…
Usporadani je krasne videt zde😒br />https😐/www.auto.cz/…y-a-ujede-550-km?…
Motory (s prevodovkou) jsou vzdy v bloku po dvou, ale funguji kazdy naprosto nezavisle.
To neni auto.
To je umelecke dilo. :yes:
Ale lidi už jsou takoví. Z extrému do extrému a hlavně najít "viníka" svých problémů, ukázat na něj a pak na něj všechno svádět. Asi doma nemají zrcadlo.
EDIT: A už se sypou mínusy od mrzáků 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
Hodnoť dle svých preferencí, pokud chceš honotit a na ostatní hodnocení se ...
A hodnotím vždy podle svojí hlavy.
Jen bych chtěl vidět ty mrzáky, jak by hodnotili, kdyby pod tím byli "podepsáni". Myslím, že skóre by bylo hned jiný.