Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Rimac Nevera oficiálně: Chorvatská střela zrychlí z 0-100 km/h za 1,85 sekundy a ujede 550 km

61 komentářů

Arese
...mě opravdu vůbec nerajcuje. 😒 :no😒br /> P.S. Asi nebude náhoda, že se výrobce nepochlubil jeho pohotovostní hmotností, že uvádí jen hmotnost toho monokoku... 😒] Ovšem po designové stránce je to prvotřídní stroj, o tom žádná! 😄 :yes:
Avatar - Markus1
Markus1
Nie som sice fanusik ev.... ale doporucujem pozriet video od carwow kde tento rimac deklasuje ferrari sf 90 stradale.... klobuk doke mate rimac
DonVito
EV se prave stalo oficialne nejrychlejsim autem sveta. :-!
Rimac je ve zrychleni neporazitelny, snad jedine tryskovou Teslou 😁
A myslim, ze bude mit i bezkonkurencni cas na okruhu, diky vektorovani momentu.
Lip nez se ctyrmi motory to totiz udelat nelze.
Vnitrni kola v zatacce brzdi, vnejsi pridavaji...

Diky Rimac.
Diky Musk.
:yes:
Othello
Například pochybuju, že elektromotory jsou umístěny v kolech vozu. Tohle bych si dovedl představit u elektrického traktoru, ale ne u supersportu kde extrémně záleží na co nejnižších neopružených hmotnostech.

Dále moc nevěříám informaci že "přední a zadní kola jsou propojena párem jednostupňových převodovek.". Vzájemné propojení předních a zadních kol pevným převodem má také význam snad u nějakého traktoru, ale u supersportu zcela postrádá smysl

Ostatně ani elektromotory v kolech, ani propojení předních a zadních kole převodem na žádném z obrázků v galerii nejsou nikde vidět

A 60 Nm navíc do celkové hodnoty točivého momentu nemá také zásadnější význam. Jednak se zmíněná max. hodnota krouťáku 2360 Nm pravděpodobně na žádném z elektromotrů nevyskytuje a jedná se asi jen o laický součet, A za druhé dobře víme že dynamiku auta nedělá krouťák, ale výkon.

V tomhle případě ovšem bude dynamika bezpochyby impozantní
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Redakce? :-!
DonVito
No jo no, chyba v prekladu. 😄
Bureši, to je ostuda...
Jak nekdo muze takovou blbost napsat o hypersportu?

Proste vpredu i vzadu je par-prevodovka motor.

4 motory, 4 prevodovky (jen redukcni prevod).

Predni motory a prevodovky😒br />https😐/www.auto.cz/…y-a-ujede-550-km?…

Zadni motory a prevodovky😒br />https😐/www.auto.cz/…y-a-ujede-550-km?…

Usporadani je krasne videt zde😒br />https😐/www.auto.cz/…y-a-ujede-550-km?…

Motory (s prevodovkou) jsou vzdy v bloku po dvou, ale funguji kazdy naprosto nezavisle.
To neni auto.
To je umelecke dilo. :yes:
webpaja
To snad nemůžeš brát vážně 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
By mě zajímalo co za pablby zde rozdává mínusy ke všem racionálním příspěvkům v tomto vláknu. To musí být vážně chudáci.
Avatar - Ham.
Ham.
Což ovšem neznamená, že přední a zadní kola jsou spojená převodovkou, ale že každé kolo má motor a převodovku, tedy spíše stálý převod. Prostě motor, převod, poloosa, kolo u každého kola stejná kombinace.
Avatar - Ham.
Ham.
No v originální zprávě se píše, že Nevera je vybavena jedním výkonným motorem v každém rohu karoserie. Takhle nějak vypadá dvojice motorů 2x450 kW pro zadní kola, prostě jeden motor vlevo, jeden vpravo vzájemně mechanicky nijak propojené. Z obrázku je jasné, že je to systém elektromotor, poloosa, kolo, tedy žádný motor v náboji kol, to by jezdilo jak bedna kytu a ne jako supersport.
https😐/www.rimac-automobili.com/…-axles/axl_1800/
A o nějakém mechanickém propojování předních a zadních kol se také nikde nepíše. Přední a zadní kola jsou "propojené" maximálně kabely a řídící elektronikou, která řídí výkon každého jednoho motoru, nazývají to All-wheel Torque Vectoring 2.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To jako vyrážíš před 4. ranní?!? 😲 A kroutíš to do tmy...?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jako chápu, že je lepší jeden den natáhnout, než se je.bat každej den dokola. Alespoň, pokud si to další dny vynahradíš volnem. Ale i tak je to masakr a nevím, jestli jsi to s těma 1000 km fakt nepřestřelil. Já už nejezdím ani 1000 km v kuse do Chorvatska a radši přespím v půlce cesty, než se rozsekat na kaši. A to se bavím o dovolený jednou za rok a ne o práci každej tejden.
Za prvé by mě to asi moc nemyslelo a za druhý, tohle není zdravý ani pro záda, ani pro žíly atd. A s každým rokem se to zhoršuje.
Sám jsem dřív jezdil štreky, ale 1000 v kuse jsem fakt dával max. 2x do roka a to v tom byly dálnice v DE, IT, FR, AUT atd. Rekord asi 1300 km 2x v kariéře. A už nikdy víc.
Jinak je jasný, že pro takový styl ježdění je a ještě dlouho bude EV úplnej nesmysl. Sám jsem teď zase vzal naftu, možná poslední, ale ta volnost, když dáš na nádrž 1200 km bez odříkání je paráda.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ano, krachující restauratéři budou kupovat wallboxy a ještě platit lidem nabíjení elektromobilu. 😁 😁 😁
Tohle by se dalo uvažovat v době prosperity, ne v době, kdy si sotva vydělali na provoz.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To myslíš vážně???
1000 km za den + 4 schůzky? A jakou máš průměrnou rychlost? Běžně to je 50 km/h, výjimečně okolo 70 km/h. Takže řídíš 15 - 20 hodin? Mezi tím jíš, močíš atd... Kolik? 2 hodiny? A schůzky trvají kolik hodin, aby se něco zařídilo? Min. 30 minut jedna, takže 2 h? Ale pochybuju, že tak krátce. Takže celkem 20-24 hodin v kuse a toto každý týden?!?

To lžeš, nebo klienti nespí, ty nespíš a seš sebevrah?

Docela by mě zajímal smysl takovéto práce.
Avatar - Markus1
Markus1
Nevravim ze sa mi rimac paci.... a nie som fan ev... ale schopnosti toho auta najlepsie ukazuje ze deklasuje momentalne top model od ferrari.... btw nechapem tie minusky 😂😂😂😂.... je to fakt a nie moj nazor
Avatar - Maxmin
Maxmin
No, tak to jsi teoreticky mohl 4x nabíjet během schůzek 😁 Ale jasně, na tyhle cesty to ještě není úplně ideální, to je fakt pravda. Ani mě by to na takovéhle cestě s EVčkem nebavilo, pokud by to nebyla tesla s plaid+ 😄 Ta by měla dát 500-600km svižným dálničním tempem a jedna zastávka na superchargeru by mi nevadila. Na druhou stranu s nějakým silnějším benzínem by člověk během takového dne potřeboval 2x natankovat, pokud by nevyjížděl s plnou. Ať si každý koupí co chce, jen je trochu škoda jak EU honí emisní limity a.t.d. a ubývá klasických aut, které mají i nějaké zajímavé jízdní vlastnosti.
A ceny za kWh na rychlých nabíječkách jsou úplně nesmyslné 😒 Jestli někdo koupí třeba enyaq a bude často jezdit daleko, tak ho celkem lituji.
johny555
Ano, více než dojezd je důležitá rychlost a dostupnost dobíjení. Ono, stačilo by kdyby restauratéři místo fňukání během kovidu si pořídili dobíjecí wallbox pro zákazníky (třeba i ze začátku zdarma elektřinu za útratu nad 500 Kč), hned se rozkřiknou mezi elektromobilisty... A takto časem může být dobíječka u každé druhé hospody a nebude potřeba řešit už žádný dojezd.
Avatar - Maxmin
Maxmin
Přesně tak, ale z AC wallboxu během oběda dobiješ jen pár km a 50-100kW DC nabíječka stojí takový ranec, že ji restauratéři nezaplatí 😒 Ale určitě by se měly nabíječky stavět v blízkosti restaurací. Já nejčastěji nabíjím na superchargerech v olomouci a v humpolci. V obou případech je to u benzínek, ale restaurace jsou daleko.. Stavět nabíječky u benzínek je fakt na ***, člověk akorát čuchá ten smrad a dá si maximálně nějaký párek v rohlíku.
Avatar - Maxmin
Maxmin
Dojezd 1000km je v podstate nepotrebny. Kdo dava nejak casto 1000km bez zastaveni? Je treba si uvedomit ze se s ev nejezdi jako se spalovakem, kdy se jednou za cas nabere plna nadrz a skoro nikdo nema moznost ze se mu auto natankuje samo doma 😁 Ja dam v tesle realnych 300-400 a uplne bohate to staci. Kdykoli chci mam rano plnou baterku. Jen zcela vyjimecne kdyz jedu fakt daleko trva cesta treba o 1h dele a to ten cas vyuziju k jidlu... Jako druhe auto mame bmw i3 co ma dojezd kolem 100-130 a na popojizdky kolem domu naprosto staci. Ale pro lidi co nemuzou nabijet doma ani v praci EV nejsou a jeste dlouho nebudou, to je fakt.
webpaja
Tohle bych vůbec neřešil, je mi to jedno 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Toho jsem si taky už dávno všimnul. Ale já vždy řeším obsah příspěvku a ne, jestli je mi dotyčný sympatický. Je tu fůra individuí s nimiž často nesouhlasím a jejichž zbytečných příspěvků je tu nekonečně mnoho, ale přesto, když napíšou pravdu a jejich příspěvek dává smysl, nejsem takovej ubožák, abych jim dal ze sportu hned mínus.
Ale lidi už jsou takoví. Z extrému do extrému a hlavně najít "viníka" svých problémů, ukázat na něj a pak na něj všechno svádět. Asi doma nemají zrcadlo.

EDIT: A už se sypou mínusy od mrzáků 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
traveldrive
Skôr to tu vôbec nemuselo byť. Palcuje sa častejšie za nick, ako za obsah.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak to už by bylo solidní dno...
Avatar - Ham.
Ham.
Je to pár dní co jsme zde probírali bludy v článku o sbírkách automobilů (viz diskuze).
https😐/www.auto.cz/…prechazet-139148
Myslím, že vysvětlení bude tady úplně stejné, Google Translator v kombinaci s tvůrčí invencí redaktora = smrtící kombinace pro obsahovou stránku věci.
Avantime
V tlačovej správe sa k tým prevodovkám píše, že: The front and rear wheels are each connected to a pair of single-speed gearboxes.
Avatar - Emel
Emel
No...
Za mě to má jeden hlavní problém a to jsou přední světla... ty jsou takový vykulený, možná i v kombinaci s přední maskou. Tahle část auta se mi tolik nelíbí... od předních kol dál už je to pak velmi bratelný
https😐/img.auto.cz/…pbWc/7020503.jpg?…
Ten předek u SF90... ale klidně i u "obyč" F8 Tributo jsou pro mě jiná liga.
https😐/img.tipcars.com/…dani-3q-2021.jpg
PS: můj plakát je T.50... ale ne kvůli designu, tam to zase taková pecka není.
Avatar - speedfred
speedfred
Áno videli sme, ale medzi nimi je celkom slušný výkonový nepomer. Na druhú stranu vypadajú obe autá úžasne, Rimac možno aj trochu lepšie (čo to vôbec píšem??) a u týchto hodne drahých áut budú hrať v dynamických parametroch spaľováky a hybridy už asi len druhé husle.
Na EV si časom zvykneme všetci ale taký zvuk vytočeného poriadneho motora mi bude chýbať.
Othello
Tak proč tu vymýšlejí takové bludy ? Dyť i technicky pologramotnému člověku musí být jasné že to jsou nesmysly
Freddka
Presne tak, Rimac naopak dela baterky a pohonne systemy pro ostatni automobilky, napr. Porsche do nich ted hodne investuje, Jaguar/Land Rover (delali jim i-Pace), nejspis dalsi supersporty - pred par mesici zminoval, ze ted dela pro 5 automobilek a dalsi jsou v jednani.
Rimac je v soucasne chvili spicka.
DonVito
Proc se v titulku uvadi stejna hodnota 0-100, jako v textu z 0-96?

Rekl bych, ze autor pise o EV nerad...
Na poctu chyb je to znat.
😄
PowerHouse
Zajímalo by mě, od koho získali ty subdodávky. Kdo jim to vyrobí.
DonVito
Jake konktretne?

Je tomu zrejme presne naopak, nez si myslis.

Rimac vyrabi pro ostatni.
Napr. battery-packy.
Snad vse podstatne (pokud vim) je vlastni vyvoj Rimacu, krome bateriovych clanku samozrejme.
Othello
Jo když potřebuješ pomalu driftnout kolem patníku tak asi i to přibrzdění má význam.
Já to myslel spíše v rychlosti na okruhu
ale dal jsem ti palec nahoru 😄

A nemůžeme 4 motory porovnávat s přibrzďováním vnitřních kol u aut s diferenciálem, tam to neznamená že ty přibrzďované kola vždy brzdí. Často i přes přibrzdění stále vyvíjejí hnací sílu, jen trochu menší než vnější kola
Arese
A v kolik chodíš spát? Se slepicemi? 😄
DonVito
Jestli takto jezdis kazdy tyden, tak si pockej, az budou AC nabijecky na kazdem rohu, abys aspon po ranu vyjizdel s plnou...

Cena na superchargeru 8,30Kc za kWh.

https😐/fdrive.cz/…ku-i-evrope-5977

25kwhx8,30kc=207,50Kc/100km.

Za to mas cca 207,50/30=7l benzinu.

Tudiz jednou za tyden bys jel za ceny srovnatelne se spalovakem. 😄

PS 1000km s Etron GT.
https😐/m.youtube.com/watch?…
DonVito
Jj k dosazeni polovicniho uspechu to jiste staci.
😄

https😐/youtu.be/IQg7uc01gj8
Mrkni na video od 1:00.

Pribrzdovani vnitrniho kola je standard i u nekterych sportovnejsich aut.
😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tohle je na dlouhé téma. Stavět nabíječky v blízkosti restaurací? Ale pak ať se nedivý majitelé el. že jim na tom parkují normální auta, pokud X míst bude vyhrazeno na nabíjení el. A nebo bude pro majitele spalováků diskriminace, že pojedou do restaurace a parkovat budou muset o několik bloků dál, protože nemohou zaparkovat na volném místě.
A tak to pak bude u všech dalších, jakmile místo, aby se auta nabíjela rychle na místě k tomu určeném, jako například benzínka na tankování, tak to vždy bude diskriminační pro majitele spalovacích aut, jelikož jim uberou z kapacity společných parkovacích míst.
A nemyslím si, že by elektrikáři byli více hogofogo, že by měli mít privilegia a vlastní parkovací místa.
Tohle by se dalo předpokládat jen za stavu, že by na cestách byla elektrická auta ze 100%.
webpaja
Problém je, jaké jsou ceny. Nevím kolik stojí oficiálně TMS Plaid+, ale určitě to pod 3M nebude 😉

Jak vycházejí rychlonabíječky na kWh?
webpaja
Začínal jsem v 7😁0 300km od domu. Podepsat DPPO dalších 100km, dva dodavatelé, stavit se na projektu a večer jsi doma. Průměrnou rychlost ze včera nevím, nikde jsem nestál, vždy radši objíždím, jen nestát 😉

Smysl je jednoduchý, používáme specialisty a dodavatele z celé ČR a to zejména z důvodu jejich dostupnosti a pak je lepší si jednou za týden dát "Itálii" než to drobit.
Othello
Proč by měly vnitřní kola v zatáčce brzdit ? Stačí když budou pohánět o trochu míň než ty vnější.
traveldrive
A autopilot k tomu, tak môžeš s chodiť autom aj na pivo. 😉
webpaja
Musíš mluvit za sebe, včera jsem dal 1000km se 4 schůzkami. Mám to tak obvykle 1x týdně. Takže se nebavím o plné baterce ráno.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Píšu: "by bylo" - kdyby to byla pravda. Ale vážně mě mrzí, že nelze vidět, kdo jak reaguje. Aby měl člověk přehled, co za duševní mrzáky se vyjadřuje.
webpaja
...budoucnosti. Teď jde jen o to, aby se na trh za normální cenu dokázala dostat i EV, která reálně ujedou 1000km na jedno nabití, to do plna netrvalo déle než 10min, bylo dostatek dobíjecích stanic a nabíjení nestálo víc než ekvivalent plné nádrže auta.
Řešit tu limitovanou sérii výkladní skříně EV pro mě zatím nemá smysl. 😉

Ale letí to parádně! :yes:
nope
Pekac.
Koenigsegg FTW!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je v pořádku = rozhodně LEPŠÍ než slepice. Jde o to ale V KOLIK 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Oprava = mezi 3. a 4. si tu diskutoval a pak jel v kuse 300 km a dojel si v 7😁0 což by mohlo bejt. Pak už to trochu dře = rozhodně by to byla celkem EXTRÉMNÍ ANOMÁLIE https😐/fdrive.cz/…ektromobily-6946 běžné nájezdy jsou HODNĚ jinde

A s EV není už dnes problém ani delší trasa = jedna pauza uprostřed http😐/www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska
Avatar - Emel
Emel
No to se obávám že nemůžeš.
webpaja
Je důležité projet hlavní trasy napříč republikou brzo ráno nebo později navečer. Tak si to vždy organizuji, ať se nemusím drbat ve štrůdlech 😉
webpaja
Sakro, nauč se vnímat psaný text: "Začínal jsem v 7😁0 300km od domu."

Tzn., že v 7😁0 jsem měl už za sebou 300km.
pedro26
Tak třeba ten baterie box vyrábíme z karbonu my v Čechách. Mubea Carbotech Dolní Kralovice :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ve 3 v noci si tu diskutoval = a v 7😁0 vyrazil na 1000 kilometrovou štreku s 4 schůzkách?? 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mě to nevzrušuje. 😄 Mě vzrušujou úplně jiný věci. 😁

A hodnotím vždy podle svojí hlavy.

Jen bych chtěl vidět ty mrzáky, jak by hodnotili, kdyby pod tím byli "podepsáni". Myslím, že skóre by bylo hned jiný.
Avatar - kari.laz
kari.laz
T.50
Obrovsky točivý dvanáctiválcový atmosféricky plněný motor (12.100ot/min - 178kg vážící - 488kW/467N.m.) spřažený s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a to celé o hmotnosti 986kg. Tohle nejde nemít na plakátu a kdokoli by tohle neobdivoval, není u mě fanoušek aut. To je naprosto famózní.
Avatar - kari.laz
kari.laz
že tě to tak vzruše.
Hodnoť dle svých preferencí, pokud chceš honotit a na ostatní hodnocení se ...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mluví za absolutní většinu https😐/fdrive.cz/…ektromobily-6946

Koukám že si před tisíc kilometrovou cestou (kam?) stihnul mezi 3tí 4tou diskutovat na ACZ 😄
Avatar - Emel
Emel
Se slečnama 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
webpaja
Uvědom si, jak pohodově se cestuje za minimálního provozu a o kolik víc namáhavější je podobná cesta třeba v 8h.
Mám tohle léta naučené a funguje to dokonale.
traveldrive
Holt ale nebudeš patriť medzi väčšinových zákazníkov. Pokiaľ budeš musieť jazdiť EV, než by sa dojazd natiahol na oných 1000 km, tak budeš musieť zmeniť svoje cestovateľské zvyklosti.