Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čím se bude měřit hluk výfuku na STK? Výfukový hlavolam nejspíš zdraží STK

Už před třemi lety se objevil ve vyhlášce pro STK hlukoměr na měření výfuků. Jenže ho zatím nikdo neviděl. Ani na stanicích technické kontroly o něm nic netuší a neumějí si představit, jak by decibely ve svých podmínkách měřili.
Zpět na článek
5. 6. 2021 13:04
6. 6. 2021 15:26
Avatar - WinDiesel
5. 6. 2021 09:59
Blboměr na měření zhovadilosti úředníků ...
... a politiků ... by se taky hodil.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
5. 6. 2021 10:09
Re: Blboměr na měření zhovadilosti úředníků ...
A co teprve lidí obecně = největší vtip lidské historie a absolutno černého humoru je, že si říkáme https://cs.wikipedia.org/…%9Bk_moudr%C3%BD

Hele už ti došlo že jezdit na naftu znamená VĚTŠÍ spotřebu ropy? A výhodnost dieslu je jen o umělém ZVÝHODŇOVANÍ ?
5. 6. 2021 14:19
Re: Blboměr na měření zhovadilosti úředníků ...
Ten by sa hodil aj pre niektorých tunajších.
5. 6. 2021 10:47
Neproveditelné....
Měření hluku je jedna z nejobtížnějších disciplín měření. Ono to není totiž jen o tom, si vzít hlukoměr a něco změřit. To je pak jen takové orientační měření s velkou nepřesností. Tak aby bylo měřené přesné a opakovatelné (průkazné) se musí brát v úvahu spousta okrajových podmínek (hluk pozadí, možné odrazy hluku, okolní prostředí….). Z toho důvodu je měření v terénu mobilními přístroji skoro vědecká práce náročná na čas, přesnost a přípravu (tak aby byla zaručená nějaká kvalita).
A to personál STK nebude schopen zajistit.
Druhou možností je vybudování akustické komory pro automatizované měření hluku. Ale to znamená investici na úrovni několika miliónů pro každou STK (a nutnost odborného personálu stejně zůstane).
Rozbalit vlákno
13
5. 6. 2021 10:59
Re: Neproveditelné....
Něco ti sem dám, jen pro inspiraci:
Otázka : Byl virus SARSCoV-2 izolován v laboratoři, kde na základě této izolace a následného výzkumu byly stanoveny příznaky a závažnost onemocnění? Prosím o poskytnutí relevantních dat.
Odpověď: Ministerstvo zdravotnictví nedisponuje izolovaným virem. Ministerstvo zdravotnictví má k dispozici přehled laboratoří splňujících níže uvedené podmínky a zapojených do systému hlášení a s nimi spolupracujících nemocnic. Laboratorní diagnostika v akutní fázi onemocnění Covid-19 se v současnosti opírá pouze o přímý průkaz nukleové kyseliny SARS-CoV-2(RT-PCR). Sérologické testy vzhledem k několikadennímu intervalu od prvních příznaků do nástupu protilátkové odpovědi mají pouze podpůrnou roli (doporučení WHO).
Zdroj: https://www.mzcr.cz/…-dat-2-na-jakem/
5. 6. 2021 11:09
Re: Neproveditelné....
Ano, v našem prostředí to může dopadnout tak, že personál dostane nejlacinější kalibrovatelný hlukoměr za 40 tis. a bude provádět měření od oka. Takže, ten kdo se jim nebude líbit, tak ho vyrazí za nadměrný hluk (stačí dát hlukoměr do osy výfuku a měřit nesmyslné frekvence).
A naopak, ten kdo s nimi bude za dobře, tak mu auto změří vždycky tak, aby prošlo (i za cenu, že obalí mikrofon hlukoměru lepící páskou).
5. 6. 2021 13:42
Re: Neproveditelné....
Zdá se mi, že na obrázku pán drží něco takového - https://www.epristroje.cz/…datalogger-usb/. Spíše bych to obrátil, pokud chce někdo dokázat, že jeho vozidlo/výfuk je v pohodě, pak nechť si obstará měření "kalibrovatelným hlukoměrem".
5. 6. 2021 13:56
Re: Neproveditelné....
To by každý musel přijet na STK s vlastním schváleným protokolem ? A jak by se dokazovalo, že to "vlastní" měření se vztahuje právě teď na to konkrétní auto, motorku, jen podle RZ ? Jak by ten protokol mohl být starý ? Nebo jak to myslíš ?

Já to moc nechápu.
5. 6. 2021 14:28
Re: Neproveditelné....
Myslím to tak, jak to píší v popisku fotky: "Cena hlukoměru se pohybuje v řádu tisíců, takže by nemusela STK zdražit. Na rozdíl od času za práci, kterou s ním budou mít technici navíc." Tohle (mašinka za 6 tisíc) by asi na STK stačilo a pokud by byl nějaký spor, tak by se asi muselo k nějakému specialistovi (který má mašinku za 40 tisíc a umí s ní zacházet).
5. 6. 2021 16:55
Re: Neproveditelné....
Tak to potom ok.
5. 6. 2021 11:18
Re: Neproveditelné....
Asi by tady nešlo o exaktní stanovení hladiny hluku každého vozidla. Záměr je eliminovat z provozu zcela evidentně nadměrně hlučná a zároveň neschválená řešení výfuků.
I v textu se uvádí, že měřit by se mohla jen "podezřelá" vozidla. Je také důležité, jak vysoký by byl limit a případná tolerance. Pokud bude limit překročen třeba o 30-40%, nemůže se nikdo vymlouvat na nepřesné měření.
(Můj, v této oblasti, téměř laický pohled.)
5. 6. 2021 11:30
Re: Neproveditelné....
Jenže on je tady ten problém, že hluk měří v dB a to je logaritmická jednotka, takže to porovnání o kolik hodnota překračuje nějaký limit není tak zcela snadné a navíc právě ty okrajové podmínky dokáží to měření hodně zkreslit.

A pokud tu metodiku hodně zjednodušíme (bude hodně volná a bude záležet jak k tomu konkrétní pracovník přistoupí), tak to bude nahrávat korupci.
Avatar - Beefcake
5. 6. 2021 13:19
Re: Neproveditelné....
Co su to za blbosti ?
Hladas len dovody, preco sa to neda.
Porovnanie je rovnako jednoduche ako pri linearnych urovniach, len sa pocita inak.

Ze je nieco problem bude pocut technik aj na vlastne usi. A cudzie zdroje zvuku vo vzdialenosti od meraneho bodu prispievaju vzhladom na prudky pokles v zavislosti od vzdialenosti len minimalne. Napriek tomu si neviem predstavit merat toto v hale, ale iba vonku.
Vacsi problem by vsak bola specifikacia ako, co (volnobeh? nejake otacky? ake frekvencne pasmo - nejako vazene frekvencne rozsahy ?), kde (na,pri aute) sa bude vlastne merat. Viem si to predstavit ako meter pred autom, meter za autom. A to pri volnobehu a aj sucasne nejakych specifikovanych otackach. Cize vysledkom su nejake 4 cisla, s ktorymi musia nejako nalozit.

Ale nerobim si iluzie, vacsi problem je dymivost a ked nedokazu si posvietit ani na nu, tak nejaky hluk bude len lahodka na manipulaciu. A neskontrolovatelna.
Takze si myslim, ze to je blbost. Avsak mala by byt nejaka moznost vyrazit evidentne pruserove tuzingy , ci klepajuce dizle :)
5. 6. 2021 13:26
Re: Neproveditelné....
U závodních vozidel se hlučnost měří běžně, metodika na to existuje už roky
Avatar - pradeda777
5. 6. 2021 16:04
Re: Neproveditelné....
Přesně. Když jsem jezdil závody v Austrálii, tak to bylo max 95 dB u závodní dráhy.
Myslím, že to bylo zcela přijatelné. Remus výfuky s tím neměly žádný problém. Ani Magnaflow, a ty byly ještě hlučnější.
5. 6. 2021 13:25
Re: Neproveditelné....
Vhodná tolerance se dá snadno nastavit i v logaritmické stupnici

Akorát nerozumím proč se má měřit jen hlučnost výfuku a ne celého vozidla
Avatar - pradeda777
5. 6. 2021 15:58
Re: Neproveditelné....
Rozumný názor. Kéž by tomu tak doopravdy bylo i v praxi.... :-!
5. 6. 2021 11:09
Však nevedia odmerať ani zadné svetlá!
A tak veselo jazdia všelijaké kalfasy s vyšisovanými krytmi, tuning, vysprejované, olemované... a nikto to nerieši! Stačí, keď tam šuhajkovia na STK vidia nejakú ,,svetlušku".
A za slnka, dážďa, hmly... nevidíte nič, čo ten pajác pred vami robí!.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
5. 6. 2021 13:04
STK biznis
Plno kecov, preco sa to neda. A to udajne zdrazenie - len dalsia zamienka.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mokrous
5. 6. 2021 13:23
Tohle rozhodně ocením.
Minimálně ve smyslu jasně daných pravidel a vybavení pro měření.

Mám rád krásné stroje, silné motory i zvuk, který k nim patří, ale odsud potud.
Nevadí mi rachot na závodech, ani když projede silný stroj ve dne okolo a je krapet slyšet, ale když nějaká banda idi.otů jezdí sem a tam nějakejma vytuzingovanejma křápama a řve to od odpoledne až do 1 do rána pod oknama, že se budí děcka a pracující se nevyspí, tak zrovna tady bych uvítal jasný noty a hned jim ten šrot zabavit a nebo dát flastr jako kráva. U nás zrovna nějakej defekt z poloromalemafiacrew předvádí nějakou V8 ameriku s laďákem a celý dny jen 200 metrů tam a zpět na jedničku v omezovači. Prostě ukázka YntelYgence a síly v duchu dnešní doby. Na pěst.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
5. 6. 2021 15:38
Pokud by to vyhnalo ze sedel
dementy na chopperech, jsem plně pro.
Rozbalit vlákno
0
6. 6. 2021 15:26
to neni
to neni elektromibilni lobby, to je proste svoboda kdy zacinaji silit hlasy tech, kteri nechteji zit v hlucnem prostredi, spinavem prostredi a tak podobne, a ze hluk je docela nebezpecnej, ne nadarmo spousta profesi nosi chranice sluchu, aneb chteli jste svobodu, tak ji mate, ale ted se nedivte ze se ke slovu dostavaj lide kteri maj opacnej nazor nez vy :-!

mimochodem u zavodni auta nam hluk meri celkem bezne pred kazdym zavodem, neni na tom nic sloziteho, kvalitni hlukomer ma samozrejme nastaveni a moznosti filtrace izolovaneho zdroje zvuku, takze to ze je v okoli jinej hluk mu nevadi, STK je uzavreny prostor kde se daji zajistit podminky velice snadno, hlukomer se nakalibruje pro podminky kazde dane STK a pak se proste jen meri to co je na STK v nejake odchylce ktera bud je nebo neni v toleranci, mereni hluku je spise jen o tom, ze treba treba jako v Nemecku snaha ze silnice dostat nelegalni upravy vyfukoveho systemu aut a motorek, tedy to kde na to neni papir od vyrobce ktery na dany vyfuk bezne dostava atesty i co se hluku tyce
Rozbalit vlákno
0