Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW i4 oficiálně: První elektrické eMko má 400 kW a ujede 510 km

BMW představuje nový elektromobil i4. Pořídit půjde i verzi laděné divizí M, která nabídne výkon 400 kW a ujede na jedno nabití až 510 km podle metodiky WLTP.
Zpět na článek
3. 6. 2021 22:57
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Věřím, že i v Anglii jsou normální hotely i bydlení a i takové, že z nich přechází zrak. Jak píšeš, je potřeba platit, ostatně jako skoro všude. Že Anglie není levná, je známá věc.

Poznatky jsem uvedl jako zajímavost, se kterou se v ČR snad ani nejde normálně setkat.
3. 6. 2021 22:14
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
;-)
Tak to jsi mel docela smulu.

V anglii jsou i normalni bydleni a normalni hotely, ovsem je potreba platit. Hotely jsou tady neprijemne napalene.

Pro cechy jsou ceny anglickeho normalniho (nehoteloveho) bydleni sice dechberouci, ale kdyz se podivam jakou cast platu platim za podobne bydleni+lokalitu v anglii a v CR, potom je anglie ve skutecnosti levnejsi, je to mensi procento z platu - ale samozrejme nekolikanasobek toho co v CR.
3. 6. 2021 18:54
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Doma to vychazi do 50ti hal
Avatar - Roman Horký
3. 6. 2021 16:10
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Takhle si pamatuju Anglii z roku 1991. Od té doby jsem tam nebyl (a ani nechci být). Ale že se to až tak vůbec nezměnilo, to mě překvapuje.
3. 6. 2021 14:23
Cena
Ceny jsou velmi dobře, v podstatě 440i s adekvátně výkonným spalovakem stojí stejně, takže tady je příplatek za elektro nula
3. 6. 2021 13:33
Re: tak se krom nové i4
Tak s problémem u TM3 mám trošku problém :-) .... Problém Tesle udělala H/K s uvedením Ioniq5 a EV6. Tady mi chybí dost věcí pro elektromobil důležitých. Třeba přední kufr (možná ho má, ale v článku to není), možnost 4x4 v běžné neM variantě. Hlavně ale 800V architektura.
Cena také nebude nízká. U BMW bez problému lehce vybavené auto tak o 300t. nad základní cenu. A bude se platit hlavně za nutnosti typu 3fázové nabíječky atd.
Jinak design je za mě OK, až na ty chybějící ovládací prvky.
PS: Články o elektromobilech jsou zde opravdu v ubohé kvalitě. Chybí základní informace. Zde třeba o výkonu nabíjení z AC i DC, výkonu rekuperace, ovládání rekuperace, .... asi by to už chtělo někoho, kdo se v tom vyzná.
3. 6. 2021 12:48
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Jj, jsou elektrohujerové, kteří tomu věří už 120 let. A furt nic! :-[]
3. 6. 2021 12:31
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Ano, ta EV jsou jednoznačně ta horší (než současná spalovací auta s ultranízkými emisemi).
3. 6. 2021 11:29
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Byl jsem v Anglii před pár lety.
Pokud se týká bydlení mě zaujaly byty (v civilizovaných městech a prakticky v centrech) kdy z chodníku otevřeš domovní dveře a jsi rovnou v obývákokuchyni s umyvadlem v rohu - což prezentuje koupelnu. Někdy je koupelna regulérní a místnosti jsou i třeba dvě. Ale vstup rovnou z ulice zůstává.
Malý hotel v blízkém okolí Londýna - dveře do pokoje široké tak, že musíš jít ramenem napřed, nehodíš minci do automatu, nespustí se ti v pokoji elektrika, za chvíli znovu. V umyvadle není zátka, kohoutek na teplou vlevo na kraji, na studenou vpravo, voda teče pouze pokud tiskneš rukou tlačítko kohoutku.
Toalety - když omylem hodíš použitý papír do mísy a ne do koše vedle, ucpe se.
Snídaně - 1 ks podivného pečiva, krabička marmelády a šáleček čaje.
Trávník před hotýlkem však prvotřídní. :-)
3. 6. 2021 10:50
Re: Upřímný dotaz
Mám úplně stejný názor, vypadá to hrozně lacině.
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 10:34
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Presne tak, ale jde i o prostor a velikost, kdy treba ta stara zastavba na zapade ve velkych mestech kolikrat jsou jen male mistnosti, treba Anglie, Irsko, Belgie a tak podobne co mam zkusenost. Ani tam nema kazdy penize na to bydlet v moderni bytovce s balkonem
3. 6. 2021 07:34
Re: Ekologie a ohleduplnost k ostatním
Každý máme asi jiný nos. Já běhám/jezdím na kole po silničkách spojující malé vesničky v jižních Čechách.
2. 6. 2021 22:18
Re: Ekologie a ohleduplnost k ostatním
Jak to souvisí s tím, co je "cítit"? Které z těch látek v ovzduší, na které odkazuje ten tvůj článek, "smrdí"? Protože o tom je řeč. Ne o znečištění, ale o smradu.
2. 6. 2021 21:31
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Tak zrovna na tom narvaném ONO se nádrž napravo nalevo neřeší... Každý je rád že se dostane vůbec k nějakému stojanu, bez ohledu na umístění nádrže. ONO Plzeň Domažlická - Tam je taková absurdita, že jsou v jedné řadě zasebou stojany jak pravostrané tak levostrané. Tak samozřejmě zajedu s Ovcí k tomu prvnímu v řadě, který je levostraný a hadici si přetáhnu, abych neprovokoval tu kolonu zamnou, tím že nechám jeden stojan nevyužitý a zablokovaný.
2. 6. 2021 21:19
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
A tim musim souhlasit, panelakove byty v CR sice nejsou buhvico, ale maji svou urcitou uroven - slusne zatepleni, slusny prostor, ustredni topeni a tepla voda bez boileru, vytah atd. Ja jsem z panelaku, takze znam vyhody i nevyhody a panelak ma i mnoho nevyhod - urcite je i lepsi bydleni - nicmene podle me to neni nejak spatne bydleni.
Avatar - kari.laz
2. 6. 2021 21:17
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Kolikrát dva stojany a ty na pravovíčkové plné a na levou prázdno. Ale tahat hadici přes auto nechci, tak si radši počkám. Čekat na stojan je spíše výjimka v mém případě, nestává se mi to často
2. 6. 2021 21:04
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Tak ja ziju teda uz dekadu na tom zapade v Anglii, tak zareaguju:

- každý tam má vlastní rodinný dům
Urcite ne kazdy, ale je to prvni investice, ktera se jde v zivote udelat. Do 30ky maji skoro vsichni nejakou hypoteku. A je bezne, ze meni dum co 3-5 let klidne cely zivot - podle soucasneho prijmu.

- paneláky tam neexistují
Velice zridka. Uplna rarita.

- když něco v obchodě není, prodavač vyběhne ven, koupí to u konkurence a s omluvou ti to prodá
Nemam tu zkusenost. Ale moc se nestava, ze v obchode neco neni. Muzu si kupovat napr. bezne cely sortiment ceskych produktu, nebo v podstate z celeho sveta. Nelze stovnavat se sortimentem v CR, ikdyz se to v CR zlepsuje.

- zuby se jim tam napouští bílou vodičkou, po které se pak nekazí
Blbost, ale na zubech jim podle vseho zalezi o neco vic.

- každý, kdo není líný má práci
Ano, to je pravda.

Zaroven bych rad dofal, ze neni vsechno ruzove, kazda zeme ma sve. Nemci ziji v podnajmrch a maji i panelaky. Anglicani maji noc moc domy, co se kvality tyka. V kazde zemi je taky - jako vsude na svete - skupina lidi, kteri maji hluboko do kapsy. Ale mene nez v CR. Take je na zapade evropy obecne silnejsi stredni trida nez u nas.

Anglie je specificka zajimavou politickou situaci, kdy na jedne strane ma vahu osobni svoboda a kapitalismus jako zakladni norma spolecnosti, ale zaroven maji take silne socialni citeni s temi, kdo to nemaji v zivote snadne.
Take zde ma politika urcitou uroven, pokud nekdo neco pototo, proste musi odstoupit, jinak nema moc sanci svou pozici udrzet - bez ohledu na to, jaka pozice to je, klidne ta nejvyssi. Neni to tak vzdy, jak uz to tak byva, ale je to pravidlem a je to rozhodne v ostrem kontrastu s politickou urovni v CR.
2. 6. 2021 20:45
Re: Ekologie a ohleduplnost k ostatním
http://portalzp.praha.eu/jnp/cz/ovzdusi/souhrnne_informace_statistika/stav_ovzdusi_vPraze_shrnuti.html

"Hlavní město Praha dlouhodobě patří k oblastem s vyšší úrovní znečištění ovzduší. Překročení imisních limitů souvisí především se značnou dopravní zátěží..."


"Měrné emise z dopravy na jednotku plochy jsou v Praze kvůli vysokým intenzitám silniční dopravy násobné ve srovnání s průměrem ČR."

Jestli to vazne necitis, tak se nech vysetrit. ;-)
2. 6. 2021 19:24
Re: Ekologie a ohleduplnost k ostatním
S radostí. Když nakopnu motorku v garáži, je to nádherná vůně, a to je motka dekatovaná, aby to nekazil nějakej přiblblej katalyzátor. Tohle ti elektro nikdy nedá. Nudnej šicí stroj pro lidi bez fantazie. :no:
2. 6. 2021 19:22
Re: Ekologie a ohleduplnost k ostatním
Pěknej nesmysl. Jezdím po Praze na kole po hlavních tazích a běhám kolem silnic a žádného smradu jsem si nevšimnul. Tenhle argument možná platil tak před 30 lety.
Avatar - Ozzman
2. 6. 2021 19:20
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Co by mnoho obyvatel západního světa ve městech dalo za zaprdenej panelákovej 3+1
Avatar - Ozzman
2. 6. 2021 19:17
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Nejlepší je mit nádrž v levo, pak stojíš málokde:D
2. 6. 2021 17:27
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Myslim, ze plan je velmi jasne dany ak citame medzi riadkami. A vela ludom sa pacit nebude. Ale dlhodobe vyhliadky su take, ze sa dockame uplneho zakazu aut. Je uplne jedno, ci to bude benzin, cista elektrika alebo vodik/elektro. Uz teraz vidno snahy viacerych miest uplne vytesnit auta. Mame tu statistiku nehodovosti a umrtnosti ma cestach a jasny odkaz EU, ze to chcu znizit na minimum. Povedal by som, ze zakaz fosilov od 2030-50 je len zaciatok. Nasledne, alebo este pred tym, pride aj zvysenie cien/zdanenie sukromneho vlastnictva auta, takze sa 90% populacie odreze pristup k autu. Potom bude otazka, ci to nechaju tak, alebo pojdu aj po tom zbytku majetnych, ktori si tie dane budu moct dovolit. Mobilita beznej populacie sa presunie do verejnej hromadnej dopravy alebo zdielanych autonomnych aut. Teraz utopia, ale smeruje to presne tym smerom. EV su len medzistupnom, ale su odsudene na rovnaky zanik ako fosilne auta :( sukromne vlastnictvo auta uplne skonci, zostanu mozno len veterany, aj to je otazne, ci ich pustia na cestu. V zmysle tohto je teraz uplne bezpredmetne riesit nejake nabijanie EV, emisie alebo cokolvek ine. To su len take kratkodobe problemy pred uplnym zakazom… ja som uz tak nejak zmiereny s tym, ze mojim vnucatam uz nieco ako V8, turbo, samosvorny diferencial alebo manualna prevodovka nebude hovorit absolutne nic :) a mozno aj CCS/Type 2 budu pre nich uz nezname/historicke pojmy.
2. 6. 2021 17:20
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
ONO mám u nosu a také tam často tankuji. Ani nepamatuji, kdy se mi stalo, abych byl dál, než třetí. To bych jel jinam. Do 4 - 5 km mám 15 benzínek a možná jsem na nějakou zapomněl.
2. 6. 2021 17:01
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Taky si rád frontu na levný benzín u ONO vystojím.. Najezdím hodně. Za květen jsem zaplatil za benzín přes 13 000 Kč a to jsem tankoval ten nejlevnější benzín v rozmezí 29,90 - 30,90.
Avatar - Emel
2. 6. 2021 16:55
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Dalo by se napsat spousta textu o tom, jak i obchoďáci bydlí na sídlištích a rodiny s dětmi jezdí z Prahy na vesnici za rodiči.
Pointa je ale jinde. Je potřeba si říct, co je vlastně plán - jestli to nechat jít svou vlastní cestou jako dneska, tj. pouze zdražit nová auta a zpřísnit normy... zřejmě s tím důsledkem, že stoupne průměrné stáří a lidi si budou dýl držet ty ojetiny... a nebo jestli je plán lákat / nutit lidi k tomu, aby ty ojetiny ze silnic mizely.
Ano, základní lidské právo to není... na druhou stranu, jsou tu nějaké zásady právního státu (myšleno tak, že třeba plošný zákaz aut pod Euro 4 by byl právně problematický)... a taky je tu nějaká vůle lidu, kterou by politici měli respektovat.
2. 6. 2021 16:17
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Ale vytiahol. Zil som pracovne 3 roky v Sydney, nasledne 4 roky v Toronte, potom 4 roky v Londyne. A mas pravdu, ludia byvaju v bytovych komplexoch aj tam. Rozdiel bol ten, ze tam takto byvajuci ludia mali len zriedka auto. Vacsinou pouzivali bicykel, alebo metro/bus. V Londyne s nabijanim problem nie je, videl som tam opakovane AC zasuvky v lampach, kvetinacoch, takze aj clovek, ktory nema dom, sa vie nabijat za relativne lacnu tarifu cez noc.

V strednej Europe je taky zaujimavy fenomen, ze vlastnictvo auta je povazovane za zakladne ludske pravo. A ludia si hned narokuju nutnost parkovania, nabijania, proste vsetkeho. Pozostatok socializmu. V tych mestach mal auto len ten, kto ho realne potreboval a mal realne moznosti ho parkovat pripadne platit poplatky za vjazd do mesta a dane. Ked som mal v Bratislave obchodneho partnera z Kodane, ten bol v udive z vysokej zivotnej urovne ludi na SK. Vsade videl same SUV, BMW, Mercedesy… az ked som mu vysvetlil, ze to je miestny kolorit, nutnost vlastnit auto, idealne premiu dovezenu z DE, hoc aj nad platove pomery, a nasledne kludne zanedbavat servis lebo na to clovek nema, alebo kupovat lacne jedlo lebo vsetky peniaze isli do auta “at soused cumi”… SUV pred susedmi znamena este vacsiu prestiz. Parkovanie pred panelakmi je gratis a netreba vlstnit ziadne parkovacie miesto. Danove zatazenie aut je tu minimalne az ziadne. Nasledne sa zacal smiat, ze co si potrebujeme vlastne dokazovat :) Takze ano, vlastne korektna otazka, preco ludia v panelakoch v civilizovanom svete sa vedia bez auta zaobist a otazka ako nabijat EV na sidlisku je pre nich sekundarna/terciarna, a v nasich koncinach musi mat kazdy byt v panelaku auta aspon dve, niektore familie aj 3-4 a nasledne pindat, ze nemam kde parkovat a na forach do nekonecna riesit ake su EV nepouzitelne lebo na sidlisku nenabiju. Ale ako sveta skuseny vodic asi poznas odpoved, mozes zacat spievat hymnu :) a nemoze za to ani EU, ani vyrobcovia aut :yes:
Avatar - Emel
2. 6. 2021 16:16
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Ale jo. Pokud mají být problémem emise CO2, tak je úplně jednoduché řešení ve vyšším zdanění paliva. Jo, vím že už zdaněné je... no tak třeba třikrát víc. A každý zaplatí přesně tolik emisí CO2, kolik vypustí. A nemusíš nutit hybrid do aut typu MX-5.
Avatar - Roman Horký
2. 6. 2021 16:00
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Přesně tak, jsem ročník 1970 a pamatuju si dobře mnoho tehdejších HOAXů o tom, jak se žije na Západě, z dob vlády jedné strany u nás:
- každý tam má vlastní rodinný dům
- paneláky tam neexistují
- když něco v obchodě není, prodavač vyběhne ven, koupí to u konkurence a s omluvou ti to prodá
- zuby se jim tam napouští bílou vodičkou, po které se pak nekazí
- každý, kdo není líný má práci
a mnoho dalších.
Dnes výborné vtipy, tehdy tomu lidi opravdu věřili.
2. 6. 2021 15:43
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
"A skor ako sa tu zbehne panelakova banda zo sidliska s argumentom, ci maju tahat predlzovacku z okna - nie, svet nebude brat ohlad na nas zaprdeny koniec sveta so socialistickymi sidliskami, na to sme prilis maly a nepodstatny trh."

Tak tohle je jako frsutrátlova hymna, jsi vítěz. A zřejmě si pořádně nevytáhl paty ze svého domova. Představa, že celý svět bydlí zcela jinak je tak legrační, jako tvůj elaborát.
2. 6. 2021 15:24
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
tým nějaký českých maníků v USA dělá studie na lék na Alzheimera, našli protein, který způsobuje degradaci mozku, zkusí ho nějak "vytěsnit" - mělo by to jít léčit za pár let... a trvalo to
takže si myslím, že každý problém má řešení...
2. 6. 2021 15:22
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Romane ještě jednou. nemáme nejlepší řešení. Máme jenom špatné a ještě horší. Zatím.
2. 6. 2021 15:19
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Elektromotor je bez řečí. Jednoduchý, neporuchový. Problém jsou baterky a věřím tomu, že se to změní. Proč? Vůbec ne kvůli ekologii. Protože kdo tenhle rébus rozlouskne, bude hodně bohatej...
Avatar - Emel
2. 6. 2021 15:19
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Tak zkus ty online platby u Shellu... pokud je tam obsluha, nemusíš ani vylézt z auta. Ale ty už vlastně jezdíš EV... tak nic :-)
2. 6. 2021 15:18
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
jo chápu, ale stréc si rád vystojí frontu na o dvě káčé levnější benál...
2. 6. 2021 15:17
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Psal to tady už dřív Emel. že mu služebně ubyly cesty. Firmy zavírají kancly, nebo je omezují, přišlo se na to, že lidi můžou fachat z domu. Taky se přišlo na to, že kdyby měla fungovat i škola přes drát, tak se doma pozabíjí. Takže haranti radši do školy.
Podle mého soudu, první by měly sekat dodávkové firmy. Rohlíci a Alzáci se prsí, jaké mají kšefty, tam by měli rozvážet po městě na elektriku nebo na CNG. Peněz vydělávají dost, ne? A taky nejvíc s těma dýzlama, co s nima poskakujou po městě, votravujou vzduch...
2. 6. 2021 15:15
elektromobily jsou slepá cesta,
šance je zelený vodík, ten zkombinuje výrobu EE z OZE a uloží přebytky právě do výroby vodíku. A zaplať Pán Bůh v ČR už existují města, které vidí dále, než koncern VW a připravuji pomalu infrastrukturu na vodíkové ČS. Nejdříve pro své MHD a časem pro osobáky! https://www.dpo.cz/…v-roce-2023.html
Avatar - Emel
2. 6. 2021 15:13
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Český trh je 250t nových aut ročně... to zase není úplně málo.
Napsat, že si lidi žijící na sídlišti můžou trhnout... a chudí lidé na českém (slovenském, polském) venkově taky... no, to je jednoduchý. Pak ale nelze čekat, že se globálně něco změní. Oni klidně budou jezdit dál fosilem... třeba dvacet let starým. Bylo by potřeba přijít s nějakým řešením pro všechny. A jasně, začít na STK.

Mimochodem... je tu jeden paradox EV - vzhledem k ceně se prosazují v luxusnějších kategoriích, kde bych ale třeba já osobně čekal větší nájezdy. U městského auta klidně kousnu 200km při 50km/h, to není problém... jenže ne za cenu 700t. A když už kupuju výkonný sedan typu Tesla S, tak zase čekám, že to bude auto na lítání po Evropě, a ne že se budu táhnout 120km/h za autobusem, abych někam dojel.
2. 6. 2021 15:06
Re: Ekologie a ohleduplnost k ostatním
To povídej lidem kolem Sokolova, člověče, ty jsi fanatik! Navíc v zemi, kde se 48% EE vyrábí z uhlí!
2. 6. 2021 15:04
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
ale houby menší zlo, jen zatím státy neví, že budou za chvíli rozvrtané jako Turow a Mosteckem dohromady. Co si myslíte, že ty rudy se těží podzemí, nebo co? A navíc, co ta doprava rud, to je jako EKO?! V celé EU je *** a ne suroviny na baterie aut, vyjma lithia! Bude se to vozit přes půl zeměkoule, pro ty slavné gigafactory! http://geologie.vsb.cz/…loziska_rud.html
2. 6. 2021 14:58
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Ja pri stojane vacsinou necakam, cakanie zacina az vnutri :D OMV Einsteinova v BA (Aupark), Shell Panonska BA, OMV Zamarovce TN… ale tak mozno som mal len smolu. V kazdom pripade som tam vzdy stravil aspon 15 minut. S EV ked uz potrebujem nutne nabijat na DC stanici tak tam stravim v priemere 25 minut. 10 minutovy rozdiel mi pri tej 300km ceste nikdy neprisiel ako nejake obmedzenie. Na ceste BA/Praha bol rozdiel v ceste 26 minut v prospech V8 fosilu ked sa islo striktne predpisovo (50/90/130). Pre niekoho otazka zivota a smrti, pre mna cas na vybavenie obchodnej korespondencie, ktorej by som sa musel venovat neskor po prichode do Prahy. Kazdy si najde to svoje :-!
2. 6. 2021 14:55
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Vidíš to jak sis nabehnul / všechno z toho co jsi psal se ukázalo jako nesmysly. Mám te smaznout znova ? Asi by to bylo zbytečný…
2. 6. 2021 14:54
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
zvlastni, citit z vejfuku dieselu vuni spaleneho benzinu a sliset symfonii motoru :-[] ....hele vylez nekdy ven na ulici a nekoukej jen na telku ;-)
2. 6. 2021 14:53
Re: Ekologie a ohleduplnost k ostatním
Nastartuj si auto v obýváku. Nic víc se k tomu říct nedá.
Kontroluje se ledacos, nechápu, proč se všichni rozčilují - nikdo jim ojeté spalovací auta reálně nezakaze ještě tak 20 let minimálně - a v te době už se to zase prevrati tak, ze spalovak budeš mít něco jako veterána na víkend…
Avatar - Emel
2. 6. 2021 14:52
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Já jo - parkuju v garáži nebo před ní, takže nabíjení auta je bez problémů... a pro druhý auto by mi stačil i dojezd třeba 150-200km. Nemá to tak ale každý.

Jakmile už bych musel dobíjet někde po cestě, je to komplikace... nabíječek je málo, nabíjení trvá... a případná fronta tří aut před stojanem se protáhne mnohem víc, než stejná fronta u benzínky. Tohle se svým hlavním autem zatím nejsem ochoten (nucen) akceptovat. Ale pokud se zlepší buď dojezd, nebo síť nabíječek a rychlost dobíjení... tak asi jo, proč ne.

Já osobně pokud vidím frontu víc než třeba jedno auto u stojanu, tak většinou jedu jinam... ale moc se to nestává, ty větší pumpy mají stojanů dost.
Avatar - kari.laz
2. 6. 2021 14:46
Re: Ekologie a ohleduplnost k ostatním
To je ale především problém v kontrolách automobilů. Pokud by se zaměřili na obnovu vozového parku dejme tomu od euro5 (když budu hodně přísný, tak euro6) výš, tak je na silnici naprosto bezproblémově. To že se dovlí jezdit všemožným plechovkám, co kouří jak hořící sklad pneu je věc druhá. Vyřešilo by to v tomto tématu v podstatě vše a podstatně levněji.
Ale řeklo se NE!!!! uděláme to složitě a draze a za ekologi se jen budeme schovávat.
Avatar - Roman Horký
2. 6. 2021 14:44
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Ty si jen myslíš, že jsi mi něco sestřelil faktama. Chtěl jsi říct, že EV smrdí JENOM tam, kde se vyrábí elektřina. Tak bych ti rád připomněl, že planeta je jen jedna.
2. 6. 2021 14:42
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
kdyz necim argumentujes, tak se pak nediv ze ti to diskutujici sestrelej dalsim afaktama ;-)
2. 6. 2021 14:42
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Na lacne benzinky som nikdy nechodil, vyhradne Shell alebo OMV. Skor mate v CZ stastie, ze ludia chapu benzinku ako miesto na tankovanie benzinu. V SK sa to meni na supermarket. Zacali s balenou vodou. Potom prisla kava. Hotdogy. Posledne roky tam uz najdes vsetky potraviny od syru, mlieka, peciva az po sunku. Potom to tak aj vyzera pri pokladni :no: cakam, ze za dalsie 2 roky tam uz budu stat nakupne voziky.

Anyway, je to offtopic. Ako som uz pisal v prvom prispevku, statisticky absolutna vacsina ludi nejazdi trasy dlhsie ako 50km, alebo len velmi vynimocne. Dojazd nad 300km a rychlost nabijania su pre vacsinu ludi dolezite 3 dni v roku. Tych 5% ludi co potrebuje ist napriec celou krajinou kazdy druhy den nech si kupi diesla, je to uplne jednoduche a dava to maximalny zmysel :yes:

A skor ako sa tu zbehne panelakova banda zo sidliska s argumentom, ci maju tahat predlzovacku z okna - nie, svet nebude brat ohlad na nas zaprdeny koniec sveta so socialistickymi sidliskami, na to sme prilis maly a nepodstatny trh. Beztak je polovica, ak nie vacsina, aut na sidlisku 10 rocne jazdenky dovezene z Nemecka. Tych novych aut sa tu preda tak malo, ze to ani nestoji za rec, a teda diskusia o sidliskovom nabijani je absolutne zbytocna. Proste ked byvam na sidlisku tak si kupim fosila a vybavene, na co sa tu do nekonecna hadat o moznostiach nabijania :-!
Avatar - kari.laz
2. 6. 2021 14:38
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Ale pro ty, pro které by to dávalo největší smysl to je z tohoto důvodu nesmysl.
2. 6. 2021 14:34
Ekologie a ohleduplnost k ostatním
To je potřeba se třeba jít proběhnout nebo projet na kole po silnici. Pak si počucháš ;-)
Avatar - Roman Horký
2. 6. 2021 14:33
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Přiveď si do své garáže co chceš, to je tvoje volba :-) :-) :-) :-)
Avatar - Roman Horký
2. 6. 2021 14:31
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Možná má pravdu Karel, třeba opravdu nejsem moc chytrý. Ale málokdy se snažím diskutovat k tématu, o kterém nic nevím. Takže až budeš nějakým elektromobilem delší čas a delší trasy jezdit, dej vědět, probereme to, ju?
2. 6. 2021 14:15
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Bavíme se o běžném dojezdu se všemi komfortními funkcemi a ty tu házíš spotřebu na okruhu.

Pak mi řekni, kdo tu hatuje ;-)
2. 6. 2021 14:13
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Ne, necítím smrad ani neslyším hluk. Cítím jen vůni spáleného benzínu a poslouchám uchu lahodící symfonii motoru.
2. 6. 2021 14:10
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Karel píše, že nejsi moc bystrý, ale já nehážu flintu do žita!
takže Romane
- začala tato diskuse tím, že je hokej nejlepší? nebo naopak nemístnými příspěvky o tom, že je k ničemu?
- napsal jsem někde v diskusi, že mají všichni hrát hokej?
- napsal jsem, že je hokej nejlepší?
Ne, jenom jsem reagoval na bláboly o tom, co všechno má hokej za nedostatky. Nic jsem nepropagoval, ale když mi někdo napíše nepravdu, tak na to reaguju.
2. 6. 2021 14:08
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Tak čím dražší benzín, tím menší fronta. Já stal včera čtvrt hodiny frontu u ONO na benzín za 30,50.
2. 6. 2021 14:08
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
takze do te garaze jeste privedeme komin z elektrarny ktera vyrabi elektrinu pro rafinerii a taky komin z rafinerie ktera ty paliva rafinuje?
2. 6. 2021 14:07
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
vyuziti potencialu v norme, obe M3 ktere mam tak pri vyuziti sveho potencialu na okruhu na nadrz neujedou ani 150-200 km, s M3 CSL je na okruhu v Mostu apetiti prumer 42 litru, mam dojem nadrz nejak nad 60 litru, a dotankovat nema vesmes smysl, ac super brzdy tak po takovem stintu jsou stejne jak blato, a s M3 SE jsem na okruhu sice nejezdil, ale s nadrzi na tusim nejak okolo 70 litru ma pri sviznejsi jizde na okreskach spotrebu okolo 30 litru, takze na okruhu by si asi vzala jeste o neco vic a k tem 40 by se asi taky priblizila snadno, ale je to veteran a trapit ho na okruhu nehodlam

tady proste lidi potrebuji hatovat na cokoliv aletrickeho a papirovej dojezd je pro ne proste jako barva na bejka v arene a hned se ji chytaj :-[]
2. 6. 2021 13:57
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Pisu níže - není to řešení pro každého
Avatar - Roman Horký
2. 6. 2021 13:50
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Ne, ale ani nepřesvědčuju všechny okolo, aby ho hráli. Ani nevychvaluju kvality hokeje nad ostatními sporty.
Avatar - kari.laz
2. 6. 2021 13:49
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
A kolik těch lidí ve městě (kde má el. asi jediný smysl) má elektřinu k dispozici pro nabíjení elektromobilu?
2. 6. 2021 13:33
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Koukáš v televizi na hokej? A hraješ ho?
2. 6. 2021 13:31
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Ale elektřinu mas doma ne?
Na lacine ONO stoji 15 min bezne
Avatar - Roman Horký
2. 6. 2021 13:26
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Jakým altruistickým elektromobilem jezdíš ty prosím?
Avatar - Emel
2. 6. 2021 13:19
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Tak to nevím kde tankuješ... já na pumpě netrávím víc než těch cca. 5 minut vč. placení... teď už se dá zaplatit i online u stojanu (např. Shell). Že bych stál frontu na stojan se mi stává tak v 1% případů, naopak v 95% si můžu vybrat třeba z pěti volných. Jo, pokud člověk tankuje na nejlevnějším ONO v širokém okolí, tak třeba tam fronta být může.
Avatar - xxc
2. 6. 2021 13:16
interier
sranda, ako nafotili interier, ze cez volant zase nebude vidno spodok budikov :-)
2. 6. 2021 13:06
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Elektromobil - a můžeš se třeba stavět na hlavu - vychází jako menší zlo. A ostatní problémy se, mám ten pocit, resi taky.
Avatar - kari.laz
2. 6. 2021 12:49
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
:D :D :D
Tak to je zralé na titul volovina roku.
Ty tu budeš prslkat o zěměkouli a při tom chválit BEV?

BEV mírně přispěje tak maximálně v lokálním měřítku, globálně to bude ještě větší katastrofa, něž vámi nemyslitelné spalovací motory. Schválně jestli zase otočíš jinam, až se tenhle nesmysl rozjede a zjistí se, jak celý tenhle neudržitelný nesmysl plundruje planetu Xkrát víc než to bylo a začne se silou tlačit něco jiného.

Je tady 99,9% větších problémů pro planetu, než osobní automobilová doprava.
2. 6. 2021 12:42
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Není to pro každého - ale to už přece dávno víme
Avatar - speedfred
2. 6. 2021 12:28
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Ja kľudne 2-3x tankujem plnú za týždeň,občas aj 2x za deň.
EV sú veľmi dobré do mesta a okolia, na dlhší trip niekomu môžu vyhovovať a niekomu nie. Stále tá cena za EV je vysoká pre masové rozšírenie.
Už som tu písal, napr EV Ducato za 2 milióny????
U QV keď budem na to šlapať tak mám dojazd 200-250km pri plnej to sa ale dlho vydržať nedá🤦 natankujem to ale behom chvíľky a nemusím čakať ani šóru pri stojane ako píše clippy.
2. 6. 2021 12:10
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Podle mého je to založené cele na sobectví lidi, ty sedíš v aute a necitis ani smrad, neslysis hluk. Ale kdybych ti dal vybrat, jestli chceš doma luxovat vysavačem na elektřinu, na benzin, nebo na naftu, měl bys vybráno hodně rychle a s tebou plno místních petrolheadů. A teď pointa: tahle zeměkoule, to je doma pro nás všechny ;-)
2. 6. 2021 12:08
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Mig35 - O emisiach sa bavit nemusime. Teraz jazdim BEV uz 5 rokov a k spalovaku sa neplanujem vratit :) Moj komentar sa tykal cisto dojazdu.

Pre mudrlantov s rychlostou nabijania a tankovania - ano, EV sa nenabije za 5 minut. Ale za tolko som nikdy nenatankoval ani auto. Kym som vystal frontu na cerpacke, lebo predomnou zakazdym aspon 2-3 ludia co chcu uvarit Capuccino alebo pripravit Hotdog, spolu s mega rychlou obsluhou, vzdy to bolo minimalne na 15 minut zastavka.

V kazdom pripade, moj denny najazd je do 100km, auto sa nabija cez noc z baterky, ktoru cez den nabil solar, na verejnej DC nabijacke som tak 2x za rok, tak nejaku rychlost nabijania alebo jeho cenu riesim minimalne.

Ak niekto pravidelne chodi tripy >500km, tam maju este EV co dohanat, a lepsie urobi ak zostane pri spalovaku. Ale to je minorita, statistiky opakovane potvrdili, ze priemerny denny najazd vacsiny ludi je cca 30-50km, takze kecy o 1000km dojazde a nabiti za 5 minut zaujima tak 4% populacie (pripadne 70% populacie citatelov - bykupcov Auto.cz) :D
2. 6. 2021 11:17
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Není a při výpočtu 1kč/km to funguje jen doma v případě nízkého tarifu. V tu chvíli, kdy chceš rychlonabíjení někde na trase, už to letí nahoru.
Avatar - Emel
2. 6. 2021 11:16
Re: Modrá vs. bílá
Statistika je... za 2021 je šedá 27%, bílá 24%, modrá 16%, černá 13,6%, červená 11,7%.
Za 2019 / 2020 je černá 10%, takže asi trošku jo.
PS: černou nemusím a černý kola už vůbec ne...
http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n
2. 6. 2021 11:03
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
- - - - -
2. 6. 2021 10:55
Re: Modrá vs. bílá
Palubní přístroje jsou otřesné. BMW vypustilo ovládání klimy tlačítky, chybí tlačítka rychlé volby. Naopak vnější tvary se mi líbí a i bobr tu vypadá vcelku fajn ;-)
Avatar - Ungalabunga
2. 6. 2021 10:46
Upřímný dotaz
Prosím je tu někdo komu se u elektrických BMW líbí ty světle modré dekorační prvky exteriéru? Mě to přijde naprosto ohyzdné. 8-s V interiéru dejme tomu, ale z vnějšku je to moc....
2. 6. 2021 10:41
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
tak to budeš muset krom těch exhalátů z auta ještě jít vyzkoušet jak to smrdí při těžbě a v rafinerii. a přidej si k tomu ten komín elektrárny, protože ani těžba ropy se neobejde bez elektřiny.
2. 6. 2021 10:38
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Kolikrát týdně tankujes plnou do auta?
Avatar - Roman Horký
2. 6. 2021 10:34
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Strč si hlavu do komína elektrárny, nebo do reaktoru a pak mudruj.
2. 6. 2021 10:32
Re: Modrá vs. bílá
myslim, ze mas pravdu, ale ked porovnam dizajnovy styl novych Audi vs BMW, tak musim smutne konstatovat, ze Audi su vyrazne krajsie. na novy gril od BMW si neviem ani po niekolkych mesiacoch zvyknut. zadok aj profil i4 je fajn, ale gril a ani predne svetla nie su ( podla mojho nazoru ) ziadna slava. druha vec je uz potom porovnanie D3 vs doterajsi leader EV Tesla 3 / Y ... teraz bude zaujimave sledovat rebricky novych predanych aut tejto triedy a povedal by som, ze Tesla bude v EU "tahat za kratsi koniec"
Avatar - Dinar
2. 6. 2021 10:17
Re: Modrá vs. bílá
Vnitřek je klasika bmw, ale s displeji, které nám mají říct, že tohle už není bmw se spal. motorem, páč tady přichází budoucnost. Nevydá to vyloženě hrozně, ale ty dva oddělené v ost. bmw modelech jsou hezčí, víc se hodí k celk. designu interieru.
Zvenku to vidím stejně jako ty, v tom mpaketu je to ok, když se ty ledviny upozadí, dá se na předek dívat, i když s normálními by to bylo lepší. Každopádně exteriér je povedený, vypadá to jako bmw, trendy a přitom úhledné.
2. 6. 2021 10:15
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
....no a potom jsi musel na pumpu a za 5 minut jsi jel dalších 300 km. S EV 5 za minut dalších 300 km nedáš.
Takže ten soulad ještě úplně v normě není, jen na těch prvních 300 km.
2. 6. 2021 10:12
Re: Modrá vs. bílá
stačí tmavá barva a rozhodně ne chromové olemování a už je to celkem pohledné... mimochodem mám pocit, že se vrací černá barva do módy, potkávám spoustu nových aut v černé a kupodivu tomu ani nevadí černý kola...
2. 6. 2021 10:05
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
- dojezd se zatížením se mění u spalovacího motoru stejně jako u elektromotoru. docela mě udivuje, že to ještě někoho udivuje:)
- neposunuli? zavřu tě do garáže s nastartovaným elektromobilem a se spalovákem a pak mi řekneš jo?
- jezdila ta tvoje RS4 za korunu na kilometr?
2. 6. 2021 10:01
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
ekologické vozítko do města se jmenuje i3 a byl to vubec první elektromobil od BMW ;-)
2. 6. 2021 09:50
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
Ak to da 400km tak to bude tiez uspech, skor to vidim na 250-300km pri normalnom pouzivani potencialu :) Ja som na RS4 B8 daval v priemere tak 300-350km na nadrz, a to som vobec nejazdil ako prasa. Takze dojazd 300km bude pre 400kW AWD uplne v norme, v sulade so spalovacimi konkurentami :D Az tak dalej sme sa holt neposunuli za tych 8 rokov.
Avatar - WinDiesel
2. 6. 2021 09:47
Re: Nějak nám tak ekologie nefunguje
M-ko se změní na ekorallye car :-)
Dr. Jekyll / Mr. Hyde
Když M-ko, dojezd 100 km, když dojezd 500 km, ploužící se stín
Avatar - Emel
2. 6. 2021 09:39
Modrá vs. bílá
Co mě zaujalo napoprvé je, jak dobře vypadá to modrý... bobří zuby upozaděný v tmavý barvě, luxusní kola. A v kontrastu s tím, jak to bílý vypadá blbě - ekokola a jiná maska.
Vevnitř - sedačky vypadaj taky skvěle, ale ty displeje... no nevím, no.
Avatar - KANKUNEN
2. 6. 2021 09:32
Nějak nám tak ekologie nefunguje
namísto ekologického vozítka do města se EV ubírá k soupeření s vrcholovými modely. a s cenou jsou si pak fifty fifty. Těch 500km to ujede jak? Rychlostí 70 na okruhu.
2. 6. 2021 09:12
tak se krom nové i4
rovnou představilo i 4 Gran coupe zdá se...
cenovka velmi příjemná, TM3 má problém:)
do listopadu (nerad) vydržím