Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (90 kW) – Plnohodnotná alternativa k MPV

98 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jednou si takovým autem zajeď na lyže. Pochopíš, že prostor dělá komfort. Jako v letadle v první třídě. Tahle bouda chce pár vylepšení ze strany majitele jako hezká kola na léto. A hlavně čip na 110 kW.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Box na lyže na střechu? Skipůjčovna vybavení ? Ano, prostor je komfort, jen tady je ten komfort lepší dodávky za prémiovou cenu 😒]

Nebo si za ty prachy vzít Sharana Comfortline s 110kw TDI... již od 922 tisíc kč ceníkových.
chytrak1
Bohužel pouze 1.4 TSI. TDI už v sharanu skončilo. Takže volba nic moc.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jsem se musel prehlednout, pak bych vubec nevahal jit jinam
nlsk
Ešte stále sú tu Ford.S-max ,Galaxy , Citroen.C4-Grand Spacetourer , Hyundai.H1 , Peugeot 5008, alebo potom krátke verzie Spacetourer,Zafira,ProAce,Traveler,i keď to sú tiež úžitkové autá .
chytrak1
No takže kromě fordu žádná alternativa. Citroen je dost hrozný auto, hyundai je skutečná dodávka, peugeot SUV. a ten zbytek taky dodávky.
Avatar - Ronault.
Ronault.
V čem je Grand C4 Spacetourer hrozné auto, pouč mě.
Avatar - xxc
xxc
Kto dá box na strechu, tak o komforte neuvažuje, veď to hučí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Prosimte tak 2x -3x za rok to smad prezijes , nez jezdit cely rok v dodavce...
Avatar - xxc
xxc
Ja som tak raz siel 200 km, ale mal som tu truhlu a nikdy viac, radsej by som otocil na 2x 😄 Aj teraz nosim bicykle na streche, ale vzdy davam dole nosic. Niekto s tym chodi aj cely rok, nechapem tych ludi. V dodavke som este nesiel, ale asi si kupim najblizsie 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No tak já s rakví jezdil méně, s koly více, vše na střeše, s rakví i skoro 200 km/h (neulitla 😁) a dalo se to. Tohle přeci nepotřebuješ denně a dělat kompromis koupi většího auta pro lyže či kola je z mého pohledu zbytečný ústup komfortu. Když máš kopu děti, tak pak je to jiná...
ericn
Bůh ví, co na té střeše měl 😉 S kvalitními nosiči a rakví není problém jezdit a ani to nedělá žádný zvláštní hluk. Jen se zvedne o cca litr spotřeba…
Avatar - Ozzman
Ozzman
No asi tak...😁
Avatar - xxc
xxc
To boli nejake talianske nosice 😄 Na Citigo som kupil Thule, tie by mohli byt kvalitnejsie a aj tak to davam dole. To je presne to, ze ludia tu placu nad komfortom, ale polovici ludi tu nepride cudne si dat nosic a chodit s nim aj cely rok.
Avatar - wakantanka
wakantanka
povedz rovno, že s nosičom na streche má to eCigo oveľa menší dojazd a to každý pochopí. Ale tie plky o hluku od rakvy na streche si nechaj pre niekoho iného. Absolvoval som cestu k moru cca 1300 km v jednom smere s rakvou na streche a kupodivu som o nej ani nevedel.
traveldrive
Čo ty vieš, možno mal na streche toto
https😐/www.lacnerakvy.sk/…/2016/06/DS0.jpg
a to mohlo hučať... 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
😄 :yes:
Avatar - simon_sez
simon_sez
Ja mam cerstvu prvu skusenost a teda hucalo mi to dost. Je pravda, ze nosic som nekupil nejaky aerodynamicky, ale skor ten box kladol odpor.

Podla mna zalezi aj od hlucnosti auta a nakolko sa potom ten aerodynamicky hluk prenasa do auta.
Avatar - xxc
xxc
Mensi dojazd ani velmi nie, mozno spotreba ide hore o 1 kwh. Inak Citigo s nosicom = hlucnostou asi Scenic bez nosica 😄
traveldrive
Ty toho nechápeš dosť. Tak nemudruj, čítaj a uč sa.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nechápu, proč Caddy tak rezignovalo na výkony. Klidně ať má tyhle nižší v nabídce, proč ne, ale stejně tam je 2.0 tak mohli poskytnout alespoň tu 110kW verzi a to samé u 1.5 TSI, kdy mohli k 84kW variantě nabídnout silnější 110kW.
Je mi jasné, že tohle není auto na "závodění" ale s plně naloženým autem by se nějaký ten výkon navíc hodil a věřím, že by nebylo málo lidí, kteří by si za to připlatili.
Avatar - wakantanka
wakantanka
za bezmála milión a to má byť rodinný ideál? Náhrada za MPV? Ani omylom. Okná v zadných dverách sa dajú stiahnuť, alebo aspoň vyklopiť? Podľa fotiek zrejme nie. Posledné výklopné okná sú elektricky ovládané? Márne hútam za čo vlastne chce VW tie peniaze? Sharan je vo všetkom o triedu lepší pre ľudí a stojí rovnako.
chytrak1
Bohužel sharan už je jen benzínu, v dieslu jej neseženeš (nebo možná jo, ale už neobjednáš). Vypadá to že emise si skutečně začínají vybírat svou daň a to jsou silné naftové motory pro MPV. Mě osobně se zdá jako by u těchto krabic byl problém s plněním emisí jako takových ( a ne CO2, ze kterého se platí pokuty). Ale možná je to jen zdání. Nicméně to že zmizely nafty ze silných audin kodiaka RS atd. asi není náhoda.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To nedává logiku. 1,4 TSI nebo 1,5 TSI mají mnohem horší CO2 než 2,0 TDI, specielně u Sharanu. Sharan dostal dvojnásobný SCR systém jako první ze všech dieselů, takže tady taky ne.
Nahradit 2,0 TDI TSIčkem je totální nesmysl !!!
Mig_35
Mnohem horší = cca 10-20%? Ale zato s NO nemají problem žádný
chytrak1
Právě. Také v tom vidím NOXy.
ericn
Souhlasím s tebou, Caddy rozhodně není náhrada za MPV. Jako majitel aktuální generace Touranu Highline 1.4TSI 110kW bych ho rozhodně za dodávku nevyměnil. Navíc Caddy chybí spousta věcí silnější motory, otevírací okna vzadu, mlhovky, pořád to vypadá jak dodávka a celkově design je hodně slabý. K tomu přidejme šílenou cenu a vyjde z toho jasné NO GO!
Avatar - xxc
xxc
Načo je dobré otvárať okno vzadu?
ericn
Tuhle otázku myslíš vážně? Ty nemáš děti? Jezdíš pořád s klimou? Nevětráš auto? Atd…
Avatar - xxc
xxc
Deti mám dosť, jazdím stále s klimou a vetrám auto. Normálne sa pýtam, načo kto otvára zadné okná 😄 resp. či je to taký problém
ericn
Odpověď už máš 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No aby byl v autě kravál a neslyšel si děcka řvát.
lukas13
Svatá prostoto...

Pán bůh s námi a zlé pryč...

Ps.: Ty diskuze tady klesají vážně hodně, hodně dolů :no:
Avatar - xxc
xxc
Co tak diskutovat namiesto hluposti? Fakt nikoho tu nenapadlo, ze otvarat okna vzadu je blbost? Alebo minimalne nie az take dolezite, aby to stalo za zmienku?
traveldrive
Nie, to napadlo len teba.
Avatar - speedfred
speedfred
Ja nemôžem uveriť že xxc je svojprávny a má aj vodičák.
traveldrive
Tak to sme aspoň dvaja.
lukas13
Traja 😉
Avatar - xxc
xxc
Stale neviem, naco je dobre vzadu otvarat okno, pokial ma auto klimatizaciu. Co Caddy za milion predpokladam ma. Namiesto reci a hluposti by som privital normalnu diskusiu.
traveldrive
Stále nevieš? A ty ideš niečo písať o hlúposti?
Avatar - speedfred
speedfred
Ja napríklad na jar/jeseň klímu moc nezapínam a kľudne si pootvorím zadné okno. Deti tak isto radi otvárajú okno, samozrejme nie na diaľnici.
Takže asi takto je to u mňa keď si xcel diskutovať.
traveldrive
Normálne deti okná neotvárajú, ak im to nedovolíš. Pre maličké deti a nevychovaných šarvancov existuje niečo také ako detská poistka.
Avatar - xxc
xxc
Ved ja tiez nie som fanusik klimy, ale aj bez klimy dokaze do auta fukat filtrovany cerstvy vzduch. Ze sa deti rady hraju s oknom, to pre mna nie je take podstatne. Pre inych ano, beriem 😄
traveldrive
Chúdence deti...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Načo ti je sto isofixov v aute? Aká otázka, taká odpoveď. 😊
Avatar - xxc
xxc
Lebo kotvim detske autosedacky? Na to mi je tolko isofixov 😄 A teraz namiesto debilin seriozne vysvetlite, preco je taky hrozny problem, ze auto nema otvaracie okna vzadu.
traveldrive
To sa tebe vysvetliť nedá, to sa dá vysvetliť len človeku, ktorý nemá v hlave namiesto mozgu vatu.
Avatar - wakantanka
wakantanka
sedačku ukotvíš aj pomocou bezpečnostného pásu. Keď nevieš otvoriť nijak zadné okná ako vyvetráš? Len pomocou predných? V aute za milión? Vieš že zvlášť malým deťom dlhý pobyt v klimatizovanom priestore nerobí dobre na priedušky? Preto chcem vo svojom aute aj otváracie okná v zadných dverách a keď je to niečo veľké ako toto Caddy tak aj vyklápacie posledné okná.
Avatar - xxc
xxc
Ked sa klima normalne nastavi, tak myslim im to zle na priedusky neurobi. Nove autosedacky uz pomocou pasu neukotvim, aspon nie legalne. Ale kotvim tak, v Citigu vpredu nie je isofix a zapinam to len pasom, ale nie je to bezpecne. Potom ich mozem nosit aj rovno bez sedaciek, aj tak to nikto nekontroluje a aj tak sa da 😄 A ano, vetram len pomocou prednych, alebo necham otvorene rovno dvere. Vyklapacie zadne okna su na Citigu, sem tam sa s tym deti hrali a uz ich to prestalo bavit 😄 Mozno to bude dobre, ked tam necham vzadu kolobezku na slnku, aby sa cez den neupiekla v aute. Cize vyklapacie ano, ale otvaracie fakt nechybaju.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Kua, príď niekedy do PO, ti dám starého Carnivala na pol hodiny keď bude hic. Vyvetrať prd auto ako je Cigo je nič, ani ho vychladiť. V podobne veľkom aute alá Caddy maxi zvlášť plne obsadenim je to diametrálne odlišné a to má ten Carnival dva vyparniky a možnosť si regulovať teplotu vpredu a vzadu zvlášť.
Avatar - xxc
xxc
Donesiem Scenica, sadnem dozadu a mozeme skusat 😄 To uz je ina vec, ked vzduchotechnika nestiha.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Pozri, píšeš očividne ako niekto kto s podobne veľkým autom nemá žiadnu skúsenosť. Moja žena má auto veľkosti Citiga a tam je to diametrálne odlišné ako u veľkého MPV alebo takejto zcivilnenej dodávky. Zvlášť ak sa bavíme o situácii, že ti auto stojí dlhšie na slnku a proste nemáš chuť tam čakať kým vyvetráš len otvorením dverí na parkovisku. Ono aj tej automatickej hocakovýkonnej klíme chvíľu trvá, kým naplno nabehne azačne chladiť. A vychladiť taký veľký interiér tiež netrvá minútu či dve. Vtedy je lepšie pri nízkej rýchlostiotvoriť okná a výmene vzduchu trochu pomôcť. Nehovoriac o tom, že občas keď idem sám, tak si stiahnem len zadné okná.
Avatar - xxc
xxc
Ja som tiez skusal stahovat len zadne okna, ze to nebude fukat, ale bubnuje to 😄 Rovnako aj vetram po nasadnuti do horuceho auta prvych par metrov, ale nejaku vedu by som z toho nerobil, otvorim okna, co mam a neplacem, co nemam. Inak chladit sa musi pomaly, snad nedam v 38 stupnovej horucave 22 stupnov za 2 minuty. MPV mam az 2, ale skor su mensie, neviem ci to urobi az taky rozdiel 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vy máte na Slovensku zákaz sedaček bez isofixu?
Avatar - xxc
xxc
To bude v celej EU. Zbytocne ohrana tema, isofix som tu ani nezacinal, nech si deti nosia aj v naruci, ja Caddy kupovat neplanujem 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Podla tejto logiky na co vobec mat aj vzadu nejake okna ze jo....ty si iny logik... 😉
traveldrive
Teraz sa tomu hovorí "logik"? 😉
Avatar - xxc
xxc
Sedel som v CHR, ktore kazdy kritizuje za stiesneny priestor vzadu a male okna. Napodiv v pohode 😄 Okna nie su zle, ale preco je take dolezite ich vzadu otvarat?
traveldrive
Bože, prečo si dal dušu do barana?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já si říkám, že ideální by bylo, kdyby auta neměla žádná okna a jen displaye... k čemu je nám přirozené světlo a nerecyrkulovaný vzcuch..... chudáci tvoje děti, já třeba jezdím dokud to jde vydržet bez klimošky s otevřenými okny a je to paráda i přesto, že občas začoudí stará Avie...
westeros
Ja jsem alergik a vsude kvete repka, takze okna neotviram nikdy a kupuju kvalitni kabinove filtry. Ty s uhlikovym filtrem dokazi par mesicu odfiltrovat i smrad z Avie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No tak tohle neresim a uzivam si cerstvy vzduch 😊 i kdyz nekdy smrdi 😁
frite
Repka je velice slabý alergen a alergie na ní velice vzácná a její pyl je tak těžký že úložné na jednotky metrů.
westeros
Ona jde dost citit ale mozna ze ta alergie neni z ni. Problem je i prach, ted se vsude neco opravuje takze spousta bordelu na silnici.
traveldrive
Tak z auta, čo stálo pol dňa na slnku na parkovisku vyženiem prehriaty vzduch najlepšie cez otvorené okná, pokiaľ od B-stĺpikov dozadu nič neotvorím, je to na prd. Klíma musí s takým skleníkom dostať riadny záhul.
westeros
Myslim ze otevrene okna moc nepomuzou, kdyz jsem mel jeste auto bez klimy tak jsem ho nechaval stat na parkovisti s otevrenymi okny a stejne tam bylo peklo. Radeji prepnu na vnitrni cirkulaci a dam klimu na max.
traveldrive
Bože dobrý...
Okná otvorím na začiatku jazdy, keď sa rozbieham, nie? Logicky otvorené okná pri stojacom aute nepomôžu... Sakra chlapi, načo máte hlavy, keď ich nepoužívate?
Avatar - xxc
xxc
Presne tak, kupime drahe uhlikove filtre do auta a budeme otvarat okna 😁 Ved do auta ide len cisty vzduch, ale prefiltrovany. Samozrejme ten filter treba sem tam vymenit a vycistit aj celu vzduchotechniku.
traveldrive
Tak ale ty si špeciálny prípad, všetci nie sú alergici.
carlosdehell
Naprostý souhlas, za 700k se da sehnat skladovka Tourana, a to je prostě jine auto - jinými slovy auto, a ne dodavka... nepresedlal bych ani omylem 😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
v akci za 699 má teď Ford Smaxe, lépe jezdící auto, s 110kw TDCi v titaniu, to je skvělá nabídka a když chceš víc, pořád můžeš objednávat a konfigurovat i lepší verze 😊
Avatar - Ronault.
Ronault.
Za 699? Hmmm, tak jestli to má slušnou výbavu a 7 míst tak super :yes:
lukas13
Chtěl jsem se i trochu rozepsat, ale to vážně nemá smysl - nesmyslně "oslavných" článků na Caddyho už zde bylo za ty roky více než dost.

Jemně řečeno - nebaví.

Tahle předražená dodávka opravdu nenahradí (skvělá) auta jako je S-Max a jeho brácha (jízdní vlastnosti), C4 Picasso (famózní pojetí interiéru - pro všechny, pro rodinu, kdo zná chápe) atd.

Znouzecnost (BTW - fajn kapela 😉 ) za adekvátně nižší cenu, OK. Tímto zdravím Citroen Berlingo...

Ale toto, za tu cenu ( a to počítám i s případnou slevou) - fuj. Boubín, nelíbí.

Ps.: Pane Bureši, Vaše články mám obecně velmi rád, jste jedním z mých nejoblíbenějších autorů na ACZ. Všechna mnou výše zmiňovaná auta jsem jel, včetně Caddyho (poslední tři generace, včetně této v článku popisované...)
traveldrive
Tiež by neškodilo prekontrolovať si tabuľku údajov, kde sú uvedení konkurenti - Berlingo XL a Combo Life XL, prakticky zhodné autá s rovnakým motorom, u Berlinga priemerná spotreba 5,4 litra, u Opla len 4,2.... Tí Nemci dokážu zázraky. Obidva údaje sú samozrejme blbosť, podobne ako všetky ostatné papierové spotreby.
Modrý blesk
Výkon 90 kW u 2.0 TDI a výkon 84 kW u 1.5 TSI je zřejmě účelově snížen, aby vynikaly výkony uváděné u elektrovozů. To že maximální výkon EV je schopno dávat 20 - 30 sekund a ještě při téměř nabité baterii a dalších několika podmínkách už se často v článcích neuvádí. Škoda, že cenu také VW u Caddy nesníží jak snižuje výkon u 2.0 TDI nebi 1.5 TSI...
Zřejmě zkrátka další skrytá podpora EV :no:
traveldrive
Ak toto myslíš vážne, mám o tvoje duševné zdravie obavu. Ale nevadí, hlavne že ti chutí jesť, to je základ.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tady je to zase výživná a konstruktivní diskuze, což? 😁
traveldrive
Hej, som úplne happy... 😒]
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ja zrovna po nejakem MPV nebo necem podobnem pro rodinu koukam, ale tohle Caddy me nechava tak chladnym, ze mi je az zima na nohy. Neumim si moc predstavit, kdo by si to za tuhle cenu pro rodinu koupi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A jak dopadla zkušenost s Fordem?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Dobre, ale jeste chci vyzkouset jedno nebo dve auta, nez neco koupim.
Avatar - Mikesus
Mikesus
to chce, a sedačky taky v pohodě vešly?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
V pohode bych nenapsal, ale vesly. Horsi to bude asi se zapinanim pasu. Ale vypada to resitelne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To jako fakt? To bych nečekal. Tak nějak předpokládám, že když má 3x isofix, tak se tam i 3 sedacky vejdou.
Avatar - lordlord
lordlord
Minulá krabice měla zakrytou lištu od šoupaček. Stále nevyřešen systém sklápění sedadel - musíte po sklopení použít aretační tyč, moc prostoru pro velké věci nedostanete.
traveldrive
Plus pevné okná v bočných posuvných dverách, ktoré vraj otvárať netreba... 😉
Avatar - lordlord
lordlord
já ta zadní nikdy nepotřeboval
traveldrive
Ja sa zase bez nich nezaobídem. Napríklad na vyvetranie interiéru po dlhom státí na slnku na parkovisku, a decká vzadu tiež trochu čerstvého vzduchu ocenia.
chytrak1
No to je jediný moment kdy se trochu hodí. Ale ve chíli kdy tam máš děti tak to stejně neotevřeš, alespoň já ne. Celročně zablokovaný otevírání zadních oken. Prostě větrám předníma ca. minutu a pak už nastavují klimui. Naopak by mne štvalo mít tak hnusný design jako berlingo, který kůli otevírání zadních oken má do dveří vraženou lištu a pevný skleněný element a skla posazená více dovnitř. Vypadá to děsně, kůli takovýmu nesmyslu.
traveldrive
Jediný dôvod - ktorý sa hodí denne po celé leto. Najmä keď je počasie čím ďalej horúcejšie. Deti - ja neviem, ľudia, vaše deti nerastú? Sú stále také malé a hlúpe, že sú otváracie okná pre ne nebezpečné?
Ja na rozdiel od teba neradím vzhľad nad účel. Pri rodinnom aute dizajn detailov nepatrí medzi priority.
Avatar - lordlord
lordlord
jednou jsem to musel po někom zavřít, protože se mu tam vzpříčilo a nešlo mu zavřít
traveldrive
Jéžiši, to si sa musel strašne nadrieť...
frite
Za ceny který ve nastavil si může Caddy koupit jen vwanatik nebo člověk co nezajímá o auta a neví že se dá koupit něco jiného.
To radši dotazenejsi a o třetinu levnější Berlingo a jeho bratranci.
_Vasek_
Nejsem obhajce Caddy, ale docela me zarazi jak se vetsina ohani tim, ze je to dodavka. By me zajimalo kdo z vas s tim autem jel. To si opravdu myslite, ze to jezdi jako dodavka ? Ja si dodavku predstavuji treba jako Ducato, Sprinter atd.
Tyhle auta maji podvozek osobaku, jen maji "vyse strechu". Vsadim se, ze 90% lidi nepozna rozdil pri bezne jizde treba oproti Octavii.
Nejdriv se svezte a pak piste... Jako rozdil tam nejaky bude, ale opravdu se da hovorit o dodavce ?
Avatar - wakantanka
wakantanka
A vieš o tom, že špeciálne Caddy sa zbavil listového pera až v tejto generácii? Vieš že kvôli nosnosti na úrovni cca 800 kg v cargo verzii to musí byť z princípu inak nadimenzovane aby to zvládlo?
traveldrive
Caddy prišiel o listové perá - aj o veľkú časť nosnosti.
traveldrive
Radšej sa nevsádzaj, lebo by si prehral. Caddy je dodávka ako vyšitá, veľký objem karosérie a tenké bočáky proste poznať, tuhosť je slabšia. Zadná náprava tiež nie je ktoviečo, rada si na nerovnostiach poskočí, hlavne keď nie je zaťažená. Takisto hluk motora preniká do kabíny viac ako sa patrí na osobné auto. Rozdiel voči osobnému autu je stále citeľný, aj keď menší ako u starších modelov.
chytrak1
Já v tom teda už jel. A jezdí to úplně nirmálně. Jako tužší nastavení to má, ale asi jako octavka, nebo zmíněný touran. Takže podvozek bez problémů, rozhodně ne dodávkový. A kufr velkej jako prasátko. Nebo spíš tři prasátka. 😄