Jednou si takovým autem zajeď na lyže. Pochopíš, že prostor dělá komfort. Jako v letadle v první třídě. Tahle bouda chce pár vylepšení ze strany majitele jako hezká kola na léto. A hlavně čip na 110 kW.
Ešte stále sú tu Ford.S-max ,Galaxy , Citroen.C4-Grand Spacetourer , Hyundai.H1 , Peugeot 5008, alebo potom krátke verzie Spacetourer,Zafira,ProAce,Traveler,i keď to sú tiež úžitkové autá .
Ja som tak raz siel 200 km, ale mal som tu truhlu a nikdy viac, radsej by som otocil na 2x :-) Aj teraz nosim bicykle na streche, ale vzdy davam dole nosic. Niekto s tym chodi aj cely rok, nechapem tych ludi. V dodavke som este nesiel, ale asi si kupim najblizsie :-)
No tak já s rakví jezdil méně, s koly více, vše na střeše, s rakví i skoro 200 km/h (neulitla :D) a dalo se to. Tohle přeci nepotřebuješ denně a dělat kompromis koupi většího auta pro lyže či kola je z mého pohledu zbytečný ústup komfortu. Když máš kopu děti, tak pak je to jiná...
Bůh ví, co na té střeše měl ;-) S kvalitními nosiči a rakví není problém jezdit a ani to nedělá žádný zvláštní hluk. Jen se zvedne o cca litr spotřeba…
To boli nejake talianske nosice :-) Na Citigo som kupil Thule, tie by mohli byt kvalitnejsie a aj tak to davam dole. To je presne to, ze ludia tu placu nad komfortom, ale polovici ludi tu nepride cudne si dat nosic a chodit s nim aj cely rok.
povedz rovno, že s nosičom na streche má to eCigo oveľa menší dojazd a to každý pochopí. Ale tie plky o hluku od rakvy na streche si nechaj pre niekoho iného. Absolvoval som cestu k moru cca 1300 km v jednom smere s rakvou na streche a kupodivu som o nej ani nevedel.
Nechápu, proč Caddy tak rezignovalo na výkony. Klidně ať má tyhle nižší v nabídce, proč ne, ale stejně tam je 2.0 tak mohli poskytnout alespoň tu 110kW verzi a to samé u 1.5 TSI, kdy mohli k 84kW variantě nabídnout silnější 110kW.
Je mi jasné, že tohle není auto na "závodění" ale s plně naloženým autem by se nějaký ten výkon navíc hodil a věřím, že by nebylo málo lidí, kteří by si za to připlatili.
za bezmála milión a to má byť rodinný ideál? Náhrada za MPV? Ani omylom. Okná v zadných dverách sa dajú stiahnuť, alebo aspoň vyklopiť? Podľa fotiek zrejme nie. Posledné výklopné okná sú elektricky ovládané? Márne hútam za čo vlastne chce VW tie peniaze? Sharan je vo všetkom o triedu lepší pre ľudí a stojí rovnako.
Bohužel sharan už je jen benzínu, v dieslu jej neseženeš (nebo možná jo, ale už neobjednáš). Vypadá to že emise si skutečně začínají vybírat svou daň a to jsou silné naftové motory pro MPV. Mě osobně se zdá jako by u těchto krabic byl problém s plněním emisí jako takových ( a ne CO2, ze kterého se platí pokuty). Ale možná je to jen zdání. Nicméně to že zmizely nafty ze silných audin kodiaka RS atd. asi není náhoda.
To nedává logiku. 1,4 TSI nebo 1,5 TSI mají mnohem horší CO2 než 2,0 TDI, specielně u Sharanu. Sharan dostal dvojnásobný SCR systém jako první ze všech dieselů, takže tady taky ne.
Nahradit 2,0 TDI TSIčkem je totální nesmysl !!!
Souhlasím s tebou, Caddy rozhodně není náhrada za MPV. Jako majitel aktuální generace Touranu Highline 1.4TSI 110kW bych ho rozhodně za dodávku nevyměnil. Navíc Caddy chybí spousta věcí silnější motory, otevírací okna vzadu, mlhovky, pořád to vypadá jak dodávka a celkově design je hodně slabý. K tomu přidejme šílenou cenu a vyjde z toho jasné NO GO!
Co tak diskutovat namiesto hluposti? Fakt nikoho tu nenapadlo, ze otvarat okna vzadu je blbost? Alebo minimalne nie az take dolezite, aby to stalo za zmienku?
Stale neviem, naco je dobre vzadu otvarat okno, pokial ma auto klimatizaciu. Co Caddy za milion predpokladam ma. Namiesto reci a hluposti by som privital normalnu diskusiu.
Ja napríklad na jar/jeseň klímu moc nezapínam a kľudne si pootvorím zadné okno. Deti tak isto radi otvárajú okno, samozrejme nie na diaľnici.
Takže asi takto je to u mňa keď si xcel diskutovať.
Ved ja tiez nie som fanusik klimy, ale aj bez klimy dokaze do auta fukat filtrovany cerstvy vzduch. Ze sa deti rady hraju s oknom, to pre mna nie je take podstatne. Pre inych ano, beriem :-)
Lebo kotvim detske autosedacky? Na to mi je tolko isofixov :-) A teraz namiesto debilin seriozne vysvetlite, preco je taky hrozny problem, ze auto nema otvaracie okna vzadu.
sedačku ukotvíš aj pomocou bezpečnostného pásu. Keď nevieš otvoriť nijak zadné okná ako vyvetráš? Len pomocou predných? V aute za milión? Vieš že zvlášť malým deťom dlhý pobyt v klimatizovanom priestore nerobí dobre na priedušky? Preto chcem vo svojom aute aj otváracie okná v zadných dverách a keď je to niečo veľké ako toto Caddy tak aj vyklápacie posledné okná.
Ked sa klima normalne nastavi, tak myslim im to zle na priedusky neurobi. Nove autosedacky uz pomocou pasu neukotvim, aspon nie legalne. Ale kotvim tak, v Citigu vpredu nie je isofix a zapinam to len pasom, ale nie je to bezpecne. Potom ich mozem nosit aj rovno bez sedaciek, aj tak to nikto nekontroluje a aj tak sa da :-) A ano, vetram len pomocou prednych, alebo necham otvorene rovno dvere. Vyklapacie zadne okna su na Citigu, sem tam sa s tym deti hrali a uz ich to prestalo bavit :-) Mozno to bude dobre, ked tam necham vzadu kolobezku na slnku, aby sa cez den neupiekla v aute. Cize vyklapacie ano, ale otvaracie fakt nechybaju.
Kua, príď niekedy do PO, ti dám starého Carnivala na pol hodiny keď bude hic. Vyvetrať prd auto ako je Cigo je nič, ani ho vychladiť. V podobne veľkom aute alá Caddy maxi zvlášť plne obsadenim je to diametrálne odlišné a to má ten Carnival dva vyparniky a možnosť si regulovať teplotu vpredu a vzadu zvlášť.
Pozri, píšeš očividne ako niekto kto s podobne veľkým autom nemá žiadnu skúsenosť. Moja žena má auto veľkosti Citiga a tam je to diametrálne odlišné ako u veľkého MPV alebo takejto zcivilnenej dodávky. Zvlášť ak sa bavíme o situácii, že ti auto stojí dlhšie na slnku a proste nemáš chuť tam čakať kým vyvetráš len otvorením dverí na parkovisku. Ono aj tej automatickej hocakovýkonnej klíme chvíľu trvá, kým naplno nabehne azačne chladiť. A vychladiť taký veľký interiér tiež netrvá minútu či dve. Vtedy je lepšie pri nízkej rýchlostiotvoriť okná a výmene vzduchu trochu pomôcť. Nehovoriac o tom, že občas keď idem sám, tak si stiahnem len zadné okná.
Ja som tiez skusal stahovat len zadne okna, ze to nebude fukat, ale bubnuje to :-) Rovnako aj vetram po nasadnuti do horuceho auta prvych par metrov, ale nejaku vedu by som z toho nerobil, otvorim okna, co mam a neplacem, co nemam. Inak chladit sa musi pomaly, snad nedam v 38 stupnovej horucave 22 stupnov za 2 minuty. MPV mam az 2, ale skor su mensie, neviem ci to urobi az taky rozdiel :-)
Sedel som v CHR, ktore kazdy kritizuje za stiesneny priestor vzadu a male okna. Napodiv v pohode :-) Okna nie su zle, ale preco je take dolezite ich vzadu otvarat?
Já si říkám, že ideální by bylo, kdyby auta neměla žádná okna a jen displaye... k čemu je nám přirozené světlo a nerecyrkulovaný vzcuch..... chudáci tvoje děti, já třeba jezdím dokud to jde vydržet bez klimošky s otevřenými okny a je to paráda i přesto, že občas začoudí stará Avie...
Ja jsem alergik a vsude kvete repka, takze okna neotviram nikdy a kupuju kvalitni kabinove filtry. Ty s uhlikovym filtrem dokazi par mesicu odfiltrovat i smrad z Avie.
Tak z auta, čo stálo pol dňa na slnku na parkovisku vyženiem prehriaty vzduch najlepšie cez otvorené okná, pokiaľ od B-stĺpikov dozadu nič neotvorím, je to na prd. Klíma musí s takým skleníkom dostať riadny záhul.
Myslim ze otevrene okna moc nepomuzou, kdyz jsem mel jeste auto bez klimy tak jsem ho nechaval stat na parkovisti s otevrenymi okny a stejne tam bylo peklo. Radeji prepnu na vnitrni cirkulaci a dam klimu na max.
Bože dobrý...
Okná otvorím na začiatku jazdy, keď sa rozbieham, nie? Logicky otvorené okná pri stojacom aute nepomôžu... Sakra chlapi, načo máte hlavy, keď ich nepoužívate?
Presne tak, kupime drahe uhlikove filtre do auta a budeme otvarat okna :-D Ved do auta ide len cisty vzduch, ale prefiltrovany. Samozrejme ten filter treba sem tam vymenit a vycistit aj celu vzduchotechniku.
v akci za 699 má teď Ford Smaxe, lépe jezdící auto, s 110kw TDCi v titaniu, to je skvělá nabídka a když chceš víc, pořád můžeš objednávat a konfigurovat i lepší verze :)
Chtěl jsem se i trochu rozepsat, ale to vážně nemá smysl - nesmyslně "oslavných" článků na Caddyho už zde bylo za ty roky více než dost.
Jemně řečeno - nebaví.
Tahle předražená dodávka opravdu nenahradí (skvělá) auta jako je S-Max a jeho brácha (jízdní vlastnosti), C4 Picasso (famózní pojetí interiéru - pro všechny, pro rodinu, kdo zná chápe) atd.
Znouzecnost (BTW - fajn kapela ;-) ) za adekvátně nižší cenu, OK. Tímto zdravím Citroen Berlingo...
Ale toto, za tu cenu ( a to počítám i s případnou slevou) - fuj. Boubín, nelíbí.
Ps.: Pane Bureši, Vaše články mám obecně velmi rád, jste jedním z mých nejoblíbenějších autorů na ACZ. Všechna mnou výše zmiňovaná auta jsem jel, včetně Caddyho (poslední tři generace, včetně této v článku popisované...)
Tiež by neškodilo prekontrolovať si tabuľku údajov, kde sú uvedení konkurenti - Berlingo XL a Combo Life XL, prakticky zhodné autá s rovnakým motorom, u Berlinga priemerná spotreba 5,4 litra, u Opla len 4,2.... Tí Nemci dokážu zázraky. Obidva údaje sú samozrejme blbosť, podobne ako všetky ostatné papierové spotreby.
Výkon 90 kW u 2.0 TDI a výkon 84 kW u 1.5 TSI je zřejmě účelově snížen, aby vynikaly výkony uváděné u elektrovozů. To že maximální výkon EV je schopno dávat 20 - 30 sekund a ještě při téměř nabité baterii a dalších několika podmínkách už se často v článcích neuvádí. Škoda, že cenu také VW u Caddy nesníží jak snižuje výkon u 2.0 TDI nebi 1.5 TSI...
Zřejmě zkrátka další skrytá podpora EV :no:
Ja zrovna po nejakem MPV nebo necem podobnem pro rodinu koukam, ale tohle Caddy me nechava tak chladnym, ze mi je az zima na nohy. Neumim si moc predstavit, kdo by si to za tuhle cenu pro rodinu koupi.
Minulá krabice měla zakrytou lištu od šoupaček. Stále nevyřešen systém sklápění sedadel - musíte po sklopení použít aretační tyč, moc prostoru pro velké věci nedostanete.
Ja sa zase bez nich nezaobídem. Napríklad na vyvetranie interiéru po dlhom státí na slnku na parkovisku, a decká vzadu tiež trochu čerstvého vzduchu ocenia.
No to je jediný moment kdy se trochu hodí. Ale ve chíli kdy tam máš děti tak to stejně neotevřeš, alespoň já ne. Celročně zablokovaný otevírání zadních oken. Prostě větrám předníma ca. minutu a pak už nastavují klimui. Naopak by mne štvalo mít tak hnusný design jako berlingo, který kůli otevírání zadních oken má do dveří vraženou lištu a pevný skleněný element a skla posazená více dovnitř. Vypadá to děsně, kůli takovýmu nesmyslu.
Jediný dôvod - ktorý sa hodí denne po celé leto. Najmä keď je počasie čím ďalej horúcejšie. Deti - ja neviem, ľudia, vaše deti nerastú? Sú stále také malé a hlúpe, že sú otváracie okná pre ne nebezpečné?
Ja na rozdiel od teba neradím vzhľad nad účel. Pri rodinnom aute dizajn detailov nepatrí medzi priority.
Za ceny který ve nastavil si může Caddy koupit jen vwanatik nebo člověk co nezajímá o auta a neví že se dá koupit něco jiného.
To radši dotazenejsi a o třetinu levnější Berlingo a jeho bratranci.
Nejsem obhajce Caddy, ale docela me zarazi jak se vetsina ohani tim, ze je to dodavka. By me zajimalo kdo z vas s tim autem jel. To si opravdu myslite, ze to jezdi jako dodavka ? Ja si dodavku predstavuji treba jako Ducato, Sprinter atd.
Tyhle auta maji podvozek osobaku, jen maji "vyse strechu". Vsadim se, ze 90% lidi nepozna rozdil pri bezne jizde treba oproti Octavii.
Nejdriv se svezte a pak piste... Jako rozdil tam nejaky bude, ale opravdu se da hovorit o dodavce ?
A vieš o tom, že špeciálne Caddy sa zbavil listového pera až v tejto generácii? Vieš že kvôli nosnosti na úrovni cca 800 kg v cargo verzii to musí byť z princípu inak nadimenzovane aby to zvládlo?
Radšej sa nevsádzaj, lebo by si prehral. Caddy je dodávka ako vyšitá, veľký objem karosérie a tenké bočáky proste poznať, tuhosť je slabšia. Zadná náprava tiež nie je ktoviečo, rada si na nerovnostiach poskočí, hlavne keď nie je zaťažená. Takisto hluk motora preniká do kabíny viac ako sa patrí na osobné auto. Rozdiel voči osobnému autu je stále citeľný, aj keď menší ako u starších modelov.
Já v tom teda už jel. A jezdí to úplně nirmálně. Jako tužší nastavení to má, ale asi jako octavka, nebo zmíněný touran. Takže podvozek bez problémů, rozhodně ne dodávkový. A kufr velkej jako prasátko. Nebo spíš tři prasátka. :-)