Svaz dovozců automobilů (SDA) vyzval vládu, aby podpořila soukromý nákup elektromobilů a aut na vodík 200.000 korunami a plug-in hybridy s emisemi do 50 gramů CO2 na kilometr 100.000 Kč.
Nejspíš jo ale cng vs tsi je 100kč/100km vs 150kč/100km a cena v případě ibizy rozdíl 10tisíc v nákupu.Pak už jen elektro.Plugin je pro mě naprd když jezdím do práce skoro 200km.
To tak sedí, za 3,5 - 3.9 kg/100km dokážu jezdit i s Octavií IV G-Tec v automatu. Ceny se pohybují od 24-28 Kč/kg, takže kolem 100Kč/100km se jezdit dá :yes:
A tebe by netěšilo, že bys ze svých daní přispěl sousedovi na Teslu, čímž by se snížily emise CO2 o přibližně 0,00000.... promile? No, na druhou stranu, když si vezmu souseda s chrlajícím tédéíčkem, které necháva pro jistotu před barákem půl hodinu běžet, možná bych mu raději přispěl.
Netěšilo, mně taky na auta nikdo nepřispívá. Ani na topení, na barák, na pozemek, služby, na nic, všechno za své. Jediná podpora mají být nízké daně a jen nejnutnější papírování v rámci jasných pravidel. Kdo chce EV ať si ho koupí, jeho věc. Až bude lepší a bude mi to dávat smysl, koupím si ho taky, klidně hned. Zvrhlost tohleto dotační myšlení.
No a přesně TAKHLE POMOTÁŠ VŠECHNO = snad to nebude ani LEŽ (ne že by sis nevymýšlel a ČASTO ;)
Ne VÍC pako nevzdělaný co všechno poplete = jen víc NÁSOBNĚ od výrobní ceny = dostal si i ODKAZ-Y!!!
Ať se to někomu líbí nelíbí popírá nebo chápe je to REALITA = buď auto jede na
a) ropu (a všechno co to znamená od těžby přes dopravu a zpracování a znovu dopravu a čerpání opět tou elektřinou)
b) jen na tuTÉŽ elektřinu (co spotřebuješ na všechno kolem ropy) https://fdrive.cz/…ektromobily-6946
Dovozci aut vyzvali vládu, aby podpořila nákupy bezemisních
Tato nepraktická nedotažená nedovyvinutá předražená monstra by se bez dotací nikdy nemohla udržet a prodávat. Našlo by se jen velmi málo hlupáků, kteří by koupili něco tak neohrabaného a těžkého, s tak mizivým akčním rádiusem i jinak nepraktického, co vás ohrožuje na životě zahořením baterií i při banální nehodě, co se musí hasit tak, že se to na několik dní ponoří celé do kontejneru s vodou. Co je ekologicky nebezpečné, protože jak se budou ekologicky likvidovat všechny ty dožité baterie, co bude s tím odpadem. Kolik vás budou stát nové baterie (v kole vydrží max.3roky...), co zanechává tak nehoráznou uhlíkovou stopu, započítáme-li těžbu a dopravu všech surovin potřebných pro vznik něčeho tak neekologického. Srandovní byl projev v rádiu ředitele MONETA MONEY BANK, kdy pravil že oni mají už jen elektrický vozový park, protože je to trend vyžadovaný zahraničním vlastníkem, akorát, že když se všichni večer vrátí do garáží, aby nechali svá auta nabíjet, vypadne elektřina v celé budově... a jinak je to skvělé :-) . Když se vlivem těchto špinavých dotací z peněz daňových poplatníků tyto elektrosrajdy masově rozšíří, kde a jakými náklady se bude vyrábět všechny ta potřebná elektřina, s jakou zátěží na životní prostředí, kolik bude stát elektřina pro nás pro všechny?? Kdo a za čí peníze bude budovat veškerou tu nesmyslnou infrastrukturu... ? Je třeba abychom jako občané zabránili takovému nesmyslnému plýtvání penězi nás daňových poplatníků... .
Re: Dovozci aut vyzvali vládu, aby podpořila nákupy bezemisn
Recyklace "ojetých" li-ion baterií bude jednou velký kšeft. Co k tomu říká EU? " V roce 2025 se má zvýšit míra recyklace Li-Ion baterií na 65 %, na 70 % v roce 2030. Od 1. ledna 2030 budou také muset Li-Ion akumulátory určené pro elektrická vozidla obsahovat minimálně 12 % kobaltu, 4 % lithia a 4 % niklu získaného z odpadu, od začátku roku 2035 se pak tento podíl recyklovaných surovin zvýší na 20 % pro kobalt, 10 % pro lithium a 12 % pro nikl.
Odhadem se v roce 2030 budou jen ve Spojených státech nacházet vysloužilé Li-Ion akumulátory o celkové hmotnosti asi 80 000 tun, v Evropě pak zhruba 132 tisíc tun."
V USA se teď už připravuje velká fabrika na recyklaci, totéž v Norsku, VW má také něco v plánu.
Re: Dovozci aut vyzvali vládu, aby podpořila nákupy bezemisn
Nedobře se na to díváš :D Na dnešní dobu uvažuješ moc racionálně a logicky. Zkus do toho zapřáhnout trochu zelený ideologie, ať máš ty správný názory ;-)
Aspoň tedy do voleb. ANO do těchto ..čovin pro mladé progresivisty nedá ani korunu, tomu věřím. Kurfwa já toho Babiše budu asi muset jít volit, abych pak nelitoval, že jsem to neudělal. Protože ti kluci lupičský (wiki: Pirát z fr. pirate, řec. πειρατής peiratés, mořský lupič, je námořní lupič) to budou cpát plnými hrstmi a navíc nás ještě obohatí vy-víte-čím.
Milý hochu, je vidět, že jsi zcela needukovatelný a nepoučitelný. Protože jestli tady bude dál vládnout babiš, bude on první, kdo za mohutných státních dotací bude stavět fabriky na výrobu a likvidaci baterií z EA a ještě si k tomu vyrobí a přihrábne mohutné dotace z kapes nás daňových poplatníků... jako bys tu teď ani nebyl... Jak může někdo být takhle hloupý ?
Fakticky v tom článku zelený hošíku je jen agitka progresivisty z VW ale fakta o dotaci nafty tam žádné nejsou! A to proto, že žádné dotace na naftu také nejsou, má jen nižší spotřební daň, než benzín!
Další popírač? Česky si dostal = CEO VW je progresivista? :-O:D
německy https://www.wirtschaftsdienst.eu/inhalt/jahr/2018/heft/8/beitrag/das-ende-der-dieselsubvention-verteilungseffekte-einer-co2-basierten-energiesteuerreform.html
ještě jednou česky https://oenergetice.cz/…rgeticky-prechod kompletně to děláme blbě. Ale MOHL bys odpovědět zatím nikdo neodpověděl = PROČ to zpochybňuješ a eště plácáš o zelených hošících = to je nějkej BUZNA VOJÁK?
Ty nechápeš, že když z něčeho zaplatíš 1/3 z ceny spotřební daň, tak se jedná o dotování? Hergot a tolikrát to tady náš velkoekonom Hamuna vysvětloval :D:D
Ano NECHÁPEŠ = viz zelená nafta a hlavně viz ty desítky odkazů v mnoha jazycích = který (tomu FAKT nerozumím) POPÍRÁŠ :-O:*):D:-!:-[]
hele ty vysvětlíš JAK to? šofér VYMYSLEL co je špatně https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit ale co všechny ty další?? Původně to byl nechápavej WinDiesel = odmítající že jeho preference STOJÍ NA ZVÝHODNĚNÍ
Je to fakt tak složitý = stejná rovná jednotná daň = pro benzín i naftu?
Chlape, já jsem ročník 1970 a celé dětství a mládí jsme slintali při pohledu kamkoli na Západ včetně zemí jako Španělsko a Itálie. No a dnes jsme na tom ekonomicky přinejmenším stejně a kvalitou života možná líp. Takže s tím na mě nechoď. Nechci být tak vyspělý, jako dnešní Západ. Ekonomicky ano, ale celkově raději vůbec ne. Takhle se mi to líbí víc.
Zkoušel jsi na to koukat z většího odstupu? Mládí jsi prožil pod diktátem nesvobody a dnes jdeš volit zástupce který nesvobodu budoval? Trochu jako Stockholmský syndrom.
Ale to už jsme daleko od automotiv.
Takže jiný pohled. ČR je ekonomicky provázané na automotiv a jeho export. Prodeje táhnou západní státy a poskytují podporu na podporu přechodu na novu technologii. ČR ekonomicky využívá výsledků této podpory, ale účast na tom odmítá.
Ŕecko to populismem od 80. let dotáhlo na 200% jinak klídek. No Itálie vedená 12 nebo kolik let jejich Babišem Berlusconim taky docela... a my NE a NE a NEpoučitelní = po devastaci ekonomiky eSTéBák komunista slovák miliardář oligarcha bude možná https://www.impuls.cz/…imp-redakce_lurz
A vis o tom, ze ekonomika se hodnoti s odstupem a že se dobře mame (no spis měli) za vlády Andyho právě proto, ze předchozí vlády nastartovaly růst ? Ted jsme již za horizontem události a nastane sešup, protože Andy skvěle hospodařil a v tom rozhazování samozřejmě vytěžil pro sebe maximum ;) Řídil stát jako firmu, z které jako majitel profitoval nejvíce, v tom jediném vam nelhal ...
To jsou plky, ŽÁDNÁ vláda, která tady od 90. roku byla, nemá nejmenší zásluhu na nastartování ekonomického růstu. Vůbec žádna, ani ta současná ani ta budoucí, natož někerá předchozí. Akorát nemáme už centrálně plánovanou komunistickou ekonomiku, ale standardní tržní. Zkus to pochopit.
Takže radši budeš volit prokazatelně člověka, kterej nás okradl a okrádá už řadu let :) Bravo... i kdyby Babiš o pirátech řekl, že žerou děti, tak mu to budeš věřit ?
Ono řada lidí emigrovat chce.....akorát zatím přemýšlej kam....Filipíny, Kuba, Karibik, Jižní Amerika....
Ne každej touží být sledovaná ovce co akorát jezdí do práce aby měla na proud do EV plečky a topení a splácela hypotéky a 10% daně z nemovitostí apod co maj neobolševici v plánu zavádět. A modlit se aby nebyl blackouta neumrzla jim v zime zádel až ten proud nepůjde a fotovoltaika na střeše nic nedá, bo do 11 mlha, v 16 tma anebo venku -25 či -37 (třeba šumava).
To je lepší všechno prodat a válet se na pláži a popíjet pina coladu či mojito :-)
V téhle oblasti naprosto vynikající že zostáváme a sem na to vlemi hrdý!!
Nechci nikomu přispívat lektroplečku, kup si jí za svoje bez dotací když to chceš.
A stará auta sou nejvíc ekologická protože nemuselo být vyrobeno xyz tisíc nových aut, kdy si lidi udržují a opečovávají ty 10-15-20 i 40 let staré.
Tedka sem zrovna potkal TAZ 1203 a jak si to pelášil panečku a k tomu Citroen BX, několik starých Felicí, Fiat Palio atd
No a jak víš ode mne zrovna nově = to už je opět o generaci DÁÁÁL = už je to VYŘEŠENO = už se ropa může zpracovávat dost jinak NE především na benzín a naftu
To je PŘIPRAVENO a UŽ FUNGUJE na dobuhttps://elektrickevozy.cz/…zit-pres-1000-km kdy bude míň aut cestou do nákupáku a do práce vyrábět OXIDY DUSÍKU, pevné MIKROČÁSTEČKY, UHLOVODÍKY a OXID UHELNATÝ = protože jinak to není zábava :-!
Bravo seš borec. Ty si vymyslel jak vyrobit z ropy jen látky, který potřebujeme a nevyrobit z ní benzín, petrolej a mazut. To je na nobelovku :D
Nějak si to učivo ZŠ úplně nepochopil. Ropa obsahuje složky, z nichž si nemůžeš vybrat, který využiješ a který ne. V průběhu destilace ti jednotlivý složky vypadnou z procesu rafinace a ty je prostě máš a musíš je nějak využít. Teď je projezdíme a zbytek využijeme v petrochemickým průmyslu. Suroviny pro petrochemický průmysl budeme potřebovat pořád i když zelený hlavy zakážou jezdit s ICE motorama, takže k čemu pak budeme využívat benzín, petrolej a mazut, který si chtěj nechtěj v rafinériích vyrobíme v rámci destilace ostatních surovin?
Stačilo napsat přímo, že si vymýšlíš a lžeš jako obvykle a žádný důkaz pro svoje tvrzení nemáš, ale tak dobře, že to tady aspoň všichni vidí co seš za ulhance. Když po tobě chci odkaz, tak se radši vykroutíš.
Já narozdíl od tebe nebajkařím nevymýšlím a nelžu = jen vím = stačilo nepsat (zcela NESMYSLNĚ) desítky vulgarit. Nebo ještě líp NEHÁDAT se o něčem o čem NIC NEVÍŠ = ale sakra CO bys pak dělal? :-O
Ale znovu ta důležitá otázka = to sis FAKT myslel že na to nikdo nemyslel? JEN ty? :-)
Jak jsem ti napsal a kdysi dal doporučení na dokument = první taková byla někdy před 10ti lety v Singapuru. Aktuálně obří v Saudské Arabii
ŽE si s tím neporadíš a radši dál zpochybňuješ = no viz šofér 13:30 :-!
Dostal si k tomu náhodou dneska taky smršť odkazů v mnoha jazycích = tak co ty a ZVÝHODŇOVÁNÍ nafty a fosilních paliv obecně? :*)
hele JAK si to teda PŘEDSTAVUJEŠ? až bude dál a dál aut a dokonce letadel NE na ropu přibývat a spotřeba benzínu nafty klesat? Že to až na TEBE nikoho doteď nenapadlo? :-O:*):D:-!:-[]
No a vono už to desetiletí dokonce FUNGUJE = už se tak ropa někde zpracovává = jen to prostě RYCCARDO (jednotka NEvědomosti :-)
Dnes je rafinace nastavena na výrobu lehkých frakcí (benzín a nafta). To znamená, že je speciální postup, aby se z ropy dostalo těchto lehkých frakcí co nejvíce.
Takže z toho je jasné, že dnes je vše nastaveno primárně na výrobu paliv.
Zdroje volně dohledatelné. Pro začátek jistě stačí wiki:
"Všechny jmenované procesy spadají do tzv. sekundárního zpracování ropy a jejich hlavním úkolem je zpracování těžkých ropných frakcí (těžké oleje) a jejich transformace na frakce lehčí (plyny, benzíny, atmosférické oleje)."
Z toho není vůbec patrný, že by si šlo vybrat co budeš z ropy vyrábět. Podle teploty destiluješ jednotlivé frakce. Takže si nemůžeš zvolit a nastavit, že nechceš destilovat benzín, petrolej a mazut a chceš "vyrobit" jen konkrétní nepalivový složky, který aktuálně potřebuješ. Nevím jestli jen blbě nehledám :-/
Ne zajímám se o to už dlouho, ale zatím jsem nikde neobjevil řešení. Naopak jsem se na toto téma bavil s pár chemikama, který krčili ramenama a říkali, že celý tohle módní hnutí za EV v autech a letadlech neřkuli omezování provozu rafinérek je nesmysl, protože už teď díky omezení dopravy všeho druhu kvůli Covidu a nízkýmu objemu rafinaci ropy je nedostatek surovin pro výrobu polymerů. Máš tudíž nějaký odkaz kde by se vysvětlovalo jakým způsobem budou vznikat suroviny pro petrochemický průmysl, když se nebude rafinovat ropa kvůli palivu?
Pochopitelně, že destilací frakcí nikdo nedokáže získat "víc" něčeho a "míň" něčeho. To jen někteří známí chytrolíni to zde do zblbnutí opakují, protože špatně pochopili učivo ŽŠ = že?
Kdyby to totiž šlo, tak ti z litru zkvašených švestek vydestiluju litr 100 procentního alkoholu. Proč bych to dělal jinak, kdyby to šlo?
Zajímáš se o to už dlouho a skončil jsi u obecného článku z populárněnaučného webu?
Samozřejmě, že je určité dané složení, ale podíl výsledných produktů lze měnit v určitém poměru. Dnes je vše nastaveno na promární výrobu paliv. Změna získaných surovin sebou samozřejmě nese změnu technologie rafinace, ale je možná.
Viz například odstranění krakování těžkých složek na paliva. viz wiki
Ale co jsem se dočetl a vyzvěděl, tak ten poměr dokážeš měnit ve strašně malým poměru. To ti nic neřeší. Není to v řádech desítek procent. Viz wiki!!! Ty seš jak ten dementní Hamuna. Pošli mi odkaz kde je vysvětleno co píšeš. To že nevydestiluješ část složek znamená, že ti stejně zůstanou v tom zbytku a s tím budeš dělat co? Uvědom si že většina tý ropy je benzín, petrolej a mazut, takže když si řekneš, že vydestiluješ jen plynný složky, který potřebuješ, tak ten zbytek nevydestilovaný ropy využiješ jakým způsobem, když ji nebudeš potřebovat jako palivo?
Už je to tu zas, ty něco tvrdíš a chceš abych tě něco ucil :-)
Koukni na tohle. Jen jeden z mnoha příkladů. Třeba info o tom jak se vyplatí dělat benzín místo LPG.
Stejne tak info jaké kyseliny se používají při výrobě paliv.
Celou dobu TVRDÍŠ = že to nejde! A to i po vysvětlení že to je desetiletí vyřešené! Dokonce včetně info míst kde ty nové rafinerie vyrábějící většinově NE palivo ale chemikálie už stojí = dokonce se HÁDÁŠ že nic takovýho NEexistuje
Co to meleš de-bil-e? Nikdy si mi neposlal na tohle téma jedinej odkaz ani si mi nic nevysvětlil. Jen plácáš. S Hendlym se dá alespoň vést konstruktivní diskuze. Tobě tak dát pěstí autistická zelená palice!
Tvoje chování = odpovídá tvým znalostem. Přesně takhle si reagoval včera po vysvětlení že to je už vyřešená věc
K odkazu jsme se už nedostali = kvůli okamžité záplavě urážek a vulgarit že to jsem si vymyslel (že ty bys to MUSEL vědět = zvlášť když se o problematiku dlouhodobě zajímáš a ptal se více chemiků = tohle bylo FAKT TRAPNÝ proč máš potřebu si vymýšlet? :-|
Plus otázka je jestli odkazy v tvém případě mají smysl = s klidem je popíráš. Vtipný že stejný web z mého odkazu kde jednu věc popíráš dnes sám používáš = pro jiné info
Takže k faktům = to co sis vymyslel že nikoho před tebou nenapadlo = samozřejmě dávno logicky napadlo. Už je to desetiletí vyřešené a už dokonce stojí takové rafinérie
Ne ty si mi odpověděl, že je to vyřešená věc a já sem blbej, že se vůbec ptám a zajímám a odmítl si mi vysvětlit jak je to vyřešený nebo mi alespoň napsat na základě čeho tak usuzuješ. Odkaz si mi odmítl poslat i si mi odmítl sdělit jak si ke svému názoru, že je to vyřešený došel. Tak si tady nehraj na ukřivděnýho pablbe!
To není o ukřivděnosti ale tvém zcela mimo hranice chování = včetně LHANÍ jako právě teď. Ostatně dál to zpochybňuješ?
Odpověď ŽE to je dáávno vyřešeno = jsi první reakcí vulgárně zpochybnil. Tak jako teď v pouhých 2 příspěvcích PABLBE a DE-BI-LE a JEN PLÁCÁŠ a VYGOOGLUJ si to https://www.1zdar.cz/…-52-246-314-.pdf že zrovna TENHLE odkaz občas dávám sem = je jen třešnička absurdit v tvém podání
Tak to UKONČEME FAKTY = jo to co si považoval z neznalosti a v boji proti EV za problém = je dávno vyřešeno. Dokonce už stojí takové rafinerie
A na 99,9% ses na to chemiků neptal = nebo jak si vysvětluješ že ONI NEvěděli a já ANO :-)
Hele s tebou se fakt nedá bavit. Ty seš úplně mimo. Pošleš odkaz na úplně něco jinýho a tváříš se jako king. Přitom seš úplně tupej. Sorry běž si otravovat někoho jinýho.
Takže se vrátím na začátek a odpovím stejně znovu: Ne to je dááávno vyřešené. Dokonce už stojí takové rafinérie. První byla v Singapuru teď se aktuálně staví obrovská v....
Vzhledem k tvé odpovědi obsahující SEŠ ÚPLNĚ TUPEJ, DEBIL, KRETÉN, ZASE PLÁCÁŠ, TY JSEŠ ÚPLNĚ MIMO atd. už na odkazy nedošlo. Takže ještě jednou = dál to zpochybňuješ? PO tom co sem ti to napsal si to zpochybnil mnohokrát. Proč?
Tak jsem pátral a prověřoval a zjistil, že lze z dalších frakcí (benzín, petrolej) vyrobit např. ten ethylen, propylen, benzen atd, ale je to energeticky náročný a neekonomický, že se to v praxi nedělá, ale tak bych to uzavřel tím, že je to asi řešitelný. Díky Hendly :yes:
Hmm a došlo ti cos přes vymyšlený chemiky a dlouhodobej zájem považoval za nemožný a na Nobelovku když to někdo vymyslí = je dávno vymyšlený a není to žádné tajemství. Jsou už i takové rafinérie = vyrábějící palivo jen okrajově? Myslim že 5-15% zbytek je pro chemický průmysl = kde ropu na rozdíl od pohonu aut zatím neumíme nahradit.
Není zač ryccardo
Ty chcípni! Nebyl si mi schopnej poslat jedinej relevantní odkaz ani konstruktivně diskutovat, takže s tebou se nikdo nebaví. Z výše zmíněných důvodů se ten proces zatím nepoužívá. Ani to žádná tvoje imaginární rafinérie nedělá. Ono to zatím není vůbec potřeba se do takovýho neekonomickýho nesmyslu pouštět. Benzín, petrolej i mazut je stále potřeba. Nicméně aby si to správně chápal. Ty těžší frakce stejně vyrobit musíš jak jsem psal nejde to nijak naladit, aby si je neprodukoval. Jen následně dokážeš přepracovat to co ti rafinace vypadne složky, který nepotřebuješ. Sice to není ekologický, ani ekonomický, ale lze to. A teď odprejskni otravovat někoho jinýho.
Tvoje (vy)chování opravdu odpovídá tvým (ne)znalostem!
A tím že si dál vymýšlíš nesmysly a popíráš fakta = děláš idiota ze sebe. Tuhle si tu psal že 99% ropy se projezdí = to si rafinaci představoval jak? Na MÉ upozornění si reagoval jako vždycky = urážením. Teď na upozornění že jsou už rafinérie co ropu zpracovávají skoro přesně opačně než sis nedávno představoval (ne 99% na palivo) opět zase vulgarity
Jo už jsou postavený i takové rafinérie = co se DOOPRAVDY ZEPTAT těch chemiků nebo lidí z oboru
No a PŘESNĚ TAKHLE popíráš mé vysvětlení ŽE TO JE DÁVNO VYŘEŠENO od 1. chvíle = víš už ŽE to je máš info KDE to je = a furt to místo ověření si POPÍRÁŠ? :-O
O tom že nahrazení ropy v autech už máme za sebou ale musíme s ní šetřit na věci kde jí zatím neumíme nahradit ti říkám opakovaně. Naposled sis tu vymyslel že 99% ropy projíždíme v autech
Tak STEJNĚ MIMO si se svým bojem proti EV i teď tentokrát s vymyšlenejma chemikama. Důvod co si vymyslel proč nejdou opustit auta se spalovacími motory = je dávno vyřešen. Dokonce už uveden i do praxe = ty rafinerie už stojí existují = je o tom spousta článků. Našel jsem ten původní o nových rafinériích na základě kterého tu roky píšu to "zatím neumíme nahradit" = je z roku 2014
Jo.... pirati a elektromobilita .... treba kdyz sem naposledy potkal Bartose, asi rok zpet, jezdil dvojkovou ofci ftedei... Romane, nechces mi taky poslat cast vejplaty ? Kdyz ti nevadi dotovat zlodeje.... nejsem volic piratu, ale nemam rad dezinformace a o Andrejovi to neni ani dezinformace a i presto to mentalne slabsim neva ;)
"Romane, nechces mi taky poslat cast vejplaty ? Kdyz ti nevadi dotovat zlodeje"
Nechtěj, abych tě chytil za slovo, co jsi zde vlastně napsal :-)
Přeju hodně pohody při blízkých setkáních s Bartošem :-)
Víš, ono existuje něco, jako menší zlo, a každý z nás dvou může chápat jinak, které je to menší.
Spousta lidí mluvích o tom, že v těchto volbách už nebude volit své oblíbence ale bude volit menší zlo.
A spousta lidí bude volit Babiše, Okamuru nebo trio Svobodní, Soukromníci/Trikolora jako menší zlo aby nevyhráli STAN/Piráti (neobolšvická klika) nebo ti co už tu vládli a nikam to nevedlo (ODS, TOP09, KDU), navíc ti jsou taky silně prounijní a dostali by notičky z Bruselu tohle protlačit taky.
Ty myslíš, že ANO to neprosadí? :D SPD jsou jen trotlíci, to je strana plná pitomců, stačí chvíli poslouchat, Tomio vytáhl jen ty, kdo na to měl zaplatit člensky přispěvky, jejich PR je postaveno na nachytání nejhloupějších voličů a zase jedou stejné obrátky... piráti jsou favoriti, tak se na ně hází kde co, ale ja bych sám se sebou nemohl žít volit znovu prokazatelně zloděje s celou jeho sebrankou co tam ted předvádí.
Pust si rozhovor filipa Turka s Mr. Kubelkíem, tak je krásně vyjádřeno kdo sou piráty a čeho jsou jednotliví členové Pirátů členy, většinou krajně levicové, anarchistické a další dost podivné spolky většinou plně na tezích marxismu a dokonce i marxismu-leninismu :-):-):-)
Navíc podporují tyhle neoblševické Green dealy, migraci, LGBT a další :-)
A neni lepsi si poslechnout je a jejich program, nez se rozhodovat na bazi pomluv a dojmu od jinych lidi ? Jak rikam, nejsem jejich volic, ale orave ted ze strachu o pozice nabira dezinformacni valka proti nim obrovske sily. Ona tu elektromobilitu nakonec prosadi kazda strana, ktera bude prozapadni, uz sem to tu parkrat vysvetloval, ale dnes na to nemam naldu... proste lidi to chteji ( ne ja ani ty )a je to skvelej byznys... stejne jako zdravy zivotni styl a jine vydobytky civilizace, ktera zije v nadbytku.
Taky si myslím, že o tom jestli bude elektromobilita úspěšná nebo ne už vedlo diskuze mnoho větších a informovanějších odborníků než na auto.cz:)
Ty investice do EV jsou ohromné po celém světě.
Výrobci k tomu byli dotalčeni, tím že vlády neustále hovoří o zakázu prodeje spalováků od 2025 (což je mimochodem za 3,5 roku pokud to bude 1.1.2025) či 2030, dále o EURO 7, které bude tak přísné, že bude potřeba investovat bambilion do nových motorů anebo to možná ani enpůjde technlogicky splnit ty limity, takže jedině jak to objeít je vodík a lektro.
Výrobci to nezaváděli o své vůli, ale byly dotlačeni.
Smutné je, jak říká Tom Hyan, že se nebyli schopni spojit a vyvinout silný protilak proti těmto nesmyslům a postavit se vládám EU a USA
Jojo dotlačení...... chudáci, oni z toho vubec nebudou profitovat... :D
Ty si pořád nepochopil, že oni nejsou oběti a že tyhle plány na EKologizaci západního světa jsou dohodnuté dávno dopředu, spalovací auto už má každej, protože moderní a bohatá společnost to tak chce, podívej na Kalifornii, nejbohatší území na světě, to je tak krásný příklad v tomto Eko a Bio boji za lepší zítřky, oni jdou příkladem, tak když to lidi chtějí, podpoří to politici a ty politiky podpoří výrobci, protože za to budou mít odbyt, ať už z peněženek soukromíků a nebo jejich daní a už se to děje :)
Odlehčená verze https://www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/zisky-agrofertu-rostou-a-babis-nabira-na-sile-capak-je-cajk-a-zadna-pandemie-tu-vlastne-nebyla?t=645 :-!
Je to jen obludná ideologie. Kdyby si někdo dal tu práci a seriózně započetl veškeré ekologické (nakonec i finanční) náklady a uhlíkovou stopu na výrobu, opravy a ekologickou likvidaci nebo recyklaci elektroaut a především jejich baterií a zahrnul těžbu a dopravu veškerých surovin a likvidaci ekologických škod po této těžbě, ekologické i finanční náklady na vytvoření celé potřebné infrastruktury, stavbu nových elektráren, které by nezbytně byly třeba, pokud by všichni jezdili EA, na posílení a přebudování rovodné sítě el.e.,... kdyby toto vše skutečně někdo SERIÓZNĚ spočítal a kdyby si státy které tyto dotace nezodpovědně přidělují uvědomily, na jaké nesmírné problémy si do budoucna zadělávají, nikdo by nikdy nemohl na tento vadný projekt dát ani korunu dotace z kapes daňových poplatníků... !
Pane Pokule, podle mého názoru se na to díváte ze špatného úhlu. Celá západní Evropa a nyní i střední a východní Evropa je naprosto plná automobilů (podívejte se na parkoviště u domů, před paneláky, u dealerů a v autobazarech), proto se nedá předpokládat nějaká silná poptávka po automobilech - tím zachování pracovních míst v automobilkách ... růst HPD ....výběr DPH atd. Pokud nařídíte (podle mého názoru v souladu a na popud automobilek) nějaké ekologické limity a spojíte to s hrozbami, že někam méně ekologická auta nebudou moci jezdit, pak je dost dobrá šance, že se stávající skladiště již používaných aut začne přesunovat do sběrných dvorů a výroba "nových" elektroaut může živit hospodářský růst EU dalších pár let. Pro milovníky stávající technologie (spalovací motory) to budou zlaté časy, kdy "pokrokoví" módu sledující individua budou muset honem mít EV a budou se zbavovat spalováků za zlomek ceny. Jediné pro koho to bude blbé (dle mého názoru) budou "sběratelé" yountimerů, protože ty budou mít ceny nedopalků od cigaret. Podívejte se do Německa, tam to dneska funguje tak, že díky podporám (stát + automobilka + dealer) majitelé 3-letých levnějších EV vydělávají na jejich prodeji. Už si toho všimli i na autoforu (článek se jmenuje Němci našli cestu, jak elektromobil pořídit nejen zdarma, ale ještě na něm rychle vydělat). Já jsem koupil Smarta EQ za 10 tisíc Euro a pokud bych chtěl mohl jsem si koupit předváděčku za 13,5 tisíce, ale protože nejsem Němec, tak samozřejmě kumulativní dotaci ve výši 9 tisíc na nové EV nedostanu. Ještě v dubnu bylo na mobile pár elektrických Smartů za cenu pod 8 tisíc (rv 2017 a 2018), dneska jsou vykoupené a ceny jsou od 9,5. A to je příklad nejlevnějšího EV, v autoforu píší o Teslách exportovaných do Dánska.
Ono ale nejspíš dojde k zadupání spalováků do země, ale swěte diw se !!!!!!!! Eleketromobily se lépe prodávat nebudou.
A s čím POTOM přijdou automobilky, až klesne výroba a prodej řekněme o 50%?
Neviděl bych to tak tragicky, stačí první zima a havárka na dálnicích v DE, stokilometrové kolony, pár elektrofanatiků vymrzne a pokud některý z nich bude poslanec Europarlamentu -tím lépe. Pak se ukáže přínos elektroaut, věřím totiž, že odtahovky budou ještě jezdit na naftu :) a ty zkratovačky odvezou k nabíječkám na svých hrbech'!
U nás to není problém máme natrénováno https://www.irozhlas.cz/…o_1812131047_dbr jinak právě na TENHLE způsob pohybu je nafta nejhorší a elektřina (vodík) nejlepší :*)
Jasně, ted se všichni seberou a daj 10 miliard aut do kovošrotu, tak to by kovošroty nedělaly vůbec nic jiného než přístích 40 let likvidovaly auta :-):-):-)
A kde by na to asi lidi vzali prachy...... ono se stačí podívat co stojí u obyčených baráků kde nemaj ani na novou fasádu a maj s bídou vyměněný okna a střechu, aby jim tak neteklo a neplatili 50 000 ročně za topení (což stejně budou po vpynutí uhelek) :-):-):-)
Baryku kua představ si, že si Němec koupí za 13,5 tisíc Eur (351 tisíc Kč) na dojíždění do práce nebo pro manželku/dceru Smarta EQ, následně dostane zpátky 9 tisíc Eur (234 tisíc Kč), tzn. že nákup elektroprdítka ho vyjde na 117 tisíc kaček (to už je skoro jako čínská cena Wulingu EV Mini). Pojezdí tři roky a pak to přes střelí (sám nebo přes autorizák) za 10 tisíc nějakému truhlíkovi (jako jsem já) a tím pádem vydělá 143 tisíc kaček. Ta politika není samozřejmě zaměřená na méně vyspělé státy, ty budou dočasně těžit z nízkých cen ojetin z Německa, jako to bylo po roce 1989.
Jasně, všichni si koupí Smarta.
Já ho měl od 10/2017 do 4/2020 a už bych to faaakt nechtěl. Mimo město nepoužitelný a to i v tom městě když jsou kostky je zážitek :-)
Ty jsi ho měl tak dlouho a ve svém seznamu na moje auto ho nemáš ;-) . Je to jen příklad toho, co jsem zjistil, když jsem si Smarta kupoval. Pořád dávám dohromady recenzi na moje auto, aby nezněla příliš nadšeně a "poctivě" popsala všechny negativa, která to auto má. Pořád mám ještě spalovák (Lancera), i když už ho asi prodám.
Nemam, protože to bylo koupeno jako přesouvadlo z A do B a čistě na jízdu do práce. Mimo jízdy do práce sem s tím jel asi 3x do Benešova (taky utrpení) a párkrát po Praze za zábavou. Celkem asi na jízdy mimo práci najeto tak 1000 km :-)
Já v tom lítal z Vídně domů do jižních Čech (200 km tam a 200 zpátky) dva roky každý měsíc (2010-2012), když jsem si jel oddechnout od Rumunů domů. V Hertzu to bylo nejlevnější auto "na víkend". Kdybych měl tenkrát elektro, tak bych si někde za půlkou musel dát 4 hoďky někde na nabíječce (to ještě nebylo to 22kWh dobíjení), takže bych v pátek nedorazil domů do páteční půlnoci, ale spíše k ránu v sobotu a zpátky bych musel tak ve 3 hodiny v neděli :-[]
Tak to ti upřímně nezávidím....na rozbitých silnicích a dlažbě je to zoufalý a i po výměně nových proužin se to o mco nezlepšilo :-) navíc se tomu po 10 pojebala spojka, takže mě stála nová spojka a update SW převodovky asi 15 litrů :-)
Po rakouských silnicích to bylo fajn, ale od Suchdola zkratkou přes Cep do Třeboně to byla rally :D . Teď navíc Daimler předal výrobu Geely a ti ohlásili, že pod značkou Smart budou dělat SUV, takže není žádná jistota, co bude s dílama a servisem. Já jsem se nikdy nepřesvědčil k tomu, abych si ForTwo koupil s benzíňákem, takže elektrika mi připadá z hlediska servisu poněkud více bezpečná, ale zase je tam otázka výdrže baterek ;-)
Když jsem byl u Hirchvogela tak jich tam měl asi šest, ale rychle to mizí (dobrej kauf), teď na mobile vidím 4 tyhle předváděčky - https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?… Prodávají to po třech letech - od 8 do 9 tisíc Eur je na mobile 22 kusů aktuálně. Nedávno jsem psal do Daimleru Chodov, kde mají nejlevnější předváděčku za skoro 440 tisíc Kč (skoro 17 tisíc Eur) a ptal jsem se jich jestli by mohli jít alespoň na 350 tisíc, prý ne max 10 tisíc dolů. To je myslím jeden z důvodů, proč čeští dovozci (koukajíc do Němec) chtějí dotace.
Zajímavý vhled do tvého uvažování o fungování světa.
Co myslíš že by se teoreticky stalo když by se měnila všechna auta na světě?
Byl by to zdroj peněz pro lidi? Nenašel jsi v tom přehnaném příkladu princip fungování dnešní ekonomiky světa?
Nedešlo ti že ty lidi ty svoje veterány a youngtimery co opečovávaj do kovošrotu dát chtít nebudou???
A druzí nebudou moc, protože na nové auto nebudou mít?
Takže jedině že jim zelený bolševik zakáže to provozovat, nebo zdaní tolik, že na provoz mít nebudou a pojedou přetíženými vlaky a MHD? které po přípvalu těch chudých totálně zkolabuje :-):-):-)
Sorry osobní Off topic: Nezávidím ti tvůj život plný strachu z nepochopení věcí kolem.
Promiň, ale k vytvoření alespoň nějakého názoru je potřeba znát základy světa a jeho fungování. V tomto případě třeba ekonomiku růstu. Bez základních znalostí tohoto jsi v "rukách" těch kdo tě manipulují. A nejlíp se manipuluje s člověkem který má strach. Tvé příspěvky jsou strachu plné.
Já to chápu velmi dobře, cílem je totální závislost na systému, viz sdílená auta atd a kdo bude zlobit, tak nepojede nikam protože auto z karty si načte že si zlobivý Pepík a že ty nikam nepojedeš.
To samé sou snahy zrušit hotovost, všude samé sledování a šmírování. Vše nastaveno tak, aby si šel odstřihnout a skončil si.
Pokud nebudeš poslušný.
Orwell se musí chechtat nebo bušit hlavou do zdi, že lidi vzali jeho román jako manuál :-)
......kteří to myslí s kvalitou ovzduší vážně, dotace samozřejmě náleží, pouze však na EV. Je snad jasné, že takový člověk nebude mít na svojí osobu nebo i firmu registrovaná žádná jiná vozidla než EV, jinak na dotaci nárok mít nemůže.
V současné době Tesla buduje Supercharger u jednoho mého známého - za své peníze bez jakýchkoliv dotací. Ten známý jim dal k dispozici zadarmo pozemek.
Investroři dotovali?
Kam na to chodíte?
EV nastupují je to prostě vývoj. Vše ostatní kolem dotací atd má jen jeden důvod a to nezůstat technologicky pozadu. Kdo propásně začátek je KO. Všichni znají scénář Nokia.
Ano, tím špatným rozhodnutím bylo primárně spojit se s Microsoftem, který posere cokoli, na co sáhne. To nebylo jedno špatné rozhodnutí, které by zvrátily nesmyslné dotace do toho, co si zvolí stát.
Itálie měla v minulém roce 10 (!) tisíc € dotaci. A tak se v EU hospodaří. Oni dobře ví, že dostanou dotace z EU, takže se vůbec neomezují nějakým vyrovnaným rozpočtem.
To víš, to sou neobolševický progerisvní zdanění a přerozdělování, někomu to ukradnu (rozuměj poctivým pracujícím) a přerozdělím (lůze co nemaká a fláká se) nebo zbohatlkům, aby si koupili levnější plečku na monočlánek. Taková light verze měnový reformy a znárodnění.
Je to 2021, dneska na to jdou bolševici jinak, chtyře :-)
Bolševik se holt vrací, akorát že ze západu (nikoliv z východu), není rudej ale zelenej a ta svoloč si říká liberálové a má lepší marketing.
Kdo se nepoučil z historie, je totální i*ot a takový ztroskonaný imbecil je NUCEN SI TO ZOPAKOVT ZNOVU!!!!
Takže Vítejte v Neobolševické Evropě.
A počkej až zavedou 10% zdan z nemovistosti jako v USA. Dle tržní hodnoty.
Takže za komunistický vybydlený panel co má dneska tržní 5 000 000 Kč dáš ročně 50 000 kč a za trošku lepší domeček za městem co má tržní 10 mega dáš ročně 100 000 Kč.
A když na to nebudeš mít? Pohoda, oni ti to odloží, až to půjdeš prodat nebo zdechneš a zdědí to pomomci, tak ti to odečtou z ceny. Super. Ne.
zdedíš po babičce kvartýr za 5 mega, babička 10 let neplatila dan, takže dluh 500 000 a dostaneš už jenom 4,5 :-) resp. 9 mega :-)
Těš se, všechno bude, pokud se najde dost ma*orů co té té bolševické svoloči hodí. Nebo ten předlužený zelený bolševický spolek nezkrachuje a nerozpadne se.
Zde nejde o to zda piráty někdo podporuje a nebo ne.
Jde jen a pouze o to zda to co píšeš je pravda a nebo lež a v tomto případě šíříš prokazatelnou LEŽ.
Barik ma svuj svet, fakta ho nezajimaji... dnes za to mohou pirati, protoze to psali na sputniku, zitra za to bude moct ods , nebo cssd, proste jen proto, protoze opozice potrebuje sehnat hlasy buranu na nesmyslnne sliby.... stejna hovadina, jako ze nas Tomio ochranil pred stovkami tisic uprchliku, kteri sem nechteji, ale burani se jich boji vic, nez ze treba jejich deti nebudou mit vzdelani a nebude na investice do verejneho sektoru
Burani? Nejsem volič Tomia a vím, že ZATÍM zde nejsou ideální podmínky pro připrchlíky a že jich drtivá většina směřuje na západ. Ale chtěl bys žít na předměstí Birminghamu, Malmö, Marseille a dalších výběrových destinací? Mě stačilo se některými místy projít před 10 lety. A co je tam dnes, to už ani zažít nechci. Francie stojí na pokraji občanské války ale lidi, kteří chtějí žít v klidu jsou burani?
Zda se ti, ze nejvetsi problemem CR jsou uprchlici ? Hele a co kdyz bude nejakej totalni demagog lakat lidi na to, ze zajisti pitnou vodu ? Pro CR stejne relevantni jako ti migranti, ale pro lidi v Africe zasadni otazka, jako pro nektere Francouze. Chapes ? Proste na tohle slysi jen burani, kteri nechapou kontext... a ze maj v parlamentu negramoty, to neresi.
Největším v tuto chvíli jistě ne. Proto jsem napsal velkým písmem slovo ZATÍM. Tomio je exot a jeho voliči povětšinou taky. Na druhou stranu mi vlastně nevadí, že se někdo zavčas a hlasitě vymezí proti takovýmu průseru, kterej postupně zlikviduje celou západní Evropu a nejen ji. A pak místo našimi plechovými miláčky budeme jezdit na velbloudech. Většina buranů řeší tupě to co jim někdo předloží teď a nepřemýšlí v souvislostech a delších horizontech. Ale pokud někdo zvládá dějepis, matematiku a zeměpis a přidá si k tomu trocha demografie a teologie a všeobecný přehled o lidské debilitě, strachu, ignorantství atd. No tak mu na konci toho dlouhého vzorce prostě vyjde obrovský průser. A věřte tomu, že bude. Sem k autům to nepatří. Já tyto názory mám už přes 15 let a nijak se nemění. Jen sleduju to tempo. A není mi z toho do smíchu.
Vždyť je to zcela sluncem zalité. :-) Není třeba se čertit. Dotace přece dostane ČR od EÚ a vláda poctivě "přerozdělí".
(A potom do té EÚ pošle jednou tolik.) A je to. :-)
Právě. Vždycky se mi líbí, když se někde píše, že nám to zaplatila EU. Jako kdybychom ty samé peníze nevytáhli z pravé kapsy a nedali si je (za nesmyslných ztrát, které ta přerozdělovací mašinérie stojí, do pravé). Tohle lidi můžou podporovat snad jen z neznalosti nebo z vychytralosti.
Tak to samozřejmě nebude donekonečna, tuším už z toho nového rozpočtu vyjdeme jako plátci. A o využití těch peněz rozhoduje Babiš, takže vskutku účelně vynaložené peníze daňových poplatníků. Ale ty mu ty linky na toasty zaplatíš rád.
Niméně při vstupu do EU u nás bylo dle údajů státu 546 km dálnic dnes 1327 km (trochu tomu pomohla Sobotka-Babiš vlády LEVÁRNA kdy udělali z rychlostních silnic dálnice takže ze dne na den přibylo pár set km (jako)dálnic ale i tak :)
I přes VELMI ŠPATNÉ využití peněz na naší straně a rozkrádání politiky = ty stovky a stovky miliard mají samozřejmě smysl viz třeba ty dálnice za zlomek ceny ale obrovský počet dalších (rozumných) projektů
Ne, ja jsem pro to snazit se prejit na EV, ale ne dotacemi.
Mimochodem i v anglii je dotace na EV 3 tis liber (tj. 88tis Kc), a to pouze v pripade, ze je cenikova cena vozu pod 50tis liber. Proc by mela v CR byt 200 tisic?!?
To se to rozhazuje z eraru, vy socialisti, zejo?
Proste ne, takto ne.
Bud ta EV maji sanci konkurovat, nebo nemaji.
Ale neni potreba krivit cely trh nejakou dotaci. Uz ted maji automobilky motivace dost a dost (emise na automobilku).
Dotovat EV je to nejhorsi, co jde udelat.
Mimochodem neni ta dotace z pohledu vyrobce krasna? Vyrobim auto, 1/4 zaplati stat a 3/4 mi zaplati zakaznik. To je proste silenost.
Jsem rád, že i s některými EV fanoušky se na tomhle lze shodnout. Automobilky záměrně nadsazují ceny EV a nesnaží se být konkurenceschopné na nedotovaných trzích, ani nejsou motivované k pokroku. Totální svinstvo.
Ale jen houšť, vždyť peněz je dost, co na tom, že tahle země má několikaset miliardové shodky, jaké nikdo nepamatuje ze kterých padají vlasy nejednomu ekonomovi.
Ještě budeme podporovat něco, co si norlmálně nikod nekoupí, respekrive si to koupí pár lidí. Jaká by byla koncentrace elektroaut, pokud by neexistovaly nesmyslné dotace na jejich pořízení, obrovské úlevy při provozu a jiné výhody a na druhé straně hon na "spalovací čarodějnice" ? Odhaduji 5-10%m kde by se to ustálilo a možná v proudu času by číslo svévolně pomalu rostlo. Tak jak to má být, nikoli silou.
Spousta lidí pracujících z anižší mzdu často nemají na auto vůbec a nebo na opravdu základní, či bazarové, ale z jejich odvedených daní se bude přispívat na bohatší lidi.
Za tohle by měl být velký proces se všemi, kdo toto dopustili.
Všude na světě je to podobně fosil je zvýhodněn NÁSOBNĚ VÍC https://www.iisd.org/…lectric-vehicles ale to nevadí místním plácalům = v boji PROTI (realitě :*)
A o kolik je ta snížená spotřební daň na naftě menší, než spotřební daň na kwh v elektromobilu? Jo ona za kwh žádná spotřební daň není. hm. :-! Ale utěšuje mě to, že ještě nikoho nenapadlo tu elektřinu do aut přímo dotovat. Taková kilowatka za korunu, když se to použije v autě, to by byl teprve prodejní tahák!
ať už je to pravda nebo ne, to mě jako koncového spotřebitele zajímá proč? a co to má společného se spotřební daní na jednu komoditu, zatímco druhá je bez? v tomhle vlákně se neřeší domnělá ekologie, nýbrž daňové zatížení.
Ropa a všechno co její těžba přeprava pomocí obřího množství elektřiny zpracování zase přeprava a nakonec tankování zase elektřinou znsmená = NENí snad DOMNĚLÁ
Daňové zatížení elektřiny s tím že ji používáš PŘÍMO pro pohon vozu nebo pro zpracování a přepravu ropy = tě zajímá proč?
na litr nafty je spotrebni dani necelych 10kc, tedy 1kc/1kWh.
v elektrice platis 0.5kc/kWh jen na podporu OZE coz je obdoba dane, k tomu dalsi poplatky.
vlastni cena silovy elektriky je jen 20-30% toho co ve finale zaplatis
Primagra a Preol zdvojnásobili dodávky biosložky od roku 2013. Je to úúúplně nepodezřelé a asi normální, že dodávky byly poloviční, když ještě Andrejko nebyl u koryta. Případný střet zájmů vyřeší "složka na každého" a nově "JÁ jsem svrchovaný premiér ČR".
Tak rychle utíkej a kup si nějaký zkratowůz! Aha, on je šíleně nepraktický, jízdně sterilní a drahý? Sakra! Co s tím budeš dělat? Elektrohujerům by to přece nemělo vadit! :-[]:-[]:-[]
nekoukej jenom na penize a neres jestli neco usetris nebo neusetris
bud rad, ze tady je technologie, ktera nam umoznit jezdit vlastnima autama, aniz bychom byli zavisli na diktatorskych rezimech
proc bychom meli bejt zavisly na cine?
asi jsi nepostreh, kolik fabrik na vyrobu aku do aut se ma v EU stavet.
cina za par let zacne upadat kvuli demograficky krizi.
spousta starejch, malo mladejch. mnohem vetsi problem nez v EU.
ale mozna ze prijdou s nejakym "konecnym resenim".
To snad nemyslíš vážně? Zatím jediný výsledek Zeleného údělu je, že Německo je naprosto závislé na Rusku a objednáváme soláry vyrobené v ujgurských táborech.
myslis jako prvni 2 roky ww2, kdy rusko, jakozto nastupnicky stat po CCCP, dodavalo hitlerovskymu nemecku 40% veskere ropy spotrebovane v nemecku, pres tisic tun obili denne, atd atd.???
tak takhle "naprosto" zavisly nemecko na rusku, jako kdyz spolu kamaradil stalin s hitlerem, dnes neni ani nahodou
ach to je pikacovina, dotace jako totalni nesmysl v tomto v CR jsou jen vyhozeny penize vsech k par bohatsim, hned me tam trkly ty vodikova auta, kterazto jsou vlastne zastoupena jednim autem za 1,7+ milionu ktereho se "prodalo" 9 kusu z cehos 5 si vezme Unipetrol, aneb vidim v tom velkou spatnou od petrolejaru k SDA, tady mate male vsimne a protlacte nam slevu 200k na kazdy to auto :-[]
souhlasil bych asi jen s dotaci na BEV do rekneme 800-900 tisic korun s DPH a jen pro soukrome osoby ktere zaroven odprodaji prodejci jine vozidlo konvencniho pohonu s cenou do vyse dotace ktere vlastnili alespon 4 roky, a take podminku ze kupujici toho BEV dane auto nesmi po dobu dalsich 4 let prodat, razem by se smrskl narok na dotaci na desitky, mozna nizsi stovky zajemcu
s tim co chce SDA je to vlastne jen sleva pro nektere z nas bohatsich co si proste koupime dalsi hracku
Zase ty zvrácené dotace. To pomůže především prodejcům, kteří okoření ceny. Stejně tak to bylo u kotlíkové dotace a spol. Jestli chtějí něco dotovat, tak leda infrastrukturu pro elektroautomobily, která zoufale chybí. Elektromobily zoufale nechybí....
Fosilní zdroje dostávají globálně od vlád ročně podporu ve výši 370 miliard dolarů. Obnovitelné zdroje energií téměř čtyřikrát méně, 100 miliard dolarů. Kdyby se i malá část prostředků ze špinavých zdrojů přesunula na zelené, svět by výrazně pokročil v energetické revoluci, tvrdí zpráva kanadského institutu IISD.
V nadpisu článku je chybně "bezemisní". V energetickém mixu ČR je dopad elektromobilu minimálně stejný, ne-li horší, než dieselového auta. Lokální nulové emise rozhodně neznamenají, že ten kouř z uhlí nečmoudí někde v severozápadních Čechách nebo na severní Moravě.
Elektrofananatici všech zemí spojte se...
uhelny elektrarny u nas vyrobi cca polovinu elektriky, ta druha cast je bezemisni.
elektromobil spotrebuje dejme tomu 20kWh elektriky na 100km, odpovidajici naftak 7 litru nafty, tedy 70kWh. realna ucinnost naftaku tedy necelych 30%.
ucinnost uhelny elektrarny 40%, nejaky ztraty ve vedeni, pri nabijeni, tak ses s elektromobilem prinejhorsim na cca stejnych emisich jako naftak v pripade, ze veskerou elektriku bys vyrobil v uhelkach. protoze jen polovinu, tak ses na pulce.
prumerne v EU podil uhelek je mensi nez u nas a ostatnich postbolsevickych zemich. dejme tomu 1/3. pak elektromobil ma jen tretinu emisi co naftak, resp naftak 3x tolik co elektromobil.
to se bavime o CO2. skutecnych emisi - tedy NOx, CO, PM atd., ma velky zdroj relativne min, protoze jsou lepe kontrolovatelne a kotel jede v optimalnim rezimu.
navic odpadni teplo z tepelnych elektraren ma dalsi vyuziti...
K tomu si připočítej mnohem více emisí z výroby. Ve výsledku jsi na kolika, 70 % dieselu? Super, planeta zachráněna! Zbývá vymyslet, jak s EV najet 100 tisíc km ročně aniž by mu do tří let zhebla baterie.
Zbyva vymyslet spalovaci auto, ktery je po 300.000km bezvadny...
Znam mnoho pripadu, kde tomu tak neni.
Baterie Tesla vydrzi momentalne pres 500.000km. https://www.motorbiscuit.com/…ll-a-tesla-last/
Model 3 drive unit & body is designed like a commercial truck for a million mile life. Current battery modules should last 300k to 500k miles (1500 cycles). Replacing modules (not pack) will only cost $5k to $7k
PS Rozdil je v tom, ze kdyz nabijis z vlastnich solaru, nebo mas OZE tarif, tak jsi na 10% dieselu, mozna min. No, jak jsem psal o prispevek vys, pulku nebo ctvrtku ty resit nebudes...
PPS Ja vim planetu stejne nezachranis i kdyz to bude nula. Tak o cem se tu sakra bavis?
No, tak jestli naše auto bude bezemisní nebo emisní nebo na vodu nebo na elektřinu, to je nám docela dost jedno... Hlavně aby nás to dokázalo odvézt z bodu a do bodu b a tímto myslíme konkrétně třeba na nákupy... Teď jsme nějakou dobu byli mimo a neměli jsme auto a museli jsme třeba nákup pečiva řešit přes stránky jako je tato zde - https://www.vasepekarna.cz , takže kdyby náhodou někdo hledal nějakou alternativu :)