Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dovozci aut vyzvali vládu, aby podpořila nákupy bezemisních vozů

Svaz dovozců automobilů (SDA) vyzval vládu, aby podpořila soukromý nákup elektromobilů a aut na vodík 200.000 korunami a plug-in hybridy s emisemi do 50 gramů CO2 na kilometr 100.000 Kč.
Zpět na článek
3. 6. 2021 22:11
3. 6. 2021 09:14
3. 6. 2021 09:38
3. 6. 2021 10:17
3. 6. 2021 11:14
3. 6. 2021 17:36
3. 6. 2021 10:39
3. 6. 2021 12:19
3. 6. 2021 12:34
3. 6. 2021 13:11
3. 6. 2021 13:16
4. 6. 2021 12:16
3. 6. 2021 09:14
3. 6. 2021 09:48
3. 6. 2021 11:31
3. 6. 2021 11:53
3. 6. 2021 12:09
3. 6. 2021 12:18
3. 6. 2021 14:05
3. 6. 2021 15:39
3. 6. 2021 23:42
4. 6. 2021 08:17
6. 6. 2021 09:06
6. 6. 2021 10:02
3. 6. 2021 11:51
3. 6. 2021 14:25
3. 6. 2021 12:30
3. 6. 2021 12:48
3. 6. 2021 13:25
3. 6. 2021 14:29
3. 6. 2021 15:28
3. 6. 2021 15:54
3. 6. 2021 18:53
14. 7. 2021 23:27
Avatar - pradeda777
3. 6. 2021 09:05
Zdá se,...
...že v Česku jsou pořád rozumní lidi a na nějaká ekofašistická auta nevěří..... :-!
Rozbalit vlákno
7
3. 6. 2021 11:20
Re: Zdá se,...
No až bude stát palivo jako v NL 50kč/litr i u nás tak věřit začnou a podle emisí bude i daň na auto tak ještě rádi budem mít 1.0tsi cng
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 11:46
Re: Zdá se,...
EU plyn nemá ráda..... Plyn je fuj, to je jen dočasná náhrada.

Takže tudy cesta v Zeleném bolševickém lágru nepovede :-)
3. 6. 2021 12:02
Re: Zdá se,...
Nejspíš jo ale cng vs tsi je 100kč/100km vs 150kč/100km a cena v případě ibizy rozdíl 10tisíc v nákupu.Pak už jen elektro.Plugin je pro mě naprd když jezdím do práce skoro 200km.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 12:08
Re: Zdá se,...
Mě stačí LPG, 10,99 Kč, dneska sem tankoval 74 litrů, pardon dm3 abych byl přesný:-)
3. 6. 2021 22:11
Re: Zdá se,...
To tak sedí, za 3,5 - 3.9 kg/100km dokážu jezdit i s Octavií IV G-Tec v automatu. Ceny se pohybují od 24-28 Kč/kg, takže kolem 100Kč/100km se jezdit dá :yes:
Avatar - kari.laz
3. 6. 2021 12:21
Re: Zdá se,...
Až bude palivo takto zdaněné a lidé přejdou nuceně na altrnativní pohony, tak si vláda ty daně bude hledat jinde.
3. 6. 2021 17:49
Re: Zdá se,...
Daň s vlastnictví povozu rozdělená podle paliva a emisí v reálu.
Avatar - lordlord
3. 6. 2021 09:14
kup
Přispívat boháčům na elektroauta, která potom neodvedou státu z paliv ani korunu. Proč by si podřezávala pod sebou větev?
Rozbalit vlákno
10
3. 6. 2021 09:38
Re: kup
A tebe by netěšilo, že bys ze svých daní přispěl sousedovi na Teslu, čímž by se snížily emise CO2 o přibližně 0,00000.... promile? No, na druhou stranu, když si vezmu souseda s chrlajícím tédéíčkem, které necháva pro jistotu před barákem půl hodinu běžet, možná bych mu raději přispěl.
Avatar - WinDiesel
3. 6. 2021 10:17
Re: kup
alespoň bys věděl kam tvé peníze jdou .... ty bys o nich rozhodnul sáma a wo to gou
3. 6. 2021 11:14
Re: Re: kup
Netěšilo, mně taky na auta nikdo nepřispívá. Ani na topení, na barák, na pozemek, služby, na nic, všechno za své. Jediná podpora mají být nízké daně a jen nejnutnější papírování v rámci jasných pravidel. Kdo chce EV ať si ho koupí, jeho věc. Až bude lepší a bude mi to dávat smysl, koupím si ho taky, klidně hned. Zvrhlost tohleto dotační myšlení.
Avatar - kuk
3. 6. 2021 17:36
Re: Re: kup
To si musíš dát koblihu a volit estébáka Bureše, ten chudej vyžírka ti určitě ňákou dotaci sežene. Umí v tom chodit. :-!
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 10:39
Re: kup
Přesně tak, aut si každý koupí elektroplečku za svoje, vodík si nekoupí nikdo, není to kde natankovat :-) :-) :-)
3. 6. 2021 12:19
Re: kup
Hamuna říkal(o), že elektřina je daňově víc zatížená než nafta a benzín, takže jak myslíš neodvedou státu ani korunu? :D
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 12:34
Re: kup
No a přesně TAKHLE POMOTÁŠ VŠECHNO = snad to nebude ani LEŽ (ne že by sis nevymýšlel a ČASTO ;)

Ne VÍC pako nevzdělaný co všechno poplete = jen víc NÁSOBNĚ od výrobní ceny = dostal si i ODKAZ-Y!!!

Ať se to někomu líbí nelíbí popírá nebo chápe je to REALITA = buď auto jede na

a) ropu (a všechno co to znamená od těžby přes dopravu a zpracování a znovu dopravu a čerpání opět tou elektřinou)
b) jen na tuTÉŽ elektřinu (co spotřebuješ na všechno kolem ropy) https://fdrive.cz/…ektromobily-6946
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 13:16
Re: kup
Směješ se vlastní blbosti a neznalosti? https://edison.media/e-hub/so-viel-strom-brauchen-autos-mit-verbrennungsmotor/20826274.html
Avatar - lordlord
4. 6. 2021 12:16
Re: kup
srovnej normální auto, kolik odvede na daních za palivo na 100 km a elektroauto, které nabíjí u bezplatné veřejné nabíječky
Avatar - Katikakus
3. 6. 2021 09:14
At jde..
...cele SDA s dotacemi na elektronesmysly do peechi...

Tohle krasne ukazuje, jak velka je BEV peechovina.
Rozbalit vlákno
0
3. 6. 2021 09:30
Dovozci aut vyzvali vládu, aby podpořila nákupy bezemisních
Tato nepraktická nedotažená nedovyvinutá předražená monstra by se bez dotací nikdy nemohla udržet a prodávat. Našlo by se jen velmi málo hlupáků, kteří by koupili něco tak neohrabaného a těžkého, s tak mizivým akčním rádiusem i jinak nepraktického, co vás ohrožuje na životě zahořením baterií i při banální nehodě, co se musí hasit tak, že se to na několik dní ponoří celé do kontejneru s vodou. Co je ekologicky nebezpečné, protože jak se budou ekologicky likvidovat všechny ty dožité baterie, co bude s tím odpadem. Kolik vás budou stát nové baterie (v kole vydrží max.3roky...), co zanechává tak nehoráznou uhlíkovou stopu, započítáme-li těžbu a dopravu všech surovin potřebných pro vznik něčeho tak neekologického. Srandovní byl projev v rádiu ředitele MONETA MONEY BANK, kdy pravil že oni mají už jen elektrický vozový park, protože je to trend vyžadovaný zahraničním vlastníkem, akorát, že když se všichni večer vrátí do garáží, aby nechali svá auta nabíjet, vypadne elektřina v celé budově... a jinak je to skvělé :-) . Když se vlivem těchto špinavých dotací z peněz daňových poplatníků tyto elektrosrajdy masově rozšíří, kde a jakými náklady se bude vyrábět všechny ta potřebná elektřina, s jakou zátěží na životní prostředí, kolik bude stát elektřina pro nás pro všechny?? Kdo a za čí peníze bude budovat veškerou tu nesmyslnou infrastrukturu... ? Je třeba abychom jako občané zabránili takovému nesmyslnému plýtvání penězi nás daňových poplatníků... .
Rozbalit vlákno
9
3. 6. 2021 09:44
Re: Dovozci aut vyzvali vládu, aby podpořila nákupy bezemisn
Recyklace "ojetých" li-ion baterií bude jednou velký kšeft. Co k tomu říká EU? " V roce 2025 se má zvýšit míra recyklace Li-Ion baterií na 65 %, na 70 % v roce 2030. Od 1. ledna 2030 budou také muset Li-Ion akumulátory určené pro elektrická vozidla obsahovat minimálně 12 % kobaltu, 4 % lithia a 4 % niklu získaného z odpadu, od začátku roku 2035 se pak tento podíl recyklovaných surovin zvýší na 20 % pro kobalt, 10 % pro lithium a 12 % pro nikl.
Odhadem se v roce 2030 budou jen ve Spojených státech nacházet vysloužilé Li-Ion akumulátory o celkové hmotnosti asi 80 000 tun, v Evropě pak zhruba 132 tisíc tun."
V USA se teď už připravuje velká fabrika na recyklaci, totéž v Norsku, VW má také něco v plánu.
Avatar - WinDiesel
3. 6. 2021 10:18
Re: Dovozci aut vyzvali vládu, aby podpořila nákupy bezemisn
Plány pořád jen plány.
4. 6. 2021 12:18
Re: Dovozci aut vyzvali vládu, aby podpořila nákupy bezemisn
Jasne, podle tebu uz by tu melo stat 50 tovaren na recyklaci.

Ktere budou spusteny za dvacet let?
3. 6. 2021 12:22
Re: Dovozci aut vyzvali vládu, aby podpořila nákupy bezemisn
Nedobře se na to díváš :D Na dnešní dobu uvažuješ moc racionálně a logicky. Zkus do toho zapřáhnout trochu zelený ideologie, ať máš ty správný názory ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 12:39
Re: Dovozci aut vyzvali vládu, aby podpořila nákupy bezemisn
Stačí zapřáhnout znalosti a mozek = jo sorry to si ty, tak nic
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 12:51
Re: Dovozci aut vyzvali vládu, aby podpořila nákupy bezemisn
Jak může zelený bolševik jako ty zapřáhnout něco co nemá :-) :-) :-) :-)
3. 6. 2021 15:56
Re: Dovozci aut vyzvali vládu, aby podpořila nákupy bezemisn
:-[] :-[] :-[] :yes:
3. 6. 2021 13:12
Re: Dovozci aut vyzvali vládu, aby podpořila nákupy bezemisn
Jo se zelenou ideologií můžeš poradit. Ty máš v hlavě solidně vymyto :D
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2021 08:03
Re: Dovozci aut vyzvali vládu, aby podpořila nákupy bezemisn
Tomu se říká ZNALOSTI = to se tě netýká

To fakt nevíš že PROTO(že je nemáš) seš v ROZPORU se světem? A s láskou mluvíš o ZLATÝCH časech jednoduchého zaostalého socialismu?

Už si přečet co o něm psal v ´89 Zeman? ;-)
Avatar - Roman Horký
3. 6. 2021 09:40
Máte hošani smolíka
Aspoň tedy do voleb. ANO do těchto ..čovin pro mladé progresivisty nedá ani korunu, tomu věřím. Kurfwa já toho Babiše budu asi muset jít volit, abych pak nelitoval, že jsem to neudělal. Protože ti kluci lupičský (wiki: Pirát z fr. pirate, řec. πειρατής peiratés, mořský lupič, je námořní lupič) to budou cpát plnými hrstmi a navíc nás ještě obohatí vy-víte-čím.
Rozbalit vlákno
83
3. 6. 2021 09:54
Re: Máte hošani smolíka
Milý hochu, je vidět, že jsi zcela needukovatelný a nepoučitelný. Protože jestli tady bude dál vládnout babiš, bude on první, kdo za mohutných státních dotací bude stavět fabriky na výrobu a likvidaci baterií z EA a ještě si k tomu vyrobí a přihrábne mohutné dotace z kapes nás daňových poplatníků... jako bys tu teď ani nebyl... Jak může někdo být takhle hloupý ?
Avatar - Roman Horký
3. 6. 2021 09:57
Re: Máte hošani smolíka
Tady každý ví, že jsem hloupý, takže píšeš zbytečně blbečku.
3. 6. 2021 12:18
Re: Máte hošani smolíka
Prvně ty dotace musí někdo schválit. Evropské dotace do zemědělství zavedl a schválil taky někdo jiný. On v tomto oboru jen podniká.
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 12:42
Re: Máte hošani smolíka
https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit to je tu CELÝ tvůj ŽIVOT

že ti to nevadilo? ;-)

Jinak VÍC prachů padne na dotování fosilních paliv, kdybys nevěděl https://csve.cz/…ionu-usd-mmf/509

Zhruba podobně DEBILNĚ je to všude na světě https://www.iisd.org/…lectric-vehicles
3. 6. 2021 13:30
Re: Máte hošani smolíka
Fakticky v tom článku zelený hošíku je jen agitka progresivisty z VW ale fakta o dotaci nafty tam žádné nejsou! A to proto, že žádné dotace na naftu také nejsou, má jen nižší spotřební daň, než benzín!
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 13:31
Re: Máte hošani smolíka
Další popírač? Česky si dostal = CEO VW je progresivista? :-O :D

německy https://www.wirtschaftsdienst.eu/inhalt/jahr/2018/heft/8/beitrag/das-ende-der-dieselsubvention-verteilungseffekte-einer-co2-basierten-energiesteuerreform.html

francouzsky https://www.lemonde.fr/planete/article/2013/03/01/les-moteurs-diesel-entre-subventions-et-dangerosite_1841303_3244.html

španělsky https://www.revistalideres.ec/lideres/diesel-subsidio-alto-plan-focalizacion.html

anglicky https://www.thejakartapost.com/…021-savings.html

ještě jednou česky https://oenergetice.cz/…rgeticky-prechod kompletně to děláme blbě. Ale MOHL bys odpovědět zatím nikdo neodpověděl = PROČ to zpochybňuješ a eště plácáš o zelených hošících = to je nějkej BUZNA VOJÁK?
3. 6. 2021 14:00
Re: Máte hošani smolíka
Ty nechápeš, že když z něčeho zaplatíš 1/3 z ceny spotřební daň, tak se jedná o dotování? Hergot a tolikrát to tady náš velkoekonom Hamuna vysvětloval :D :D
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 14:13
Re: Máte hošani smolíka
Ano NECHÁPEŠ = viz zelená nafta a hlavně viz ty desítky odkazů v mnoha jazycích = který (tomu FAKT nerozumím) POPÍRÁŠ :-O :*) :D :-! :-[]

hele ty vysvětlíš JAK to? šofér VYMYSLEL co je špatně https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit ale co všechny ty další?? Původně to byl nechápavej WinDiesel = odmítající že jeho preference STOJÍ NA ZVÝHODNĚNÍ

Je to fakt tak složitý = stejná rovná jednotná daň = pro benzín i naftu?
3. 6. 2021 10:18
Re: Máte hošani smolíka
Zajímavé, v článku je informace jak ČR zaostává snad ve všem a ty to považuješ za důvod dál volit stávající vedení.
Avatar - Roman Horký
3. 6. 2021 10:25
Re: Máte hošani smolíka
Chlape, já jsem ročník 1970 a celé dětství a mládí jsme slintali při pohledu kamkoli na Západ včetně zemí jako Španělsko a Itálie. No a dnes jsme na tom ekonomicky přinejmenším stejně a kvalitou života možná líp. Takže s tím na mě nechoď. Nechci být tak vyspělý, jako dnešní Západ. Ekonomicky ano, ale celkově raději vůbec ne. Takhle se mi to líbí víc.
3. 6. 2021 10:39
Re: Máte hošani smolíka
Zkoušel jsi na to koukat z většího odstupu? Mládí jsi prožil pod diktátem nesvobody a dnes jdeš volit zástupce který nesvobodu budoval? Trochu jako Stockholmský syndrom.

Ale to už jsme daleko od automotiv.
Takže jiný pohled. ČR je ekonomicky provázané na automotiv a jeho export. Prodeje táhnou západní státy a poskytují podporu na podporu přechodu na novu technologii. ČR ekonomicky využívá výsledků této podpory, ale účast na tom odmítá.
Avatar - Roman Horký
3. 6. 2021 10:46
Re: Máte hošani smolíka
Ne, já nejdu volit lu***.
3. 6. 2021 12:08
Re: Máte hošani smolíka
Ani já ne!
3. 6. 2021 12:21
Re: Máte hošani smolíka
Západní státy se tím jen zadlužují a všem chystají obrovský problém.
3. 6. 2021 22:16
Re: Máte hošani smolíka
Ten už mají, viz jejich HDP - většina států více jak 100% zadlužení… Jen si to ještě neuvědomují a vesele tisknou dál ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2021 07:48
Re: Máte hošani smolíka
Ještě si to NEUVĚDOMUJÍ? ;-)

VĚTŠINA? Covid fakt nepomohl ale VĚTŠINA? :-)

Ŕecko to populismem od 80. let dotáhlo na 200% jinak klídek. No Itálie vedená 12 nebo kolik let jejich Babišem Berlusconim taky docela... a my NE a NE a NEpoučitelní = po devastaci ekonomiky eSTéBák komunista slovák miliardář oligarcha bude možná https://www.impuls.cz/…imp-redakce_lurz
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 10:46
Re: Máte hošani smolíka
A vis o tom, ze ekonomika se hodnoti s odstupem a že se dobře mame (no spis měli) za vlády Andyho právě proto, ze předchozí vlády nastartovaly růst ? Ted jsme již za horizontem události a nastane sešup, protože Andy skvěle hospodařil a v tom rozhazování samozřejmě vytěžil pro sebe maximum ;) Řídil stát jako firmu, z které jako majitel profitoval nejvíce, v tom jediném vam nelhal ...
Avatar - Roman Horký
3. 6. 2021 10:51
Re: Máte hošani smolíka
To jsou plky, ŽÁDNÁ vláda, která tady od 90. roku byla, nemá nejmenší zásluhu na nastartování ekonomického růstu. Vůbec žádna, ani ta současná ani ta budoucí, natož někerá předchozí. Akorát nemáme už centrálně plánovanou komunistickou ekonomiku, ale standardní tržní. Zkus to pochopit.
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 10:54
Re: Máte hošani smolíka
Aha.... tak jo no :D Vubec vlada nehospodari s nasimi penezi....
Avatar - Roman Horký
3. 6. 2021 10:58
Re: Máte hošani smolíka
Viděl jsi někdy na světě nějakou vládu HOSPODAŘIT v pravém smyslu toho slova? Jednotlivé vlády se liší jen v tom, jak moc dokážou pro*** a roztočit.
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 11:00
Re: Máte hošani smolíka
S nazorem, ze je vse spatne, ti asi neni pomoci a mel bys bud emigrovat s nebo k volbam radsi nejit
Avatar - Roman Horký
3. 6. 2021 11:03
Re: Máte hošani smolíka
Díky, mě se tady líbí. O emigraci neuvažuju. Kdybych chtěl, tak tady už 30 let nejsem a psal bych ti nesmysly o životě v upadající velmoci za Kanálem.
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 12:40
Re: Máte hošani smolíka
Takže radši budeš volit prokazatelně člověka, kterej nás okradl a okrádá už řadu let :) Bravo... i kdyby Babiš o pirátech řekl, že žerou děti, tak mu to budeš věřit ?
Avatar - Roman Horký
3. 6. 2021 13:02
Re: Máte hošani smolíka
Hrozně moc to zjednodušuješ. Zkus jít dál, než na Freudovskou projekci.
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 13:05
Re: Máte hošani smolíka
To ROZVEĎ = to MUSÍŠ = to CHÁPEŠ ne? ;-)
Avatar - Roman Horký
3. 6. 2021 13:15
Re: Máte hošani smolíka
Babiš mě totiž neskutečně sere, zejména po tom cirkusu ohledně zvládání epidemie. Jenomže Babiš mě jenom sere. Těch ostatních se přímo děsím.
3. 6. 2021 15:58
Re: Máte hošani smolíka
Přesně tak. Pořád je mnohem menší zlo, než progresivističtí levičáci Piráti! :-O
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 16:01
Re: Máte hošani smolíka
ANO možná bude eSTéBák komunista multi miliardář nega tunelář = pak i prezident :-!
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 11:28
Re: Máte hošani smolíka
Ono řada lidí emigrovat chce.....akorát zatím přemýšlej kam....Filipíny, Kuba, Karibik, Jižní Amerika....

Ne každej touží být sledovaná ovce co akorát jezdí do práce aby měla na proud do EV plečky a topení a splácela hypotéky a 10% daně z nemovitostí apod co maj neobolševici v plánu zavádět. A modlit se aby nebyl blackouta neumrzla jim v zime zádel až ten proud nepůjde a fotovoltaika na střeše nic nedá, bo do 11 mlha, v 16 tma anebo venku -25 či -37 (třeba šumava).

To je lepší všechno prodat a válet se na pláži a popíjet pina coladu či mojito :-)
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 12:25
Re: Máte hošani smolíka
Jo, jasny, to by chtel asi každý, ale pak tam nastane převrat a bude ti diktovat nějaky místní diktátor a to bude jeste trochu horší :)
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 10:42
Re: Máte hošani smolíka
V téhle oblasti naprosto vynikající že zostáváme a sem na to vlemi hrdý!!

Nechci nikomu přispívat lektroplečku, kup si jí za svoje bez dotací když to chceš.

A stará auta sou nejvíc ekologická protože nemuselo být vyrobeno xyz tisíc nových aut, kdy si lidi udržují a opečovávají ty 10-15-20 i 40 let staré.
Tedka sem zrovna potkal TAZ 1203 a jak si to pelášil panečku a k tomu Citroen BX, několik starých Felicí, Fiat Palio atd
3. 6. 2021 12:24
Re: Máte hošani smolíka
Zaostání je o úhlu pohledu. To že se neženeme bezhlavě do EV nevidím jako zaostání.
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 12:51
Re: Máte hošani smolíka
Nojo ale TY to docela často vidíš PŘESNĚ NAOPAK

a UŽ ve škole tě učili že https://zs-kaplickeho.cz/…-vyucovani-ropa/ jí MUSÍME nahradit (Barik říkal že jeho ne a jak říká rozhodně se na 2. stupni neučil ZPRACOVÁNÍ https://www.1zdar.cz/…-52-246-314-.pdf co my ostatní :)

No a jak víš ode mne zrovna nově = to už je opět o generaci DÁÁÁL = už je to VYŘEŠENO = už se ropa může zpracovávat dost jinak NE především na benzín a naftu
To je PŘIPRAVENO a UŽ FUNGUJE na dobuhttps://elektrickevozy.cz/…zit-pres-1000-km kdy bude míň aut cestou do nákupáku a do práce vyrábět OXIDY DUSÍKU, pevné MIKROČÁSTEČKY, UHLOVODÍKY a OXID UHELNATÝ = protože jinak to není zábava :-!
3. 6. 2021 13:18
Re: Máte hošani smolíka
https://www.auto.cz/…-se-divit-107110

Bravo seš borec. Ty si vymyslel jak vyrobit z ropy jen látky, který potřebujeme a nevyrobit z ní benzín, petrolej a mazut. To je na nobelovku :D

Nějak si to učivo ZŠ úplně nepochopil. Ropa obsahuje složky, z nichž si nemůžeš vybrat, který využiješ a který ne. V průběhu destilace ti jednotlivý složky vypadnou z procesu rafinace a ty je prostě máš a musíš je nějak využít. Teď je projezdíme a zbytek využijeme v petrochemickým průmyslu. Suroviny pro petrochemický průmysl budeme potřebovat pořád i když zelený hlavy zakážou jezdit s ICE motorama, takže k čemu pak budeme využívat benzín, petrolej a mazut, který si chtěj nechtěj v rafinériích vyrobíme v rámci destilace ostatních surovin?
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 13:20
Re: Máte hošani smolíka
Ne to není = ono je to totiž už DÁÁVNO vyřešený

Dokonce už REALIZOVANÝ = takový rafinérie fungují a staví se další :-)

Si zase o desetiletí POZADU = nic novýho
3. 6. 2021 13:29
Re: Máte hošani smolíka
Jistě mi pošleš nějaký odkaz. Přiznám se, že jsem o ničem takovém ještě neslyšel.
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 13:38
Re: Máte hošani smolíka
Dnes si mi napsal 3 desítky vulgarit do soukromý pošty = část z nich při zpochybňování právě tohohle

Takže hledej (bez důvodu) extrémně sprotá šmudlo = teď největší rafinérie tohohle typu se staví v Saudské Arábii

Hele JAK si to myslel = že svět nemyslel na to co ty???? Že to doteď nikoho nenapadlo, že aut NE na ropu bude postupně ubývat?
3. 6. 2021 14:04
Re: Máte hošani smolíka
Stačilo napsat přímo, že si vymýšlíš a lžeš jako obvykle a žádný důkaz pro svoje tvrzení nemáš, ale tak dobře, že to tady aspoň všichni vidí co seš za ulhance. Když po tobě chci odkaz, tak se radši vykroutíš.
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 14:08
Re: Máte hošani smolíka
Já narozdíl od tebe nebajkařím nevymýšlím a nelžu = jen vím = stačilo nepsat (zcela NESMYSLNĚ) desítky vulgarit. Nebo ještě líp NEHÁDAT se o něčem o čem NIC NEVÍŠ = ale sakra CO bys pak dělal? :-O

Ale znovu ta důležitá otázka = to sis FAKT myslel že na to nikdo nemyslel? JEN ty? :-)

Jak jsem ti napsal a kdysi dal doporučení na dokument = první taková byla někdy před 10ti lety v Singapuru. Aktuálně obří v Saudské Arabii

ŽE si s tím neporadíš a radši dál zpochybňuješ = no viz šofér 13:30 :-!
Dostal si k tomu náhodou dneska taky smršť odkazů v mnoha jazycích = tak co ty a ZVÝHODŇOVÁNÍ nafty a fosilních paliv obecně? :*)

hele JAK si to teda PŘEDSTAVUJEŠ? až bude dál a dál aut a dokonce letadel NE na ropu přibývat a spotřeba benzínu nafty klesat? Že to až na TEBE nikoho doteď nenapadlo? :-O :*) :D :-! :-[]
No a vono už to desetiletí dokonce FUNGUJE = už se tak ropa někde zpracovává = jen to prostě RYCCARDO (jednotka NEvědomosti :-)
3. 6. 2021 14:21
Re: Máte hošani smolíka
Dnes je rafinace nastavena na výrobu lehkých frakcí (benzín a nafta). To znamená, že je speciální postup, aby se z ropy dostalo těchto lehkých frakcí co nejvíce.
Takže z toho je jasné, že dnes je vše nastaveno primárně na výrobu paliv.
Zdroje volně dohledatelné. Pro začátek jistě stačí wiki:
"Všechny jmenované procesy spadají do tzv. sekundárního zpracování ropy a jejich hlavním úkolem je zpracování těžkých ropných frakcí (těžké oleje) a jejich transformace na frakce lehčí (plyny, benzíny, atmosférické oleje)."
3. 6. 2021 15:01
Re: Máte hošani smolíka
Bohužel jsem to v žádných volně dohledatelných zdrojích nenašel.

https://oenergetice.cz/…-zpracovani-ropy

Z toho není vůbec patrný, že by si šlo vybrat co budeš z ropy vyrábět. Podle teploty destiluješ jednotlivé frakce. Takže si nemůžeš zvolit a nastavit, že nechceš destilovat benzín, petrolej a mazut a chceš "vyrobit" jen konkrétní nepalivový složky, který aktuálně potřebuješ. Nevím jestli jen blbě nehledám :-/
3. 6. 2021 15:13
Re: Máte hošani smolíka
Takže jestli tvůj příspěvek dobře chápu tak ty jsi to teprve začal hledat a nevíš jak to je...?
3. 6. 2021 15:52
Re: Máte hošani smolíka
Ne zajímám se o to už dlouho, ale zatím jsem nikde neobjevil řešení. Naopak jsem se na toto téma bavil s pár chemikama, který krčili ramenama a říkali, že celý tohle módní hnutí za EV v autech a letadlech neřkuli omezování provozu rafinérek je nesmysl, protože už teď díky omezení dopravy všeho druhu kvůli Covidu a nízkýmu objemu rafinaci ropy je nedostatek surovin pro výrobu polymerů. Máš tudíž nějaký odkaz kde by se vysvětlovalo jakým způsobem budou vznikat suroviny pro petrochemický průmysl, když se nebude rafinovat ropa kvůli palivu?
Avatar - Roman Horký
3. 6. 2021 15:56
Re: Máte hošani smolíka
Pochopitelně, že destilací frakcí nikdo nedokáže získat "víc" něčeho a "míň" něčeho. To jen někteří známí chytrolíni to zde do zblbnutí opakují, protože špatně pochopili učivo ŽŠ = že?
Kdyby to totiž šlo, tak ti z litru zkvašených švestek vydestiluju litr 100 procentního alkoholu. Proč bych to dělal jinak, kdyby to šlo?
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 15:59
Re: Máte hošani smolíka
Nojo tak to budou bludy :-O

Stejný jako o zvýhodnění nafty :-)
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 15:57
Re: Máte hošani smolíka
Teď LŽEŠ :-|

Hele od KOHO znáš (celkem solidní) zdroj oenergetice.cz Na TOHO bys měl dát!
A ne vymýšlet chemiky Neználky
3. 6. 2021 16:00
Re: Máte hošani smolíka
Zajímáš se o to už dlouho a skončil jsi u obecného článku z populárněnaučného webu?
Samozřejmě, že je určité dané složení, ale podíl výsledných produktů lze měnit v určitém poměru. Dnes je vše nastaveno na promární výrobu paliv. Změna získaných surovin sebou samozřejmě nese změnu technologie rafinace, ale je možná.
Viz například odstranění krakování těžkých složek na paliva. viz wiki
3. 6. 2021 16:12
Re: Máte hošani smolíka
Ale co jsem se dočetl a vyzvěděl, tak ten poměr dokážeš měnit ve strašně malým poměru. To ti nic neřeší. Není to v řádech desítek procent. Viz wiki!!! Ty seš jak ten dementní Hamuna. Pošli mi odkaz kde je vysvětleno co píšeš. To že nevydestiluješ část složek znamená, že ti stejně zůstanou v tom zbytku a s tím budeš dělat co? Uvědom si že většina tý ropy je benzín, petrolej a mazut, takže když si řekneš, že vydestiluješ jen plynný složky, který potřebuješ, tak ten zbytek nevydestilovaný ropy využiješ jakým způsobem, když ji nebudeš potřebovat jako palivo?
3. 6. 2021 16:20
Re: Máte hošani smolíka
http://www.petroleum.cz/…ani-ropy-30.aspx

Už je to tu zas, ty něco tvrdíš a chceš abych tě něco ucil :-)
Koukni na tohle. Jen jeden z mnoha příkladů. Třeba info o tom jak se vyplatí dělat benzín místo LPG.
Stejne tak info jaké kyseliny se používají při výrobě paliv.
3. 6. 2021 17:27
Re: Máte hošani smolíka
Ty ses pablb jak ten Hamuna. Ja se celou dobu ptam nic netvrdim!!!
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 17:34
Re: Máte hošani smolíka
Celou dobu TVRDÍŠ = že to nejde! A to i po vysvětlení že to je desetiletí vyřešené! Dokonce včetně info míst kde ty nové rafinerie vyrábějící většinově NE palivo ale chemikálie už stojí = dokonce se HÁDÁŠ že nic takovýho NEexistuje
4. 6. 2021 09:07
Re: Máte hošani smolíka
Co to meleš de-bil-e? Nikdy si mi neposlal na tohle téma jedinej odkaz ani si mi nic nevysvětlil. Jen plácáš. S Hendlym se dá alespoň vést konstruktivní diskuze. Tobě tak dát pěstí autistická zelená palice!
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2021 09:17
Re: Máte hošani smolíka
Tvoje chování = odpovídá tvým znalostem. Přesně takhle si reagoval včera po vysvětlení že to je už vyřešená věc

K odkazu jsme se už nedostali = kvůli okamžité záplavě urážek a vulgarit že to jsem si vymyslel (že ty bys to MUSEL vědět = zvlášť když se o problematiku dlouhodobě zajímáš a ptal se více chemiků = tohle bylo FAKT TRAPNÝ proč máš potřebu si vymýšlet? :-|

Plus otázka je jestli odkazy v tvém případě mají smysl = s klidem je popíráš. Vtipný že stejný web z mého odkazu kde jednu věc popíráš dnes sám používáš = pro jiné info

Takže k faktům = to co sis vymyslel že nikoho před tebou nenapadlo = samozřejmě dávno logicky napadlo. Už je to desetiletí vyřešené a už dokonce stojí takové rafinérie
4. 6. 2021 09:27
Re: Máte hošani smolíka
Ne ty si mi odpověděl, že je to vyřešená věc a já sem blbej, že se vůbec ptám a zajímám a odmítl si mi vysvětlit jak je to vyřešený nebo mi alespoň napsat na základě čeho tak usuzuješ. Odkaz si mi odmítl poslat i si mi odmítl sdělit jak si ke svému názoru, že je to vyřešený došel. Tak si tady nehraj na ukřivděnýho pablbe!
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2021 09:36
Re: Máte hošani smolíka
To není o ukřivděnosti ale tvém zcela mimo hranice chování = včetně LHANÍ jako právě teď. Ostatně dál to zpochybňuješ?

Odpověď ŽE to je dáávno vyřešeno = jsi první reakcí vulgárně zpochybnil. Tak jako teď v pouhých 2 příspěvcích PABLBE a DE-BI-LE a JEN PLÁCÁŠ a VYGOOGLUJ si to https://www.1zdar.cz/…-52-246-314-.pdf že zrovna TENHLE odkaz občas dávám sem = je jen třešnička absurdit v tvém podání

Tak to UKONČEME FAKTY = jo to co si považoval z neznalosti a v boji proti EV za problém = je dávno vyřešeno. Dokonce už stojí takové rafinerie

A na 99,9% ses na to chemiků neptal = nebo jak si vysvětluješ že ONI NEvěděli a já ANO :-)
4. 6. 2021 09:56
Re: Máte hošani smolíka
Hele s tebou se fakt nedá bavit. Ty seš úplně mimo. Pošleš odkaz na úplně něco jinýho a tváříš se jako king. Přitom seš úplně tupej. Sorry běž si otravovat někoho jinýho.
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2021 09:58
Re: Máte hošani smolíka
Ano o TOMHLE chování mluvím

Takže se vrátím na začátek a odpovím stejně znovu: Ne to je dááávno vyřešené. Dokonce už stojí takové rafinérie. První byla v Singapuru teď se aktuálně staví obrovská v....

Vzhledem k tvé odpovědi obsahující SEŠ ÚPLNĚ TUPEJ, DEBIL, KRETÉN, ZASE PLÁCÁŠ, TY JSEŠ ÚPLNĚ MIMO atd. už na odkazy nedošlo. Takže ještě jednou = dál to zpochybňuješ? PO tom co sem ti to napsal si to zpochybnil mnohokrát. Proč?

https://www.seznamzpravy.cz/…u-druhych-156423 ;-)
4. 6. 2021 08:22
Re: Máte hošani smolíka
A pochopil jsi to?
4. 6. 2021 08:59
Re: Máte hošani smolíka
Prostudovával jsem ten tvůj odkaz, je to zajímavý, ale to se obávám není úplně řešení na můj dotaz.
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2021 09:08
Re: Máte hošani smolíka
Ale ty nemáš dotaz = na ten si dostal odpověď už včera. Ty tvrdíš že to co je dávno vyřešeno = neexistuje

Mě zaujalo že SE zase považuješ za JEDINÝHO koho to v souvislosti s postupným přechod aut od ropy a snižováním spotřeby paliv napadlo

Jak si vysvětluješ že se zajímáš a ptáš se chemiků a někdo jako já ví?

EDIT jinak to VYMÝŠLET si chemiky nebo dřív děkany kteří ŘÍKAJÍ to CO TY = to NENÍ dobrá metoda (jestli ti není 15náct
4. 6. 2021 11:28
Re: Máte hošani smolíka
Tak krátce, víš na co se používá ethylen a z čeho se vyrábí?
4. 6. 2021 15:23
Re: Máte hošani smolíka
Tak jsem pátral a prověřoval a zjistil, že lze z dalších frakcí (benzín, petrolej) vyrobit např. ten ethylen, propylen, benzen atd, ale je to energeticky náročný a neekonomický, že se to v praxi nedělá, ale tak bych to uzavřel tím, že je to asi řešitelný. Díky Hendly :yes:
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2021 15:38
Re: Máte hošani smolíka
Hmm a došlo ti cos přes vymyšlený chemiky a dlouhodobej zájem považoval za nemožný a na Nobelovku když to někdo vymyslí = je dávno vymyšlený a není to žádné tajemství. Jsou už i takové rafinérie = vyrábějící palivo jen okrajově? Myslim že 5-15% zbytek je pro chemický průmysl = kde ropu na rozdíl od pohonu aut zatím neumíme nahradit.
Není zač ryccardo
4. 6. 2021 16:17
Re: Máte hošani smolíka
Ty chcípni! Nebyl si mi schopnej poslat jedinej relevantní odkaz ani konstruktivně diskutovat, takže s tebou se nikdo nebaví. Z výše zmíněných důvodů se ten proces zatím nepoužívá. Ani to žádná tvoje imaginární rafinérie nedělá. Ono to zatím není vůbec potřeba se do takovýho neekonomickýho nesmyslu pouštět. Benzín, petrolej i mazut je stále potřeba. Nicméně aby si to správně chápal. Ty těžší frakce stejně vyrobit musíš jak jsem psal nejde to nijak naladit, aby si je neprodukoval. Jen následně dokážeš přepracovat to co ti rafinace vypadne složky, který nepotřebuješ. Sice to není ekologický, ani ekonomický, ale lze to. A teď odprejskni otravovat někoho jinýho.
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2021 16:43
Re: Máte hošani smolíka
Tvoje (vy)chování opravdu odpovídá tvým (ne)znalostem!

A tím že si dál vymýšlíš nesmysly a popíráš fakta = děláš idiota ze sebe. Tuhle si tu psal že 99% ropy se projezdí = to si rafinaci představoval jak? Na MÉ upozornění si reagoval jako vždycky = urážením. Teď na upozornění že jsou už rafinérie co ropu zpracovávají skoro přesně opačně než sis nedávno představoval (ne 99% na palivo) opět zase vulgarity

Jo už jsou postavený i takové rafinérie = co se DOOPRAVDY ZEPTAT těch chemiků nebo lidí z oboru

No a PŘESNĚ TAKHLE popíráš mé vysvětlení ŽE TO JE DÁVNO VYŘEŠENO od 1. chvíle = víš už ŽE to je máš info KDE to je = a furt to místo ověření si POPÍRÁŠ? :-O

O tom že nahrazení ropy v autech už máme za sebou ale musíme s ní šetřit na věci kde jí zatím neumíme nahradit ti říkám opakovaně. Naposled sis tu vymyslel že 99% ropy projíždíme v autech

Tak STEJNĚ MIMO si se svým bojem proti EV i teď tentokrát s vymyšlenejma chemikama. Důvod co si vymyslel proč nejdou opustit auta se spalovacími motory = je dávno vyřešen. Dokonce už uveden i do praxe = ty rafinerie už stojí existují = je o tom spousta článků. Našel jsem ten původní o nových rafinériích na základě kterého tu roky píšu to "zatím neumíme nahradit" = je z roku 2014
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 10:41
Re: Máte hošani smolíka
Jo.... pirati a elektromobilita .... treba kdyz sem naposledy potkal Bartose, asi rok zpet, jezdil dvojkovou ofci ftedei... Romane, nechces mi taky poslat cast vejplaty ? Kdyz ti nevadi dotovat zlodeje.... nejsem volic piratu, ale nemam rad dezinformace a o Andrejovi to neni ani dezinformace a i presto to mentalne slabsim neva ;)
Avatar - Roman Horký
3. 6. 2021 10:44
Re: Máte hošani smolíka
"Romane, nechces mi taky poslat cast vejplaty ? Kdyz ti nevadi dotovat zlodeje"
Nechtěj, abych tě chytil za slovo, co jsi zde vlastně napsal :-)
Přeju hodně pohody při blízkých setkáních s Bartošem :-)
Víš, ono existuje něco, jako menší zlo, a každý z nás dvou může chápat jinak, které je to menší.
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 10:52
Re: Máte hošani smolíka
Ok, proč zkoušet neco noveho, kdo nam treba může uskodit, radsi budě volit toho, kdo nam uz uskodil a vime to o něm a dela to dal ;) paráda
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 11:17
Re: Máte hošani smolíka
Spousta lidí mluvích o tom, že v těchto volbách už nebude volit své oblíbence ale bude volit menší zlo.

A spousta lidí bude volit Babiše, Okamuru nebo trio Svobodní, Soukromníci/Trikolora jako menší zlo aby nevyhráli STAN/Piráti (neobolšvická klika) nebo ti co už tu vládli a nikam to nevedlo (ODS, TOP09, KDU), navíc ti jsou taky silně prounijní a dostali by notičky z Bruselu tohle protlačit taky.

Takže taková je situace a nálady mezi lidmi.
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 12:30
Re: Máte hošani smolíka
Ty myslíš, že ANO to neprosadí? :D SPD jsou jen trotlíci, to je strana plná pitomců, stačí chvíli poslouchat, Tomio vytáhl jen ty, kdo na to měl zaplatit člensky přispěvky, jejich PR je postaveno na nachytání nejhloupějších voličů a zase jedou stejné obrátky... piráti jsou favoriti, tak se na ně hází kde co, ale ja bych sám se sebou nemohl žít volit znovu prokazatelně zloděje s celou jeho sebrankou co tam ted předvádí.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 10:46
Re: Máte hošani smolíka
Pust si rozhovor filipa Turka s Mr. Kubelkíem, tak je krásně vyjádřeno kdo sou piráty a čeho jsou jednotliví členové Pirátů členy, většinou krajně levicové, anarchistické a další dost podivné spolky většinou plně na tezích marxismu a dokonce i marxismu-leninismu :-) :-) :-)

Navíc podporují tyhle neoblševické Green dealy, migraci, LGBT a další :-)
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 10:51
Re: Máte hošani smolíka
A neni lepsi si poslechnout je a jejich program, nez se rozhodovat na bazi pomluv a dojmu od jinych lidi ? Jak rikam, nejsem jejich volic, ale orave ted ze strachu o pozice nabira dezinformacni valka proti nim obrovske sily. Ona tu elektromobilitu nakonec prosadi kazda strana, ktera bude prozapadni, uz sem to tu parkrat vysvetloval, ale dnes na to nemam naldu... proste lidi to chteji ( ne ja ani ty )a je to skvelej byznys... stejne jako zdravy zivotni styl a jine vydobytky civilizace, ktera zije v nadbytku.
3. 6. 2021 10:58
Re: Máte hošani smolíka
Taky si myslím, že o tom jestli bude elektromobilita úspěšná nebo ne už vedlo diskuze mnoho větších a informovanějších odborníků než na auto.cz :)
Ty investice do EV jsou ohromné po celém světě.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 11:13
Re: Máte hošani smolíka
Výrobci k tomu byli dotalčeni, tím že vlády neustále hovoří o zakázu prodeje spalováků od 2025 (což je mimochodem za 3,5 roku pokud to bude 1.1.2025) či 2030, dále o EURO 7, které bude tak přísné, že bude potřeba investovat bambilion do nových motorů anebo to možná ani enpůjde technlogicky splnit ty limity, takže jedině jak to objeít je vodík a lektro.

Výrobci to nezaváděli o své vůli, ale byly dotlačeni.

Smutné je, jak říká Tom Hyan, že se nebyli schopni spojit a vyvinout silný protilak proti těmto nesmyslům a postavit se vládám EU a USA
3. 6. 2021 12:13
Re: Máte hošani smolíka
:yes:
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 12:36
Re: Máte hošani smolíka
Jojo dotlačení...... chudáci, oni z toho vubec nebudou profitovat... :D

Ty si pořád nepochopil, že oni nejsou oběti a že tyhle plány na EKologizaci západního světa jsou dohodnuté dávno dopředu, spalovací auto už má každej, protože moderní a bohatá společnost to tak chce, podívej na Kalifornii, nejbohatší území na světě, to je tak krásný příklad v tomto Eko a Bio boji za lepší zítřky, oni jdou příkladem, tak když to lidi chtějí, podpoří to politici a ty politiky podpoří výrobci, protože za to budou mít odbyt, ať už z peněženek soukromíků a nebo jejich daní a už se to děje :)
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 12:45
Re: Máte hošani smolíka
Kalifornie je stát ve státě a měla jiné emisní limity už před 50 lety....

Jenže tady to většina lidí nechce.
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 12:59
Re: Máte hošani smolíka
Kdo je ta většina ? Ty? Já? Asi těžko... ani diskutéři ACZ... uvidíme u voleb, kdo je většina...
3. 6. 2021 12:29
Re: Máte hošani smolíka
Zadlužené země nežijí v nadbytku a jestli to opravdu chtějí se pozná až při placení. Zatím to jede na dluh.
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 12:31
Re: Máte hošani smolíka
Ano, jedeme, ale nadbytek je to vše nad základní lidské potřeby - jídlo, bydlení, to máme, tak se staráme o další věci.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 12:53
Re: Máte hošani smolíka
itálie, Portugalsko, Řecko, Spanělsko a Francie sou tak brutálně zadlužené země, že je zázrak že to tam ještě celý nekrachlo.
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 12:56
Re: Máte hošani smolíka
My jsme za našeho Berlusconiho https://zpravy.tiscali.cz/…tni-dluhy-510296 taky slušně mákli https://hlidacipes.org/…enzijnich-fondu/?…

Odlehčená verze https://www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/zisky-agrofertu-rostou-a-babis-nabira-na-sile-capak-je-cajk-a-zadna-pandemie-tu-vlastne-nebyla?t=645 :-!
3. 6. 2021 09:48
Super
Tesim se, pokud to projde jdu pro nejaky id4 a pod a jebu motory. Mustanga uz sem mel a 1,4tsi je vo hovne
Rozbalit vlákno
0
3. 6. 2021 09:50
obludná ideologie
Je to jen obludná ideologie. Kdyby si někdo dal tu práci a seriózně započetl veškeré ekologické (nakonec i finanční) náklady a uhlíkovou stopu na výrobu, opravy a ekologickou likvidaci nebo recyklaci elektroaut a především jejich baterií a zahrnul těžbu a dopravu veškerých surovin a likvidaci ekologických škod po této těžbě, ekologické i finanční náklady na vytvoření celé potřebné infrastruktury, stavbu nových elektráren, které by nezbytně byly třeba, pokud by všichni jezdili EA, na posílení a přebudování rovodné sítě el.e.,... kdyby toto vše skutečně někdo SERIÓZNĚ spočítal a kdyby si státy které tyto dotace nezodpovědně přidělují uvědomily, na jaké nesmírné problémy si do budoucna zadělávají, nikdo by nikdy nemohl na tento vadný projekt dát ani korunu dotace z kapes daňových poplatníků... !
Rozbalit vlákno
27
3. 6. 2021 10:05
Re: obludná ideologie
Seriózně to spočítej a poděl se
Avatar - WinDiesel
3. 6. 2021 10:20
Re: obludná ideologie
pán je kibic, místo kibicování přilož ruku k dílu wole
Avatar - simon_sez
3. 6. 2021 13:59
Re: obludná ideologie
:-O :-O to sa mi len zda?? Ty si na niekoho zareagoval?

Gratulacia! :yes:
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 15:34
Re: obludná ideologie
Připojuji se ke gratulaci !
3. 6. 2021 10:16
Díváte se na to ze špatného úhlu
Pane Pokule, podle mého názoru se na to díváte ze špatného úhlu. Celá západní Evropa a nyní i střední a východní Evropa je naprosto plná automobilů (podívejte se na parkoviště u domů, před paneláky, u dealerů a v autobazarech), proto se nedá předpokládat nějaká silná poptávka po automobilech - tím zachování pracovních míst v automobilkách ... růst HPD ....výběr DPH atd. Pokud nařídíte (podle mého názoru v souladu a na popud automobilek) nějaké ekologické limity a spojíte to s hrozbami, že někam méně ekologická auta nebudou moci jezdit, pak je dost dobrá šance, že se stávající skladiště již používaných aut začne přesunovat do sběrných dvorů a výroba "nových" elektroaut může živit hospodářský růst EU dalších pár let. Pro milovníky stávající technologie (spalovací motory) to budou zlaté časy, kdy "pokrokoví" módu sledující individua budou muset honem mít EV a budou se zbavovat spalováků za zlomek ceny. Jediné pro koho to bude blbé (dle mého názoru) budou "sběratelé" yountimerů, protože ty budou mít ceny nedopalků od cigaret. Podívejte se do Německa, tam to dneska funguje tak, že díky podporám (stát + automobilka + dealer) majitelé 3-letých levnějších EV vydělávají na jejich prodeji. Už si toho všimli i na autoforu (článek se jmenuje Němci našli cestu, jak elektromobil pořídit nejen zdarma, ale ještě na něm rychle vydělat). Já jsem koupil Smarta EQ za 10 tisíc Euro a pokud bych chtěl mohl jsem si koupit předváděčku za 13,5 tisíce, ale protože nejsem Němec, tak samozřejmě kumulativní dotaci ve výši 9 tisíc na nové EV nedostanu. Ještě v dubnu bylo na mobile pár elektrických Smartů za cenu pod 8 tisíc (rv 2017 a 2018), dneska jsou vykoupené a ceny jsou od 9,5. A to je příklad nejlevnějšího EV, v autoforu píší o Teslách exportovaných do Dánska.
Avatar - WinDiesel
3. 6. 2021 10:23
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Ono ale nejspíš dojde k zadupání spalováků do země, ale swěte diw se !!!!!!!! Eleketromobily se lépe prodávat nebudou.
A s čím POTOM přijdou automobilky, až klesne výroba a prodej řekněme o 50%?
Avatar - Roman Horký
3. 6. 2021 10:37
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Nech mě hádat.....se spalovacím motorem? Úplně si to dovedu představit, ale bojím se že se toho nedožijeme.
3. 6. 2021 13:48
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Neviděl bych to tak tragicky, stačí první zima a havárka na dálnicích v DE, stokilometrové kolony, pár elektrofanatiků vymrzne a pokud některý z nich bude poslanec Europarlamentu -tím lépe. Pak se ukáže přínos elektroaut, věřím totiž, že odtahovky budou ještě jezdit na naftu :) a ty zkratovačky odvezou k nabíječkám na svých hrbech'!
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 13:56
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
U nás to není problém máme natrénováno https://www.irozhlas.cz/…o_1812131047_dbr jinak právě na TENHLE způsob pohybu je nafta nejhorší a elektřina (vodík) nejlepší :*)
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 10:48
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Jasně, ted se všichni seberou a daj 10 miliard aut do kovošrotu, tak to by kovošroty nedělaly vůbec nic jiného než přístích 40 let likvidovaly auta :-) :-) :-)

A kde by na to asi lidi vzali prachy...... ono se stačí podívat co stojí u obyčených baráků kde nemaj ani na novou fasádu a maj s bídou vyměněný okna a střechu, aby jim tak neteklo a neplatili 50 000 ročně za topení (což stejně budou po vpynutí uhelek) :-) :-) :-)
3. 6. 2021 10:58
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Baryku kua představ si, že si Němec koupí za 13,5 tisíc Eur (351 tisíc Kč) na dojíždění do práce nebo pro manželku/dceru Smarta EQ, následně dostane zpátky 9 tisíc Eur (234 tisíc Kč), tzn. že nákup elektroprdítka ho vyjde na 117 tisíc kaček (to už je skoro jako čínská cena Wulingu EV Mini). Pojezdí tři roky a pak to přes střelí (sám nebo přes autorizák) za 10 tisíc nějakému truhlíkovi (jako jsem já) a tím pádem vydělá 143 tisíc kaček. Ta politika není samozřejmě zaměřená na méně vyspělé státy, ty budou dočasně těžit z nízkých cen ojetin z Německa, jako to bylo po roce 1989.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 11:07
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Jasně, všichni si koupí Smarta.
Já ho měl od 10/2017 do 4/2020 a už bych to faaakt nechtěl. Mimo město nepoužitelný a to i v tom městě když jsou kostky je zážitek :-)
3. 6. 2021 11:16
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Ty jsi ho měl tak dlouho a ve svém seznamu na moje auto ho nemáš ;-) . Je to jen příklad toho, co jsem zjistil, když jsem si Smarta kupoval. Pořád dávám dohromady recenzi na moje auto, aby nezněla příliš nadšeně a "poctivě" popsala všechny negativa, která to auto má. Pořád mám ještě spalovák (Lancera), i když už ho asi prodám.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 11:19
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Nemam, protože to bylo koupeno jako přesouvadlo z A do B a čistě na jízdu do práce. Mimo jízdy do práce sem s tím jel asi 3x do Benešova (taky utrpení) a párkrát po Praze za zábavou. Celkem asi na jízdy mimo práci najeto tak 1000 km :-)
3. 6. 2021 11:25
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Já v tom lítal z Vídně domů do jižních Čech (200 km tam a 200 zpátky) dva roky každý měsíc (2010-2012), když jsem si jel oddechnout od Rumunů domů. V Hertzu to bylo nejlevnější auto "na víkend". Kdybych měl tenkrát elektro, tak bych si někde za půlkou musel dát 4 hoďky někde na nabíječce (to ještě nebylo to 22kWh dobíjení), takže bych v pátek nedorazil domů do páteční půlnoci, ale spíše k ránu v sobotu a zpátky bych musel tak ve 3 hodiny v neděli :-[]
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 11:30
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Tak to ti upřímně nezávidím....na rozbitých silnicích a dlažbě je to zoufalý a i po výměně nových proužin se to o mco nezlepšilo :-) navíc se tomu po 10 pojebala spojka, takže mě stála nová spojka a update SW převodovky asi 15 litrů :-)
3. 6. 2021 12:26
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Po rakouských silnicích to bylo fajn, ale od Suchdola zkratkou přes Cep do Třeboně to byla rally :D . Teď navíc Daimler předal výrobu Geely a ti ohlásili, že pod značkou Smart budou dělat SUV, takže není žádná jistota, co bude s dílama a servisem. Já jsem se nikdy nepřesvědčil k tomu, abych si ForTwo koupil s benzíňákem, takže elektrika mi připadá z hlediska servisu poněkud více bezpečná, ale zase je tam otázka výdrže baterek ;-)
Avatar - twistedTSD
3. 6. 2021 23:59
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Což je ale naprosto zvrhlé.
4. 6. 2021 08:59
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Xylo kde ty numera bereš?eq stojí od 22tisíc euro a dotace je bonus ale nemůžeš to hned prodat abys vydělal.
4. 6. 2021 10:54
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Když jsem byl u Hirchvogela tak jich tam měl asi šest, ale rychle to mizí (dobrej kauf), teď na mobile vidím 4 tyhle předváděčky - https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?… Prodávají to po třech letech - od 8 do 9 tisíc Eur je na mobile 22 kusů aktuálně. Nedávno jsem psal do Daimleru Chodov, kde mají nejlevnější předváděčku za skoro 440 tisíc Kč (skoro 17 tisíc Eur) a ptal jsem se jich jestli by mohli jít alespoň na 350 tisíc, prý ne max 10 tisíc dolů. To je myslím jeden z důvodů, proč čeští dovozci (koukajíc do Němec) chtějí dotace.
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 13:29
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Dotace chtějí dovozci.
3. 6. 2021 11:01
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Zajímavý vhled do tvého uvažování o fungování světa.

Co myslíš že by se teoreticky stalo když by se měnila všechna auta na světě?
Byl by to zdroj peněz pro lidi? Nenašel jsi v tom přehnaném příkladu princip fungování dnešní ekonomiky světa?
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 11:09
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Nedešlo ti že ty lidi ty svoje veterány a youngtimery co opečovávaj do kovošrotu dát chtít nebudou???

A druzí nebudou moc, protože na nové auto nebudou mít?

Takže jedině že jim zelený bolševik zakáže to provozovat, nebo zdaní tolik, že na provoz mít nebudou a pojedou přetíženými vlaky a MHD? které po přípvalu těch chudých totálně zkolabuje :-) :-) :-)
3. 6. 2021 11:14
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Sorry osobní Off topic: Nezávidím ti tvůj život plný strachu z nepochopení věcí kolem.
Promiň, ale k vytvoření alespoň nějakého názoru je potřeba znát základy světa a jeho fungování. V tomto případě třeba ekonomiku růstu. Bez základních znalostí tohoto jsi v "rukách" těch kdo tě manipulují. A nejlíp se manipuluje s člověkem který má strach. Tvé příspěvky jsou strachu plné.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 11:23
Re: Díváte se na to ze špatného úhlu
Já to chápu velmi dobře, cílem je totální závislost na systému, viz sdílená auta atd a kdo bude zlobit, tak nepojede nikam protože auto z karty si načte že si zlobivý Pepík a že ty nikam nepojedeš.

To samé sou snahy zrušit hotovost, všude samé sledování a šmírování. Vše nastaveno tak, aby si šel odstřihnout a skončil si.
Pokud nebudeš poslušný.

Orwell se musí chechtat nebo bušit hlavou do zdi, že lidi vzali jeho román jako manuál :-)
3. 6. 2021 10:20
Re: obludná ideologie
Jestli dobře chápu tenhle příspěvek, tak výsledek takové studie není znám, ale názor už je hotový - "Je to jen obludná ideologie"...
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 10:49
Re: obludná ideologie
Spíš obludná ideologie :-) :-) :-)
3. 6. 2021 09:52
Pro ty uvědomělé,....
......kteří to myslí s kvalitou ovzduší vážně, dotace samozřejmě náleží, pouze však na EV. Je snad jasné, že takový člověk nebude mít na svojí osobu nebo i firmu registrovaná žádná jiná vozidla než EV, jinak na dotaci nárok mít nemůže.
Rozbalit vlákno
0
3. 6. 2021 10:07
Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
I u vodíkových aut si dokážu představit podporu plnících stanic.

Problém je v tom, že ty ceny aut deformují i dotace na západě ( 9500 ).

Překvapuje mě, že například zadlužená Francie s nesplatitelným dluhem, který se blíží 130% HDP, si klidně dotuje auta.
Rozbalit vlákno
17
3. 6. 2021 10:18
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
Pane Laudo je zajímavé, že ta zatracovaná Tesla nečekala na žádné dotace a ze svého (a svých příznivců) budovala síť dobíjecích stanic.
Avatar - Roman Horký
3. 6. 2021 10:22
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
To je vtip?
3. 6. 2021 10:49
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
V současné době Tesla buduje Supercharger u jednoho mého známého - za své peníze bez jakýchkoliv dotací. Ten známý jim dal k dispozici zadarmo pozemek.
Avatar - _EQS_
3. 6. 2021 11:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
3. 6. 2021 10:24
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
Ty wole vždyť na to měla federální i kalifornské dotace !!!!!!!
3. 6. 2021 12:23
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
A hlavně miliardy od některých normálních automobilek, např. Fiat Chrysler.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 12:50
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
tak, co si kupovali u Tesly emisní povolenky.

Takovové novodobé odpustky :-)
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 00:03
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
Tak zatracovaná Tesla nebudovala ze svého, ale z peněz investorů, kteří ji dotovali.
4. 6. 2021 07:18
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
Tomu se říká crowfunding ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2021 07:46
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
Investor dotuje?

Dotovaná (zvýhodňovaná) je nafta proti benzínu. Nebo fosilní paliva obecně https://www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/
4. 6. 2021 08:21
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
Investroři dotovali?
Kam na to chodíte?
EV nastupují je to prostě vývoj. Vše ostatní kolem dotací atd má jen jeden důvod a to nezůstat technologicky pozadu. Kdo propásně začátek je KO. Všichni znají scénář Nokia.
4. 6. 2021 12:40
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
To je ten problem odpurcu.

"Detaily" neresi. :D
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 13:31
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
Scénář Nokia byl mnohem složitější než to EV fans prezentují, ale proč se zatěžovat detaily.
4. 6. 2021 14:10
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
Nokia byl naprosto dominantní hráč ve svém oboru. Pak přišlo špatné rozhodnutí a kde to skončilo víme.

Nebo myslíš, že za tím bylo něco víc?
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 16:32
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
Ano, tím špatným rozhodnutím bylo primárně spojit se s Microsoftem, který posere cokoli, na co sáhne. To nebylo jedno špatné rozhodnutí, které by zvrátily nesmyslné dotace do toho, co si zvolí stát.
5. 6. 2021 07:24
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
Spojení s Microsoftem byla už jen zoufalá snaha dohnat náskok konkurence.
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 00:10
Re: Ale pouze nabíječky, nikoliv auta
Itálie měla v minulém roce 10 (!) tisíc € dotaci. A tak se v EU hospodaří. Oni dobře ví, že dostanou dotace z EU, takže se vůbec neomezují nějakým vyrovnaným rozpočtem.
3. 6. 2021 11:31
Kulový!
Každej ať si koupí za svý! Proč bych se měl skládat z daní na auto sousedovi? Co je to za koumoušskej nápad? :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 11:42
Re: Kulový!
To víš, to sou neobolševický progerisvní zdanění a přerozdělování, někomu to ukradnu (rozuměj poctivým pracujícím) a přerozdělím (lůze co nemaká a fláká se) nebo zbohatlkům, aby si koupili levnější plečku na monočlánek. Taková light verze měnový reformy a znárodnění.
Je to 2021, dneska na to jdou bolševici jinak, chtyře :-)

Bolševik se holt vrací, akorát že ze západu (nikoliv z východu), není rudej ale zelenej a ta svoloč si říká liberálové a má lepší marketing.

Kdo se nepoučil z historie, je totální i*ot a takový ztroskonaný imbecil je NUCEN SI TO ZOPAKOVT ZNOVU!!!!

Takže Vítejte v Neobolševické Evropě.

A počkej až zavedou 10% zdan z nemovistosti jako v USA. Dle tržní hodnoty.

Takže za komunistický vybydlený panel co má dneska tržní 5 000 000 Kč dáš ročně 50 000 kč a za trošku lepší domeček za městem co má tržní 10 mega dáš ročně 100 000 Kč.

A když na to nebudeš mít? Pohoda, oni ti to odloží, až to půjdeš prodat nebo zdechneš a zdědí to pomomci, tak ti to odečtou z ceny. Super. Ne.

zdedíš po babičce kvartýr za 5 mega, babička 10 let neplatila dan, takže dluh 500 000 a dostaneš už jenom 4,5 :-) resp. 9 mega :-)

Těš se, všechno bude, pokud se najde dost ma*orů co té té bolševické svoloči hodí. Nebo ten předlužený zelený bolševický spolek nezkrachuje a nerozpadne se.
3. 6. 2021 11:53
Re: Kulový!
A přitom je tak jednoduché si obstarat informace.
Proč jsi zase naletěl na FAKENEWS a šíříš jí dál?
https://www.piratskelisty.cz/…ti-proti-piratum
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 12:05
Re: Kulový!
Nevěřím jim ani slovo, v rámci předvolební kampaně všechno popřou a pak řeknou že to zavedou, protože byli donuceni okolnostmi. Známe.

Jako ty výkřiky že sou pro migraci a přijetí a ted to popírají.
Odovolávám co jsem odvolal a slibuji co sem slíbil :-)

Gottwald taky v 1948 tvrdil, že půdu znárodnovat lidem nebude. Zas ses nepoučil z historie :-)
3. 6. 2021 12:09
Re: Kulový!
Takže to není pravda, ale mohlo by se to teoreticky někdy možná stát protože ty si myslíš že se to možná někdy stane.
A proto šíříš FAKENEWS.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 12:17
Re: Kulový!
Vyvrácení ze strany Piratů není fakt, že se to nestane. Sorry.
3. 6. 2021 12:18
Re: Kulový!
Znova - šíříš prokazatelné FAKENEWS.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 12:47
Re: Kulový!
Vidím že si podporovatel Piratů, holt vrána k vráně a ekobolševik k ekobolševikovi

Fakenews šíří EU :-)
3. 6. 2021 14:05
Re: Kulový!
Tady je hlavní a podstatný problém tvého názoru.

Zde nejde o to zda piráty někdo podporuje a nebo ne.
Jde jen a pouze o to zda to co píšeš je pravda a nebo lež a v tomto případě šíříš prokazatelnou LEŽ.
Avatar - Ozzman
3. 6. 2021 15:39
Re: Kulový!
Barik ma svuj svet, fakta ho nezajimaji... dnes za to mohou pirati, protoze to psali na sputniku, zitra za to bude moct ods , nebo cssd, proste jen proto, protoze opozice potrebuje sehnat hlasy buranu na nesmyslnne sliby.... stejna hovadina, jako ze nas Tomio ochranil pred stovkami tisic uprchliku, kteri sem nechteji, ale burani se jich boji vic, nez ze treba jejich deti nebudou mit vzdelani a nebude na investice do verejneho sektoru
Avatar - Mokrous
3. 6. 2021 23:42
Re: Kulový!
Burani? Nejsem volič Tomia a vím, že ZATÍM zde nejsou ideální podmínky pro připrchlíky a že jich drtivá většina směřuje na západ. Ale chtěl bys žít na předměstí Birminghamu, Malmö, Marseille a dalších výběrových destinací? Mě stačilo se některými místy projít před 10 lety. A co je tam dnes, to už ani zažít nechci. Francie stojí na pokraji občanské války ale lidi, kteří chtějí žít v klidu jsou burani?
4. 6. 2021 08:17
Re: Kulový!
Co to je zase a příspěvek? Tomio nic nevyřeší, je to normální populista.
Kde stále berete ten strach?
Avatar - Ozzman
6. 6. 2021 09:06
Re: Kulový!
Zda se ti, ze nejvetsi problemem CR jsou uprchlici ? Hele a co kdyz bude nejakej totalni demagog lakat lidi na to, ze zajisti pitnou vodu ? Pro CR stejne relevantni jako ti migranti, ale pro lidi v Africe zasadni otazka, jako pro nektere Francouze. Chapes ? Proste na tohle slysi jen burani, kteri nechapou kontext... a ze maj v parlamentu negramoty, to neresi.
Avatar - Mokrous
6. 6. 2021 10:02
Re: Kulový!
Největším v tuto chvíli jistě ne. Proto jsem napsal velkým písmem slovo ZATÍM. Tomio je exot a jeho voliči povětšinou taky. Na druhou stranu mi vlastně nevadí, že se někdo zavčas a hlasitě vymezí proti takovýmu průseru, kterej postupně zlikviduje celou západní Evropu a nejen ji. A pak místo našimi plechovými miláčky budeme jezdit na velbloudech. Většina buranů řeší tupě to co jim někdo předloží teď a nepřemýšlí v souvislostech a delších horizontech. Ale pokud někdo zvládá dějepis, matematiku a zeměpis a přidá si k tomu trocha demografie a teologie a všeobecný přehled o lidské debilitě, strachu, ignorantství atd. No tak mu na konci toho dlouhého vzorce prostě vyjde obrovský průser. A věřte tomu, že bude. Sem k autům to nepatří. Já tyto názory mám už přes 15 let a nijak se nemění. Jen sleduju to tempo. A není mi z toho do smíchu.
3. 6. 2021 11:51
Re: Kulový!
Vždyť je to zcela sluncem zalité. :-) Není třeba se čertit. Dotace přece dostane ČR od EÚ a vláda poctivě "přerozdělí".
(A potom do té EÚ pošle jednou tolik.) A je to. :-)
3. 6. 2021 14:22
Re: Kulový!
Právě. Vždycky se mi líbí, když se někde píše, že nám to zaplatila EU. Jako kdybychom ty samé peníze nevytáhli z pravé kapsy a nedali si je (za nesmyslných ztrát, které ta přerozdělovací mašinérie stojí, do pravé). Tohle lidi můžou podporovat snad jen z neznalosti nebo z vychytralosti.
3. 6. 2021 14:25
Re: Kulový!
V EU jsme čistý příjemce. Tudíž dostáváme více peněz než odvádíme a to celou dobu našeho členství v EU.

Druhá věc je co se za ty peníze EU dělá. O tom plně rozhoduje ČR.
3. 6. 2021 17:18
Re: Kulový!
A jak velké je to saldo?

My rozhodujeme o tom, co s těmi penězi EU udělá? Kdo my?
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 17:26
Re: Kulový!
No MY Babiš 1. kdo jiný
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 00:16
Re: Kulový!
Tak to samozřejmě nebude donekonečna, tuším už z toho nového rozpočtu vyjdeme jako plátci. A o využití těch peněz rozhoduje Babiš, takže vskutku účelně vynaložené peníze daňových poplatníků. Ale ty mu ty linky na toasty zaplatíš rád.
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2021 07:43
Re: Kulový!
No a VÍŠ co to znamená až jednou nebudeme PŘÍJEMCI ale PLÁTCI = žejo? To bude SUPER zpráva

Že vláDY ale i nižší stupně státní zprávy utrácely ty stovky miliard většinou pěkně NESMYSLNĚ https://www.idnes.cz/…_zlin-zpravy_ras vo tom žádná. To babiš SI posílá alespoň SÁM SOBĚ do SVÉ firmy https://domaci.ihned.cz/…ry-auditu-odmita

https://www.seznamzpravy.cz/…ou-dotaci-156810
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 13:34
Re: Kulový!
Ano, tak nezapomeňte tvrdit, že to, že Babiš posílá evropské prachy sám sobě, je důkazem toho, že jsou pro nás výhodné.
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2021 14:18
Re: Kulový!
Jo jsou supervýhodné = proč by neměly být? Platí se z toho až 80% ceny nových dálnic = naoříklad

Je to celkem asi 1000 miliard = viz odkaz vs 20 miliard Agrofert

20 z 1000 miliard
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 16:33
Re: Kulový!
Ty vidíš nějaké nové dálnice? Protože já ne.
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2021 16:42
Re: Kulový!
No Babiš jako nový počítá i opravu D1 ;-)

Niméně při vstupu do EU u nás bylo dle údajů státu 546 km dálnic dnes 1327 km (trochu tomu pomohla Sobotka-Babiš vlády LEVÁRNA kdy udělali z rychlostních silnic dálnice takže ze dne na den přibylo pár set km (jako)dálnic ale i tak :)

I přes VELMI ŠPATNÉ využití peněz na naší straně a rozkrádání politiky = ty stovky a stovky miliard mají samozřejmě smysl viz třeba ty dálnice za zlomek ceny ale obrovský počet dalších (rozumných) projektů
3. 6. 2021 12:30
Ne a ne
Ne, ja jsem pro to snazit se prejit na EV, ale ne dotacemi.

Mimochodem i v anglii je dotace na EV 3 tis liber (tj. 88tis Kc), a to pouze v pripade, ze je cenikova cena vozu pod 50tis liber. Proc by mela v CR byt 200 tisic?!?
To se to rozhazuje z eraru, vy socialisti, zejo?

Proste ne, takto ne.
Bud ta EV maji sanci konkurovat, nebo nemaji.
Ale neni potreba krivit cely trh nejakou dotaci. Uz ted maji automobilky motivace dost a dost (emise na automobilku).

Dotovat EV je to nejhorsi, co jde udelat.

Mimochodem neni ta dotace z pohledu vyrobce krasna? Vyrobim auto, 1/4 zaplati stat a 3/4 mi zaplati zakaznik. To je proste silenost.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
3. 6. 2021 12:49
Re: Ne a ne
Komunista dotoval dopravu, guláš, salám a bydlení a neobolševik dotuje větrníky, solár, fotovoltaiku a líná nemakačenka.

Není dotace jako dotace :-)
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 00:08
Re: Ne a ne
Jsem rád, že i s některými EV fanoušky se na tomhle lze shodnout. Automobilky záměrně nadsazují ceny EV a nesnaží se být konkurenceschopné na nedotovaných trzích, ani nejsou motivované k pokroku. Totální svinstvo.
Avatar - kari.laz
3. 6. 2021 12:40
a pak že se netlačí elektrika silou
Ale jen houšť, vždyť peněz je dost, co na tom, že tahle země má několikaset miliardové shodky, jaké nikdo nepamatuje ze kterých padají vlasy nejednomu ekonomovi.
Ještě budeme podporovat něco, co si norlmálně nikod nekoupí, respekrive si to koupí pár lidí. Jaká by byla koncentrace elektroaut, pokud by neexistovaly nesmyslné dotace na jejich pořízení, obrovské úlevy při provozu a jiné výhody a na druhé straně hon na "spalovací čarodějnice" ? Odhaduji 5-10%m kde by se to ustálilo a možná v proudu času by číslo svévolně pomalu rostlo. Tak jak to má být, nikoli silou.
Spousta lidí pracujících z anižší mzdu často nemají na auto vůbec a nebo na opravdu základní, či bazarové, ale z jejich odvedených daní se bude přispívat na bohatší lidi.
Za tohle by měl být velký proces se všemi, kdo toto dopustili.
Rozbalit vlákno
7
3. 6. 2021 13:07
Re: a pak že se netlačí elektrika silou
podivej se na danovou ulevu u nafty oproti benzinu.
nafta je u nas na spotrebni dani zvyhodnena o 40% proti benzinu
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 13:11
Re: a pak že se netlačí elektrika silou
Všude na světě je to podobně fosil je zvýhodněn NÁSOBNĚ VÍC https://www.iisd.org/…lectric-vehicles ale to nevadí místním plácalům = v boji PROTI (realitě :*)
3. 6. 2021 18:21
Re: a pak že se netlačí elektrika silou
A o kolik je ta snížená spotřební daň na naftě menší, než spotřební daň na kwh v elektromobilu? Jo ona za kwh žádná spotřební daň není. hm. :-! Ale utěšuje mě to, že ještě nikoho nenapadlo tu elektřinu do aut přímo dotovat. Taková kilowatka za korunu, když se to použije v autě, to by byl teprve prodejní tahák!
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 18:37
Re: a pak že se netlačí elektrika silou
Viz já 13:11 a 17:24

Skoro stejný množství TÝ samý elektřiny (s)potřebuješ i když jedeš na ropu. Jen NAVÍC tu ropu
3. 6. 2021 18:58
Re: a pak že se netlačí elektrika silou
ať už je to pravda nebo ne, to mě jako koncového spotřebitele zajímá proč? a co to má společného se spotřební daní na jednu komoditu, zatímco druhá je bez? v tomhle vlákně se neřeší domnělá ekologie, nýbrž daňové zatížení.
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 19:07
Re: a pak že se netlačí elektrika silou
Jak myslíš DOMNĚLÁ?

Ropa a všechno co její těžba přeprava pomocí obřího množství elektřiny zpracování zase přeprava a nakonec tankování zase elektřinou znsmená = NENí snad DOMNĚLÁ

Daňové zatížení elektřiny s tím že ji používáš PŘÍMO pro pohon vozu nebo pro zpracování a přepravu ropy = tě zajímá proč?
3. 6. 2021 22:54
Re: a pak že se netlačí elektrika silou
na litr nafty je spotrebni dani necelych 10kc, tedy 1kc/1kWh.
v elektrice platis 0.5kc/kWh jen na podporu OZE coz je obdoba dane, k tomu dalsi poplatky.
vlastni cena silovy elektriky je jen 20-30% toho co ve finale zaplatis
Avatar - lordlord
3. 6. 2021 12:48
prodej
Nebo to pak může dopadnout jako v Německu, koupíte za dotovanou cenu a po určité době to prodáte do Skandinávie a ještě dost vyděláte
Rozbalit vlákno
0
3. 6. 2021 13:06
StBakova vlada na bezemisni auta kasle
naopak, chce zdvojnasobit podil bioslozky, aby si StBak jeste nahrabal nez ho zavrou.
Rozbalit vlákno
17
3. 6. 2021 14:36
Re: StBakova vlada na bezemisni auta kasle
Primagra a Preol zdvojnásobili dodávky biosložky od roku 2013. Je to úúúplně nepodezřelé a asi normální, že dodávky byly poloviční, když ještě Andrejko nebyl u koryta. Případný střet zájmů vyřeší "složka na každého" a nově "JÁ jsem svrchovaný premiér ČR".
3. 6. 2021 16:09
Re: StBakova vlada na bezemisni auta kasle
Tisíkrát raději budu jezdit na benzín s biosložkou, než čekat u nabíječek!!! :D :D :D :yes:
Avatar - Jorksirek-Aresek
3. 6. 2021 17:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 6. 2021 17:07
Re: StBakova vlada na bezemisni auta kasle
Pokud by si snad nějaký progresivistický naivka myslel, že provozováním elektrozkratu ušetří...
https://www.autojournal.cz/…-dane-za-benzin/?…
:-[] :-[] :-[]
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 17:24
Re: StBakova vlada na bezemisni auta kasle
Elektromotor je asi 3násobně účinnější než spalovací = má asi 3tinovou spotřebu

S bonusem = je z principu méně poruchový

Ale k úvodu = jo je to dokonce GIGANTICKY úspornější

Prostě jen s malou nadsázkou jezdíš buď na ropu (a elektřinu které jek tomu obrovské množství třeba) nebo JEN na tu elektřinu

SAKRA rozdíl = sakra velký
3. 6. 2021 17:44
Re: StBakova vlada na bezemisni auta kasle
Tak rychle utíkej a kup si nějaký zkratowůz! Aha, on je šíleně nepraktický, jízdně sterilní a drahý? Sakra! Co s tím budeš dělat? Elektrohujerům by to přece nemělo vadit! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Jorksirek-Aresek
3. 6. 2021 17:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 6. 2021 17:42
Re: StBakova vlada na bezemisni auta kasle
nekoukej jenom na penize a neres jestli neco usetris nebo neusetris
bud rad, ze tady je technologie, ktera nam umoznit jezdit vlastnima autama, aniz bychom byli zavisli na diktatorskych rezimech
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 17:43
Re: StBakova vlada na bezemisni auta kasle
:yes: :yes: :yes:
3. 6. 2021 17:45
Re: StBakova vlada na bezemisni auta kasle
Aha, takže podle tebe je komoušská Čína vzorem svobody a demokracie?! :-[] :-[] :-[]
3. 6. 2021 22:58
Re: StBakova vlada na bezemisni auta kasle
proc bychom meli bejt zavisly na cine?
asi jsi nepostreh, kolik fabrik na vyrobu aku do aut se ma v EU stavet.
cina za par let zacne upadat kvuli demograficky krizi.
spousta starejch, malo mladejch. mnohem vetsi problem nez v EU.
ale mozna ze prijdou s nejakym "konecnym resenim".
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 00:19
Re: StBakova vlada na bezemisni auta kasle
To snad nemyslíš vážně? Zatím jediný výsledek Zeleného údělu je, že Německo je naprosto závislé na Rusku a objednáváme soláry vyrobené v ujgurských táborech.
4. 6. 2021 08:06
Re: StBakova vlada na bezemisni auta kasle
myslis jako prvni 2 roky ww2, kdy rusko, jakozto nastupnicky stat po CCCP, dodavalo hitlerovskymu nemecku 40% veskere ropy spotrebovane v nemecku, pres tisic tun obili denne, atd atd.???
tak takhle "naprosto" zavisly nemecko na rusku, jako kdyz spolu kamaradil stalin s hitlerem, dnes neni ani nahodou
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 16:34
Re: StBakova vlada na bezemisni auta kasle
To s tím souvisí jak?
4. 6. 2021 08:12
Re: StBakova vlada na bezemisni auta kasle
A chceš vědět jak je to doopravdy a nebo jsi taky vyznavatel fakenews?
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 16:34
Re: StBakova vlada na bezemisni auta kasle
Jen povídej!
3. 6. 2021 13:25
ach
ach to je pikacovina, dotace jako totalni nesmysl v tomto v CR jsou jen vyhozeny penize vsech k par bohatsim, hned me tam trkly ty vodikova auta, kterazto jsou vlastne zastoupena jednim autem za 1,7+ milionu ktereho se "prodalo" 9 kusu z cehos 5 si vezme Unipetrol, aneb vidim v tom velkou spatnou od petrolejaru k SDA, tady mate male vsimne a protlacte nam slevu 200k na kazdy to auto :-[]

souhlasil bych asi jen s dotaci na BEV do rekneme 800-900 tisic korun s DPH a jen pro soukrome osoby ktere zaroven odprodaji prodejci jine vozidlo konvencniho pohonu s cenou do vyse dotace ktere vlastnili alespon 4 roky, a take podminku ze kupujici toho BEV dane auto nesmi po dobu dalsich 4 let prodat, razem by se smrskl narok na dotaci na desitky, mozna nizsi stovky zajemcu

s tim co chce SDA je to vlastne jen sleva pro nektere z nas bohatsich co si proste koupime dalsi hracku
Rozbalit vlákno
1
3. 6. 2021 14:29
Re: ach
Soudruhu, dotace pro všechny a nebo pro nikoho. KSČ je sice u koryta, ale komunismus tu nemáme. Dotace nejsou důchody.
3. 6. 2021 14:27
Dotace dotace dotace
Zase ty zvrácené dotace. To pomůže především prodejcům, kteří okoření ceny. Stejně tak to bylo u kotlíkové dotace a spol. Jestli chtějí něco dotovat, tak leda infrastrukturu pro elektroautomobily, která zoufale chybí. Elektromobily zoufale nechybí....
Rozbalit vlákno
0
3. 6. 2021 15:28
Nebreč
A připrav se na elektrošoky
Rozbalit vlákno
0
3. 6. 2021 15:54
Hamba jim!
Je to mimořádně odporný a hanebný nápad, který je třeba zásadně odmítnout. Důvody jsou perfektně vysvětleny níže.
https://www.autoforum.cz/…a-o-nez-nestoji/
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Jorksirek-Aresek
3. 6. 2021 16:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 6. 2021 16:44
Re: Hamba všem eko bolševikam!
Copak, nemáš dost vlastní invence, takže musíš krást a rádoby zesměšňovat cizí nicky, ubožáčku? :no:
Avatar - kuk
3. 6. 2021 17:25
Re: Hamba všem eko bolševikam!
Lokni si mazutu už más absťák. Jestli budeš zlobit tak ti Gréta naseká na holou že ti budou trenky malý. :-!
3. 6. 2021 17:41
Re: Hamba všem eko bolševikam!
Sedni si na milované elektrické křeslo a kušuj! :-[]
Avatar - kuk
3. 6. 2021 17:21
Dotace nezakazujte!! :D
Proboha hlavně žádný dotace nazakazujte, pak by ten estébák Bureš neměl ani na chleba! Za koblihu do srachek. :D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kuk
3. 6. 2021 17:45
Zrušme dotace... hlavně dotace fosilních zdrojů.
Fosilní zdroje dostávají globálně od vlád ročně podporu ve výši 370 miliard dolarů. Obnovitelné zdroje energií téměř čtyřikrát méně, 100 miliard dolarů. Kdyby se i malá část prostředků ze špinavých zdrojů přesunula na zelené, svět by výrazně pokročil v energetické revoluci, tvrdí zpráva kanadského institutu IISD.

Jak zaplatit energetickou revoluci: stačila by desetina peněz, jimiž státy dotují fosilní zdroje
https://www.euro.cz/…revoluci-1461275

Pak zrušíme i dotace na zelenou naftu. Je třeba všem měřit stejným metrem. ;-) :D :-!
Rozbalit vlákno
0
3. 6. 2021 18:53
Bezemisní?
V nadpisu článku je chybně "bezemisní". V energetickém mixu ČR je dopad elektromobilu minimálně stejný, ne-li horší, než dieselového auta. Lokální nulové emise rozhodně neznamenají, že ten kouř z uhlí nečmoudí někde v severozápadních Čechách nebo na severní Moravě.
Elektrofananatici všech zemí spojte se...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2021 19:00
Re: Bezemisní?
To ale chápeš BLBĚ = viz já 18:37

Je obrovský rozdíl jestli třeba v Praze statisíce aut ten den výpustí nebo NULA

Ta elektřina se vyrábí furt stejně = ať jí pustíš do auta přímo, nebo jako zpracovatele přepravovatele ropy

A i tu čeká pozvolný přechod na čistší způsoby ale to je jiná kapitola
4. 6. 2021 08:08
Re: Bezemisní?
Tie isté chujoviny zas a znova... Načo rozmýšľať, keď stačí stále do nemoty opakovať tie isté lži?
4. 6. 2021 08:26
Re: Bezemisní?
uhelny elektrarny u nas vyrobi cca polovinu elektriky, ta druha cast je bezemisni.
elektromobil spotrebuje dejme tomu 20kWh elektriky na 100km, odpovidajici naftak 7 litru nafty, tedy 70kWh. realna ucinnost naftaku tedy necelych 30%.
ucinnost uhelny elektrarny 40%, nejaky ztraty ve vedeni, pri nabijeni, tak ses s elektromobilem prinejhorsim na cca stejnych emisich jako naftak v pripade, ze veskerou elektriku bys vyrobil v uhelkach. protoze jen polovinu, tak ses na pulce.
prumerne v EU podil uhelek je mensi nez u nas a ostatnich postbolsevickych zemich. dejme tomu 1/3. pak elektromobil ma jen tretinu emisi co naftak, resp naftak 3x tolik co elektromobil.
to se bavime o CO2. skutecnych emisi - tedy NOx, CO, PM atd., ma velky zdroj relativne min, protoze jsou lepe kontrolovatelne a kotel jede v optimalnim rezimu.
navic odpadni teplo z tepelnych elektraren ma dalsi vyuziti...
4. 6. 2021 12:49
Re: Bezemisní?
Pulku nebo ctvrtku odpurce neresi.

On si mysli, ze je jediny kdo chape, ze EV neni bezemisni.

A potom emisni jako emisni... :no:
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 16:39
Re: Bezemisní?
K tomu si připočítej mnohem více emisí z výroby. Ve výsledku jsi na kolika, 70 % dieselu? Super, planeta zachráněna! Zbývá vymyslet, jak s EV najet 100 tisíc km ročně aniž by mu do tří let zhebla baterie.
4. 6. 2021 22:33
Re: Bezemisní?
Zbyva vymyslet spalovaci auto, ktery je po 300.000km bezvadny...
Znam mnoho pripadu, kde tomu tak neni.

Baterie Tesla vydrzi momentalne pres 500.000km.
https://www.motorbiscuit.com/…ll-a-tesla-last/
Model 3 drive unit & body is designed like a commercial truck for a million mile life. Current battery modules should last 300k to 500k miles (1500 cycles). Replacing modules (not pack) will only cost $5k to $7k

PS Rozdil je v tom, ze kdyz nabijis z vlastnich solaru, nebo mas OZE tarif, tak jsi na 10% dieselu, mozna min. No, jak jsem psal o prispevek vys, pulku nebo ctvrtku ty resit nebudes...

PPS Ja vim planetu stejne nezachranis i kdyz to bude nula. Tak o cem se tu sakra bavis?
14. 7. 2021 23:27
Nákupy
No, tak jestli naše auto bude bezemisní nebo emisní nebo na vodu nebo na elektřinu, to je nám docela dost jedno... Hlavně aby nás to dokázalo odvézt z bodu a do bodu b a tímto myslíme konkrétně třeba na nákupy... Teď jsme nějakou dobu byli mimo a neměli jsme auto a museli jsme třeba nákup pečiva řešit přes stránky jako je tato zde - https://www.vasepekarna.cz , takže kdyby náhodou někdo hledal nějakou alternativu :)
Rozbalit vlákno
0