Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla má zřejmě další rychlostní rekord, prozradil ho známý moderátor

Elektrický sedan Tesla Model S Plaid si zřejmě připsal rekord pro nejrychlejší produkční auto ve sprintu na ¼ míle. Předtím ho drželo Bugatti.
Zpět na článek
Avatar - _EQS_
4. 6. 2021 20:23
Sekta Svatého ELONa
Díky Elone za víru, naděje a lásku ke všem živým bytostem, progres a lepší budoucnost.

Všechny zaryté AMG,M,RS,GT,Hellcat a ostatní petrolhead fans už truchlí nad svými dětskými sny, a je to v pořádku, vyrůstání je také báječné!

BRAVO TESLA
Rozbalit vlákno
0
4. 6. 2021 21:35
Dulezitost zrychleni
Ja vim, od ty doby co v teto discipline dominuji EV, to prestalo byt pro petrolheady zajimave.

Ale tenhle plaid bude sakra rychly i na okruhu.

Jenze chybi emoce a dojezd... :D
To je totiz to, co zbylo sportovnim spalovacim autum. :-O
Jinymi slovy zvuk a obtiznejsi ovladani (razeni, spojka atd.) a to ze to dojede daleko (coz si nejsem jisty, zda je skutecne nejdulezitejsi parametry u sportovniho auta). :-)

PS Jj Dodge Chalenger, ten dominuje, mezi spalovacimi auty...
https://electrek.co/2018/05/25/dodge-demon-ad-electric-vehicle-advertising/
Rozbalit vlákno
15
4. 6. 2021 21:46
Re: Dulezitost zrychleni
Že by měli petrolheadi tak velké zastoupení v populaci? Já jen, že prodeje těch elektrik jsou tak mizerné, i když se dotují na úkor spalováků. Globálně to je mizérie, tudíž spalováky musejí mít i něco jiného než emoce a dojezd.

Zrovna vybírám sekačku a nakonec jsem aku verze zavrhl, cena akumulátorů urážlivá a to jsou jen 5 Ah, nabíječka navíc, klesající výkon, péče o aku, další elektroodpad navíc.....to raději kabel.
A i když má model S nádherný exteriér, tak kvůli interiéru, kvalitě a životnosti bych si ho taky nekoupil.
4. 6. 2021 22:26
Re: Dulezitost zrychleni
Jak souvisi parametry sportovniho auta s objemem prodeju?

Prodeje elektrik jsou mizerne... (ne)prekvapive kvuli cene? :-)
Proto ty dotace. ;-)
Avatar - CRASH-TEST-DUMMY
4. 6. 2021 23:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
5. 6. 2021 06:56
Re: Dulezitost zrychleni
https://csve.cz/…ionu-usd-mmf/509

https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit

Spalováky mají především ZVYK (a strach z neznámého EV)
5. 6. 2021 09:51
Re: Dulezitost zrychleni
Nafta má nižší daňovou zátěž než benzín (to je v tom článku), ale i tak není při srovnání s EV dotována. Kdyby byla elektrika a cena elektromobilů stejně „dotovány" jako nafta, tak jsou úplně bez šance. A to je zde ještě více šikanovaný, ale stále dobře prodávaný zážehový motor-benzín.
Avatar - Hammunasakra
5. 6. 2021 10:16
Re: Dulezitost zrychleni
Hm ale tu elektřinu potřebuješ = i k tomu abys jel na naftu/benzín = a OBROVSKÝ množství ;)
Skoro bez nadsázky auto jede BUĎ na elektřinu NEBO na tu(též) elekřinu PLUS ropu (a co všechno její těžba přeprava zpracování přeprava a tankování zase jen elektřinou znamená)

Nejde o prodeje = ty jsou daný PŘEDEVŠÍM tím zvykem (a strachem z nového neznámého). Rozhodující je vždycky ekonomika provozu = spotřeba EV je v převodu na palivo (ca třetinová účinnost spalovacího motoru vs elektromotoru = s bonusem obrovského rozdílu v poruchovosti) zhruba třetinová = to nakonec nepřebije nic
Prostě auto jede (v přepočtu) třeba za 2-3 litry nebo za 6-7 = přes to vlak nejede (i když se mu z neznalosti a nezkušenosti HODNĚ lidí brání = chvíle kdy jede auto JEN na elektřinu sou fakt parádu = ten okamžitý záběr zatím jsem se ani za roky nenabažil

Uvidíme co https://insideevs.com/…1000km-hydrogen/ zvlášť až se rozběhne svět na vodík

A místo toho dávat dotovat fosilní paliva 2 biliony dolarů ročně = to fakt radši http://www.enviweb.cz/83124
5. 6. 2021 10:25
Re: Dulezitost zrychleni
To mnozstvi elektriny neni az tak hrozne.

Jen dodavam, ze CEZ a EON se ji vyjazdrovali k elektrickym autum. Pokud bude v CR 2 miliony aut na baterky pri prumernem najezdu 45km denne, potom:

- soucasna prenosova soustava nepotrebuje zadne upravy, je dimenzovana dostatecne

- neni treba zadnych novych elektraren, spotreba elektriny 2 milionu aut je nizsi, nez kolik nyni CR vyvazi elektriny do zahranici

Mimochodem proc vyrabime eketrinu pro jine zeme? Ja chapu, ze je to mozna nejaky peniz pro CEZ, ale to si jako prasime vlastni zemi aby jine zeme mely proud?
5. 6. 2021 12:32
Re: Dulezitost zrychleni
Na posledné dva riadky je odpoveď rovnaká ako na milióny iných otázok: Pre peniaze.
Avatar - Hammunasakra
5. 6. 2021 13:59
Re: Dulezitost zrychleni
Naopak to množství elektřiny je doslova gigantické https://edison.media/e-hub/so-viel-strom-brauchen-autos-mit-verbrennungsmotor/20826274.html

Až po milion stojanů kterými čerpáme naftu benzín i ty jedou na elektřinu

Když do toho přidáš ca třetinovou efektivitu spalovacího vs elektromotoru tj asi 3násobnou spotřebu v převodu na klasická paliva = vyjde ti furt to že auto jede

a) jen na elektřinu NEBO
b) na ropu PLUS tu elektřinu z a)

A to za b) znamená navíc nejen obří peníze ale i:

- těžbu https://www.youtube.com/watch?…

- přepravu po vodě https://www.idnes.cz/…26_zahranicni_ad

- přepravu po souši https://ekolist.cz/…eraveho-ropovodu a https://zpravy.aktualne.cz/…e080025900fea04/

- zpracování https://www.novinky.cz/…mrtvych-40064266 a https://www.idnes.cz/…_zahranicni_luka

- opět přeprava tentokrát paliv na čerpací stanice = tisíce cisteren na frekventovaných čerpačkách i 3x denně

- výdej opět tou elektřinou

Když k tomu jsou data a fakta = je to dost JEDNODUCHÁ volba (dost lidí co ty data a fakta nemají neznají.. https://fdrive.cz/…ektromobily-6946 ;-)

Kdo ví a vyzkoušel rozdíl v dynamice elektromotoru vs i velmi výkonného spalovacího https://fdrive.cz/…atti-chiron-7108
Avatar - kuk
6. 6. 2021 05:34
Re: Dulezitost zrychleni
Ještě je potřeba elektřina na výrobu jedovatejch aditiv. :no:
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2021 08:14
Re: Dulezitost zrychleni
Viz Freddka včera 10:25 první věta ;-)

A dík za připomínku k dlouhému seznamu negativ spalovacího motoru patří i fakt že je VHODNÉ používat https://aditiva.heureka.cz/…n-aditiv-125-ml/?… :yes:

Radši levněš jezdit https://fdrive.cz/…co-sileneho-7146
6. 6. 2021 08:28
Re: Re: Dulezitost zrychleni
Freddka má pravdu. A vyvážíme, aby se manažer ČEZ mohl chlubit ziskem a zdůvodnit si těch víc jak 30 mil. ročně plat.
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2021 09:10
Re: Re: Dulezitost zrychleni
No vyvážíme protože máme přebytky = to s ústupem uhlí skončí

A docela HODNĚ jsme teď za dekádu od Rusnoka po Babiše (dekádu nezvykle dlouhé https://www.penize.cz/…vnik/konjunktura po minulé krizi) ZAOSTALI totálně naprosto zcela jí promrhali (jedno jestli ve stavbě https://ct24.ceskatelevize.cz/…hnou-varoval-nku nebo energetice). Nepřipravujeme v každém kraji SMR nestaví se něco v Dukovanech a TOTÁLNĚ NAPROSTO ZCELA jsme zaostali v OZE

Takže jednou časem = vyvážet PŘESTANEM
Avatar - Hammunasakra
5. 6. 2021 14:30
Re: Dulezitost zrychleni
Viz já 13:59 a pro příklad v Německu dělá zvýhodnění nafty asi 9,5 mld. € ročně


německy https://www.wirtschaftsdienst.eu/inhalt/jahr/2018/heft/8/beitrag/das-ende-der-dieselsubvention-verteilungseffekte-einer-co2-basierten-energiesteuerreform.html

a

francouzsky https://www.lemonde.fr/planete/article/2013/03/01/les-moteurs-diesel-entre-subventions-et-dangerosite_1841303_3244.html

a

anglicky https://www.iisd.org/…lectric-vehicles

a

španělsky https://www.primicias.ec/noticias/economia/gobierno-reduccion-subsidio-diesel/

Dáš nějaké odkazy ty že není?
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2021 08:22
Re: Dulezitost zrychleni
Proč furt říkáš tu kravinu o dotování? Je to naopak = celý tvůj život jsou dotovaná fosilní paliva = drtivě NÁSOBNĚ VÍC než bezemisní a čisté technologie

https://www.iisd.org/…lectric-vehicles

Ročně se vyrábí (loňskou anomálii co pokkračuje do letoška nepočítáme) skoro 100 milionů aut SE SPALOVACÍMI MOTORY https://www.transportenvironment.org/…-%E2%80%93-study

No a PODSTATA je že auta můžou jet JEN na elektřinu nebo na tutéž elektřinu PLUS ropu = není o čem = viz já včera 13:59 doslova NENÍ o čem
Avatar - kuk
6. 6. 2021 05:39
Spalováky mašírujou do hrobu.
Kulervoucí emoce Rimacu Nevěra :-! :-[] :-[]
https://youtu.be/A4orCB71BgY
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2021 09:07
Re: Spalováky mašírujou do hrobu.
EV mají z principu nejen drtivě levnější provoz a z principu nižší poruchovost ale i z principu lepší jízdní vlastnosti = nižší těžiště a lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy https://www.automobilrevue.cz/…ousky_47564.html lepší než EV tuctový auto střední třídy je jen Supra, která je anomálie podle požadavků Toyoty má ideální (v reálu nezvyklý) poměr rozvoru a rozchodu

No i má oblíbená budoucnoucnost https://insideevs.com/…1000km-hydrogen/ má rozložení 50:50 :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud