Ja vim, od ty doby co v teto discipline dominuji EV, to prestalo byt pro petrolheady zajimave.
Ale tenhle plaid bude sakra rychly i na okruhu.
Jenze chybi emoce a dojezd... :D
To je totiz to, co zbylo sportovnim spalovacim autum. :-O
Jinymi slovy zvuk a obtiznejsi ovladani (razeni, spojka atd.) a to ze to dojede daleko (coz si nejsem jisty, zda je skutecne nejdulezitejsi parametry u sportovniho auta). :-)
PS Jj Dodge Chalenger, ten dominuje, mezi spalovacimi auty...
https://electrek.co/2018/05/25/dodge-demon-ad-electric-vehicle-advertising/
Že by měli petrolheadi tak velké zastoupení v populaci? Já jen, že prodeje těch elektrik jsou tak mizerné, i když se dotují na úkor spalováků. Globálně to je mizérie, tudíž spalováky musejí mít i něco jiného než emoce a dojezd.
Zrovna vybírám sekačku a nakonec jsem aku verze zavrhl, cena akumulátorů urážlivá a to jsou jen 5 Ah, nabíječka navíc, klesající výkon, péče o aku, další elektroodpad navíc.....to raději kabel.
A i když má model S nádherný exteriér, tak kvůli interiéru, kvalitě a životnosti bych si ho taky nekoupil.
Nafta má nižší daňovou zátěž než benzín (to je v tom článku), ale i tak není při srovnání s EV dotována. Kdyby byla elektrika a cena elektromobilů stejně „dotovány" jako nafta, tak jsou úplně bez šance. A to je zde ještě více šikanovaný, ale stále dobře prodávaný zážehový motor-benzín.
Hm ale tu elektřinu potřebuješ = i k tomu abys jel na naftu/benzín = a OBROVSKÝ množství ;)
Skoro bez nadsázky auto jede BUĎ na elektřinu NEBO na tu(též) elekřinu PLUS ropu (a co všechno její těžba přeprava zpracování přeprava a tankování zase jen elektřinou znamená)
Nejde o prodeje = ty jsou daný PŘEDEVŠÍM tím zvykem (a strachem z nového neznámého). Rozhodující je vždycky ekonomika provozu = spotřeba EV je v převodu na palivo (ca třetinová účinnost spalovacího motoru vs elektromotoru = s bonusem obrovského rozdílu v poruchovosti) zhruba třetinová = to nakonec nepřebije nic
Prostě auto jede (v přepočtu) třeba za 2-3 litry nebo za 6-7 = přes to vlak nejede (i když se mu z neznalosti a nezkušenosti HODNĚ lidí brání = chvíle kdy jede auto JEN na elektřinu sou fakt parádu = ten okamžitý záběr zatím jsem se ani za roky nenabažil
Jen dodavam, ze CEZ a EON se ji vyjazdrovali k elektrickym autum. Pokud bude v CR 2 miliony aut na baterky pri prumernem najezdu 45km denne, potom:
- soucasna prenosova soustava nepotrebuje zadne upravy, je dimenzovana dostatecne
- neni treba zadnych novych elektraren, spotreba elektriny 2 milionu aut je nizsi, nez kolik nyni CR vyvazi elektriny do zahranici
Mimochodem proc vyrabime eketrinu pro jine zeme? Ja chapu, ze je to mozna nejaky peniz pro CEZ, ale to si jako prasime vlastni zemi aby jine zeme mely proud?
Naopak to množství elektřiny je doslova gigantické https://edison.media/e-hub/so-viel-strom-brauchen-autos-mit-verbrennungsmotor/20826274.html
Až po milion stojanů kterými čerpáme naftu benzín i ty jedou na elektřinu
Když do toho přidáš ca třetinovou efektivitu spalovacího vs elektromotoru tj asi 3násobnou spotřebu v převodu na klasická paliva = vyjde ti furt to že auto jede
a) jen na elektřinu NEBO
b) na ropu PLUS tu elektřinu z a)
No vyvážíme protože máme přebytky = to s ústupem uhlí skončí
A docela HODNĚ jsme teď za dekádu od Rusnoka po Babiše (dekádu nezvykle dlouhé https://www.penize.cz/…vnik/konjunktura po minulé krizi) ZAOSTALI totálně naprosto zcela jí promrhali (jedno jestli ve stavbě https://ct24.ceskatelevize.cz/…hnou-varoval-nku nebo energetice). Nepřipravujeme v každém kraji SMR nestaví se něco v Dukovanech a TOTÁLNĚ NAPROSTO ZCELA jsme zaostali v OZE
Viz já 13:59 a pro příklad v Německu dělá zvýhodnění nafty asi 9,5 mld. € ročně
německy https://www.wirtschaftsdienst.eu/inhalt/jahr/2018/heft/8/beitrag/das-ende-der-dieselsubvention-verteilungseffekte-einer-co2-basierten-energiesteuerreform.html
Proč furt říkáš tu kravinu o dotování? Je to naopak = celý tvůj život jsou dotovaná fosilní paliva = drtivě NÁSOBNĚ VÍC než bezemisní a čisté technologie
EV mají z principu nejen drtivě levnější provoz a z principu nižší poruchovost ale i z principu lepší jízdní vlastnosti = nižší těžiště a lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy https://www.automobilrevue.cz/…ousky_47564.html lepší než EV tuctový auto střední třídy je jen Supra, která je anomálie podle požadavků Toyoty má ideální (v reálu nezvyklý) poměr rozvoru a rozchodu