Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dlouhodobě testujeme Fiat Ducato 9speed: Novinek je spousta!

Na dlouhodobý test jsme vzali novinku Fiat Ducato 9speed s automatickou převodovkou.
Zpět na článek
Avatar - Martin911Turbo
8. 6. 2021 15:43
Převodovka
Tak předpokládám, že tam je motorizace MultiJet 2, 103 - 130kw tak tam bude 9stupňový ZF, který má (měl) Fiat i Jeep v nabídce
19. 12. 2021 07:19
Re: Automatická převodovka
Tak samozřejmě že se v zatáčkách nebo při brždění mění hmotnost vozu. Gravitační síly způsobené hmotnosti vozu a nákladu působí v klidu i za jízdy a jsou fakticky konstantní. K ním se přidávají dynamické síly, které působí za jízdy - v zatáčkách na vozidlo působí odstředivé síly, při rozjezdu/brždění jsou to síly zrychlení/zpomalení. Další dynamické síly působí od nerovností silnice, proudu vzduchu a pod. Proto se auto v zatáčkách naklání, podobně i při průjezdu protijedoucího kamionu nebo na nerovné vozovce. Samozřejmě že se tím mění těžiště vozidla a zatížení jednotlivých náprav. Proto se při prudkém brždění sníží předek auta, jelikož dojde k výraznému navýšení dynamických sil působící zejména na přední nápravu. Logicky se při tom mění tzv. těžiště vozu. Těžiště je totiž jenom matematicky spočítaný teoretický údaj, který převádí rozložení všech sil do jediného bodu, kvůli usnadnění výpočtů. Tato teoretická poloha se tedy mění nejenom umístěním nákladu, ale také za jízdy. Když přesunete náklad k jedné straně, vůz se nakloní - když projedete rychle ostrou zatáčkou, vůz se nakloní. Jde tedy o stejný efekt i když z různých příčin. Nápravy musí vydržet jak síly statické, tak i dynamické (síly se mohou sčítat), proto nápravy musí být logicky dimenzované na výrazně vyšší zátěž (síly) než je jenom přípustná hmotnost vozidla. Ta se totiž měří v klidu. Není to nic složitého - fyzika pro základní školy. Na způsobu, jak to popsal autor, já nevidím nic nepochopitelného. Řidič by tyto fyzikální jevy měl znát a uvědomovat si, že dynamické síly mohou být výrazně větší než ty statické. Zatímco velikost síly ve vztahu k hmotnosti je lineární tak ve vztahu k rychlosti vozidla je kvadratická. Dynamické síly jsou problematické také tím, že způsobují tzv únavu materiálu - to už je ale věc více odborná :-)
8. 6. 2021 23:37
Re: Lakování...
Mozno to sice nevyzera dobre, ale z praktickeho hladiska je to lepsie. Vzadu sa pri nakladani bude manipulovat jesterkou alebo zdvihacim vozikom, a skor ci neskor tam k dakemu kontaktu pride. Zbytocne by bolo lakovat, skrabanec na ciernom plaste zanikne...

Je to auto na pracu. A s parametrami 13 kubikov a pol druha tony na naklad mi dava vacsi zmysel, ako Sprinter co tu bol nedavno (10 kubikov a necelych 900kg na uzitocne zatazenie). Ina vec je, ze tieto dodavky casto chodia brutalne pretazene. Skratka do toho nalozia kolko sa zmesti, a daky limit 3.5 tony ich nezaujima...
8. 6. 2021 21:20
Re: Automatická převodovka
Je tam ZF 9HP, což jsou špičkové převodovky. Velký odběratel od ZF je například BMW.
8. 6. 2021 19:40
Lakování...
Ten pření lakovaný a zadní nelakovaný nárazník je něco stylisticky tak špatného, že i sprostým slovem bych to neurazil :/ Kombinace jak "pojď pepo, vopravíme to vzadu levně"...
8. 6. 2021 18:52
Re: Automatická převodovka
Jednak se žádné těžiště nepřesouvá, mění se jen dynamické zatížení náprav nebo kol. Ale o to asi nejde, v článku se píše o navýšení hmotnosti z původních 3,5 t na 4,6 při přejezdu výmolu apod. což je nejspíše nebetyčná kravina
Jestli těch 4,6 t je nejvyšší přípustná hmotnost téhož auta bez uměle snížeého limitu na 3,5 t tak je to v článku napsané naprosto zoufale, když to řeknu slušně

.....Běžná 3,5tunové ducato tedy má maximální technickou hmotnost 3,85 t, verze Maxi 3,5 t zvládne 4,6 t. Samozřejmě se jedná o technickou hmotnost, která se uplatňuje například při mimořádném zatížení náprav například v zatáčkách, při brzdění či při přejezdu výmolu...... :no:

Měničový automat bude asi fajn
8. 6. 2021 16:25
Re: Automatická převodovka
Tak posouva se ti teziste, takze napriklad pod prudkym brzdenim se ti zvysuje zatez na predni napravu…

Automat by mel byt menicovy ZF 9HP…
8. 6. 2021 14:36
Automatická převodovka
Když už se tak podrobně řeší milimetry brzdových kotoučů, čekal bych alespoň základní info i k te automatické převodovce. V článku je zmíněna pětkrát, ale ani jednou jsme se nedozvěděli co je zač. Dvouspojka, planeta nebo co jiného ?

A ten rozbor "technické hmotnosti" jsem nepochopil vůbec. Ona se v zatáčkách nebo při brzdění nějak mění hmotnost auta ? Jako že Maxi se 3,5 t má v zatáčce najednou hmotnost o 1100 kg vyšší ???