Peugeot pro model 508 nabízí hned dvě motorizace, které poskytují maximální výkon 165 kW. Zatímco jedna si pomáhá elektromotorem, druhá spoléhá jen na spalovací klasiku. Právě na druhou možnost se dnes podíváme.
Po roční zkušenosti s tímhle autem ho musím jen chválit. Narozdíl od tohoto benzínového vrcholu jezdím se 180 koňovou naftou. Jedná se o univerzální auto, které nabízí dostatek prostoru pro rodinu, parádní neokoukaný design a výborné jízdní vlastnosti. V tomto segmentu podle mě není lepší auto, navíc když vyhandlujete velmi atraktivní cenu u dealera.
Moment, tady mi něco nehraje. Měl jsem 605 (manažerská limuzína), mám 406 (velký sedan). Ta 508 má být něco mezi těmito dvěma třídami a navíc o 2 (nebo o 3) generace dál. Takže pokud je to auto malé, tak máme každý jiná měřítka a nebo museli u Peugeotu něco hodně moc pokazit.
Trend je jaký je. uata z venku rostou, ale uvnitř to moc vidět není, často dokonce naopak. Tlak na bezpečnost a komfort. Vše to "nafukuje materiál" ven se to moc nedá, tak se uvbere uvnitř. Tloušťka dvěří a veliké tunely a podobně.
No malé.... ono to není malé, jako auto menšího segmentu, jen je to jinak postavené s cílem na vzhledm, než na užitnou hodnotu, něco jako prémiovka (třeba takové 3er nikdy nebylo etalonem prostornosti). Pro řidiče - managera, je tam místa hodně, to auto není zrkátka postaveno jako rodinné, kombík jsem nezkoušel, ale liftback je tak pro 2 lidi + 2 notebooky v kufru :)
I když má icockpit, tak bych to jako služebák bral, líbí se mi to, jezdilo to fakt slušně.
To jsou dvě věci
- zaprvé, že je 508 něco mezi 407 a 607 byl spíš marketing... jo, proti 407 to uvnitř bylo větší, ale v rámci rostoucí střední třídy celkem normálka
- zadruhé, nová generace se zmenšila - o 5cm na výšku, 2,4cm na rozvoru, 4cm na délce. Peugeot to prostě pojal víc stylově než prakticky.
Však jo, vnímej tu chronologii :-)
Byla 407. Pak Peugeot zařízl šestkovou řadu a představil 508, o které tvrdil, že je to nástupce obou - 407 a 607, tj. o půl třídy nad MainD. I to tak prezentoval na stránkách.
A teď je druhá generace 508, která se (netypicky) mezigeneračně zmenšila (viz nahoře - rozvor, výška).
Je jasne, ze tabulkova a realna spotreba su dva ine svety, ale aj tak 10 litrov vs 5,4 je rozdiel, ktory moze neznaleho dost zaskocit. Na dieslovej 1.6tke mam ten rozdiel za 150.000 km 1,4 litra.
Edit: mozte mi vysvetlit palcovaci, co vas viedlo k tomu, hejtovat ciselne udaje?
To palcujou deti, co se nudi u pocitace. Bud pisou na inzeraty, ze koupi tvoje auto se slevou 100-200tis, a kdyz jen pro srandu napíšeš, ze ok, tak uz se neozvou a tahnou sem palcovat. Sleduj jak mi to namrskaj ty minusy. Prostě jen tak, protože live v pici.
Nechápu ty minusy. Neměla by se tahle prolhanost spíš nějak trestat? Vždyť si automobilky dělají z ze všech srandu. Pořád platí, že všechna auta žerou reálně daleko víc, než se píše v papírech.
To ale srovnáváš hrušky s jabkama. 10l byl průměr v Praze, 5,4l je normovaná kombinovaná. Takže když už, tak srovnávej testovou kombinaci 8,1 vs. udávanou 5,4... nebo městskou 9,9 v testu vs. 6,9 udávanou.
No a potom... není Praha jako Praha. Nikdy nemám tak dobrou spotřebu, jako když projedu mimo špičku Blanku nebo Jižní spojku... a naopak, pokud jako obvykle vypnu StartStop a stojím v koloně, no tak je spotřeba nekonečná.
Bohuzial je to takto:
pre modely 508/508SW končí motor 1.6PureTech 180k a 225k. Vo výbere motorizácií modelu zostane 1.5BlueHDi a 1.6Plugin Hybrid. možnosť 1.2PureTech asi nebude pre slovenský trh otvorená (pre iné krajiny zrejme áno).
- náhrada za ukončené motory NEPRÍDE
- dôvod: emisie EÚ
Nevím jak třeba Volvo, ale nevím o jiném autě, které by skutečně nenabízelo nic jiného než směšný fleetový diesel a PHEV, aby si snížili emise. A to je 508 z toho nejzajímavějšího v segmentu. Velká škoda. Automotive jde do kytek. Aspoň jsem se s PureTechem stihl projet, bylo to příjemné.
Ale v aktualnom slovenskom katalogu je pre 508sw stale v ponuke aj motor 1.6PT/225k. Bohuzial iba v najvyssej vybave za "akciovu" cenu 42590€. To je teda riadna palka! Ale ak tento motor z ponuky vypadne, bude to prakticky koniec 508...
V ponuke su uz ale len skladovky pre tento motor, mas to tam piktogramom oznacene. Tiez som vravel, ze minimalne tu 133kW verziu nechat mohli, lebo naozaj je to dost brutal s verziami. ALE moze to byt aj dosledok predajov, ktore moc nejdu.
S tymi motormi to plati aj pre 3008 napriklad, len tam ostava 1.2. A tam to chapem, lebo 85% trhu berie 1.5+1.2.
Uvidime ci moj 1.6Puretech bude mat v buducnosti este cenu, alebo nie.
Ja som uz davno vravel, ze z dvojice 508/insignia zostane len jeden model. Stredna trieda stagnuje, Stellantis nebude ponukat dva modely.
A mozno to bude aj lepsie. Insignia kombi s 200-konovym benzinom 2.0T v najvyssej vybave za 36790€ je lepsi kauf. Pripadne GSi kombik 230koni 4x4 za 42000, neni o com.
Kvůli co2 ne, ale kvůli ostatním emisim a s tím spojenou spolehlivostí.
Navíc dnes už nafta ma význam jen pro opravdu dlouhé trasy, ani to kolem komína už neplatí a pri najezdu cca 35-40tis ročně se mi nafta nevyplatí.
Normální to JE protože na naftu spotřebuješ VÍC ropy. To letitý pokřivení kdy jsme jí zvýhodňovali ABY jsme měli VĚTŠÍ spotřebu ropy, kterou nemáme = to byla je a vždycky bude ekonomická DE-BI-LI-TA non plus ultra
Představa že to je úspornější a levnější už SNAD vzala po vysvětleních za svý nebo? Je to jen FALEŠNÁ dotovaná PŘEDSTAVA že je nafta výhodná. Ne není = třeba v Německu tenhle POCIT stojí asi 9,5 mld. euro ročně https://www.electrive.net/2018/02/14/auswertung-der-these-diesel-subventionen-muessen-weg/ u nás beneficient z každýho litru prodaný nafty plus skoromonopolní dodavatel adBlue tohle navýšil https://echo24.cz/…dane-nema-logiku
když jde o emise tak francouzi jsou vždycky rychlí jak srač.a v rušení motorů, kéž by měli takovou výdrž jako Volkswagen, který plánuje diesel i pro nový Passsat. Ostatně C5X diselové motory už nemá
Když Renault i Peugeot přestali vyrábět svoje benzínové V6, tak se taky oháněli emisemi, zatímco němci dál pokračovali ve výrobě objemových motorů.Takže bych se ani nedivil, kdyby za chvíli zrušili i tu 1,6l .Tak to zkrátka je, teď chtějí ve Francii zakázat reklamu na auta se spalovacím motorem, takže ta debilní francouzská eco-friendly zelená mentalita si svůj autoprůmysl zabije sama ;-\
A tahle firma má bohužel pod palcem Chrysler i Alfu a Maserati...
Tak tomuhle se říká ČÍTANKOVĚ ŠPATNÁ ANALÝZA = po tvém VYMYSLÍM si to TAK jak se MI líbí ;-)
VW použije svůj stále docela nový POVEDENÝ https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/ frantíci už nevyrobili hástupce 2.2 HDI a teď holt vystačí s povedeným 1.5 HDi výkon je celkem v pohodě. Kdo chce víc je z čeho vybírat
Svět jde stejně už JINAM https://fdrive.cz/…atti-chiron-7108 násobnou efektivitu elektromotoru nelze spalovacím motorem (ani tím v Bugatti) dohnat
2.0 zmizel spíš kvůli nákladům, museli by ho překopat nebo vyvinout novou motorizaci, což se pro 508 a 5008 nevyplatí. Ale citelně chybí, s tím souhlas.
To je hodně mizerný výběr. Tohle už ne tak slavným prodejům značně uškodí. Vybrat si malý diesel (vhodný tak do 208/2008/308) a něho Drahý, těžký PHEV, který musíš nabíjet, což ne každý tu možnost má. Prakticky neprodejný model.
Popravdě dodnes netuším, proč lidi i v 3008 a dokonce 5008 kupují hlavně základní motorizace a mít malinkatý benzínový tříválec v autě velikosti 5008 je hodně smutné. Na druhou stranu 5008 i 3008 je symbol nudy. jizdně to člověka unudí. Takže jestli se v tom má člověk plahočit s 1,2PT a nebo 1,6 už moz z radosti nedodá.
Přitom Vzhledově jsou Peugeoty v mých očích jedny z nejhezčích aut na cestách, nevadí mi ani icockpit. Pravda je, že jejich křížencům SUV/MPV jsem na chuť nepřišel. Ale 508 je nádherné auto které s vhodným pohonem dobře jezdí. 208 je také hodně povedená a i 2008 beru. 308 na živo neznám, ale tu už taky ochudili o motory.
A to samý platí pro naftu = výkon co má dneska velmi povedenej 1.5 HDI nedávno měly vpřesně v téhle třídě 2litry. NEKONEČNÝ RŮST výkonů prostě není možný = růst počtu aut DÁVNO PŘEKONAL růst počtu silnic a dálnic
Je to dokonce NAOPAK než píšeš = mainstreamová střední nikdy nenabízela výkony jako tahle 508ma = už těch 165kW je slušná hodnota a 360koní bylo nedávno sakra hodně i v prémii
Klasicky jsi mimo. PHEV mě nezajímá, PSE je špatný vtip cenou i jízdou, a 1.5 je výkonově těžce podprůměrná. Jezdil jsem 2.2 HDi 98 kW, ten motor měl výrazný turbokopanec a nejezdilo se s ním zle, ale předjíždění nebylo příjemným zážitkem.
No viz realita = klasicky si mimo TY. Nabídka motorizací fakt není o tom co TEBE zajímá = ale o výkonovém rozsahu = a ten je super 360 koní v běžném mainstreamu :yes:
Navíc ta výkonnově špičková verze má lepší těžiště a lepší rozložení hmotnosti a proti běžným šiřší rozchod :yes::yes:
Verze 98kW? To bylo před kolika desítkama let? :)
Ten skončil koukám před 17ti lety. A předjíždění bylo NEPŘÍJEMNÝM zážitkem? :D
Hele jakým výkonem v čem jezdiš = dnes? A jakým tehdy před těma 20ti lety? :-)
No výkonová realita viz odkaz = česká relita viz tenhle odkaz https://www.novinky.cz/…-evrope-40350642
Že neblábolím a dám na skutečnost? Nojo no = blbost že 2.2 HDI 98kW bylo před desítkami let NEPŘÍJEMNÝ ZÁŽITEK (párkrát po sobě motor roku ve své kategorii do 2.5 litru = kde ho pak vystřídal R6 2,5 BMW) bych fakt nevyplodil ;-)
S jakým výkonem že o desítky let dál teď jezdíš? Čím ostatní v (bohatším) Německu viz odkazy
Tak si příště nevymýšlej + když to praskne nevokecávej to
Tou dobou měla Audi A6 V6 2,5 litr 110kW https://www.tipcars.com/…-tdi-u-audi.html nejhorší TDI jaké kdy vzniklo, ale píšu ti to kvůli výkonu
V pašíkovi nejvýkonnější 1.9 TDI měl tehdy 85kW = fakt si nevymýšlej + když to praskne nevokecávej to! Tehdy to byl nejlepší diesel v běžný střední = i proto opakovaně motor roku
Nejsportovnější Alfa 2.4JTD měla 103kW pak 110kW = fakt si to přehnal
320d tehdy mělo 100kW a byl to horší motor! Stejnej byl i v 520d = tak obráceně KTEREJ tehdejší motor ti přišel..? :-!
Plus se podívej znovu na odkaz na výkony NOVÝCH aut v Německu!
No a teď ta nejhorší rána = osud má rád černý humor takže v autě jsem zrovna já seděl = mockrát :)
Příbuzenstvo ho mělo kdysi jako žhavou novinku = kolega závěrečnou generaci donedávna než jsme teď přešli na hybridy
V 3008 dává základní motorizace smysl, ačkoli 1.6 je ideál (ale drahý ideál), a 5008, tam ten základ taky není marný, když jezdíš po městě. A že by to byla nudná auta, bych úplně neřekl, podvozek si nechá líbit nečekaně hodně.
Jo, samozřejmě. A radši bych dvoulitr než pohoněnou šestnáctku. A manuál? Hm, od Peugeutu... vlastně asi ani ne.
Všechno má mínusy a plusy... a jak už jsem psal, tohle bych šel vyzkoušet, i přes icockpit.
To je fuk, jestli se spotřebuje víc ropy ne ? Důležité jsou emise.
Teoreticky, "KDYBY" si měl 2 motory, jeden neefektivní spotřebuje barel ropy a vyrobí n emisí a druhý, který spotřebuje barel a půl, ale vyrobí n/2 emisí, tak radši ten druhý ne ? A když sežere víc ropy = dříve dojde = budete se radovat všichni ekoteroristé ;)
No ale furt tam je ta REÁLNÁ větší spotřeba ropy = krát miliony aut fakt NESKUTEČNÝ co jsme to jednu dobu dělali (a těch 9,5 miliardy € ročně jen v Německu na ZVÝHODNĚNÍ nafty proti benzínu = solidní DE-BI-LI-TA
No, tady ti moc nejde matematika, protože když 4 litry nafty vs 6-8 benzinu, protože benzinové motory se nikde nezakazují, tak to je tak nula k nule, tudíž ryccardo má pravdu a pokud chceš být eko, kup si bud hybrid, benzín a nebo volítanou vofci ftédéí :D
Asi nechápu 4 litry nafty vs 8 litrů benzínu = vysvětlíš?
Ryccardo v 99% nemá pravdu = oravdu HODNĚ si vymýšlí. Viz poslední bajky o přednášce a 99% spotřebě ropy na paliva do aut TAM se dozvěděl jak je to doopravdy a tak vymyslel konstrukt o nutnosti navždy jezdit na ropu PROTOŽE to nelze jinak. PoRYCCARDOvsku provázeno desítkami a desítkami vulgarit :-O:D
Eko je (bude zelený) vodík a elektřina = ale zatím je prostě bez debat víc eko benzín než nafta (navíc zvýhodňovaná FAKT multi-miliardama rok co rok = u nás díky eSTéBákovi aktuálně víc než dřív
No jasně, že vysvětlim, moderní turbobenzín v takové Ofci prostě jede dle stylu 6-8 (třeba takové to 1.0/1.5 tsi) a pokud se bude srovnávat jen ta spotřeba paliva, tak stará Ofce jezdi za 4-5 litrů. Takže i při větším zatížení výroby nafty a rozdílné váze spotřebovaného paliva v kg ti pak vyjde nastejno, jestli ti auto sežere 4 litry nafty, nebo 6 benzínu ("vod voka"), takže kdo chce jezdit dieslem, musí mít starou rotačku, haleluja :D Benzín nám nikdo ještě nezakázal a jestli je víc eko? No, to je taky diskutabilní, sice nevypouští saze, ale zase oxidy dusíku, takže to taky není to pravé ořechové :)
Hmm to ale srovnáváš co srovnat nelze = ve stejné Ofci srovnatelný motor prostě není rozdíl nafta benzín 4 a 8 litrů. Viz Spritmonitor ale i údaje přímo výrobců = dnes je rozdíl spíš tak litr rozhodně ne 2násobek to ostatně nebylo nikdy (takže bez debat vyšší spotřeba ropy přes NAFTU) s nutností jí miliardama dotovat
Nikdo ti nezakázal ani naftu = budeš na ní moc jezdit = možná až do důchodu
No a ta hmotnost paliva co se bere správně ve velkoobchodu a blbě na stojanech je ten nesmysl = co nás dodnes ovlivňuje ŽE má JAKO menší spotřebu diesel než benzíňák. Plus to stálo za ty roky STOVKY MILIARD = na POCIT (jsme my to ale filutové :)
Jen to jet v OA na naftu prostě znamená VĚTŠÍ spotřebu ropy PLUS ty multi-miliardy na její ZVÝHODNĚNÍ = tuplovaná blbost
Jo, protože lidi to přeci dají radši zloději, kterého znají a vědí, že je okradl, než zkusit něco nového o čemž jim ten zloděj nakecal, že je to ještě horší :) Ale co kdyby měl náhodou pravdu...
S 2.0 TDI Evo se dá v té Ovci jezdit za těch 4-5 litru jezdit stejně jako s tou 1.9 TDI kdysi...
Takže co se týče spotřeby není mezi 1.9 TDI z roku 2000 a 2.0 TDI Evo z roku 2020 žádný rozdíl...
A 1.0 TSI a 1.5 TSI mezi 6-8 litru? V takovém rozmezí jsem jezdil s Ovcí 1.8T 110kW. Takže platí to samé. Mezi 1.8T z roku 2000 a 1.0 TSI/1.5 TSI z roku 2020 není rozdíl ve spotřebě taky zásadní...
Jediný zásadní rozdíl je ve složitosti motorů a jejich životnosti. Ty 1.8T a 1.9 TDI opraví v garáži každý moula za pár korun a 500 000 km pro ně není problém najezdit...
Tuto logiku docela nechápu. Paliva se získávají frakční destilací ropy. Naopak diverzifikace vede k úplnému zpracování materiálu. Když vyrábíš benzín, získáváš i naftu. A podíl nafty v ropě není zase o tolik menší než u benzínu.
No přesně = co na tom nechápeš? Rozdíl ve spotřebě obdobného vznětového/zážehového motoru je asi litr nebo litr a něco. Je to dáno JEN rozdílnou hmotností = proto se velkoobchodně pracuje s hmotností paliv (dřív i maloobchodně)
Viz i tvůj odkaz (tady to je i česky https://www.auto.cz/…-se-divit-107110 ) rozdíl ve spotřebě auta (kde viz odkazy miliardami ročně zvýhodňujeme naftu) je menší než rozdíl ve výrobě = nafta začíná dávat smysl někde od 3,5 tuny. Prostě pro dodávky nákladní dopravu bez debat = u osobních aut krom zcela extrémních nájezdů obřích SUV = ne
Běžný dieslový auto kde má majitel POCIT že jezdí za míň = má větší spotřeb ropy a dotovanou cenu paliva. Totální nesmysl = už to naštěstí si pomalu končí rsp. absurdní NAD poloviční podíly nafty v nově prodaných autech už jsou minulostí
A tím, že převedeš osobní automobilovou dopravu na benzínový pohon snížíš spotřebu ropy? Tím právě narušíš diverzitu pohonů a co budeš dělat s takto vyniklým nadbytkem nafty. Další věc co píšeš není úplně pravdivá. Rozdílné objemové spotřeby dieselu a benzínu nejsou dány jen rozdílem hustot - diesely mají stále o dost větší účinnost. Nehledě na životnost - ta je při správném zacházení jistě vyšší než u moderních přeplňovaných benzínů.
Dovolil bych si krutě nesouhlasit s tou životností, je uplně jedno, jestli jesli je to moderní benzín, nebo diesel, nebo i hybrid (známe i takové, které nejsou příkladné, zdravím Hondu), prostě někdo postaví dobrý motor, který drží, někdo špatný a je skoro fuk, jestli na naftu, nebo benzín. Průserové diesly jsou, byly a budou, benzíny taktéž...
Vztaženo ke všem motorům (rozuměj ke všem typum vyrobeným) ano, ale to neznamená, že jeden konkrétní typ motoru dieslový, nemuže být spolehlivější, než jeden konkrétní typ motoru benzinového
No to snad samozřejmě = ale obecně je to tak = nejporuchovější jsou prostě vznětové motory. Není to zrovna tajemství = stejně jako to že jim multi-miliardama zvýhodňujeme palivo
A že nafta je dražší než benzín = prostě všechno nějak naruby. Ale snad jsme po desetiletích obr giga nesmyslů = směřujeme k nápravě. Poměr dieslů z absurdních (i přes) 50% v běžných osobních autech klesá
I tady se naprosté šílenství vzniké po mé zmínce o stejných podmínkách pro prodej benzínu a nafty = maličko uklidnilo :-)
Ano naprosto jednoznačně snížíš. No ta nafta se do osobních aut používá masově JEN na JEDINÉM kontinentu = jak určitě víš. No spíš používaLA = teď to tedy bude ještě roky dojíždět v bazarech. Kde by skončily neprodané kdybys od zítřka na celém kontinentu zavedl ROVNOU stejnou daň pro benzín/naftu = a skončilo (multi-miliardové šílenství) zvýhodňování nafty
Životnost mého benzínového motoru ještě v záruce je docela slušná = v poslední recenzi ojetin jsem četl o milionu km a možná i 2 (fakt :)
Oni nemají pocit, že jezdí za méně. Oni za méně skutečně jezdí. Za méně peněz. Mají menší spotřebu, než na benzíňáku a navíc tankují naftu, která stojí méně než benzín, takže jejich peněženky ušetří. Čím víc najedou, tím více...
Já osobně sem moc nechodím, ale pamatuji si jak tahle "Hammunasakra" tu před lety pěla ódy na francouzské nafťáky - zejména 2.7 HDI a 3.0 HDI, jak je to super motor atd. a teď je zásadně proti dieselu? To je zásadní obrat...
Navíc nafta je i výrobně DRAŽŠÍ než benzín = takže opravdu komplet všechno špatně. Jezdit na DRAŽŠÍ palivo které znamená VĚTŠÍ spotřebu (ropy)
Není to obrat = kolega měl do současného auta 2.2 HDi = výbornej motor. Což NIC NEmění na tom že = v reálu se stejným dieslem jedeš za VÍC ropy než stejným benzínovým. A zrovna tak že nafta stojí výrobně VÍC než benzín
Nezkoušel jsem ale určitě má pravdu Martin Vaculík že to je fantastickej motor https://www.daimler.com/…sel/om656-2.html dneska podle něj asi nejlepší diesel
Za hřích určitě stojí https://www.alpina-automobiles.com/…d5-s/highlights/
Ale to NIC NEmění na tom co sem napsal = při rovných podmínkách = je nafta proti benzínu naprosto nekonkurenceschopná
že to stát TOTÁLNĚ PŘEKRUCUJE = a lidé (co to neví) mají opravdu JEN POCIT že jedou za míň (a zaplatí se to stejně z daní žejo ;)
Už někdy od 50. let to takhle de-bil-ně funguje. Někdy před 20ti lety s nárůstem počtu naftových osobních aut se s tím po Evropě snaží parlamenty něco dělat = bohužel řešení je velmi komplikované KDYŽ od zítřka přestaneš zvýhodňovat naftu = zůstanou v bazarech miliony neprodejných aut na naftu
Až mi ukážeš 200k diesel v D segmentu, který jezdí v kombinaci okresky a první třídy za 3.5l, tak dej vědět. https://moje.auto.cz/?…
Ta nízká spotřeba dieselu se projeví jen při vysokých dálničních rychlostech hodně nad cesky limit. Jinak je benzin níž nebo na dalnici do 140 stejně.
Nesrovnáváš diesel s benzínem, ale s hybridem.
Hybrid bez externího dobíjení se dokáže dobíjet jen rekuperací, takže mu dělá dobře jízda stylem brzda-plyn. Takže hlavně město. Při plynulé dálniční jízdě se téměř nebrzdí, tudíž se nerekuperuje a hybrid ztrácí smysl a spotřeba odpovídá benzínovému motoru. A na dálnici to funguje tak, že čím jedeš pomaleji, tím méně musíš brzdit, takže při jízdě třeba jen stovkou tě nedonutí šlápnout na brzdu ani kamion a brzdový pedál prakticky nepotřebuješ, takže nemáš šanci nic zrekuperovat.
Navíc nafta je levnější, takže i když jedeš s dieselem o trochu větší spotřebu, než s hybridem, ve finále můžeš jet levněji s dieselem.
Já teda 2 benzín hybridama jezdím 4 roky = a po nějaké době než jsem se naučil najít optimum mezi výkonem a spotřebou a tak bych řekl že JE TO PŘESNĚ NAOPAK ;-)
Neměl bys nejdřív VYZKOUŠET než psát...?
No a nafta je VÝROBNĚ DRAŽŠÍ DRAŽŠÍ DRAŽŠÍ než benzín = opět PŘESNĚ NAOPAK :-)
Jízdou na naftu spotřebováváš VÍC ropy a je to DRAŽŠÍ a potřebuješ cenové ZVÝHODNĚNÍ paliva = všechno PROTI naftě. Ostatně proto i na tom jediném kontinentu kde se absurdně rozšířila kam nepatří = už ustupuje
Dražší, ale pro koho? Možná tak pro stát je to dražší. Chceš snad mě přesvědčovat, že když někdo bude jezdit s dieselem za menší spotřebu, než s benzínem a tankovat levnější naftu, tak zaplatí víc? Že je nafta daňové zvyhodňovaná a dotovaná? To jsou přeci elektromobily taky...
Teď v posledních letech se to ale i v evropě pomaličku mění
No vtipné je že díky totálnímu pokřivení trhu co stálo multi-miliardy mělo dost lidí POCIT že s dieslem jedou za míň = peněz i paliva. No a vono obráceně jeli za VÍC peněz i paliva (teda ropy)
Tak to je dobrej nesmysl. Styl brzda plyn u hybridu je dost neefektivní. Chtělo by to někdy ten hy rid zkusit. A když není dobíjení externě, tak je to pořád jen a jen benzin ne? Takže srovnání na místě. Diesel vs benzin.
Tak samozřejmě nemyslím brzdit takovým způsobem, aby se brzdilo brzdami, ale rekuperovalo se. Pokud se nebude rekuperovat, nebude se nabíjet ne? Se služebním Octavia 2020 2,0 TDI Evo s manuálem si klidně okresky 145 km za 2h 16min se spotřebou 3,5l troufnu zajet. Tohle je první auto na kterém jsem naživo uviděl průměrnou spotřebu pod 4 litry a to fakt se služebním autem na spotřebu nejezdím.
Tak klidně. Kraslice -> centrum Prahy ( Masarykovo nádraží) . Rád tech 3.5 uvidím. Nejen, že to TDI Evo nedá, reálnou spotřebu bude mít o litr vyssi minimálně, ale i octavia není D segment. A nemá 200k.
To nedává smysl. Ropa obsahuje určitě množství uhlíku a spálenim nemůže zmizet. Pokud by se spálili větší množství, ale co2 by byly menší, muselo by to produkovat zvýšené množství např CO nebo C ( tedy sazi ) jako takového. Nevím, kolik se sazi vyprodukuje, ale pak by při vypalování prekracovali limity a to obrovsky.
Nemůže. V postracionálním náboženství Zelené Gréty byl diesel pasován na Satana. Navíc všechny spalováky budou ve jménu Velkého Zeleného dřív nebo později zlikvidovány jako třída.
Gréta ne, ale její dezinterpretátoři, stejně jako se i tady začalo tradovat, že naftu a auta zakážou piráti a jiné hovadiny :D Nepsal si to tady náhodou ty ? :D
Ne, to jsem opravdu nepsal. O pirátech, respektive o jejich šéfovi, je známo, že by sem rád natahal spousty obohacení. I když to se teď snaží zamlžit. Ale o dieslech, to ne. Nicméně já názory toho pána cíleně nevyhledávám, bo se mi z každého prvního udělá šoufl.
je porovnávací test tohoto exempláře s Arteonem 2.0 TSI 140 kW. Ta 1.6 z toho vychází dost špatně, žere o litr víc a i přes papírových 25kW navrch dynamicky nestíhá.
Neobvinujem iba si myslim, ze to je v reale velmi subjektivna zalezitost tak ako to, ze Arteon je nudny Passat a okrem dizajnu nema v jazdnych vlastnostiach nic na viac. Mozes si vybrat comu das prednost, 508 ma aj dizajn aj jazdne vlastnosti a o nieco horsia dynamika v priamke nemusi hrat prim pre niekoho kto oceni to ostatne.