Testy

Zpět na článek

TEST Peugeot 508 SW GT Pack PureTech 225 – Umí víc, než být jen krásný

129 komentářů

Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Braver
Po roční zkušenosti s tímhle autem ho musím jen chválit. Narozdíl od tohoto benzínového vrcholu jezdím se 180 koňovou naftou. Jedná se o univerzální auto, které nabízí dostatek prostoru pro rodinu, parádní neokoukaný design a výborné jízdní vlastnosti. V tomto segmentu podle mě není lepší auto, navíc když vyhandlujete velmi atraktivní cenu u dealera.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jen škoda, ze je uvnitř tak malé. Moc rodinné pak není. Ale to není nic proti 508, to nejsou ani jeho přímí konkurenti.
Avatar - Anonym
Anonym
Moment, tady mi něco nehraje. Měl jsem 605 (manažerská limuzína), mám 406 (velký sedan). Ta 508 má být něco mezi těmito dvěma třídami a navíc o 2 (nebo o 3) generace dál. Takže pokud je to auto malé, tak máme každý jiná měřítka a nebo museli u Peugeotu něco hodně moc pokazit.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Trend je jaký je. uata z venku rostou, ale uvnitř to moc vidět není, často dokonce naopak. Tlak na bezpečnost a komfort. Vše to "nafukuje materiál" ven se to moc nedá, tak se uvbere uvnitř. Tloušťka dvěří a veliké tunely a podobně.
Avatar - Anonym
Anonym
:yes: Máš pravdu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tloušťka dveří se mi vždycky líbila u drahých sportovních vozů https😐/www.autoblog.com/…gsegg-agera-rsr/#… super že to dorazilo i do tuctového mainstreamu
Avatar - Ozzman
Ozzman
No malé.... ono to není malé, jako auto menšího segmentu, jen je to jinak postavené s cílem na vzhledm, než na užitnou hodnotu, něco jako prémiovka (třeba takové 3er nikdy nebylo etalonem prostornosti). Pro řidiče - managera, je tam místa hodně, to auto není zrkátka postaveno jako rodinné, kombík jsem nezkoušel, ale liftback je tak pro 2 lidi + 2 notebooky v kufru 😊

I když má icockpit, tak bych to jako služebák bral, líbí se mi to, jezdilo to fakt slušně.
Avatar - Emel
Emel
To jsou dvě věci
- zaprvé, že je 508 něco mezi 407 a 607 byl spíš marketing... jo, proti 407 to uvnitř bylo větší, ale v rámci rostoucí střední třídy celkem normálka
- zadruhé, nová generace se zmenšila - o 5cm na výšku, 2,4cm na rozvoru, 4cm na délce. Peugeot to prostě pojal víc stylově než prakticky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
O které 508 mluvíš? Nemám to změřené, ale 407 mi přišla prostornější, než tato aktuální 508, ale vidím tam prostě jen změnu v zaměření auta.
Avatar - Emel
Emel
Však jo, vnímej tu chronologii 😄
Byla 407. Pak Peugeot zařízl šestkovou řadu a představil 508, o které tvrdil, že je to nástupce obou - 407 a 607, tj. o půl třídy nad MainD. I to tak prezentoval na stránkách.
A teď je druhá generace 508, která se (netypicky) mezigeneračně zmenšila (viz nahoře - rozvor, výška).
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes:
Michal220
Nevím jak SW ale 508 je uvnitř malá a to hlavně vzadu na svojí třídu až nezvykle.To auto je o designu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Docela i o jízdních vlastnostech + ve vrcholné verzi i výkonu https😐/www.autorevue.cz/…oni-i-jako-kombi
moan78
Je jasne, ze tabulkova a realna spotreba su dva ine svety, ale aj tak 10 litrov vs 5,4 je rozdiel, ktory moze neznaleho dost zaskocit. Na dieslovej 1.6tke mam ten rozdiel za 150.000 km 1,4 litra.
Edit: mozte mi vysvetlit palcovaci, co vas viedlo k tomu, hejtovat ciselne udaje?
Tom Pro
To palcujou deti, co se nudi u pocitace. Bud pisou na inzeraty, ze koupi tvoje auto se slevou 100-200tis, a kdyz jen pro srandu napíšeš, ze ok, tak uz se neozvou a tahnou sem palcovat. Sleduj jak mi to namrskaj ty minusy. Prostě jen tak, protože live v pici.
Avatar - CRASH-TEST-DUMMY
CRASH-TEST-DUMMY
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
moan78
Vidim, ze mas uplnu pravdu 😊
Avatar - Anonym
Anonym
Nechápu ty minusy. Neměla by se tahle prolhanost spíš nějak trestat? Vždyť si automobilky dělají z ze všech srandu. Pořád platí, že všechna auta žerou reálně daleko víc, než se píše v papírech.
Avatar - Emel
Emel
To ale srovnáváš hrušky s jabkama. 10l byl průměr v Praze, 5,4l je normovaná kombinovaná. Takže když už, tak srovnávej testovou kombinaci 8,1 vs. udávanou 5,4... nebo městskou 9,9 v testu vs. 6,9 udávanou.
No a potom... není Praha jako Praha. Nikdy nemám tak dobrou spotřebu, jako když projedu mimo špičku Blanku nebo Jižní spojku... a naopak, pokud jako obvykle vypnu StartStop a stojím v koloně, no tak je spotřeba nekonečná.
moan78
Dobry postreh! Ale aj tak 7vs9 a 5,4 vs 8 stoji tiez za zamyslenie
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V ceníku nevidím nic než PHEV a základní dehet. Což je tedy fail, pokud půjde o trvalý stav.
Reco
Bohuzial je to takto😒br /> pre modely 508/508SW končí motor 1.6PureTech 180k a 225k. Vo výbere motorizácií modelu zostane 1.5BlueHDi a 1.6Plugin Hybrid. možnosť 1.2PureTech asi nebude pre slovenský trh otvorená (pre iné krajiny zrejme áno).
- náhrada za ukončené motory NEPRÍDE
- dôvo😜 emisie EÚ
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nevím jak třeba Volvo, ale nevím o jiném autě, které by skutečně nenabízelo nic jiného než směšný fleetový diesel a PHEV, aby si snížili emise. A to je 508 z toho nejzajímavějšího v segmentu. Velká škoda. Automotive jde do kytek. Aspoň jsem se s PureTechem stihl projet, bylo to příjemné.
_Teddy_
Ale v aktualnom slovenskom katalogu je pre 508sw stale v ponuke aj motor 1.6PT/225k. Bohuzial iba v najvyssej vybave za "akciovu" cenu 42590€. To je teda riadna palka! Ale ak tento motor z ponuky vypadne, bude to prakticky koniec 508...
Reco
V ponuke su uz ale len skladovky pre tento motor, mas to tam piktogramom oznacene. Tiez som vravel, ze minimalne tu 133kW verziu nechat mohli, lebo naozaj je to dost brutal s verziami. ALE moze to byt aj dosledok predajov, ktore moc nejdu.
S tymi motormi to plati aj pre 3008 napriklad, len tam ostava 1.2. A tam to chapem, lebo 85% trhu berie 1.5+1.2.
Uvidime ci moj 1.6Puretech bude mat v buducnosti este cenu, alebo nie.
_Teddy_
Ja som uz davno vravel, ze z dvojice 508/insignia zostane len jeden model. Stredna trieda stagnuje, Stellantis nebude ponukat dva modely.

A mozno to bude aj lepsie. Insignia kombi s 200-konovym benzinom 2.0T v najvyssej vybave za 36790€ je lepsi kauf. Pripadne GSi kombik 230koni 4x4 za 42000, neni o com.
Vauban
no prave pod jednym koncernom pouzivat len premenovane/prelepene rovnake auto nie je az tak od veci
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To není normální, stahovat naftu kvůli emisí CO2. Pokud nejezdíš jen kolem komína, tak je naftový dvoulitr jasná volba.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kvůli co2 ne, ale kvůli ostatním emisim a s tím spojenou spolehlivostí.
Navíc dnes už nafta ma význam jen pro opravdu dlouhé trasy, ani to kolem komína už neplatí a pri najezdu cca 35-40tis ročně se mi nafta nevyplatí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dražší těžší poruchovější s nutností dotování ceny paliva = nafta v osobních vozech, jednu dobu někde i přes 50% podíl :😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Normální to JE protože na naftu spotřebuješ VÍC ropy. To letitý pokřivení kdy jsme jí zvýhodňovali ABY jsme měli VĚTŠÍ spotřebu ropy, kterou nemáme = to byla je a vždycky bude ekonomická DE-BI-LI-TA non plus ultra

Představa že to je úspornější a levnější už SNAD vzala po vysvětleních za svý nebo? Je to jen FALEŠNÁ dotovaná PŘEDSTAVA že je nafta výhodná. Ne není = třeba v Německu tenhle POCIT stojí asi 9,5 mld. euro ročně https😐/www.electrive.net/2018/02/14/auswertung-der-these-diesel-subventionen-muessen-weg/ u nás beneficient z každýho litru prodaný nafty plus skoromonopolní dodavatel adBlue tohle navýšil https😐/echo24.cz/…dane-nema-logiku
Avatar - del42sa
del42sa
když jde o emise tak francouzi jsou vždycky rychlí jak srač.a v rušení motorů, kéž by měli takovou výdrž jako Volkswagen, který plánuje diesel i pro nový Passsat. Ostatně C5X diselové motory už nemá

Když Renault i Peugeot přestali vyrábět svoje benzínové V6, tak se taky oháněli emisemi, zatímco němci dál pokračovali ve výrobě objemových motorů.Takže bych se ani nedivil, kdyby za chvíli zrušili i tu 1,6l .Tak to zkrátka je, teď chtějí ve Francii zakázat reklamu na auta se spalovacím motorem, takže ta debilní francouzská eco-friendly zelená mentalita si svůj autoprůmysl zabije sama ;-\

A tahle firma má bohužel pod palcem Chrysler i Alfu a Maserati...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak tomuhle se říká ČÍTANKOVĚ ŠPATNÁ ANALÝZA = po tvém VYMYSLÍM si to TAK jak se MI líbí 😉

VW použije svůj stále docela nový POVEDENÝ https😐/autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-ev👋 frantíci už nevyrobili hástupce 2.2 HDI a teď holt vystačí s povedeným 1.5 HDi výkon je celkem v pohodě. Kdo chce víc je z čeho vybírat

Svět jde stejně už JINAM https😐/fdrive.cz/…atti-chiron-7108 násobnou efektivitu elektromotoru nelze spalovacím motorem (ani tím v Bugatti) dohnat
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Lol, cože? Výkon 1.5 není do 508 v pohodě.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Wtf chápeš, že 1.5 by byla mizérie i před 20 lety?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Wtf CO na tom odkazu NECHÁPEŠ?

Ano viz aktuální odkaz = před 20ti lety bylo 96 kW super = CO na tom NECHÁPEŠ?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
2.0 zmizel spíš kvůli nákladům, museli by ho překopat nebo vyvinout novou motorizaci, což se pro 508 a 5008 nevyplatí. Ale citelně chybí, s tím souhlas.
Avatar - del42sa
del42sa
mají 508, 5008, 308 3008, c5 AIRCROSS, nový C5X, C4 picasso , to mi nepřijde jako málo aut.... Jestli se tohle nevyplatí tak už se nevyplatí vůbec nic
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Střední třída zmírá, do 308 a 3008 to nikdo nechce a do Citroenů asi 1.5 stačí.
Avatar - del42sa
del42sa
hlavně jak tu všichní píšou o tom, že 2,0 HDi je nejlepší motor a prej ho nikdo nechce 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Není nejlepší, spíš nejodolnější. Nelze se jeho koupí zmýlit, ale v nižší střední prostě velký diesel není častá volba.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je to tak = boj za nižší emise byl a je vždy JEN a only EÚ :-!

NIKDE jinde po planetě to nebylo a není = víceméně VŠUDE STEJNÉ celých těch https😐/www.auto.cz/…-roku-1970-94232 jinde dokonce i DÉLE 😊

EDIT po 5ti minutách = hele hrdinové :no: nenapíšete ZA CO? Nebo prostě PRO PRAVDU SE ČLOVĚK ZLOBÍ takže :no: :no: :no: :😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
To je hodně mizerný výběr. Tohle už ne tak slavným prodejům značně uškodí. Vybrat si malý diesel (vhodný tak do 208/2008/30😄 a něho Drahý, těžký PHEV, který musíš nabíjet, což ne každý tu možnost má. Prakticky neprodejný model.
Popravdě dodnes netuším, proč lidi i v 3008 a dokonce 5008 kupují hlavně základní motorizace a mít malinkatý benzínový tříválec v autě velikosti 5008 je hodně smutné. Na druhou stranu 5008 i 3008 je symbol nudy. jizdně to člověka unudí. Takže jestli se v tom má člověk plahočit s 1,2PT a nebo 1,6 už moz z radosti nedodá.
Přitom Vzhledově jsou Peugeoty v mých očích jedny z nejhezčích aut na cestách, nevadí mi ani icockpit. Pravda je, že jejich křížencům SUV/MPV jsem na chuť nepřišel. Ale 508 je nádherné auto které s vhodným pohonem dobře jezdí. 208 je také hodně povedená a i 2008 beru. 308 na živo neznám, ale tu už taky ochudili o motory.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ad 3válec https😐/www.autoforum.cz/…co-to-je-pokrok/

A to samý platí pro naftu = výkon co má dneska velmi povedenej 1.5 HDI nedávno měly vpřesně v téhle třídě 2litry. NEKONEČNÝ RŮST výkonů prostě není možný = růst počtu aut DÁVNO PŘEKONAL růst počtu silnic a dálnic

Je to dokonce NAOPAK než píšeš = mainstreamová střední nikdy nenabízela výkony jako tahle 508ma = už těch 165kW je slušná hodnota a 360koní bylo nedávno sakra hodně i v prémii

Trocha výkonový reality = to je průměrný výkon nových aut v koních https😐/www.autoforum.cz/…rii-nema-obdoby/ v jediné zemi na světě s (omezeně) neomezenou rychlostí
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Klasicky jsi mimo. PHEV mě nezajímá, PSE je špatný vtip cenou i jízdou, a 1.5 je výkonově těžce podprůměrná. Jezdil jsem 2.2 HDi 98 kW, ten motor měl výrazný turbokopanec a nejezdilo se s ním zle, ale předjíždění nebylo příjemným zážitkem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No viz realita = klasicky si mimo TY. Nabídka motorizací fakt není o tom co TEBE zajímá = ale o výkonovém rozsahu = a ten je super 360 koní v běžném mainstreamu :yes:
Navíc ta výkonnově špičková verze má lepší těžiště a lepší rozložení hmotnosti a proti běžným šiřší rozchod :yes: :yes:

Výkonová realita jediné země s (částečně) neomezenou rychlostí https😐/www.autoforum.cz/…rii-nema-obdoby/

Verze 98kW? To bylo před kolika desítkama let? 😊
Ten skončil koukám před 17ti lety. A předjíždění bylo NEPŘÍJEMNÝM zážitkem? 😁
Hele jakým výkonem v čem jezdiš = dnes? A jakým tehdy před těma 20ti lety? 😄
No výkonová realita viz odkaz = česká relita viz tenhle odkaz https😐/www.novinky.cz/…-evrope-40350642
Arese
Jsi prostě beznadějný případ. 😒] 😒] 😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Že neblábolím a dám na skutečnost? Nojo no = blbost že 2.2 HDI 98kW bylo před desítkami let NEPŘÍJEMNÝ ZÁŽITEK (párkrát po sobě motor roku ve své kategorii do 2.5 litru = kde ho pak vystřídal R6 2,5 BMW) bych fakt nevyplodil 😉

S jakým výkonem že o desítky let dál teď jezdíš? Čím ostatní v (bohatším) Německu viz odkazy
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jistě, ty mi tady říkej, jak se mi jezdilo s 98kW střední třídou, ve které jsi ani neseděl.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo říkám LŽEŠ

Tak si příště nevymýšlej + když to praskne nevokecávej to

Tou dobou měla Audi A6 V6 2,5 litr 110kW https😐/www.tipcars.com/…-tdi-u-audi.html nejhorší TDI jaké kdy vzniklo, ale píšu ti to kvůli výkonu
V pašíkovi nejvýkonnější 1.9 TDI měl tehdy 85kW = fakt si nevymýšlej + když to praskne nevokecávej to! Tehdy to byl nejlepší diesel v běžný střední = i proto opakovaně motor roku
Nejsportovnější Alfa 2.4JTD měla 103kW pak 110kW = fakt si to přehnal
320d tehdy mělo 100kW a byl to horší motor! Stejnej byl i v 520d = tak obráceně KTEREJ tehdejší motor ti přišel..? :-!


Plus se podívej znovu na odkaz na výkony NOVÝCH aut v Německu!

No a teď ta nejhorší rána = osud má rád černý humor takže v autě jsem zrovna já seděl = mockrát 😊
Příbuzenstvo ho mělo kdysi jako žhavou novinku = kolega závěrečnou generaci donedávna než jsme teď přešli na hybridy
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
PSE je těžký nezatáčející zgerb, který nikdo nekupuje. Proto se ho neobtěžují zde ani nabízet.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak neobtěžují nabízet??

Zgerb https😐/fdrive.cz/…y-z-nemecka-5715 :yes: :yes:

Hele v jakym roce evoluce techniky ses zasekl? Máš doma ještě https😐/pixers.cz/…elevize-14322527 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V 3008 dává základní motorizace smysl, ačkoli 1.6 je ideál (ale drahý ideál), a 5008, tam ten základ taky není marný, když jezdíš po městě. A že by to byla nudná auta, bych úplně neřekl, podvozek si nechá líbit nečekaně hodně.
Avatar - Emel
Emel
Jo, takhle by to šlo... silnej benzín, hezká barva, kombík... výbava je namaxovaná, nějakých 100t by se asi dalo ušetřit.
Arese
Jo, pokud by nabídli normální pracoviště řidiče, tak jo. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak. Taky bych přivítal takové to normální, jako mám v Priusu :-!
Avatar - Emel
Emel
Jo, samozřejmě. A radši bych dvoulitr než pohoněnou šestnáctku. A manuál? Hm, od Peugeutu... vlastně asi ani ne.
Všechno má mínusy a plusy... a jak už jsem psal, tohle bych šel vyzkoušet, i přes icockpit.
Avatar - Anonym
Anonym
vypadá mnohem méně na Asii jako tenhle Peugeot. Cha cha. Musím se jen smát..
Avatar - Emel
Emel
To říkáš ty.
Avatar - del42sa
del42sa
když se chce tak to jde : Revoluční nápad může zachránit dieselové motory: Vykazuje výrazně nižší emise 😉

https😐/www.autojournal.cz/…zne-nizsi-emise/
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejde = ropu to nevyrobí https😐/zs-kaplickeho.cz/…-vyucovani-ropa/

Skutečnost že jet na naftu znamená VĚTŠÍ VĚTŠÍ VĚTŠÍ spotřebu ropy = to taky neřeší

Skutečnost že ropa je multi-miliardama zvýhodňovaná proti benzínu = to taky neřeší
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je fuk, jestli se spotřebuje víc ropy ne ? Důležité jsou emise.

Teoreticky, "KDYBY" si měl 2 motory, jeden neefektivní spotřebuje barel ropy a vyrobí n emisí a druhý, který spotřebuje barel a půl, ale vyrobí n/2 emisí, tak radši ten druhý ne ? A když sežere víc ropy = dříve dojde = budete se radovat všichni ekoteroristé 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je "FUK jestli spotřebováváme VÍC ropy"? No to si NEmyslím 😲 :😉

Emise jsou i ta těžba a přeprava a zpracování a přeprava = ropy a toho benzínu a nafty z ní 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pak platí = dříve se vypotřebuje a bude to pak víc eko, musíš koukat i na delší časový horiznot 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bacha to je argumentace skoro typu ryccardo :-!

Právě že KOUKÁM na delší časový horizont = a auta MŮŽOU už dneska jezdit na NE ropu (nebo alespoň MENŠÍ spotřebu ropy 😉

A ropu POTŘEBUJEME a ona mrcha jednou (určitě) DOJDE = tak proč s ní VÍC plýtvat při běžném ježdění a navíc https😐/www.augsburger-allgemeine.de/…-id58391911.html
Avatar - Ozzman
Ozzman
Však jezdí, taková Oktávka 1.9 TDI, ta jezdí za 4 na sto 😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vím ryccardo jí měl 😁

No ale furt tam je ta REÁLNÁ větší spotřeba ropy = krát miliony aut fakt NESKUTEČNÝ co jsme to jednu dobu dělali (a těch 9,5 miliardy € ročně jen v Německu na ZVÝHODNĚNÍ nafty proti benzínu = solidní DE-BI-LI-TA
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, tady ti moc nejde matematika, protože když 4 litry nafty vs 6-8 benzinu, protože benzinové motory se nikde nezakazují, tak to je tak nula k nule, tudíž ryccardo má pravdu a pokud chceš být eko, kup si bud hybrid, benzín a nebo volítanou vofci ftédéí 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Až TAK? 😲 😉

Asi nechápu 4 litry nafty vs 8 litrů benzínu = vysvětlíš?

Ryccardo v 99% nemá pravdu = oravdu HODNĚ si vymýšlí. Viz poslední bajky o přednášce a 99% spotřebě ropy na paliva do aut TAM se dozvěděl jak je to doopravdy a tak vymyslel konstrukt o nutnosti navždy jezdit na ropu PROTOŽE to nelze jinak. PoRYCCARDOvsku provázeno desítkami a desítkami vulgarit 😲 😁

Eko je (bude zelený) vodík a elektřina = ale zatím je prostě bez debat víc eko benzín než nafta (navíc zvýhodňovaná FAKT multi-miliardama rok co rok = u nás díky eSTéBákovi aktuálně víc než dřív
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jasně, že vysvětlim, moderní turbobenzín v takové Ofci prostě jede dle stylu 6-8 (třeba takové to 1.0/1.5 tsi) a pokud se bude srovnávat jen ta spotřeba paliva, tak stará Ofce jezdi za 4-5 litrů. Takže i při větším zatížení výroby nafty a rozdílné váze spotřebovaného paliva v kg ti pak vyjde nastejno, jestli ti auto sežere 4 litry nafty, nebo 6 benzínu ("vod voka"), takže kdo chce jezdit dieslem, musí mít starou rotačku, haleluja 😁 Benzín nám nikdo ještě nezakázal a jestli je víc eko? No, to je taky diskutabilní, sice nevypouští saze, ale zase oxidy dusíku, takže to taky není to pravé ořechové 😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hmm to ale srovnáváš co srovnat nelze = ve stejné Ofci srovnatelný motor prostě není rozdíl nafta benzín 4 a 8 litrů. Viz Spritmonitor ale i údaje přímo výrobců = dnes je rozdíl spíš tak litr rozhodně ne 2násobek to ostatně nebylo nikdy (takže bez debat vyšší spotřeba ropy přes NAFTU) s nutností jí miliardama dotovat

Nikdo ti nezakázal ani naftu = budeš na ní moc jezdit = možná až do důchodu

No a ta hmotnost paliva co se bere správně ve velkoobchodu a blbě na stojanech je ten nesmysl = co nás dodnes ovlivňuje ŽE má JAKO menší spotřebu diesel než benzíňák. Plus to stálo za ty roky STOVKY MILIARD = na POCIT (jsme my to ale filutové 😊

Jen to jet v OA na naftu prostě znamená VĚTŠÍ spotřebu ropy PLUS ty multi-miliardy na její ZVÝHODNĚNÍ = tuplovaná blbost
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale já chci srovnávat nesrovnatelné, protože trh mi to umožnuje 😁 Muj diesel si vezme víc, než to TSI, takže já jsem ultra neekologicky 😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ANO jsi ZLO skoro jako https😐/www.mediaguru.cz/…an-a-jeji-tvare/ :😉

Myslíš že pán ZLA bude po skvělých KLAUSovi a ZEMANovi taky https😐/www.impuls.cz/…imp-redakce_lurz taky DVAKRÁT? :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, protože lidi to přeci dají radši zloději, kterého znají a vědí, že je okradl, než zkusit něco nového o čemž jim ten zloděj nakecal, že je to ještě horší 😊 Ale co kdyby měl náhodou pravdu...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tady s tebou BOHUŽEL musím SOUHLASit 😐
Michal220
O3 1.6d za 4 i min jede ale ve srovnání s 1,2-1.0tsi je jen 1,5l rozdíl.U mě 2,5l s tsi O3Rs při klidné jízdě.
JanFrk
A koho tohle zajímá? Lidi zajímá, že nafťák je úspornější a to, že nafta stojí na benzínkách méně, než benzín.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No každého s mozkem = z čeho myslíš že se ta výrobně dražší nafta dotuje? To že spotřebujeme o miliony litrů ropy víc = to zaplatí myslíš kdo?
JanFrk
S 2.0 TDI Evo se dá v té Ovci jezdit za těch 4-5 litru jezdit stejně jako s tou 1.9 TDI kdysi...
Takže co se týče spotřeby není mezi 1.9 TDI z roku 2000 a 2.0 TDI Evo z roku 2020 žádný rozdíl...

A 1.0 TSI a 1.5 TSI mezi 6-8 litru? V takovém rozmezí jsem jezdil s Ovcí 1.8T 110kW. Takže platí to samé. Mezi 1.8T z roku 2000 a 1.0 TSI/1.5 TSI z roku 2020 není rozdíl ve spotřebě taky zásadní...

Jediný zásadní rozdíl je ve složitosti motorů a jejich životnosti. Ty 1.8T a 1.9 TDI opraví v garáži každý moula za pár korun a 500 000 km pro ně není problém najezdit...
Avatar - Ham.
Ham.
U té nafty je to pravda, ale benzín šel o dost dolů, takže mezi 1.8T a 1.5 TSi jsou skoro dva litry rozdílu.
https😐/www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
Michal220
No Passata 1.8t jsem měl a pod 8 nešel ani při klidné jízdě a to s 1.5tsi nemůžeš vůbec srovnávat.Ty TDI možná až na opravy.
Braver
Tuto logiku docela nechápu. Paliva se získávají frakční destilací ropy. Naopak diverzifikace vede k úplnému zpracování materiálu. Když vyrábíš benzín, získáváš i naftu. A podíl nafty v ropě není zase o tolik menší než u benzínu.

https😐/www.aboutpipelines.com/…a-barrel-of-oil/
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No přesně = co na tom nechápeš? Rozdíl ve spotřebě obdobného vznětovéh👋zážehového motoru je asi litr nebo litr a něco. Je to dáno JEN rozdílnou hmotností = proto se velkoobchodně pracuje s hmotností paliv (dřív i maloobchodně)

Viz i tvůj odkaz (tady to je i česky https😐/www.auto.cz/…-se-divit-107110 ) rozdíl ve spotřebě auta (kde viz odkazy miliardami ročně zvýhodňujeme naftu) je menší než rozdíl ve výrobě = nafta začíná dávat smysl někde od 3,5 tuny. Prostě pro dodávky nákladní dopravu bez debat = u osobních aut krom zcela extrémních nájezdů obřích SUV = ne

Běžný dieslový auto kde má majitel POCIT že jezdí za míň = má větší spotřeb ropy a dotovanou cenu paliva. Totální nesmysl = už to naštěstí si pomalu končí rsp. absurdní NAD poloviční podíly nafty v nově prodaných autech už jsou minulostí
Braver
A tím, že převedeš osobní automobilovou dopravu na benzínový pohon snížíš spotřebu ropy? Tím právě narušíš diverzitu pohonů a co budeš dělat s takto vyniklým nadbytkem nafty. Další věc co píšeš není úplně pravdivá. Rozdílné objemové spotřeby dieselu a benzínu nejsou dány jen rozdílem hustot - diesely mají stále o dost větší účinnost. Nehledě na životnost - ta je při správném zacházení jistě vyšší než u moderních přeplňovaných benzínů.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dovolil bych si krutě nesouhlasit s tou životností, je uplně jedno, jestli jesli je to moderní benzín, nebo diesel, nebo i hybrid (známe i takové, které nejsou příkladné, zdravím Hondu), prostě někdo postaví dobrý motor, který drží, někdo špatný a je skoro fuk, jestli na naftu, nebo benzín. Průserové diesly jsou, byly a budou, benzíny taktéž...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je fakt stejně tak není životnost o počtu válců https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Zrovna 2,0 HDI je jeden z nejlepších motorů.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kdysi jsem srovnával s 2.2 HDI = to byl PAN motor :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, mám druhý... ale to nemění nic na tom, co napsal Braver, že generalizovat diesly jako spolehlivější, než turbobenziny, je blbost 😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jsou na to i statistiky = nejporuchovější je diesel
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vztaženo ke všem motorům (rozuměj ke všem typum vyrobeným) ano, ale to neznamená, že jeden konkrétní typ motoru dieslový, nemuže být spolehlivější, než jeden konkrétní typ motoru benzinového
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to snad samozřejmě = ale obecně je to tak = nejporuchovější jsou prostě vznětové motory. Není to zrovna tajemství = stejně jako to že jim multi-miliardama zvýhodňujeme palivo

A že nafta je dražší než benzín = prostě všechno nějak naruby. Ale snad jsme po desetiletích obr giga nesmyslů = směřujeme k nápravě. Poměr dieslů z absurdních (i přes) 50% v běžných osobních autech klesá

I tady se naprosté šílenství vzniké po mé zmínce o stejných podmínkách pro prodej benzínu a nafty = maličko uklidnilo 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano naprosto jednoznačně snížíš. No ta nafta se do osobních aut používá masově JEN na JEDINÉM kontinentu = jak určitě víš. No spíš používaLA = teď to tedy bude ještě roky dojíždět v bazarech. Kde by skončily neprodané kdybys od zítřka na celém kontinentu zavedl ROVNOU stejnou daň pro benzín/naftu = a skončilo (multi-miliardové šílenství) zvýhodňování nafty

Životnost mého benzínového motoru ještě v záruce je docela slušná = v poslední recenzi ojetin jsem četl o milionu km a možná i 2 (fakt 😊

Diesly mají už nižší účinnost https😐/www.autorevue.cz/…em-cini-25-litru a musí se jim zvýhodňovat miliardami cena https😐/www.augsburger-allgemeine.de/…-id58391911.html paliva a fakt v reálu spotřebovávají VÍC ropy = prostě všechno špatně
JanFrk
Oni nemají pocit, že jezdí za méně. Oni za méně skutečně jezdí. Za méně peněz. Mají menší spotřebu, než na benzíňáku a navíc tankují naftu, která stojí méně než benzín, takže jejich peněženky ušetří. Čím víc najedou, tím více...

Já osobně sem moc nechodím, ale pamatuji si jak tahle "Hammunasakra" tu před lety pěla ódy na francouzské nafťáky - zejména 2.7 HDI a 3.0 HDI, jak je to super motor atd. a teď je zásadně proti dieselu? To je zásadní obrat...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No v reálu nejezdí žejo. To je právě jen POCIT

Navíc nafta je i výrobně DRAŽŠÍ než benzín = takže opravdu komplet všechno špatně. Jezdit na DRAŽŠÍ palivo které znamená VĚTŠÍ spotřebu (ropy)

Není to obrat = kolega měl do současného auta 2.2 HDi = výbornej motor. Což NIC NEmění na tom že = v reálu se stejným dieslem jedeš za VÍC ropy než stejným benzínovým. A zrovna tak že nafta stojí výrobně VÍC než benzín
Nezkoušel jsem ale určitě má pravdu Martin Vaculík že to je fantastickej motor https😐/www.daimler.com/…sel/om656-2.html dneska podle něj asi nejlepší diesel
Za hřích určitě stojí https😐/www.alpina-automobiles.com/…d5-s/highlights/

Ale to NIC NEmění na tom co sem napsal = při rovných podmínkách = je nafta proti benzínu naprosto nekonkurenceschopná

že to stát TOTÁLNĚ PŘEKRUCUJE = a lidé (co to neví) mají opravdu JEN POCIT že jedou za míň (a zaplatí se to stejně z daní žejo 😉

Už někdy od 50. let to takhle de-bil-ně funguje. Někdy před 20ti lety s nárůstem počtu naftových osobních aut se s tím po Evropě snaží parlamenty něco dělat = bohužel řešení je velmi komplikované KDYŽ od zítřka přestaneš zvýhodňovat naftu = zůstanou v bazarech miliony neprodejných aut na naftu
Avatar - Mikesus
Mikesus
Až mi ukážeš 200k diesel v D segmentu, který jezdí v kombinaci okresky a první třídy za 3.5l, tak dej vědět.
https😐/moje.auto.cz/?…
Ta nízká spotřeba dieselu se projeví jen při vysokých dálničních rychlostech hodně nad cesky limit. Jinak je benzin níž nebo na dalnici do 140 stejně.
JanFrk
Nesrovnáváš diesel s benzínem, ale s hybridem.
Hybrid bez externího dobíjení se dokáže dobíjet jen rekuperací, takže mu dělá dobře jízda stylem brzda-plyn. Takže hlavně město. Při plynulé dálniční jízdě se téměř nebrzdí, tudíž se nerekuperuje a hybrid ztrácí smysl a spotřeba odpovídá benzínovému motoru. A na dálnici to funguje tak, že čím jedeš pomaleji, tím méně musíš brzdit, takže při jízdě třeba jen stovkou tě nedonutí šlápnout na brzdu ani kamion a brzdový pedál prakticky nepotřebuješ, takže nemáš šanci nic zrekuperovat.

Navíc nafta je levnější, takže i když jedeš s dieselem o trochu větší spotřebu, než s hybridem, ve finále můžeš jet levněji s dieselem.
Avatar - Anonym
Anonym
Kecáš nesmysly.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Brzda plyn? 😲 Tos VYMYSLEL jak 😁

Já teda 2 benzín hybridama jezdím 4 roky = a po nějaké době než jsem se naučil najít optimum mezi výkonem a spotřebou a tak bych řekl že JE TO PŘESNĚ NAOPAK 😉

Neměl bys nejdřív VYZKOUŠET než psát...?

No a nafta je VÝROBNĚ DRAŽŠÍ DRAŽŠÍ DRAŽŠÍ než benzín = opět PŘESNĚ NAOPAK 😄

Jízdou na naftu spotřebováváš VÍC ropy a je to DRAŽŠÍ a potřebuješ cenové ZVÝHODNĚNÍ paliva = všechno PROTI naftě. Ostatně proto i na tom jediném kontinentu kde se absurdně rozšířila kam nepatří = už ustupuje
JanFrk
Dražší, ale pro koho? Možná tak pro stát je to dražší. Chceš snad mě přesvědčovat, že když někdo bude jezdit s dieselem za menší spotřebu, než s benzínem a tankovat levnější naftu, tak zaplatí víc? Že je nafta daňové zvyhodňovaná a dotovaná? To jsou přeci elektromobily taky...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo nafta je celej tvůj život zvýhodňovaná proti benzínu (multi-miliardama v Německu to je ca 9,5 miliardy € ročně) zvýhodňovaná https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
To že je výhodnější byl vždy jen POCIT = docela draze zaplacenej https😐/www.electrive.net/2018/02/14/auswertung-der-these-diesel-subventionen-muessen-weg/ POCIT. U nás to teď Babiš dál navýšil = pro NĚJ rsp. firmu jeho ženy AGROFERT část co získal když (někdo) zastřelil https😐/www.seznamzpravy.cz/…ka-mrazka-116851 je to výhodnější https😐/ekonomickydenik.cz/…ty-trha-rekordy/
Má i monopol na adBlue = právě teď probíhá další pokus https😐/www.seznamzpravy.cz/…bioslozky-156983

Elektromobily proti tomu úplně zlomkem https😐/www.iisd.org/…lectric-vehicles

Ostatně CELKOVĚ to děláme úplně blbě http😐/www.enviweb.cz/83124

Teď v posledních letech se to ale i v evropě pomaličku mění

No vtipné je že díky totálnímu pokřivení trhu co stálo multi-miliardy mělo dost lidí POCIT že s dieslem jedou za míň = peněz i paliva. No a vono obráceně jeli za VÍC peněz i paliva (teda ropy)
JanFrk
Neušetří ropu, nešetří peníze státu, ale ušetří své peníze... A běžnému českému vesničanovi o nic více nejde...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ANO 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jezdi za cizí peníze tedy chceš říct.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak to je dobrej nesmysl. Styl brzda plyn u hybridu je dost neefektivní. Chtělo by to někdy ten hy rid zkusit. A když není dobíjení externě, tak je to pořád jen a jen benzin ne? Takže srovnání na místě. Diesel vs benzin.
JanFrk
Tak samozřejmě nemyslím brzdit takovým způsobem, aby se brzdilo brzdami, ale rekuperovalo se. Pokud se nebude rekuperovat, nebude se nabíjet ne? Se služebním Octavia 2020 2,0 TDI Evo s manuálem si klidně okresky 145 km za 2h 16min se spotřebou 3,5l troufnu zajet. Tohle je první auto na kterém jsem naživo uviděl průměrnou spotřebu pod 4 litry a to fakt se služebním autem na spotřebu nejezdím.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak klidně. Kraslice -> centrum Prahy ( Masarykovo nádraží) . Rád tech 3.5 uvidím. Nejen, že to TDI Evo nedá, reálnou spotřebu bude mít o litr vyssi minimálně, ale i octavia není D segment. A nemá 200k.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To nedává smysl. Ropa obsahuje určitě množství uhlíku a spálenim nemůže zmizet. Pokud by se spálili větší množství, ale co2 by byly menší, muselo by to produkovat zvýšené množství např CO nebo C ( tedy sazi ) jako takového. Nevím, kolik se sazi vyprodukuje, ale pak by při vypalování prekracovali limity a to obrovsky.
Avatar - Anonym
Anonym
Nemůže. V postracionálním náboženství Zelené Gréty byl diesel pasován na Satana. Navíc všechny spalováky budou ve jménu Velkého Zeleného dřív nebo později zlikvidovány jako třída.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslíš tu školačku co říká POSLOUCHEJTE své Akademie věd = zatímco ty říkáš NE a NE a NE? 😄

Emise aut snižujeme celoplanetárně asi 60 let v Evropě přes 50 let = není čas aby ti došlo proč nebo aspoň ŽE to nebude BEZdůvodně? 😉

Diesel v běžném osobním autě KRAVINA = vždy BYL kravina. PROČ větší spotřeba ropy PLUS nutnost zvýhodňovat CENU jeho paliva???
fortik
Ty bys měl mít limit na jeden příspěvěk na článek a i to by bylo hodně.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak který z FAKTů tě dnes namíchl NEJVÍC? 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Gréta ne, ale její dezinterpretátoři, stejně jako se i tady začalo tradovat, že naftu a auta zakážou piráti a jiné hovadiny 😁 Nepsal si to tady náhodou ty ? 😁

Eko je prostě dobrej byznys....
Avatar - Anonym
Anonym
Ne, to jsem opravdu nepsal. O pirátech, respektive o jejich šéfovi, je známo, že by sem rád natahal spousty obohacení. I když to se teď snaží zamlžit. Ale o dieslech, to ne. Nicméně já názory toho pána cíleně nevyhledávám, bo se mi z každého prvního udělá šoufl.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jednou slyšel, že Babiš ukradl dítěti lízátko ! A teď se to snaží zamlžit 😁


Prosimtě Romane, být eko je prostě in, stejně jako být veganem, nosit plnovous, mít iphone, či fotit si selfie s každou hovadinou, co uvidíš...
Avatar - Anonym
Anonym
Vždyt jo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bohužel Babiš ukradl miliardy lízátek = zcela jistě
Avatar - Anonym
Anonym
A nevíš prosím tě jestli je slízal sám a nebo rozdal dětem?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
VŠECHNY si nechal https😐/www.novinky.cz/…vedlive-40358732

Holt jiný kraj https😐/www.novinky.cz/…snidane-40362297 u nás VŠECHNY lízátka https😐/www.denik.cz/…vo-20201210.html navěky věků a nikdy jinak 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dětem daroval trestní stíhání a pak je nechal znesvéprávnit 😊 Je to taťka k pohledání 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😁 :-!
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄
Šimpanz
je porovnávací test tohoto exempláře s Arteonem 2.0 TSI 140 kW. Ta 1.6 z toho vychází dost špatně, žere o litr víc a i přes papírových 25kW navrch dynamicky nestíhá.
Avatar - lamal
lamal
samozrejme, na uber auto nemoze stihat, nejede, viac zere...
Arese
Obviňuješ je tedy, že to jejich měření zfalšovali ve prospěch VW? 😲 Nějaké důkazy?! 😲
Avatar - lamal
lamal
Neobvinujem iba si myslim, ze to je v reale velmi subjektivna zalezitost tak ako to, ze Arteon je nudny Passat a okrem dizajnu nema v jazdnych vlastnostiach nic na viac. Mozes si vybrat comu das prednost, 508 ma aj dizajn aj jazdne vlastnosti a o nieco horsia dynamika v priamke nemusi hrat prim pre niekoho kto oceni to ostatne.
Avatar - hugino
hugino
Veď toto.Načo by som kupoval 508 za cca 52 000 € keď za to máš Arteon Shooting Break s 280k alebo nový Mercedes Benz C ,BMW 3 alebo Audi A 4.