SUV-kupé se u luxusních značek ukázala jako populární volba, a tak se jej Renault rozhodl nabídnout i v mainstreamové kategorii. Arkana v lecčems nadchne, motor byl ale pro mě zklamáním.
myšleno je to právě tím, že mildhybrid v tomto případě nepřispívá k hladkému chodu start-stopu a elánu v nízkých otáčkách, jak bývá jinde zvykem. A právě to mě přijde škoda.
No, co já mám zkušenost s klasickým TCE140 v Megoši, tak se mi právě líbilo, že na to, že je to vlastně turbomotor, tak začíná srdnatě táhnout od středních otáček a hezky graduje. Oproti "simulátoru dieslů" jako jsou 1.0 či 1.5 TSI to bylo příjemné, nicméně Megane bude asi lehčí a nižší, takže na to auto stačil i do cca 150ti na dálnici jako příjemný společník.
Ďakujem za reakciu, ale na jednej strane píšete, že pomoc elektromotora hlavne pri rozjazdoch je cítiť a citeľne pomáha preklenúť turbodieru, na druhej strane že to nepoznať. Zladenie keď je kostrbaté beriem ako oprávnenú výčitku. Aj tak si osobne myslím, že u malého benzínu je nástup výkonu od 2 tisíc otáčok úplne v pohode. Si spomeňte kde začali ťahať nepreplnovane atmosféry.
Ja napríklad nesúhlasím s tým, že tu prínos mild-hybridu necítiť. S Arkanou som mal možnosť jazdiť a dostať sa do typickej poobednej kolóny a práveže som si hovoril, ako fajn plynulo sa to vždy rozbehne pri štart/stope. Aj prítomnosť AutoHoldu som ocenil o ktorom sa môže Škode aj Stellantisu pri platforme z malých áut iba snívať. Súhlasím, že ak niekto jazdí štýlom brzda plyn, tak tá prevodovka občas trochu nestíha. Ale tak jazdia len pretekári a novinári. :)
Od toho Rencek ten systém nikdy nezaváděl. Jeho implementace byla nezbytná kvůli emisím. Minimálně papírově to asi hodí úsporu a nějakých těch gramů CO2, jinak by to tam nedávali. Škoda to je i není. Takový 48V systém je dražší, těžší a komplikovanější. A Arkana je levné auto na to jakou má v základu výbavu.
Osobně jsem v tom autě jel a ty trhavé rozjezdy dělá ta dvojspojka zcela jistě stejně jako tomu bylo v Meganu před faceliftem.
Zase platí jako vždy u Rencka "Kupuj až po faceliftu".
No ja som si to auto už kúpil a jazdím s ním každý deň ale vaše symptómy som nezaznamenal ani nijaké iné problémy. Funguje to skvelo a to som ešte v zábehu. Ten motor si po 2000 km sadne, mám ho v inom aute akurát 155 k variantu. Nerozumiem Vám , však koľko to vaše testovacie auto môže mat nabeháte ? Alebo čo od toho očakávate? Neviem ….. Pre ostatných . Jazdi to super , je to tiché odskúšané na všetkých typoch ciest.
Pan Bureš to píše poměrně jasné - nejede to z nízkých otáček a nejede to ani po dálnici. Jediné, kde je to (tak jak tomu rozumím) v pohodě, je klidná jízda ve středních otáčkách. Asi velké auto pro jízdu "na pohodu". Prostě příprava na EV :-[]
No ... to bude asi tým, že ruská Arkana nie je to isté ako Arkana predávaná v EU. Ruská verzia je totiž postavená na Dusteri. Stačí si všimnúť úplne inú prístrojovku.
Je to priamo v článku:
"Ta nicméně úplnou novinkou není, prodávat se začala už v roce 2019. Jenže to mluvíme o ruské specifikaci, která má sice totožný vzhled jako verze pro západní Evropu, její útroby jsou ale zcela jiné. Jejím základem je totiž architektura B0 známá třeba z Dacie Duster, zatímco Arkana letos uvedená v Evropě využívá modernější základ v podobě platformy CF-B sdílené s Cliem nebo Capturem. Znatelné je to hlavně uvnitř, díky moderněji koncipovanému interiéru, nebo na nabídce motorů, sázející v Evropě na elektrifikované jednotky. Obě Arkany tak ve výsledku mají shodný jen vnější vzhled."
Captur pro EU a pro Rusko byla vždycky odlišná auta. Proto se jeden jmenuje Captur (EU) a druhý Kaptur. Předchozí generace měla asi 20cm rozdíl v délce a měl jednodušší techniku.
Na druhou stranu taky si myslím, že 800k za crossover postavený na Cliu je dost :)
Na obrazkoch pekne, v realite nicim nezaujimave a nudne auto. Praveze hlavne na vonkajsom dizajne je vidiet ako rychlo starne. Vnutorny priestor zodpoveda Captur, je jasne citelne, ze stale ide len o nafuknute Clio. Cenovka je odvazna - na male auto. Predpovedam tomu skor slabsie predaje. Hodnota za peniaze potom ako som to videl nazivo je IMHO dost slaba.
Súhlas. Toto je v súčasnosti podľa mňa najväčší problém Renaultu. Kupujúci sa pozrie na jeho ponuku, povie si, že Hm, pekné, ale pôjde radšej do Peugeotu. Koniec koncov, štatistiky predajov to potvrdzujú.
Mne to auto pripadá disproporčne je vidno že má úzky podvozok /Captur,Clio/.Som dosť prekvapený z toho motora lebo väčšinou ho chvália a skôr si myslím že problém bude v automate EDC.Nevyzerá vyslovene zle ale za 800 000 kč / tj cca 31 000 €/ sú v ponuke ďalšie alternatívy ako napr. Cupra Formentor alebo si treba počkať na nový Qashqai samozrejme oba s manuálmi.
No 800 ale auto je v palbě.Bez pár příplatků jsi hned o 100 i více dole ale tak je to vždy u novinářský aut.Formentor je s cenou přes 900 asi blíže k milionu při stejné výbavě.
Nechápu, kdo by si to měl koupit. Chlap v tom bude vypadat jako pičus a ani ženská v tom moc parády neudělá, protože Renault... Praktické to taky není, takže k čemu to je sakra dobré? :D
:) mne to tiež ale že vôbec nereže. Väčšina aktuálnych rendíkov sa dá, ale dizajn tohto kúsku vystihuje veta: takto sa to nerobí do psej matere. Nič proti tým čo sa im to páči - mne proste nie.
No taky jsem o tom přemýšlel, ale prostě je jiná doba. Moji mladší kolegové ve věku 25 jezdí v hnědých SUV nebo mají SUV s nálepkou I love hybrid a já, kterému táhne na čtyřicet a má doma 4 děti, jezdí v malém Hot Hatchi s poctivým dvoulitrem...
Ale ten nejmladší má Scirocco, což je alespoň nějaký pozitivní výhled do budoucna