Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Renault Arkana 1.3 Tce 140 EDC – Dostupná X4 potěší prostorem, méně už motorem

43 komentářů

webpaja
...že tenhle Renda vypadá mnohem lépe než zmiňovaná X4 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, bohužel jo....

ale ještě lepší by bylo, kdyby byl Renda klasické 4dv coupé
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Rendlík
Avatar - white label
white label
Co na něm vypadá lépe?
Blbě vypadají obě...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak jinak, vypadá méně blbě než opravdová X4 😁
Avatar - white label
white label
Tak znovu, co na něm vypadá méně blbě, než na opravdové X4?
Logo?
Avatar - lamal
lamal
Absencia ladvín je asi +
Avatar - wakantanka
wakantanka
tej výčitke voči motoru. Že je tam zabudovaný mikro hybrid si človek nevšimne, spotreba slušná. Nevolá väčšina práve po tom?
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Dobrý den,

myšleno je to právě tím, že mildhybrid v tomto případě nepřispívá k hladkému chodu start-stopu a elánu v nízkých otáčkách, jak bývá jinde zvykem. A právě to mě přijde škoda.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, co já mám zkušenost s klasickým TCE140 v Megoši, tak se mi právě líbilo, že na to, že je to vlastně turbomotor, tak začíná srdnatě táhnout od středních otáček a hezky graduje. Oproti "simulátoru dieslů" jako jsou 1.0 či 1.5 TSI to bylo příjemné, nicméně Megane bude asi lehčí a nižší, takže na to auto stačil i do cca 150ti na dálnici jako příjemný společník.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ďakujem za reakciu, ale na jednej strane píšete, že pomoc elektromotora hlavne pri rozjazdoch je cítiť a citeľne pomáha preklenúť turbodieru, na druhej strane že to nepoznať. Zladenie keď je kostrbaté beriem ako oprávnenú výčitku. Aj tak si osobne myslím, že u malého benzínu je nástup výkonu od 2 tisíc otáčok úplne v pohode. Si spomeňte kde začali ťahať nepreplnovane atmosféry.
Avantime
Ja napríklad nesúhlasím s tým, že tu prínos mild-hybridu necítiť. S Arkanou som mal možnosť jazdiť a dostať sa do typickej poobednej kolóny a práveže som si hovoril, ako fajn plynulo sa to vždy rozbehne pri štart/stope. Aj prítomnosť AutoHoldu som ocenil o ktorom sa môže Škode aj Stellantisu pri platforme z malých áut iba snívať. Súhlasím, že ak niekto jazdí štýlom brzda plyn, tak tá prevodovka občas trochu nestíha. Ale tak jazdia len pretekári a novinári. 😊
traveldrive
Cenný postreh. Dík. :yes:
Renoo
Od toho Rencek ten systém nikdy nezaváděl. Jeho implementace byla nezbytná kvůli emisím. Minimálně papírově to asi hodí úsporu a nějakých těch gramů CO2, jinak by to tam nedávali. Škoda to je i není. Takový 48V systém je dražší, těžší a komplikovanější. A Arkana je levné auto na to jakou má v základu výbavu.
Osobně jsem v tom autě jel a ty trhavé rozjezdy dělá ta dvojspojka zcela jistě stejně jako tomu bylo v Meganu před faceliftem.
Zase platí jako vždy u Rencka "Kupuj až po faceliftu".
mopilot
No ja som si to auto už kúpil a jazdím s ním každý deň ale vaše symptómy som nezaznamenal ani nijaké iné problémy. Funguje to skvelo a to som ešte v zábehu. Ten motor si po 2000 km sadne, mám ho v inom aute akurát 155 k variantu. Nerozumiem Vám , však koľko to vaše testovacie auto môže mat nabeháte ? Alebo čo od toho očakávate? Neviem ….. Pre ostatných . Jazdi to super , je to tiché odskúšané na všetkých typoch ciest.
Avatar - xxc
xxc
Áno, každý sa sťažuje na hlučnosť a auto je tiché 😄
Xylo
Pan Bureš to píše poměrně jasné - nejede to z nízkých otáček a nejede to ani po dálnici. Jediné, kde je to (tak jak tomu rozumím) v pohodě, je klidná jízda ve středních otáčkách. Asi velké auto pro jízdu "na pohodu". Prostě příprava na EV 😒]
Avatar - xxc
xxc
Nedávno som sa pýtal, či ten motor je zábavný a vraj áno 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Opravdu, když se to v Rusku prodává za polovinu?
Opravdu, když za tuto cenu obdržíte motůrek 1,3?
Nenechte se vysmát, redakce.
Avatar - TheBill
TheBill
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Lovap
No ... to bude asi tým, že ruská Arkana nie je to isté ako Arkana predávaná v EU. Ruská verzia je totiž postavená na Dusteri. Stačí si všimnúť úplne inú prístrojovku.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
třeba je evropská Arkana taky postavená na Dusteru, kde bereš jistotu že ne?
Lovap
Je to priamo v článku😒br /> "Ta nicméně úplnou novinkou není, prodávat se začala už v roce 2019. Jenže to mluvíme o ruské specifikaci, která má sice totožný vzhled jako verze pro západní Evropu, její útroby jsou ale zcela jiné. Jejím základem je totiž architektura B0 známá třeba z Dacie Duster, zatímco Arkana letos uvedená v Evropě využívá modernější základ v podobě platformy CF-B sdílené s Cliem nebo Capturem. Znatelné je to hlavně uvnitř, díky moderněji koncipovanému interiéru, nebo na nabídce motorů, sázející v Evropě na elektrifikované jednotky. Obě Arkany tak ve výsledku mají shodný jen vnější vzhled."
Renoo
Místo hledání dieslu se stačí podívat na podvozek. A světě div se, on už to fakt někdo udělal.
adamzprahy
Captur pro EU a pro Rusko byla vždycky odlišná auta. Proto se jeden jmenuje Captur (EU) a druhý Kaptur. Předchozí generace měla asi 20cm rozdíl v délce a měl jednodušší techniku.

Na druhou stranu taky si myslím, že 800k za crossover postavený na Cliu je dost 😊
traveldrive
Tak si poriadne pozri, čo sa predáva v Rusku a zbytočne nerob zo seba osla.
Arese
Až na to, že Arkana prodávaná v Rusku je technicky úplně jiné auto na staré platformě Dacie! 😒]
Meky
Na obrazkoch pekne, v realite nicim nezaujimave a nudne auto. Praveze hlavne na vonkajsom dizajne je vidiet ako rychlo starne. Vnutorny priestor zodpoveda Captur, je jasne citelne, ze stale ide len o nafuknute Clio. Cenovka je odvazna - na male auto. Predpovedam tomu skor slabsie predaje. Hodnota za peniaze potom ako som to videl nazivo je IMHO dost slaba.
Avantime
Súhlas. Toto je v súčasnosti podľa mňa najväčší problém Renaultu. Kupujúci sa pozrie na jeho ponuku, povie si, že Hm, pekné, ale pôjde radšej do Peugeotu. Koniec koncov, štatistiky predajov to potvrdzujú.
Renoo
Mně se na živo líbí docela dost. Ale ten interiér.... Stačilo by nešetřit na několika kravinách a hned by to vypadalo jinak.
Avatar - pradeda777
pradeda777
...motor byl ale pro mě zklamáním. Víme kdo za to může....a bude hůř.... 😒] 😒] 😒]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Je arkana krasavec.... v bawe ozaj mozu ( maju ) o com premyslat ...

S tymto tce a v cervenej... dokonaly kusok a kupodivu stale da sa povedat aj za ferovu cenu .... arkana :yes:
jam2015
...bude kedy?!
Avatar - hugino
hugino
Mne to auto pripadá disproporčne je vidno že má úzky podvozok /Captur,Cli👋.Som dosť prekvapený z toho motora lebo väčšinou ho chvália a skôr si myslím že problém bude v automate EDC.Nevyzerá vyslovene zle ale za 800 000 kč / tj cca 31 000 €/ sú v ponuke ďalšie alternatívy ako napr. Cupra Formentor alebo si treba počkať na nový Qashqai samozrejme oba s manuálmi.
Michal220
No 800 ale auto je v palbě.Bez pár příplatků jsi hned o 100 i více dole ale tak je to vždy u novinářský aut.Formentor je s cenou přes 900 asi blíže k milionu při stejné výbavě.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Nechápu, kdo by si to měl koupit. Chlap v tom bude vypadat jako pičus a ani ženská v tom moc parády neudělá, protože Renault... Praktické to taky není, takže k čemu to je sakra dobré? 😁
ondrej_x
😊 mne to tiež ale že vôbec nereže. Väčšina aktuálnych rendíkov sa dá, ale dizajn tohto kúsku vystihuje veta: takto sa to nerobí do psej matere. Nič proti tým čo sa im to páči - mne proste nie.
Avatar - Ronault.
Ronault.
No taky jsem o tom přemýšlel, ale prostě je jiná doba. Moji mladší kolegové ve věku 25 jezdí v hnědých SUV nebo mají SUV s nálepkou I love hybrid a já, kterému táhne na čtyřicet a má doma 4 děti, jezdí v malém Hot Hatchi s poctivým dvoulitrem...
Ale ten nejmladší má Scirocco, což je alespoň nějaký pozitivní výhled do budoucna
kyklop
Jj, časy sa menia 😒] 😒] . Momentálne riešim výmenu auta a zvažujem posledný návrat k manuálu, kým sa ešte dá 😄 😒]
Arese
...ho ze srdce přeju, ale pro mě osobně je to zcela nezajímavý model. To už raději běžný Megane, samozřejmě nehybridní!
kyklop
Chápem, tiež by som šahol po klasickom kombi, ale mám za to že väčšina kupujúcich to bude vidieť opačne...
Michal220
Prostě vystoupení z suv je jednodušší než z hatchbacku.Trochu vyšší cena a další neduhy jsou na vedlejší koleji.
Arese
Nic proti SUV, ale když už, tak tedy s praktickou "kombíkovou" zádí! 😄 :yes: