Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI – Musíme se odlišit

Mezi designové kombíky přibyl ve střední třídě nově Volkswagen Arteon Shooting Brake, který tvoří zajímavější alternativu k Passatu Variant. Je to zároveň jediný přímý konkurent k podobně střiženému Peugeotu 508 SW.
Zpět na článek
18. 6. 2021 09:44
18. 6. 2021 09:48
18. 6. 2021 09:51
18. 6. 2021 10:03
18. 6. 2021 10:05
18. 6. 2021 10:02
18. 6. 2021 10:11
18. 6. 2021 10:08
18. 6. 2021 10:16
18. 6. 2021 11:01
18. 6. 2021 11:07
18. 6. 2021 11:43
18. 6. 2021 12:07
18. 6. 2021 10:36
18. 6. 2021 10:42
18. 6. 2021 10:45
18. 6. 2021 10:40
18. 6. 2021 10:48
18. 6. 2021 11:39
18. 6. 2021 12:47
18. 6. 2021 12:58
18. 6. 2021 17:17
18. 6. 2021 12:53
18. 6. 2021 13:05
18. 6. 2021 13:12
18. 6. 2021 13:20
18. 6. 2021 14:43
18. 6. 2021 17:19
18. 6. 2021 17:26
18. 6. 2021 17:54
18. 6. 2021 22:02
18. 6. 2021 22:45
18. 6. 2021 08:43
Rozdíl ve známce za řízení
Tak takovou známku za řízení jsem u Peugeotu 508 nečekal. Ve všech tuzemských i zahraničních testech toto auto v této oblasti dominuje a sám to můžu jako vlastník potvrdit. Dále nevím, jak je to v konkrétním testovaném modelu, ale já si na své 508 mohu přepnout na plně! manuální režim, do kterého elektronika sahá pouze při dosažení omezovače nebo při velmi nízkých otáčkách. Co se týče naprosto brutálně sražených známek za prostor. Vůbec to není tak, jak z recenze vyplývá. To, že nemáte před nohama tunu zbytečného místa je pravda, ale i při posazu hodně vysokého člověka na přední sedadlo vzadu zbývá stále dostatek prostoru. Ale ano, přiznávám, že v tomto nízkém voze se může 120 kilový pořízek cítím stísněně. To se podle mě ale bude dít i u Arteonu, který ostatně beru jako velmi pěkné a promyšlené auto, ale určitě není před 508 GT o parník, tak jak se snaží tato recenze prezentovat.

A co se týče často kritizovaného objemu kufru v dané třídě - s tímto se často čaruje. A na to je odborník zejména Ford u svého mondea a také VW. ADAC prováděl měření objemu a Peugeot 508 SW má naprosto srovnatelný a v řadě případů větší zavazadelník než konkurence.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - KANKUNEN
18. 6. 2021 08:57
Re: Rozdíl ve známce za řízení
To je tak, protože je Peugeotu interiér naruby, tak je malý volant a ten musí být přeposilovaný a tak se ztratí cit. Nejlíp to poznáš, když prelezeš z Mazdy6.
18. 6. 2021 09:17
Re: Rozdíl ve známce za řízení
Troufám si nesouhlasit. Naladění posilovače, převážně ve vyšších rychlostech je velmi dobré. Řízení je i dost strmé, vůbec nechápu o jakém ručkování po volantu autor článku mluví. Strmější řízení jsem u žádného jiného auta neměl. Kruhové objezdy projíždíte jen s malými natočeními volantu.

O kvalitních jízdních vlastnostech 508 vypovídá i naprosto vynikající výsledek losího testu. Schválně porovnejte chováhí arteonu a 508.:
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…

Dále doporučuji tohle video
https://www.youtube.com/watch?…

Nechci tady zarputile obhajovat Peugeot, ale ta známka ohledně řízení prostě není udělená správně...
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 09:20
Re: Rozdíl ve známce za řízení
Já 508 řídil, sice v naftě a liftback a musím uznale říct, že řízení i podvozek je velmi dobrý :yes: Žádný gumový francouz, jak někteří neznalí čekají.
18. 6. 2021 09:29
Re: Rozdíl ve známce za řízení
Bohužel už stejně 508 poslali, alespoň na našem trhu, k šípku. Absence dvoulitrové nafty a nyní už i čistě benzínových motorů prodejům neprospěje. Přitom dobře vybavené verze Allure nebo Gtline se 180 koňovým benzínem se reálně prodávaly od 750 - 850 tisíc. Za podobné peníze se dala sehnat i nafta. Ještě sedají sehnat skladovky za dobré peníze, ale z výroby už polezou jen hybridy.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 09:34
Re: Rozdíl ve známce za řízení
To je úděl střední třídy... nejen u Peugeotu. Ale zase nesrovnávejme reálné ceny s těmi ceníkovými, protože tady i VW umí dost kouzlit.
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2021 10:24
Re: Rozdíl ve známce za řízení
jedna vec su tu motory.. za mna chyba 508 nejaky dostojny 2.0 turbomotor ... tu arteon je ina liga aj napriek tomu ze to tsi je len solidny priemer svojej kategorie a nie nieco extra ... a dalsia vec je ten bajecny i cocpit ( aspon podla pezotu ) ... uz z principu by som ho napriklad ja nikdy nechcel ... arteon nema pritom jedinu vyslovenu vadu... mozno kabina mohla byt "vacsci vodvaz" ... ale sme uz v triede a v aute ktore uz vie byt rodinnym dostojnym spolocnikom a akymsi uz dostojnym zrkadlom osobnosti majitela ... na nejake srandicky a wow efekty su tu potom skor mini-male vozy a la twingac a pod .... arteon :yes:
18. 6. 2021 12:12
Re: Re: Rozdíl ve známce za řízení
Takže jen z principu...
Avatar - hugino
18. 6. 2021 09:28
Re: Rozdíl ve známce za řízení
Mňa skôr prekvapilo že DSG prevodovka podľa článku je lepšia ako HDM v Peugeote.A takisto keby Arteon mal letné gumy a adaptívne tlmiče tak aj dynamiku,ovládatelnosť aj brzdnú dráhu by mal lepšie a ten rozdiel v známkach by bol ešte väčší.Takž P 508 je totálne predražené auto na to čo ponúka to už Insignia GSI je voči P 508 o dosť lepšia volba.
18. 6. 2021 09:34
Re: Rozdíl ve známce za řízení
Podívejte se prosím na ty videa, která jsem postoval výše. Arteon jistě nevládne lepšími jízdními vlastnostmi než 508. HDM od Aisinu je super, alespoň u mé 180 koňové nafty, zde nemůžu soudit. Cena je vysoká u GT verze. Když si dobře vybavíte Allure, nebo Gtline, tak jste o 300 tisíc dole. Jinak Insignia je fajn auto, taky se mi líbí, docela jsem o ní uvažoval. Ale je to takový jezevčík, interiér slabota a jizdní vlastnosti určitě horší než u 508. Dá se ale sehnat se zajímavými motory a za dobrou cenu.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 09:37
Re: Rozdíl ve známce za řízení
Nemohu souhlasit, že Insignia jezdí hůře, než 508, podvozkově mi Insignie příjde jako jedno z nejlepších aut mainstreamového D segmentu.
18. 6. 2021 09:46
Re: Rozdíl ve známce za řízení
To akceptuji. Stejně tyto porovnání vychází z konkrétních dojmů na dané trase, povrchu, obutí atd. Ve střední třídě jsou už auta s vytříbeným projevem a je dobré si najít to co danému člověku vyhovuje. Mě v poměru cena/výkon 508 sedla, stejně tak designem. Vůbec bych se ale, kdyby tenkrát přišla dobrá nabídka nebránil ani Insignii nebo superbu.
Avatar - woody-alien
18. 6. 2021 10:19
Re: Rozdíl ve známce za řízení
Souhlasím s nesouhlasem.... ;-)
Avatar - Mikesus
18. 6. 2021 09:58
Re: Rozdíl ve známce za řízení
Mne ten automat nepřišel zase tak uzasnej. Docela linej na rozjezdech, jinak příjemnej komfortní.
18. 6. 2021 10:02
Re: Rozdíl ve známce za řízení
HDM není na rozjezdech nikdy raketa, to už je dáno jeho konstrukcí. Nicméně lepší než kdyby v kolonách cukal, nebo šel špatně dávkovat plyn při rozjezdu. Tohle auto není sportovní náčiní, ale GTčko...
Avatar - Mikesus
18. 6. 2021 10:04
Re: Rozdíl ve známce za řízení
Ja mu to nezazlivam, ale irituje mne to. Ovšem méně, než to cukani v kolonach.
Avatar - xxc
18. 6. 2021 11:03
Re: Rozdíl ve známce za řízení
Ale niekedy treba odbocit cez dvojprudovku a je problem. Alebo sa pohnut na dialnicu zo stopky a tiez je mierny problem. Auto nemusi byt sportove, aby bolo prijemne ho pouzivat aj v meste. Pokial niekto chce alebo musi chodit spalovacim.
Avatar - Emel
18. 6. 2021 11:14
Re: Rozdíl ve známce za řízení
Pokud máš problém odbočit se 160kW autem, byť s automatem... no tak máš problém ;-)
18. 6. 2021 11:21
Re: Rozdíl ve známce za řízení
Přesně. Zjevně s tím nejel a soudí...
Avatar - xxc
18. 6. 2021 16:47
Re: Re: Rozdíl ve známce za řízení
Áno, nešiel som v tom, ale z príspevkov je vidno až nezdravý a nekritický obdiv vlastnej garáže. Emp2 platformu doma mám, včera som s ňou aj jazdil a aj obyčajná škoda ma riadenie lepšie.
Avatar - xxc
18. 6. 2021 16:40
Re: Re: Rozdíl ve známce za řízení
Ja ten hdm mám v 110 kW BMW, predpokladal som, že je to motorom. Možno aj prevodovka tomu pomáha :-) Inak sa nesťažujem, len cítim potrebu sa niekedy svižne pohnúť aj na obyčajnom aute v obyčajnej situácii. Keby to akcelerovalo v pohode, ani si to nevšimnem a výhrady by som nepísal, takže to asi nie je ok.
Avatar - twistedTSD
18. 6. 2021 17:04
Re: Rozdíl ve známce za řízení
No se starým 4AT jsem měl velký problém udělat jakýkoli svižný manévr z místa a moje vina to tedy nebyla.
18. 6. 2021 11:19
Re: Rozdíl ve známce za řízení
No, to tedy probém není. Co tady kolega zmiňoval je jakási relativní lenost, když lechtáte plyn. To auto udělá stovku pod 8 vteřin, jakékoliv zrychlování je naprosto v pohodě. Na jízdu ve městě je právš tohle auto úplně super i přesto že je to dálniční GTčko a to zejména díky automatickým rozjezdů a zastavování v kolonách.
Avatar - white label
18. 6. 2021 15:28
Re: Rozdíl ve známce za řízení
HDM je naopak na rozjezdech/hned ze startu obecně spíš ve výhodě, proti dvojspojkám.
Avatar - Emel
18. 6. 2021 11:13
Re: Rozdíl ve známce za řízení
V Insignii je to taky slabší článek (8AT od Aisinu)... jak říkáš, spíš na pohodu než na sportovní jízdu. V Insignii teda navíc řadí sám i v manuálním režimu... ale ten je stejně k prdu (reakce nejsou úplně okamžité a člověk se za chvíli v těch osmi kvaltech ztratí).
Na druhou stranu jo... necuká, řadí vcelku logicky, moc to nepodtáčí a při dálniční 150 má 2500 otáček, to je pro mě osobně velkej bonus.
Avatar - twistedTSD
18. 6. 2021 17:08
Re: Rozdíl ve známce za řízení
Souhlas, prohnal jsem ho v 308 2.0 HDi i 508 1.6 PT a nebyl to vyloženě ideál pro dynamickou jízdu. Ale není špatný.
Avatar - Dinar
18. 6. 2021 12:47
Re: Rozdíl ve známce za řízení
Hm, už nějakou dobu jsem tu nečetl tak úžasně zarputilou obranu vlastní garáže, gratuluju. :D :yes:
Ale aspoň to není nějaký hybrid od toyoty s nulovou spotřebou a jízdními vlastnostmi porsche. ;-)
Avatar - Mikesus
18. 6. 2021 14:01
Re: Rozdíl ve známce za řízení
To přeháníš, ten hybridní Auris ma zajisto ještě lepší jízdní vlastnosti než Porsche, to těžiště je proste nízko :-[] :-[]
Avatar - twistedTSD
18. 6. 2021 16:57
Re: Rozdíl ve známce za řízení
naopak mám pocit, že bývá za řízení kritizována, ale mně se líbilo.
Avatar - hugino
18. 6. 2021 08:49
Arteon Shooting Break
Momentálne je pre mňa Arteon SB najkrajšie auto segmentu a čo sa týka testu rozdiel konečných známok 1.61 vs 2.04 v prospech Arteonu je dosť velký.Nemyslím si že by to bolo tým že by redakcia nadŕžala koncernu ale vo viacerých testoch aj na SK / top speed / tento Arteon vychválili a dokonca vraveli že pokial sa dá treba si ho kúpiť lebo je dosť možné že za pár rokov ho prestanú vyrábať a ďalšia generácia už vôbec nemusí prísť.Voči 508 SW má hlavné parametre pri približne rovnakej cene lepšie tj napr priestor,dynamika aj spotreba takže za mňa jednoznačný víťaz. :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2021 09:56
Re: Arteon Shooting Break
suhlas.. arteon je brutalny.... krasne auto.. a ma aj silne vyzarovanie v reale... mne sa dokonca paci aj viac ako nejake udajne premiove A4 alebo to bananove Cecko ... proste toto sa vw fakt podarilo ( naposledy sa mi tak brutalne pacil od vw model corrado.. ale to uz su roky roky.. bola ina doba a leteli aj ine segmenty ) ... :yes:

videl som aj ten farbou zlaty arteon v tomto "kombiku" ... a take vyzarovanie ako on ma dnes maloktore auto .. proste supa... aj ked podivudne najkrajsi je za mna arteon v ciernej a v tom akoby lifte ... posobi ako taky cierny fantom... krasny nizky elegantny.. alebo ako taka ticha ale pritom nekompromisna zabijacka kosatka.. kral svojich vod ... v ciernej je to cisty masaker... :yes:
Avatar - Plautus
18. 6. 2021 12:26
Re: Arteon Shooting Break
V čiernej je to čistý pohrebák :-!
Určite sú lepšie farby ako čierna pre kombi, aj keď športovejšie strihnuté, stále je to pohrebák. A liftback vyzerá tiež lepšie v iných farbách ako v čiernej.
Avatar - wakantanka
18. 6. 2021 08:51
Vyberať medzi týmito dvoma modelmi
by bolo ťažké. Obaja sú zaujímaví, každý trochu iným spôsobom. V konečnom dôsledku sa stále neviem zbaviť otázky, prečo Arteon keď je tu Passat za lepšiu cenu?
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 09:06
Re: Vyberať medzi týmito dvoma modelmi
A elegantnější .... :yes:
Avatar - Dzakobo
18. 6. 2021 09:15
Re: Vyberať medzi týmito dvoma modelmi
Arteon je prý výrazně tišší a celkově, i jízdně, na vyšší úrovni. Nemělo by snad být složité půjčit si u prodejce Arteon, po té ihned Passat a porovnat dojmy. Arteon je téměř ve všem lepší než 508 a to mám k VW rezervovaný postoj...
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2021 09:48
Re: Vyberať medzi týmito dvoma modelmi
arteon je aj stylovejsi ako passat... plus nizsia kasna.. sportovejsi atraktivnejsi look... proste vacsia imidzovka aj ked v praxi to nie kazdy riesi ... mne sa kazdpadne artoen daleko viac paci ako kusok suchopadny a tuctovy passat ( ktory aby vyzeral dobre potrebuje uz tradicne R line paket ) .. za mna urcite arteon ak zrovna nejde o co najvacsi kufor... klasicky passat tu nema narok...
Avatar - wakantanka
18. 6. 2021 09:59
Re: Vyberať medzi týmito dvoma modelmi
Arteon tiež potrebuje trochu vyšperkovať, aby vyzeral naozaj dobre. Koniec koncov, to je dnes taký trend naprieč spektrom.
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2021 10:10
Re: Vyberať medzi týmito dvoma modelmi
urcite ano.. ale voci passatu ma uz v tom jednu vyhodu ze aj v zaklade uz posobi docela atraktivne co sa o passate povedat neda.. a prave aj o tom je arteon... za mna teda ponuka so svojim DNA viac atraktivity aj akejsi stylovosti ako passat pritom mi pride ze si vzajomne vobec ani neberu zakaznikov... proste passat ma tiez jasnu klientelu a arteon tiez.. urobili to sikovne co vidiet aj na cislach passatu ktore po prichode arteonu nijako neklesaju... ba naopak.. artoen ma svojich uz novych a dalsich zakaznikov ( a mozno uz prave aj tych ktori pokukuju uzs kor po premii ako po passate ci superbe ) ;-)
Avatar - wakantanka
18. 6. 2021 09:57
Re: Vyberať medzi týmito dvoma modelmi
No neviem, reálne som Arteon SB ešte ani nevidel, zviezol som a krátko v LB a nezanechal vo mne dojem, že je výrazne tižší ako Passat sedan. Inak technika a výbava plus mínus rovnaká. Stojí to za ten cenový rozdiel? Niekomu očividne áno, ja to vidím naopak.
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2021 10:38
Re: Vyberať medzi týmito dvoma modelmi
to je tiez nieco o tom preco arteon nie je len nizsi a predlzeny passat https://refresher.sk/…-nase-prve-dojmy celkovo je arteon aj sofitikovanejsi ako passat a ponuka aj taku uz specificku vybavu aku ti passat uz neponukne... povedal by som ze arteon je uz taka v podstate polopremia po boku stingera a pod ... zatial co passat je nadalej uplne typicky klasicky mainstream... cize nie je to len o tvare kasne... arteon uz ( aj nektorymi rieseniami .. povedzme tie bezramove okna ) mieri predsa len inde ako passat...

za mna napr tie bezramove dvere si u arteona kludne mohli aj odpustit.. ale ako ok.. to by mi vlastne ani nevadilo a nicomu toto riesenie neublizi .. takze ano.. rozdiel medzi passatom aj arteonom tam urcite je ... a je dost znacny len to chce sa na to auto pozriet blizsie... volnym okom nejde vidiet vsetko ... napr ani to by som nepovedal ze arteon je od passata dlhsi este o dalsich skoro 10cm ... je fascinujuci a elegantny prave ako kosatka.. aj dravy a majestatny... neskutocne auto... :yes:
Avatar - Plautus
18. 6. 2021 12:32
Re: Vyberať medzi týmito dvoma modelmi
Ak by nemal Arteon bezrámové dvere, čím by sa výraznejšie odlišoval od Passatu a z čoho by plynula tá tebou videná “prémiovosť”? Trochu to preháňaš, je to upravený a predražený volks wagen passat. A ak voľným okom nepostrehneš rozdiel v rozmeroch Arteonu a Passatu, tak neviem. Arteon je na pohľad dlhší, už to prikrčenie oproti Passatu ho robí vizuálne o dosť dlhším. Netvrdím, že je to škaredé auto, ale na vetvy z neho teda nie som. Pre mňa je to taký atletickejší jazvečík. 508 mi príde proporčne o dosť lepšia. Samozrejme, ako u všetkého, aj tu platí niečo za niečo.
Avatar - lamal
18. 6. 2021 13:02
Re: Vyberať medzi týmito dvoma modelmi
Dnes ti ide karta, co to placas ? Refresher jo ? :D
Avatar - Plautus
18. 6. 2021 13:26
Re: Vyberať medzi týmito dvoma modelmi
4 roky starý reklamný článok z plátku, ktorý o sebe tvrdí
“Víziou Refresheru je
Budovať modernú generáciu s otvorenou mysľou, ktorá nevníma svet čierno-bielo.”
Ale Arteon sa mu páči čierny :D
Avatar - lamal
18. 6. 2021 14:39
Re: Vyberať medzi týmito dvoma modelmi
jo to vela vysvetluje :-)
Avatar - Ham.
18. 6. 2021 23:51
Re: Vyberať medzi týmito dvoma modelmi
Proč Arteon když je tady Passat? Na to je zcela primitivní odpověď. Protože prodeje. Arteon luxuje tu část trhu, které nejde moc o praktičnost a dá na efektní vzhled (a s příchodem verze SB se to luxování nejspíš ještě zintensivní). Prodeje střední třídy u nás za 1-5 2021, Superb 2966 ks, Passat 869 ks, Arteon 415 ks, CLA 296 ks, 3er 263 ks. Zbytek konkurence ve střední třídě se potácí hluboko pod 100 ks prodaných aut. Kdyby Arteon nebyl, tak nestoupnou prodeje Passatu o 415 ks, ale stouply by třeba té 508.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 09:00
Výherce je jasný
Své peníze bych investoval do jakéhokoliv jiného kombíku, než je Arteon.... Passat... Superb... Mondeo... Insignia... P508 je fajn, jen ten icockpit a věřím, že pro někoho absence velkých dieslů bude vadit.

Jsem asi menšina, ale Arteon SB mne fakt nebere, to už radši když už tak klasický liftback, ale pokud bych musel chtít liftback od koncernu, Superb sportline je prostě mnohem hezčí a elegantnější auto i přes neduh, že ho VW nenechá být tak dobře odhlučněným autem, jako auta z mateřské automobilky..
Rozbalit vlákno
14
Avatar - lamal
18. 6. 2021 09:52
Re: Výherce je jasný
Arteon je nudny Passat, nevyzera spatne, ale v interieri nic, jazdne vlastnosti Passatu... draha to dizajnovka. 508 ponuka nieco na viac aj ked ma o par deci vyssiu spotrebu.

Niekto v nejakych predoslych testoch pisal v diskusii, ze cital tento test v SM a 508 s tou 1.6 vobec nejela a bola uzrana... no jela a tak isto.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 10:39
Re: Výherce je jasný
Jsem rád, že nejsem sám, opravdu mi tyto SB nesedí, ještě tak ProCEED GT, ten se mi nelíbil na fotkách, ale na živo se za ním otočím, kdežto Arteon mne nebere tak nějak vůbec. Bratranec má klasický 2.0TSI R line ve zlaté, díky barvě je to zajímavé, ale jinak ne, ten SB je ale za mne spíš takový nevzhledný banán :/.
Avatar - lamal
18. 6. 2021 11:03
Re: Výherce je jasný
https://www.stream.cz/…-kufrem-64169967

Honza docela da na tie pocity a sice dizajn je subjektivny to ostatne tam popisuje celkom jasne. Arteon nevypada zle, uz sa asi opozeral, zo zaciatku mi prisiel vyraznejsi, 508 to vsak rozsekala. Insignia sa mi moc nelubi vidim to tak 1:1 s arteonom, ale insi ma vyrazne lepsi podvozok a jazdne vnemy. Trebars si pozri test Insi na utube od Hrubisa. Teraz tam testoval insi 4x4.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 11:52
Re: Výherce je jasný
Já jezdil tou Emelovou a musel jsem uznat, že mé oblíbené Mondeo ta Insi podvozkově minimálně dotáhla a to i komfortem, fakt se povedla.
Avatar - lamal
18. 6. 2021 12:34
Re: Výherce je jasný
verim, ten jej styling je trochu podivny, ale nic hrozne, chce to ladit farby atd
Avatar - Emel
18. 6. 2021 11:19
Re: Výherce je jasný
Taky nejsem z SB až tak odvařený... 508 se mi líbí víc, Superb nebo Mazda 6 asi taky. Passat, Mondeo ani Insi (kombi) ale ne.

Asi bych šel znovu do Insi jako value / money, ty ceny jsou pořád příjemný. A nebo zkusit vydyndat nějakou lepší slevu na tu 6, to je můj "oblíbený podezřelý".
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 11:51
Re: Výherce je jasný
Mazda 6 je krásná, ale tak nějak by mne asi víc brala Insignie, v naftě má lepší motorizace a asi bych bral radši i 2.0turbo, interiérově se mi ale Mazda líbí více.
Avatar - Emel
18. 6. 2021 11:55
Re: Výherce je jasný
Tak Mazda jedině jako 2.5G, bohužel teda ten automat taky nic extra... ale tak jak ji sehnal iudex třeba je to zajímavý. Ale jo, value / money byla pro Insi před třema rokama a je pro Insi i dneska.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 12:01
Re: Výherce je jasný
Docela by bylo zajímavé srovnat tu 2,5G vs 2.0T, výkony podobné, to by mne zajímalo :)
Avatar - iudex
18. 6. 2021 14:21
Re: Výherce je jasný
Tak Insi som s dvojlitrom neskúšal, ale trúfam si tipnúť, že by to bol pre Mazdu debakel. Nominálne výkony sú síce blízke (ale i tak Mazda mierne zaostáva), už papierová dynamika je rozdielna (Ma6 143 kW, 258 Nm: 223 km/h, 8,1s na sto
Insi 147 kW, 350 Nm: 235 km/h, 7,7s na sto) ale hlavne bude rozdiel v pocitovej dynamike. Ten rozdiel atmosféra vs turbo sa prejavuje v priebehu a dostupnosti výkonu (vrchol v 6ke až pri 6000 rpm) a hlavne v krútiaku (258 Nm pri 4000 rpm) a celkovom subjektívnom vnímaní. 6ka s 2,5kou je taká ležérna, napriek absencii turba a atmosféricky vysokým otáčkam maxima výkonu a krútiaku to nie je žiadna točivá atmosféra á la Honda VTEC z 90tok, ale je to taký spodový motor.
Avatar - woody-alien
19. 6. 2021 07:07
Re: Výherce je jasný
Naštěstí Insi není value/money typu i40. :-[] Jízdně je fajn i se slabšími motory, podvozkově výborná.
Avatar - Mikesus
19. 6. 2021 07:40
Re: Výherce je jasný
Prosím i40 nezmiňovat. To mi pak připomíná ten měsíc, kdy jsem s ní musel jezdit. Jediné plus byla 70l nádrž
Avatar - woody-alien
19. 6. 2021 10:46
Re: Výherce je jasný
To bych jako plus nebral. Větší nádrž to utrpení jenom protahuje. S menší nádrží si aspoň odfrkneš na pumpě... :-[]
Avatar - Mikesus
19. 6. 2021 18:53
Re: Výherce je jasný
Náhodou, kdybys viděl ten výraz typka s rapidem, který čekal za mnou na tankování. Při 45l se ptal, kam to teče. Při 55 už ho braly mdloby a Při 60 se šel radši projít. Samozřejmě to byla taková ta "rychlopumpa ", takže než jsem natankoval tech 68 litru, docela to trvalo.
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2021 09:44
arteon
pekny porovnavaci test.. po dlhsej dobe konecne nieco zaujimave :yes:

priznavam ze u mna by bol arteon jasnou volbou z tejto dvojice .. a zrovna v tejto kombinacii farba disky motor aj v tom "kombiku" je... je skratka arteon neodolatelny.. chvalim vyber testovanych motorizacii aj farieb... konecne ziadna sed ani dizel ... za mna je arteon najpodaranejsi a najkrajsi vw v celej historii znacky ... a hoci jeho buducnost je uz viacmenej zratana ( vzhladom na tu elektromaniu ktoru sme si v eu uz sami vytvorili ) ... na arteon sa aj tak nikdy urcite nezabudne... takyto paradny vw uz dlho nebude.. ak vobec este niekedy.... tak sa tesme kym ho este mame na trhu... arteon :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lamal
18. 6. 2021 09:48
SM test
Tento test som cital v SM na rybach a pobavili ma tie fotky uz v casaku:

508: typek si rukou zakryva to, ze nesedi zadkom uplne v zadu a je posunuty do predu a nohy ma vystrcene vpred, vidiet to aj na bruchu
https://img.auto.cz/…pbWc/7039208.jpg?…

Arteon: tu sedi pritisnuty zadkom o zadny sedak aby bolo viac miesta...
https://img.auto.cz/…pbWc/7039253.jpg?…

Test nie je spatny, ale velmi okato si museli najst dovod pre VW. Klasicky zaplateny test SM.
Rozbalit vlákno
20
18. 6. 2021 09:51
Re: SM test
Proto jsem musel na tento test reagovat i já. Podle mě od auto.cz naprosto zbytečné...
Avatar - Mikesus
18. 6. 2021 10:03
Re: SM test
Auto.cz s tím tolik neudělá. To by museli úplně test nevydavat.
Avatar - lamal
18. 6. 2021 10:05
Re: SM test
ACZ v ramci partnerskej spoluprace zdiela testy SM, takze asi by s tym nic neurobili. Obsah menit z pochopitelnych dovodov nebudu a rozhodnutie nezdielat konkretne tento test by si neobhajovali.
Avatar - Mikesus
18. 6. 2021 10:02
Re: SM test
Tak to je smutné tohle.
Avatar - lamal
18. 6. 2021 10:11
Re: SM test
Svet motoru sa s tym tiahne odjakziva, ako malo staci aby sa to aj po dlhom case ukazalo.
18. 6. 2021 10:08
Re: SM test
Ten rozdíl vzadu je jako rozdíl třídy. Vůbec nezpochybňuji, že nemá zadnici opřenou, ale fakticky by se nic nezměnilo.
Avatar - lamal
18. 6. 2021 10:16
Re: SM test
Prave, keby to urobili poctivo nic by sa nestalo, takato drobnost prezradi mnoho o ich skutocnom fungovani a preferenciach.
Jedinu vyznamnu nevyhodu 508, ktora dokaze zhodit jej kredit museli dotiahnut na istotu aby mohli jednoznacne obhajit VW. Ta nepatrne nizsia spotreba na dialnici by nestacila.
18. 6. 2021 11:01
Re: SM test
Je to SM, mě to nepřekvapuje. Nečetl jsem to léta a když náhodou (obvykle vlak, letadlo), tak se jen utvrdím v tom, že dělám dobře ;-)
Avatar - lamal
18. 6. 2021 11:07
Re: SM test
Podobne, kupil som si to na ryby, ze sa pobavim na ´´lidovke´´ :-!
18. 6. 2021 11:43
Re: SM test
....rozdíl třídy, rozdíl třídy..... pokud věříme stejné pozici předních sedadel....jedno k druhému a je tu rozdíl třídy, třeba....
18. 6. 2021 12:07
Re: SM test
+ je uplne jedno kolko mas priestoru pred nohami, ked sa sedi zle uz na sedackach. Netvrdim ze je to tento pripad a tiez som sa kedysi nahanal za co najvecsim priestorom pre nohy vzadu, lebo "vela miesta". Ked som vsak par aut takto vyskusal, co mali vela miesta, ale sediet vzadu bolo za trest (tvrde sedacky, kratke sedaky, zly sklon atd), tak odvtedy tato informacia nema u mna ziadnu cenu a zameriavam sa iba na sedenie
18. 6. 2021 10:36
Re: SM test
Chápu že někdo je fanoušek pežota ale proč ze sebe děláš troubu a ještě to doložíš fotkama?
Kdyby to bylo jak říkáš, tak pánovi na fotce v pežotu chybí kus těla protože trup má přímo podle opěradla a nenavazovaly by mu záda na na nohy. Jediný co je z fotky partný je že pán má kalhoty na půl žerdi. A tak nemá kapsu na zadeli ale pod ní. :-)
Ale hlavně z těch dvou fotek je úplně jasně vidět jak je podélný prostor vzadu rozdílem třídy pro arteona. Podívej se na vzdálenosti opěradlo řidiče sedák vzadu.
:yes:
18. 6. 2021 10:42
Re: SM test
Tak hlupáka ze sebe děláte vy. Nad hlavou má ještě dostatek místa a *** rozhodně u sedáku nemá. Naštěstí prostor na zadních sedadlech neurčuje zařazení aut do tříd. Co by pak dělalo takové BMW, nebo Mazda. Tento test byl ale právě na tomto postaven...
Avatar - lamal
18. 6. 2021 10:45
Re: SM test
Nie som fanusik pezota, 508 mi pride dobra a netvrdim, ze arteon je spatne auto. Je to stylovejsi passat bez pridanej hodnoty. Poskytol som svoj postreh, kazdy si moze urobit nazor sam.
Asi ta to zasiahlo trochu viac ked si osobny a urazas kvoli tomu :D
18. 6. 2021 10:40
Re: SM test
Není to tím, že by se tam jinak nevlezl na výšku? Možná mi to jen přijde, na fotce splývají vlasy se stropnicí.
Avatar - lamal
18. 6. 2021 10:48
Re: SM test
V 508 je v polstrovani velke vybratie na priestor nad hlavou, ma ho tam viac nez v Arteone. Skus si tu foto stiahnut a poriadne zosvetlit. To, ze ho ma viac nez v arteone moze svedcit o tom, ze si podsadol aby zmensil priestor pred nohami. :D
18. 6. 2021 11:39
Re: SM test
...a ještě je třeba věřit objektivnímu nastavení předních sedadel u obou vozů, to je, myslím, zásadní.

A z pozice opěradel předních sedadel vůči středovému sloupku a středovému tunelu to může pochybnosti o objektivitě vzbudit. A ano, uvědomuji si, že se jedná o rozdílné vozy a nelze to považovat za bernou minci. Ale přesto.....
18. 6. 2021 12:47
Re: SM test
Já tam teda spíš vidím to, že pod předními sedadly 508 není moc místa na zasunutí chodidel a sedáky jsou u 508 hrozně nízké a krátké, takže prostor neprostor, delší sezení tam bude dost nepohodlné.
Avatar - lamal
18. 6. 2021 12:58
Re: SM test
Zalezi na pozicii prednej sedacky, pokial to pustis na zem co v 508 ide tak asi tam moc miesta na chodidla nebude, ale ani v tom pripade si nemyslim, ze by to muselo dopadnut zrovna takto... keby sa usadi viac do zadu, ma viac miesta aj pre nohy.
Avatar - woody-alien
18. 6. 2021 10:24
Z 1,6 na dvoulitr a zase zpět
Opravte si v textu náhlou změnu objemu motoru P508. ;-)

"V případě pětsetosmičky jsme však tentokrát nepřišli na chuť osmistupňovému automatu, který jinak většinou chválíme. Zde pozdě řadil vyšší kvalty nejen například po dokončeném předjíždění, ale DVOULITR zbytečně vytáčel také v běžných situacích."
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 10:41
Re: Z 1,6 na dvoulitr a zase zpět
To záleží, kolik vypne válců... takže to taková kravina nebude :D
18. 6. 2021 11:02
Re: Z 1,6 na dvoulitr a zase zpět
Počítáno i s půllitrovou PETkou vody. ;-)
Avatar - Emel
18. 6. 2021 11:21
Re: Z 1,6 na dvoulitr a zase zpět
Věta "importér nám vůz ještě v květnu zapůjčil na zimních Peugeot Volkswagen pneumatikách" je taky fajn.
Avatar - Roman Horký
18. 6. 2021 10:53
Já vám poradím zadarmo
Nekupujte si ani jedno z těch dvou a kupte si opravdové auto. Není zač.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2021 10:54
Re: Já vám poradím zadarmo
no hej... nejaky prius zrejme jasne ... ;-)
Avatar - Roman Horký
18. 6. 2021 10:55
Re: Já vám poradím zadarmo
Dobrá volba.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 11:01
Re: Já vám poradím zadarmo
A co my, kteří chceme opravdu auto a potřebujeme i prostor ?
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 11:52
Re: Já vám poradím zadarmo
Ale fuj :D To se mi fakt nelíbí :D
Avatar - Emel
18. 6. 2021 11:30
Re: Já vám poradím zadarmo
Pro tebe? 540d Touring...
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 11:53
Re: Já vám poradím zadarmo
Hm.. to beru :yes: :-! V modré a Mpaketu prosím..
Avatar - Emel
18. 6. 2021 11:56
Re: Já vám poradím zadarmo
Přesně tak jsem si ji sjel v konfigurátoru... lehce přes 2M ve skromné konfiguraci (18" a tak).
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 12:13
Re: Já vám poradím zadarmo
Osobně bych asi neměl problém s 3er v této konfiguraci, párkrát jsem ji viděl, 330xd a jo, to by mi asi stačilo :D Ale 5tka je aktuálně hodně povedená.
Avatar - Emel
18. 6. 2021 12:26
Re: Já vám poradím zadarmo
Trojka... pokud je tohle vlákno o prostoru, tak trojka je trošku slim-fit. Jinak proč ne.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 12:53
Re: Já vám poradím zadarmo
Myslíš, že je horší, než střednětřídní 508? Já tedy mohu srovnávat jen liftback a rozhodně bych to na premianta třídy v oblasti prostoru neviděl.
Avatar - Emel
18. 6. 2021 13:04
Re: Já vám poradím zadarmo
No ne, tak ta 508 je slim-fit taky. Ale určitě je menší než Insignia nebo Superb. Viděl jsi tu fotku vedle Insi ze srazu, ne? (ok, to teda byla minulá generace)
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 13:05
Re: Já vám poradím zadarmo
Nevím teď, kterou myslíš ? Vím, že 3er není etalon prostoru, ale původně jsme reagovali na Prius a myslím, že 3er kombi je pro rodinu větší pohoda, než Prius :D
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 12:12
Re: Já vám poradím zadarmo
s SUV jdi do.... Ruska :D Dokud bude karoserie kombi, SUV si nekoupím..
18. 6. 2021 15:20
Re: Já vám poradím zadarmo
Myslíš, že u nás bude pre také auto dosť trávy okolo cesty?
Avatar - Roman Horký
18. 6. 2021 12:47
Re: Já vám poradím zadarmo
Ve vlaku je prostoru celkem hodně.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 12:53
Re: Já vám poradím zadarmo
A taky jezdí na naftu.... :)
Avatar - Roman Horký
18. 6. 2021 13:16
Re: Já vám poradím zadarmo
Taky :yes:
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 13:19
Re: Já vám poradím zadarmo
Jsem rád, že nemusím jezdit Priusem a mám doma v garáži dieslovou lokomotivu :)
Avatar - Barrichello
18. 6. 2021 15:18
Re: Já vám poradím zadarmo
Sergej :-) :-)
18. 6. 2021 11:03
Re: Já vám poradím zadarmo
Jo, Prius, to je mňamka. Za pomalu stejné peníze jako tyto dva krasavci můžete mít toto :D

https://www.cars.cz/…15226527350.html
18. 6. 2021 11:45
Re: Já vám poradím zadarmo
:yes:

Krasna Toyota s nizkou spotrebou.

Taky bych radeji volil plug-in.
Avatar - Emel
18. 6. 2021 11:49
Re: Já vám poradím zadarmo
Nooo... kolik tipuješ třeba toho Arteona v testu? To je tak 1,3M, ne?
Avatar - Barrichello
18. 6. 2021 12:02
Re: Já vám poradím zadarmo
Tak kdyžs is přidáš 300 tyček tak můžeš mít tohle https://www.sauto.cz/…charger/19005741

A to si dá Arteona ke svačině :-)
Avatar - wakantanka
18. 6. 2021 13:47
Re: Já vám poradím zadarmo
Hej a keĎ prihodíš ešte 400 tyček vezmeš 540 touring a? S tým že prihodíš ešte toľko a toľko tu môžeme byť do rána. :-)
Avatar - Ozzman
18. 6. 2021 11:54
Re: Já vám poradím zadarmo
Toho jsem už někde viděl.. Jirko? :-[]
Avatar - JirkaVejrazka
20. 6. 2021 09:19
Re: Já vám poradím zadarmo
Ten neni muj, muj je spinavejsi!
18. 6. 2021 12:03
Tady není o čem moc diskutovat....
...508 se v souboji s Arteonem bohužel předem diskvalifikuje nyní už naprosto ubohou nabídkou motorizací, nemluvě o šíleném i-Cocpitu. A když se k tomu přidá ještě výrazně stísněnější interiér, je kompletně vymalováno.... Jinak po designové stránce to sluší oběma. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
18. 6. 2021 12:53
508SW
je rozhodně pohledné auto, ale motor a prostor z nižší střední za peníze premiové střední jako balíček moc smysl nedává.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
18. 6. 2021 13:05
Re: 508SW
Motor se ukázal docela v dobrém světle, na 2.0TSI dynamicky neztrácí... trošku víc žere. Jiná věc je, že už ho asi nekoupíš :-)
Avatar - Dinar
18. 6. 2021 13:12
Re: 508SW
V testu čtu, že má mít papírově o 35 koní víc, a přitom dynamicky ztrácí a více žere, to mi nepřijde jako dobré vysvědčení. V 308 bude ta jednašestka naprosto ok.
Avatar - Emel
18. 6. 2021 13:20
Re: 508SW
Taky o 20Nm míň... a prostě tam chybí 0,4l. Dynamicky je to skoro plichta s tou 2.0TSI, což je obecně povedený motor (možná je ta 508 o kousek menší / lehčí). Jo, trošku víc žere... ale žádná tragédie za mě, uměl bych s tím žít asi.
Že je 2.0TSI 140kW lepší motor, o tom žádná, ale za mě je i tohle ok.
Vmax 250...
Avatar - lamal
18. 6. 2021 14:43
Re: 508SW
v reale ma to TSi viac, tam by som hladal pricinu toho rozdielu, sice to nebude 35k, ale staci aj ten krutiaci moment z vyssieho objemu
18. 6. 2021 17:26
Re: 508SW
A jak si přišel na to, že tu 1.6 dopřejí i nové 308? Pokud se týče nehybridních benzínů, zatím mluví jen o 1.2... :-( :no:
18. 6. 2021 14:15
Test je trochu "zvláštní"
Zajímavý test, ale vzhledem k tomu, že jsem s Arteonem 3 roky jezdil, tak mi některé závěry připadají poněkud zvláštní.

– dvouspojkový automat v kolonách cukal, teď mám měničový automat a je o 100 % příjemnější
– zařazený převod Arteon nedržel ani v "manuálu", prakticky ihned zasáhla elektronika
– odezva řízení byla všechno jen ne rychlá, tohle pro mě byl asi největší rozdíl proti předchozí A5 i současnému Stelviu, zatočíte volantem a je to jako na gumě, ještě 2 sekundy se nic neděje – na dálnici ideální, všude jinde nic moc. Moc nechápu ty "sportovní" ambice, přijde mi to hlavně jako marketing pro neznalé, Arteon je navíc poměrně těžký a s tímhle řízením o nějaké sportovnosti nemůže být ani řeč. Ano, s dnes již nenabízeným 2.0 BiTDI to byla na dálnici střela, ale jediný zajimavý parametr je zrychlení v přímce.
– "ztlumování podsvícení přístrojů" je u Arteonu také schováno hluboko v menu, zase něco co minulá A5 i současné Stelvio měli/mají přístupné jednoduše na panelu osvětlení, takže asi stejně jako to má Peugeot.

S čím mohu souhlasít je dobrý podvozek, DCC bylo fajn, lepší odhlučnění proti Passatu je znát i přes bezrámová okna a při vysokých rychlostech (čti: německá dálnice) to bylo fajn.

Chvíli jsme uvažoval o odkupu (hlavně kvůli tomu BiTDI), ale nabídka nebyla tak zajimavá, abych do toho šel. Proti tomu tenhle nový model bych nechtěl kvůli dotykovému ovládání klimatizace/volantu, já jsem si za 3 roky nezvyknul ani na to původní nedotykové ovládání. Těch 18 tlačítek na volantu bez jakékoliv hmatové odezvy je UX peklo. Mám teorii, že to udělali schválně, aby více odlišili Audi, protože tam byl normální "scroll" a šlo to ovládát i poslepu.
Rozbalit vlákno
2
21. 6. 2021 09:46
Re: Test je trochu "zvláštní"
A jak jste spokojen se Stelviem?
13. 7. 2021 00:24
Re: Test je trochu "zvláštní"
Zatím jsem velmi spokojen, ale mám ho teprve krátce, takže je ještě brzy hodnotit 😊 Doporučuji zkusit testovací jízdu, ty auta se fakt blbě srovnávají v testech. Nedávno jsem byl v pneuservisu a majitel mi říkal, že řízení mu přišlo mnohem lepší než jeho současná Q5 i bývalá X5 a to ho vezl jen na parkoviště :D
18. 6. 2021 17:54
test
takže když to shrnu - SB je větší, má lepší motor, nabízí se s rozmanitou motorizací a může být i čtyřkolka
508 je pro většinu lidí hezčí zvenku i zevnitř, je o třídu menší a má přiblblý i-cocpit
Tak proč by proboha měl vyhrát Pažout??
Rozbalit vlákno
2
18. 6. 2021 22:02
Re: test
Mala by vyhrať Insignia :-!
18. 6. 2021 22:45
Re: test
Jaksi se ale nedostavila. :-) Jinak jí to ale Insi mnohem víc sluší coby liftbacku, ten kombík má nepřehlédnutelné "funebrácké" proporce (viděl jsem ho v černé a až jsem se ho lekl :-) )a je i výrazně delší a vyšší, než testovaná dvojice.