Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeDalší problém pro autoprůmysl: Klíčová surovina zdražuje o stovky procent
36 komentářů
PowerHouse
Tak to clo je 25% a zdražuje se o 100% - ... ..
Nedávno byla na Zemi asi mld kobylek, které si mohly dopřát auto, (400 mil Evropa, 300 mil USA, ... ).
O auto ale začíná usilovat 10x tolik lidí.
Kontrolní otázka???
Co se stane, když kobylky požerou úrodu?
Odpověď: Požírají samy sebe.
Nedávno byla na Zemi asi mld kobylek, které si mohly dopřát auto, (400 mil Evropa, 300 mil USA, ... ).
O auto ale začíná usilovat 10x tolik lidí.
Kontrolní otázka???
Co se stane, když kobylky požerou úrodu?
Odpověď: Požírají samy sebe.
No já se trochu bojím, aby to nebylo tak, že "kobylek" schopných si v regulích EU koupit za chvíli auto bude valem ubývat (míněno z finančních důvodů), takže možná, že se spíš dočkáme růstu automotive průmyslu v Indii, Číně a Africe kde nebudou mít hovadiny typu EURO7 a zákaz fosilních motorů, který nám zřejmě G7 chystá. Jsem zvědav v jakém horizontu to plánují. Takže my tady budeme chodit pěšky, abychom zachránili planetu a v Indii a Číně se nám budou smát.
Tomogo
... takže EU CLO 25% nám zdražilo výrobky o stovky procent? Nevím, školy nemám, ale přijde mi to jako ten vtip o jednom občanovi, co říkal "Já nésu náročný, mi stačí 10% zisku. Za 50,- nakoupím a za 500,- prodám." 😉
Novinár Ti presné údaje nedá. Faktom je, že suroviny idú hore, je ich nedostatok, takže prvovýroba ide hore, a náklady stúpajú a stúpajú. A čo je horšie, nedostatok surovín predlžuje dodacie lehoty, niekedy až extrémne. Ak potrebuješ úzkoprofilový tovar, najprv ho aj tak dostane väčší a solventnejší odberateľ alebo obchodný reťazec. Ty si počkáš pár mesiacov - ak nechceš utratiť aspoň o 100% viac u toho obchodného reťazca, ktorý ti to dodá za polovičnú dobu... Ja momentálne pracujem v automatizácii a na niektoré veci sú dodacie lehoty prakticky pol roka. A katalógové ceny sa menia pomaly každý mesiac.
Arese
...že další zdražování aut je na spadnutí. Chvála bohu, že už mám nakoupeno. 😄
Mě tyhle nový s-ráče plný elektroniky a se slabejma motorama stejně moc neoslovujou 😁
Můj nový "sráč" jsem samozřejmě vybíral tak, aby měl 4válcový, hybridizací nesprasený motor se slušným výkonem, manuální převodovku a té elektroniky pokud možno co nejméně. 😄 Abych toto coby zákazník ještě mohl udělat, koupi jsem proti dřívějším plánům o cca 4-5 let uspíšil. Protože za 5 let už si takové nové auto Evropan pravděpodobně vybrat nebude moct a pokud ano, tak za zcela nesmyslné peníze.. 😲 😒 :no:
Takovejch aut se ovšem už moc nevyrábí a bohužel máš pravdu. Za 5 let to už asi bude v kýblu a nevím co se bude dát koupit na normální nový auto. To myslíš toho novýho Leona? 😄
Tady vidím klasickou kritiku EU, že je strašně "socialistická", ale navrhuješ řešení které je daleko více diktaturní a proti volnému trhu.
http😐/www.dnoviny.cz/…cenu-za-prepravy
Tohle mi ale příjde jak z Okamurova plakátu. Jak cheš zajistit v globálním světě, aby podnik z EU dodával do EU? Nařídíš mu to? Budeš nařizovat prodejní cenu?
Svět je globální, všichni jsme přispěli k tomu, že se výroba stěhovala do číny. Vydělávali jsme na tom.
Netvrdil bych vydělávali jsme na tom, že se výroba přestěhovala do Číny. Možná někteří na tom vydělávali a vydělávají, ale neházej všechny do jednoho pytle. Globalizace narazila na svoje limity. Současné problémy s dopravou donutí velké hráče přehodnotit svoje byznys modely a pochopit, že transport zboží po Zeměkouli není vnitropodniková doprava.
Samozřejmě že celý západ na přesunu do Číny vydělal.