Ve vrcholné kategorii světového šampionátu v rallye budou i v následujících letech startovat vozy Ford, Hyundai a Toyota. Cílem je však je doplnit o další účastníky.
WRC je po F1 druhá nejprestižnější automobilová disciplína a možná první, na kterou se dá koukat.
Vliv reklamy by tedy měl být nesporný, zvlášť, když technika se tak nějak podobá sériové produkci. Továrny (nyní koncerny), které chtěly něco znamenat, byly buď v F1 nebo v soutěžích. To však už dnes bohužel neplatí a já to považuji, když už ne přímo za chybu, tak za velikou škodu jak pro úroveň samotného sportu, tak třeba i pro trh a diváckou zábavu.
Vítězné prapory z prachu by měly ještě pozvednout alespoň jedním továrním speciálem minimálně takoví obři jako Stellantis (za Fiata, Lancii, Pažouta, Citruse, Opela), VW (za Audi, VW, Škodu - ta sice nikdy nevyhrála, ale je naše a nějak tam poštěkávala), Subaru a Mitsubishi a asi i Renault (za Renault A110 Alpine).
Když se tedy autor článku ptá rovnou v titulku. Je to však nereálné přání člověka, který bohužel pamatuje doby, kdy tento druh sportu pro lidi - a tím i pro továrny - asi znamenal víc, než dnes.
Souhlas. Problém je v tom, že účast v WRC je pro většinu továren pekelně drahá. Ztráta prestiže v případě neúspěchu také hraje velkou roli. Řešení spočívá ve snížení celkových nákladů pro účastníky. Minimálně o polovinu. To se dá dokázat pomocí předpisů. Jako na příklad snížením počtu personálu každého týmu na polovinu a zkrácením závodů na jeden den. Všechny vozy by měli mít povolené úpravy jen na úroveň Rally 2. Tyto opatření by určitě přilákalo do soutěže víc továren a další soukromé týmy.
To je věc názoru. Já mám raději vrcholné šampionáty co nejméně omezené. Raději 20 vozů top, než 70 chcípáků. Ale netvrdím, že je to cesta.
A z těch továren, které by měly jet WRC, si to může dovolit každá, jen chtít a rozhodnout se. Nemyslím, že je to pro ně primárně otázka peněz, je jistě těžké posoudit pro značku - továrnu - koncern ne úplně hmatatelný přínos spojený s účastí ve WRC. Zvlášť, když se zrovna nepodaří vyhrát.