Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: WRC zatím marně hledá dalšího účastníka šampionátu. Jakou značku byste v rallye zase rádi viděli?

Ve vrcholné kategorii světového šampionátu v rallye budou i v následujících letech startovat vozy Ford, Hyundai a Toyota. Cílem je však je doplnit o další účastníky.
Zpět na článek
Avatar - KANKUNEN
15. 6. 2021 13:17
To ví každý kdo chybí
švestková modř, žluté polepy a zlatá kola.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - wakantanka
15. 6. 2021 13:47
Re: To ví každý kdo chybí
ale bez CVT :-)
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 07:43
Re: To ví každý kdo chybí
Ještě jeho přímý konkurent, myši v buši :-[]
Ty bych tam rád taky viděl.
15. 6. 2021 14:41
Pohled z hlediska historie.
WRC je po F1 druhá nejprestižnější automobilová disciplína a možná první, na kterou se dá koukat.

Vliv reklamy by tedy měl být nesporný, zvlášť, když technika se tak nějak podobá sériové produkci. Továrny (nyní koncerny), které chtěly něco znamenat, byly buď v F1 nebo v soutěžích. To však už dnes bohužel neplatí a já to považuji, když už ne přímo za chybu, tak za velikou škodu jak pro úroveň samotného sportu, tak třeba i pro trh a diváckou zábavu.

Vítězné prapory z prachu by měly ještě pozvednout alespoň jedním továrním speciálem minimálně takoví obři jako Stellantis (za Fiata, Lancii, Pažouta, Citruse, Opela), VW (za Audi, VW, Škodu - ta sice nikdy nevyhrála, ale je naše a nějak tam poštěkávala), Subaru a Mitsubishi a asi i Renault (za Renault A110 Alpine).

Když se tedy autor článku ptá rovnou v titulku. Je to však nereálné přání člověka, který bohužel pamatuje doby, kdy tento druh sportu pro lidi - a tím i pro továrny - asi znamenal víc, než dnes.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pradeda777
15. 6. 2021 22:45
Re: Pohled z hlediska historie.
Souhlas. Problém je v tom, že účast v WRC je pro většinu továren pekelně drahá. Ztráta prestiže v případě neúspěchu také hraje velkou roli. Řešení spočívá ve snížení celkových nákladů pro účastníky. Minimálně o polovinu. To se dá dokázat pomocí předpisů. Jako na příklad snížením počtu personálu každého týmu na polovinu a zkrácením závodů na jeden den. Všechny vozy by měli mít povolené úpravy jen na úroveň Rally 2. Tyto opatření by určitě přilákalo do soutěže víc továren a další soukromé týmy.
16. 6. 2021 10:53
Re: Pohled z hlediska historie.
To je věc názoru. Já mám raději vrcholné šampionáty co nejméně omezené. Raději 20 vozů top, než 70 chcípáků. Ale netvrdím, že je to cesta.

A z těch továren, které by měly jet WRC, si to může dovolit každá, jen chtít a rozhodnout se. Nemyslím, že je to pro ně primárně otázka peněz, je jistě těžké posoudit pro značku - továrnu - koncern ne úplně hmatatelný přínos spojený s účastí ve WRC. Zvlášť, když se zrovna nepodaří vyhrát.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud