Ale prd 2026 ......Noch mindestens 10 Jahre Verbrennungsmotoren.... a na víc jak 10 let dopředu tenhle maník stejně nevidí.
A další prd je 3-5% spalovacích motorů, ještě za deset let to odhaduje na 50% Heute sehen wir in unseren Prognosen, dass in China und in den USA im Jahr 2030 voraussichtlich immer noch rund 50 Prozent aller Neuzulassungen auf Fahrzeuge mit Verbrennungsmotor entfallen werden. https://www.auto-motor-und-sport.de/…orstand-hoffman/
Pro vsechny.
Takze milionarum budou na provoz jejich hracek prispivat i nemajetne rodiny s detma, zijici od vyplate k vyplate.
Elektromobilita je slepa cesta.
Jedinym vysledkem muze byt ztrata dostupnosti individualni dopravy pro vsechny.
Jak je to možné? Zelené komando nás tu chce vždycky umlátit čepicemi, když na toto téma někdo zabrousí. Tomu nevěřím, elektrika zdarma, baterie na vždy, nabití za 5 minut, žádné emise.... :D:D:D
Re: Diskuse: Ráji elektroaut se elektřina přestává vyplácet.
Včera večer jsem poslouchal jakousi debatu na netu a bylo tam zmíněno, že Chorvatsko je téměř prázdné a ceny jsou (oproti předchozím létům) velmi příznivé. Jediný mínus je asi trochu méně vyhřáté moře (pán zmiňoval, že do něj musí skočit).
Pane První samozřejmě chápu, že z nějakého osobního důvodu je váš názor, že elektroauta jsou slepou uličkou. Já osobně mám již jen malé elektrické auto, na které mi nikdo nepřispěl (stát), jedinou výhodou kterou jsem dostal je, že jsem nemusel zaplatit registrační poplatek 800 Kč. Auto nabíjím doma z normální zásuvky (stejně jako mobil), nemám žádný speciální tarif. Nemám pocit, že bych nějak okrádal stát, protože jsem za svůj život odvedl cca 3 miliony Kč za (moje osobní) povinné odvody a daně z příjmů (stále odvádím DPH, daně z úroků, daně z nemovitostí).
Pane Arese, kde myslíte že končí akumulátory ze spalovacích aut a "lionky" z mobilů, laptopů, zahradní a domácí techniky + baterie a akumulátory do spotřební elektroniky.
Jenže rozsáhlá podpora elektromobility se Norsku přestává finančně vyplácet...
... přišlo Norsko o 19,2 miliardy norských korun na daních, což je v přepočtu zhruba 42,4 miliardy českých korun.
Státy někde budou muset vzít peníze o které příjdou na spotřební dani a DPH. Když tankuji skůtr tak z 160 Kč útraty jde státu 90 Kč :-D a ty prachy elektromobilama příjde.
Re: jedina cesta je myto i pri popojizdeni doma na dvorku
Souhlasím, navíc výhoda mýta je, že se dá nastavit na míru konkrétního auta (20 let starým dieslovým smradlákem počínaje a EV konče, účelu (firemní, soukromé, rezident), místa (centrum, širší centrum, město, vesnice, okreska, dálnice) a času (špička, mimo špičku).
Jenomže (pod)průměrný Čech má pocit, že má morální právo zasmradit svým krumplem na dotovanou naftu půl města. A politici potřebují jejich hlasy...
Re: Malá ukázka, jak jsou EV u zákazníků "populární"
Tak samozřejmě pokud si automobilka myslí, že zákazníci jsou idioti, kteří dají za malé auto 750 tisíc, pak není divu, že to nikdo nechce, když je se spalovacím motorem pod 300 tisíc.
Re: jedina cesta je myto i pri popojizdeni doma na dvorku
To jsem netušil, že naftu mi dotují. Kde se ty nesmysly v hlavách furt berou..
Kdyby psali, že nafta není tak zdaněná jako benzín (což je na hony vzdálené pojmu dotovaná), pak by nevypadali jako hlupáci..
Re: Diskuse: Ráji elektroaut se elektřina přestává vyplácet.
Zdražuje úplně všechno, už asi tak milion let. Dekuju za převratné sdělení.
Domácí plnění CNG a můžeš se jim vysmát. Asi to neudelas - zase tak moc te to evidentně netrápí. To nás všechny…
Re: Diskuse: Ráji elektroaut se elektřina přestává vyplácet.
Inflace se delší dobu pohybuje okolo 3 % viz. https://www.czso.cz/…trebitelske_ceny . Tady je analýza co zdražovalo za první kvartál 2021: Zvýšení cen v oddílech rekreace a kultura, potraviny a nealkoholické nápoje, alkoholické nápoje, tabák a doprava. Růst cen v oddíle potraviny a nealkoholické nápoje byl způsoben především zvýšením cen zeleniny o 7,1 %, z toho cen brambor o 15,4 %, olejů a tuků o 4,3 %, pekárenských výrobků a obilovin o 1,2 %, masa o 0,4 %, ovoce o 4,0 %, nealkoholických nápojů o 2,3 %. Ceny ve skupině mléko, sýry, vejce vzrostly o 1,9 %. V oddíle alkoholické nápoje, tabák se zvýšily ceny lihovin o 5,4 %, vína o 2,5 %, piva o 5,1 % a tabákových výrobků o 3,0 %. V oddíle doprava byly ceny pohonných hmot a olejů vyšší o 3,9 % a automobilů o 1,3 %. V oddíle bydlení vzrostly ceny nájemného z bytu o 1,0 %, vodného a stočného shodně o 5,5 %. Ceny elektřiny se snížily o 0,8 % a zemního plynu o 0,4 %. Protisměrně, tj. na snižování cenové hladiny, působil především pokles cen v oddíle odívání a obuv, kde byly ceny oděvů nižší o 1,0 %. Ceny obuvi vzrostly o 0,2 %.
my jsme vloni prisli o 360mld, letos plan 500mld (uz ted sekyra 260mld) a na pristi rok StBak se schillerkou planujou 390mld, tedy jen za 3 roky celkem 1250mld (tisicdvestepadesatmiliard), coz na jednu typickou rodinu je 500tis, tedy jedno maly auto nizsi stredni i s plnou nadrzi a dalnicni znamkou na dva roky.
a na dalsi roky si StBak se schillerkou rysujou 300-250-200 ... mld, tak si spocitej na kolik nas to prijde, jestli toho slovenskyho StBaka nevykopem.
proti tomu je nejakych pochybnych 40mld v norsku jen plivnuti
Re: Diskuse: Ráji elektroaut se elektřina přestává vyplácet.
Vy jste uváděl, že se zdražuje "úplně všechno" - tak jen píšu, že v Chorvatsku je prý levněji. Osobně si myslím, že ty "uspořené peníze", které po covidopandémii prý mají české domácnosti na účtech a na které si brousí zuby čeští obchodníci jsou plánované spíše na dovolenou (třeba v Chorvatsku).
- napríklad na spaľovacie vozidlá sa vzťahujú v Nórsku dane v celkovej výške 100 %. To znamená, že vozidlo sa kvôli dani predraží až 2-násobne
- a týmto sa celá sranda len začína
Prirovnal by som to k dobrovolnému očkovaniu a testovaniu … nemusíš, ale budeš sedieť doma.
jedina cesta je myto i pri popojizdeni doma na dvorku
jestlize auta u nas ujedou cca 100mld km, tak kazdej ujetej kilometr u osobaku bude zpoplatnenej 1 korunou a vybere se cca to same co dnes na spotrebni dani i s DPH.
porad me to vyjde mnohem lip nez dnes, tedy 1kc myto + 0.6kc elektrika = 1.6kc/km, proti dnesku 8 litru benzinu * 35kc/litr = 2.80kc/km, v zime 10*35 = 3.50 kc/kilometr
Doufám, ze nechceš srovnavat Českou republiku s Norskem. Podobná situace u nás nastane v roce 2084:)
Jó to kdyby u nás byla prohibice, to by začaly opravdické problémy :-)
Proti zrůdnému elektrofašismu je třeba bojovat všemi dostupnými prostředky! A i v západní Evropě už to lidé začínají chápat. :-):yes: https://www.autoforum.cz/…tli-v-referendu/
´´Protože 54 % všech loni v Norsku prodaných aut mělo elektrický pohon, přišla norská vláda za loňský rok podle odhadů vládnoucích stran o 19,2 miliardy norských korun na daních, což je v přepočtu zhruba .´´
Z jedné tuny tužkových baterií zhruba 167 kg oceli, 210 kg zinku, 205 kg manganu, 15 kg niklu a mědi. Z dalších typů baterií pak také olovo, kadmium, kobalt a stříbro.
To jsou jen obyčejné primární baterie. Pane Xylo, kde prosím podle vás přesně skončí těch 403kg (40 procent odpadu), o kterých se zde nepíše?
Naopak, výborné opatření, které bych zavedl i v Evropě. :-):yes: EV totiž v celkovém pohledu nejsou o nic ekologičtější, než současné ultranízkoemisní spalovací vozy a není vůbec dořešena ekologická likvidace baterií, které jsou plné jedů a těžkých kovů. Navíc kvůli své obludné hmotnosti ničí EV více silnice. :-(:no:
Ty daně jsou opravdu brutální, u některých aut to dělá i dvojnásobek.
Třeba jsem se teď podíval na Hondu Civic 1.0, tady ceníkových 500, v Norsku 880 (na Kč). Ale třeba Honda E u nás 900, tam 680. Takže zatímco u nás je Honda E o 80 % dražší než Civic, v Norsku je o 25 % levnější.
Nebo třeba BMW X5 xDrive40i. U nás za 1,83 mil. Kč, tam 2,74 mil. Kč, ale elektrické BMW iX xDrive40 u nás 2,13 mil. Kč, tam po přepočtu 1,71 mil. Kč. U nás elektrika o 16 % dražší, u nich o 38% levnější.
Pokud se spalováky v podstatě zakazují, tak na to firmy musí reagovat. Jako argument pro přechod na EV bych to nepoužíval. Automobilky jsou k tomu donuceny a nic jiného dělat nemohou.
Tak jedinym prienikom tohto prispevku a "totaca" je praveze nehodovost. Pocet umrti na cestach aspon na Slovensku za poslednych 10 rokov je niekde na urovni konca sestdesiatych rokov. Skodove udalosti asi riesit nebudeme :-)
Re: jedina cesta je myto i pri popojizdeni doma na dvorku
Myšlienka super 1kč/km a hotovo. Aj pre kvázi bezemisné vozidlá. Len hlavne nenastaviť mýto tak ako na Slovensku, že na ňom väčšinu získa SkyToll (J&T)…
Len na daňových úľavách strata 250 tisíc nórskych korún na auto za jeden rok? To je cca 24 tisíc €. Aké dane tam potom platia za bežné autá, keď len úľava z daní za EV je taká nehorázna suma? Buď je tá informácia neúplná a nejaké dôležité fakty chýbajú, alebo len niekto chcel bombastcký článok a sumy si vycucal z prsta.