Před rokem a půl potěšila Toyota omlazením modelu C-HR, které kromě jiného přineslo silnější dvoulitrový hybrid. Ten už umí s vozem slušně zacvičit, takže nová, sportovně střižená výbava GR Sport dává o to větší smysl.
tomuto designově nesmírně povedenému kousku říkáme "zvíře", protože pohled z boku evokuje nějaké zvíře. A druhá přezdívka je "Prius bez kufru" - tím chceme říct, že to auto je asi tak velké jako Prius, ale chybí mu vzadu ten prostorný kufr.
já se jen ptám. Když se ti líbí, může to znamenat, že po něm pokukuješ. Nebo se tě nesmí nikdo zeptat?
Nechápu tvou reakci. Nebyl jsi dnes moc na sluníčku?
S kdyby někdo napsal mně, to co mig_35 tobě, taky bych se zasmál. Mně to vtipné přijde.
Nikde jsem ani nenaznačil, že bych chtěl tento model někdy kupovat. Nevidím k tomu jiný důvod, než "machrovat", že mám "zvíře". Jak píšu, proti Priusu to nemá kufr a jinak je to totéž - jo asi to má trošku větší spotřebu. Smát se mým finančním možnostem můžete, pokud jste s migem oba nejmíň milionáři. V opačném případě je to trapné.
V tom případě jsme tvůj příspěvek pochopil špatně. Vyznělo to, ze se ti hodně líbí.
Zalezi jak definujes milionáře. Dnes mít milion vůbec nic neznamená, kdyz jen bydlení v Praze pořídíš tak za 8M a vic.
Oceňuju, že si mainstreamová automobilka dovolí střihnout neotřelý design. Mililonář - když přemýšlíš, co si tento týden pořídíš nového za mega. Pochopitelně nemyslím na úvěr od Homecreditu.
Mne to pripomina ropuchu... corolla ano...aj ravka je dokonala ale ta cehaerka je vizualne u mna des.... jak na predok tak cez bok a zadne dvere a aj cely zadok ... ale ludia dnes prave zeru takuto tvarovu vystrednost.... toyota teda vie co robi... uspech to ma ... auto inak dozaista paradne :yes:
Osobně nevidím jiné využití, než městský a příměstský provoz, kde se hodí trochu zvýšené auto.
Přejede obrubník, vyšší posaz? No, moc né, skoro jako ve starších Yarisech, klasické SUV to nenahradí, ale asi se někomu může prostě jen líbit. Praktické využití u takového auta nevidím.
Pro 2 pasažéry je to ok, sedět v zadu je za trest, tak klaustrofobické auto jsem snad ještě nezkoušel, posadit tam třeba děcka, tak si z toho odnesou deprese, i mne to bylo nepříjemné. Kufr symbolický.
K čemu tedy je? Podle mne je každý jiný model automobilky daleko racionálnější, ale dejme tomu, že žena či někdo, komu se to líbí to využije po městě a okolí, jenže co mohu posoudit, tak i když 2.0HSD jede fakt slušně, tak na městský provoz mi přišel mnohem příjemější slabší 1.8HSD (měl jsem tu čest porovnat obě auta po sobě).
Takže kdo chce jezdit dál a dynamičtěji, mnohem lepší volba je levnější a skoro sto tisíc levnější (akční nabídka GR sport 757 900 Kč) Corolla tím stejným motorem, lepším prostorem pro posádku a lepšími jízdními vlastnostmi. Kdo chce SUV, o pár tisícovek navíc začíná hybridní Ravka.... A to mluvím jen o autech ze stáje Toyota...
A proč je to VW? Za to, že se mu dařilo dřív :-) ?
VW i Toyota dlouhodobě dělali konzervativní auta pro co nejvíc lidí (VW jako dominantní značka v Evropě, Toyota spíš globálně).
U Toyoty je v poslední době vidět, že mají chuť kromě toho hlavního proudu dělat i nějaké "bokovky" typu GT-86 nebo Supra. VW touhle cestou nikdy nešel a spíš nabízel nadstandardní techniku v těch běžných autech.
VW má nadstandartní techniku ? Než kdo ? Nechci se tu pustit do války koncern vs zbytek světa, ale řekl bych, že technickými průkopníky v nižších třídách bývala spíš francouzská auta, mnohdy to byly uličky slepé, ale snažili se.
VW nabízí solidní techniku, ale že by měli něco navíc, než konkurence, to zas asi ne.. mají velkou míru individualizace a motorizací.
Nadstandardní přece neznamená nutně inovativní nebo průkopnická (i taková by se našla, ale není to pointa).
Pokud si koupíš Arteona 235kW 4x4, tak je to zcela jistě optikou středního mainstreamu nadstandardní technika... ono je dneska nadstandardní i ten 200kW Passat. A podobné příklady by byly i v ostatních třídách.
No presne, je možno uplna nahoda, ze Dieselgate pappymu sa tak v emisnej dobe darí a je jeden z tych co ponuka najsilnejsie motory a diesle k tomu. To je nadstandartna vychcanost a nie techika.
K Dieselgate se úplně vracet nechci, to by bylo na delší diskusi... obecně si myslím, že takový Renault nebo PSA na tom byly s "čistotou" úplně stejně, jen VW dostal přes prsty v US a od toho se to celé odvíjelo.
VW byl vždycky jeden z těch, kdo nabízel nejsilnější motory (v mainstreamu)... žádnej problém v tom nevidím, naopak.
Vo vykone motorov nevidim problem ani ja a suhlasim, ze grupka kvoli svojej velkosti a presahu do vyssich trieda ponukala viac. Akurat ked rozputas vojnu, ktoru ustojis a slabsich to uprace mimo kontinent tak je ti na koniec este dobre. Ale suhlas, netreba sa diskusne zdlhavo vracat ku DG.
Tohle mi vysvětli... jak VW rozpoutal válku?
VW (i další) systematicky... hm, optimalizovali normované emise, protože to tak evropské normy umožňovaly - což se dlouhodobě vědělo o normované spotřebě, asi se úplně veřejně nevědělo o rozměrech průšvihu s NOx (já to třeba nevěděl). Tohle byla chyba evropské legislativy, homologačního procesu atd.
Pak VW zkusil totéž v US, ale tam padla kosa na kámen... a teprve v důsledku toho se o to začala zajímat i Evropa. V důsledku toho musely automobilky zapracovat na emisích NOx u nafty, došlo k masivnímu zavádění SCR... což je jistě dobře.
Co může někoho bolet je legislativa ohledně CO2... za tu ale podle mě VW nijak nemůže, tlak EU na snižování emisí začal před DG a snaha měřit spotřebu (=emise CO2) nějak reálně asi není takové překvapení.
Kto iny ako najvacsia automobilka sveta by ustal pripadne komplikacie ? Predsa VW, kazdy kto sa dostal do paktu ho to mohlo znicit a po prevaleni sa ocakava, ze nastane emisne peklo, ktore opat polozi tych slabsich.
Aky je vysledok ? ´´jeden z tych co ponuka najsilnejsie motory a diesle k tomu´´ Mas k dispozicii cislo, kolko VW usetril prznenim emisii a kolko vycaloval na pokutach ? Predaje priali dieslgate TDI, ktore boli ´´najrychlejsie´´.
Vycitam to, ze prakticky nic neriskoval a podvadzal, pretoze si to mohol dovolit. A dnes aj napriek tomu tazi z tejto pozicie, TDI si zije veselo dalej. To ze sa nechal chytit je uz sekundarna zalezitost, ale nebyt tych podvodov nenastala by tak prudko vyhrotena emisna doba.
No to není pravda že neriskoval... v USA to mohlo dopadnout všelijak a dopadlo to i na konkrétní lidi. A ještě jednou - ostatní v Evropě zřejmě dělali totéž... a zrušené plány na uvedení SkyD do USA napovídají, že ani tam by asi nebylo vše košer (ale beru, to už je spekulace).
Osobně si myslím, že vyhrocené emise by byly i bez Dieselgate - Diselgate je hlavně o NOx, vyhrocené emise o CO2. Jinými slovy - bez Dieselgate by se asi neřešil zákaz vjezdu dieselů do Stuttgartu, ale i tak bychom řešili konec spalovacích motorů v horizontu 2030-50.
TDI si žije dál... a taky proč by nežilo, když bylo (snad) upravené tak, aby plnilo emisní limity?
Napisal som to presnejsie ´´Kto iny ako najvacsia automobilka sveta by ustal pripadne komplikacie ? Predsa VW, kazdy kto sa dostal do paktu ho to mohlo znicit a po prevaleni sa ocakava, ze nastane emisne peklo, ktore opat polozi tych slabsich.´´
Tazko odhadnut co by bolo bez dieselgate so spalovakmi, kazdopadne som ti odpovedal co vycitam VW a preco mi pride jeho pocinanie vychcane. Aj vzhladom na (jeho) dnesnu situaciu...
Este pripomeniem, ze TDI si zije dalej, ale kvoli tomu co je po dieselgate opustila predcasne vyvoj dieslov vacsina konkurencie. To beries ako nepodstatnu zalezitost ? Kolko tych dieslov dnes VW zase predava ? Myslim, ze to mali velmi dobre premyslene.
podle mého má na mysli, že koncern díky DG motorům hodně ušetřil ( kolik, to se ptal řečnicky tebe ) a že pokuty zdaleka nemusely dosáhnout toho, co ušetřil. Tedy, že využil toho, že byl velký, malou automobilku by ty pokuty položily, protože by toho neprodala předtím tolik.
Mike presne tak. TDi boli kvoli tomu dynamicke, dobra reakcia na plyn, nizsie servisne naklady, natiahnute servisne intervaly a nizsia spotreba. Kvoli tymto dlhodobym prednostiam si vytvoril VW dieselovy monopol ze jo. A este sadil rakovinu do pluc celemu svetu.
Jaký monopol? Copak třeba francouzští výrobci nedělali naftové motory? Dobré naftové motory a ve velkém? Jistě pro tebe není překvapení, že podíl nafty ve Francii (a v důsledku toho u francouzských značek) byl vyšší než v Německu (i ČR) a potažmo u VW.
Německo mělo převážně rozum a nafta byla záležitostí od Golfu nahoru pro dlouhé trasy... zatímco v Paříži zcela běžně letělo Clio dCi.
BTW, právě 1.6dCi patřilo v různých měřeních k "nejšpinavějším" Euro5 motorům.
Polo TDi, Lupo a nezabudal by som na ostatne koncernovky aka Fabia, Rapid, Ibiza, Cordoba, atd. Kvoli 1.6dCi by som neobhajoval Dojčland. Z mojho pohladu plati to co som pisal vyssie.
1) myslíš, že byla nějaká značka, jejíž naftové motory byly v Evropě čisté? Která to byla?
2) jistě že existovalo i Lupo TDI. Ale záliba německých kupujících v naftě nikdy nebyla tak velká, jako ve Francii... nebo v dalších zemích https://www.statista.com/…ines-by-country/
Toyota? jejich DCAT byl extra čistý, ale dojel na to. Složitost, citlivost na režimy jízdy a naftu a také vyšší spotřeba. Prostě buď je NOx nebo CO2, oboje sundat bez SCR nejde.
Nevím... ze srovnání co jsem viděl vycházela Euro5 Toyota D4D 1.6 slušně... ale o dost hůř, než třeba 1.6TDI v Octavii.
Mezi Euro6 byla 2.2DCAT Avensis podprůměrná. https://www.trueinitiative.org/…inhard-kolke.pdf
Je tam jen D4D... dělala Toyota něco jiného s Euro5? Na japonské nafty nejsem odborník.
(i když připouštím, že v jednu chvíli zoufalství mě napadlo vzít Mazdu 6 jako 2.2SkyD... a v tu chvíli jsem poslal objednávku jinam).
2.2 DCAT byl nejprve euro4 uveden v roce 2005 a poté v roce 2009 inovovan na euro5. Ale tahám to z hlavy, takže to může být nepřesné.
Měl 5.vstrikovac ve výfuku, aktivní katalyzátor na zachytit NOx (nebo jak se to jmenovalo ). Z toho plynula slozitost, náchylnost na naftu a režim provozu a také vyšší spotřeba, my měli v kombinaci 7.5l. Pak kdyz se s ním jezdilo kratší trasy, velice brzy mu odcházelo těsnění pod hlavou. Ani v autorizaku nevěřili, že ten motor zvladne přes 200tis. U nás se používal ciste v dieselové režimu, tzn hop na dalnici a polykat stovky a tisíce km. Takze bez jediné závady jsme ho dávali pryč při 260tis km. Byl to poslední diesel, který jsme měli dlouhodobě.
Emel:
´´1) myslíš, že byla nějaká značka, jejíž naftové motory byly v Evropě čisté? Která to byla?
2) jistě že existovalo i Lupo TDI. Ale záliba německých kupujících v naftě nikdy nebyla tak velká, jako ve Francii... nebo v dalších zemích´´
1. Myslim si, ze vsetci ostatni, pretoze nemali identifikovany podvodny SW ako VW. Co je to za otazku, ktore diesle boli v EU ciste ? Diesel v dobach minulych nebol nikdy cisty, to chces pouzit na obhajobu koncernu ?
2. Zrovnavas Clio s Lupom, preco ? Pisal som o autach rovnakej kategorie z koncernu, ktore nie len v Nemecku ale po celom svete jazdili s ich dieslami.
Měly software, který například umožňoval "deaktivaci emisních opatření za nepříznivých podmínek"... tak tomu říkali u Opelu. Třeba když byla zima. Nebo teplo. Nebo se točila kola. U Mercedesu to mělo zase jiný název. Tak či tak, výsledkem byla svolávačka a úprava SW, po které motor o něco více žral, o něco méně jel a o něco méně kouřil.
Pokud při reálném měření emituje diesel od značky A méně škodlivin než ten od značky B, tak to je to hlavní, na čem záleží. Jistě jsi viděl různé testy od ITTC, ADAC apod. https://www.trueinitiative.org/…inhard-kolke.pdf
(viz graf strana 8)
Nie u VW mali pri merani emisii podvodny SW, ktory rozpoznal meranie emisii a vtedy ´´uškrtil´´ motor aby nimi presiel.
Vseobecne za nepriaznivych podmienok ti ani bezny benzinovy nepriamovstrekovy motor nesplni emisie - zvysena teplota = bohatsia zmes, ktora chladi spalovaci priestor a ventily, ci katalizator. Riadiace jednotky uz od 90tok rozoznavaju rozne stavy kedy maju vyssie emisie, su to ale stavy vynimocne (nie trvalo prevadzkove) a zapisuje sa chyba do ECU.
Jistě jistě... a třeba konkrétně Opel to používal tím způsobem, že při měření vykazoval emise hezké, ale při reálné jízdě patřil k nejhorším (zejm. malé 1.6 nafty ve větších autech byly katastrofa, mnohem horší než cokoli od VW).
Potíž je v tom, že evropské normy (NEDC) řešily jen ty emise, ale metodika měření umožňovala skoro cokoli... od podobně "inteligentního" SW až po úpravy auta jako takového (oficiálně se vědělo, že lze odpojit alternátor, přebít baterii, instalovat jiná kola nafouknutá na mnohonásobek běžného tlaku, přelepit spáry na karoserii, odmontovat zrcátka, ...). Pokud jsi "neoptimalizoval", no tak jsi za to zaplatil.
Opel to taky udělal se všemi (naftovými) motory... pro mě v tom není rozdíl.
Z mého pohledu je hlavní selhání na straně evropských regulátorů... kteří dlouhá léta věděli, že snižování spotřeby je třeba z poloviny jen na papíře a mezery v metodice se ve velkém zneužívají. Věděli to všichni, ale byrokratům to vyhovovalo, protože na papíře to vypadalo dobře - úředníci byli úspěšní ve snižování emisí CO2.
Až když se špinavé prádlo vytáhlo v Americe, tak se o to teprve evropské úřady začaly zajímat, protože už se prostě nemohly dál dost dobře tvářit, že je všechno ok.
A tohle je to co úplně nechápu u tebe - ty píšeš, že tím VW ostatním zavařil... jako by ti bylo líto, že celá ta Potěmkinova vesnice spadla. Mně tohle líto není... já jsem rád, že (zejm. v případě NOx) spadla klec a automobilky byly donucené začít dělat ty motory čistší.
PS: u CO2 jsem na vážkách... na jednu stranu mi to celé přijde jako hon na čarodějnice, třeba povinný Start&Stop je prostě pakárna... ale na druhou stranu předchozí systém nereálných měření byl ještě větší pakárna.
Ja jsem taky rád že to padlo. Obecne DG ukázal na problém všech dieselů. A to, ze jednodušše nejde udržet ciste emise v provozu. Je potřeba složitých a moderních systémů. A za to jsem rád a můžu jen doufat, že to opravdu už funguje.
Spatnu resp. deravu metodiku nemusis klamat sposobom poskodzujucim zdravie ludi. VW z toho profitoval najviac a kvoli svojej velkosti riskoval najmenej, pretoze vedel ze najvacsiu automobilku sveta to nezlozi. Mastil kapsy aj tym byrokratom a kur evsky na tom zarabal. To, ze si do toho zatiahol Opel niejak neobhajuje VW a Opel nemal ani zdaleka taky dosah predajov ako VW (20mil TDI). Okrem ineho nemas nikde vycislene o kolko bol Opel horsi oproti VW a to nie len s 1.6CDTI. Proste za kazdu cenu obhajujes sahly VW a nemecku vychcanost.
Tymto skandalom byt vznikol nahodou za nepriazniveho stavu metodik a byrokracie VW zavaril aj ostatnym a hlavne mu to vyborne pomohlo vycistit trh od Japoncov.
Z lepsich emisii pre vsetkych sa mozme tesit a tak isto z odseknutych gulí pre vsetky zaujimavejsie motorizacie. Ze na to doplaca hlavne Subaru, Mazda, Honda a pod., ale ten VW ich ma, ironia ?
Uz by sme sli dokola, moj nazor si nezmenil, netvrdim vsak ze ti na tom zalezi. Teraz VW este vytazi max zo svojej vykonnej aj dieslovej ponuky kedze odstavil konkurenciu a pak sa bude hrdo byt do prs, ze zastavil spalovaky a bude prvy kto sa hrnie masovo do EV... to je fakt nechutne. Hnus.
Že Opel prodával míň aut je z mého pohledu jedno - je to jako srovnávat méně úspěšného a více úspěšného dealera kokainu :-) . A Opel je jen příklad, mohl bych klidně napsat Renault nebo Mercedes.
Ne, nemám přesná čísla, který motor byl jak špatný... protože to je kámen úrazu napříč celou kauzou, neexistuje žádné jedno reálné srovnatelné číslo, vždycky to musí být podle nějaké metodiky - jak rychle auto jede, jak prudce zrychluje atd. Ale viděl jsem dost čísel na to, abych mohl napsat, že VW nebyl žádná výjimka.
Vyčistit trh od Japonců - to jsi podle mě mimo. Důsledkem Dieselgate byl propad prodejů nafty, což naopak Japoncům prospělo - zejména Toyotě, ale i ta Mazda nebo Subaru měli vždy větší podíl benzínu a tohle jim mohlo jedině prospět. Taky Toyota po dieselgate svůj podíl v Evropě navýšila (což má i jiné důvody, ale odklon od nafty jí taky prospěl).
A pokud mluvíš o tom, že se začala reálně měřit spotřeba a tedy emise CO2... jo, chápu, kdyby to neprasklo a jelo se dál podle NEDC, tak by třeba Subaru mohlo dál prodávat STi, protože by jakože na papíře nemělo tolik g CO2. No budiž. Jednak mi je podobné švejkování proti srsti... dvak si myslím, že šrouby CO2 by se utahovaly tak jako tak.
PS: Mazda tu žádné výkonné motory neměla už před dieselgate, to jen tak na okraj... Honda dtto.
Urcite je dolezitejsi dealer koksu ktory pravidelne zasobuje 20mil ludi ako ten co je na zlomku, hlavne pokial sa jedna o tak velku spolocnost, ktora si na zaklade toho este viac upevni pozicie a ma vacsi priestor na machinacie a uplatky. Toyote hral do kariet nadcasovy zodpovedny pristup k ŽP tj. ich technologia a holt sa im to skvele hodilo. VW diesle predava a myslim ze mu to opat pomaha v predajoch. Vsetci ostatni po DG zastavili vyvoj dieslov az na Koreu myslim. To nie je vedlajsi efekt, z kt. paradoxne vytazil VW ?
Mazda ma 2.5sky turbo a Subaru 2.5t resp dnes uz 2.4t, podobne Nissan 400z. S tym ako sa prudko zhorsila situacia ohladne emisii v EU sa tieto pomerne nove a zelene motorizacie nepozru na trh ku nam. Honda bude mat problem emisne obhajit 2.0VTEC turbo pre nasledujuci TypeR, aj ten bude len limitka v EU, nehovoriac o vypusteni 1.5T.
Švejkovani ? 20mil TDI VW a ostatne okolnosti za ne si to pravom zasluzi, chtiac nechtiac sa cloveku pripomenie nedavne vyrocie v Lidicích. Uber aleš.
Já to tu psal už mockrát - co se CO2 týče, není nic jednoduššího, než dodatečně zdanit palivo... a každý si zaplatí za každý vypuštěný gram. Vypínáš si S&S? Bude tě to stát pár korun na jednu cestu. Jezdíš 150 místo 130? Opět, zaplatíš si za každý gram, který takto "zbytečně" vypustíš. A nebude nutné dlouze laborovat nad metodikou a instalovat do aut sledovací zařízení pro reálné měření emisí a nutit lidem za každou cenu S&S.
Švejkování je nastavit si nereálné limity, šulit měření a pak se plácat po ramenou.
Nebudeš platit za něho, budeš platit za CO2, které sám vyprodukuješ, 1:1, resp. třeba 2Kč/kg.
(Zase s tím Cliem RS nenajezdíš tolik, jako ten s tím TDI).
Pevné částice nebo NOx jsou jiné téma, já mluvím čistě o CO2.
Ciste Co2 nie je riesenie, lokalne pre zdravie skodia hlavne tuhe castice, Co2 skor globalne.
Myslis, ze ten Rapid ma v reale nizsie Co2 ako ja ? Ja som z limitu 3 desatiny dosiahol 1 stotinu. To vdaka stavu, kvalitnemu palivu a kvalitnemu oleju.
Ano, určitě má Rapid v reále nižší emise CO2.
Nevím co jsi to měřil, ale emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě paliva, nic jiného na to prakticky nemá vliv.
Jasně, pevné částice a NOx by byly řešené standardně pomocí Euro limitů, na tom by se nic nezměnilo. Ale odboural bys tu opičárnu s flotilovýma emisema a pokutama a přeprodejem povolenek... a zároveň bys postihl ne kupce nových silných aut, ale opravdu ty, co vypouští nejvíc. To je fér, ne?
Pre nove vozy asi ano, otazka je co je real, ale to nezistime.
Napr. bez CATu neprejdes Co2, tym chcem povedat ze aj ked sa spotreba nezvysi vypustas nasobne vyssie CO2 = stav emisneho systemu a celkovo motora.
No nic koncim dnesne zehlenie koncernu, pekny den zelam :-)
Dobře, takže jsme se dobrali k pointě :-)
CO2 je nejedovatý, nicméně skleníkový plyn, za jehož normované emise se platí ty flotilové pokuty a kolem kterého je celý ten cirkus, kvůli kterému je problém se silnými motory.
Ostatní škodlivé látky se prostě řeší limitem, který to auto musí plnit... což v principu problém není ani pro výkonné motory, jen na to třeba potřebují GPF.
Ano, akurat viac platit nechcem, uz teraz je ten benal drahy jak prasa. Bude to diskriminovat tych menej majetnych a naopak ti co budu mat nahrabane budu moct aj viac prznit prostredie. Socialny aspekt tychto rieseni musi byt zahrnuty. Navyse ti menej majetni maju casto aj auta s vyssou spotrebou tak by ich to upratalo do nelichotivej situacie. Este to treba zahrnut do EU spolocenstva aby boli tie ceny plošne nastavene, na platy zapadnej EU idealne.
Keby sa rozumne riesili emisie nemusi byt takyto diskriminujuci system. Miesto toho aby sa zdanilo palivo by sa mohli nastavit limity ako v Japonsku, alebo inde kde nepotrebuju za kazdu cenu celoplosne EV a pod.
No zakazu spalovakov sa nevyhnes asi nikde, ale kupis tam silnejsie motorizacie bez problemu. Vsetko to co tu VW vyhladil aby tu bol sam so svojimi 300k TSickami a 200k TDI. ha ha
U tej Toyoty to vidím tak, že jej najviac pomohla obmena modelovej rady spolu s výraznou zmenou v designe. Plus sa zviezla na vlne " fujtajbl diesel " a značne vylepšila a rozšírila svoju ponuku hybridov.
Tak většina technicky náročných věcí se dneska objeví u prémie.
W8 je okrajová kuriozita, mnohem zajímavější jsou třeba modulární platformy nebo dvouspojkové převodovky.
Bral som do uvahy sirsi kontext mr. Diesla. Pretoze, uz Toyka robi len hybridy a benziny, tak je to plechovka pre masy. Vsetci co su nad vecou tankuju naftu.
Crosover = SUV, jediny rozdiel je miesto v zadu a kufor. Predaje ti ponukaju jasnu odpoved, kolko ludi vozi dospelych v zadu. Vacsina cielovky je rodina s detmi od 0,8 - 10r a nepotrebuju vacsie auto.
Já neříkám, že se tam dítě nevejde, ale že tam sedět je za trest, je tam tma a snížená střecha působí klaustrofobicky + velké přední sedačky taky moc světla z čelínho skla nepropustí, za mne fakt nic moc, nejezdí špatně, ale jezdit bych v tom nechtěl :)
To ti povedali tvoje vlastne deti, ze sediet tam je za trest ? :D Uvazuj trochu... rodicia si to kupia pre deti, tie tam vojdu a sedia tam pohodlne a v bezpeci. To ze by mali v Corolle vyhlad o 3% lepsi asi nehra rolu. Skus si to skutocne zrovnat s tymi SUV, je to len o priestore.
Z hladiska bezpecnosti je holt lepsie sediet kus vyssie, hlavne ked dnes su cesty plne SUV. Co tak vidam majitelov CHR su to mladi ludia s neodrastenymi detmi. A okrem ineho sa to auto proste páči, takze ako v pripade JUKE 1gen., ten bol este trestnejší v zadu a predaval sa.
Moje dítě neumí mluvit :D Ale místo tohoto teoretizování, běž si tam sednout, opravdu to není nic příjemného, já jsem se nechal svézt vzadu, je to tam jako v kobce. Nejde jen o výhled, ale o celkovou konstrukci zadní části vozu a pocit tmavého kouta, vše je podřízeno vzhledu exteriéru. Naopak na předních sedadlech je to fajn.
A s tím posazem výše, to taky není tak horké viz můj příspěvek, proto to auto kritizuji.
Že vypadá dobře? Jo, to asi jo... ale racionálně ho moc obhájit za ty peníze nejde.
Ale chápu, jen ti tu vysvětluji, že to auto má tento fail, ostatní crossovery takové nejsou. Já v tom vidím prostě mínus CHR a naopak jsem v tom rodinu snad nikdy neviděl, spíše 1-2 dospělé lidi v předu.
Fajn vravim pozri na predaje, ludia vacsie auto nepotrebuju a ti co ano kupia si ho. Easy.
Z okolia znamych si kupovali auto vo veku 50-60 r s odrastenymi detmi a kupili S-Cross. Keby mali viac, kupia CHR podla ich vlastnych preferencii.
ale vždyť to nikdo nerozporuje. A vlastně potvrzuješ, co psal Ozzman. Auto je to stylovka a spíše pro 2 lidi. Taky znám několik lidí, kteří to koupili a vzadu někdo seděl snad jen při předávání auta.
S tym rozdielom, ze si to kupia aj ti co maju 1-2 deti. Nie je to stylovka v zmysle coupe, kde si fakt sadnu len 2 osoby. Po sklopeni zadnych sedadiel mas aj velky kufor.
Suhlas s tym, ze nic co by Corolla nevedela lepsie, ale holt trend a dizajn... pripadne kazdy CM svetlej vysky, vyhladu a posedu ma psychologicku hodnotu vyssiu nez skutocnost.
Tak já ti odpovím. moje dvojčata na to řekla : my nevidíme, je tady tma, my cheme ven. Ani jedno z toho se v Corolle od nich nedozvím, a to má jen dle tebe o "3%" lepší prosklení.
Místo tam je i na dospělého, ale tma jak ve sklepě s pidi okýnkem.
Nj tvoje deti su natolko erudovane, ze ti to hned vytmavia. Z tych ludi, ktorych poznam a kupili CHR to ich 0,8 - 4r deti nehodnotili :D Trebars ked budu mat aspon 7-8 a hlavne budu mat vo svojom veku nejake zrovnanie... zeby chodili detičky testovat posedy a vyhlady zo zadu a pak si kladli preferencie ? Asi netreba viac rozpytvavat, zhodnot predaje CHR a najdi v nich odpoved preco to ludia kupuju.
ne, jen jsem je vezl v náhradním autě, když corolla byla na garančce.
Ale také to může být, že jsou zvyklé na panoramu a lepší výhled a to jim chybělo.
Verim, ze starsie decka to uz komentovat mozu, ale pochybujem ze si CHR kupuju ti co maju deti 8+. Vacsina si to kupi na 5-6r s tym, ze maju nejake batola :D
Nemal by si sa zrovnavat s rodinou o 1-2 detoch je Vas viac a potrebujes vedla seba 3 detske sedacky. Ze ti 4r dietky vytru zrak z ergonomie sedenia v zadu CHR je asi okrajovka prepokladam. I ked... dnes su tie deti inde nez sme boli my. :D
To taky nesrovnavam. Ono když ti děcko pořád říká, já ale nevidím, za chvíli to je otravné. Nestezuji si, ze jsou blbě sedacky nebo tak, ale ze proste nevidí ven.
Seděl jsem v novém C-HR GR Sport právě včera ve Zlíně. Prostoru pro menší rodinu je určitě dostatek. Vpředu paráda. Zadní sedadla mě nezajímají. Už se těším na road test... :-! ..
Ja hlavne nepadám na zadok zo spotreby 5.1 na testovacom okruhu... a je jedno ci je to rav alebo corolla ci toto... ale možno mi len niečo nedochádza..
Ale vyznelo to tak ze sa nevyužíval potenciál motora.. tak mi to príde proste veľa... to je ťažko súdiť keď nemajú ani unifikovany test spotreby... holt zasa to isté... novinári o ničom... 🤷🏻♂️
záleží co bereš za potenciál motoru. to musím neustále předjíždět nebo jet na omezovači? Podle mého pohodová jízda je hodit tempomat na limitu, když potřebuju, předjedu pomalejší. Jedu pohodově a přesto využívám potenciál motoru.
Navíc 5.1 v krabici od bot ( i když zmenšené ) je super. Napadá tě nějaký konkurent, který to zvládne s takovými emisemi, i třeba nejedovatými CO2?
Tady je dobré srovnání, diesel by musel mít 4,5l, a to při jízdě 20km Prahou nedá už vůbec žádný. https://theicct.org/…m%20all%20v1.pdf
Se slabší 1.8 jsem jezdil jako ten (nej)rychlejší v provozu po Praze, typicky suveréně první na semaforech, to hybridy umí hezky...a měl jsem dlouhodobou spotřebu 5-6l / 100km. Neznám nic co by se tomu při stejném jízdním stylu přiblížilo. Zkoušel jsem i tenhle dvoulitr a spotřebu jsem měl za ten den testování v podstatě stejnou.
Nevím, jak v Praze, ale u nás první na semaforech nejsou hybridní toyoty, ale rozvozová citiga a kurýrní dodávky. Já si radši vždy stoupnu za citigo nebo PPL, než třeba za BMW nebo Mercedes. To je záruka rychlého odjezdu od semaforu....
Nemam osobnú skúsenosť s týmto typom motorizácie... takže varím z vody... okrem toho neviem detaily o premávke, ako agresívne novinár jzdil ale 20km mesto, 20km okresky a 60km diaľnica dam s Aronou ktorú máme v rodine (1.0tsi DSG) za 4.8 pri pohodovej jazde...
nechápte ma zle... nejde tu o za každú cenu nižšiu spotrebu... skor som ale čakal viac "wow" výsledok... mozno som náročný... alebo neinformovany... boh vie.. keby mam hybrid od toyoty tak robím spotreby 3.5 🤷🏻♂️
pokud ten kamion pojede 80, asi to možné bude. u 90 s CHR spíš ne. ale nemám vyzkoušeno, beru to podle zkušeností s dalšími hybridy.
Když si vezmu, že s corollou za kamionem na dálnici pojedu cca za těch 3-3,5, ale je to jen na krátké trase, nikdy jsem to nevydržel déle než pár km, tak CHR má oproti corolle o cca 0,5-1,5 litru víc podle rychlosti. Možná, kdyby tam byla 1,8, tak by se tam člověk dostal.
Aha, tak už vím, jak dosahuješ té nízké spotřeby. Jezdíš dálnice 90kou za kamiony a autobusy. To už je pomalu lepší jet tím autobusem, než se takhle táhnout... Já jezdím dálnice 150 tacho tempomat, při předjíždění běžně i k 170-180. Jaká by byla spotřeba v tomhle režimu?
150 tempomat s předjížděním, kolem 7-7.5. Možná 8 podle reliéfu trasy. Ale to nemám vyzkoušeno.
Můžu jen říct tempomat na 180, tam jsem za 10-11. Při 130 je to 5-6,5 podle provozu a reliefu. Kdyz je rovina, tak to zvladne za nižší, v kopcích je to víc, tam už ani z kopce nepomůže rekuperace
Já normálně dálnice nejezdím ale jel jsem pro někoho na nádraží a Bus měl z D zpoždění tak jsem jel tralala.Naposled těch 150 i více v Rakousku a oči všude a jen u radarů méně no a krásných 9l ale zase jsem měl v tom úseku asi 100kilometrů rychlostní průměr 130 včetně asi 20km po okresce.Ten odpor ve vyšších rychlostech poněkud roste a spotřeba ještě víc ;-)
Odpor je jedna věc, druhá věc je relativně krátká šestka, která má při 130GPS cca. těch 3000... takže pak každých 10km/h navíc znamená znatelný nárůst spotřeby. Co si tak pamatuju, tak pokud se fakt jelo 150+ celou dobu, tak to bylo 10+.
Taky tam mohli dát 7rs nebo delší 6 aby při 130 to jelo při 2200 ot ale zase šlápneš a jedeš.Benzín ale není nafta kde tě otáčky brzdí.
Ozzy kdyby jsi jel 180 tak tě hybrid ani nedožene a na spotřebu při tomhle tempu 2x větší konzum.
Takhle jezdim s dieslem kolem 6-7 dle provozu a opakovaneho zrychlovani na tech 150/160… dalnice je porad jeste nas rajon ! :D Ale jakmile jedu pomaleji, hybrid uz nas dohani.
Vždyť na námi testovaném okruhu jsi měl nejvyšší spotřebu s dieselem na dálnici. Corolla, Mondeo hybrid a pak až dieselové mondeo. Nebo si to špatně pamatuju?
EDIT: tak ne, mondeo HEV bylo za dieselem. A Corolla má pořád navrh jako to zmiňované zrychlení na 50 https://blog.auto.cz/…ondeo-vs-mondeo/
CH-R je krabice s CX=0,31. Když chceš jet na spotřebu tak za stejný peníz dostaneš Prius. Ten má navíc kufr a CX menší než 0,25. Takže ti za 5 pojede ve 130 km/h. Když se s ním pověsíš za kamion v 90 km/h tak budeš mít pod 4.
Reálných nevím, možná tam bude 5,5.
Do 150 tachometrových vidím do 5,5 a to je starý Prius.
Můj Prius obvykle proměřuje tak, že v 50 reálných ukazuje 57, ve 100 reálných 106 a tak.
Že by mi ten ukazatel okamžité spotřeby lhal? Takhle rychle jezdím velmi výjímečně (130+). Takže zkušenost je krátká, ale výstižná.
Tady to borcovi ukazuje to samé co mě. https://www.youtube.com/watch?…
a tady ještě o generaci starší model https://www.youtube.com/watch?…
Borec jede 130 az 131 tacho, coz je realne cca 123-124km/h GPS. To je ve spotrebe dost rozdil oproti 130 GPS. Navic neni poznat z videa, jestli treba nejede z kopce.
Nemusis se se mnou hadat o dalnicni spotrebe Priusu a argumentovat nejakymi videi z YouTube. Mam ji velmi dobre nastudovanou a overenou vlastnimi zkusenostmi.
Za idealnich podminek se muzes pri 130 GPS priblizit k peti litrum na 100, ale povede se ti to jen velmi vyjimecne. Realne s tim pocitat nemuzes.
Já se nechci hádat. Beztak mluvíme prakticky o tom stejném, jakobychom se každý dívali z jiné strany na stejnou horu a dohadovali se, jestli je o 5 metrů vyšší nebo nižší.
Roman: Ty by si ma asi aj rozosmial... píšem že 5.1 mi pride veľa... aj ked je tam prevaha diaľnice.. aj keď je to 184k motor o objeme 2.0... z pohľadu ak sa povie pohodova jazda...
Tvoje zvolni nemá absolútny význam... práve preto tu píšem aby som sa dozvedel viac... od ludi ktorí dané autá / motory poznajú lepšie... a sú schopní pochopiť ako to myslím a prečo... očividne nie každému sa dá vysvetliť.. 🤷🏻♂️
Jirka: jasne.. tých 3.5 bol skôr vtip... ale pointa zostáva rovnaká...
Vždy když čtu něco o tom, jak někdo s čmoudem jezdí za 4,8 na pohodu, tak si říkám, proč Toyota investovala tak obrovské prostředky do vývoje hybridů.... Nevíš náhodnou proč?
To se přece nedá tak úplně srovnávat, kam to dotáhnul Mercedes s vodíkem a kam Toyota s benzínovými full-hybridy. I v tom vodíku je Toyota dál, než ten Mercedes... Lepší příklad prosím :-)
Já s hybridy Toyota/Lexus od 1.8 po 2.5 jezdím město+okresky celkem podobně napříč modely okolo 5l, na dálnici už to roste a je jasné, že čím rychleji se tam jede, tím méně to jede "hybridně", takže se logicky spotřeba vyrovnává. A čím vyšší/větší auto, tím vyšší spotřeba.
Arona je menší auto a se slabším motorem. Mohu porovnat leda s předchůdcem 1.2 TSI a s tím jsem jezdil Golfem ve stejném režimu ve městě okolo 8l / 100km. To máš rozdíl 3l / 100km, takže v hybridu o 40% méně a to je hodně velký rozdíl. Dálnice vycházela podobně jako u těch hybridů, důvod jsem popsal...
Adam: myslím ze 1.2tsi a 1.0 sú co do spotreby plus mínus rovnaké takže je to pekne porovnanie, avšak s Golfom 8 po meste a s hybridom mesto+okresky za 5. Takže tiež nie uplne fér porovnanie. Na čo som chcel ja však poukázať je že pohodovou jazdou viem dosiahnuť podobnú spotrebu s polovičným motorom (2.0 vs 1.0tsi)... aj takmer polovičným výkonom (184k vs 115k) a možno aj polovicnou cenou (to berme s nadhľadom) pričom to lacnejšie auto ma slušnú dynamiku (0-100 za cca 10sek) ktorá postačuje viac ako 80% všetkých vodičov. Treba si uvedomiť že sem na "fórum" nechodí bežný vodič.
a bral som ze Arona je porovnateľné auto s touto toyotou co sa veľkosti týka...
Pokud ti ale stačí 1.0TSI u Arony, tak ti bude stačit 1.8HSD u CHR. Ta 2.0HSD má o dost větší grády.
Arona je technicky (i když třeba ne prostorově) o třídu menší auto... tohle je technika Corolly, Arona je béčko (tj. Ibiza).
K těm spotřebám hybridu na okresce. Myslel jsem to tak, že město i okresky jezdí stejně. Hybridy mají tu zvláštnost (výhodu), že ve městě dosahují nejnižší spotřeby a za nadprůměrné dynamiky. Protože tam stačí málo síly, tak se zvládají dobít baterky a elektromotor může táhnout. Na okresce už to moc nejede, ale je to aspoň stále úsporné. Na dálnici už je z toho víc spalovák zatížený baterkama, takže už nic moc. Proto pokud někdo jezdí primárně město, nedá se to fakt s ničím srovnat. Okresky se přibližují a na dálnici se to srovnává.
Jako bydlet v Ph a jezdit křížem krážem tak jo Toyotu bych vzal tam ev dobíjíš brzděním.Mimo město kde nemusíš brzdit je to příliš drahé přibližovadlo se spotřebou klasického benzínu a o dálnici ani nemluvě.
Ja myslim, ze moje cesty do Chorvatska se spotrebou tesne nad 4 litry jsou jasnym dukazem toho, ze se hybrid mimo mesto vubec nehodi. O spotrebe na okreskach vime oba sve...
Jezdí jich dost. Každý má jiný vkus. Mně designově nijak neodpuzuje, ale vadilo mi v interiéru všechno ve tvaru kosočtverce, i tlačítka na volantu. To byl opruz. No a pak vzadu bych chtěl sedět jen tehdy, abych mohl spát i přes den a nesvítilo mi tam vůbec slunce.
Sousedovic děvče v tom jezdí, řekl bych, ze jí ho kamarádky určitě závidí. Pohledné auto to je, opět chlap by ho asi řídit nechtěl… potkávám jich ale spousty. Modrá, šedá - tyhle barvy mu svědci :yes:
Vyloženě holčičí auto to podle mě není, spíš trošku ufo... něco jako Juke. Za mě je to udělané docela hezky, ty tvary do sebe zapadají... možná ty přední lampy protažené až za osu kola jsou trošku overkill, ale z většiny úhlů to neva https://img.auto.cz/…pbWc/7047298.jpg?…
Normálne som až začal rozmýšľať kedy som stretol CHR s chlapom za volantom a odhadujem pomer 1 : 10 v prospech žien vodičiek. Ženám sa to očividne páči a neriešia až tak techniku či výhľad zo zadných sedadiel. :-)
Ozzi, nic proti, ale hodnotíš to optikou majitele Mondea v kombíku :D
Ano, Corolla je racionálně výhodnější volba - levnější auto a stejný nebo lepší prostor. Ale to platí stejně pro srovnání Golfa s jakýmkoliv crossoverem atd. CHR má předek hodně nízko, ale ta Corolla ještě níž. Největší rozdíl je to jak se v CHR sedí (to je hodně jiné než v hatchbacku teda) a samozřejmě to že se odlišuje a je takové extravagantní. Jako druhé auto, které jezdí primárně město, to stále hodnotím jako ideální.
Kufr, že je symbolický? To v porovnání s Yarisem nemůžeš myslet vážně. Kufr je průser u většího UX, které ho má právě tak skoro na úrovni Yarisu.
Rav4 je úplně mimo. Je to velká krabice, takže i kdyby stálo stejně, tak to nesplňuje atribut kompaktního auta do města na jednoduché ježdění. A hlavně když dorovnáš výbavy, tak jsi přes milion. Tahle CHR v testu je ta nejdražší verze, dá se z toho ještě ušetřit a mít v podstatě stejnou výbavou, ale bez "GR provedení".
Ta 1.8 ma i výhodu mekciho podvozku. To, obzvlášť v Praze, udělá ještě lepší dojem. A ano, 1.8 je ve městě příjemnější. Je kultivovanejsi, davkovatelnejsi a tizsi v porovnani s dvoulitrem v těch nižších rychlostech.
Ty Toyoty mají pneu slušný balóny.Jako rozměr 19" a pneu 215/55 ve výbavě GR no ještě aby nebyli komfortní ty auta.Navíc není třeba ani xl pneu když přes 180 to nejede a index T stačí. Já bych hybrida v tomto podání nechtěl-mesto skoro nejezdím.Na dálnici to žere víc jak moje tsi Rs.
Mikesus vidím jak Toyoty pálí po dálnici do 110km/h-chytni si bus Student agency na 15-20 metrů a půjde to skoro o litr dolů.No 5,5 je snadné když pojedu jako ty a s 1.0,1.2,1.5 tsi tě rozbiju jako nic
Už jsem to zde jednou psal, jak se můj hybrid chová při nízkých teplotách a schytal jsem od zdejších těžkých anonymních magorů mnoho minusů, takže si odpověď nechám pro sebe. Nech se poučit od chytřejších. Nejlíp od někoho, kdo hybrid ani zblízka neviděl. Natož ho kdy řídil. Natož ho má doma.
Na našich hybridech ( rodinných i firemních) máme celkem najezdneo přes 350tis km. V zimě se chovají zatím všechny stejně. Ať už to byl Yaris minule gen, současné gen., Auris, Corolla 2.0, minulá gen RAV4 i ta současná nebo Camry, u všech vychází zvýšená spotřeba do cca půl litru, resp 1l při velkých mrazech a parkování venku.
Zalezi na mrazu, ale v teplotach tesne pod nulou potrebuje motor na zahrati cca 3-4 km bezneho provozu, v te dobe zere stejne jako spalovak. Pak se to srovna k te spotrebe, jak psal Mikesus (o 0,5 - 1 litru vic, nez v lete).
Ono jde o to, že když koupím ženě auto za 700k, tak sám nechci aby zapadla v davu kombíků nebo carsharingových Coroll (ač je to objektivně stejné nebo lepší auto). Takže value for money není prioritou, ale spíš co se subjektivně líbí víc...něco jako kabelka. A právě protože si velká část lidí koupí racionálně výhodnější Corollu, tak pro tu radost vyberu CHR :D Je to určitý postoj a marketing, dá se říct že podobně jako se člověk rozhoduje jak se obléct...a tam se očividně Toyota s CHR v evropě hodně trefila.
Toyota CHR zdražovala tuším od 14.6. Netušil jsem jak moc, dokud jsem neviděl cenu tady.
Samozřejmě hodili hned akční ceník, ze kterého jsou tyhle ceny. Jinak běžnej ceník je o 70-90tis víc.
Není to žádné drama, vlastně je to asi stále stejné. Koukal jsem nedávno do nabídky na CHR Selection v roce 2018 a měla údajnou ceníkovou cenu 774k. Akční ceník jí měl za 730k tuším. A z toho se ještě dále ukrajovalo u dealera...
Verím tomu, že s C-HR Toyota prilákala množstvo nových zákazníkov. Sám si pamätám ako som to auto obdivoval, keď bolo prvýkrát vystavené na Slovensku. Názov je nešťastný, stále si ho ľudia mýlia s podobne označenými Hondami, ale inak toto bol taký svieži impulz pre donedávna nudné Toyoty s lacno pôsobiacim interiérom.
Mňa by však celkom zaujímala do budúcna aj štatistika, koľko majiteľov C-HR ostane po jeho výmene verných Toyote. Mám za to, že často sú to ľudia, ktorí idú vyslovene po dizajne a neostávajú veľmi lojálni značke.
A k tomuto autu. Fungovanie hybridu v Toyotách sa mi veľmi zapáčilo, ale stáli si myslím, že nič s e-CVT by nemalo mať režim Sport, je to smiešne. No dobre, možno ešte plug-in hybridná RAVka, keď má cez 300 koní a zrýchlenie na stovku za 6 sekúnd.
Dřív se ten režim "sport" jmenoval "power". Já třeba vůbec nepoužívám režim "normal" jen "eco" nebo tenhle "sport". Má výhodu v tom, že nevypíná spalovák tak často, nechává ho v otáčkách déle a ještě rychleji reaguje na plyn. Takže když člověk potřebuje rychle předjet nebo se připojit, je to určitě výhodnější. Označení sport je diskutabilní, ale to můžeme říct i o SUV jako sportovním autě
Nesouhlasím. Mám 1.33 Yarise CVT s voličem sport a tvrdím, že je to na předjíždění velmi užitečná věc. Drží otáčky výš a déle a při předjíždění je to sakra poznat..... :-!
Skoro cokoliv označení "sport" je na pováženou. Ať už to je v označení vybavove linie ( GR sport, sportline,... ), kombiku ( touringsports, sportstourer,... ) nebo označení SUV jako sportovní auto. Takze bych nějaké označení jízdního režimu vůbec neřešil.
Označení SUV podle mého byl původní záměr sportovní ve smyslu užití pro sportovní aktivity, sportovní náčiní. Rozhodně ne, že to auto je sportovní, jak si mnozí myslí...
Ja si myslím práve opak, že vďaka skúsenosti s CH-R potom mnohí ľudia siahnu znova po Toyote. Mnohí práve pri Toyote pochopia, že auto nemusí stráviť prevažnú časť svojho života v servise. Okrem toho má Toyota premakaný systém starostlivosti o zákazníka, vedia si ho dobre pripútať. Príkladom zo života je môj otec, nedávno vymenil Aurisa práve za takúto CH-R s 2.0. Do inej značky ako je Toyota by už nešiel, s ich hybridmi je nadmieru spokojný.
A k samotnému autu? Písalkovia by si ho mali ísť vyskúšať. Famózny podvozok, príjemný posed, nádherne drží na ceste, motor krásne ťahá, eCVT neotravuje tak ako pri 1.8. Priestor je absolútne dostatočný, jediné čo mu vytýkam je ten pre niekoho klaustrofobický pocit vzadu vďaka malinkému priezoru. Dizajnovo je to buď/alebo. Mne osobne sa tiež veľmi nepáči, no absolútne chápem každého kto si to kúpi. Tu nemá zmysel vyťahovať katalógy, papierové hodnoty a porovnávať ceny, je to proste samostatná kategória ktorá si nájde svojich záujemcov a oni vedia prečo je to tak a takisto vedia, že nechcú žiadneho učmudeného kombíka aj keby bol papierovo šampión sveta. Emócie predávajú a v tomto aute sa proste jazdí skvelo :-)
Popsal jsi to celkem přesně. Já kupoval CHR jako první Toyotu a rozhodně bych se s náhradou díval tímto směrem. První rok jsem s tím jezdil já, pak už spíš přítelkyně. Ta je nadšená, řešíme dál upgrade na prémii a první co jsme řešili byl Lexus UX. Nakonec to teda skončí Němcem, ale citoval bych přítelkyni: "no tak pokud bysme se nemohli rozhodnout a nechtěli moc utrácet, tak vezmeme novější CHRku s tou sport výbavou a já budu nadšená, vždyť je to super auto". Takže asi tak :D
Rozumiem pointe príspevku. Aj pre mňa je Toyota sympatická značka, aj keď som nikdy žiadnu nemal.
Ale tvrdenie “ Mnohí práve pri Toyote pochopia, že auto nemusí stráviť prevažnú časť svojho života v servise”, je podľa mňa riadne mimo.
Jediný väčší problém som mal s japonským benzínovým Subaru (tesnenie hlavy motora tesne po záruke), inak s mojimi najazdenými cca 700 000 km s ďalšími 3 značkami žiadne problémy okrem výmeny oleja a max prehrať SW ešte u jedného keď zblbol infotainment.
Ako to vlastne funguje ?Keď sa tu bavíte o jazde po Prahe takže auto začne ísť primárne na elektriku potom pri zošliapnutí plynu naskočí studený motor po pustení plynu sa vypne ten studený motor a takto vlastne tých povedzme 20 km po Prahe stále dookola jazdíš s tým studeným motorom alebo sa stihne aj zohriať na prevádzkovú teplotu . Kto mi to prosím vysvetlí.Ináč švagor tú C-HR bol pozrieť v roku 2017 ale nakoniec sa rozhodol pre H-RV od Hondy.Za mňa z kaluže do blata ale keď sa mu to páči čo už.Tá C-HR s 1.8 bola vtedy myslím o 3 000 € drahšia a povedal že vzadu bola prakticky nepoužitelná s maličkým kufrom.Ináč to CVT v tej Honde je ale fakt čistá katastrofa a myslím že Toyota na tom nebude o moc lepšie.Keby som chcel dať 890 000 kč za Crossover tak jednoznačne Formentor 2.0 tsi 140 kw,320Nm ,4x4 DSG.Zrýchlenie 7.1 s maximálka 220 km/h a priestorovo o triedu väčšie auto alebo by som počkal na nový Nissan Qashqai.A či by to žralo o 2-3 litre na 100 viac tak na to úplne se.... a to by som chcel vidieť na tých semafóroch či by hybrid vyhral.
Funguje to tak, ze při prvním naksoceni motoru se zahřeje nabíjením baterky a pak už jezdíš jen se zahratym motorem. Který občas naskocim kdyz potřebuješ vykon , nebo aby se opět dozahral
OK vďaka lebo v žiadnom teste hybridnej Toyoty nebolo písané ako je to zo zahrievaním motora a zdalo sa mi to ako blbosť že by si prakticky stále aspoň zo začiatku jazdil so studeným motorom.Ináč ako si pokročil s výberom SUV ?
Jo to chápu. To bohužel nikde u žádného nepíšou. Přeci jen oproti PHEV ten motor běží častěji.
Mám už objednáno, mělo by dorazit v druhé polovině července ( júla ). Bohužel to je SUV, i když bych preferoval MPV. Pomalu se psychicky připravuji jezdit obludou, a to za neustálého plýtvání ropy :-[]
Aj napíšeš čo to bude alebo musím počkať na recenziu.Mám známych / rodina v Česku / ktorý celý život jazdili na sedanoch Honda Accord a v únoru to vymenili za novú C-RV a tiež zo začiatku mu to pripadalo ako obluda a už si zvykol.V auguste ich ideme do Čiech pozrieť tak hádam ma v tom povozí.Poznám pár ľudí ktorý prešli z hatchbacku do Crossoveru alebo SUV a povedali že nižšie auto by už nechceli.Je to o zvyku a aj ty si určite zvykneš a budeš spokojný. :yes:
Nemam důvod něco tajit, kdyz se to tu nakouslo.
Trochu se vrátím do nedávné minulosti, kdy mne fostek označil za šaška, který o autech jen mluví, ale nekupuje ( už přesně si nepamatuju jak to napsal, což je vcelku i nerelevantni ). No tak jsem objednal to, u kterého to napsal. Dorazí mi v červenci, doufám, Highlander.
Bouchani od kol, které bylo pro mne "no go", vyřešili, prý v první sérii pro Evropu zapomněli dát nějaké podložky na tlumicich. Už jsem jel v tom opraveném a je to pryč.
Pak je tam dalších milion věcí, které mi budou nějakou dobu vadit, ale to je u každé Toyoty, bohužel. Pořád to beru jako kompromis, nepotrebovat ty 3 detske sedacky, ani o něm neuvazuju.
Gratulujem.Dobrý výber a ten nový Highlander vyzerá dobre.Je to kus auta.Všeobecne posledné modely od Toyoty sú o dosť krajšie ako minulé generácie / hlavne dvojfarebná Corolla /.Tak nech slúži.
Jenom doplnim, ze u PHEV to funguje tak, ze kdyz dochazi elektrika v baterce, tak se nastartuje benzin vicemene na volnobeh, auto porad jede na elektriku. A s tim, jak se motor zahriva, postupne prebira oteze a stava se hlavnim pohonem.
Jedina vyjimka je, kdyz proslapnes plyn az na podlahu - tam jde benzin (i studeny) do otacek hned, stejne jako u kazdeho jineho auta se spalovacim motorem.