Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota C-HR GR Sport 2.0 Hybrid – Když vás na sport baví hlavně koukat

Před rokem a půl potěšila Toyota omlazením modelu C-HR, které kromě jiného přineslo silnější dvoulitrový hybrid. Ten už umí s vozem slušně zacvičit, takže nová, sportovně střižená výbava GR Sport dává o to větší smysl.
Zpět na článek
16. 6. 2021 15:24
16. 6. 2021 16:23
16. 6. 2021 16:53
16. 6. 2021 16:21
17. 6. 2021 16:46
Avatar - Roman Horký
16. 6. 2021 13:55
U nás v rodině
tomuto designově nesmírně povedenému kousku říkáme "zvíře", protože pohled z boku evokuje nějaké zvíře. A druhá přezdívka je "Prius bez kufru" - tím chceme říct, že to auto je asi tak velké jako Prius, ale chybí mu vzadu ten prostorný kufr.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - kari.laz
16. 6. 2021 14:58
Re: U nás v rodině
Já tomu říkám paskvil, ale každý máme jiný pohled :D
16. 6. 2021 15:11
Re: U nás v rodině
Rikej tomu “auto, na který nemám” Romi ;-)
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 15:12
Re: U nás v rodině
:-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 15:26
Re: U nás v rodině
Takže potenciální nástupce priusu?
Avatar - Roman Horký
16. 6. 2021 15:37
Re: U nás v rodině
Něco se stalo? Nepamatuju si, že by ses smál trapným nesmyslům a pokládal hloupé dotazy.
16. 6. 2021 15:58
Re: U nás v rodině
Tak se hned nečerti :-|
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 16:42
Re: U nás v rodině
já se jen ptám. Když se ti líbí, může to znamenat, že po něm pokukuješ. Nebo se tě nesmí nikdo zeptat?
Nechápu tvou reakci. Nebyl jsi dnes moc na sluníčku?
S kdyby někdo napsal mně, to co mig_35 tobě, taky bych se zasmál. Mně to vtipné přijde.
Avatar - Roman Horký
16. 6. 2021 16:51
Re: U nás v rodině
Nikde jsem ani nenaznačil, že bych chtěl tento model někdy kupovat. Nevidím k tomu jiný důvod, než "machrovat", že mám "zvíře". Jak píšu, proti Priusu to nemá kufr a jinak je to totéž - jo asi to má trošku větší spotřebu. Smát se mým finančním možnostem můžete, pokud jste s migem oba nejmíň milionáři. V opačném případě je to trapné.
16. 6. 2021 17:22
Re: U nás v rodině
Trapné by to bylo i od milionářů. :-)
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 17:44
Re: U nás v rodině
V tom případě jsme tvůj příspěvek pochopil špatně. Vyznělo to, ze se ti hodně líbí.
Zalezi jak definujes milionáře. Dnes mít milion vůbec nic neznamená, kdyz jen bydlení v Praze pořídíš tak za 8M a vic.
Avatar - Roman Horký
16. 6. 2021 18:06
Re: U nás v rodině
Oceňuju, že si mainstreamová automobilka dovolí střihnout neotřelý design. Mililonář - když přemýšlíš, co si tento týden pořídíš nového za mega. Pochopitelně nemyslím na úvěr od Homecreditu.
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 18:44
Re: U nás v rodině
No jeslti to ma byt každý týden, to by brzy milionaru ubylo :).
16. 6. 2021 18:32
Re: U nás v rodině
Každý na něco nemá. Ani Bezos nevezme celou rodinu do vesmíru :)
16. 6. 2021 17:20
Re: U nás v rodině
Já tedy tu hroudu prapodivně zohýbaného plechu s bradavičnatými zadními svítilnami za povedenou určitě nepovažuju... :-( :no:
Avatar - Roman Horký
16. 6. 2021 18:10
Re: U nás v rodině
Nemusí se nutně líbit každému.
17. 6. 2021 08:47
Re: U nás v rodině
Naprostý souhlas. Tohle je prostě velmi polarizující auto. Buď si z něj nadšený, nebo zhnusený, nic mezi tím. :-)
Avatar - 3_diamanty
16. 6. 2021 20:39
Re: U nás v rodině
Mne to pripomina ropuchu... corolla ano...aj ravka je dokonala ale ta cehaerka je vizualne u mna des.... jak na predok tak cez bok a zadne dvere a aj cely zadok ... ale ludia dnes prave zeru takuto tvarovu vystrednost.... toyota teda vie co robi... uspech to ma ... auto inak dozaista paradne :yes:
Avatar - Ozzman
16. 6. 2021 13:57
Stylovka jen pro 2 ?
Osobně nevidím jiné využití, než městský a příměstský provoz, kde se hodí trochu zvýšené auto.

Přejede obrubník, vyšší posaz? No, moc né, skoro jako ve starších Yarisech, klasické SUV to nenahradí, ale asi se někomu může prostě jen líbit. Praktické využití u takového auta nevidím.

Pro 2 pasažéry je to ok, sedět v zadu je za trest, tak klaustrofobické auto jsem snad ještě nezkoušel, posadit tam třeba děcka, tak si z toho odnesou deprese, i mne to bylo nepříjemné. Kufr symbolický.

K čemu tedy je? Podle mne je každý jiný model automobilky daleko racionálnější, ale dejme tomu, že žena či někdo, komu se to líbí to využije po městě a okolí, jenže co mohu posoudit, tak i když 2.0HSD jede fakt slušně, tak na městský provoz mi přišel mnohem příjemější slabší 1.8HSD (měl jsem tu čest porovnat obě auta po sobě).

Takže kdo chce jezdit dál a dynamičtěji, mnohem lepší volba je levnější a skoro sto tisíc levnější (akční nabídka GR sport 757 900 Kč) Corolla tím stejným motorem, lepším prostorem pro posádku a lepšími jízdními vlastnostmi. Kdo chce SUV, o pár tisícovek navíc začíná hybridní Ravka.... A to mluvím jen o autech ze stáje Toyota...

Za mne tohle ne ... tuto módu neakceptuji.
Rozbalit vlákno
143
Avatar - WinDiesel
16. 6. 2021 14:22
Re: Stylovka jen pro 2 ?
... měl jsi tu čest ... :-)

Tojota jsou plechovky pro masy jako vystřižené.
Za čest bych to teda nepovažoval, spíše za trest. :-[]
Avatar - lamal
16. 6. 2021 14:25
Re: Stylovka jen pro 2 ?
To je vseobecne VW, preco je to uz Toyota ? Za to, ze sa jej darí ? aha...
Avatar - Emel
16. 6. 2021 14:36
Re: Stylovka jen pro 2 ?
A proč je to VW? Za to, že se mu dařilo dřív :-) ?
VW i Toyota dlouhodobě dělali konzervativní auta pro co nejvíc lidí (VW jako dominantní značka v Evropě, Toyota spíš globálně).
U Toyoty je v poslední době vidět, že mají chuť kromě toho hlavního proudu dělat i nějaké "bokovky" typu GT-86 nebo Supra. VW touhle cestou nikdy nešel a spíš nabízel nadstandardní techniku v těch běžných autech.
Avatar - Ozzman
16. 6. 2021 14:42
Re: Stylovka jen pro 2 ?
VW má nadstandartní techniku ? Než kdo ? Nechci se tu pustit do války koncern vs zbytek světa, ale řekl bych, že technickými průkopníky v nižších třídách bývala spíš francouzská auta, mnohdy to byly uličky slepé, ale snažili se.

VW nabízí solidní techniku, ale že by měli něco navíc, než konkurence, to zas asi ne.. mají velkou míru individualizace a motorizací.
Avatar - Emel
16. 6. 2021 14:59
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Nadstandardní přece neznamená nutně inovativní nebo průkopnická (i taková by se našla, ale není to pointa).
Pokud si koupíš Arteona 235kW 4x4, tak je to zcela jistě optikou středního mainstreamu nadstandardní technika... ono je dneska nadstandardní i ten 200kW Passat. A podobné příklady by byly i v ostatních třídách.
Avatar - lamal
16. 6. 2021 15:01
Re: Stylovka jen pro 2 ?
No presne, je možno uplna nahoda, ze Dieselgate pappymu sa tak v emisnej dobe darí a je jeden z tych co ponuka najsilnejsie motory a diesle k tomu. To je nadstandartna vychcanost a nie techika.
Avatar - Emel
16. 6. 2021 15:22
Re: Stylovka jen pro 2 ?
K Dieselgate se úplně vracet nechci, to by bylo na delší diskusi... obecně si myslím, že takový Renault nebo PSA na tom byly s "čistotou" úplně stejně, jen VW dostal přes prsty v US a od toho se to celé odvíjelo.
VW byl vždycky jeden z těch, kdo nabízel nejsilnější motory (v mainstreamu)... žádnej problém v tom nevidím, naopak.
Avatar - lamal
16. 6. 2021 15:24
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Vo vykone motorov nevidim problem ani ja a suhlasim, ze grupka kvoli svojej velkosti a presahu do vyssich trieda ponukala viac. Akurat ked rozputas vojnu, ktoru ustojis a slabsich to uprace mimo kontinent tak je ti na koniec este dobre. Ale suhlas, netreba sa diskusne zdlhavo vracat ku DG.
Avatar - Emel
16. 6. 2021 16:15
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Tohle mi vysvětli... jak VW rozpoutal válku?
VW (i další) systematicky... hm, optimalizovali normované emise, protože to tak evropské normy umožňovaly - což se dlouhodobě vědělo o normované spotřebě, asi se úplně veřejně nevědělo o rozměrech průšvihu s NOx (já to třeba nevěděl). Tohle byla chyba evropské legislativy, homologačního procesu atd.
Pak VW zkusil totéž v US, ale tam padla kosa na kámen... a teprve v důsledku toho se o to začala zajímat i Evropa. V důsledku toho musely automobilky zapracovat na emisích NOx u nafty, došlo k masivnímu zavádění SCR... což je jistě dobře.
Co může někoho bolet je legislativa ohledně CO2... za tu ale podle mě VW nijak nemůže, tlak EU na snižování emisí začal před DG a snaha měřit spotřebu (=emise CO2) nějak reálně asi není takové překvapení.
Avatar - lamal
16. 6. 2021 16:20
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Kto iny ako najvacsia automobilka sveta by ustal pripadne komplikacie ? Predsa VW, kazdy kto sa dostal do paktu ho to mohlo znicit a po prevaleni sa ocakava, ze nastane emisne peklo, ktore opat polozi tych slabsich.

Aky je vysledok ? ´´jeden z tych co ponuka najsilnejsie motory a diesle k tomu´´ Mas k dispozicii cislo, kolko VW usetril prznenim emisii a kolko vycaloval na pokutach ? Predaje priali dieslgate TDI, ktore boli ´´najrychlejsie´´.
Avatar - Emel
16. 6. 2021 16:23
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Já nechápu, co tomu VW vyčítáš - že podváděl, nebo že se nechal chytit? :-) A mluvíš o DG a tedy primárně NOx, nebo mluvíš o CO2?
Avatar - lamal
16. 6. 2021 16:25
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Vycitam to, ze prakticky nic neriskoval a podvadzal, pretoze si to mohol dovolit. A dnes aj napriek tomu tazi z tejto pozicie, TDI si zije veselo dalej. To ze sa nechal chytit je uz sekundarna zalezitost, ale nebyt tych podvodov nenastala by tak prudko vyhrotena emisna doba.
Avatar - Emel
16. 6. 2021 17:04
Re: Stylovka jen pro 2 ?
No to není pravda že neriskoval... v USA to mohlo dopadnout všelijak a dopadlo to i na konkrétní lidi. A ještě jednou - ostatní v Evropě zřejmě dělali totéž... a zrušené plány na uvedení SkyD do USA napovídají, že ani tam by asi nebylo vše košer (ale beru, to už je spekulace).
Osobně si myslím, že vyhrocené emise by byly i bez Dieselgate - Diselgate je hlavně o NOx, vyhrocené emise o CO2. Jinými slovy - bez Dieselgate by se asi neřešil zákaz vjezdu dieselů do Stuttgartu, ale i tak bychom řešili konec spalovacích motorů v horizontu 2030-50.
TDI si žije dál... a taky proč by nežilo, když bylo (snad) upravené tak, aby plnilo emisní limity?
Avatar - lamal
16. 6. 2021 17:10
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Napisal som to presnejsie ´´Kto iny ako najvacsia automobilka sveta by ustal pripadne komplikacie ? Predsa VW, kazdy kto sa dostal do paktu ho to mohlo znicit a po prevaleni sa ocakava, ze nastane emisne peklo, ktore opat polozi tych slabsich.´´

Tazko odhadnut co by bolo bez dieselgate so spalovakmi, kazdopadne som ti odpovedal co vycitam VW a preco mi pride jeho pocinanie vychcane. Aj vzhladom na (jeho) dnesnu situaciu...
Este pripomeniem, ze TDI si zije dalej, ale kvoli tomu co je po dieselgate opustila predcasne vyvoj dieslov vacsina konkurencie. To beries ako nepodstatnu zalezitost ? Kolko tych dieslov dnes VW zase predava ? Myslim, ze to mali velmi dobre premyslene.
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 16:46
Re: Stylovka jen pro 2 ?
podle mého má na mysli, že koncern díky DG motorům hodně ušetřil ( kolik, to se ptal řečnicky tebe ) a že pokuty zdaleka nemusely dosáhnout toho, co ušetřil. Tedy, že využil toho, že byl velký, malou automobilku by ty pokuty položily, protože by toho neprodala předtím tolik.
Avatar - lamal
16. 6. 2021 16:54
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Mike presne tak. TDi boli kvoli tomu dynamicke, dobra reakcia na plyn, nizsie servisne naklady, natiahnute servisne intervaly a nizsia spotreba. Kvoli tymto dlhodobym prednostiam si vytvoril VW dieselovy monopol ze jo. A este sadil rakovinu do pluc celemu svetu.

No co by im len clovek vycital :D
Avatar - Emel
16. 6. 2021 17:09
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Jaký monopol? Copak třeba francouzští výrobci nedělali naftové motory? Dobré naftové motory a ve velkém? Jistě pro tebe není překvapení, že podíl nafty ve Francii (a v důsledku toho u francouzských značek) byl vyšší než v Německu (i ČR) a potažmo u VW.
Německo mělo převážně rozum a nafta byla záležitostí od Golfu nahoru pro dlouhé trasy... zatímco v Paříži zcela běžně letělo Clio dCi.
BTW, právě 1.6dCi patřilo v různých měřeních k "nejšpinavějším" Euro5 motorům.
Avatar - lamal
16. 6. 2021 17:13
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Polo TDi, Lupo a nezabudal by som na ostatne koncernovky aka Fabia, Rapid, Ibiza, Cordoba, atd. Kvoli 1.6dCi by som neobhajoval Dojčland. Z mojho pohladu plati to co som pisal vyssie.
Avatar - Emel
16. 6. 2021 17:34
Re: Stylovka jen pro 2 ?
1) myslíš, že byla nějaká značka, jejíž naftové motory byly v Evropě čisté? Která to byla?
2) jistě že existovalo i Lupo TDI. Ale záliba německých kupujících v naftě nikdy nebyla tak velká, jako ve Francii... nebo v dalších zemích
https://www.statista.com/…ines-by-country/
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 22:22
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Toyota? jejich DCAT byl extra čistý, ale dojel na to. Složitost, citlivost na režimy jízdy a naftu a také vyšší spotřeba. Prostě buď je NOx nebo CO2, oboje sundat bez SCR nejde.
Avatar - Emel
16. 6. 2021 22:56
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Nevím... ze srovnání co jsem viděl vycházela Euro5 Toyota D4D 1.6 slušně... ale o dost hůř, než třeba 1.6TDI v Octavii.
Mezi Euro6 byla 2.2DCAT Avensis podprůměrná.
https://www.trueinitiative.org/…inhard-kolke.pdf
Avatar - Mikesus
17. 6. 2021 06:07
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Jsem slepej. :-|
Vidím tma jen D4D, kterej byl stejnej jako ostatní.
Avatar - Emel
17. 6. 2021 09:02
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Je tam jen D4D... dělala Toyota něco jiného s Euro5? Na japonské nafty nejsem odborník.
(i když připouštím, že v jednu chvíli zoufalství mě napadlo vzít Mazdu 6 jako 2.2SkyD... a v tu chvíli jsem poslal objednávku jinam).
Avatar - Mikesus
17. 6. 2021 09:26
Re: Stylovka jen pro 2 ?
2.2 DCAT byl nejprve euro4 uveden v roce 2005 a poté v roce 2009 inovovan na euro5. Ale tahám to z hlavy, takže to může být nepřesné.
Měl 5.vstrikovac ve výfuku, aktivní katalyzátor na zachytit NOx (nebo jak se to jmenovalo ). Z toho plynula slozitost, náchylnost na naftu a režim provozu a také vyšší spotřeba, my měli v kombinaci 7.5l. Pak kdyz se s ním jezdilo kratší trasy, velice brzy mu odcházelo těsnění pod hlavou. Ani v autorizaku nevěřili, že ten motor zvladne přes 200tis. U nás se používal ciste v dieselové režimu, tzn hop na dalnici a polykat stovky a tisíce km. Takze bez jediné závady jsme ho dávali pryč při 260tis km. Byl to poslední diesel, který jsme měli dlouhodobě.
Avatar - lamal
17. 6. 2021 11:52
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Emel:
´´1) myslíš, že byla nějaká značka, jejíž naftové motory byly v Evropě čisté? Která to byla?
2) jistě že existovalo i Lupo TDI. Ale záliba německých kupujících v naftě nikdy nebyla tak velká, jako ve Francii... nebo v dalších zemích´´

1. Myslim si, ze vsetci ostatni, pretoze nemali identifikovany podvodny SW ako VW. Co je to za otazku, ktore diesle boli v EU ciste ? Diesel v dobach minulych nebol nikdy cisty, to chces pouzit na obhajobu koncernu ?
2. Zrovnavas Clio s Lupom, preco ? Pisal som o autach rovnakej kategorie z koncernu, ktore nie len v Nemecku ale po celom svete jazdili s ich dieslami.
Avatar - Emel
17. 6. 2021 12:09
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Měly software, který například umožňoval "deaktivaci emisních opatření za nepříznivých podmínek"... tak tomu říkali u Opelu. Třeba když byla zima. Nebo teplo. Nebo se točila kola. U Mercedesu to mělo zase jiný název. Tak či tak, výsledkem byla svolávačka a úprava SW, po které motor o něco více žral, o něco méně jel a o něco méně kouřil.
Pokud při reálném měření emituje diesel od značky A méně škodlivin než ten od značky B, tak to je to hlavní, na čem záleží. Jistě jsi viděl různé testy od ITTC, ADAC apod.
https://www.trueinitiative.org/…inhard-kolke.pdf
(viz graf strana 8)
Avatar - lamal
17. 6. 2021 12:16
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Nie u VW mali pri merani emisii podvodny SW, ktory rozpoznal meranie emisii a vtedy ´´uškrtil´´ motor aby nimi presiel.

Vseobecne za nepriaznivych podmienok ti ani bezny benzinovy nepriamovstrekovy motor nesplni emisie - zvysena teplota = bohatsia zmes, ktora chladi spalovaci priestor a ventily, ci katalizator. Riadiace jednotky uz od 90tok rozoznavaju rozne stavy kedy maju vyssie emisie, su to ale stavy vynimocne (nie trvalo prevadzkove) a zapisuje sa chyba do ECU.
Avatar - Emel
17. 6. 2021 12:21
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Jistě jistě... a třeba konkrétně Opel to používal tím způsobem, že při měření vykazoval emise hezké, ale při reálné jízdě patřil k nejhorším (zejm. malé 1.6 nafty ve větších autech byly katastrofa, mnohem horší než cokoli od VW).
Potíž je v tom, že evropské normy (NEDC) řešily jen ty emise, ale metodika měření umožňovala skoro cokoli... od podobně "inteligentního" SW až po úpravy auta jako takového (oficiálně se vědělo, že lze odpojit alternátor, přebít baterii, instalovat jiná kola nafouknutá na mnohonásobek běžného tlaku, přelepit spáry na karoserii, odmontovat zrcátka, ...). Pokud jsi "neoptimalizoval", no tak jsi za to zaplatil.
Avatar - lamal
17. 6. 2021 12:30
Re: Stylovka jen pro 2 ?
VW to urobil so vsetkymi ich motormi, kolko ich bolo 20 milionov ? Vysvetlis preco ho tak bohapusto obhajujes ? Trochu ti prestavam rozumiet.
Avatar - Emel
17. 6. 2021 12:50
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Opel to taky udělal se všemi (naftovými) motory... pro mě v tom není rozdíl.

Z mého pohledu je hlavní selhání na straně evropských regulátorů... kteří dlouhá léta věděli, že snižování spotřeby je třeba z poloviny jen na papíře a mezery v metodice se ve velkém zneužívají. Věděli to všichni, ale byrokratům to vyhovovalo, protože na papíře to vypadalo dobře - úředníci byli úspěšní ve snižování emisí CO2.
Až když se špinavé prádlo vytáhlo v Americe, tak se o to teprve evropské úřady začaly zajímat, protože už se prostě nemohly dál dost dobře tvářit, že je všechno ok.

A tohle je to co úplně nechápu u tebe - ty píšeš, že tím VW ostatním zavařil... jako by ti bylo líto, že celá ta Potěmkinova vesnice spadla. Mně tohle líto není... já jsem rád, že (zejm. v případě NOx) spadla klec a automobilky byly donucené začít dělat ty motory čistší.

PS: u CO2 jsem na vážkách... na jednu stranu mi to celé přijde jako hon na čarodějnice, třeba povinný Start&Stop je prostě pakárna... ale na druhou stranu předchozí systém nereálných měření byl ještě větší pakárna.
Avatar - Mikesus
17. 6. 2021 13:01
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Ja jsem taky rád že to padlo. Obecne DG ukázal na problém všech dieselů. A to, ze jednodušše nejde udržet ciste emise v provozu. Je potřeba složitých a moderních systémů. A za to jsem rád a můžu jen doufat, že to opravdu už funguje.
Avatar - lamal
17. 6. 2021 13:08
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Spatnu resp. deravu metodiku nemusis klamat sposobom poskodzujucim zdravie ludi. VW z toho profitoval najviac a kvoli svojej velkosti riskoval najmenej, pretoze vedel ze najvacsiu automobilku sveta to nezlozi. Mastil kapsy aj tym byrokratom a kur evsky na tom zarabal. To, ze si do toho zatiahol Opel niejak neobhajuje VW a Opel nemal ani zdaleka taky dosah predajov ako VW (20mil TDI). Okrem ineho nemas nikde vycislene o kolko bol Opel horsi oproti VW a to nie len s 1.6CDTI. Proste za kazdu cenu obhajujes sahly VW a nemecku vychcanost.

Tymto skandalom byt vznikol nahodou za nepriazniveho stavu metodik a byrokracie VW zavaril aj ostatnym a hlavne mu to vyborne pomohlo vycistit trh od Japoncov.

Z lepsich emisii pre vsetkych sa mozme tesit a tak isto z odseknutych gulí pre vsetky zaujimavejsie motorizacie. Ze na to doplaca hlavne Subaru, Mazda, Honda a pod., ale ten VW ich ma, ironia ?

Uz by sme sli dokola, moj nazor si nezmenil, netvrdim vsak ze ti na tom zalezi. Teraz VW este vytazi max zo svojej vykonnej aj dieslovej ponuky kedze odstavil konkurenciu a pak sa bude hrdo byt do prs, ze zastavil spalovaky a bude prvy kto sa hrnie masovo do EV... to je fakt nechutne. Hnus.
Avatar - Emel
17. 6. 2021 13:27
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Že Opel prodával míň aut je z mého pohledu jedno - je to jako srovnávat méně úspěšného a více úspěšného dealera kokainu :-) . A Opel je jen příklad, mohl bych klidně napsat Renault nebo Mercedes.
Ne, nemám přesná čísla, který motor byl jak špatný... protože to je kámen úrazu napříč celou kauzou, neexistuje žádné jedno reálné srovnatelné číslo, vždycky to musí být podle nějaké metodiky - jak rychle auto jede, jak prudce zrychluje atd. Ale viděl jsem dost čísel na to, abych mohl napsat, že VW nebyl žádná výjimka.
Vyčistit trh od Japonců - to jsi podle mě mimo. Důsledkem Dieselgate byl propad prodejů nafty, což naopak Japoncům prospělo - zejména Toyotě, ale i ta Mazda nebo Subaru měli vždy větší podíl benzínu a tohle jim mohlo jedině prospět. Taky Toyota po dieselgate svůj podíl v Evropě navýšila (což má i jiné důvody, ale odklon od nafty jí taky prospěl).
A pokud mluvíš o tom, že se začala reálně měřit spotřeba a tedy emise CO2... jo, chápu, kdyby to neprasklo a jelo se dál podle NEDC, tak by třeba Subaru mohlo dál prodávat STi, protože by jakože na papíře nemělo tolik g CO2. No budiž. Jednak mi je podobné švejkování proti srsti... dvak si myslím, že šrouby CO2 by se utahovaly tak jako tak.
PS: Mazda tu žádné výkonné motory neměla už před dieselgate, to jen tak na okraj... Honda dtto.
Avatar - lamal
17. 6. 2021 13:47
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Urcite je dolezitejsi dealer koksu ktory pravidelne zasobuje 20mil ludi ako ten co je na zlomku, hlavne pokial sa jedna o tak velku spolocnost, ktora si na zaklade toho este viac upevni pozicie a ma vacsi priestor na machinacie a uplatky. Toyote hral do kariet nadcasovy zodpovedny pristup k ŽP tj. ich technologia a holt sa im to skvele hodilo. VW diesle predava a myslim ze mu to opat pomaha v predajoch. Vsetci ostatni po DG zastavili vyvoj dieslov az na Koreu myslim. To nie je vedlajsi efekt, z kt. paradoxne vytazil VW ?

Mazda ma 2.5sky turbo a Subaru 2.5t resp dnes uz 2.4t, podobne Nissan 400z. S tym ako sa prudko zhorsila situacia ohladne emisii v EU sa tieto pomerne nove a zelene motorizacie nepozru na trh ku nam. Honda bude mat problem emisne obhajit 2.0VTEC turbo pre nasledujuci TypeR, aj ten bude len limitka v EU, nehovoriac o vypusteni 1.5T.

Švejkovani ? 20mil TDI VW a ostatne okolnosti za ne si to pravom zasluzi, chtiac nechtiac sa cloveku pripomenie nedavne vyrocie v Lidicích. Uber aleš.
Avatar - Emel
17. 6. 2021 14:13
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Já to tu psal už mockrát - co se CO2 týče, není nic jednoduššího, než dodatečně zdanit palivo... a každý si zaplatí za každý vypuštěný gram. Vypínáš si S&S? Bude tě to stát pár korun na jednu cestu. Jezdíš 150 místo 130? Opět, zaplatíš si za každý gram, který takto "zbytečně" vypustíš. A nebude nutné dlouze laborovat nad metodikou a instalovat do aut sledovací zařízení pro reálné měření emisí a nutit lidem za každou cenu S&S.
Švejkování je nastavit si nereálné limity, šulit měření a pak se plácat po ramenou.
Avatar - lamal
17. 6. 2021 14:22
Re: Stylovka jen pro 2 ?
To je uzkoprse riesenie, majitel 1.6TDi bude lietat jak blazen zatial co ja majitel CliaRS budem platit aj za neho.

Dnes som bol s cliom na emisiach, z limitov EU4 som mal nasledovne:

nizke otacky limit Co2 0,5 - nameranych 0,03
vyssie otacky limit Co2 0,3 - nameranych 0,01

Spotrebou sa na nejaku 1.6TDi nikdy nedostanem, ale nemyslim si ze skodim okoliu viac a to k tomu nevypustam tuhe castice ako diesle.
Avatar - Emel
17. 6. 2021 14:32
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Nebudeš platit za něho, budeš platit za CO2, které sám vyprodukuješ, 1:1, resp. třeba 2Kč/kg.
(Zase s tím Cliem RS nenajezdíš tolik, jako ten s tím TDI).
Pevné částice nebo NOx jsou jiné téma, já mluvím čistě o CO2.
Avatar - lamal
17. 6. 2021 14:37
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Ciste Co2 nie je riesenie, lokalne pre zdravie skodia hlavne tuhe castice, Co2 skor globalne.
Myslis, ze ten Rapid ma v reale nizsie Co2 ako ja ? Ja som z limitu 3 desatiny dosiahol 1 stotinu. To vdaka stavu, kvalitnemu palivu a kvalitnemu oleju.
Avatar - Emel
17. 6. 2021 14:40
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Ano, určitě má Rapid v reále nižší emise CO2.
Nevím co jsi to měřil, ale emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě paliva, nic jiného na to prakticky nemá vliv.
Jasně, pevné částice a NOx by byly řešené standardně pomocí Euro limitů, na tom by se nic nezměnilo. Ale odboural bys tu opičárnu s flotilovýma emisema a pokutama a přeprodejem povolenek... a zároveň bys postihl ne kupce nových silných aut, ale opravdu ty, co vypouští nejvíc. To je fér, ne?
Avatar - lamal
17. 6. 2021 14:49
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Pre nove vozy asi ano, otazka je co je real, ale to nezistime.
Napr. bez CATu neprejdes Co2, tym chcem povedat ze aj ked sa spotreba nezvysi vypustas nasobne vyssie CO2 = stav emisneho systemu a celkovo motora.

No nic koncim dnesne zehlenie koncernu, pekny den zelam :-)
Avatar - Emel
17. 6. 2021 14:54
Re: Stylovka jen pro 2 ?
A není to spíš CO?
Katalyzátor přece s CO2 nic nedělá...
Avatar - lamal
17. 6. 2021 15:00
Re: Stylovka jen pro 2 ?
jj bude to Co a nie Co2. Co2 je dane tou spotrebou.
Avatar - Emel
17. 6. 2021 15:08
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Dobře, takže jsme se dobrali k pointě :-)
CO2 je nejedovatý, nicméně skleníkový plyn, za jehož normované emise se platí ty flotilové pokuty a kolem kterého je celý ten cirkus, kvůli kterému je problém se silnými motory.
Ostatní škodlivé látky se prostě řeší limitem, který to auto musí plnit... což v principu problém není ani pro výkonné motory, jen na to třeba potřebují GPF.
Avatar - lamal
17. 6. 2021 15:37
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Ano, akurat viac platit nechcem, uz teraz je ten benal drahy jak prasa. Bude to diskriminovat tych menej majetnych a naopak ti co budu mat nahrabane budu moct aj viac prznit prostredie. Socialny aspekt tychto rieseni musi byt zahrnuty. Navyse ti menej majetni maju casto aj auta s vyssou spotrebou tak by ich to upratalo do nelichotivej situacie. Este to treba zahrnut do EU spolocenstva aby boli tie ceny plošne nastavene, na platy zapadnej EU idealne.
Avatar - Emel
17. 6. 2021 15:59
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Jojo, platit se nechce nikomu... chceme manuály a silné motory a levný benzín i elektřinu i auta, čistý vzduch a příjemné klima. A poctivé politiky!
Avatar - lamal
17. 6. 2021 16:10
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Keby sa rozumne riesili emisie nemusi byt takyto diskriminujuci system. Miesto toho aby sa zdanilo palivo by sa mohli nastavit limity ako v Japonsku, alebo inde kde nepotrebuju za kazdu cenu celoplosne EV a pod.
Avatar - Emel
17. 6. 2021 16:12
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Japonsko bude mít zákaz spalovacích motorů možná i dřív než my.
Avatar - lamal
17. 6. 2021 16:16
Re: Stylovka jen pro 2 ?
No zakazu spalovakov sa nevyhnes asi nikde, ale kupis tam silnejsie motorizacie bez problemu. Vsetko to co tu VW vyhladil aby tu bol sam so svojimi 300k TSickami a 200k TDI. ha ha
Avatar - wakantanka
17. 6. 2021 13:53
Re: Stylovka jen pro 2 ?
U tej Toyoty to vidím tak, že jej najviac pomohla obmena modelovej rady spolu s výraznou zmenou v designe. Plus sa zviezla na vlne " fujtajbl diesel " a značne vylepšila a rozšírila svoju ponuku hybridov.
Avatar - Ozzman
16. 6. 2021 15:01
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Takhle řečeno ano, ale nadstandartní technika si představím třeba Hydractiv v C5, či barevnou navigaci v dvojkovém Cliu :D
Avatar - white label
16. 6. 2021 15:48
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Jak psal Emel, nadstandartní nerovná se inovativní.
Přesto byl VW v minulosti nosičem prvků, na které přímá konkurence neměla "odpověď".
Avatar - Ozzman
16. 6. 2021 19:44
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Jo, takove veci ale najdes u vice automobilek , vw rozhodne neni zadnym extra inovatorem, minimalne v tom mainstreamu :) Napada mne snad jen passat w8
Avatar - Emel
16. 6. 2021 22:39
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Tak většina technicky náročných věcí se dneska objeví u prémie.
W8 je okrajová kuriozita, mnohem zajímavější jsou třeba modulární platformy nebo dvouspojkové převodovky.
Avatar - lamal
16. 6. 2021 14:45
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Bral som do uvahy sirsi kontext mr. Diesla. Pretoze, uz Toyka robi len hybridy a benziny, tak je to plechovka pre masy. Vsetci co su nad vecou tankuju naftu.
Avatar - Ozzman
16. 6. 2021 14:33
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Za to fajnšmekři jezdí dieslovými Mazdami ;) :D
Avatar - lamal
16. 6. 2021 14:25
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Crosover = SUV, jediny rozdiel je miesto v zadu a kufor. Predaje ti ponukaju jasnu odpoved, kolko ludi vozi dospelych v zadu. Vacsina cielovky je rodina s detmi od 0,8 - 10r a nepotrebuju vacsie auto.
Avatar - Ozzman
16. 6. 2021 14:33
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Já neříkám, že se tam dítě nevejde, ale že tam sedět je za trest, je tam tma a snížená střecha působí klaustrofobicky + velké přední sedačky taky moc světla z čelínho skla nepropustí, za mne fakt nic moc, nejezdí špatně, ale jezdit bych v tom nechtěl :)

p.s. potom jim prostorově stačí hatchback :)
Avatar - lamal
16. 6. 2021 14:40
Re: Stylovka jen pro 2 ?
To ti povedali tvoje vlastne deti, ze sediet tam je za trest ? :D Uvazuj trochu... rodicia si to kupia pre deti, tie tam vojdu a sedia tam pohodlne a v bezpeci. To ze by mali v Corolle vyhlad o 3% lepsi asi nehra rolu. Skus si to skutocne zrovnat s tymi SUV, je to len o priestore.

Z hladiska bezpecnosti je holt lepsie sediet kus vyssie, hlavne ked dnes su cesty plne SUV. Co tak vidam majitelov CHR su to mladi ludia s neodrastenymi detmi. A okrem ineho sa to auto proste páči, takze ako v pripade JUKE 1gen., ten bol este trestnejší v zadu a predaval sa.
Avatar - Ozzman
16. 6. 2021 14:45
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Moje dítě neumí mluvit :D Ale místo tohoto teoretizování, běž si tam sednout, opravdu to není nic příjemného, já jsem se nechal svézt vzadu, je to tam jako v kobce. Nejde jen o výhled, ale o celkovou konstrukci zadní části vozu a pocit tmavého kouta, vše je podřízeno vzhledu exteriéru. Naopak na předních sedadlech je to fajn.

A s tím posazem výše, to taky není tak horké viz můj příspěvek, proto to auto kritizuji.

Že vypadá dobře? Jo, to asi jo... ale racionálně ho moc obhájit za ty peníze nejde.
Avatar - lamal
16. 6. 2021 14:47
Re: Stylovka jen pro 2 ?
lol ale ja tam sediet nechcem ani nebudem... preco nechapes vetu ´´rodicia si to kupia pre deti, tie tam vojdu a sedia tam pohodlne a v bezpeci. ´´
Avatar - Ozzman
16. 6. 2021 14:53
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Ale chápu, jen ti tu vysvětluji, že to auto má tento fail, ostatní crossovery takové nejsou. Já v tom vidím prostě mínus CHR a naopak jsem v tom rodinu snad nikdy neviděl, spíše 1-2 dospělé lidi v předu.
Avatar - lamal
16. 6. 2021 15:04
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Fajn vravim pozri na predaje, ludia vacsie auto nepotrebuju a ti co ano kupia si ho. Easy.
Z okolia znamych si kupovali auto vo veku 50-60 r s odrastenymi detmi a kupili S-Cross. Keby mali viac, kupia CHR podla ich vlastnych preferencii.
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 15:12
Re: Stylovka jen pro 2 ?
ale vždyť to nikdo nerozporuje. A vlastně potvrzuješ, co psal Ozzman. Auto je to stylovka a spíše pro 2 lidi. Taky znám několik lidí, kteří to koupili a vzadu někdo seděl snad jen při předávání auta.
Avatar - lamal
16. 6. 2021 15:20
Re: Stylovka jen pro 2 ?
S tym rozdielom, ze si to kupia aj ti co maju 1-2 deti. Nie je to stylovka v zmysle coupe, kde si fakt sadnu len 2 osoby. Po sklopeni zadnych sedadiel mas aj velky kufor.
Suhlas s tym, ze nic co by Corolla nevedela lepsie, ale holt trend a dizajn... pripadne kazdy CM svetlej vysky, vyhladu a posedu ma psychologicku hodnotu vyssiu nez skutocnost.
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 15:21
Re: Stylovka jen pro 2 ?
jo těch pár cm světlé výšky corolle chybí. Tam je potřeba hlídat obrubníky.To CHR má určitě výhodu.
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 15:02
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Tak já ti odpovím. moje dvojčata na to řekla : my nevidíme, je tady tma, my cheme ven. Ani jedno z toho se v Corolle od nich nedozvím, a to má jen dle tebe o "3%" lepší prosklení.
Místo tam je i na dospělého, ale tma jak ve sklepě s pidi okýnkem.
Avatar - lamal
16. 6. 2021 15:07
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Nj tvoje deti su natolko erudovane, ze ti to hned vytmavia. Z tych ludi, ktorych poznam a kupili CHR to ich 0,8 - 4r deti nehodnotili :D Trebars ked budu mat aspon 7-8 a hlavne budu mat vo svojom veku nejake zrovnanie... zeby chodili detičky testovat posedy a vyhlady zo zadu a pak si kladli preferencie ? Asi netreba viac rozpytvavat, zhodnot predaje CHR a najdi v nich odpoved preco to ludia kupuju.
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 15:13
Re: Stylovka jen pro 2 ?
ne, jen jsem je vezl v náhradním autě, když corolla byla na garančce.
Ale také to může být, že jsou zvyklé na panoramu a lepší výhled a to jim chybělo.
Avatar - lamal
16. 6. 2021 15:22
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Verim, ze starsie decka to uz komentovat mozu, ale pochybujem ze si CHR kupuju ti co maju deti 8+. Vacsina si to kupi na 5-6r s tym, ze maju nejake batola :D
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 16:49
Re: Stylovka jen pro 2 ?
dvojčata mají 4r. A to nemluvím, že chudák 3.prcek musel zůstat doma, už se sedačka nevešla :D
Avatar - lamal
16. 6. 2021 17:15
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Nemal by si sa zrovnavat s rodinou o 1-2 detoch je Vas viac a potrebujes vedla seba 3 detske sedacky. Ze ti 4r dietky vytru zrak z ergonomie sedenia v zadu CHR je asi okrajovka prepokladam. I ked... dnes su tie deti inde nez sme boli my. :D
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 18:41
Re: Stylovka jen pro 2 ?
To taky nesrovnavam. Ono když ti děcko pořád říká, já ale nevidím, za chvíli to je otravné. Nestezuji si, ze jsou blbě sedacky nebo tak, ale ze proste nevidí ven.
Avatar - lamal
17. 6. 2021 11:54
Re: Stylovka jen pro 2 ?
ok v pohode :-)
Avatar - Ozzman
16. 6. 2021 17:21
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Ale to nikdo nerozporuje, jen to misto na zadnich sedadlech je minus z obejktivniho hlediska…
Avatar - pradeda777
16. 6. 2021 16:56
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Seděl jsem v novém C-HR GR Sport právě včera ve Zlíně. Prostoru pro menší rodinu je určitě dostatek. Vpředu paráda. Zadní sedadla mě nezajímají. Už se těším na road test... :-! ..
16. 6. 2021 14:36
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Ja hlavne nepadám na zadok zo spotreby 5.1 na testovacom okruhu... a je jedno ci je to rav alebo corolla ci toto... ale možno mi len niečo nedochádza..
Avatar - Ozzman
16. 6. 2021 14:37
Re: Stylovka jen pro 2 ?
To je slušné na 184k auto, ne ? Ve městě pak umí jezdit kolem 3-4.
16. 6. 2021 14:40
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Ale vyznelo to tak ze sa nevyužíval potenciál motora.. tak mi to príde proste veľa... to je ťažko súdiť keď nemajú ani unifikovany test spotreby... holt zasa to isté... novinári o ničom... 🤷🏻‍♂️
Avatar - Mikesus
16. 6. 2021 15:04
Re: Stylovka jen pro 2 ?
záleží co bereš za potenciál motoru. to musím neustále předjíždět nebo jet na omezovači? Podle mého pohodová jízda je hodit tempomat na limitu, když potřebuju, předjedu pomalejší. Jedu pohodově a přesto využívám potenciál motoru.
Navíc 5.1 v krabici od bot ( i když zmenšené ) je super. Napadá tě nějaký konkurent, který to zvládne s takovými emisemi, i třeba nejedovatými CO2?
Tady je dobré srovnání, diesel by musel mít 4,5l, a to při jízdě 20km Prahou nedá už vůbec žádný.
https://theicct.org/…m%20all%20v1.pdf
16. 6. 2021 15:30
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Se slabší 1.8 jsem jezdil jako ten (nej)rychlejší v provozu po Praze, typicky suveréně první na semaforech, to hybridy umí hezky...a měl jsem dlouhodobou spotřebu 5-6l / 100km. Neznám nic co by se tomu při stejném jízdním stylu přiblížilo. Zkoušel jsem i tenhle dvoulitr a spotřebu jsem měl za ten den testování v podstatě stejnou.
16. 6. 2021 20:13
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Nevím, jak v Praze, ale u nás první na semaforech nejsou hybridní toyoty, ale rozvozová citiga a kurýrní dodávky. Já si radši vždy stoupnu za citigo nebo PPL, než třeba za BMW nebo Mercedes. To je záruka rychlého odjezdu od semaforu....
16. 6. 2021 15:54
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Nemam osobnú skúsenosť s týmto typom motorizácie... takže varím z vody... okrem toho neviem detaily o premávke, ako agresívne novinár jzdil ale 20km mesto, 20km okresky a 60km diaľnica dam s Aronou ktorú máme v rodine (1.0tsi DSG) za 4.8 pri pohodovej jazde...
nechápte ma zle... nejde tu o za každú cenu nižšiu spotrebu... skor som ale čakal viac "wow" výsledok... mozno som náročný... alebo neinformovany... boh vie.. keby mam hybrid od toyoty tak robím spotreby 3.5 🤷🏻‍♂️
Avatar - JirkaVejrazka
16. 6. 2021 16:05
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Na trase, kde je 60% dalnice, za 3,5 nepojedes. Ani kdyby ses povesil za nejpomalejsi kamion ;-)

Mne 5,1 v beznem provozu s prevahou dalnice pro crossover s benzinem a "automatem" prijde docela v pohode.
17. 6. 2021 07:25
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Já to zkusil jet za kamionem do 20metru co jel pořád 90 a mezi Jihlavou a Ph jsem jel za 5l s Passatem 1.8t takže 3,5l by nemělo být nemožné.
Avatar - Mikesus
17. 6. 2021 07:38
Re: Stylovka jen pro 2 ?
pokud ten kamion pojede 80, asi to možné bude. u 90 s CHR spíš ne. ale nemám vyzkoušeno, beru to podle zkušeností s dalšími hybridy.
Když si vezmu, že s corollou za kamionem na dálnici pojedu cca za těch 3-3,5, ale je to jen na krátké trase, nikdy jsem to nevydržel déle než pár km, tak CHR má oproti corolle o cca 0,5-1,5 litru víc podle rychlosti. Možná, kdyby tam byla 1,8, tak by se tam člověk dostal.
17. 6. 2021 09:08
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Aha, tak už vím, jak dosahuješ té nízké spotřeby. Jezdíš dálnice 90kou za kamiony a autobusy. To už je pomalu lepší jet tím autobusem, než se takhle táhnout... Já jezdím dálnice 150 tacho tempomat, při předjíždění běžně i k 170-180. Jaká by byla spotřeba v tomhle režimu?
Avatar - Roman Horký
17. 6. 2021 09:22
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Nevadí ti, že porušuješ Zákon? Jsi jinak mentálně a psychicky v pořádku? Zdravíš sousedy?
Avatar - Mikesus
17. 6. 2021 09:28
Re: Stylovka jen pro 2 ?
Ja hlavně dalnice skoro nejezdím. Na falnici mám kolem 5.5. Mimo dalnice je těch 3.5-4 běžných.
Avatar - Mikesus
17. 6. 2021 09:30
Re: Stylovka jen pro 2 ?
150 tempomat s předjížděním, kolem 7-7.5. Možná 8 podle reliéfu trasy. Ale to nemám vyzkoušeno.
Můžu jen říct tempomat na 180, tam jsem za 10-11. Při 130 je to 5-6,5 podle provozu a reliefu. Kdyz je rovina, tak to zvladne za nižší, v kopcích je to víc, tam už ani z kopce nepomůže rekuperace
17. 6. 2021 11:51