Testy
Xylo
1
Byla to taková doba, co mělo na zádi napsáno 16V tak bylo bráno jako úžasná technika a sportovní motor. Tohle mělo dokonce 20V 😲
Přejít do diskuze
Pamatuju jak VW bezostyšně prohlašoval že ta dvacetiventilová jednaosmička je prý hi-tech motor 😄
Že ho Škodě vnutili na sílu je jasné, ale nechápu proč ho používali sami
Že ho Škodě vnutili na sílu je jasné, ale nechápu proč ho používali sami
Přeplňovaná varianta 1.8T se začala vyrábět už na začátku roku 1995, je pár měsíců po atmosferické verzi.
No přijde mi to furt lepší, než když Škodovka o pár let později začala masivně propagovat své HTPéčko.
Jinak on to v principu nebyl špatný motor, ale koncernu se nepovedla předělávka sání pro příčné uložení motoru (originál z roku 1994 byl zkonstruován pro podélné uložení). Pak to nějak upravovali, ale nakonec to vzdali a ve většině aut s příčným uložením to nahradili starým dvoulitrem.
Jinak on to v principu nebyl špatný motor, ale koncernu se nepovedla předělávka sání pro příčné uložení motoru (originál z roku 1994 byl zkonstruován pro podélné uložení). Pak to nějak upravovali, ale nakonec to vzdali a ve většině aut s příčným uložením to nahradili starým dvoulitrem.
Ten motor byl vyvinut v Audi (VW ho převzal) a ve své době to skutečně byl technicky vyspělý motor - 5 ventilů na válec, variabilní časování ventilů, proměnné sání. Takže to byla moderní technika, a robustní mechanický základ. Motor měl litinový blok, což třeba 1.6 MPI má hliníkový. Nejspíš už při návrhu se počítalo s přeplňovanou variantou.