Pamatuju jak VW bezostyšně prohlašoval že ta dvacetiventilová jednaosmička je prý hi-tech motor 😄
Že ho Škodě vnutili na sílu je jasné, ale nechápu proč ho používali sami
Xylo
1
Byla to taková doba, co mělo na zádi napsáno 16V tak bylo bráno jako úžasná technika a sportovní motor. Tohle mělo dokonce 20V 😲
JanFrk
0
Ten motor byl vyvinut v Audi (VW ho převzal) a ve své době to skutečně byl technicky vyspělý motor - 5 ventilů na válec, variabilní časování ventilů, proměnné sání. Takže to byla moderní technika, a robustní mechanický základ. Motor měl litinový blok, což třeba 1.6 MPI má hliníkový. Nejspíš už při návrhu se počítalo s přeplňovanou variantou.
moan78
0
Osobne neviem ten motor posudit, ale za celu dobu, co o nom viem, som nepocul na neho jedine pozitivne hodnotenie. Hlavne teda v spojeni s tou kratkou prevodovkou. To je to fakt taky pruser?
Anonym
0
Přeplňovaná varianta 1.8T se začala vyrábět už na začátku roku 1995, je pár měsíců po atmosferické verzi.
Anonym
0
No přijde mi to furt lepší, než když Škodovka o pár let později začala masivně propagovat své HTPéčko.
Jinak on to v principu nebyl špatný motor, ale koncernu se nepovedla předělávka sání pro příčné uložení motoru (originál z roku 1994 byl zkonstruován pro podélné uložení). Pak to nějak upravovali, ale nakonec to vzdali a ve většině aut s příčným uložením to nahradili starým dvoulitrem.
Že ho Škodě vnutili na sílu je jasné, ale nechápu proč ho používali sami
Jinak on to v principu nebyl špatný motor, ale koncernu se nepovedla předělávka sání pro příčné uložení motoru (originál z roku 1994 byl zkonstruován pro podélné uložení). Pak to nějak upravovali, ale nakonec to vzdali a ve většině aut s příčným uložením to nahradili starým dvoulitrem.