Videa
Zpět na článek
Video: Martin Vaculík radí, jakou vybrat Octavii Scout. A na co si dát před koupí pozor?
22 komentářů
moan78
3
A potom, ze francuzske auta potrebuju nadstandardnu udrzbu 😊
Přejít do diskuze
Ada je zase tady
Záleží na tom, kolik km s nimi najezdíš. Každý vůz má nějakou plánovanou životnost, potom se začne sypat mnoho věcí téměř najednou. Běžná evropská auta mají tuhle plánovanou životnost okolo 240 tis km, francouzské vozy kolem 160 tis km, zkušenost s vehikly od rendlíků naznačuje životnost kolem 130 tisíc.
Pokud budeš porovnávat víceméně nové vozy (mají najeto tak 60 tisíc km), věřím, že francouzské vozy nadstandardní servisní úkony nepotřebuji. U vozu, který má 200 tis.km tomu už ale bude jinak.
Pokud budeš porovnávat víceméně nové vozy (mají najeto tak 60 tisíc km), věřím, že francouzské vozy nadstandardní servisní úkony nepotřebuji. U vozu, který má 200 tis.km tomu už ale bude jinak.
thekulda
Mám malou připomínku. Trojkový Scout se začal vyrábět až v r. 2014. Také mi chybí v častých závadách odcházející el. vodní pumpy u 2.0 TDI.
ryccardo
Já repasoval nápravu na svojí jedničkový Laguně, vždycky na jaře. Po zimě čepy, silentbloky i stabik v hajzlu a to nemluvím o zadních brzdách. To byla taky konstruktérská perla. Po 3. zimě mě to přestalo bavit a radši jsem ten křáp prodal 😁
JanFrk
Souhlasím, že dvojkova Oktávka už nebyl žádný zázrak spolehlivosti, jako jedničková. Špatné a problémové motory 2.0 TDI PD, FSI, TSI. Podvozek taky moc nevydržel...
Ada je zase tady
2.0TDI PD je v pohodě. Já mám na něm aktuálně 355 tis km. Problémy byly jen během prvního roku výroby, poddimenzovaný náhon na olejové čerpadlo vytvářel poruchy. Prý zpočátku praskaly i hlavy, ale já jsem žádnou prasklou neviděl. Pokud 2.0 TDI PD, tak doporučuji z roku 2009 a dále. Zejména ty, které měly mechanické a ne piezokeramické vstřiky.
Ada je zase tady
Koupili jsme kdysi firmu, ve ktere byly dvě Kanga. Oba motory se zadřely ještě před 90 tis km...
ryccardo
Byla tak akorát pohodlná, ale ne zase moc rozhoupaná. Pocitově se v tom jezdilo výborně. I design karoserie a interiéru byl supr. Nicméně když si vzal do ruky třeba kulovej čep, tak byl poloviční vůči třeba v tý době jedničkový oktávce. Taky "kupodivu" nic nevydržel. A takhle to na tom podvozku bylo s většinou dílů.
ryccardo
Přesně tak :yes: A díky špatný pověsti nejsou ty Rencky ani drahý. Viz ta trojková Laguna. Po totálním kvalitativním průseru v podobě Laguny 2 povedenou trojkovou moc zákazníků nechtělo.
ryccardo
O tom slyším poprvé a co jsi s tím autem dělal? Jezdil autokros? Viděl si jak masivní přední nápravu má dvojková Oktávka?
Jak píšu. Francouzský auta měla špatný podvozky, ale hodně se poučili ze svých chyb a začaly je dělat masivnější, takže v současný době bych se Renault nebo Peugeot už nebál koupit.
Jak píšu. Francouzský auta měla špatný podvozky, ale hodně se poučili ze svých chyb a začaly je dělat masivnější, takže v současný době bych se Renault nebo Peugeot už nebál koupit.
TondaSverak
Každé sériové auto má "ekonomickou" životnost cca 150tkm, je to vidět i na zárukách, pak již jen stoupají servisní náklady.
Z ekonomického hlediska je nejlepší vlastnit auto ve stáří 2.let, s nájezdem do 40 do 160 tkm.
Kdo ovšem prodá 2teté auto které funguje je jiná otázka..
Z ekonomického hlediska je nejlepší vlastnit auto ve stáří 2.let, s nájezdem do 40 do 160 tkm.
Kdo ovšem prodá 2teté auto které funguje je jiná otázka..
Rasto
Záleží.... Ono tie renolty boli najlepšie asi po prúsere s Lagunou 2. Teda Megane3 a Laguna3, Espace 3 po FL....
Kolega má M3 1.4Tce 150 000 a nič, iba údržba. Takisto známi Espace 2.0dci 2009-tka takmer 300 000 a co viem len problémy s klímou. Ďalší známy M3 1.9dci takisto auto 10 rokov, aj by sa ho chcel zbaviť, ale nemá dôvod, keďže sa mu zatiaľ nič nepokazilo...
Ale zas druhý kolega s Megane4 menil po 20 000 tyčky stabilizátora a Trafic s 1.6dci ktorý som mal požičaný mal v 70 000km už tretie turbo....
Kolega má M3 1.4Tce 150 000 a nič, iba údržba. Takisto známi Espace 2.0dci 2009-tka takmer 300 000 a co viem len problémy s klímou. Ďalší známy M3 1.9dci takisto auto 10 rokov, aj by sa ho chcel zbaviť, ale nemá dôvod, keďže sa mu zatiaľ nič nepokazilo...
Ale zas druhý kolega s Megane4 menil po 20 000 tyčky stabilizátora a Trafic s 1.6dci ktorý som mal požičaný mal v 70 000km už tretie turbo....
Mikesus
Typicke české silnice. Ale prý to byl problém prvních verzi 2.0TDI PD, kde byla hliníková náprava. Že nebyla dostatečně dimenzovana. Ale už to je taky řádku let, tak presne si to nepamatuju. Až od nějakého MY to bylo upravené.
A videl, dokonce i jak to bylo ohnuté. Člověku to sice nepřišlo, ale když pak měl srovnání s novým kusem
A videl, dokonce i jak to bylo ohnuté. Člověku to sice nepřišlo, ale když pak měl srovnání s novým kusem
Ozzman
Ona by měla být dobrá už i 2FL třeba s atmo motorem či 2.0T by si neměl udělat chybu, jen netuším, jak jsou na tom tam ty nápravy, protože předFL byly taktéž měkké a na repasi každých 80 tisic km v ČR 😁
Mikesus
To je přesně ta spolehlivost o které mluvím. Dokud jsme měli převážně VAG, brali jsme za samozřejmost, že se něco pokazí a musí se do servisu, klidně i opakovaně kvůli jedné věci. Auto dokud jelo a bylo opraveno během chvíle, tak nebylo rozbité a tedy bylo spolehlivé. Jen těch návštěv v servisu. No a pak člověk vyzkouší něco jineho a zjisti, ze ani do toho servisu nemusi
Ozzman
Megane 3 je asi nejlepší francouzsky kompakt co se týká téhle bytelnosti. Ony i dvojkové po face už jsou lepší, než první kusy, tam se sr**o kde co, od elektroniky po měkké nápravy a ramena, hlavně na našich cestách, jenže díky tomu Renault začal ta auta inovovat, zlepšovat s facelifty a výsledkem pak byly Megan 3 a Laguna 3 , obě auta i statisticky velmi spolehlivá se skvělou antikorozní ochranou, až na určité motorizace (přímovstřikové TCe motory) a to včetně Dieslových motorů, které dříve bývaly také zdroj problému.
Kdybych chtěl ojetinu C segmentu za +/- sto tisíc, vykašlu se na vymlácené Golfy a stočené Oktávky, či bohužel zrezlé Fíkuse (ale jo, tam se občas dá najít jedna nerozkvetlá růže mezi trním 😁, nedávno jsem jednoho viděl, jen byl nudnej bílej a v male vybave), kterých jsou plné bazary a jdu se podívat na Megany.
Kdybych chtěl ojetinu C segmentu za +/- sto tisíc, vykašlu se na vymlácené Golfy a stočené Oktávky, či bohužel zrezlé Fíkuse (ale jo, tam se občas dá najít jedna nerozkvetlá růže mezi trním 😁, nedávno jsem jednoho viděl, jen byl nudnej bílej a v male vybave), kterých jsou plné bazary a jdu se podívat na Megany.
traveldrive
Presne tak. Moje Kangoo bolo r.v.2010 a za 10 rokov prevádzky okrem garančiek a výmeny spotrebáku prakticky nepotrebovalo žiadny servis. Naproti tomu sused s Golfom chodil do servisu každú chvíľu a považoval za normálne, že sa občas niečo pokazí.
Ale musím dodať, že teraz mám Berlingo, teda tiež Francúza, a tá kvalita už taká nie je. Mám s ním 12 tis. km a povolila sa nejaká skrutka v polici nad čelným sklom - hrkoce to a neviem sa k tej skrutke poriadne dostať. Taktiež na voľnobehu počuť ložisko spojky, to tiež neveští nič dobré.
Ale musím dodať, že teraz mám Berlingo, teda tiež Francúza, a tá kvalita už taká nie je. Mám s ním 12 tis. km a povolila sa nejaká skrutka v polici nad čelným sklom - hrkoce to a neviem sa k tej skrutke poriadne dostať. Taktiež na voľnobehu počuť ložisko spojky, to tiež neveští nič dobré.
Mikesus
když jsi u toho podvozku. U O2 nám několikrát měnili ramena přední nápravy, protože se ohýbala. Asi až na 3. nebo 4. pokus to pak už drželo. Takže nevidím problém, že to je u francouzů lepší.
ryccardo
Ado byvavalo. Kamarad mel sluzebniho Megana a to auto bylo neznicitelny. Na ta jak Francouzi neumi delat podvozky tak i ten drzel a nebylo potreba kazdy rok delat generalku naprav jako tomu byvalo u Renaultu a Peugeotu v 90tych letech. Takovy Megan od roku cca 2011 je fajn bytelny auto.