Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Víte, co je to hloupý wallbox? Udělejte si s námi pořádek v možnostech domácího nabíjení

V testech elektromobilů nejčastěji řešíme rychlonabíjení. Zapomínat bychom ale neměli ani na domácí dobíjení, tedy takzvané wallboxy. A tak jsme si o nich popovídali s expertem Porsche ČR.
Zpět na článek
19. 6. 2021 15:48
19. 6. 2021 16:37
19. 6. 2021 17:47
19. 6. 2021 14:17
Jedenáct kilowattů za hodinu
Čekal jsem že se dozvíme mnohem více o technických parametrech a schopnostech wallboxů. Ale informace o příjmu 11 kW za hodinu na konci videa byla taky zajímavá, Porsche má nějakou speciální fyziku?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
19. 6. 2021 14:32
Re: Jedenáct kilowattů za hodinu
když příjem, tak elektromagnetické vlny, tedy nabíjení na dálku :-[]
jen správně naladit anténu :-[]
Avatar - KANKUNEN
19. 6. 2021 14:39
Re: Jedenáct kilowattů za hodinu
Tohle nepiš, techničtí analfabeti tě zamínusují.
19. 6. 2021 16:19
Re: Jedenáct kilowattů za hodinu
Jj, první se už hlásí :-)
Avatar - KANKUNEN
19. 6. 2021 14:38
Miliony keců a vypovídající hodnota nula
Konkrétní příklad jak výkonná nabíječka na zeď potřebuje jištění nám neřekl. Kdo měl doma elektrokotel tak měl hlavní jistič 3 x 32 A. Ty měly tak něco kolem 12kW. Wallbox 22 kW je jištěný jen sám 3x 32 A, takže to je strop, ale už bych k tomu ani nepral. A jednorázový wallbox se mi jeví jako totální nesmysl, to snad každý elektromobil musí umět to samé.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _EQS_
19. 6. 2021 14:47
Miliony keců lidi, který vidí wallbox poprvé a naposledy
Hloupý Wallbox znamená, že když v appce (například Charge.PRE) ukazuje,
že wallbox je volný, ale ve skutečnosti tam stojí a zabírá vyhrazené místo,
určené k dobíjení elektromobilů, obyčejný fosil.

Hloupým wallboxum a fosilním pisálkům v diskusích o EV, přeji horké elektrizující sobotní odpo 👋🏾
Rozbalit vlákno
3
19. 6. 2021 15:48
Wallbox
Myslím, že trochu pletete wallbox a veřejné nabíječky. Wallbox = "krabice na zdi" je sofistikovanější zástrčka pro domácí nabíjení. Pro (výdrž) baterie je lepší nabíjet "co nejmenšíma kilowattama" za co nejdelší čas. Samozřejmě pokud budete mít Teslu S, tak budete potřebovat vyšší příkon, protože 100 kWh baterku by z normální 230 V zásuvky trvalo nabít asi víc než dva dny. Normální tříkolík (400V) má myslím cca 11 kW, tou by to asi šlo přes noc nabít a domácí wallbox je jen sofistikovanější tříkolík (zástrčka pro motorový proud) a může mít až 22 kW. Můj Smart Fortwo ED (s baterií 17,6 kWh) má pro domácí nabíjení kabel se zástrčkou do normální (230V) s 2,3 kW a druhý pro veřejné dobíjení a wallbox s maximem 22 kW. Hloupý wallbox je bez možnosti ovládání přes telefon (nevím tedy úplně na co je to dobré) a stahování statistik a podobných nesmyslů. Chtěl bych jen podotknout, že dle návodu se má nejdříve nejprve kabel připojit do zásuvky (wallboxu) a až pak do auta, což by si pan redaktor měl dostudovat ;-)
Avatar - _EQS_
19. 6. 2021 16:37
Re: Wallbox
Děkuji za opravu, byl to jen žert. Opravdu mohu poznat rozdíl mezi walboxem a nabíjecí stanici, avšak velmi často nabíjím auto na veřejných wallboxech, které jsou umístěny přímo na trafostanicích Pražské energetiky: https://ekologickaauta.cz/…bijecich-stanic/ Což zase tak hloupý wallbox to také není, jestli umí zobrazovat informace, ohledně svoji obsazenosti v reálném čase :-)
19. 6. 2021 17:47
Re: Wallbox
Ok tohle neznám. U nás na jihu jsem potkal jen sloupky, ale nabíjím výhradně doma (z obyčejné zásuvky 230V), takže praktickou zkušenost s nabíjecí stanicí nemám.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud