Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Víte, co je to hloupý wallbox? Udělejte si s námi pořádek v možnostech domácího nabíjení

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 19. 6. 2021 • 23:36
46
9
Zobrazit náhledy (46)
Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW Volkswagen ID.4 150 kW

V testech elektromobilů nejčastěji řešíme rychlonabíjení. Zapomínat bychom ale neměli ani na domácí dobíjení, tedy takzvané wallboxy. A tak jsme si o nich popovídali s expertem Porsche ČR.

Síť rychlonabíjecích stanic elektromobilů a plug-in hybridů se v České republice pozvolna rozrůstá. Nejčastěji se setkáváme se stojany o výkonu 50 kW, sporadicky ale zastavíme i u ultrarychlé nabíječky, jako třeba naposledy při testu Volkswagenu ID.4, kdy jsme zkoušeli nabíjení na 150kW stanici.

Celá řada značek však připomíná, že pro majitele elektromobilu jsou důležité nejen rychlonabíječky, ale také možnost dobíjet doma. Mezi takové automobilky patří i ty zastoupené společností Porsche Česká republika. Zeptali jsme se tedy jejího experta na elektromobilitu Pavla Tomíčka, jaké dnes mají zákazníci pořizující elektrifikované auto možnosti.

A zjistíme, že výběr je to opravdu pestrý. Jednoduché, s nadsázkou řečeno „hloupé“ wallboxy pořídíte domů za pár tisíc korun. Sofistikovanější řešení propojené s chytrým telefonem je logicky o něco dražší, umožňuje ale třeba vzdálený přístup skrz mobilní aplikaci. No a nejsofistikovanější řešení přijdou i na vyšší desítky tisíc korun. To už se ale bavíme o regulérních stojanech vhodných pro průmyslové využití, tedy například do areálů firem. Ale nebudeme předbíhat, všechno důležité se dozvíte ve výše přiloženém videu.

Související články

Témata
19. 6. 2021 17:47
Re: Wallbox
Ok tohle neznám. U nás na jihu jsem potkal jen sloupky, ale nabíjím výhradně doma (z obyčejné zásuvky 230V), takže praktickou zkušenost s nabíjecí stanicí nemám.
Avatar - _EQS_
19. 6. 2021 16:37
Re: Wallbox
Děkuji za opravu, byl to jen žert. Opravdu mohu poznat rozdíl mezi walboxem a nabíjecí stanici, avšak velmi často nabíjím auto na veřejných wallboxech, které jsou umístěny přímo na trafostanicích Pražské energetiky: https://ekologickaauta.cz/…bijecich-stanic/ Což zase tak hloupý wallbox to také není, jestli umí zobrazovat informace, ohledně svoji obsazenosti v reálném čase :-)
19. 6. 2021 16:19
Re: Jedenáct kilowattů za hodinu
Jj, první se už hlásí :-)
19. 6. 2021 15:48
Wallbox
Myslím, že trochu pletete wallbox a veřejné nabíječky. Wallbox = "krabice na zdi" je sofistikovanější zástrčka pro domácí nabíjení. Pro (výdrž) baterie je lepší nabíjet "co nejmenšíma kilowattama" za co nejdelší čas. Samozřejmě pokud budete mít Teslu S, tak budete potřebovat vyšší příkon, protože 100 kWh baterku by z normální 230 V zásuvky trvalo nabít asi víc než dva dny. Normální tříkolík (400V) má myslím cca 11 kW, tou by to asi šlo přes noc nabít a domácí wallbox je jen sofistikovanější tříkolík (zástrčka pro motorový proud) a může mít až 22 kW. Můj Smart Fortwo ED (s baterií 17,6 kWh) má pro domácí nabíjení kabel se zástrčkou do normální (230V) s 2,3 kW a druhý pro veřejné dobíjení a wallbox s maximem 22 kW. Hloupý wallbox je bez možnosti ovládání přes telefon (nevím tedy úplně na co je to dobré) a stahování statistik a podobných nesmyslů. Chtěl bych jen podotknout, že dle návodu se má nejdříve nejprve kabel připojit do zásuvky (wallboxu) a až pak do auta, což by si pan redaktor měl dostudovat ;-)
Avatar - _EQS_
19. 6. 2021 14:47
Miliony keců lidi, který vidí wallbox poprvé a naposledy
Hloupý Wallbox znamená, že když v appce (například Charge.PRE) ukazuje,
že wallbox je volný, ale ve skutečnosti tam stojí a zabírá vyhrazené místo,
určené k dobíjení elektromobilů, obyčejný fosil.

Hloupým wallboxum a fosilním pisálkům v diskusích o EV, přeji horké elektrizující sobotní odpo 👋🏾

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud