Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Mercedes má závazek. Ještě víc zrychlí zavádění elektrických aut

27 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Chtělo by to ještě sebekritiku, překročit pětiletý plán, trošku solidarity, plenární schůzi a dělnický aktiv. Na Západě už brzo. Doufám, že zůstaneme "zaostalí". S eko pozdravem Limonádovému plynu zmar, Váš místní magor.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Bohužel EU mi v současné době připomíná RVHP.
Avatar - Anonym
Anonym
V některých oblastech sou ještě horší jak RVHP 😄
JosefBrofsky
V RVHP šlo o obchod, těmhle jde o ideologii a ovládnutí masy lidí.
Hendly
Ty si asi moc nepamatuješ co RVHP bylo...
Avatar - Anonym
Anonym
A ted kontjolní otážka soudjuži, víte čo še štane s batejijí, když jí necháte přehřát a bude v autě 65 stupnů? No klesne počet cyklů vy tupci!!!

Tak je to správné, kázen musí být. Sudruhu neomarxisto, dovolte mi odejít 😄 😄 😄
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
...některé automobilky se své rituální sebevraždy elektrickým proudem nemohou dočkat! 😲 :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Z automobilek mám dojem, že až začnou krachovat, tak se vymluví že byly k elektrifikaci přinuceni a budou žádat o dotace. Takový megaalibismus.
JosefBrofsky
Myslím, že jim Vůdci EU slíbili, že elektromobilitu zavedou i kdyby měli zase použít Cyklon B.
Hendly
Víš vůbec k čemu to tady přirovnáváš?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... závod Formule 1?
Taky si to západoněmečtí soudruzi spočítali na výhru ale ta se nedostavila. 😒] 😒] 😒]
A těch chyb kterých se dopustil management a tým .....
Avatar - Anonym
Anonym
Ono jim to letos už nevyšlo několikrát 😄

Jak se říká, každej chvilku tahá pilku 😄
Bojkas
Je potřeba si uvědomit, že je to nevyhnutelná cesta, kterou se vydává celý svět, od Číny, přes USA, až po EU. Takže buď můžete do konce života jezdit ve starém spalováku, se kterým nebudete moct do města, nebo se prostě přizpůsobíte. Případně můžete jezdit MHD. Všichni ostatní, kteří nejsou nepřizpůsobiví, přejdou na nějakou formu elektrifikace.
Avatar - Anonym
Anonym
Do prvního blackoutu......

https😐/www.novinky.cz/…edm-desitek-domu

Kontrolné otázka, co smete tronádko dřív, betonovou JE nebo uhelku nebo větrníky a fotovoltaiku?

Hádej, můžeš 3x 😄 😄 😄
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Bojkas
Tak to si mě dostal, tak já si tu montáž fve raději rozmyslím, co kdyby přišlo tornádo. 😁 Jinak, vše je propojené se vším, takže když přijde velký blackout, tak si ani na čerpací stanici pravděpodobně nenatankuješ, rohlíky si nekoupíš a do práce nepojedeš, když ti nepůjde montážní linka.
To je jak u blbejch na dvorku. Kapacita sítě stačí na další desítky let pro miliony aut, momentálně se čistě vyveze tolik elektřiny, že na to mohou jezdit všechna osobní auta v republice.
Avatar - Anonym
Anonym
Nemůžeš soudit podle sebe. Každý v této zemi nepracuje jako montrok.
Bojkas
Jsem IT konzultant a vývojář, nedělám u pásu. 😉
gil54
To se zde řešilo již x krát. Pokud by všechna auta v ČR byla EV, tak by byl potřeba ještě jeden Temelín a kousek, pokud si to dobře pamatuji a hledat se mi to nechce. Tolik el. energie ale nevyvážíme.
Avatar - Anonym
Anonym
Energetický ekvivalent energie získané z PHM prodaných za rok 2020 vyrobí elektrárny v ČR za 1000 hodin. Rok má přes 8000 hodin.
Bojkas
Boha jeho, Romane, ty vždy plácneš takovej blábol, až to hezký není. Jistě počítáš s plným potenciálem třeba benzínu, že? Tedy 8,89, ale to by si nebyl ty, když by si nepočítal vysněnou účinnost motoru 100%. No, je potřeba vzít v úvahu, že kolem 20% v českém vozovém parku se dostane na kola, zbytek se vyzáří ve formě tepla. To že dnešní supermoderní oturbené motory mají účinnost 30%+ neznamená, že to tak mají všechna auta. Dále pak jistě nepočítáš s tím, že i rafinace si vezme část energie ze sítě, takže jen pokud by se přestalo s tímto, mohlo by se to hned použít na nabíjení EV. Chápu tvoji frustraci, tvá oblíbená Toyota, kdysi velký revolucionář v hybridech dost zaspal, pořád si myslí, že se bude svět točit kolem něj, ale pravděpodobně dopadne stejně jako beta-max, Nokia, HD-DVD. Nokia si také myslela, že udělá díru do světa se symbianem (vodík), na svou dobu to byl perfektní operační systém (hybrid), ale svět je dál a čím dál víc se tvrdohlavému Toyodovi vzdaluje, stejně jako Nokia, která byla jeden čas naprostý lídr trhu.
Bojkas
Problém je přesně jak říkáš, řešilo se to "ZDE" několikrát, tedy samozřejmě mezi elektrotechnickou elitou národa, je tedy zřejmé, že se ZDE došlo k názoru, že je potřeba ne jeden Temelín, ne dva, ale tři Temelíny a půlku Dukovan. Další problém je ten, že si přebíráte jen informace z titulků a následně jdete diskutovat a plácat se po zádech, jak jste to všem těm hlupákům nandali (podnikatelům, technikům, technickým nadšencům, obecně chytrým lidem, kteří si mohou kupovat auta za miliony).
Přitom, kolik z vás vzalo do ruky kalkulačku a zkusili si COKOLIV vypočítat?
Takže pojedeme podle skutečných dat😒br /> - Čistý e😜ort elektřiny v roce 2018 byl 13,9TWh (zdroj elektrina.cz)
- Průměrná spotřeba EV je kolem 16,41kWh/100km (zdroj spritmonitor.de), budu počítat s 20kWh pro klid vaší duše.
- Průměrný denní nájezd občana ČR s osobním vozidlem je 30km
- Roční nájezd 30*365=10950km
- Potřeba kWh na rok průměrného občana (10950/100)*20=2190kWh
- Kolik aut může jezdit na 13,9TWh? 13900000000kWh/2190kWh=6347031, tedy 6,347M!!!
- Počet osobních automobilů v ČR 6,13M
Avatar - Anonym
Anonym
Po vypnutí uhelek a skončení životnosti rekatorů JE se nevyveze nic a naopak budeme čistí dovozci. OZE jsou nestabilní zdroj energie, na který hlavně v zimě nejde spoléhat 😄 😄 😄
JosefBrofsky
Elektřina bude tak drahá, že naprosté většině lidí to bude jedno, nebudou ji používat.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Až bude na trhu jediné konkurenceschopné EV do milionu, můžeme se začít bavit o nějaké cestě. Do té doby si ty elektrozgerby strč do špic.
Arese
Nejen do té doby! 😒] :yes: