Vyzera brutalne... cas pickupov v eu pritom este len pride... a snad k nam casom dorazi aj novy santa cruz od hyundaia... fandim pickupom a aj ich praktickosti a vyuzitelnosti...a k tomu vsetkemu su to este aj krasne auta :yes:
Pickup je prakticky když bydlíš na farmě a potřebuješ vozit hnuj.
Jinak jen závazis, zabiras parkovací místa, ve městě se motat je za trest, náklad ti litapokorbe, musíš těžit její zabezpečení..
No, prakticky všechno je to pravda. A stejně jsem dost nalomen si jeden pořídit. Ale městský provoz mu vážně nesluší. Má to prostě rozměry dodávky L3...
Opravdu? Raptor (konkurent č. 1) má omezovač na 170. To jsou terénní rally speciály, ne dálniční stíhačky. A ty dálniční stíhačky se v terénu při 150 rozpadnou
Neví. Raptor a TX jsou verze s tlumicema od Foxe. Na silnici bída, v terénu exceluji. Viděl jsem ty videa z okruhu a rozhodne to nebyl tenhle druh auta.
Dobre to vystihuje tenhle odkaz https://www.carscoops.com/…p-speed-limiter/
Jen malinko opravuju, TRX má tlumiče Bilstein, zatímco Raptor měl ty Foxe.
S Raptorem byste ani víc než 160 po dálnici jet nechtěli, už kvůli zvuku, prostě to není ten typ auta. TRX je mnohem kultivovanější a mnohem lepší na silnici - s TRX by mi nedělalo problém přejet 1000 km po Evropě po dálnici, ve 140 je v autě absolutní ticho, přijedete odpočatí a v klidu. Chování je opravdu neutrální a čitelné, jak píše m.z., auto výborně drží stopu, zatáčky nejsou problém. Ale samozřejmě do nějakých esíček to není, na to si pořiďte caymana nebo 911, prostě fyzika je fyzika. Síla TRX nebo Raptora je jinde. Aktivní rodina, čtyři kola na korbu, přívěs třeba s vodním skútrem vzadu, dojet na odlehlou pláž, tam si zařádit v mokrém písku, přitom místa uvnitř jako v S-Klasse - to je úkol nad síly skoro každého jiného auta.
Jen maličko opravuju, s tema pneumatikama při 140 určitě nebude absolutní ticho.
A celkove m.z. tvrdí, že s timhle autem v pohodě 250 a ty mu davas za pravdu, že 140 úplně v pohodě :-):-):-)
Ano, jsou verze víc do “SUV” a jsou verze víc ve stylu dakarskych speciálů, které dokážou třeba skočit. Tohle je jedna z nich.
Já nevím, kde někomu dávám za pravdu s těma 250 - to jsem ve svém příspěvku nějak nenašel. Já jsem tam napsal, že s Raptorem byste přes 160 ani jet nechtěli. TRX je na dálnici víc v pohodě, je to (uvnitř) opravdu tichý vůz, a to až překvapivě. Ale já taky srovnávám s Raptorem, takže mám tu hranici decibelů posunutou. :-)
On napsal, že to auto se chová ve 250 naprosto čitelně a dokážeš to řídit v prstem v nose s ty mu davas za pravdu, že to tak je, ale jen místo 250 das 140 :-)
Jel jsi s tím 250?
Hele, nezlob se, ale muzes mi ukazat, kde jakkoli pritakavam na tech 250? Co to je za nesmyslny cislo? Nemyslim, ze by ten truck vubec tolik mohl jet. Moje jedina reakce na m.z. je "Chování je opravdu neutrální a čitelné, jak píše m.z." - to je, auto se chova i na silnici prikladne, ale samozrejme v realne dosazitelnych dalnicnich rychlostech. 250 by to podle me nejelo, uz i ten odpor vzduchu je znacny, to uz by to chovani bylo jine, 250 je pro me dost nesmyslne cislo a nikde jsem mu ani slovo nepritakaval, to sis nejak vsugeroval sam.
Cituji znovu !!!!!
“250 s prstem v nose, chová se naprosto neutrálně a předvídavě”
Tvoje reakce
“Chování je opravdu neutrální a čitelné, jak píše m.z.” :-):-):-)
“v Monaku v pohodě vyziju za 400 eur měsíčně”
Reakce
“Má pravdu - v Monacu opravdu vyžiju za 400 tis Eur měsíčně”
Chápeš, že to čísílko zásadně mění význam toho tvrzení? :-|
Sorry, myslim, ze se ti neco zaseklo. A podle palcu vidim, ze vetsina lidi to chape... :-) Auto se chova opravdu neutralne a citelne, ale z mnoha duvodu si nemyslim, ze je stavene na 250 km/h. Snad je ti to tak srozumitelne. :-)
Tak posuzovat kvalitu příspěvků palcema bych si určitě netroufal. Ty se tady dávají především za sympatie a já jich dostanu vždycky aspoň pět. Jen tak pro zajímavost, curwasportiva tady píše osobní zkušenost, o tři příspěvky níž, že s takovým autem jel a že při 180 je to poslední rychlost, se kterou se dá udržet na cestě.
Zkusím to ještě jednou a naposledy. M.Z. má na youtube videa, ve kterých jezdí na okruhu se svojí kompresorovou F-150kou velmi nevybíravým způsobem. A protože má svoji zkušenost se svým autem, se kterým se tedy pravděpodobně 250 jet dá úplně v pohodě, kvůli jinému podvozku a obutí, tvrdil, že i tento automobil to dokáže. Ale už ty sám to svojí zkušeností vyvracíš, takže evidentně pravdu nemá! A jestli ty píšeš, že ve 140 je auto krásně čitelné a neutrální - ve 140 je krásně čitelný a neutrální i můj Tranzit, který jede 160 z kopce a větrem v zádech :-):-):-)
Což koneckonců píše i ten curwasportiva, že 150 je v pohodě a o 30 kilometrů víc už je to prostě strop - a nejspíš i důvod, proč ten omezovač dostal... Géčko má omezovač na 190 i se 700koňovým motorem...
Nevybíravě :D dobře ty
Podvozek je původní, mám momentálně jen jiné brzdy a silniční pneu. NS to odjelo na zákl.univezrálních Hankook z fabriky, sériových brzdách (které stojí za pytel) a V-Max před úpravou byl okolo 220...
Takto umí jezdit veškeré pickupy cca od r.2018
Možná by sis místo sjíždění YT, mohl něco reálně vyzkoušet
panebože. ocituju kolegu
"Ja jsem s truckem na offroad podvozku a gumach jel do omezovace coz je 180km/h a reknu ti, ze opravdu vic jet nechces…. A pritom do 150km/h je to jeste v pohode."
a pro obzvlášť nechápavé přidám ilustrační obrázek, který snad lecos vysvětlí https://d62-a.sdn.cz/…a4x4-Tuning.jpeg
250 určitě není běžná cestovní rychlost určená pro tohle auto, ale F-150 s kompresorem takhle umí jet a to má jen 650k (TRX to musí zvládnout s ještě větším přehledem) a je v té rychlosti bezpečně ovladatelná.
Snažím se celou dobu říct, že jako má RAM silničněji orientovanou verzi, tak má i terénní extrém - a to je tenhle. Ten omezovač tam přece nedávají z plezíru…
Ja jsem s truckem na offroad podvozku a gumach jel do omezovace coz je 180km/h a reknu ti, ze opravdu vic jet nechces…. A pritom do 150km/h je to jeste v pohode.
Požiadavky tej aktívnej rodiny ale s prstom v nose zvládne aj obyčajný RAM 1500 trebárs s trojlitrovým dieslom za tretinu ceny tohto TRX. Toto vezme niekto kto bude jazdiť viac v teréne.
Skúšal som RAM-a bez a aj na vzduchu, ale nejaký zásadný rozdiel nebol. Možno to robili kolesa 18 vs 22 , možno časový odstup keď som ich skúšal , možno rozdielna trasa.
Už ale základný železný podvozok je hodne pohodlný.
Opravdu ne? Většina testeru tvrdí, ze vzduch je “must have” protože jakožto auto pro prevoz těžkých nákladů to proste nenalozene a nezatizene jede hrozne / viz rozdíl prázdná a plna dodávka…
Dodávka tá je jasná, ale toto je predsa iný level. Skúšal som oba prázdne a ako píšem po čase. Nebolo to presadnutie z auta do auta. Už ten základ je fakt pohodlný (vyšší profil gumy + dlhé zdvihy pérovania) a ani konkurencia nemá vzduch.
Kteří testeři to to tvrdí? Rozdíl je velice malý. Nezatížené, jezdí hrozně až vyšší kategorie, např. F-250 jakožto už regulérní náklaďák.
Tyhle 1500 verze jsou na pohodlí naprosto fantastické.
Pokud jsou tlumiče a pera dimenzovany třeba na tunu nákladu a pojedeš prázdný, musí to být poznat, selskym rozumem. Proto vzduch - který dokáže měnit významně charakteristiku odpružení - víc než klasické tlumiče. Proto zase třeba Gladiator neuveze tolik. Fyzika má svoje limity.
Potvrzuju, auto je velice pohodlne, a to i nenalozene. Ve meste pohodlnejsi nez mainstream typu Toyota Camry. Samozrejme premiove sedany jsou lepsi. Ale s mainstreamovymi malymi auty se to klidne muze srovnavat. Nerovnosti jsou filtrovane dokonale, jsi nad veci, v zatackach se to nenaklani, to, ze zadek neni nalozeny, by asi bylo poznat az v extremnich situacich, kam se rozhodne nechces dostat. Pro me je treba docela dost dulezite, jak auto jezdi pres zpomalovaci prahy, kterych je tu bohuzel naseto az patologicky hodne. Ty prahy jsou bohuzel dost velke - jsou stavene tak, aby byly znat v landcruiseru. (Je to i duvod, proc je tu ted velmi malo supersportu - lidi museli na ty prahy najizdet vselijak sikmo a stejne to nebylo ono.) Normalni nizka auta pred temi prahy skoro zastavuji, suv zpomaluji, jak Raptor, tak TRX je muzou projet skoro nezmenenou rychlosti (kdyz nekdy zapomenes nebo si nevsimnes) a necitis nic. To je pro me pohodli.
Pracovni trucky to maji jinak, najel jsem treba docela dost Hiluxem, ktery je nizsi a je to opravdu takove stavebni naradi, a tam jsou jizdni vlastnosti hodne ovlivneny tim, kdyz je korba prazdna. Prvnich par set kilometru jsem s tim Hiluxem jezdil automaticky tak, jak jsem byl zvykly s Raptorem, a na sterku mi v kazde zatacce tak ustreloval zadek, ze manzelka uvnitr rvala hruzou. :-) Tehdy jsem si uvedomil, ze i kdyz je Hilux legendarne spolehlivy, tak jizdne to neni nic moc a ten Raptor je nekde uplne jinde. Ford tyhle veci umi. No a TRX je jeste o kus pohodlnejsi a vyrovnanejsi nez Raptor.
Ten motor je proste zabava... Proc lidi kupuji vykonna auta? Dela to usmev na tvari. Ja navic casto jezdim do pouste, v pisku je vykon potreba (i kdyz tohle auto uz je dost tezke).
Vsechen - ani to nekdy nestaci. Jak se zacnes zahrabavat, tak chces maximalni vykon - nekdy te vytahne, nekdy ne. S malo vykonnym autem ani nema smysl do mistni pouste jet - neudelas ani prvnich 500 metru. Na druhou stranu ta vykonna auta zase zacinaji byt hodne tezka, a to je jejich nevyhoda.
Mistni lidi si proto stavi buginy, ktere jsou optimalni. Nechavaji si posilat nejake ramy z Ameriky, do toho blaznive oturbene motory 600-800 koni. Siroka, kratka, lehka buggina s mamutim vykonem - to je ideal, s tim muzes vyjizdet duny po zadnich kolech. To si samozrejme nikdo z nas cizincu netroufne, nemame to proste tak v ruce a ani nemame tu odvahu. Ale v kazdem pripade vykon je v pousti skoro vsechno.
Využiváš točivý moment. Výkon použiješ až kdy poletíš jako dakarský závodník v dunovém poli full gas. Reálně využíváš tak 30% toho výkonu.
Jezdil jsem v dunách Merzougy s obyčejným dieselovým Pradem a v Dubaji s 200kou V6 a oboje se v pohodě dalo. Výkon samozřejmě auto mít musí, ale že by byl alfa a omega to ne. Can-Am X3 a další side by side buggy, které jezdí Dakar mají 190 koní. https://www.youtube.com/watch?…
Tady je vidět, jak se chová terénní rally car na asfaltu - to auto je proste stavěné na něco úplně jiného, motocross motorka na okruhu taky nezazari https://m.youtube.com/watch?…
Je to zpřevodované do síly, má to zvýšenou světlou výšku, bez omezovače to pojede o trochu víc. No proste je to podřízeno svému účelu. Na cestě se to bude zbytečně naklánět, nepojede to ani chvilku rovně, stačí přesednout mezi Wranglerem Rubicon a Sahara, aby člověk pochopil.
Když to jezdí na LPG tak to úsporné je, já mam průměr 15,9 ale LPG za 11 Kč, takže jako kdybych jezdil za 7,5 litru s benzínem :-):-) A za to jezdí tak 2,0 R4
Moc sa netes ;-)
Aj ked tu nebude oficialne HEMI,tak stale sa bude dat kupit crate engine Hemi a ten si da milovnik spalovacieho motora zabudovat do krasnej "ameriky" 50-60-70 rokov a dalej si budeme uzivat vone benzinu a poriadneho zvuku V8 ;-)
Auto mám asi 4 týdny, byl jsem zvědav, co od Ramu čekat, přecházel jsem z Raptoru. První dojmy jsou až překvapivě dobré. TRX sice má sílu, ale je proti Raptoru mnohem kultivovanější, uvnitř je ticho, komfort ve městě a na dálnici je neuvěřitelný. Člověk si uvědomí, že vedle TRX je Raptor je spíš zemědělská technika... :-) Na druhou stranu to TRX už působí tak luxusně a zjemněle, že skoro nemáte to srdce ho vzít do opravdového terénu - kdežto s Raptorem jste prostě jeli přes hory a doly hlava nehlava a bylo vám jasné, že je mu to jedno. Raptor je vesnický pořez a rváč, který možná nemá školy a styl, ale v hospodě už se rval tolikrát, že to má v paži. Kdežto TRX je městský frajírek, který má svaly z gymu a chodí na lekce boxu. Takže dva úplně jiné přístupy. Ale obojí dobrý, jen každý na něco jiného.
Překvapila mě spotřeba, čekal jsem 24-27, protože všichni psal, že bude žrát víc než Raptor, se kterým jsem začínal na 22-24. Místo toho TRX kupodivu jezdí za 19-20, takže dojezd bez problémů nad 600 km (nádrž je velká). Je ale fakt, že prvních 1000 km jsem ho jen zajížděl. A taky asi s věkem jezdím trošku plynuleji a defenzivněji. Ale když jedete po dálnici za 12 a v plynulém městě za 14, tak je to vzhledem k výkonu a rozměrům vozidla podle mě úžasné... HEMI je fakt dobrý motor.
Časem napíšu recenci na moje.auto, jako kdysi s Raptorem...
ano, na středním východě, kde bydlíš, s tím ad jedna máš kde jezdit, ad dvě, benzín stojí ... a to mi určitě doplníš sám.
v Česku je to před nákupák na výstavku - škoda podle mého. jednoho majitele Raptora znám a v životě s ním nejel mimo asfalt... ale na druhou stranu mu rozumím, svým způsobem.
No jo, není to auto na Malou Stranu, to je jasný. Tady je ideální, protože je tu prostor a člověk tráví hodně času v terénu. V Evropě jsou potřeba úplně jiný auta. Ale je dobře, že tyhle opravdový motory pořád ještě dělaj. Já to beru tak, že je to možná poslední rozlučka s něčím jako přeplňovaný 6.2l benzín. Ještě je pár let udrží značky jako Ferrari a tak, ale celkově je konec jedné éry. A toho jsem se chtěl zúčastnit se ctí. :-)
No RAM1500 se nabízí i v dieselu ("malý" motor 3,0 litrů 6-válec.)
Ten už by člověka nesežral, výkon dostatečný.
Taková verze pro Evropu ale i v USA se prodává. TRX to samozřejmě není.
Ecodiesel není od GM, ale je to jebka od profláklé italské firmy VM Motori v odolnosti a vžýdrži to sazozřjemě na diesly Cummins nebo na benzínové Hemi nemá ani omylem...
Taky už to skoro nikdo nekupuje ani v EU, ani v USA
Tak tá spotreba je prekvapivo dobrá, samozrejme na pomery výkonu a objemu. TRX je fakt zaujímavé auto, obuť na to “cestné” gumy tak je to vcelku použiteľné aj na rýchlu jazdu.