Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Extrémní pick-up RAM 1500 TRX dorazil do Česka, známe i cenu

Ondřej Mára
Diskuze (65)

Nejvýkonnější, nejrychlejší a zřejmě i nejextrémnější sériový pick-up na světě vstupuje na český trh.

Společnost Tucar, která je autorizovaným prodejcem značek Dodge, Ram a Chrysler pro Česko, dnes na náš trh oficiálně uvedla pick-up RAM 1500, který snad není potřeba dlouze představovat. Již od světové premiéry v srpnu loňského roku je totiž označován jako nejvýkonnější, nejrychlejší a nejextrémnější sériově vyráběný pick-up na světě.

Pod kapotou tohohle drobka je totiž ukrytý 6,2litrový kompresorem přeplňovaný motor Hellcat, tedy V8 HEMI, který je naladěn na 523 kW (702 k) a 880 Nm točivého momentu. Akceleraci na 96 km/h tak zvládá v čase 4,5 sekundy a jeho maximální rychlost je omezena na 190 km/h.

Z krátké prezentace jsme přitom byli ohromeni. TRX totiž vypadá ohromně, monumentálně a na českých silnicích bude nepřehlédnutelný. Jeho kompresorem přeplňovaný motor navíc předvádí neskutečné divadlo pro okolí, zvláště když se při akceleraci ozve hvízdání kompresoru.

V kabině si ovšem vůz stále udržuje vysokou úroveň kultivovanosti, podobně jako testovaný RAM 1500. Nechybí kožené čalounění nebo bohatá technologická výbava, včetně nejvýkonnějšího audio-systému v segmentu. TRX také dostal řadu unikátních prvků, včetně nového středového panelu, volantu nebo plaketky se specifikací.

Video se připravuje ...

Podvozek byl kompletně vyztužen a vylepšen. Není už sice vzduchový, jeho nové adaptivní tlumiče ovšem slibují nejen kultivované chování na silnici, ale především skvělé výkony a odolnost v terénu. Ostatně už při světové prezentaci nás představitelé RAMu udivovali tím, jak náročné bylo testování a kolik toho musel podvozek vydržet. Od jízdy v náročném prostředí, až po skákání. Se světlou výškou téměř 300 mm, brodivostí cca 810 mm a obrovskými nájezdovými úhly přitom projede opravdu hodně.

Ostatně už jeho jméno naznačuje, proti komu cílí. Zkratka TRX totiž nápadně připomíná výraz T-REX, tedy Tyrannosaurus Rex. Jde tedy o přímou konkurenci Fordu F-150 Raptor, což ostatně RAM nápadně připomíná i v motorovém prostoru. RAM se ovšem chlubí ve všech ohledech extrémnějším motorem, který má především pro americké auto správný počet válců. Kromě nekonečné zábavy ale RAM 1500 TRX nabízí i parametry správného dělníka. Jeho užitečné zatížení je 595 kilogramů, tažná kapacita ovšem dosahuje až 3675 kilogramů.

RAM 1500 TRX je zkrátka extrémním strojem, na což ostatně upozorňuje několik „nej“ v segmentu. Od největšího vzduchového filtru, největších kotoučových brzd na přední nápravě, největších pružin na zadní nápravě, přes nejprostornější interiér, atd.

Dechberoucí parametry ovšem nikdy nebyly zadarmo. RAM 1500 TRX v plné výbavě, tedy model který vidíte v galerii, přijde na 3.180.000 Kč bez DPH. S daní se pak dostáváme na 3.847.800 Kč. Za tuto cenu ovšem majitelé dostanou vůz, který kombinuje akceleraci sporťáku s odolností extrémního offroadu. A mezi továrními vozy jednoduše nemá konkurenci. Zvláště v Evropě.

Ondřej Mára
Diskuze (65)

Doporučujeme

Avatar - curwasportiva
27. 6. 2021 15:25
Re: Tak co, bude kritika
Zajimalo by me, kdo ma. Tech 3 palcu nejakou realnou zkusenost…
27. 6. 2021 11:39
Re: Překvapivě dobrý pickup
přečti si pořádně co napsal....
27. 6. 2021 11:37
Re: Tak co, bude kritika
panebože. ocituju kolegu
"Ja jsem s truckem na offroad podvozku a gumach jel do omezovace coz je 180km/h a reknu ti, ze opravdu vic jet nechces…. A pritom do 150km/h je to jeste v pohode."
a pro obzvlášť nechápavé přidám ilustrační obrázek, který snad lecos vysvětlí
https://d62-a.sdn.cz/…a4x4-Tuning.jpeg
Avatar - Barrichello
27. 6. 2021 10:53
Re: Poslední mohykán
Když to jezdí na LPG tak to úsporné je, já mam průměr 15,9 ale LPG za 11 Kč, takže jako kdybych jezdil za 7,5 litru s benzínem :-) :-) A za to jezdí tak 2,0 R4
Avatar - Barrichello
27. 6. 2021 10:51
Re: Překvapivě dobrý pickup
Ecodiesel není od GM, ale je to jebka od profláklé italské firmy VM Motori v odolnosti a vžýdrži to sazozřjemě na diesly Cummins nebo na benzínové Hemi nemá ani omylem...

Taky už to skoro nikdo nekupuje ani v EU, ani v USA