Novinky
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
A co čipy, budou? A co plechy, budou? A co pneumatiky, budou?
Nechme se překvapit.
Nechme se překvapit.
Co je to online?
Pokud bych si kupoval nové auto, které bych si předtím projel, tak bych si ho pak online klidně nakonfiguroval k obrazu svému a objednal.
Ojetinu nikdy 😁
Pokud bych si kupoval nové auto, které bych si předtím projel, tak bych si ho pak online klidně nakonfiguroval k obrazu svému a objednal.
Ojetinu nikdy 😁
Jo to už ale není úplně čistokrevný online že?
Proto jsem říkal, co to je online ? 😁
Myslím, že online se dá koupit jen to, co nepotřebuješ zkoušet.... třeba takový XXC si auto taky nezkusil a teď do každé diskuze píše, jak je naprd 😁
Myslím, že online se dá koupit jen to, co nepotřebuješ zkoušet.... třeba takový XXC si auto taky nezkusil a teď do každé diskuze píše, jak je naprd 😁
Prečo píšeš tak od veci, keď vieš, že to bolo úplne inak. Auto je na prd preto, že Renault vyrába nekvalitné autá a nie preto, že ho vopred nevyskúšal. 😉 Vidíš, preto máš už dva palce dolu. 😁 😁
No to jistě... ale kdyby si ho býval zkusil, tak by to byl býval poznal a byl by si ho býval nekoupil.
Ale nebuď naivný. Predvádzačky nikdy nevŕzgajú, na to si u Renaultu určite dávajú veľký pozor, aby zákazníkov nachytali. S tou vodou na okne je to horšie, to opraviť nedokážu. Preto robia predvádzacie jazdy len za pekného počasia, aby zákazník nezistil, že ho klamú, a že pri daždi nevidí do späťákov!
Pfff... nevím, jestli je nepřeceňuješ. Domluvíš si zkušební jízdu a jedeš, ať prší nebo ne. A že by předváděčky měly nějakou speciální péči... to se tradovalo u novinářských aut, ale běžné předváděčky si nemyslím že by byly jiné než normální auta z výroby.
Jen si nepochopil ironii na xxc.
Aku ironiu? Ze auto v dobrom pocasi pri pomalej jazde nevrzga? A o par mesiacov pride leto, clovek si na auto zvykne, slapne na to a zrazu sa vsetko trasie a rezonuje, na dialnici nepocut radio a stazene sa komunikuje so spoluzajzdcom kvoli hluku? Alebo kto si skusa spatne zrkadla v dazdi? Pri rychlosti okolo 130-150? Ked to nepozicaju na vikend, clovek nema sancu v premavke cez pracovny den vyskusat.
Este raz, Renault som skusal, dali mi kratky Scenic s podobnym motorom. Dlhy nemali, vtedy za tych 2 dni neprsalo, po dialnici som naplno s predvadzacim autom nejazdil nejaky dlhsi vylet a kratky asi tak strasne nevrzgal. Oproti tomu, v Citroene mi dali dlhe Picasso na vikend s 54 000 km a to jazdilo na prvy pohlad tak strasne, zeby som ho asi nekupoval. Ale kupene kratke jazdi a funguje bez problemov. BMW som neskusal, to nejak obycajnej chudobe nepoziciavaju. Citigo som kupil bez skusania a je to v pohode auto. Z toho vyplyva, ze skusanie nejakeho predvadzacieho auta nema velky vyznam, pokial sa nejedna o "dlhodoby test", kde si clovek vyskusa rozne situacie. Preto je pri online predaji velmi dolezite, aby sa auta predavali s funkcnostou, ktoru slubuju na papieri a vela veci neprekvapilo.
To je stejná otázka jako kdo by si koupil online oblečení nebo boty. Jsou 2 skupiny, jedná ano, druhá ne. A když to bude jen online tak mas na výběr. Koupit nebo nekoupit.
Jasně, zapomněl jsem, že existují lidé nebo firmy, pro které je auto stejná bagatelní položka, jako pro mě tepláky. Potom to lze tak brát.
Ani tepláky bych si online nekoupil, musí mi to v nich slušet 😁
Ja bych si oblečení taky nikdy nekoupil bez vyzkoušení. Ale je mi jedno, jak vypadám, ale jak se v tom cítím a jak mi padne
Já jsem z druhé skupiny, kupuju vše online. Strašně by mě štvalo se někde v kabinkách převlékat.
Podobne. Čo sa dá, kupujem online, cez koronu sa z toho stala aj nevyhnutnosť. Naposledy som polovičke kúpil dvoje tenisky dvoch rôznych veľkostí s tým, že jedny budú dobré a druhé vrátim (nakoniec som musel vrátiť oboje a kúpiť tretie, ale to je iná téma 😒] ).
A práve kvôli tomuto online nakupovanie neznášam. Idem do obchodu musím to vyskúšať a omakať :-! Cez koronu som takmer nič neminul tak teraz mi ostali peniaze na nové auto 😒] 😒]
Doba covidová ma ale vcelku naučila platiť kartou. :no:
Doba covidová ma ale vcelku naučila platiť kartou. :no:
Jo, mám to stejně, taky si musím vše omakat 😁 Hlavně nechápu třeba online escort servis.... 😒] 😒] :-!
Sranda, koľkých pobúril môj vecný príspevok. 😁
Jo, dnes se tu prohnal zase nějakej duševní mrzák 😁
Nemáš pravdu. Ja si kupujem topánky online už dlhé roky, je to najmä z núdze cnosť, lebo veľkosť 48 v kamenných obchodoch väčšinou nemajú. Ale ak mi nesadnú, mám možnosť jednoducho poslať poštou naspäť.
Pri aute to tak jednoduché nebude, jednak je to podstatne väčšia suma, to väčšina nerieši priamou platbou, ale financovaním, jednak auto nezabalíš do balík a nepošleš poštou.
Proste kopec praktických problémov (úverová/lízongová zmluva, čo s ňou, bude sa dať odstúpiť? čo poplatky? atď.). Tiež právne otázky, topánky si kupuješ ako spotrebiteľ, máš 14 dní na odstúpenie od zmluvy bez dôvodu a ďalšie práva; auto ale väčšina kupuje na IČO, to je režim obchodného zákonníka, nemáš práva spotrebiteľa, odstúpenie bude komplikovanejšie.
EDIT: palcovači, nejaké argumenty?
Pri aute to tak jednoduché nebude, jednak je to podstatne väčšia suma, to väčšina nerieši priamou platbou, ale financovaním, jednak auto nezabalíš do balík a nepošleš poštou.
Proste kopec praktických problémov (úverová/lízongová zmluva, čo s ňou, bude sa dať odstúpiť? čo poplatky? atď.). Tiež právne otázky, topánky si kupuješ ako spotrebiteľ, máš 14 dní na odstúpenie od zmluvy bez dôvodu a ďalšie práva; auto ale väčšina kupuje na IČO, to je režim obchodného zákonníka, nemáš práva spotrebiteľa, odstúpenie bude komplikovanejšie.
EDIT: palcovači, nejaké argumenty?
Nedal jsem ti žádný palec, ale.. chápu objednání bot velikosti, kterou nemají běžné v obchodě. Ale podstupovat tu proceduru odesílání balíku na poště nechci. Je to hrozný opruz. Zabalit, vypsat papíry, nutnost zajet na poštu, vystát tam frontu.... bože toho se snažím vyvarovat.
Pokud se budu moct někde svézt, případně mi jej dovezou na test, tak je mi to jedno a klidně si to objednám přes net, je to stejné spotřební zboží, jako televize, nebo mobil, jen dražší. Nepotřebuju koukat na obchodníka, který autům rozumí jako prodejce datartu televizím, snaží se mi vnutit motor, pro který jsem nepřišel, barvu, co se mi nelíbí, jen aby si nahrabal provizi, ne proto, aby mi ve skutečnosti pomohl.
Nepotřebuju koukat na obchodníka, který autům rozumí jako prodejce datartu televizím :yes:
Ale když si to přijdeš nejdřív někam osahat, tak už to není tak úplně online.
Ale když si to přijdeš nejdřív někam osahat, tak už to není tak úplně online.
Tak u elektromobilu je to fakt stejny jako s tou televizí, ale normální auto online fakt asi ne...
Online nákup - vezmi si, že dlouhodobě je trh nových vozidel v ČR "tažen" firemními provozovateli (za květen opět skoro 75 😖. Představ si, že třeba Kofola objedná 100 aut pro své obchodní zástupce (nevím kolik jich mají, jen plácám). Asi si třeba pozvou na firmu zástupce jednotlivých značek, aby jim udělali nabídku, ale nemyslím, že někdo z managementu (nebo vlastníci) půjdou ta auto okouknout a projet do autosalonu.
Na to snad maj lidi, co se starají o fleet a kteří si to třeba vyzkouší ne ? I když u nás se kupují Škodovky jen proto ,že jsou to Škodovky 😁
Spíš má ten fleeťák trošku jiná kritéria výběru. Potřebuje hlavně, aby to fungovalo... aby byl bez problémů dostupný servis (třeba i na pobočkách), aby se pokud možno dalo vzít od jedné firmy všechno co firma potřebuje... aby to moc nestálo.
Jestli je lepší Superb nebo Mondeo, to asi není tak podstatný... a stejně na to žádná jednoduchá odpověď není.
Jestli je lepší Superb nebo Mondeo, to asi není tak podstatný... a stejně na to žádná jednoduchá odpověď není.
Jo, asi to bude individuální, ale věřím, že minimálně na předváděčky budou fleetmanageri pozváni, nebo jim zapůjčí auto na pár dní na vyzkoušení.. asi né vždy a všude... a že nerozhoduje, co je lepší, ale to, co si napsal? Tak to určitě 😊 Ale projedou se..
To možná v nějakých malinkých českých firmičkách, kde mají možnost ten výběr ovlivnit.. ale v korporátech se o tom, v čem se bude jezdit, rozhoduje v zahraničí a ta auta rozhodně nikdo nezkouší..
Když jsem dělal pro US firmu, prostě se fasoval Focus a Mondeo a hotovo. V jiné firmě to zase byla Oktávka a Passat. Nevěřím tomu, že v tom někdy někdo seděl, rozhodovalo se spíš podle ceny nebo geografického původu společnosti.. a i kdyby si do toho auta historicky někdo přece jenom sednul, jakou by to mělo teď platnost, když už se mezitím vystřídaly další 2 generace toho modelu a všechno je úplně jinak..
Když jsem dělal pro US firmu, prostě se fasoval Focus a Mondeo a hotovo. V jiné firmě to zase byla Oktávka a Passat. Nevěřím tomu, že v tom někdy někdo seděl, rozhodovalo se spíš podle ceny nebo geografického původu společnosti.. a i kdyby si do toho auta historicky někdo přece jenom sednul, jakou by to mělo teď platnost, když už se mezitím vystřídaly další 2 generace toho modelu a všechno je úplně jinak..
No a myslíš, že ani tak, když se třeba chystá k nákupu, tak jim dealerství nezapůjčí nějaky kousek pro utvrzení zákazníka?
Tak dealerství by jistě auto půjčilo, ale spíš není zájem z druhé strany. Nikdo si totiž nechce komplikovat život.. pokud je jednou v Car policy Focus, nevím, co by se muselo stát, aby se usilovalo o změnu. Všichni jsou na to zvyklí, spolupráce s Fordem navázaná, všechna auta jezdí do jednoho servisu atd.
To by musel někdo vystoupit ze své komfortní zóny a proaktivně řešit změnu. Proč by to dělal? On sám pravděpodobně na firemní auto nárok nemá, tak je mu to jedno. Takhle bude muset pracně přesvědčovat západ, aby schválili změnu, musel by se vybírat novej dodavatel, souběžně by se používalo víc značek, takže bordel ve servisování.. a teď si vem, kdyby to nové auto bylo nakonec v něčem horší a všichni mu to dají sežrat,,
Takže v realitě ti každej řekne - podle Car policy dostaneš Focuse v téhle výbavě a téhle motorizaci. A máš X Kč na výbavu. Ale žádný kraviny, to by neprošlo. A v lepším případě si můžeš vybrat barvu. Tak mi napiš, co tam chceš a já to objednám.. Teda to je alespoň moje zkušenost...
To by musel někdo vystoupit ze své komfortní zóny a proaktivně řešit změnu. Proč by to dělal? On sám pravděpodobně na firemní auto nárok nemá, tak je mu to jedno. Takhle bude muset pracně přesvědčovat západ, aby schválili změnu, musel by se vybírat novej dodavatel, souběžně by se používalo víc značek, takže bordel ve servisování.. a teď si vem, kdyby to nové auto bylo nakonec v něčem horší a všichni mu to dají sežrat,,
Takže v realitě ti každej řekne - podle Car policy dostaneš Focuse v téhle výbavě a téhle motorizaci. A máš X Kč na výbavu. Ale žádný kraviny, to by neprošlo. A v lepším případě si můžeš vybrat barvu. Tak mi napiš, co tam chceš a já to objednám.. Teda to je alespoň moje zkušenost...
Zase je i dost korporátů, kde to mají pestré... třeba KB (součást francouzské SG) jednu dobu jela hlavně Peugeot, ale dneska už mají i VW a Škodovky... většinou na operáky.
Francouzské firmy se snaží podpořit francouzské automobilky. Sanofi dávala na výběr buď Renault nebo Škoda. Asi není divu, že většina středního managementu si vybrala Octavii místo možnosti jezdit v Megane. Mají to všechno alespoň na operativní leasing od ALD (taky součást SG).
V Kofole asi jo, ale pokud už vidím jak (i třeba fleetmanager) drandí v Aygu, aby vyzkoušel jestli se v tom cesťákům bude dobře jezdit 😒] . Kofolu jsem vybral jako příklad, protože si pamatuju, že jezdili v Aygách. Moje osobní zkušenost je, že auta jsem vybíral osobně a rozhodoval jsem se podle ekonomiky (firma s 60 cesťákama a 7 lidma na "ústředí").
Aygem mne vozil kamarád v Irsku, katastrofa.
Je to levné auto se vším negativním co k tomu patří.
Obvykle mají ti nejníže postavení něco jako Rapida, ti výše postavení něco jako Octavii, nejvýše postavení mají Audi.
majitelé firem mají BMW a Mercedesy, a dohlížejí na to aby si podřízení na BMW/Mercedes ani nepomysleli.
Audi, jako podřadnější značka, je akceptována. Přece jen je postavena na základech "lidových vozítek".
Je to levné auto se vším negativním co k tomu patří.
Obvykle mají ti nejníže postavení něco jako Rapida, ti výše postavení něco jako Octavii, nejvýše postavení mají Audi.
majitelé firem mají BMW a Mercedesy, a dohlížejí na to aby si podřízení na BMW/Mercedes ani nepomysleli.
Audi, jako podřadnější značka, je akceptována. Přece jen je postavena na základech "lidových vozítek".
Firemné autá sú špecifická skupina... Ak potrebujem 100 áut, rozpošlem pár dopytov, požiadam o cenu, servisné náklady... Ako majiteľa firmy ma nebude absolútne zaujímať, či bude zamestnanec s autom spokojný... Samozrejme mu nekúpim Toyotu Aygo, keď potrebuje Octaviu 😉. A samozrejme tiež nekúpim manažérovi Suberb, keď mu stačí Octavia :-!
Celkem očekávatelný mix.
Top 5 v Evropě je ambiciózní, ale ono i záleží, co člověk do té Evropy počítá... třeba Octa měla vždycky lepší čísla z té "větší" Evropy vč. Ruska, Turecka. A konec konců, nějaká ambicióznost k vizím patří.
Tři nové elektromobily do 2030 - to není moc.
Snížení flotilových emisí a snížení počtu dostupných kombinací - no, to je pro zákazníka smutná zpráva, to jsou obě velká čísla a znamenají slabší motory (a EV) + méně konfigurovatelnosti. Ale z "byznys" pohledu to asi logiku má.
Top 5 v Evropě je ambiciózní, ale ono i záleží, co člověk do té Evropy počítá... třeba Octa měla vždycky lepší čísla z té "větší" Evropy vč. Ruska, Turecka. A konec konců, nějaká ambicióznost k vizím patří.
Tři nové elektromobily do 2030 - to není moc.
Snížení flotilových emisí a snížení počtu dostupných kombinací - no, to je pro zákazníka smutná zpráva, to jsou obě velká čísla a znamenají slabší motory (a EV) + méně konfigurovatelnosti. Ale z "byznys" pohledu to asi logiku má.
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
pro Východ a pro Západ, ... .
Navíc v dnešní době se strategie mění každé 3 roky, takže tato strategie do roku 2030 projde změnami.
Navíc v dnešní době se strategie mění každé 3 roky, takže tato strategie do roku 2030 projde změnami.
Emisní limity se dají obejít. Stačí vůz homologovat jako N1 - nákladní a emisní limity v této kategorii jsou mnohem benevolentnější. Jako to udělalo Suzuki s modelem Jimny, které je nově N1.
Tak kdyby byla škodovka co k čemu, vykašle se na EV, dá do Oktávky dělící mříž, pořádné motory a homologuje to jako N1 a český vesničan bude blahem bez sebe.
Tak kdyby byla škodovka co k čemu, vykašle se na EV, dá do Oktávky dělící mříž, pořádné motory a homologuje to jako N1 a český vesničan bude blahem bez sebe.
A nevjedeš do žádné ulice se zákazem vjezdu nákladních vozidel...
toz tak
:yes:
:yes:
Co z toho vyvozuješ?
konec chrochtu
Kdyby měl být konec dieselu, tak by se to naopak ve strategii zmínilo. Že je ticho po pěšině podle mě spíš znamená status quo - půjde nahoru EV, ale výběr mezi TDI EVO a TSI EVO je na zákazníkovi.
cca jeste 5 roku pujdou nahoru vedle elektra i hybridy at uz full nebo plug-in, pak upadek ve prospech elektra.
plug-in "standardizuje" dojezd na baterku na 100+km, zbytek bude full.
i kdyz jsou hybridy i dyzlove, z podstaty veci neni dyzl, az na par vyjimek, do hybridu v osobaku vhodnej.
v 2026-7 ma audi uvest na trh posledni model se spalovacim motorem, zrejme Q8. ja vsadim boty, ze to bude benzinovej hybrid a kam jinam by jsi naftak chtel davat.
EU muze konec dyzlu v osobacich urychlit tim, ze srovna spotrebni dane u benzinu a
nafty. u nas je benzin spotrebni dani zatizenej o 40% vic nez nafta, v "progresivnim" holandsku o 3/4. v okamziku kdy tohle skonci, znamena to konec dyzlu v osobacich z ekonomickych duvodu.
este pred nejakejma 3 roka se psalo, ze se spotrebni dane srovnaji v 2021 nebo 2022. zrejme doslo k nejakymu posunu, ale o konci dyzlu vyrobci mluvi vic a vic.
kazdopadne bych chtel uz dnes vedet, jestli benzin natankuju i v 2035 nebo 2040
plug-in "standardizuje" dojezd na baterku na 100+km, zbytek bude full.
i kdyz jsou hybridy i dyzlove, z podstaty veci neni dyzl, az na par vyjimek, do hybridu v osobaku vhodnej.
v 2026-7 ma audi uvest na trh posledni model se spalovacim motorem, zrejme Q8. ja vsadim boty, ze to bude benzinovej hybrid a kam jinam by jsi naftak chtel davat.
EU muze konec dyzlu v osobacich urychlit tim, ze srovna spotrebni dane u benzinu a
nafty. u nas je benzin spotrebni dani zatizenej o 40% vic nez nafta, v "progresivnim" holandsku o 3/4. v okamziku kdy tohle skonci, znamena to konec dyzlu v osobacich z ekonomickych duvodu.
este pred nejakejma 3 roka se psalo, ze se spotrebni dane srovnaji v 2021 nebo 2022. zrejme doslo k nejakymu posunu, ale o konci dyzlu vyrobci mluvi vic a vic.
kazdopadne bych chtel uz dnes vedet, jestli benzin natankuju i v 2035 nebo 2040
Celkový obrázek je jasný... ale to co popisuješ je podle mě možná tak Holandsko, maximálně Německo... ale ne ČR a tím spíš ne třeba Rusko.
A v té strategii jsou jisté indicie, že Škodovka nebude ten pionýr elektromobility, spíš naopak.
Takže to, že tam není ani slovo o dieselu, osobně beru spíš jako potvrzení toho, že do toho roku 2030 se s ním ještě počítá.
Benzín za patnáct let... no, vem si, že 15 let je průměrné stáří auta u nás... natankuješ.
A v té strategii jsou jisté indicie, že Škodovka nebude ten pionýr elektromobility, spíš naopak.
Takže to, že tam není ani slovo o dieselu, osobně beru spíš jako potvrzení toho, že do toho roku 2030 se s ním ještě počítá.
Benzín za patnáct let... no, vem si, že 15 let je průměrné stáří auta u nás... natankuješ.
KretencizeK
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
pokuty platit musí, proto elektro, pokud se nebudou prodávat, může propouštět a toho se vláda bojí a bude je dotovat, jako např. v Německu, kde elektroauto prodají se ziskem např. do Dánska
https😐/www.europarl.europa.eu/resources/library/images/20190507PHT44955/20190507PHT44955-pl.jpg
https😐/www.europarl.europa.eu/news/cs/headlines/society/20190313STO31218/emise-co2-z-aut-fakta-a-cisla-infografika
Některé EV jsou cíleně předraženy, aby jim de facto marži zaplatila vládě té či oné země.
Vy jste si nevšimli jak obrovské profity automobilky stále generují, i když si stěžují na nízkou ziskovost zkratomobilů a na potíže s Covidem a s čipy ???????
Každej vyhraje - politik bude mít podporu automobilek za to, že jim pomuže, automobilka prodeje (spalovák má každý jouda, musí prodat nové věci), lidi čistá města (jen se podívej do diskuze jak tomu tleskají) a dalších tuna firem se napakuje na stavbě infrastruktury 😊
Mne to netěší, jen tady brečet nad zlou EU a že si něco vymyslí nějaký úředník je prostě liché... celé je to velký byznys s řadou stakeholderů, co nebudou tratni
Pořád nechápeš ?
To je přeci fuk, duležité je, že peníze přitečou tam, kam mají, nebo ti příjde, že by automobilky s příchodem EV vykazovaly nějaké nižší zisky ?
Každy dostane co chce.