Škoda představila strategii pro příští roky. Toto jsou její nejdůležitější čísla
Mladoboleslavská automobilka dnes na tiskové konferenci odhalila strategii 2030. A plány má vskutku smělé.
Budoucí směřování značky Škoda představil na tiskové konferenci v Praze sám její šéf Thomas Schäfer. „Jaká bude naše společnost v roce 2030? Ještě více mezinárodní, elektrifikovaná a digitální,“ uvedl úvodem své takřka hodinové prezentace, v průběhu níž odpovídal na dotazy přítomných novinářů, ale i diváků, kteří se ptali online.
A v takovém duchu se nesla i samotná prezentace. Hovořilo se především o elektromobilech, uhlíkové neutralitě, pracovních místech v českých závodech, ale i cenově dostupných a nikterak složitých vozech. Právě díky nim si chce Škodovka upevnit pozici na evropských trzích a během několika příštích let se vyšvihnout na prodejní špičku. „Lidé očekávají, že se jejich auta budou používat snadno a intuitivně,“ dodává Schäfer.
Nejdůležitější čísla strategie 2030
- 3 nové elektromobily do roku 2030. Všechny menší než SUV Enyaq
- Pozice mezi top 5 nejprodávanějšími značkami v Evropě. Pomoci má posílená pozice na trhu cenově dosažitelných modelů a elektrovozy
- 50 až 70 % prodaných vozů bude za necelých 10 let elektrifikovaných (v závislosti na vývoji trhu)
- Oproti loňskému roku snížení flotilových emisí o 50 %
- Rentabilita tržeb ve výši minimálně 8 %
- Každý 5. vůz značky bude v roce 2025 prodán online
- Stát se nejúspěšnější evropskou značkou na trzích v Indii, Rusku a severní Africe
- Přiblížení se výrobnímu potenciálu 1,5 milionu vozů ročně
- Zjednodušení výrobních procesů, snížení dostupných kombinací o 40 %
- Do roku 2030 mají být všechny závody Škody uhlíkově neutrální. Ten ve Vrchlabí cíl splňuje od loňska