Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda představila strategii pro příští roky. Toto jsou její nejdůležitější čísla

Škoda Enyaq iv SportLine
Škoda Enyaq iv SportLine
Škoda Enyaq iv SportLine
Škoda Enyaq iv SportLine
107 Fotogalerie
Diskuze (95)

Mladoboleslavská automobilka dnes na tiskové konferenci odhalila strategii 2030. A plány má vskutku smělé.

Budoucí směřování značky Škoda představil na tiskové konferenci v Praze sám její šéf Thomas Schäfer. „Jaká bude naše společnost v roce 2030? Ještě více mezinárodní, elektrifikovaná a digitální,“ uvedl úvodem své takřka hodinové prezentace, v průběhu níž odpovídal na dotazy přítomných novinářů, ale i diváků, kteří se ptali online.

A v takovém duchu se nesla i samotná prezentace. Hovořilo se především o elektromobilech, uhlíkové neutralitě, pracovních místech v českých závodech, ale i cenově dostupných a nikterak složitých vozech. Právě díky nim si chce Škodovka upevnit pozici na evropských trzích a během několika příštích let se vyšvihnout na prodejní špičku. „Lidé očekávají, že se jejich auta budou používat snadno a intuitivně,“ dodává Schäfer.

Nejdůležitější čísla strategie 2030

  • 3 nové elektromobily do roku 2030. Všechny menší než SUV Enyaq
  • Pozice mezi top 5 nejprodávanějšími značkami v Evropě. Pomoci má posílená pozice na trhu cenově dosažitelných modelů a elektrovozy
  • 50 až 70 % prodaných vozů bude za necelých 10 let elektrifikovaných (v závislosti na vývoji trhu)
  • Oproti loňskému roku snížení flotilových emisí o 50 %
  • Rentabilita tržeb ve výši minimálně 8 %
  • Každý 5. vůz značky bude v roce 2025 prodán online
  • Stát se nejúspěšnější evropskou značkou na trzích v Indii, Rusku a severní Africe
  • Přiblížení se výrobnímu potenciálu 1,5 milionu vozů ročně
  • Zjednodušení výrobních procesů, snížení dostupných kombinací o 40 %
  • Do roku 2030 mají být všechny závody Škody uhlíkově neutrální. Ten ve Vrchlabí cíl splňuje od loňska

 

Vstoupit do diskuze (95)