Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda představila strategii pro příští roky. Toto jsou její nejdůležitější čísla

Mladoboleslavská automobilka dnes na tiskové konferenci odhalila strategii 2030. A plány má vskutku smělé.
Zpět na článek
25. 6. 2021 08:50
25. 6. 2021 09:45
25. 6. 2021 10:00
25. 6. 2021 10:28
25. 6. 2021 12:38
25. 6. 2021 18:11
Avatar - KANKUNEN
25. 6. 2021 08:19
dobrá strategie dostat se mezi 5
stačí pomalá elektrifikace a nebude to problém. Jedině co tomu může zabránit je hloupá EU pomocí politiky. Může dnes už čisté spalováky zakázat.
Rozbalit vlákno
18
25. 6. 2021 08:54
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Pořád a stále si myslím, že úředníci z EU nic zakázat nemohou. Samozřejmě jsou země, které iniciují vývoj v celé Evropě (Německo) a některé "hujerské" státy, které jsou tak v "patolízalské" pozici, že ještě "tvůrce" trendů chtějí trumfnout. Vezmi si jak rozdílné je třeba zdanění automobilů v jednotlivých zemích - v Dánsku jsou opravdu vysoké daně na pořízení auta a v ČR neplatíš státu (skoro) nic. Člověk si musí uvědomit, že Škoda (Auto) je velká světově působící firma a součást ještě většího koncernu, takže pro německý (britský, francouzský, lucemburský ...) trh budou vyrábět EV typu Enyaq. Pro český (slovenský, rumunský, bulharský) trh (pro firmy působící v těchto státech) budou vyrábět menší a levnější EV, ale hlavní nabídkou budou firemní auta (třeba pro obchodní zástupce), která budou primárně vybavená spalovacím motorem (možná s malou baterkou). Pak je tu Rusko, Indie a další trhy, kde EV (asi) vůbec nejsou a tam půjdou klasické Octávie a SUVéčka. Musím říct, že velmi oceňuji šéfa Škody pana Thomase Schafera, působí a mluví jako rozumný muž.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 09:12
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Nemohou a ani nechtějí z nějakého vyššího principu uvědomění ekologické hrozby, ale z toho důvodu, že je to celé totiž jeden velký byznys, na kterém budou sbírat body politické, automobilky vydělají (i když se tváří strašně ublíženě) a lidi jim zatleskají (protože eko je moderní).
Avatar - KANKUNEN
25. 6. 2021 09:57
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Ozzmane, jak na tom mohou automobilky vydělat, to co říkáš nemá logiku. Když budeš vyrábět dražší výrobek s menší marží, tak prodáš méně s menším ziskem, to je špatně. Dále jsou v elektrifikaci číňané na vyšší úrovni než ve spalovacích motorech a ty svoje auta pošlou do Evropy jako levnou konkurenci. Užerou kus koláče. Není to byznys, ale degenerace. Celá osobní doprava produkuje 0,01 % CO2, takže když nebudeme jezdit vůbec, tak nikdo nic nepozná.
25. 6. 2021 10:20
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Funguje jen 0,01% mozku?

https://www.europarl.europa.eu/resources/library/images/20190507PHT44955/20190507PHT44955-pl.jpg

https://www.europarl.europa.eu/news/cs/headlines/society/20190313STO31218/emise-co2-z-aut-fakta-a-cisla-infografika
25. 6. 2021 10:40
Re: Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Marže je tam mizerná možná teď na EV, ale přidali si na spalovácích a spalovacích s baterkou. Bigger picture - každý rok se prodalo x aut, tak nějak řádově stejně. A najednou vidina, že se lidi budou nuceni vyměnit vše během krátké doby, to je byznys úplně jinde.
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2021 12:27
Re: Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Marží na EV jsou dotace.
Některé EV jsou cíleně předraženy, aby jim de facto marži zaplatila vládě té či oné země.

Vy jste si nevšimli jak obrovské profity automobilky stále generují, i když si stěžují na nízkou ziskovost zkratomobilů a na potíže s Covidem a s čipy ???????
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 11:13
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Jak? Dostanou pobídky a dotace, přímé (na výzkum a vývoj - na vědu teče hodně peněz) i nepřímé, přes státní programy podpory elektromobility - prostě v ceně těch elektroaut, podívej i u nás chtějí prosadit nákup aut do státní správy na EV, děje se to všude, budou je mít úřady, i firmy, nakáže jim to stát, nebo jim omezí vjezd do měst, tak je koupí - roztočí se prodeje EV a automobilka má o příjem postaráno.

Každej vyhraje - politik bude mít podporu automobilek za to, že jim pomuže, automobilka prodeje (spalovák má každý jouda, musí prodat nové věci), lidi čistá města (jen se podívej do diskuze jak tomu tleskají) a dalších tuna firem se napakuje na stavbě infrastruktury :)

Mne to netěší, jen tady brečet nad zlou EU a že si něco vymyslí nějaký úředník je prostě liché... celé je to velký byznys s řadou stakeholderů, co nebudou tratni
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2021 12:27
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Jsi tedy také Jouda?
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 12:32
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Ano, jsem, mám 2 spalováky :)
Avatar - KANKUNEN
25. 6. 2021 13:02
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Automotive jel na plné obrátky, zákazníci auta točili. Když budeš zákazníkovi tlačit cider namísto piva s tím že piva se už přepili, moc nepochodíš. Zvláště finančně je to sebevražda, namísto sypání do kasičky ze spotřební daně, prachy tečou opačně na dotace a infrastrukturu.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 13:05
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Když ti pivo omezí či budou zakazovat a cider zadotují, dej tomu pár let...

Pořád nechápeš ?

To je přeci fuk, duležité je, že peníze přitečou tam, kam mají, nebo ti příjde, že by automobilky s příchodem EV vykazovaly nějaké nižší zisky ?
Avatar - KANKUNEN
25. 6. 2021 13:21
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Opakuji, výroba aut lámala rekordy, je úplná kravina výdělečný byznis měnit za takový, který potřebuje dotace a asi se nikdy nedostane na stejné čísla. Je to politika a velmi špatná.
25. 6. 2021 13:38
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Podívej se do ulic měst dneska a kolik aut a jaká tam byla před 10, 20, 30 lety. Podle mého názoru už prodávat nějaké rekordní objemy aut nejde, proto se automobilky ve spojení s vládami, snaží protlačit nutnost výměny všech stávajících aut za lepší auta. Pak může automotive v poměrném klidu fungovat na 100 % další roky, protože než nahradíš všechna auta bude to asi trvat pár desítek let. Myslím, že až spadnou ceny tak nebude problém vyměnit cca 30 %, ale zbytek se bude muset "stimulovat" (vládními opatřeními) a poslední třetinu asi nebude nikdo schopen ani donutit sankcema a trestama.
25. 6. 2021 16:04
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
...já osobně bych raději volil místo "všech stávajících aut za lepší auta" všech stávajících aut za nová auta. Jinak asi souhlas.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 14:52
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Ale není, doba se mění, je potřeba se zalíbit všem, viz ta rovnováha v trojúhelníku: volič - politik - výrobce

Každy dostane co chce.
Avatar - Emel
25. 6. 2021 15:33
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Nižší zisky vykazují... a ještě vykazovat budou.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 16:01
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
Teď je krize
Avatar - Emel
25. 6. 2021 16:14
Re: dobrá strategie dostat se mezi 5
...a u toho už zůstane ;-)
Avatar - _EQS_
25. 6. 2021 08:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Roman Horký
25. 6. 2021 08:51
Kdo z vás by si koupil auto online?
A co čipy, budou? A co plechy, budou? A co pneumatiky, budou?
Nechme se překvapit.
Rozbalit vlákno
51
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 09:07
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Co je to online?

Pokud bych si kupoval nové auto, které bych si předtím projel, tak bych si ho pak online klidně nakonfiguroval k obrazu svému a objednal.

Ojetinu nikdy :D
Avatar - Roman Horký
25. 6. 2021 09:22
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Jo to už ale není úplně čistokrevný online že?
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 09:40
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Proto jsem říkal, co to je online ? :D

Myslím, že online se dá koupit jen to, co nepotřebuješ zkoušet.... třeba takový XXC si auto taky nezkusil a teď do každé diskuze píše, jak je naprd :D
25. 6. 2021 11:03
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Prečo píšeš tak od veci, keď vieš, že to bolo úplne inak. Auto je na prd preto, že Renault vyrába nekvalitné autá a nie preto, že ho vopred nevyskúšal. ;-) Vidíš, preto máš už dva palce dolu. :D :D
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 11:16
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
:-[] Protože jsem zlej! :D
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2021 12:29
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Blbost, jsi mírnej jako beránek. :-[] :-[] :-[]
Avatar - Emel
25. 6. 2021 12:29
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
No to jistě... ale kdyby si ho býval zkusil, tak by to byl býval poznal a byl by si ho býval nekoupil.
25. 6. 2021 12:35
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Ale nebuď naivný. Predvádzačky nikdy nevŕzgajú, na to si u Renaultu určite dávajú veľký pozor, aby zákazníkov nachytali. S tou vodou na okne je to horšie, to opraviť nedokážu. Preto robia predvádzacie jazdy len za pekného počasia, aby zákazník nezistil, že ho klamú, a že pri daždi nevidí do späťákov!
Avatar - Emel
25. 6. 2021 16:16
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Pfff... nevím, jestli je nepřeceňuješ. Domluvíš si zkušební jízdu a jedeš, ať prší nebo ne. A že by předváděčky měly nějakou speciální péči... to se tradovalo u novinářských aut, ale běžné předváděčky si nemyslím že by byly jiné než normální auta z výroby.
Avatar - Mikesus
25. 6. 2021 19:56
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Jen si nepochopil ironii na xxc.
Avatar - xxc
25. 6. 2021 21:38
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Aku ironiu? Ze auto v dobrom pocasi pri pomalej jazde nevrzga? A o par mesiacov pride leto, clovek si na auto zvykne, slapne na to a zrazu sa vsetko trasie a rezonuje, na dialnici nepocut radio a stazene sa komunikuje so spoluzajzdcom kvoli hluku? Alebo kto si skusa spatne zrkadla v dazdi? Pri rychlosti okolo 130-150? Ked to nepozicaju na vikend, clovek nema sancu v premavke cez pracovny den vyskusat.
28. 6. 2021 08:01
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Ještě větší blbec, než jsme doufali.
Avatar - xxc
25. 6. 2021 21:33
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Este raz, Renault som skusal, dali mi kratky Scenic s podobnym motorom. Dlhy nemali, vtedy za tych 2 dni neprsalo, po dialnici som naplno s predvadzacim autom nejazdil nejaky dlhsi vylet a kratky asi tak strasne nevrzgal. Oproti tomu, v Citroene mi dali dlhe Picasso na vikend s 54 000 km a to jazdilo na prvy pohlad tak strasne, zeby som ho asi nekupoval. Ale kupene kratke jazdi a funguje bez problemov. BMW som neskusal, to nejak obycajnej chudobe nepoziciavaju. Citigo som kupil bez skusania a je to v pohode auto. Z toho vyplyva, ze skusanie nejakeho predvadzacieho auta nema velky vyznam, pokial sa nejedna o "dlhodoby test", kde si clovek vyskusa rozne situacie. Preto je pri online predaji velmi dolezite, aby sa auta predavali s funkcnostou, ktoru slubuju na papieri a vela veci neprekvapilo.
Avatar - Mikesus
25. 6. 2021 09:07
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
To je stejná otázka jako kdo by si koupil online oblečení nebo boty. Jsou 2 skupiny, jedná ano, druhá ne. A když to bude jen online tak mas na výběr. Koupit nebo nekoupit.
Avatar - Roman Horký
25. 6. 2021 09:21
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Jasně, zapomněl jsem, že existují lidé nebo firmy, pro které je auto stejná bagatelní položka, jako pro mě tepláky. Potom to lze tak brát.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 09:41
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Ani tepláky bych si online nekoupil, musí mi to v nich slušet :D
Avatar - Mikesus
25. 6. 2021 10:04
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Ja bych si oblečení taky nikdy nekoupil bez vyzkoušení. Ale je mi jedno, jak vypadám, ale jak se v tom cítím a jak mi padne
25. 6. 2021 10:15
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Já jsem z druhé skupiny, kupuju vše online. Strašně by mě štvalo se někde v kabinkách převlékat.
Avatar - iudex
25. 6. 2021 10:29
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Podobne. Čo sa dá, kupujem online, cez koronu sa z toho stala aj nevyhnutnosť. Naposledy som polovičke kúpil dvoje tenisky dvoch rôznych veľkostí s tým, že jedny budú dobré a druhé vrátim (nakoniec som musel vrátiť oboje a kúpiť tretie, ale to je iná téma :-[] ).
Avatar - speedfred
25. 6. 2021 10:40
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
A práve kvôli tomuto online nakupovanie neznášam. Idem do obchodu musím to vyskúšať a omakať :-! Cez koronu som takmer nič neminul tak teraz mi ostali peniaze na nové auto :-[] :-[]
Doba covidová ma ale vcelku naučila platiť kartou. :no:
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 11:17
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Jo, mám to stejně, taky si musím vše omakat :D Hlavně nechápu třeba online escort servis.... :-[] :-[] :-!
Avatar - speedfred
25. 6. 2021 11:20
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
tam si to doslova musiš omakať :-[]
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 11:36
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
:-[] :yes:
25. 6. 2021 11:55
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Když ti dorazí nějaká divná teta, tak ji prostě pošleš zpátky. Nemusíš "zkonzumovat" vše co ti dorazí - prostě popis zboží neodpovídá realitě.
Avatar - iudex
25. 6. 2021 11:56
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Sranda, koľkých pobúril môj vecný príspevok. :D
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 11:58
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Jo, dnes se tu prohnal zase nějakej duševní mrzák :D
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2021 12:31
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
jeden mrzák nedá 10 mínusů na jednou

ať si zvyká, já už jsem si zvyknul :-[] :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 12:40
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Nene, někdo tady uměl dávat palců, kolik chtěl.. ale nevím, proč...chudák, asi nemá život :D
Avatar - speedfred
25. 6. 2021 12:09
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Skôr ich (vrátane mňa) pobúrila veľkosť topánky 🤣🤣🤣
Avatar - iudex
25. 6. 2021 10:26
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Nemáš pravdu. Ja si kupujem topánky online už dlhé roky, je to najmä z núdze cnosť, lebo veľkosť 48 v kamenných obchodoch väčšinou nemajú. Ale ak mi nesadnú, mám možnosť jednoducho poslať poštou naspäť.
Pri aute to tak jednoduché nebude, jednak je to podstatne väčšia suma, to väčšina nerieši priamou platbou, ale financovaním, jednak auto nezabalíš do balík a nepošleš poštou.
Proste kopec praktických problémov (úverová/lízongová zmluva, čo s ňou, bude sa dať odstúpiť? čo poplatky? atď.). Tiež právne otázky, topánky si kupuješ ako spotrebiteľ, máš 14 dní na odstúpenie od zmluvy bez dôvodu a ďalšie práva; auto ale väčšina kupuje na IČO, to je režim obchodného zákonníka, nemáš práva spotrebiteľa, odstúpenie bude komplikovanejšie.
EDIT: palcovači, nejaké argumenty?
25. 6. 2021 12:27
Re: Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Nedal jsem ti žádný palec, ale.. chápu objednání bot velikosti, kterou nemají běžné v obchodě. Ale podstupovat tu proceduru odesílání balíku na poště nechci. Je to hrozný opruz. Zabalit, vypsat papíry, nutnost zajet na poštu, vystát tam frontu.... bože toho se snažím vyvarovat.
Avatar - iudex
25. 6. 2021 13:09
Re: Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Je, ale cez koronu sa inak nedalo, keď boli obchody zatvorené.
Avatar - xxc
25. 6. 2021 21:47
Re: Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Presne tak, posta je o nicom, ale my tu mame "zasielkovne", tam netreba nic vypisovat a len nalepit papier na povodny obal a odniest to naspat :-) A necham si to poslat do takej, kde nikdy nikto nie je a mam to po ceste.
Avatar - xxc
25. 6. 2021 21:41
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Normalne oblecenie a topanky si kupujem online, pri dobrom vybere nesedi maloco a da sa to vratit. S unifikovanymi autami s jednym motorom a 3 stupnami vybavy nevidim dovod objednat, vyskusat prvych 1000 km a pripadne vratit.
25. 6. 2021 09:09
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Pokud se budu moct někde svézt, případně mi jej dovezou na test, tak je mi to jedno a klidně si to objednám přes net, je to stejné spotřební zboží, jako televize, nebo mobil, jen dražší. Nepotřebuju koukat na obchodníka, který autům rozumí jako prodejce datartu televizím, snaží se mi vnutit motor, pro který jsem nepřišel, barvu, co se mi nelíbí, jen aby si nahrabal provizi, ne proto, aby mi ve skutečnosti pomohl.
Avatar - Roman Horký
25. 6. 2021 09:19
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Nepotřebuju koukat na obchodníka, který autům rozumí jako prodejce datartu televizím :yes:
Ale když si to přijdeš nejdřív někam osahat, tak už to není tak úplně online.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 09:41
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Tak u elektromobilu je to fakt stejny jako s tou televizí, ale normální auto online fakt asi ne...
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2021 12:34
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Řekněme si to jasně.
Bez vyzkoušení něco za milion a víc prostě neobjednám online.
Prodejce a servis, ač jsou drazí, se o mne starají, abych se nemusel starat sám, a já zatím dělám svoje věci.
25. 6. 2021 09:11
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Online nákup - vezmi si, že dlouhodobě je trh nových vozidel v ČR "tažen" firemními provozovateli (za květen opět skoro 75 %). Představ si, že třeba Kofola objedná 100 aut pro své obchodní zástupce (nevím kolik jich mají, jen plácám). Asi si třeba pozvou na firmu zástupce jednotlivých značek, aby jim udělali nabídku, ale nemyslím, že někdo z managementu (nebo vlastníci) půjdou ta auto okouknout a projet do autosalonu.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 09:42
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Na to snad maj lidi, co se starají o fleet a kteří si to třeba vyzkouší ne ? I když u nás se kupují Škodovky jen proto ,že jsou to Škodovky :D
Avatar - Emel
25. 6. 2021 10:00
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Spíš má ten fleeťák trošku jiná kritéria výběru. Potřebuje hlavně, aby to fungovalo... aby byl bez problémů dostupný servis (třeba i na pobočkách), aby se pokud možno dalo vzít od jedné firmy všechno co firma potřebuje... aby to moc nestálo.

Jestli je lepší Superb nebo Mondeo, to asi není tak podstatný... a stejně na to žádná jednoduchá odpověď není.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 11:18
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Jo, asi to bude individuální, ale věřím, že minimálně na předváděčky budou fleetmanageri pozváni, nebo jim zapůjčí auto na pár dní na vyzkoušení.. asi né vždy a všude... a že nerozhoduje, co je lepší, ale to, co si napsal? Tak to určitě :) Ale projedou se..
25. 6. 2021 12:12
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
To možná v nějakých malinkých českých firmičkách, kde mají možnost ten výběr ovlivnit.. ale v korporátech se o tom, v čem se bude jezdit, rozhoduje v zahraničí a ta auta rozhodně nikdo nezkouší..

Když jsem dělal pro US firmu, prostě se fasoval Focus a Mondeo a hotovo. V jiné firmě to zase byla Oktávka a Passat. Nevěřím tomu, že v tom někdy někdo seděl, rozhodovalo se spíš podle ceny nebo geografického původu společnosti.. a i kdyby si do toho auta historicky někdo přece jenom sednul, jakou by to mělo teď platnost, když už se mezitím vystřídaly další 2 generace toho modelu a všechno je úplně jinak..
Avatar - Ozzman
25. 6. 2021 12:14
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
No a myslíš, že ani tak, když se třeba chystá k nákupu, tak jim dealerství nezapůjčí nějaky kousek pro utvrzení zákazníka?
25. 6. 2021 12:48
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Tak dealerství by jistě auto půjčilo, ale spíš není zájem z druhé strany. Nikdo si totiž nechce komplikovat život.. pokud je jednou v Car policy Focus, nevím, co by se muselo stát, aby se usilovalo o změnu. Všichni jsou na to zvyklí, spolupráce s Fordem navázaná, všechna auta jezdí do jednoho servisu atd.

To by musel někdo vystoupit ze své komfortní zóny a proaktivně řešit změnu. Proč by to dělal? On sám pravděpodobně na firemní auto nárok nemá, tak je mu to jedno. Takhle bude muset pracně přesvědčovat západ, aby schválili změnu, musel by se vybírat novej dodavatel, souběžně by se používalo víc značek, takže bordel ve servisování.. a teď si vem, kdyby to nové auto bylo nakonec v něčem horší a všichni mu to dají sežrat,,

Takže v realitě ti každej řekne - podle Car policy dostaneš Focuse v téhle výbavě a téhle motorizaci. A máš X Kč na výbavu. Ale žádný kraviny, to by neprošlo. A v lepším případě si můžeš vybrat barvu. Tak mi napiš, co tam chceš a já to objednám.. Teda to je alespoň moje zkušenost...
Avatar - Emel
25. 6. 2021 12:32
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Zase je i dost korporátů, kde to mají pestré... třeba KB (součást francouzské SG) jednu dobu jela hlavně Peugeot, ale dneska už mají i VW a Škodovky... většinou na operáky.
25. 6. 2021 12:49
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Francouzské firmy se snaží podpořit francouzské automobilky. Sanofi dávala na výběr buď Renault nebo Škoda. Asi není divu, že většina středního managementu si vybrala Octavii místo možnosti jezdit v Megane. Mají to všechno alespoň na operativní leasing od ALD (taky součást SG).
Avatar - Emel
25. 6. 2021 16:17
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Kdyby se snažily pořádně, tak tam dají Renault a Peugeot :-)
25. 6. 2021 10:12
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
V Kofole asi jo, ale pokud už vidím jak (i třeba fleetmanager) drandí v Aygu, aby vyzkoušel jestli se v tom cesťákům bude dobře jezdit :-[] . Kofolu jsem vybral jako příklad, protože si pamatuju, že jezdili v Aygách. Moje osobní zkušenost je, že auta jsem vybíral osobně a rozhodoval jsem se podle ekonomiky (firma s 60 cesťákama a 7 lidma na "ústředí").
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2021 12:37
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Aygem mne vozil kamarád v Irsku, katastrofa.
Je to levné auto se vším negativním co k tomu patří.
Obvykle mají ti nejníže postavení něco jako Rapida, ti výše postavení něco jako Octavii, nejvýše postavení mají Audi.
majitelé firem mají BMW a Mercedesy, a dohlížejí na to aby si podřízení na BMW/Mercedes ani nepomysleli.
Audi, jako podřadnější značka, je akceptována. Přece jen je postavena na základech "lidových vozítek".
Avatar - palix
25. 6. 2021 10:15
Re: Kdo z vás by si koupil auto online?
Firemné autá sú špecifická skupina... Ak potrebujem 100 áut, rozpošlem pár dopytov, požiadam o cenu, servisné náklady... Ako majiteľa firmy ma nebude absolútne zaujímať, či bude zamestnanec s autom spokojný... Samozrejme mu nekúpim Toyotu Aygo, keď potrebuje Octaviu ;-). A samozrejme tiež nekúpim manažérovi Suberb, keď mu stačí Octavia :-!
Avatar - Emel
25. 6. 2021 09:45
Strategie
Celkem očekávatelný mix.
Top 5 v Evropě je ambiciózní, ale ono i záleží, co člověk do té Evropy počítá... třeba Octa měla vždycky lepší čísla z té "větší" Evropy vč. Ruska, Turecka. A konec konců, nějaká ambicióznost k vizím patří.
Tři nové elektromobily do 2030 - to není moc.
Snížení flotilových emisí a snížení počtu dostupných kombinací - no, to je pro zákazníka smutná zpráva, to jsou obě velká čísla a znamenají slabší motory (a EV) + méně konfigurovatelnosti. Ale z "byznys" pohledu to asi logiku má.
Rozbalit vlákno
0
25. 6. 2021 10:00
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _EQS_
25. 6. 2021 10:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2021 12:38
Re: ...
ty si píšeš sám sobě wole?
25. 6. 2021 10:18
Potřebujete různé strategie,
pro Východ a pro Západ, ... .

Navíc v dnešní době se strategie mění každé 3 roky, takže tato strategie do roku 2030 projde změnami.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
25. 6. 2021 10:46
Re: Potřebujete různé strategie,
Stratégie a forecasty sú na to, aby sa menili. :-) A platí, že čím vzdialenejšia budúcnosť, tým väčšie plány, aby sa potom zreálnili.
Ale ako písal Emel, tak 3 elektromobily zo 2030, to nie je moc ambiciózne, to už skôr to zníženie emisií o 50% (čo neveští pre bohatosť ponuky nič dobré).
25. 6. 2021 11:47
Emisní limity se dají obejít
Emisní limity se dají obejít. Stačí vůz homologovat jako N1 - nákladní a emisní limity v této kategorii jsou mnohem benevolentnější. Jako to udělalo Suzuki s modelem Jimny, které je nově N1.

Tak kdyby byla škodovka co k čemu, vykašle se na EV, dá do Oktávky dělící mříž, pořádné motory a homologuje to jako N1 a český vesničan bude blahem bez sebe.
Rozbalit vlákno
3
25. 6. 2021 12:30
Re: Emisní limity se dají obejít
A nevjedeš do žádné ulice se zákazem vjezdu nákladních vozidel...
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2021 12:40
Re: Emisní limity se dají obejít
Jo a kdo to zkontroluje.?
Taková vozidla musí mít na střeše "hrb", např. v Dánsku nebo v Nizozemí, u nás si mříže nikdo ani nevšimne.
25. 6. 2021 12:52
Re: Re: Emisní limity se dají obejít
Asi nežiješ v Česku, protože buzerace policie třeba na ulicích sídlišť nebere konce. Silniční kontrola s foukáním a je to. Denní praxe.
25. 6. 2021 11:49
Realistické, střídmé hodnocení
https://www.autoforum.cz/…a-spise-pohadku/
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
25. 6. 2021 12:34
Re: Realistické, střídmé hodnocení
autoforum je takové jednodušší, no
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2021 12:42
Re: Realistické, střídmé hodnocení
a ty jsi složitější? odstrčil jsi všechny od misky s chytrou kaší (dnešními pojmy "smart" kaše)? :-[] :-! :-[]
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2021 12:41
Re: Realistické, střídmé hodnocení
Fuj, už jsem četl ..... "rasistické" :-[]
25. 6. 2021 15:09
ani slovo o dyzlu
toz tak
:yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
25. 6. 2021 16:18
Re: ani slovo o dyzlu
Co z toho vyvozuješ?
25. 6. 2021 17:31
Re: ani slovo o dyzlu
konec chrochtu
Avatar - Emel
25. 6. 2021 21:42
Re: ani slovo o dyzlu
Kdyby měl být konec dieselu, tak by se to naopak ve strategii zmínilo. Že je ticho po pěšině podle mě spíš znamená status quo - půjde nahoru EV, ale výběr mezi TDI EVO a TSI EVO je na zákazníkovi.
26. 6. 2021 09:24
Re: ani slovo o dyzlu
cca jeste 5 roku pujdou nahoru vedle elektra i hybridy at uz full nebo plug-in, pak upadek ve prospech elektra.
plug-in "standardizuje" dojezd na baterku na 100+km, zbytek bude full.
i kdyz jsou hybridy i dyzlove, z podstaty veci neni dyzl, az na par vyjimek, do hybridu v osobaku vhodnej.
v 2026-7 ma audi uvest na trh posledni model se spalovacim motorem, zrejme Q8. ja vsadim boty, ze to bude benzinovej hybrid a kam jinam by jsi naftak chtel davat.

EU muze konec dyzlu v osobacich urychlit tim, ze srovna spotrebni dane u benzinu a
nafty. u nas je benzin spotrebni dani zatizenej o 40% vic nez nafta, v "progresivnim" holandsku o 3/4. v okamziku kdy tohle skonci, znamena to konec dyzlu v osobacich z ekonomickych duvodu.
este pred nejakejma 3 roka se psalo, ze se spotrebni dane srovnaji v 2021 nebo 2022. zrejme doslo k nejakymu posunu, ale o konci dyzlu vyrobci mluvi vic a vic.

kazdopadne bych chtel uz dnes vedet, jestli benzin natankuju i v 2035 nebo 2040
Avatar - Emel
26. 6. 2021 12:57
Re: ani slovo o dyzlu
Celkový obrázek je jasný... ale to co popisuješ je podle mě možná tak Holandsko, maximálně Německo... ale ne ČR a tím spíš ne třeba Rusko.
A v té strategii jsou jisté indicie, že Škodovka nebude ten pionýr elektromobility, spíš naopak.
Takže to, že tam není ani slovo o dieselu, osobně beru spíš jako potvrzení toho, že do toho roku 2030 se s ním ještě počítá.

Benzín za patnáct let... no, vem si, že 15 let je průměrné stáří auta u nás... natankuješ.
Avatar - KretencizeK
25. 6. 2021 17:32
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
27. 6. 2021 03:39
Re: Hóóódne Dieselu!
Vzhledem ke tvým komentářům máš výstižný nick! :yes:
Avatar - lordlord
25. 6. 2021 18:11
kup
pokuty platit musí, proto elektro, pokud se nebudou prodávat, může propouštět a toho se vláda bojí a bude je dotovat, jako např. v Německu, kde elektroauto prodají se ziskem např. do Dánska
Rozbalit vlákno
0