Novinky
....nebudou mít co žrát.
Kdyby se to auto dalo přivolat a poslat pryč na základnu, tak by se mohla situace hodně změnit.
Bude záležet na ceně, dnešní taxíky jsou drahé, nevíme za kolik budou ty budoucí bez řidiče.
Bude záležet na ceně, dnešní taxíky jsou drahé, nevíme za kolik budou ty budoucí bez řidiče.
Kde je ta základna? V ulicích Prahy jak je tomu dnes, kde na divoko parkují různé "sdílené" osloviny?
Nebo máš na mysli nějakou vesmírnou základnu, třeba na Měsíci nebo na Marsu? 😒] 😒] 😒]
Takhle koukám uvažují všichni eko-elektro-zkratoaktivisté.
Nebo máš na mysli nějakou vesmírnou základnu, třeba na Měsíci nebo na Marsu? 😒] 😒] 😒]
Takhle koukám uvažují všichni eko-elektro-zkratoaktivisté.
KretencizeK
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
nikdy a nikde pořádně nefungovaly nefungují a fungovat nebudou: autonomní jízda, sdílení aut, elektrodebilita atd., atd.... 😒] :no:
...skutečně autonomní auta nikdy jezdit u nás nebudou. Tyhle sny vždycky narazí na právní realitu, až se začne rozdávat Černý Petr spočívající v tom, kdo ponese právní odpovědnost za škodu způsobenou provozem takového vozidla. Uvidíte ten ústup z pozic každého, komu by měl zůstat v ruce. Všichni zařadí zpátečku a nechají Černého Petra řidiči, takže to bude konec autonomním autům, protože to stejně zůstane na řidiči.
Jasně 😉 https😐/www.gov.uk/government/news/government-paves-the-way-for-self-driving-vehicles-on-uk-roads
Jo, a co jsi tím chtěl říct? V tom článku není o odpovědnosti za škodu způsobenou provozem takového vozidla ani "ň".
Takovýchle PR keců bude všude plno, ale až se začnou řešit detaily, tzn. řidičům a provozovatelům takových vozidel se řekne, že je ta odpovědnost na nich, uvidíš ten úprk. Nebo mi ukaž toho blázna, který bude chtít jít do vězení nebo nést škodu za to, že "auto něco udělalo". Úplně vidím podmínky pojišťoven, které ti stejně jako podmínku dají, že ty musíš mít plnou kontrolu nad autem a když ji mít nebudeš, tak za škodu odpovídáš sám.
Kdepak. Jen vlhké sny a PR články. Srážka s realitou právní odpovědnosti za škodu je pro všechny nevyhnutelná. Samozřejmě top-korporátní panáci typu Diesse nemají o takových věcech ani ponětí, protože tyhle týpky detail nikdy nezajímá. Jejich úkolem je jen marketing. Nenech se podobnejma řečma přesvědčit, že mají něco vymyšlené a dotažené do konce. Jsou to jen žvanilové, kteří o detailu problematiky nemají ani to nejmenší ponětí.
Takovýchle PR keců bude všude plno, ale až se začnou řešit detaily, tzn. řidičům a provozovatelům takových vozidel se řekne, že je ta odpovědnost na nich, uvidíš ten úprk. Nebo mi ukaž toho blázna, který bude chtít jít do vězení nebo nést škodu za to, že "auto něco udělalo". Úplně vidím podmínky pojišťoven, které ti stejně jako podmínku dají, že ty musíš mít plnou kontrolu nad autem a když ji mít nebudeš, tak za škodu odpovídáš sám.
Kdepak. Jen vlhké sny a PR články. Srážka s realitou právní odpovědnosti za škodu je pro všechny nevyhnutelná. Samozřejmě top-korporátní panáci typu Diesse nemají o takových věcech ani ponětí, protože tyhle týpky detail nikdy nezajímá. Jejich úkolem je jen marketing. Nenech se podobnejma řečma přesvědčit, že mají něco vymyšlené a dotažené do konce. Jsou to jen žvanilové, kteří o detailu problematiky nemají ani to nejmenší ponětí.
Nerozčiluj se 😉 . To není článek, ale oznámení britské vlády, že bude legální (od konce tohoto roku) v běžném provozu používat autonomní auto (zatím level 4). Pokud máš max level 4, tak za řízení odpovídá řidič. Je samozřejmé, že toho pojišťovny využijí a sazby pro autonomní vozidla budou dražší. I z toho důvodu se domnívám, že jakmile bude level 5 (tedy bez volantu a pedálů) stane se z řidiče přepravovaná osoba (jako třeba v letadle) a pak je bez jakýchkoliv pochybností, že přepravovaná osoba, pokud si třeba nehraje s odjištěným granátem asi těžko může nějak ovlivnit chování automobilu.
Já jsem úplně v klidu. 😄 Jen se vždycky musím smát polovičatým PR článkům o tom, jaké nás čekají světlejší zítřky bez detailní znalosti problematiky.
O levelu 4 ale Diesse nemluvil. Rozplýval jsem tam nad "autonomními" vozidly, tj. nad levelem 5 a na to jsem reagoval. Dokud je vše při starém, tzn. za vše nese odpovědnost řidič/provozovatel vozidla, tak to není žádná změna nebo pokrok, o kterém Diesse nadšeně hýká, tj. na tom není nic "autonomního".
Smiř se s tím, že level 5 nikdy nebude, protože kdo by nesl právní odpovědnost za škodu způsobou provozem vozidla, když ne řidič/provozovatel?
O levelu 4 ale Diesse nemluvil. Rozplýval jsem tam nad "autonomními" vozidly, tj. nad levelem 5 a na to jsem reagoval. Dokud je vše při starém, tzn. za vše nese odpovědnost řidič/provozovatel vozidla, tak to není žádná změna nebo pokrok, o kterém Diesse nadšeně hýká, tj. na tom není nic "autonomního".
Smiř se s tím, že level 5 nikdy nebude, protože kdo by nesl právní odpovědnost za škodu způsobou provozem vozidla, když ne řidič/provozovatel?
Že level 5 nikdy nebude je možná (já kvůli tomu plakat nebudu), ale docela bych se divil, že když už příklon k autonomně řízeným vozidlům hlásá i pidifirma VW (vedle opravdových gigantů jako je Google a Apple), že by z toho nic nebylo. Podle mého (osobního) názoru rozhodně se to nezadrhne na nějakých právních názorech (ty slouží méně úspěšným firmám k prodlužování statu quo). Přepravovaná osoba je poučena jak se v přepravním prostředku má chovat a pokud vše dodrží pak nese (za případné průsery) zodpovědnost výrobce nebo provozovatel (jestli dodržovat servisní pokyny atd.). Myslím si, že majorita autonomních aut bude vlastněna velkými společnostmi, které pro případ průseru budou mít dobrou pojistku. Asi podobný systém jako u aerolinek. Už je ti jasnější, co myslím ?
Výrobce že ponese a převezme odpovědnost za to, že se jeho auto "zblázní" a někam to napálí? Tak to chci vidět. Dokud to neuvidím, tak tomu neuvěřím. Navíc se tím neřeší otázka trestně-právní odpovědnosti řidiče. Že bychom ji z řidiče úplně sejmuli, je prostě právní sci-fi. Už vidím tu argumentaci u soudu typu "já nic, já tady jen sedím, to ono samo". 😄 To bych nechtěl zastupovat. Pár příkladů, kdy to lidi šeredně u soudu odskáčou, povede k rychlému vystřízlivění.
A provozovatel takového auta? Ale to jsem přece já jako vlastník takového auta, takže to není žádná změna.
I u aerolinek je provozovatel letadla odpovědný za vzniklou škodu a pilot taky nese odpovědnost za porušení vlastních povinností (zejména tu trestně-právní odpovědnost). To, že je provozovatel pojištěný, na to nic nemění, to je u aut dneska stejně. A že by pojišťovny chtěli převzít odpovědnost za auta, která nikdo neřídí? Takové pojištění bude (pokud bude) strašně drahé, protože riziko je násobně větší (blbej počítač na neobvyklé situace nebude schopný přiměřeně reagovat tak, jako to dokáže řidič).
A provozovatel takového auta? Ale to jsem přece já jako vlastník takového auta, takže to není žádná změna.
I u aerolinek je provozovatel letadla odpovědný za vzniklou škodu a pilot taky nese odpovědnost za porušení vlastních povinností (zejména tu trestně-právní odpovědnost). To, že je provozovatel pojištěný, na to nic nemění, to je u aut dneska stejně. A že by pojišťovny chtěli převzít odpovědnost za auta, která nikdo neřídí? Takové pojištění bude (pokud bude) strašně drahé, protože riziko je násobně větší (blbej počítač na neobvyklé situace nebude schopný přiměřeně reagovat tak, jako to dokáže řidič).
Pořád se na to koukáš očima současné situace. Výrobce level 5 autonomního vozidla bude nést samozřejmě odpovědnost za to pokud se jeho auto zblázní a někam to napálí. Provozovatel nebudeš ty (přeci nebudeš mít svůj vlastní taxík v garáži - na co?). Ty jako cestující si zavoláš auto a auto tě převeze na pivo do centra (na pláž do Itálie .... na letiště). Proč by si měl nést zodpovědnost za to co auto po cestě dělá. Provozovatel bude mít povinnost dodržovat pokyny výrobce a samozřejmě provádět servis. Pilot není - je to autopilot 😒] Myslím, že provozovatelé budou Waymo (Google), Apple iCar, Aurora (Uber), Tesla. Výrobci pro Waymo jsou Volvo a Jaguar LandRover, pro iCar asi Hyundai, Aurora asi Ford, píše se i o Hyudaii, Tesla - ta jediná si "železo" bude dělat sama. Myslíš, že takoví provozovatelé budou mít problém sjednat si pojistku "na blbost" ?
Protože se na moje auto dívám jako na můj majetek. Já se o něj starám, já ho servisuju, já ho uklízím, já pečuju o jeho lak, kůži, já ho tůním atd.
Ale budiž, o mně to není. No, až se tu sejdeme za 50 let, nemyslím si, že situace bude jiná. Uvidíme.
Ale budiž, o mně to není. No, až se tu sejdeme za 50 let, nemyslím si, že situace bude jiná. Uvidíme.
Tahle úvaha je spíš už ve směru "car as a service" - prostě potřebuju s rodinou odvézt na hory, nechám si přistavit dodávku 4x4. Potřebuju na nákup, nechám si přistavit nějaký mini. A pokud to budou EV, no tak to řeší i slavné téma nabíjení na sídlištích.
Řídit nebudu, auto bude jezdit podle předpisů... tak mě asi výkon moc nezajímá.
Jestli by takhle začátkem července nenastal v Praze nedostatek dodávek je věc jiná 😄
Spousta projektů sdílených aut, kol, koloběžek už tu byla a zanikla, protože co uživatelům nepatří, je za chvíli v troskách (Autolib ve Francii, Revolt v Česku, Bluegogo a Ofo v Číně apod.). Rčení "z cizího krev neteče" nevzniklo jen tak pro parádu, ale vystihuje lidskou podstatu i to, proč každá socialistická myšlenka nakonec skončí katastrofou: je to lákavé jen v momentě, kdy ty čerpáš výhody, zatímco starat se musí někdo jiný. Jakmile se karta obrátí, je s tím konec.
Velice nedomyšlený příspěvek.
"Starat se"... pokud si to kupuju jako službu, tak ano, stará se poskytovatel - on tankuje, on mění gumy, on provádí servis. A pokud bude řídit auto samo, tak jsem pasažér podobně jako ve vlaku... jo, můžu třeba zmazat sedačky apod.
Ad Revolt atd. - víš co, dokud si můžeš koupit za 50.000 ojetinu a pustí tě s ní do města a dokážeš v něm zaparkovat, tak to budou mít ty alternativy těžké, protože budou drahé. Pokud by ti ojetina za 50 neprošla STK a s Euro 3 měla zakázaný vjezd do širšího centra, zase by to bylo jiné. Plus je fakt, že spousta lidí si to nespočítá a mají dojem, že jezdí autem za 2Kč/km.
U nás se v dohledné době nic nezmění... tohle jsou spíš takové vize, třeba za 20 let.
Občas mi přijde, že spousta těchto úžasných nápadů budoucnosti je tvořena s dost iluzorními představami, bez pochopení reálného stavu.
Víš co... do budoucnosti nevidíš. Kdybys někdy kolem roku 2000 lidem říkal, že SMS jsou mrtvá služba a navigace v autě bude řešená připojením mobilu, taky bys našel 100 důvodů, proč to je blbost. A ještě nějakou dobu by se zdálo, že máš pravdu. Takže proč si dneska trošku nezafantazírovat o tom, kde by to mohlo být třeba za 20 let.
Zrovna pod Lískovcem toho volného prostoru moc dlouho nebude - část už je dnes zastavěna novou rezidenční čtvrtí Leskava, zbylé volné pozemky nejspíš čeká brzo totéž a v zahrádkách bez dopravního propojení parkhaus nemá smysl.
Já bydlím na severu, v bezprostřední blízkosti pozemky fakticky nejsou, městská část úzkostlivě řeší, kam rozšířit bytovou výstavbu a třeba areál královopolské je už z okolních sídlišť poněkud z ruky. Prostě žádná hitparáda.
Jinak ano, pronájem je pro většinu lidí aktuálně jediná možnost. A nabídka se vcelku logicky postupně tenčí.
pardon já zapomněl na zkratokola a zkratoběžky, vážení zkratopošuci 😒] 😒] 😒]
Rozbité a pobité
😄
https😐/www.wsj.com/…said-11622865615
Jinak z něj plyne v podstatě to, co jsem tu už dřív popisoval, tedy použití současných konceptů strojového učení pro autonomní řízení, jelikož ty byly navrženy pro hledání vzorů, případně jednoduchou extrapolaci nad známými daty a na tak komplexní úlohy se nehodí. Ona ta umělá inteligence prostě není dost "inteligentní" na to, aby mohla fungovat bez stálého dozoru.
A přitom by stačilo, aby se zeptali Járy Da Cimrmana. 😒]
Jo a kdyby si snad někdo myslel že Jára snad zemřel, tak ani náhodou !
S Elvisem hrají na Bermudách golf. :yes: :yes: :yes: