Novinky
CICZERO
Mao Cetung ? česky: Maonéza Cement 😒] :-! :yes:
Přejít do diskuze
To byly atmosférické motory. Dneska má trivalec 1,5 vyšší výkon, než ta 2,8 a to nemluvím o pružnosti, spotřebě paliva a ovladatelnosti…
Problem dnešní doby je, že někteří e😜erti budou proste nadávat na všechno. I když se jich to nijak netýká
Ovladatelnost na cestě. V tak malem aute jako je Golf je skoro trilitrovy motor samozřejmě v ovladatelnosti citelně poznat. Nalož si do nákupního košíku basu piv dopředu a zkus s tím manévrovat 😉 menší motor s vyšším výkonem je samozřejmě lepší
pred 1/4 stoletim jsem jezdil v mitsubishi 3 litry 150 koni za 12-14 litru benzinu.
mnohem vic srandy dnes udela tuctovej foukanej 1.5 litr s polovicni spotrebou
mnohem vic srandy dnes udela tuctovej foukanej 1.5 litr s polovicni spotrebou
Nabídka motorů pro malý hatchback VW Golf (4.gen) před 20 lety: Od 1.4 16V přes 1,8 20V Turbo po 2.3 V5, 2.8 V6. Vše možno kombinovat s manuálem...
To byl svět ještě v pořádku...
To byl svět ještě v pořádku...
...je výsledkem zločinné antiautomobilová politika EU! Hamba jí!!! :no: :no: :no: :no: :no: 😒
V čem je dnes těm svět tak špatný? Dneska můžu mít v golfu motory od 1 do 2 litrů. Výkonem od 81 kW do 235 kW. Můžu mít manuál či automat. Můžu mít nikdy hybrid. Nehybrid. Plug-in hybrid. Benzín, diesel, CNG. To je docela široká nabídka nebo ne?
Kolik lidí by dodneška koupilo 6ti válcový golf? Odhaduji že málo. A pro tyhle lidi by se musela uzpůsobit koncepce vozu (aby se tam 6ti válec vešel.). Nebo je to v něčem jiném?
Pokud odhlédnu od VW, tak můžu koupit atmosféru, LPG, elektromobil. Kde přesně je ten problém dnešní doby?
Kolik lidí by dodneška koupilo 6ti válcový golf? Odhaduji že málo. A pro tyhle lidi by se musela uzpůsobit koncepce vozu (aby se tam 6ti válec vešel.). Nebo je to v něčem jiném?
Pokud odhlédnu od VW, tak můžu koupit atmosféru, LPG, elektromobil. Kde přesně je ten problém dnešní doby?
Souhlas. Stejně výkonné auta žerou s každou generaci min a min. Je to nepříjemná pravda, ale na downsizingu jsme vydělali všichni…
Nevím - nabídku těchto výrobců nesleduju. Co jsem chtěl říct, ze nechápu, proč si kupec takového motoru stěžuje, že mu oklestili nabídku. Základní motory budou prodavat pořád… a jiné nepotrebujes - tak o co jde?
A co jako? Můžeš si snad dnes obdobný čtyřválec se 6st. manuálem vybrat třeba do Fordu Focus, Opelu Astra nebo Peugeotu 308? Tak laskavě drž...h.u.b.u! 😄
Když přijde Pohlreich do vesnické hospody, kde je sto jídel, řekne jim, at to zkrouhnou na šest, ale pořádných.
Proste si nemyslím, ze široká paleta motoru je zárukou něčeho. 2,8 V6 si pamatuju ze Superbu - dynamika průměrná, spotřeba 14.
Proste si nemyslím, ze široká paleta motoru je zárukou něčeho. 2,8 V6 si pamatuju ze Superbu - dynamika průměrná, spotřeba 14.
...ale stále utahují! 😲 EU nenávidí naši řidičskou svobodu a chce nám auta maximálně znechutit a zdražit! :no: :no: :no:
https😐/www.autoforum.cz/…lo-to-jako-voda/
https😐/www.autoforum.cz/…lo-to-jako-voda/
Letmým pohledem do ceníku lze zjistit, že nabídka motorů pro ten stejný Golf v 8 generaci čítá 14 různých motorizací od 81 do 235 kW a sfoukne ty motorizace 4 generace (dole 81 kW vs 55 kW, nahoře 235 kW vs 177kW) jako svíčku. Golfu můžeš vyčítat ledacos, ale ve výběru motorizací konkurenci válcuje rozdílem dvou tříd a ani před svými předchůdci se nemá zač stydět.
Nejširší možnosti byly někdy 10-15 let nazpět, kdy vedle sebe koexistovala široká paleta atmo i turbomotorů (to byl jejich rozmach), malých i velkých dieslů a u vybraných značek se začínalo s hybridama 😁
Nehľadiac na to, že konkrétne ten šesťvalec šiel cez zákrutu rovno pri rýchlosti, v ktorej ju dnes TSI prejde bez väčšieho problému.
Jaké názory máš na mysli? Že se mi jako automobilovému fandovi nelíbí současná antiautomobilová politika EU je snad logické a pochopitelné, co tě na tom překvapuje? 😲
Víš, že vše nejde měřit jen výkonem?
Osobně prvozuji jednoho dnes už dost staršího konkurenta Golfu s R4 2.0 atmosférou a automatem a ten projev motoru je prostě strašně příjemný a moc hezky se mi s tím jezdí i za cenu spotřeby. Do stovky mi naklepe nejeden turbolitr, ale na té dálnici se karta obrací (ale o tom není příspěvek), auto není na sprinty, ale jízdní projev "většího" motoru je taky něco, proč si to lidi kupují. Kdyby se tam dával V6, chci ho 😁
Osobně prvozuji jednoho dnes už dost staršího konkurenta Golfu s R4 2.0 atmosférou a automatem a ten projev motoru je prostě strašně příjemný a moc hezky se mi s tím jezdí i za cenu spotřeby. Do stovky mi naklepe nejeden turbolitr, ale na té dálnici se karta obrací (ale o tom není příspěvek), auto není na sprinty, ale jízdní projev "většího" motoru je taky něco, proč si to lidi kupují. Kdyby se tam dával V6, chci ho 😁
Co nechápeš na tom, když to automobilového fandu pohoršuje? To se k tomuto neblahému procesu podle tebe smí vyjadřovat jen ten, který vlastní auto od 300 k nahoru, nebo co? Kdyby trapnost nadnášela, lítáš tady jak holubička. 😒] 😒] 😒]
No, tak má 1.4 TSI bože... Ono čtyřválci dvoulitru v legendární 330i, by se taky někdo mohl vysmívat...
A nemůže za to i prachobyčejná chuť společností ušetřit? Nebo třeba změna chování klientů? Nevymyzely jen motory. Vymyzely i modely jako například kabrioletu je citelně méně.
Tak jasně, že jseš automobilový analfabet, to už jsi tady předvedl mockrát. Jako když čtyřválec 1.4 TSI považuješ v produkci koncernu v C segmentu za "základní". Nechápu, že se tady s katkovými "znalostmi" tady vůbec k něčemu snaží vyjadřovat, jseš jen k smíchu. 😒]
Probůh já se mu nevysmivam!!! Ale nechápu, v čem jeho konkrétně pohoršuje omezení nabídky???
Edit: to byl nejslabší motor za posledních deset let, ale musím ho jen chválit :yes:
Edit: to byl nejslabší motor za posledních deset let, ale musím ho jen chválit :yes:
Dekuju. Sleduju to od 300 koní nahoru. Jestli je něco pod tím tvým jaderným reaktorem tak se omlouvám. Každopádně byl jsi někdy v životě nas dvěma litry objemu válců? Protože nechápu tvoje pohoršování,
Chyméro
Chyméro
Teď jsem se zasmál... Ovladatelnosti? Myslíš, že atmosférický šestiválec je špatně ovladatelný? Naopak. Turbomotory jsou hůře ovladatelné - mají turbodíru, turboefekt, celkově nepřesné reakce na plyn...
To že vemes něco co máš a dáš to do jiného auta neznamená, že je to zadarmo. Jen laicky odhad. Máš větší sklad, větší množství variant, marketing, návody atd a tyhle všechny náklady máš rozpustit mezi pár tisíc aut. To že tahle varianta nebyla ani u předchozí Fabie je jasný důkaz toho, že nejde o emise, ale prostě jen o peníze.
No dvojková je designově hnus to máš pravdu a vnitřek je příšernej a navrženej nějakým ***m. Za ten středovej panel co si o něj neustále mlátíš koleno bych dotyčnýho zfackoval a vyrazil kopat kanály.
Nemysli si že VW nelepí ty auta ze stávajících dílů. Myslíš, že bude vyvíjet něco zásadního pro model, kterýho se prodá pár tisíc ročně? Ta Fabka je prakticky sériová až na pár drobných detailů a motor, který má výkon. To je taky důvod, proč do toho nesmyslně cpali DSG, který to auto zbytečně prodražilo. Neměli na to manuální převodovku, která by se tam vešla a udržela ten krouťák, tak tam dali standardizovaný řešení. Přeci nebudou draze něco vyvíjet.
Fobie, omg 😉 Takovej pekac hnusnej. A je uplne jedno, jestli ma 10 nebo 300kW, je to odpornej krap s interiem ala plastova lahev! Humus jako dachna.
Ano s tím pak souhlasím. Těžký předek je pak naopak výhoda. Nejlépe pozorovatelná v zimě v kopcích.
Já psal výhradně o trakci. Ostatní vlivy jsem nekomentoval a těžký předek v zatáčkách nijak nerozporuju
Jaký vývoj? Ten motor nebyl vyvinutej jen pro Fabii. Všechno tam bylo sériový poskládaný z koncernových dílů.
Není to nesmysl. Je to ten důvod proč mizí diesely a silnější motorizace z levnějších aut do jejichž ceny automobilka nedokáže schovat výpalný, který musí platit do EU kasy.
Není to nesmysl. Je to ten důvod proč mizí diesely a silnější motorizace z levnějších aut do jejichž ceny automobilka nedokáže schovat výpalný, který musí platit do EU kasy.
Tak kolik se jich prodalo?
Prodalo se jich pár a to nikdy nezaplatí vývoj. Jak prosté.
Tahat do toho EU atd. je nesmysl.
Prodalo se jich pár a to nikdy nezaplatí vývoj. Jak prosté.
Tahat do toho EU atd. je nesmysl.
Ono se ale od samýho začátku nepočítalo s tím, že se jich bude prodávat 300 tis ročně. Důvod je v EU, homologacích a emisích CO2. Fabie není auto, kde by se dalo do ceny schovat výpalný pro EU za nadlimitní emise. 😉
A co když nevezmeš Golf. Co taková Fabie? Co můžeš mít tam? Před 10 lety si tam mohl mít 132 kW. Dneska 81. Celkem propad nemyslíš?
Ano v zimě je těžký motor vepředu velká výhoda. Krásně se s tím jezdí. Nicméně v zatáčce při rychlé jízdě na jiném povrchu než sníh je to těžký na předek a nechce se tomu do zatáčky to musíš uznat.
Chápu jak to myslíš, ale není to tak strašný s tou turbodírou. Musíš s tím umět jet a držet turbo v točkách kdy je už nadechnutý. To si ale představ, že existují ještě daleko horší řešení. třeba atmo hybrid s variátorem. Tam je to s tou reakcí na plyn vůbec úsměvný.
Lebo nie celkom chapem, pocet variantov motorov sa znizil, ale pribudli elektromotory a hybridy. Nie sme na tom nebodaj lepsie? Kedysi o takom plugin hybride sme mohli kedysi iba snivat.
To teda fakt nevíš - mluvíš o něčem jiném než já. Trakce je přenos hnací síly, a ten je s těžším motorem u FWD určitě lepší
Ale já tě chápu, jen se snažím osvětlit druhou stranu mince... najdou se i strávníci na ten kaťák či kuřecí s broskví... víš jak 😁
Tomu rozumím. Chtěl jsem tím říci že dnes jsou možnosti asi nejširší. I atmosférický charakterní dvoulitr jde dnes koupit v nižší střední. Např. Mazda. Jen takové auta se moc neprodávají. Pozadavky zákazníků asi směřují jinam.
S Oktávkou TDI 150 se dá užít hodně srandy, nejlepší offroad, kterým jsem jezdil.... jen nesmí být můj 😉
kdyz se bavime o golfu, tak kdyby mi slo o rychlost a zabavu, koupim golf R s 235kW se zrychlenim 4.7sec, kdyby o spotrebu, koupim golf plug-in 150kW se spotrebou do 4 litru a zrychlenim 7.4 sec.
ten tvuj sestivalec 2.8 150kW zrychluje za 7.1 a zere 10 litru, jeste byl ve 4. generaci golf R se sestivalcem 3.2 litru se zrychlenim 6.6sec a spotrebou 11 litru.
nechapu, kde je dnes problem
ten tvuj sestivalec 2.8 150kW zrychluje za 7.1 a zere 10 litru, jeste byl ve 4. generaci golf R se sestivalcem 3.2 litru se zrychlenim 6.6sec a spotrebou 11 litru.
nechapu, kde je dnes problem
Já jsem nikdy nevzrušoval např. nad koncem dvanáctiválců v luxusních limuzinach. Jde to úplně mimo me, nejsem cílová skupina. A za mírného fanouška se pokládám… ale abych se drbal do krve, když nic nesvedi 😐
Každý to má jinak no. Pokud ti jde jen o rychlost a spotřebu... To se pak dá užít sranda i ve služební oktávce TDI se 150k, jen musí být rádio dostatečně nahlas, aby ti motor po cestě neurval uši, když jedeš dravě a rychle...