Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Počet variant motorů v autech klesl za tři roky o 18 procent

ČTK
Diskuze (70)

Množství variant nabízených motorů pro osobní auta na českém trhu se za poslední tři roky snížilo o 18 procent. Počet dieselových motorizací klesl o 46 procent, benzinových o 22 a o 20 procent se snížil počet jednotek na CNG (stlačený zemní plyn).

Naopak elektrické motory zaznamenaly nárůst variant o 60 procent a hybridní agregáty se rozšířily o 243 procent. Vyplývá to z analýzy poradenské firmy EY.

"Za jeden z významných trendů současnosti můžeme považovat odklon tradičních výrobců automobilů od naftových vozidel. Ta do jisté míry nahrazují elektrická a hybridní vozidla. Zásadní posuny trhu jsou ale prozatím svazovány především poměrně limitovanou tržní nabídkou vozů s alternativními pohony a jejich vyšší cenou," uvedl vedoucí partner EY pro automobilový sektor Petr Knap.

V segmentu mini vozů byl patrný přesun značné části nabízených vozidel na čistě bateriové vozy, které tak ve velké míře nahradily stávající benzinové agregáty. Naftové vymizely z nabídky některých automobilek již úplně. Podobný trend lze sledovat u malých vozů, kde až 75procentní pokles nabídky naftových motorizací je do jisté míry kompenzován 200procentním nárůstem nabídky vozidel s hybridními pohony, což relativizuje jejich značně omezená nabídka v řádu jednotek vozů, uvedla EY.

V nižší střední třídě klesla nabídka konvenčních pohonů o 57 procent. Naopak množství variant plug-in hybridních pohonů stouplo o 200 procent a hybridních až o 9000 procent. Nabídka je na českém trhu ale omezená a čítá pouze nízké desítky takových motorizací. Růst počtu plug-in hybridních motorizací je patrný i ve střední třídě, kde jejich počty narostly o 100 procent, ve vyšší střední o 400 procent.

U stále oblíbenějších vozů kategorie SUV celkové počty nabízených konvenčních agregátů poklesly o sedm procent. Vzhledem ke snaze automobilek omezovat hodnoty produkovaných emisí dochází zejména k rozšiřování nabídky plug-in (500 procent) a hybridních (267 procent) motorizací.

"Všeobecným trendem je snižování objemů, přesto jsme během sledovaného období byli svědky růstu hned u několika mainstreamových motorizací nejen v případě velkých automobilových koncernů. Zdaleka nejmarkantnější byl v případě plug-in hybridů, kde činil až 33 procent. Mírnější nárůst můžeme potvrdit u nejmenších benzinových i naftových motorů. Jde o poměrně překvapivý závěr, jelikož podle již zmiňovaného trendu by trajektorie měla být spíš obrácená," podotkl Knap.

Nabídka výbavových stupňů na českém trhu všeobecně poklesla o zhruba čtyři procenta na 182. Počet nabízených variant se v současnosti ustálil na 743, což je 15procentní pokles.

ČTK
Diskuze (70)

Doporučujeme

2. 7. 2021 15:05
Re: Foukany litr vám musí stačít
To že vemes něco co máš a dáš to do jiného auta neznamená, že je to zadarmo. Jen laicky odhad. Máš větší sklad, větší množství variant, marketing, návody atd a tyhle všechny náklady máš rozpustit mezi pár tisíc aut. To že tahle varianta nebyla ani u předchozí Fabie je jasný důkaz toho, že nejde o emise, ale prostě jen o peníze.
2. 7. 2021 08:27
Re: Foukany litr vám musí stačít
No dvojková je designově hnus to máš pravdu a vnitřek je příšernej a navrženej nějakým ***m. Za ten středovej panel co si o něj neustále mlátíš koleno bych dotyčnýho zfackoval a vyrazil kopat kanály.
2. 7. 2021 08:14
Re: Foukany litr vám musí stačít
Nemysli si že VW nelepí ty auta ze stávajících dílů. Myslíš, že bude vyvíjet něco zásadního pro model, kterýho se prodá pár tisíc ročně? Ta Fabka je prakticky sériová až na pár drobných detailů a motor, který má výkon. To je taky důvod, proč do toho nesmyslně cpali DSG, který to auto zbytečně prodražilo. Neměli na to manuální převodovku, která by se tam vešla a udržela ten krouťák, tak tam dali standardizovaný řešení. Přeci nebudou draze něco vyvíjet.
1. 7. 2021 22:32
Re: Foukany litr vám musí stačít
Ty asi nemáš moc představu co znamená mít více variant výrobků a co to obnáší.
1. 7. 2021 16:19
Re: Foukany litr vám musí stačít
Fobie, omg ;D Takovej pekac hnusnej. A je uplne jedno, jestli ma 10 nebo 300kW, je to odpornej krap s interiem ala plastova lahev! Humus jako dachna.