Benzinové, naftové a plug-in hybridní BMW X3 doplňuje nejnovější, čistě elektrické provedení iX3. Zjišťovali jsme, jaké přednosti tasí na zavedenou konkurenci.
Druhá věta v nadpisu absolutně nedává smysl. To jako že by nějaký elektronadšenec "čekal" na absurdní zkratowerzi jinak vcelku povedeného BMW X3? :-[]:-[]:-[]:-[]:-[] Takových šílenců bude jen pár. :-):no:
Mam sice novy, hybridni Volvo a pri parkovani je ta elektrika super, nicmene ty ses proste magor s pristupem ne web, no. Orodujes tady za baterky a sam jezdis v nejaky stary naftovy plecce od koncernu, tipuju. Jdi se bodnout.
Záleží na používání. Pobavilo mě, když tu někdo doporučil jako služební na 100 tisíc kilometrů ročně Ioniq 5. Takové auto, s věčně přehřátou baterií z 200kW nabíjení, bude pak radost koupit ojeté.
Ak nepoznas ceny baterii ani vyvoj cien, nemozes to predpovedat tymto obkecavanim. Pri aute za 1,7mil bude cena baterie taka vysoka, ze ho po 8r hodis do šrotu aj za prepokladu, ze cele auto je vo forme ? To nedava zmysel ani dnes, nie este o 8 rokov.
Na Leaf (2011-2015) stoji bateria okolo 5500 USD, tj nejakych 121 tis kč, auto stalo povodne okolo 31 000 USD co je 682 tis kč. Nemyslim si, ze je kvoli tomu zachovale auto na vyhodenie, jeho zostatkovu hodnotu to narusi urcite, ale zas moze posluzit dalsich 8 rokov bez vacsich investicii.
Ak zaratas prevadzku diesla za 16r vratane komplet servisu tj oleje, dvojhmoty, EGR, turba, vstreky, cerpadla, DPF a v pripade suchych DSG aj prevodovky tak budes v horsom pripade niekde na 80-100 tis kč bez problemu.
Tak toto auto je dokaz, ze elektromobily su lacnejsie. Elektricke ix3 stoji 65 550 EUR. Benzinovy zaklad je za 51 450, silnejsi benzin, ktory zodpoveda elektru za 58 400 v zaklade. Takze elektro je drahsie o 7 150 EUR. Ten rozdiel je po 100 000 km fuc, cize cena je rovnaka. Elektro ma lepsi komfort, je tichsie, ma lepsiu vybavu. Samozrejme negativom je horsi dojazd a degradacia baterky. Ale ked ratame cca 8 rokov a tych 100 000 km, tak sa podla mna elektro oplati viac. Nehovoriac o nejakych inych (aj financnych) vyhodach elektra.
tak tak.... ono staci dat toho koho chces do hate listu a je po probleme ( lepsie ako sa tu potom navzajom s niekym stale natahovat a zasierat diskusie ) .... HL je vyborna vec tiez mozem potvrdit...
inak ten cumak je hrozny aj tie kola ... ... preco mam pocit ze to vyzera cele akosi divne a umele ... a pritom klasicka X3ka je celkom kukatelna ... tu aj enyaq je voci tomuto krasavec a paradna kara ...
chcelo by sa spytat predajcu aka je zivotnost baterie u takehoto bawa aj cena ( aj dostupnost ) novej baterie... lebo co viem 8 rocny elektomobil uz mozes poslat rovno do srotu ak nova baterka uz bude drahsia jak hodnota celeho auta .. vid nissan leaf a pod... ..ale 5-8 rocny benzinak moze byt stale este v top forme ( a drzat si aj na trhu jazdeniek slusnu hodnotu ) ak ma do tych 150-160 tisic na tachaci a bude o neho dobre postarane .....
inak ak ma byt po 8 rokoch auto hodene do srotu a kupi sa uplne nove ( lebo nikto tu uz nechce riesit drahu baterku .. a popri tom tom este aj cakat pol roka na novu ak sa vobec docka ) tak to zbohom ekologia... to je potom ekologickejsi aj 30 rocny defender... mam citak ze nejdeme dobrym smerom ( ked za kazdu cenu vsade tlacime elektro ) ... a nasej planete coraz viac stahujeme krk.. ale ona nam to stejne raz vsetko vrati ..
Lobovanie za EV ani Diesel nemam rad, ale mozes mu to napisat aj normalne. Prechod na EV aj tak nezastavis/nezastavime. Zbytocne tym znizujes aspon elementarnu uroven debat o autach.
No ak sa uz podpises "Standa" tak si s tykanim zacal ty :) Nebudem predsa pisat pan Standa. Celkovo sa v internetovych diskusiach tyka by default, co je prebrate z anglictiny.
Som rad ze si uznal tu opravu a ja uznavam ze pisat v texte dookola kWh/100km by bolo zbytocne, zislo by sa aspon na zaciatku odseku napisat to raz nech je jasno.
Tych popletenych elementarnych jednotiek vykonu, kapacity a spotreby som uz dnes cital az prilis, a na ACZ tomu poriadne dava zabrat pan Mara., ty si si to zlizol asi za vsetkych, tak sa ospravedlnujem ze som siel hned tak zbytocne utocne ;-) , slusne vecne upozornenie by bolo inteligentnejsie :yes:
Prajem pekny den a vela trpezlivosti s nastartovanymi diskutermi! :-)
Pre Nissan Leaf uvádzali cenu 5000 GBP za tú najmenšiu 24kWh batériu.
- Na nete sú články, že je to reálne niekde inde.
- Napr. https://autoexpert.com.au/…replacement-bill je kópia ponuky za 33 000 dolárov.
- Podobné články sú k Tesle - výmena batérie po jej prerazení kameňov násobne viac ako oficiálne informácie.
- Čo sa týka reálnej prevádzky, doporučujem si prečítať článok od týpka čo na Tesle prešiel 1 mil. km. Menil batériu 2x a 3x drive unit (podľa netu je to pohon - motory, prevodovka, apod). https://electrek.co/2019/11/30/tesla-model-s-1-million-km/
Bolo by fajn ak by do toho niekto vniesol viac faktov - napr. aj v rámci testu nech to zistia od zastúpenia BMW...
Když už jsme si potykali, tak máš pravdu. Po tvém příspěvku jsem tuhle chybu v textu objevil a opravil. Jen škoda, že namísto slušného upozornění a věcného příspěvku musíš hned přejít do osobního útočení. Oba jsme si mohli ušetřit tuhle anabázi a věnovat se při pracovním dni něčemu produktivnějšímu.
A ta spotřeba, to už slušně vaříš z vody. U kteréhokoli jiného auta taky nepíšeme za každou cenu l/100 km a litrů na sto kilometrů. Někdy prostě napíšeme jen litrů. A podle mě to chápe i každý clovek bez zakladnych stredoskolskych vedomosti z fyziky.
Standa, neviem o co sa tu snazis, tvoja povodna veta v clanku bola:"Samotná baterka váží 518 kilogramů a má využitelnou kapacitu 74 kW, ..." co je jednotka vykonu, nie kapacity, teraz je to uz opravene. Ak chces tvrdit ze to tak bolo od zaciatku, tak sa nemame o com bavit. Tak isto spotreba sa udava v jednotkach kWh/100km.
Ak nemas fakticky komentar ktory spochybnuje nejaku informaciu v mojom prispevku tak ma neobtazuj debilnym komentarom. Nastuduj si vyznam slova vehemetne aby si sa nestrapnoval v dalsich diskusiach kde tiez budes chciet neuspesne posobit inteligentne ;-) .
Kolman nema sajnu aky je rozdiel vo vykone, kapacite, spotrebe a v akych rozlicnych jednotkach sa uvadzaju :) Takyto clovek bez zakladnych stredoskolskych vedomosti z fyziky by sa nemal vyjadrovat k autam..
K autu.. toto bude mat velky problem konkurovat Q4 e-tron a ostatnym odnosiam ID.4 nie to este Berlinskemu Modelu Y s odlievanou karoseriou s neporovnatelnou tuhostou a pasivnou bezpecnostou, vykonom z uplne inej triedy a s AWD. Tesim sa na efekt tejto fabriky na EV predaje a hlavne ceny v EU, klasicke automobilky budu musiet dotovat svoje EV este viacej, som zvedavy kam ich ziskova politika a balancovanie medzi stratovou vyrobou a emisnymu usporami az pusti.
No u spalovacích motorů redaktoři řeší jestli to má vrstvený vstřik, proměnlivý zdvih ventilů, vypínání válců atd...
to jsou kolikrát vlastnosti které mají vliv menší než třeba to indukční buzení vs kluzný kontakt..
Drahá redakce.
poprosil bych aby jste se už konečně trošku více začali zajímat o to jaké jsou rozdíly mezi elektromotory.
Tak jako spalovací se dělí na několik skupin a následně podskupin.
Je strašně fajn, že už začínáte rozlišovat synchronní a asynchronní, ještě lepší je, že už jste si všimli toho že můžou mít permanentní magnet nebo buzené vynutí.
ale: tak jako nenapíšete "řadový šestiválec s válci do V" ,tak motor s "elektromagnetickým buzením", evokuje řešení od MAHLE které, ale těžko bude dosahovat parametrů BMW HEAT Gen5
Jeden má bezkontaktní buzení a rotoru a druhý využívá kluzný kontakt.
Vzhledem k tomu, že se dá očekávat, že to budou v budoucnu nejčastější řešení tak by bylo asi dobré to rozlišovat(asi jako přímý a nepřímý vstřik u benziňáku)
Auto o ničem. Bude to zrát 20-25 kwh a to tak max 350-370 km. To je pak furt myslet na nabijecku..elektroauto je tak max do města, a to znamená menší auto a ne SUV. Pro mne když už tak tesla 3. A je jedno jestli nevypadá luxusně a td. Svezení s ni je úplně někde jinde než u ostatních.
Kez by všichni tak zodpovědně přistupovali k tomuto problemu. Znam majitelku dieselového RR Sport, která s nim jezdí cca 20 dnů z měsíce 5 km za den. Pro ni by tohle auto byla spása. Protože chudák Range to s dieselem nedává :(
S tym suhlasim, bolo by fajn keby tu niekto priniesol realne dáta cien baterii, co teda Toppík neurobil, ale uz to zhodnotil aj bez toho samozrejme. Vyvoj cien baterii aj tak nikto neprinesie, co bude za 8r nikto netusi.
Celkovo si vsak nemyslim, ze sa EV auta budu po znizeni kapacity baterii hadzat do šrotu, to je dost velka blbost.
Neviem to posudit, kvoli vyssej kapacite a novsej generacii baterii ako mal Leaf to myslim bude aspon 10r kym to bude zrele na vymenu, ale to ukaze cas a zakaznik s jeho poziadavkami na dojazd.
Podla vsetkeho to vyusti v to, ze jazdene auto s novou bateriou bude mat stale vysoku hodnotu, takze po 10r s novou baterkou to nebude stat tolko ako 10r auto s dieslom a automatom, ale viac.