Premiéra omlazeného VW Polo šesté generace sice proběhla již v dubnu, nyní však automobilka konečně představuje i jeho nejsportovnější verzi, všem dobře známé GTI.
"S největší pravděpodobností tak půjde o stejný 2,0litrový čtyřválec o výkonu 152 kW..."
V tej vete si priamo odporujete. Ak by išlo o rovnaký motor, tak má naďalej 147 kW. Nová verzia má práve uvedených 152 kW, takže nárast o 5 kW. Je to symbolický nárast, ale predsa. Notabene keď som tesne pred predstavením čítal, že VW zvažovalo zníženie výkonu kvôli emisiám. Fakticky je Polo GTI najvýkonnejším malým hothečom (z priamej konkurencia ako je FieSTa a i20N; je tu ešte Mini JCW, ale to je trošku iná liga).
Tak facelift je celkom v pohode, ono PGTI ani facelift nepotrebovalo a tento facelift ani nejaké veľké zmeny neprináša. Ale v kontexte dizajnu niektorých nových VW, najmä Golfu sa človek musí obávať zhoršenia, takže tu je všetko našťastie v poriadku.
Veľké technické zmeny (typu znovuzavedenie manuálu) sa v emisnej dobe nedali čakať, zmeny typu mechanický samosvor asi pri facelifte z finančného hľadiska nie sú priechodné, takže aspoň to navýšenie výkonu poteší.
Ale ako je dnes nepríjemným zvykom, očakávam zdraženie oproti predface verzii.
Rozdíly jsou zanedbatelné a o tom to primárně vůbec není. Šlo by o další nutnou homologaci jen k vůli rozdílné převodovce, tak si prostě vyberou tu, která se reálně víc prodává, tvůj kolovrátkový diskusní trolling je neuživí...
Nemám přehled, má vůbec v této třídě ještě něco od konkurence dvoulitr?
Mně se polo gti velmi pozdává, uvnitř (ten červený kus plastu snad není standard) je to lepší než golf, velké je to dostatečně, vypadá opravdu dospěle, za ty love (před fl) pěkný svižný daily car. :yes:
U malého hot-hartche klidně radší čtyřválec 1,6 l, ale s manuálem! A nejabsurdnější na tom je, že verzi s manuálem má VW dávno vyvinutou!!! :-O:-O:-O:no:
Beze srandy, najdi si někde nabídku na svezení závodním autem na okruhu, ať víš, jak vypadá skutečná zábava. Jezdit pak nějakou závodní sérii s autem s manuálem, ideálně historiky, to naprosto chápu a tomu říkám řidičské vyžití, kterému manuální převodovka dodává extra šťávu.
Kvedlání v akt. provozu, jedno jestli s nějakým hot hatchem nebo esůvéčkem, je prostě pasé, žádná zábava se v tom neskrývá a při úrovni dnešních AT, nesnižujících nijak ovladatelnost auta, prostě nedává smysl. Manuál je dnes ekonomická volba (s výjimkou nějakých extra sport verzí relat. použitelných na okruhu - ale i to už je s otazníkem), dávat manuál do výkonnější verze malého kompaktu by bylo mimo. Nemluvě o kvalitách manuálů vw atp., prostě dvoulitr s dsg je pro tohle auto ideální kombinace.
A každý, kdo po Praze nejezdí, chce manuál? Nejdřív zkusil nabídnou DS v hh VW, dlouho po něm i Renault. Oba rychle zjistili, co chce většina zákazníků v dnešním hh, ale zřejmě ta většina jezdí téměř výhradně po Praze. ;-)
Design noveho Pola je od počatku hodně paprdovsky narozdil od Golfa, ktery si generačně vyrazněji polepšil a ani tenhle facelift na tom nic nezměnil. Možna to odraži to jakym směrem se posunul Golf a to, že Polo je stale bez HH ambici. Jedna z věci, ktere doznaly vylepšeni je manualni převodovka a ani tu Polo prostě nedostalo což je velmi smutne. :no:
Co to ? No ja bych řekl, že poznam a od 8 generace určitě. Ja měl možnost vidět jak polo tak golfa a to jak 7 a 8 generaci na jednom place takže se da řict bok po boku. Polo by se možna dalo splest se 7 generaci a osobně znam lidi co si pletly golfy 6 a 7 generace. A ty prvky pola, ktere převzalo z golfa u verze GTI mi nepřijdou zrovna jako zdařile, i když to soudim z obrazku.
Na mě je už dost usedly golf byť v 8 generaci se to, alespoň o chlup zlepšilo co do zakladnich tvaru. Ale bez manualu...vim...vim, ten rozhodně musi byt dokud ta možnost je.