Elektromobily
iudex
8
Michelinská reštaurácia chystá rump steak, T-bone steak a rib-eye steak. Všetky steaky budú sójové. 8-s
Přejít do diskuze
Ja som hothečom cez pol republiky (resp. takmer cez celú republiku) išiel neraz a v pohode, užíval som si to, najmä mimo diaľnice. Elektrom by som cez tú republiku jednak neprešiel (dojazd), ale hlavne by to bolo len také premiestňovanie z A do B, žiadna zábava (bavíme sa o "normálnych" EV, nie Taycane turbo).
Pointa hotheču je a od počiatku bola poskytnúť dostupné zábavné auto pre masy. Napr. to moje bývalé GTI, praktické auto vhodné na rozvoz detí aj na okruh, s 230 k, 250 kmh a stovkou za 6,4s dosť rýchle, s hmotnosťou 1366 kg dosť agilné, s dojazdom 600 km bez obmedzovania, a to za cenu cca. 28t eur.
Avizovaný elektrohotheč od Alpiny bude mať možno vyšší výkon, ale hmotnosť o stovky kíl vyššiu, čo logicky ovplyvní dynamiku a hlavne agilitu, dojazd bude podstatne menší, ale hlavne bude stáť o desaťtisíce eur viac.
Proste možno to bude rýchle, ale nebude to zábavné a hlavne to nebude dostupné.
Pointa hotheču je a od počiatku bola poskytnúť dostupné zábavné auto pre masy. Napr. to moje bývalé GTI, praktické auto vhodné na rozvoz detí aj na okruh, s 230 k, 250 kmh a stovkou za 6,4s dosť rýchle, s hmotnosťou 1366 kg dosť agilné, s dojazdom 600 km bez obmedzovania, a to za cenu cca. 28t eur.
Avizovaný elektrohotheč od Alpiny bude mať možno vyšší výkon, ale hmotnosť o stovky kíl vyššiu, čo logicky ovplyvní dynamiku a hlavne agilitu, dojazd bude podstatne menší, ale hlavne bude stáť o desaťtisíce eur viac.
Proste možno to bude rýchle, ale nebude to zábavné a hlavne to nebude dostupné.
Trefné. Presne tak to je s tou tunajšou adoráciou "proklatě nízkeho" ťažiska elektromobilov a hybridov.
Když nesu dva plné dvacetilitrové kanystry, tak mám nižší těžiště, než když je nenesu. Nepovažuji to však za žádnou výhodu, obzvlášť když chci běžet.
Tolik asi k tomu nízkému těžišti.
Tolik asi k tomu nízkému těžišti.
Já jím sóju poměrně často, stejně tak saláty apod (asi vliv manželky, či co 😉 )
Ale špičkovou flákotu z Argentiny to nenahradí a nikdo, opakuji nikdo, na světě mě nepřesvědčí o opaku 😉
Tenhle příklad od iudexa byl, dle mého názoru, velmi trefný a výstižný.
Po velmi dlouhé době jsem použil palec, samozřejmě ne ten jeden dolů, co iudex už schytal. Což na stránce, kam píší milovníci aut, nechápu.
Ale špičkovou flákotu z Argentiny to nenahradí a nikdo, opakuji nikdo, na světě mě nepřesvědčí o opaku 😉
Tenhle příklad od iudexa byl, dle mého názoru, velmi trefný a výstižný.
Po velmi dlouhé době jsem použil palec, samozřejmě ne ten jeden dolů, co iudex už schytal. Což na stránce, kam píší milovníci aut, nechápu.
jedna z prvních dodaných Tesel Splaid už majiteli shořela. Chybělo málo a shořel v ní i on. Nemohl se dostat ven, bo vymakaný elektrický systém dveří selhal.
Tak ono můžeš mít i skvělý auto-e(rotický) zážitek a může se to v tu chvíli zdát jako špica.
Jenže pak to zkusíš třeba s ... ho(t)kou (každý nechť si dosadí dle svých preferencí). Poslouchá tě to, pomáhá ti to, jde to do otáček, je to zatraceně agilní, má to skvělý sound, těsně pod omezovačem přichází vrchol...
Hele, to je opravdu lepší než když jedeš s ... vysavačem.
O výdrži a době potřebné k připravenosti na další...jízdu, nemluvě.
No a ten steak/sójová náhražka dtto.
Ps. Humor inside, tento příspěvek není míněn smrtelně vážně.
Nechť případní úzkoprsí přispivatelé prominou a admin odpustí.
Amen
Jenže pak to zkusíš třeba s ... ho(t)kou (každý nechť si dosadí dle svých preferencí). Poslouchá tě to, pomáhá ti to, jde to do otáček, je to zatraceně agilní, má to skvělý sound, těsně pod omezovačem přichází vrchol...
Hele, to je opravdu lepší než když jedeš s ... vysavačem.
O výdrži a době potřebné k připravenosti na další...jízdu, nemluvě.
No a ten steak/sójová náhražka dtto.
Ps. Humor inside, tento příspěvek není míněn smrtelně vážně.
Nechť případní úzkoprsí přispivatelé prominou a admin odpustí.
Amen
Ale copak? Žádné podrobné specifikace výkonů a točivých momentů, s přesností na desetiny kW? Náhledy do ceníků, katalogů. Nic. Máš hlad? Jdi do snickers, nejsi to ty, když máš hlad.
To, ze vysoka hmotnost neni u sportovniho auta vyhoda, vi asi kazdy. 😉
Na druhou stranu, kdyz je ta hmotnost soustredena nizko, ma to i vyhody. Treba ze se auto jen tak neprevrati.
https😐/youtu.be/UJTY7ilwSq4
Na druhou stranu, kdyz je ta hmotnost soustredena nizko, ma to i vyhody. Treba ze se auto jen tak neprevrati.
https😐/youtu.be/UJTY7ilwSq4
A kolik proda Tesla za dva roky?
A za ctyri?
Vis, ze ta pidiautomobilka ma aktualne rozestavene dve nove tovarny?
Berlin a Austin TX.
Kolik tovaren prave stavi Toyota?
PS Jsem fanuousek obou techto znacek a drzim Toyote palce v honu za SSB. Snad potom konecne prehodnoti nazor na EV.
VW uz to udelal predem.
Vyvoj je totiz nezastavitelny.
:yes: :yes: :yes:
A za ctyri?
Vis, ze ta pidiautomobilka ma aktualne rozestavene dve nove tovarny?
Berlin a Austin TX.
Kolik tovaren prave stavi Toyota?
PS Jsem fanuousek obou techto znacek a drzim Toyote palce v honu za SSB. Snad potom konecne prehodnoti nazor na EV.
VW uz to udelal predem.
Vyvoj je totiz nezastavitelny.
:yes: :yes: :yes:
Teď jsem jich na mobile za cenu 14 477 až 14 499 napočítal jedenáct "předváděcích" kusů, je tam jeden který může být prodán po 31.10.2021, ostatní konec listopadu nebo prosinec 2021.
Pro někoho jistě, v mnoha ohledech. Ovšem jeden podstatný limit jsou pouhá 2 místa. Dvě děti neodvezeš.
Nemá přece smysl rozebírat jestli mám v kanystrech 40 litrů nebo 38. 😄
Přirovnání mělo poukázat na to, že u sportovního i závodního auta jsou výhodnější co nejlehčí konstrukce, třeba i s méně výkonnými motory před přemotorovanými velkými a těžkými monstry, třebaže s většími brzdami, nádržemi......
Těžiště je vždy lepší co nejníže, ale ne za cenu zvýšení hmotnosti.
To vše jistě víš.
Přirovnání mělo poukázat na to, že u sportovního i závodního auta jsou výhodnější co nejlehčí konstrukce, třeba i s méně výkonnými motory před přemotorovanými velkými a těžkými monstry, třebaže s většími brzdami, nádržemi......
Těžiště je vždy lepší co nejníže, ale ne za cenu zvýšení hmotnosti.
To vše jistě víš.
EV Smart dáva do mesta asi najväčší zmysel. A až je to za ceny nového auta ako píšeš tak potom je to zaujímavá ponuka.
To máš naprostou pravdu, ale ono to půjde, jen je potřeba nespěchat. Já jsem chtěl EV "hnééd", takže jsem koupil to nejmenší a ještě ojeté, abych se dostal pod 300 tisíc. V dubnu bylo v Německu dost ojetin (od 2017 s max 20 000 km) od 8 tisíc Euro, ale ty dost rychle zmizely. Pokud jsem nechtěl koupit úplně základního a holého Smarta Fortwo, tak jsem musel přihodit, takže můj vyšel asi na 270 tisíc Kč. Na druhou stranu (asi protože Smart je výběhovka a výrobu převezme Geely) jsou od začátku roku registrovány nové vozy na dealerství a po 6 měsících prodávány za dost dobré ceny - okolo 14,5 tisíce Eur (ceníkovky tak 24 tisíc), k tomu samozřejmě dotace. I přes dotace se od začátku roku v Německu prodalo víc Smártů než všech Tesel - je to 10 446 Smartů vůči 9 302 Tesel (leden až květen 2021). I pro bohaté Němce je cena zásadní a i přes dotace kupují levnější auta.
No a?
Ty studie zapomínají na fakt, že zatímco benzínové auto ještě za 12 let dobře prodáš a bez problémů najede statisíce kilometrů, baterie EV bude na hranici smrti.
Ty studie zapomínají na fakt, že zatímco benzínové auto ještě za 12 let dobře prodáš a bez problémů najede statisíce kilometrů, baterie EV bude na hranici smrti.
To trošku preháňaš. 40 litrov s kanistrami, to je takých 50 kg a aj keby si vážil metrák, je to 50% nárast hmotnosti, čo teda EV nemá. Naviac obvykle disponuje väčším výkonom a silnejšími brzdami, aby tento handicap trochu kompenzoval. Nie je to ideál ale zníženie ťažiska prínosom určite je.
No a ona taky časem přijde, dojezd jde nahoru.
Bohužel, cena za nabíjení půjde taky nahoru - až státy výrazně pocítí pokles výnosů ze zdanění fosilních paliv, co asi udělají?
Ale největší překážkou je, dle mého, infrastruktura, hlavně u nás ve střední Evropě. My zase za západem zaspíme (už se děje), na to jsme kabrňáci.
A poslední otázkou je cena aut (baterek). Už teď je (poslední cca 2 roky) nárůst cen vozů (se spalováky) brutální. A naše platy, tedy asi většiny z nás, zas takto brutálně nahoru nejdou... Mé první nové auto (rok 2010, Megane 1.6 v kombíku) stálo po smlouvání 265 s DPH (jo, byl to kauf). Druhé 360. A teď nové 600 - ale to byla srdcovka a myslím, že jsem udělal sakra dobrý kup. Dát za auto mega se mi, coby soukromníkovi, prostě už opravdu nechce (pokud by tedy nedělali AR Giulii v kombíku, s manuálem a v benzínu, to už je dva roky doma 😉 ) . A to na něj mám, spousta lidí na to prostě nemá...
A je docela zjevné, jak automobilky přibližování cen spalováků a EV řeší - brutální zdražení klasických aut, ovce si zvyknou, a pak bude kombík nižšší střední za cca 800-mega standardem, jedno jaký pohon... Problém je v tom, že to už je moc pro střední třídu i v DE.
Bohužel, cena za nabíjení půjde taky nahoru - až státy výrazně pocítí pokles výnosů ze zdanění fosilních paliv, co asi udělají?
Ale největší překážkou je, dle mého, infrastruktura, hlavně u nás ve střední Evropě. My zase za západem zaspíme (už se děje), na to jsme kabrňáci.
A poslední otázkou je cena aut (baterek). Už teď je (poslední cca 2 roky) nárůst cen vozů (se spalováky) brutální. A naše platy, tedy asi většiny z nás, zas takto brutálně nahoru nejdou... Mé první nové auto (rok 2010, Megane 1.6 v kombíku) stálo po smlouvání 265 s DPH (jo, byl to kauf). Druhé 360. A teď nové 600 - ale to byla srdcovka a myslím, že jsem udělal sakra dobrý kup. Dát za auto mega se mi, coby soukromníkovi, prostě už opravdu nechce (pokud by tedy nedělali AR Giulii v kombíku, s manuálem a v benzínu, to už je dva roky doma 😉 ) . A to na něj mám, spousta lidí na to prostě nemá...
A je docela zjevné, jak automobilky přibližování cen spalováků a EV řeší - brutální zdražení klasických aut, ovce si zvyknou, a pak bude kombík nižšší střední za cca 800-mega standardem, jedno jaký pohon... Problém je v tom, že to už je moc pro střední třídu i v DE.
Já jsem tu registrován cca od roku 2008. Takže vím své 😉
Ale jo, občas si do těch ubožáků rýpnu.
A sám, až na obrovské výjimky, palcování ignoruji. Palec dolů jsem dal jednou, byl to tuším nick Euro89 a jeho příspěvek se dal kvalifikovat jako trestný čin (a taky byl neskutečně, lidsky, odporný).
Ale jo, občas si do těch ubožáků rýpnu.
A sám, až na obrovské výjimky, palcování ignoruji. Palec dolů jsem dal jednou, byl to tuším nick Euro89 a jeho příspěvek se dal kvalifikovat jako trestný čin (a taky byl neskutečně, lidsky, odporný).
S 1000 km dojezdem by musela přijít nějaká lepší technologie, jinak jen baterka bude mít tunu a nabíjela by se tak tři dny z 230V zásuvky. Cena nabíjení na veřejných stanicích není nijak horentní - většinou okolo 6 Kč za kWh, ale jakmile si na nějaké rychlé, tam ta cena je výš od 9 do 21 Kč (Ionity).
No tím je pro mě pasé... 😉
Každopádně - bydlím v Praze, v bytě ve staré zástavbě, infrastruktura z přelomu 19/20 st., máme malé mimčo a psa. Cca jednu do měsíce potřebuji pracovně ujet 800km, téměř naráz.
EV pro mě budou mít smysl až bude dojezd cca 1000 km a možnost (levného) nabíjení v podstatě na každém parkovacím stání. Nebo nějaké jiné schůdné technicko infrastrukturní řešení.
Tím neříkám, že ta doba jednou nepřijde.
Ale klasický HH prostě EV nenahradí, ty časy pomalu končí.
Každopádně - bydlím v Praze, v bytě ve staré zástavbě, infrastruktura z přelomu 19/20 st., máme malé mimčo a psa. Cca jednu do měsíce potřebuji pracovně ujet 800km, téměř naráz.
EV pro mě budou mít smysl až bude dojezd cca 1000 km a možnost (levného) nabíjení v podstatě na každém parkovacím stání. Nebo nějaké jiné schůdné technicko infrastrukturní řešení.
Tím neříkám, že ta doba jednou nepřijde.
Ale klasický HH prostě EV nenahradí, ty časy pomalu končí.
To je v pohodě. Co třeba Smart ED rozhodně neumí je pobrat celou rodinu a jejich bagáž a odvézt je k babičce, připojit vozík a dojet pro dříví/cement a další praktické věci, které třeba v ČR obvykle požadované a Octávie kombík je umějí "s prstem v nose".
Mimochodem Tesla vyrobila a prodala přes 200 tisíc aut za 2. kvartál 2021 😒br />
vyrobených kusů dodaných kusů
Model S/X 2,340 1,890
Model 3/Y 204,081 199,360
Celkem 206,421 201,250
Z těchto počtů bylo 7 % pořízeno na operativní leasing.
vyrobených kusů dodaných kusů
Model S/X 2,340 1,890
Model 3/Y 204,081 199,360
Celkem 206,421 201,250
Z těchto počtů bylo 7 % pořízeno na operativní leasing.
Neuvedl jsi (podle mého názoru) největší zápor a tím jsou vysoké pořizovací ceny (na našem trhu). Dlouhá doba nabíjení je kompenzována ohleduplností vůči baterii a nízkou cenou - tzv. noční proud může být okolo 2,20 Kč za kWh. Nízké těžiště a vyšší hmotnost asi pocítíš u sportovně laděných EV, které jsou (stejně jako hothatche) spíše okrajovou skupinou aut (alespoň v mém okolí).
Nejsou tu jen milovníci aut (s klasickým spalovacím motorem), ale ti většinou dostávají daleko víc "výchovných" palců dolů 😉
Koukám, už jsi to zase ty. Takže určitě po obědě. Akorát si tam oprav drobnou nepřesnost, ony ne všechny hybridy mají kvůli baterii nižší těžiště. Víš, když je ta baterie třeba za zadními sedadly a tak.
Držím Toyotě palce ve vývoji HSD. Je to asi stokrát smysluplnější a ekologičtější pohon než EV.
Pro hot hatch je zejména zásadní nedostatek necharakterní motor bez zvuku. Bazírovat si budu na čem chci: je moje věc, co si pořídím za své peníze.
Cena je irelevenantná, ak riešime praktické aspekty. A tiež bude irelevantná, ak nič iné ako EV nebudeš môcť kúpiť. Je to momentálna nevýhoda EV voči spaľováku, to je pravda, ale nie neprekonateľná a trvalá.
To ťažisko - prosím ťa, o akých iných autách ako športových a hothatchoch teraz píšeme?
To ťažisko - prosím ťa, o akých iných autách ako športových a hothatchoch teraz píšeme?
Nevím kde se má brát ten vysavačový zvuk, to je podle mě nějaká specifická vlastnost nějakého EV. Smart to nedělá (je možnost zapnout zvuk pro upozornění chodců, ale já to mám vypnuté), Enyaq taky ne. Se Smartem jezdím úplně stejně jako před tím s Lancerem. Doba připravenosti - tam je potřeba mít možnost dodbíjet doma, nechtěl bych být závislý na veřejných dobíječkách. Blbá samozřejmě je obava o výdrž baterie (mám záruku na 8 let).
Kdo má auto jako hračku, může vnímat ten-který pohon jako trest nebo jako dar. Kdo chce autem především jezdit, ten to neřeší. Tedy ne do chvíle, kdy třeba nemá kde nabíjet nebo potřebuje jet někam dál.
Jsou i takoví milovníci jízdy na elektřinu, kteří si kvůli všem omezením BEV pořídí alespoň hybrid. Aby si tu krásu jízdy na el. mohli aspoň krátké chvilky vychutnat.
Jsou i takoví milovníci jízdy na elektřinu, kteří si kvůli všem omezením BEV pořídí alespoň hybrid. Aby si tu krásu jízdy na el. mohli aspoň krátké chvilky vychutnat.
Palce tady se nesnaž chápat. Já dostávám palce dolů za identická tvrzení, za které v ten samý okamžik jiný má palce nahoru. Dávají je dementi, kteří kvůli tomu mají zřízené desítky falešných duplicitních účtů a nemají to v hlavě v pořádku.
Dobře udělaný sójový steak bude pořád jen sójový steak, který s trochou sebezapření půjde sníst. Nikdo si na tom nepochutná a jíst to dobrovolně budou jen ti, co nechtějí jíst skutečné maso a budou si to obhajovat jen sami před sebou, ale realita je taková, že skutečný steak je jen jeden a je ze skutečného masa, žádná náhražka to nenahradí. Stejně jako v případě těchto aut.
Cele to přirovnání kulha na všechny čtyři.
Steak dostaneš pořád z masa - nebo to auto bude z jiného materiálu, než kov? Rozdíl je v tom, jestli bude na plynu, na ohni, nebo na indukční plotynce…
Steak dostaneš pořád z masa - nebo to auto bude z jiného materiálu, než kov? Rozdíl je v tom, jestli bude na plynu, na ohni, nebo na indukční plotynce…
Ja som nenapísal, že to bude rovnaké. Bude to INÉ, bude to mať INÉ vlastnosti a INÉ výkony. Ale prečo to musí zásadne znamenať, že to nebude zábavné? Pravdepodobne nebudú spĺňať tvoje súčasné predstavy o zábave za volantom, ale to neznamená, že nemôžu byť zábavné iným spôsobom.
O dostupnosti sa bavme radšej potom, keď to bude realitou. Dnešným pohľadom áno, je to nedostupné, resp. ťažšie dostupné ako podobné modely so spaľovacím motorom (ai tie nie sú lacné, "hot" proste niečo stojí).
P.S. Reálny dojazd okolo 500 km môže byť realitou v krátkej dobe, a potom si dovolíš ísť aj "cez pol republiky".😉
O dostupnosti sa bavme radšej potom, keď to bude realitou. Dnešným pohľadom áno, je to nedostupné, resp. ťažšie dostupné ako podobné modely so spaľovacím motorom (ai tie nie sú lacné, "hot" proste niečo stojí).
P.S. Reálny dojazd okolo 500 km môže byť realitou v krátkej dobe, a potom si dovolíš ísť aj "cez pol republiky".😉
Hothatch ako taký nie je je moja šálka kávy, takže ho zvlášť neriešim. Ale keď to vezmem triezvym pohľadom, EV má tieto nedostatky😒br />
1. dlhá doba nabíjania a krátky dojazd
2. vyššia hmotnosť
Čo môže ponúknuť na oplátku😒br /> 1. prakticky konštantný krútiaci moment pri všetkých otáčkach
2. nízke ťažisko
Čiže z tohto pohľadu to nevidím až tak negatívne. Autá skrátka tlstnú a pomaly si zvykáme. Kratší dojazd nemusí zásadne prekážať, hothatchom hádam nechceš jazdiť denne cez pol republiky? Ale riadny záber, keď dupneš na pedál, už môže urobiť dosť radosti, a nízke ťažisko tiež nemusí byť na zahodenie.
Čo bude iné, tak samozrejme riadenie a správanie auta. Je to nové a staromilci, ktorí sú zvyknutí na charakteristiku spaľováku, preklzujúcu spojku, šaltpáku a ťažký predok, sú pohoršení. Ale prečo? Dobré je len to, na čo sme zvyknutí? Vývoj ide dopredu, teraz o niečo rýchlejšie, lebo má veľkú politickú podporu. Napriek tomu budeme bazírovať na veciach dnes už skoro minulých?
Na nástupe elektromobility žiadnym nesúhlasom ani protestami nič nezmeníš, a vieš to. Má teda cenu protestovať, hnevať sa, kaziť si náladu? Podľa mňa nie, každý boj je bez nádeje na dosiahnutie akéhokoľvek hoci najmenšieho výsledku zbytočný.
Automobilky robia čo musia, aby prežili, podľa mňa sa im veľa vytýkať nedá. Najlepšie bude nájsť si na EV to dobré a postupne sa preorientovať - na názor sa nás nikto nepýtal ani sa pýtať nebude.
2. vyššia hmotnosť
Čo môže ponúknuť na oplátku😒br /> 1. prakticky konštantný krútiaci moment pri všetkých otáčkach
2. nízke ťažisko
Čiže z tohto pohľadu to nevidím až tak negatívne. Autá skrátka tlstnú a pomaly si zvykáme. Kratší dojazd nemusí zásadne prekážať, hothatchom hádam nechceš jazdiť denne cez pol republiky? Ale riadny záber, keď dupneš na pedál, už môže urobiť dosť radosti, a nízke ťažisko tiež nemusí byť na zahodenie.
Čo bude iné, tak samozrejme riadenie a správanie auta. Je to nové a staromilci, ktorí sú zvyknutí na charakteristiku spaľováku, preklzujúcu spojku, šaltpáku a ťažký predok, sú pohoršení. Ale prečo? Dobré je len to, na čo sme zvyknutí? Vývoj ide dopredu, teraz o niečo rýchlejšie, lebo má veľkú politickú podporu. Napriek tomu budeme bazírovať na veciach dnes už skoro minulých?
Na nástupe elektromobility žiadnym nesúhlasom ani protestami nič nezmeníš, a vieš to. Má teda cenu protestovať, hnevať sa, kaziť si náladu? Podľa mňa nie, každý boj je bez nádeje na dosiahnutie akéhokoľvek hoci najmenšieho výsledku zbytočný.
Automobilky robia čo musia, aby prežili, podľa mňa sa im veľa vytýkať nedá. Najlepšie bude nájsť si na EV to dobré a postupne sa preorientovať - na názor sa nás nikto nepýtal ani sa pýtať nebude.